Personaes wrote:
Kerros mulle frapa, että miksi vaan länsimaiden pitää muuttua monikulttuurisiksi? Miksei aasiaan ole tulossa afrikkalaista vähemmistöä? Miksei kiinaan miljoonittain muslimeja lähi-idästä? Miksi Japani on ja pysyy täysin homogeenisenä? Entä Koreat?
"Noku ei noikaan" on aika helvetin huono syy olla tekemättä jotain. Sillä päädytään lähinnä retuperälle. Me ei voida vaikuttaa japanin tai korean tai kiinan politiikkaan suoraan, mutta omaamme voidaan.
Kertoo jo aika paljon ihmisen maailmankuvasta, mikäli humanitaarinen maahanmuutto on joku pakkopulla joka "pitää" nuristen kestää.
Toiseksi länsimailla on suurin vastuu kehitysmaiden päälle paskomisesta. Simple as that. Sekä historiallisesti että nykypäivänä. Jos jo valmiiks riistettyjä ja raiskattuja maita ei riistettäis ja raiskattais lisää ja lisää niin ehkäpä niistä ei tulis niin paljoa pakolaisia, kun ei olis niin vitusti kriisejä.
Personaes wrote: vaikka vanhatkaan ei ole kotoutunut vielä(ja suurinosa ei koskaan kotoudu).
Maahanmuuttajista nuriseminen varmaan ainakin edistää sitä kotoutumista niin maan vietävästi. Just sayin
Katos tämä video ja sano sitten että humanitaarinen maahanmuutto on millään tasolla järkevä ratkaisu köyhyyden ja kurjuuden poistajana.
frapathea wrote:Onko kyseinen lähde näkyvästi antirasistinen?
Ei tossa mun mielestä mitään rasistisia piirteitä ole. Jotkuthan tosin on sitä mieltä, että pitää työntää pää hiekkaan, kaikenlainen nykyisen tilanteen kyseenalaistaminen on rasismia niin en tiedä.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Ei tossa mun mielestä mitään rasistisia piirteitä ole. Jotkuthan tosin on sitä mieltä, että pitää työntää pää hiekkaan, kaikenlainen nykyisen tilanteen kyseenalaistaminen on rasismia niin en tiedä.
Kysyin selkeästi, onko kyseinen lähde näkyvän antirasistinen. Tämä siksi, että perustelin aiemmin, miksi haluan kuulla tai lukea mahdollista maahanmuuttokritiikkiä ainoastaan näkyvän antirasistisilta tahoilta.
Kysyin selkeästi, onko kyseinen lähde näkyvän antirasistinen. Tämä siksi, että perustelin aiemmin, miksi haluan kuulla tai lukea mahdollista maahanmuuttokritiikkiä ainoastaan näkyvän antirasistisilta tahoilta.
No on, se on näkyvästi antirasistinen.
-Edgar Allan Poe
Sori tulin takas tähän topsuun taas en voi mitään itselleni. Muistakaa äänestää, se on kansalaisvelvollisuus. Paitsi jos äänestätte jotain väärää tyyppelöö ni älkää sit.
Dexma wrote:Tää ketju meni sittenkin pelkästään rasisimista puhumiseen ja privileegioihin ja ja...
Ei siis mulla muuta, mut politiikassa ois muitakin tärkeitä asioita nyt mitä pitäis mun mielestä miettiä...
mut joo oon hiljaa
Etkä oo, siinä kovasti metAkeskustelee Dexmakin vaikka muuta lupaillaan. Vaalilupaukset petetty jo nyt! Äänestämällähän modetkin valitaan niinkuin kaikki tietää.
Personaes wrote:
Ok, voisitko linkata ensin tätä antirasistista matskua samalta lähteeltä?
Tuo itse video on anti-rasistista matskua. Siinähän vaan katsotaan numeroiden avulla parasta tapaa auttaa köyhiä ja kärsiviä ihmisiä.
Kato nyt se pirun video vaan ja sano sen jälkeen että meidän maahanmuutto politiikka ei ole perseestä(mikäli sen tarkoitus on auttaa köyhyydestä kärsiviä ihmisiä)?
-Edgar Allan Poe
Personaes wrote:
Tuo itse video on anti-rasistista matskua. Siinähän vaan katsotaan numeroiden avulla parasta tapaa auttaa köyhiä ja kärsiviä ihmisiä.
Tarkoitin sellaista materiaalia, jossa ei ole taka-ajatuksena rajoittaa ihmisten liikkuvuutta, vaan materiaalia, jossa valistetaan eritoten valkoista väestöä mm. privileegiosta, kehitysmaiden riistämisestä, rasismin historiasta ja sen vaikutuksesta nykypäivään jne. Mua ei kiinnosta kaappirasistien rationalisointi ja biasoitunut informaatio, joten haluan nähdä ensin puhtaan antirasistista matskua maahanmuuttokriittisiltä tahoilta ennen kuin altistan itseäni mahdollisesti vaarallisen biasoituneelle "informaatiolle".
Personaes wrote:
Kato nyt se pirun video vaan ja sano sen jälkeen että meidän maahanmuutto politiikka ei ole perseestä(mikäli sen tarkoitus on auttaa köyhyydestä kärsiviä ihmisiä)?
Btw, siihen "ihmisten auttamiseen siellä missä ne on" -nimbyilyyn, aiemmin postatusta ps:n vaaliohjelmasta:
Taikis wrote:- Valtion budjettiin on tehtävä rakennemuutos. Leikkauslistan kärkeen on laitettava menot, joilla on vähiten merkitystä maamme hyvinvointiin, työllisyyteen ja kilpailukykyyn. Pelkästään -- kehitysavusta, ulkomaille virtaavasta sosiaaliturvasta, -- voidaan saada yli kahden miljardin euron vuotuiset säästöt[.]
Musta on niin naivia kuvitella, että ollaan joku muusta maailmasta erillinen laalaa-maailma, joka voi vaan työntää sormet korviin ja kaikki on hyvin kunhan ei katota miten muu maailma palaa. Jos haluatte tosielämän esimerkkejä eristäytyneiden maiden valtavasta nousukiidosta, suosittelen kurkkaamaan Pohjois-Koreaan.
Niin tai vaikkapa Japani, Etelä-korea tai Kiina.
Pohjois korealla menee miten menee ihan muista syistä.
Meillä ei todellakaan ole varaa leikkiä mitään maailman sosiaalitoimistoa, ainut keino säilyttää hyvinvointivaltio, on luopua kaikesta maahanmuutosta joka ei ole valtiota hyödyttävää.
Koitan nyt ohjata mamuilusta aihetta muualle, mitä mieltä olette Eutanasiasta, entä homojen oikeudesta mennä naimisiin?
Itse kannatan molempia...
-Edgar Allan Poe
Mielenkiintoista nähdä, miten keskustelu tässä on keskittynyt pelkkään maahanmuuttopolitiikkaan. Musta on vähän epäilyttävä väite, että heterogenisoituminen koskisi pelkästään Eurooppaa/"Länsimaita". Millä perusteella vaikkapa Japani ei heterogenisoidu?
Miten alkoholin käytön haittoja tulisi ehkäistä?
Pitäisikö kaupoissa myydä kannabista vai keskikaljaa?
Onko huumausainepolitiikka ajan tasalla?
Humaania päihdepolitiikkaa ry ja Suomen kannabisyhdistys ry järjestävät päihdepoliittisen paneelikeskustelun eduskuntavaaliehdokkaille. Päihdepoliittiset näkemyksensä tulevat kertomaan
• Tapio Huttula, Keskusta
• Jani Liukkonen, Kristillisdemokraatit
• Petrus Pennanen, Piraattipuolue
• Krista Juurikko, Perussuomalaiset
• Thomas Elfgren, RKP
• Jaakko Meretniemi, SDP
• Tiina Ahlfros, Vasemmistoliitto
• Alviina Alametsä, Vihreät
Tapahtuman juontaa dosentti Mikko Salasuo.
Milloin: Tiistaina 17.3. klo 17.30-20.30
Missä: Nuorten toimintakeskus Happi, Sörnäisten rantatie 31
Kenelle: Tapahtuma on avoin ja pääsymaksuton. Tila on esteetön.
Ikävä kyllä tässä maassa äänestetään nimenomaan puoluetta eikä ihmistä... Joten äänestämisellä ei ole näennäistä merkistystä, ei ne asiat ainakaan parempaan suuntaan tule tulevaisuudessa muuttumaan tule ennen kuin tapahtuu, jotain oikeesti radikaalia.
HommanNimi wrote:Ikävä kyllä tässä maassa äänestetään nimenomaan puoluetta eikä ihmistä... Joten äänestämisellä ei ole näennäistä merkistystä, ei ne asiat ainakaan parempaan suuntaan tule tulevaisuudessa muuttumaan tule ennen kuin tapahtuu, jotain oikeesti radikaalia.
Olisi jännä nähdä ketä äänestettäisiin, jos ehdokkaat olisivat nimeltään ja puolueeltaan anonyymejä. Eli äänestäminen perustuisi täysin johonkin yyber-vaalikoneeseen. Tosin tämä on mahdollista vain teoriassa, koska kasvokkain tapahtuva vaikuttaminen on myös tärkeää demokratiassa.
Personaes wrote:No sanokaas nyt te hippiäiset, mitä puoluetta pitää äänestää, että on hyvä ihminen?
Vihreitä, Vasemmistoo tai piraatteja varmaan suurin osa tällä foorumilla. Ne puolueet puhuu niistä arvoista jotka meidän alakulttuuria koskevat. Tuskin täällä on koksua vetäviä kokoomuslaisnuoria taikka työläisperheitä ammattiliitoissa kiinni.... Eikun hitto. Mähän oon jopa ammattiliitossa
Itelläni menee vihreisiin. Luonto, perustulo, julkisten palvelujen ylläpito ja ihmisten kouluttaminen. Noi on asioita joita varmaan itsekkin tulen tarvitsemaan suomessa vielä vuosien päästä. Ydinvoimasta oon kyl erimieltä. Näen ydinvoiman mahdollisuutena, mutta Rosatomin tulo Suomeen ei vaikuta kovin inspiroivalta itseni mielestä. Toisaalta panostamalla siihen, että Suomessa kehitetään uusiutuvaa energiaa tarkoittaa meille uutta teknologiaa jota myydä ulospäin.
Olisko siistiä jos äänensä vois antaan silleen negatiivisena?
Ei mulla oo oikeen ketään johon
mut niitä joita en sinne soisi menevän
En ole äänestänyt tähän asti individduiluna, mut nyt näen selkeenä; se on loisen ylimielisyyttä
äärimmäistä laiskuutta
loismadon elämää suuren lammaslauman nöyrimmässä aunuksessa
mutta lupaan tapani aion löytää enkelin, pyhittää äänelläni hänet
PUHUUKO KUKAAN KEMIKAALIEN VAPAUDEN PUOLESTA?
Persut on sellaisia rehellisiä juntteja. Uskon että he jopa yrittävät pitää ne vaalilupaukset.
Soini-the-hut ei ole kyllä ihan mun mieleen, mutta se fakta jo pelkästään, että Jussi Halla-aho on tässä puolueessa riittää vetämään mun äänen heille.
Se on niin hienoa seurata kaikkia keskustelu ohjelmia joissa jussi on mukana, kaikki muut liittoutuu keskenään yrittäen pudottaa halla-ahon, mutta mies vaan kylmän rauhallisesti lyö faktaa pöytään
ownaten kaikki 6-0. Suunnattoman älykäs mies.
Mut ihan aikuisten oikeesti, persut ei ole kovinkaan mun mieleinen puolue. Lähimpänä omaa puolue kantaa olis joku maahanmuutto-kriittinen, arvo-konservatiivinen ja libertaarinen SDP tai vasemmistoliitto. Mutta kun meillä ei sellaista ole, niin äänestän perskuja.
-Edgar Allan Poe
Sen verran kyllä myönnän, että persuista Halla-aho on sillain politiikkona lahjakas. Paskat aiheet sillä, mut siitä ei heijastu sellainen pervosika kuin Sonni miehestä. Ei nyt mikään Obama, mut joo. Omanlainen ikoni kait. Valitettavasti.
Mä en usko, että persuja tullaan ikinä näkemään hallituksessa. Ainakaan pitkään aikaan. Oppositiosta on helppo huudella miten asiat pitäisi tehdä, mutta hallituksessa sitä vastuuta pitäisi oikeasti kantaa ja sehän vasta pelottavaa onkin. Se nähtiin jo viime kerralla.
zerk wrote:Mä en usko, että persuja tullaan ikinä näkemään hallituksessa. Ainakaan pitkään aikaan. Oppositiosta on helppo huudella miten asiat pitäisi tehdä, mutta hallituksessa sitä vastuuta pitäisi oikeasti kantaa ja sehän vasta pelottavaa onkin. Se nähtiin jo viime kerralla.
Tässä on se myös, että vaik persut on tietyllä tapaa joissain piireissä aika pop, niin ne on silti niin kaukana nykypäivän politiikasta, että ne ei oikein pystyis toimiin omien ajatusten mukaan hallituksessa. Ne vaatis liian isoja muutoksia. Sama on oikeastaan jopa piraateissa. Ne on... Melkein jopa... äääh. VALLANKUMOUKSELLISIA. En mä nyt voi verrata piraattien hyvin erilaisia ajatuksia tulevaisuudesta persuihin? No enemmän tarkoitin sitä, että ne ei puhu niistä perusasioista mistä sdp, kokoomus ja keskusta puhuu. Vasemmisto ja vihreet nähtiin nyt hallituksessa kans taistelevan, että ne pystyi olemaan sanojensa takana. Hyvät ideat, mutta liian isot muutokset näil puolueilla. Politiikka on hidasta ja monesti kaksi askelta eteen yksi taakse. Sdp, Kokoomus ja keskusta taas aina puhuu niin ison porukan puolesta, että ne ei edes itse pysty tekemään muita kuin surkeita kompromisseja aina taas ja muutokset on pieniä. Jos kokoomus haluaa verottaa yksityisyrittäjää vähemmän niin sdp aiheuttaa ammattiliittojen avulla palkkojen nousut monilla aloilla. Palkat nousee, niin keskusta puolustaa maatalousporukoita ja ruuan hintaa nostetaan ja tätä jatkuu