Eduskuntavaalit 2015

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Personaes
OD

Re: Eduskuntavaalit 2015

Post by Personaes »

frapathea wrote:
Personaes wrote: Kerros mulle frapa, että miksi vaan länsimaiden pitää muuttua monikulttuurisiksi? Miksei aasiaan ole tulossa afrikkalaista vähemmistöä? Miksei kiinaan miljoonittain muslimeja lähi-idästä? Miksi Japani on ja pysyy täysin homogeenisenä? Entä Koreat?
"Noku ei noikaan" on aika helvetin huono syy olla tekemättä jotain. Sillä päädytään lähinnä retuperälle. Me ei voida vaikuttaa japanin tai korean tai kiinan politiikkaan suoraan, mutta omaamme voidaan.

Kertoo jo aika paljon ihmisen maailmankuvasta, mikäli humanitaarinen maahanmuutto on joku pakkopulla joka "pitää" nuristen kestää.

Toiseksi länsimailla on suurin vastuu kehitysmaiden päälle paskomisesta. Simple as that. Sekä historiallisesti että nykypäivänä. Jos jo valmiiks riistettyjä ja raiskattuja maita ei riistettäis ja raiskattais lisää ja lisää niin ehkäpä niistä ei tulis niin paljoa pakolaisia, kun ei olis niin vitusti kriisejä.
Personaes wrote: vaikka vanhatkaan ei ole kotoutunut vielä(ja suurinosa ei koskaan kotoudu).
Maahanmuuttajista nuriseminen varmaan ainakin edistää sitä kotoutumista niin maan vietävästi. Just sayin
Katos tämä video ja sano sitten että humanitaarinen maahanmuutto on millään tasolla järkevä ratkaisu köyhyyden ja kurjuuden poistajana.

Immigration, World Poverty and Gumballs
https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGC ... 8D2B0CD85A
Last edited by Personaes on Wed 11 Mar 2015, 20:56, edited 1 time in total.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Onko kyseinen lähde näkyvästi antirasistinen? :)
Personaes
OD

Post by Personaes »

frapathea wrote:Onko kyseinen lähde näkyvästi antirasistinen? :)
Ei tossa mun mielestä mitään rasistisia piirteitä ole. Jotkuthan tosin on sitä mieltä, että pitää työntää pää hiekkaan, kaikenlainen nykyisen tilanteen kyseenalaistaminen on rasismia niin en tiedä.
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Personaes wrote:
Ei tossa mun mielestä mitään rasistisia piirteitä ole. Jotkuthan tosin on sitä mieltä, että pitää työntää pää hiekkaan, kaikenlainen nykyisen tilanteen kyseenalaistaminen on rasismia niin en tiedä.
Kysyin selkeästi, onko kyseinen lähde näkyvän antirasistinen. Tämä siksi, että perustelin aiemmin, miksi haluan kuulla tai lukea mahdollista maahanmuuttokritiikkiä ainoastaan näkyvän antirasistisilta tahoilta.
Personaes
OD

Post by Personaes »

frapathea wrote:
Personaes wrote:
Kysyin selkeästi, onko kyseinen lähde näkyvän antirasistinen. Tämä siksi, että perustelin aiemmin, miksi haluan kuulla tai lukea mahdollista maahanmuuttokritiikkiä ainoastaan näkyvän antirasistisilta tahoilta.
No on, se on näkyvästi antirasistinen. :roll: :up:
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Personaes wrote: No on, se on näkyvästi antirasistinen. :roll: :up:
Ok, voisitko linkata ensin tätä antirasistista matskua samalta lähteeltä?
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Sori tulin takas tähän topsuun taas en voi mitään itselleni. Muistakaa äänestää, se on kansalaisvelvollisuus. Paitsi jos äänestätte jotain väärää tyyppelöö ni älkää sit.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Tää ketju meni sittenkin pelkästään rasisimista puhumiseen ja privileegioihin ja ja...

Ei siis mulla muuta, mut politiikassa ois muitakin tärkeitä asioita nyt mitä pitäis mun mielestä miettiä...

mut joo oon hiljaa :D
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Dexma wrote:Tää ketju meni sittenkin pelkästään rasisimista puhumiseen ja privileegioihin ja ja...

Ei siis mulla muuta, mut politiikassa ois muitakin tärkeitä asioita nyt mitä pitäis mun mielestä miettiä...

mut joo oon hiljaa :D
Etkä oo, siinä kovasti metAkeskustelee Dexmakin vaikka muuta lupaillaan. Vaalilupaukset petetty jo nyt! Äänestämällähän modetkin valitaan niinkuin kaikki tietää.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
Personaes
OD

Post by Personaes »

frapathea wrote:
Tuo itse video on anti-rasistista matskua. Siinähän vaan katsotaan numeroiden avulla parasta tapaa auttaa köyhiä ja kärsiviä ihmisiä.

Kato nyt se pirun video vaan ja sano sen jälkeen että meidän maahanmuutto politiikka ei ole perseestä(mikäli sen tarkoitus on auttaa köyhyydestä kärsiviä ihmisiä)?
-Edgar Allan Poe
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Joo, ton videon lopussa kiteytyy pointti aika hyvin. :D

Parhaiten tosiaan niitä "pakolaisia" voi auttaa siellä omassa maassaan.

Mut siis lähen vetää täält ennen ku sotkeudun tahtomattani politiikka-asioihin.. :P
Life = The Trip
frapathea

Post by frapathea »

Personaes wrote:
frapathea wrote:
Tuo itse video on anti-rasistista matskua. Siinähän vaan katsotaan numeroiden avulla parasta tapaa auttaa köyhiä ja kärsiviä ihmisiä.
Tarkoitin sellaista materiaalia, jossa ei ole taka-ajatuksena rajoittaa ihmisten liikkuvuutta, vaan materiaalia, jossa valistetaan eritoten valkoista väestöä mm. privileegiosta, kehitysmaiden riistämisestä, rasismin historiasta ja sen vaikutuksesta nykypäivään jne. :) Mua ei kiinnosta kaappirasistien rationalisointi ja biasoitunut informaatio, joten haluan nähdä ensin puhtaan antirasistista matskua maahanmuuttokriittisiltä tahoilta ennen kuin altistan itseäni mahdollisesti vaarallisen biasoituneelle "informaatiolle".
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

sxoxyvg wrote: Äänestämällähän modetkin valitaan niinkuin kaikki tietää.
Mä meen kohta moderaattori oppositioon ja teen vallankaappauksen. Natseilla ja persuilla on sama tekniikka :D Mitä siis se metakeskustelu hää....?

No joo nyt mä kyl lopetan. en koskaan
zerk

Post by zerk »

Personaes wrote:
frapathea wrote:

Kato nyt se pirun video vaan ja sano sen jälkeen että meidän maahanmuutto politiikka ei ole perseestä(mikäli sen tarkoitus on auttaa köyhyydestä kärsiviä ihmisiä)?
Maahanmuuttopolitiikka on yhdyssana.

Äänestä piraattia!
frapathea

Post by frapathea »

Btw, siihen "ihmisten auttamiseen siellä missä ne on" -nimbyilyyn, aiemmin postatusta ps:n vaaliohjelmasta:
Taikis wrote:- Valtion budjettiin on tehtävä rakennemuutos. Leikkauslistan kärkeen on laitettava menot, joilla on vähiten merkitystä maamme hyvinvointiin, työllisyyteen ja kilpailukykyyn. Pelkästään -- kehitysavusta, ulkomaille virtaavasta sosiaaliturvasta, -- voidaan saada yli kahden miljardin euron vuotuiset säästöt[.]
Musta on niin naivia kuvitella, että ollaan joku muusta maailmasta erillinen laalaa-maailma, joka voi vaan työntää sormet korviin ja kaikki on hyvin kunhan ei katota miten muu maailma palaa. Jos haluatte tosielämän esimerkkejä eristäytyneiden maiden valtavasta nousukiidosta, suosittelen kurkkaamaan Pohjois-Koreaan.
Personaes
OD

Post by Personaes »

frapathea wrote:Jos haluatte tosielämän esimerkkejä eristäytyneiden maiden valtavasta nousukiidosta, suosittelen kurkkaamaan Pohjois-Koreaan.

Niin tai vaikkapa Japani, Etelä-korea tai Kiina.
Pohjois korealla menee miten menee ihan muista syistä.

Meillä ei todellakaan ole varaa leikkiä mitään maailman sosiaalitoimistoa, ainut keino säilyttää hyvinvointivaltio, on luopua kaikesta maahanmuutosta joka ei ole valtiota hyödyttävää.

Koitan nyt ohjata mamuilusta aihetta muualle, mitä mieltä olette Eutanasiasta, entä homojen oikeudesta mennä naimisiin?

Itse kannatan molempia...
-Edgar Allan Poe
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Myyn ääneni yhdestä(1) 0,5L keskioluesta. Viinakin kelpaa. Nyt kaikenmaailman protestipuolueet huom!
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Mielenkiintoista nähdä, miten keskustelu tässä on keskittynyt pelkkään maahanmuuttopolitiikkaan. Musta on vähän epäilyttävä väite, että heterogenisoituminen koskisi pelkästään Eurooppaa/"Länsimaita". Millä perusteella vaikkapa Japani ei heterogenisoidu?

HPPRY järjestää muuten tämmöisen. Päihdepoliittinen vaalitilaisuus – Arkadianmäki ajan tasalle!
Image

Miten alkoholin käytön haittoja tulisi ehkäistä?
Pitäisikö kaupoissa myydä kannabista vai keskikaljaa?
Onko huumausainepolitiikka ajan tasalla?

Humaania päihdepolitiikkaa ry ja Suomen kannabisyhdistys ry järjestävät päihdepoliittisen paneelikeskustelun eduskuntavaaliehdokkaille. Päihdepoliittiset näkemyksensä tulevat kertomaan

• Tapio Huttula, Keskusta
• Jani Liukkonen, Kristillisdemokraatit
• Petrus Pennanen, Piraattipuolue
• Krista Juurikko, Perussuomalaiset
• Thomas Elfgren, RKP
• Jaakko Meretniemi, SDP
• Tiina Ahlfros, Vasemmistoliitto
• Alviina Alametsä, Vihreät

Tapahtuman juontaa dosentti Mikko Salasuo.

Milloin: Tiistaina 17.3. klo 17.30-20.30
Missä: Nuorten toimintakeskus Happi, Sörnäisten rantatie 31
Kenelle: Tapahtuma on avoin ja pääsymaksuton. Tila on esteetön.

Tervetuloa!
Huiko
LD50

Post by Huiko »

sxoxyvg wrote:Myyn ääneni yhdestä(1) 0,5L keskioluesta. Viinakin kelpaa. Nyt kaikenmaailman protestipuolueet huom!
Toivottavasti ei esim. persut kerkee ekana tarjoukseen. :D
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Suhdannemuutoksen takia ääneni huutokaupataan tässä topikissa.

e: 1. 2. 3. ja Myyty kolmella 2mg Rivatrilillä Aku Ankalle. Katellaan neljän vuoden päästä.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
Personaes
OD

Post by Personaes »

No sanokaas nyt te hippiäiset, mitä puoluetta pitää äänestää, että on hyvä ihminen?
-Edgar Allan Poe
HommanNimi
Karvakuono

Post by HommanNimi »

Ikävä kyllä tässä maassa äänestetään nimenomaan puoluetta eikä ihmistä... Joten äänestämisellä ei ole näennäistä merkistystä, ei ne asiat ainakaan parempaan suuntaan tule tulevaisuudessa muuttumaan tule ennen kuin tapahtuu, jotain oikeesti radikaalia.
lordshiva
Psykonautti

Post by lordshiva »

HommanNimi wrote:Ikävä kyllä tässä maassa äänestetään nimenomaan puoluetta eikä ihmistä... Joten äänestämisellä ei ole näennäistä merkistystä, ei ne asiat ainakaan parempaan suuntaan tule tulevaisuudessa muuttumaan tule ennen kuin tapahtuu, jotain oikeesti radikaalia.
Olisi jännä nähdä ketä äänestettäisiin, jos ehdokkaat olisivat nimeltään ja puolueeltaan anonyymejä. Eli äänestäminen perustuisi täysin johonkin yyber-vaalikoneeseen. Tosin tämä on mahdollista vain teoriassa, koska kasvokkain tapahtuva vaikuttaminen on myös tärkeää demokratiassa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Personaes wrote:No sanokaas nyt te hippiäiset, mitä puoluetta pitää äänestää, että on hyvä ihminen?

Vihreitä, Vasemmistoo tai piraatteja varmaan suurin osa tällä foorumilla. Ne puolueet puhuu niistä arvoista jotka meidän alakulttuuria koskevat. Tuskin täällä on koksua vetäviä kokoomuslaisnuoria taikka työläisperheitä ammattiliitoissa kiinni.... Eikun hitto. Mähän oon jopa ammattiliitossa :D

Itelläni menee vihreisiin. Luonto, perustulo, julkisten palvelujen ylläpito ja ihmisten kouluttaminen. Noi on asioita joita varmaan itsekkin tulen tarvitsemaan suomessa vielä vuosien päästä. Ydinvoimasta oon kyl erimieltä. Näen ydinvoiman mahdollisuutena, mutta Rosatomin tulo Suomeen ei vaikuta kovin inspiroivalta itseni mielestä. Toisaalta panostamalla siihen, että Suomessa kehitetään uusiutuvaa energiaa tarkoittaa meille uutta teknologiaa jota myydä ulospäin.
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Olisko siistiä jos äänensä vois antaan silleen negatiivisena?

Ei mulla oo oikeen ketään johon
mut niitä joita en sinne soisi menevän

En ole äänestänyt tähän asti individduiluna, mut nyt näen selkeenä; se on loisen ylimielisyyttä
äärimmäistä laiskuutta
loismadon elämää suuren lammaslauman nöyrimmässä aunuksessa

mutta lupaan tapani aion löytää enkelin, pyhittää äänelläni hänet
PUHUUKO KUKAAN KEMIKAALIEN VAPAUDEN PUOLESTA?
pirun hyvä nuolla kuorena
Personaes
OD

Post by Personaes »

Persut on sellaisia rehellisiä juntteja. Uskon että he jopa yrittävät pitää ne vaalilupaukset.

Soini-the-hut ei ole kyllä ihan mun mieleen, mutta se fakta jo pelkästään, että Jussi Halla-aho on tässä puolueessa riittää vetämään mun äänen heille.

Se on niin hienoa seurata kaikkia keskustelu ohjelmia joissa jussi on mukana, kaikki muut liittoutuu keskenään yrittäen pudottaa halla-ahon, mutta mies vaan kylmän rauhallisesti lyö faktaa pöytään
ownaten kaikki 6-0. Suunnattoman älykäs mies.

Mut ihan aikuisten oikeesti, persut ei ole kovinkaan mun mieleinen puolue. Lähimpänä omaa puolue kantaa olis joku maahanmuutto-kriittinen, arvo-konservatiivinen ja libertaarinen SDP tai vasemmistoliitto. Mutta kun meillä ei sellaista ole, niin äänestän perskuja.
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Sen verran kyllä myönnän, että persuista Halla-aho on sillain politiikkona lahjakas. Paskat aiheet sillä, mut siitä ei heijastu sellainen pervosika kuin Sonni miehestä. Ei nyt mikään Obama, mut joo. Omanlainen ikoni kait. Valitettavasti.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Dexma wrote: mut siitä ei heijastu sellainen pervosika kuin Sonni miehestä.
Teehee joo. Jossain radio ohjelmassa soinilta kysyttiin "milloin olet harrastanut seksiä viimeksi?", Soini vastas "tällä viikolla".

Voi vittu se mielikuva, soini harrastamassa seksiä. Hyi vittu, vähänkuin soini paskalla. Minkälaista paskaa sellaisesta röhy-läskiporsaasta tuleekaan, varmasti jotain ydinjäte tasoa. :mrgreen:
-Edgar Allan Poe
zerk

Post by zerk »

Mä en usko, että persuja tullaan ikinä näkemään hallituksessa. Ainakaan pitkään aikaan. Oppositiosta on helppo huudella miten asiat pitäisi tehdä, mutta hallituksessa sitä vastuuta pitäisi oikeasti kantaa ja sehän vasta pelottavaa onkin. Se nähtiin jo viime kerralla.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

zerk wrote:Mä en usko, että persuja tullaan ikinä näkemään hallituksessa. Ainakaan pitkään aikaan. Oppositiosta on helppo huudella miten asiat pitäisi tehdä, mutta hallituksessa sitä vastuuta pitäisi oikeasti kantaa ja sehän vasta pelottavaa onkin. Se nähtiin jo viime kerralla.
Tässä on se myös, että vaik persut on tietyllä tapaa joissain piireissä aika pop, niin ne on silti niin kaukana nykypäivän politiikasta, että ne ei oikein pystyis toimiin omien ajatusten mukaan hallituksessa. Ne vaatis liian isoja muutoksia. Sama on oikeastaan jopa piraateissa. Ne on... Melkein jopa... äääh. VALLANKUMOUKSELLISIA. En mä nyt voi verrata piraattien hyvin erilaisia ajatuksia tulevaisuudesta persuihin? No enemmän tarkoitin sitä, että ne ei puhu niistä perusasioista mistä sdp, kokoomus ja keskusta puhuu. Vasemmisto ja vihreet nähtiin nyt hallituksessa kans taistelevan, että ne pystyi olemaan sanojensa takana. Hyvät ideat, mutta liian isot muutokset näil puolueilla. Politiikka on hidasta ja monesti kaksi askelta eteen yksi taakse. Sdp, Kokoomus ja keskusta taas aina puhuu niin ison porukan puolesta, että ne ei edes itse pysty tekemään muita kuin surkeita kompromisseja aina taas ja muutokset on pieniä. Jos kokoomus haluaa verottaa yksityisyrittäjää vähemmän niin sdp aiheuttaa ammattiliittojen avulla palkkojen nousut monilla aloilla. Palkat nousee, niin keskusta puolustaa maatalousporukoita ja ruuan hintaa nostetaan ja tätä jatkuu :D