Eduskuntavaalit 2015
-
Personaes
- OD
Eduskuntavaalit 2015
No no. Mitä puoluetta meinasitte äänestää? Kertokaas hyviä ehdokkaita?
Eurovaaleissa äänestin Jussi Halla-ahoa, se kun on vaan niin helvetin loistava tyyppi. Nyt näissä vaaleissa en oikein tiedä vielä ketä äänestän.
Vaalien seuraaminen on aina niin helvetin hauskaa ja kiinnostavaa puuhaa. Vieläkin muistan kun tuli perstuille jytky. Olin vanhempien luona silloin ja äiti ja isä voivotteli persujen voittoa kun ite olin tyytyväisenä.
Ihan sen takia, että olen maahanmuuttokriittinen.
Siitä lyhyesti. Mun mielestä ei ole reilua, että maat kuten Japani, Korea jne. pysyy täysin homogeenisinä samalla kun euroopasta tulee enenevissä määrin heterogeeninen. Lyhyesti, Afrikka pysyy afrikkalaisena, aasia aasialaisena, mutta länsimaat sitten uhrautuu monikulttuurisuuden edessä. Ei reilua.
Edit. Enenmmän niitä omia puoluekantoja/ehdokkaita eikä niinkään muiden kantoihin pysähtymistä.
Eurovaaleissa äänestin Jussi Halla-ahoa, se kun on vaan niin helvetin loistava tyyppi. Nyt näissä vaaleissa en oikein tiedä vielä ketä äänestän.
Vaalien seuraaminen on aina niin helvetin hauskaa ja kiinnostavaa puuhaa. Vieläkin muistan kun tuli perstuille jytky. Olin vanhempien luona silloin ja äiti ja isä voivotteli persujen voittoa kun ite olin tyytyväisenä.
Ihan sen takia, että olen maahanmuuttokriittinen.
Siitä lyhyesti. Mun mielestä ei ole reilua, että maat kuten Japani, Korea jne. pysyy täysin homogeenisinä samalla kun euroopasta tulee enenevissä määrin heterogeeninen. Lyhyesti, Afrikka pysyy afrikkalaisena, aasia aasialaisena, mutta länsimaat sitten uhrautuu monikulttuurisuuden edessä. Ei reilua.
Edit. Enenmmän niitä omia puoluekantoja/ehdokkaita eikä niinkään muiden kantoihin pysähtymistä.
Last edited by Personaes on Sat 07 Mar 2015, 17:26, edited 1 time in total.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Patterson
- Lepakko
Re: Eduskunta vaalit 2015
Politiikasta kun rupeaa puhumaan, niin paskamyrsky on lähes väistämättä aina edessä mutta kokeillaan.
Itsekin olen valinnut ehdokkaan joka ajaa kireämpää maahanmuuttolinjaa ihan pelkästään nykyhetken valtiontalouden kannalta. En pysty ymmärtämään miten valtio voi tukea jopa 3k+ summilla kuukaudessa pelkästään sillä syyllä että on "maahanmuuttaja" ja tässäkin asiassa hämmästelen enemmänkin sosiaalivirastojen ym. leväperäistä toimintaa kun itse maahanmuuttoa. Jossakin internetin syövereissä olen törmännyt väitteeseen että jokin taho maksaa valtioille rahaa vastaanotettuja maahanmuuttajia vastaan, joka sitten tällaiset "kotouttamisrahat" mahdollistaa, mutta tämän väitteen todenperäisyyttä en pysty varmistamaan.
Lopunpeleissä, henkilökohtaisessa ajatusmaailmassa suhde politiikkaan on jotakuinkin linjaa avaruusliskojuutalaiset ja nukkehallitus, mutta äänestän silti.
Itsekin olen valinnut ehdokkaan joka ajaa kireämpää maahanmuuttolinjaa ihan pelkästään nykyhetken valtiontalouden kannalta. En pysty ymmärtämään miten valtio voi tukea jopa 3k+ summilla kuukaudessa pelkästään sillä syyllä että on "maahanmuuttaja" ja tässäkin asiassa hämmästelen enemmänkin sosiaalivirastojen ym. leväperäistä toimintaa kun itse maahanmuuttoa. Jossakin internetin syövereissä olen törmännyt väitteeseen että jokin taho maksaa valtioille rahaa vastaanotettuja maahanmuuttajia vastaan, joka sitten tällaiset "kotouttamisrahat" mahdollistaa, mutta tämän väitteen todenperäisyyttä en pysty varmistamaan.
Lopunpeleissä, henkilökohtaisessa ajatusmaailmassa suhde politiikkaan on jotakuinkin linjaa avaruusliskojuutalaiset ja nukkehallitus, mutta äänestän silti.
Saatana elää ja voi hyvin.
-
sxoxyvg
- OD
Ootteks maahanmuuttokriittisii vai Maahanmuutokriittisii eli saaks ufot tulla?
Juuh painelen vittuun täst topsust, sori.
e:
e:

negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
-
Patterson
- Lepakko
Ei maahanmuutossa mielestäni vikaa ole, enemmänkin tämän hetken maahanmuutopolitiikan hallinnoinnissa.sxoxyvg wrote:Ootteks maahanmuuttokriittisii vai Maahanmuutokriittisii eli saaks ufot tulla?
-
frapathea
sxoxyvg wrote:Ootteks maahanmuuttokriittisii vai Maahanmuutokriittisii eli saaks ufot tulla?

Mä en oikein tiedä ketä äänestäisin, koska en oikein tiedä onko siitä lopulta niin kauheesti hyötyä. En tiiä onko musta tullut kyyninen vaiko idealisti kun tuntuu että mieluummin suuntaan harmaat aivosoluni sellaseen toimintaan joka vaikuttaa suoremmin ruohonjuuritasolla.
-
Patterson
- Lepakko
Re: Eduskuntavaalit 2015
Näin ne mielipiteet muuttuu yhen saunaillan jälkeen... Enää en tiedä ketä äänestän.
Mut silti ne vitun avaruusliskojuutalaiset.
Mut silti ne vitun avaruusliskojuutalaiset.
-
Masis
- Psykonautti
Aivan. Puhumattakaan Israelista, jossa ei-juutalainen ei saa mennä naimisiin juutalaisen kanssa ja maahanmuuttoseula on maailman tiukin. Samaan aikaan juutalaiset ajavat massamaahanmuuttoa länteen? Pitänee kiristää foliohattua. Ja nukkehallitus tuskin kokonaan on, mutta kyllähän Kataiset ja kumppanit ovat sivuuttaneet Bilderbergiin liittyvät kysymykset vastaamalla sen olevan "pelkkä kansalaisfoorumi."Personaes wrote:Mun mielestä ei ole reilua, että maat kuten Japani, Korea jne. pysyy täysin homogeenisinä samalla kun euroopasta tulee enenevissä määrin heterogeeninen. Lyhyesti, Afrikka pysyy afrikkalaisena, aasia aasialaisena, mutta länsimaat sitten uhrautuu monikulttuurisuuden edessä. Ei reilua.
-
Dexma
- Moderator
joo kyl vihreille tai vasemmistoon tänä vuonna mennään. Oon miettinyt.
Mut joo nopeaa kelausta... Kirjoitan pidemmin sit, kun jaksan.
Hei.
Tietteks. Persujen äänestäminen on noloo. Siis nolompaa kuin kokoomuksen. Samoin piraattien äänestäminen on noloo ja teinii.
Mut siis joo.
Suomen tilanne taloudellisesti pitäis saada vähän kehitysaskelta. Nyt puhun enemmän siitä, että mihinkä tulevaisuudessa sijoitetaan ja mihinkä ei. Koulutuksessa pitäisi panostaa enemmän aloihin jotka suomessa ovat jatkossakin kilpailukykyisiä. Eikä enään yritettäis turhaan pitää yllä yrityksii jotka eivät ole suomessa tehokkaita ja kilpailukykyisiä. Suomen taloudessa pitäis alkaa puhuun muillakin tavoin, kuin miten kokoomus puhuu luottoluokituksesta ja säästöistä taikka ilta-sanomien informaatio ei saa olla se mikä kansalaisilla on tieto asiasta. Tässä kohtaa mulla ois ehkä menemässä johonkin vasempaan suuntaan äänet.
Vihreet arvot on yksi tärkee juttu kans. Uusiutuva energia ja jäämeren asioihin sekaantuminen kuulostaa ihan freeseiltä ideoilta. Myös talous ei sais olla niin pahasti riippuvainen itä-naapurista. Epävakaata maata jonka hallitus on täynnä mulkkuja niin ei ole tulevaisuutta enään. Eikä ole ollut pitkään aikaan. Näissä taas menee vihreisiin ajatuksiin itellä.
Tietenkin vhreiden ja vasemmiston toimiminen hallituksessa on vähän sellainen, että ehkä kandee ite miettiä niiden tapaa toimia muiden kanssa. Keskusta on yrittänyt vähän uusiutua tänä vuonna joka on ihan jees, mutta tuntuu, että kokoomuksen nykyinen markkinointi on ihan toisella tasolla, kuin muilla puolueilla. Silloin on maassa aina asiat vitun sekaisin jos nuoret alkaa diggaileen Stubin kaltaisia hahmoja. HERÄTKÄÄ HIPIT
Viimeinen porukka jota mä äänestän on persut. Ne on kaikki ihan juntteja ja tyylikkäänä jazz musiikin arvostajana ja koffini tunkemalla perseeseen. Niin mun aurinkolaseissakin on enemmän munaa, kuin persujen puolueessa ja äänestäjissä. Timo Soini on oikeasti Sonni ja se on lehmä ja sonnista tulee heeeelvetin paskan makuista maitoo. Jos haluatte syödä spermaa niin muistakaa persuja jos haluatte, että isänmaa, uskonto ja 40 luku on tyyli niin mikäs siinä, mut noi puolueet oli jo 40 luvulla vanhentuneita sonneja täynnä niin älkää nyt ihmiset hyvät niitä äänestäkö...
Eduskuntavaalien sääntö numero yksi KUHAN ET ÄÄNESTÄ PERSUA, koska persut on ihan vitun noloja.
Mut joo nopeaa kelausta... Kirjoitan pidemmin sit, kun jaksan.
Hei.
Tietteks. Persujen äänestäminen on noloo. Siis nolompaa kuin kokoomuksen. Samoin piraattien äänestäminen on noloo ja teinii.
Mut siis joo.
Suomen tilanne taloudellisesti pitäis saada vähän kehitysaskelta. Nyt puhun enemmän siitä, että mihinkä tulevaisuudessa sijoitetaan ja mihinkä ei. Koulutuksessa pitäisi panostaa enemmän aloihin jotka suomessa ovat jatkossakin kilpailukykyisiä. Eikä enään yritettäis turhaan pitää yllä yrityksii jotka eivät ole suomessa tehokkaita ja kilpailukykyisiä. Suomen taloudessa pitäis alkaa puhuun muillakin tavoin, kuin miten kokoomus puhuu luottoluokituksesta ja säästöistä taikka ilta-sanomien informaatio ei saa olla se mikä kansalaisilla on tieto asiasta. Tässä kohtaa mulla ois ehkä menemässä johonkin vasempaan suuntaan äänet.
Vihreet arvot on yksi tärkee juttu kans. Uusiutuva energia ja jäämeren asioihin sekaantuminen kuulostaa ihan freeseiltä ideoilta. Myös talous ei sais olla niin pahasti riippuvainen itä-naapurista. Epävakaata maata jonka hallitus on täynnä mulkkuja niin ei ole tulevaisuutta enään. Eikä ole ollut pitkään aikaan. Näissä taas menee vihreisiin ajatuksiin itellä.
Tietenkin vhreiden ja vasemmiston toimiminen hallituksessa on vähän sellainen, että ehkä kandee ite miettiä niiden tapaa toimia muiden kanssa. Keskusta on yrittänyt vähän uusiutua tänä vuonna joka on ihan jees, mutta tuntuu, että kokoomuksen nykyinen markkinointi on ihan toisella tasolla, kuin muilla puolueilla. Silloin on maassa aina asiat vitun sekaisin jos nuoret alkaa diggaileen Stubin kaltaisia hahmoja. HERÄTKÄÄ HIPIT
Viimeinen porukka jota mä äänestän on persut. Ne on kaikki ihan juntteja ja tyylikkäänä jazz musiikin arvostajana ja koffini tunkemalla perseeseen. Niin mun aurinkolaseissakin on enemmän munaa, kuin persujen puolueessa ja äänestäjissä. Timo Soini on oikeasti Sonni ja se on lehmä ja sonnista tulee heeeelvetin paskan makuista maitoo. Jos haluatte syödä spermaa niin muistakaa persuja jos haluatte, että isänmaa, uskonto ja 40 luku on tyyli niin mikäs siinä, mut noi puolueet oli jo 40 luvulla vanhentuneita sonneja täynnä niin älkää nyt ihmiset hyvät niitä äänestäkö...
Eduskuntavaalien sääntö numero yksi KUHAN ET ÄÄNESTÄ PERSUA, koska persut on ihan vitun noloja.
-
Huiko
- LD50
Vaikeintahan tässä on se että kokoomus (vitun elitisti paskiaiset), SDP (takinkääntöä ja kassakaappisopimuksia), ja keskusta (Pettää aina kansan) on antaneet aika tukevat näytöt sille ettei niistä ole hoitamaan nykyisiä ongelmia.
Persut nyt toimisi vain protestina joka purisi omaan nilkkaan. (Lapuan liike all over again)
Vasurit ei kykene uudistumaan tälle vuosituhannelle ja ne karvahattuiset pujopartaiset protestilaulaja ämmät ei osaa hoitaa edes omaa puoluettaan saati sitten valtiota.
Vihreet piipertää asioiden kanssa joihin voidaan keskittyä sitten kun on saatu isommat ja nämä aikuisten asiat kuntoon. Leikkikööt sitten maailmanpelastusta ruohonjuuritasolla.
Piraateista en edes ala puhumaan. Se on vähän väärin kiusata kyklooppeja, joilla vasen on aina koukku ja joille puujalkavitsit on liian henkilökohtaisia.
Ruottalaiset on jäänne surkeammilta ajoilta jolloin ei oltu edes itsenäisiä, ja uskovaiset vois painua helvettiin sekoilemasta täältä faktojen keskeltä.
Yhdestäkään näistä ei ole Suomea pelastamaan ja mun mielestä meidän pitäisikin luopua puoluejärjestelmästä, koska se on auttamatta vanhentunut, toimimaton, korruptioaltis, ja kallis. Tilalle sitten asiantuntija ja älykkö posse, jota valvottaisiin. (joo, idea on vielä kesken.
)
Suora kansanäänestys myös tietokoneilta ja älylaitteilta ilman kansanedustuslaitosta. Tulisi varmasti halvemmaksi rakentaa järjestelmät ja antaa koneet joka talouteen kuin kannatella tuotakin paskalaitosta.
Jos jokin puolue jäi nyt mainitsematta, niin haistakoot paskat! Ootte niin mitättömiä puolueita ettei teitä edes muista!
Persut nyt toimisi vain protestina joka purisi omaan nilkkaan. (Lapuan liike all over again)
Vasurit ei kykene uudistumaan tälle vuosituhannelle ja ne karvahattuiset pujopartaiset protestilaulaja ämmät ei osaa hoitaa edes omaa puoluettaan saati sitten valtiota.
Vihreet piipertää asioiden kanssa joihin voidaan keskittyä sitten kun on saatu isommat ja nämä aikuisten asiat kuntoon. Leikkikööt sitten maailmanpelastusta ruohonjuuritasolla.
Piraateista en edes ala puhumaan. Se on vähän väärin kiusata kyklooppeja, joilla vasen on aina koukku ja joille puujalkavitsit on liian henkilökohtaisia.
Ruottalaiset on jäänne surkeammilta ajoilta jolloin ei oltu edes itsenäisiä, ja uskovaiset vois painua helvettiin sekoilemasta täältä faktojen keskeltä.
Yhdestäkään näistä ei ole Suomea pelastamaan ja mun mielestä meidän pitäisikin luopua puoluejärjestelmästä, koska se on auttamatta vanhentunut, toimimaton, korruptioaltis, ja kallis. Tilalle sitten asiantuntija ja älykkö posse, jota valvottaisiin. (joo, idea on vielä kesken.
Suora kansanäänestys myös tietokoneilta ja älylaitteilta ilman kansanedustuslaitosta. Tulisi varmasti halvemmaksi rakentaa järjestelmät ja antaa koneet joka talouteen kuin kannatella tuotakin paskalaitosta.
Jos jokin puolue jäi nyt mainitsematta, niin haistakoot paskat! Ootte niin mitättömiä puolueita ettei teitä edes muista!
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
Dexma
- Moderator
Entäs venäläisten puolue?Kallio wrote:
:
Tai saamelaiset salee ois kans kova.
Joo niin.
Puoluepolitiikka. Tää nyt vain on parasta mitä meillä on. Toi kallion antamat esimerkit on hyvä esimerkki siitä, miksi kenenkään ei pitäis päästä äänestään tai, että ketään ei oikeasti kantsi äänestää.
Mua harmittaa, kuinka pinnalliseksi jää aina eri puolueiden antama kuva itsestään näin vaalien alla. Ne ei oikeasti kerro kauheesti niistä asioista, mistä yhdessä voitaisiin päättää ja mitä sitten työkseen tekisivät jos pääsisi eduskuntaan. Ihmiset äänestää erilaisten pintapuolisten kuvien perusteella eikä järjen. Sen takia monesti persut kait on niin suosittuja, kun ne toimii "kyllä kansa tietää" menolla. Ne puhuu kansan kieltä. Juntit puhuu junttia ja sitten, kun mennään päättään asioista ne ei osaa edes perusprosenttilukuja, mutta mediassa ne näyttää siltä, että niillä ois asiaa paljon. Aikoinaan jytkyn jälkeen nähtiinkin mitä persuilla oli sanottavaa sit loppupeleissä, kun päätöksiä olisi pitänyt tehdä. Viimeisten vuoden aikana vihreät ja vasemmisto on ollut niitä jotka ovat kanssa pistäneet salkut kiinni tiukissa paikoissa sen sijaan, että olisi oltu valmiita kompromisseihin. Vihreiden kompastuskivi on luonnonsuojeluun menneet arvot jotka ovat vähän eritason juttuja kuin perusverotuksen kanssa säätäminen. Taas vasemmisto pelaa aina liian pitkälle vain työläisen pussiin... Sit kun hallituksessa on koko värikäs jengi niin jumissahan ne siellä on.
Tässä on viimeaikoina monesti puhuttu, että nyt tulee tärkeet vaalit, mutta mitään kansantajuista ei olla saatu aikaan tai ainakaan mitään mikä muuttaisi meidän kaikkien elämää viimeisten vaalien ohessa ja vaikka mitään ei olla saatu aikaseksi niin samat asiat ovat menneet vain tasaisesti samaan suuntaan. Suomen talous, maahanmuutto hölötys, Venäjä/Nato, Sote. Ydinvoima kysymykset on ainoot missä vähän tapahtui jotain pitkään aikaan, mitä nyt ite oon asioita seurannut. Homoilu jutut sentään menee eteenpäin ja se on hieno juttu aina.
Asiat ei tietenkään muutu nopeasti ikinä ja se mitä nyt me äänestetään vaikuttaa vasta parin vuoden päähän jos edes sitäkään. On aika ymmärrettävää ettei uskoa riitä, varsinkin se oikea työ mitä eduskunnassa tapahtuu ei ole oikein niin vallankumouksellista, kuin asiat yhden ihmisen mielessä menee. Sen takia tässä onkin äänestetty monesti vähiten heikointa vaihtoehtoo, ettei kaikki urpot äänestä niitä paskoja tyyppejä sinne valtaan aina. Pitäis varmaan ite mennä politiikkaan mukaan
-
Petri6
- OD
Äläs nyt, 40-lukuhan oli vitun jees, konia sai aposta ilman reseptiä ja silleen.Dexma wrote:Tietteks. Persujen äänestäminen on noloo. Siis nolompaa kuin kokoomuksen.[/size] Samoin piraattien äänestäminen on noloo ja teinii. Timo Soini on oikeasti Sonni ja se on lehmä ja sonnista tulee heeeelvetin paskan makuista maitoo. Jos haluatte syödä spermaa niin muistakaa persuja jos haluatte, että isänmaa, uskonto ja 40 luku on tyyli niin mikäs siinä, mut noi puolueet oli jo 40 luvulla vanhentuneita sonneja täynnä niin älkää nyt ihmiset hyvät niitä äänestäkö...
En koe itse, että piraattipuolueen äänestäminen olisi mitenkään noloa, enemmänkin järkevästi ajattelevan ihmisen vaihtoehto persujen protestiäänelle. Yksilönoikeuksien ajaminen ei voi koskaan olla huono juttu. Valitettavasti vaan mitään todellisia menestymisen mahdollisuuksia heillä ei ole, joten ääni on parempi säästää puolueelle, jolla on oikeasti mahdollisuus menestyäkin. Itse olen kanssa aina tehnyt valintani vihreiden ja vasemmiston väliltä, vaikka suuri osa omasta viiteryhmästäni onkin kokoomuksen kannattajia (sellainen sell out -liike, jota lupasin jo 10 vuotta sitten olla ikinä tekemättä).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Taikis
- Tuppisuu
Perussuomalaisia olen äänestänyt ja tulen nytkin äänestämään. Se on ainoa puolue, jolla on jotain konkreettisia ja realistisia ehdotuksia talouden ja työpaikkojen pelastamiseksi. Muilta puolueilta en ole kuullut juuri mitään, mikä ei paisuttaisi jo ennestään täysin käsistä lähtenyttä julkista sektoria. Muita hyviä asioita persuissa on: viinien ja a-oluiden ajaminen ruokakauppoihin, vapaan kielivalinnan edistäminen ja toki tuo aloittajankin mainitsema haittamaahanmuuton suitsiminen. Vielä ehditään estämään Ruotsin virheet maahanmuuttopolitiikassa.
-
Dexma
- Moderator
Minkäslaisia?Taikis wrote: konkreettisia ja realistisia ehdotuksia talouden ja työpaikkojen pelastamiseksi.
Ja niin tosiaan toi piraatit on vähän sellainen, etten niitä äänestä, koska mun kaverit äänestää niitä kummiskin. Kato pitää olla coolisti uniikki ja sillai
-
Personaes
- OD
Tunnustan. Jytkyvaaleissa äänestin perussuomalaisia! Protesti ääni oli kyseessä. Ensi vaaleissa äänestän varmaan kanssa, ihan sen takia, että Jussi Halla-aho kuuluu tuohon puolueeseen. Se on suunnattoman fiksu ja hyvä, down to earth tyyppi(olen tavannut myös livenä).
Persuja äänestän ihan maahanmuutto syistä. Euroopalla on paha maahanmuutto ongelma. Toisinkuin Yhdysvalloissa, jonne maahanmuutto politiikka(ei sosiaali turvaa) vetää korkeasti koulutettuja ihmisiä töihin. Niin euroopassa taas vedetään tänne niitä ihmisiä jotka tulee elämään sosiaaliturvalla. Muutenkin nationalistina uskon että ihmisillä on oikeus omaan maahansa, nyt me ollaan tuhoamassa sitä omien eurooppalaisten maiden perustaa, mikä on ihmiset.
Sen lisäksi ollaan uhraamassa maahanmuuton edessä mm. sananvapautta, ilmaisunvapautta, tasa-arvoa, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, naisten oikeuksia, demokratiaa jne. Ennen pitkään kun meidän maahanmuuttaja määrät kasvaa, niin pikkuhiljaa me joudutaan joustamaan noista perustavanlaatuisista seikoista.
Aijemmin oon äänestänyt myös keskustaa ja kerran vihreitä(hävettää tunnustaa).
Persuja äänestän ihan maahanmuutto syistä. Euroopalla on paha maahanmuutto ongelma. Toisinkuin Yhdysvalloissa, jonne maahanmuutto politiikka(ei sosiaali turvaa) vetää korkeasti koulutettuja ihmisiä töihin. Niin euroopassa taas vedetään tänne niitä ihmisiä jotka tulee elämään sosiaaliturvalla. Muutenkin nationalistina uskon että ihmisillä on oikeus omaan maahansa, nyt me ollaan tuhoamassa sitä omien eurooppalaisten maiden perustaa, mikä on ihmiset.
Sen lisäksi ollaan uhraamassa maahanmuuton edessä mm. sananvapautta, ilmaisunvapautta, tasa-arvoa, seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, naisten oikeuksia, demokratiaa jne. Ennen pitkään kun meidän maahanmuuttaja määrät kasvaa, niin pikkuhiljaa me joudutaan joustamaan noista perustavanlaatuisista seikoista.
Aijemmin oon äänestänyt myös keskustaa ja kerran vihreitä(hävettää tunnustaa).
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
getto
- Apteekki
Mulle tuli tosta Pasilan Juhani Kontiovaara tosi elävästi mieleenPersonaes wrote:Ensi vaaleissa äänestän varmaan kanssa, ihan sen takia, että Jussi Halla-aho kuuluu tuohon puolueeseen. Se on suunnattoman fiksu ja hyvä, down to earth tyyppi(olen tavannut myös livenä).
Äänestän erästä tuttua naista meidän seurakunnasta kehen luotan.
-
heihoi
- Lepakko
Vituttaa nii paljon kaikki poliitikot ja politiikka ettei tekis mieli äänestää vittu yhtää ketää ja muutaa vaa jonnekki metsää polttaa budii tjtn
-
Taikis
- Tuppisuu
Tuolta näkee Perussuomalaisten ohjelmat pdf:inä: http://www.perussuomalaiset.fi/tietoa-m ... ueohjelma/Dexma wrote:Minkäslaisia?Taikis wrote: konkreettisia ja realistisia ehdotuksia talouden ja työpaikkojen pelastamiseksi.
Kopioin tuolta Perussuomalaisten talouspoliittisesta ohjelmasta muutaman mielenkiintoisen ja kannatettavan kohdan tähän. Ainakin selkein kaikkien puolueiden ohjelmista, mitä olen tähän asti nähnyt.
- Valtion budjettiin on tehtävä rakennemuutos. Leikkauslistan kärkeen on laitettava menot, joilla on vähiten merkitystä maamme hyvinvointiin, työllisyyteen ja kilpailukykyyn. Pelkästään maahanmuuton kustannuksista, kehitysavusta, ulkomaille virtaavasta sosiaaliturvasta, EU-jäsenmaksuista, valtionhallinnon noin kahden miljardin euron IT-kuluista, tehottomista yritystuista sekä tuulivoiman syöttötariffeista voidaan saada yli kahden miljardin euron vuotuiset säästöt, ilman että palvelut tai talouskasvu kärsivät.
- Vuonna 2014 jo yli miljardiin euroon paisunutta Suomen EU-nettojäsenmaksua on tuntuvasti alennettava. Vuoden 2016 EU-budjetin puolivälintarkastelussa Suomen ei tule hyväksyä budjettia, ellei joko EU:n budjetin kokoa tuntuvasti alenneta tai Suomi saa Tanskan ja Ruotsin tavoin EU-jäsenmaksualennusta.
- Uudet euron pelastuspaketit ja muut lisälaskut EU:lta on torjuttava. Suomalaisia on vihdoinkin uskallettava puolustaa eikä jatkaa kansalaisille vahingollista ja miljardien lisälaskua tuovaa nykyistä nöyristelypolitiikkaa.
- Otetaan käyttöön Perussuomalaisten uusi kehitysapumalli. Malli säästää yli 500 miljoonaa euroa valtion varoja, kun päävastuu kehitysavun rahoittamisesta siirretään yksittäiselle kansalaiselle.
- On lopetettava yritystemme kilpailukyvyn tuhoava käytäntö, jossa EU-lainsäädännön kansallisessa toimeenpanossa säädetään minimivaatimusten päälle vielä Suomi-lisää. Virkamiehet on ohjeistettava toimeenpanemaan EU-lainsäädäntö aina minimivaatimusten mukaan ja kansalliset joustot täysimääräisesti käyttäen.
- Kasvuyrittäjyyden kannustamiseksi olisi syytä ottaa käyttöön Viron veromallin kaltainen kannustin työllistäville yrityksille. Tämä kannustaisi kasvuyrittäjyyteen sekä ohjaamaan yrityksen voitot työllistämiseen ja toiminnan edelleen kehittämiseen.
- Aloittavan yrittäjän hallinnollista ja taloudellista taakkaa tulee keventää nostamalla arvolisäverollisen liiketoiminnan alaraja vähintään 20 000 euroon ja niin sanottu huojennusalue vähintään 40 000 euroon. Tämä madaltaisi yrittäjäksi ryhtymisen kynnystä ja helpottaisi alkuun pääsyä. Lisäksi pienyritysten maksuperusteinen arvonlisäverotus tulee ottaa käyttöön mahdollisimman nopeasti.
- Alkoholipoliittinen keskustelu on avattava. On uskallettava myöntää, että nykyinen säätelyn ja kontrollin tie ei ole ollut toimiva. Alkoholiveroa tulee tarkastella. Alkoholipolitiikka on johtanut tilanteeseen, jossa sekä alkoholin myynnin että palvelualan verotuloja valuu Suomesta naapurimaahan. Lisäksi nykyinen alkoholipolitiikka vaikeuttaa huomattavasti myös matkailu- ja ravintola-alan toimintaedellytyksiä. Kyse on laajasta kokonaisuudesta, josta on uskallettava puhua. Alkoholin tuomista ongelmista puhuttaessa tulisi puhua myös syistä, ei vain seurauksista. Kukaan ei ole alkoholin liikakäyttäjä syntyessään.
-Kansallinen etu ja suomalaisten ihmis- ja perusoikeudet on asetettava etusijalle. Näin on jo tehty useissa muissa EU maissa niin terveydenhuollon kuin sosiaaliturvankin osalta. Suomi ei voi olla koko maailman sosiaalitoimisto tai terveyskeskus. Meidän on uskallettava asettaa rajoituksia siihen kenelle ja millä perusteilla sosiaaliturvaa maksetaan. Maahanmuuttajien sosiaaliturvaan on uskallettava puuttua ja myös heille asettaa vaateita sen suhteen. Eli vaatia osoitusta, että he pystyvät ja haluavat työllistyä ja olla osa suomalaista yhteiskuntaa.
Myös tuon pääosin Jussi Halla-ahon laatiman maahanmuuttopoliittisen ohjelman sisältöön olen erittäin tyytyväinen.
-
Dexma
- Moderator
Tosta persujen talousuudistuksesta tulee sellainen olo, että me suomalaiset oltais kyl kaikki tehty oikein, mutta kun laitetaan turhaa rahaa ulkomaihin ja eun pelastuspaketteihin niin se on meiltä pois. Ja ohan se meiltä pois ei siinä, mutta noi Eu pelastupaketit on jännempi juttu. Eu:ta pitää yrittää pitää pystyssä. En tiiä onko noi pelastuspaketit paras tapa, mutta eri maiden jyrkänteelle vieminen on aina huonoa. Eu tuo Suomelle vientiä ja yhteistyötä. Eu on valitettavasti/onneksi meidän tulevaisuus jossa me voidaan suomea kehittää viennin avulla.
Tuo Vironmalli, että yrityksiä jotka työllistävät ihmisiä niin niiden tilaa helpotetaan on hyvä. Muutenkin mun mielestä Virosta pitäis ottaa enemmän suomen mallia. Viro on lähtenyt suuntaamaan taloudellista suuntaansa IT aloihin jossa kalliit länsimaalaiset pienet valtiot voivat olla erittäin tehokkaita ja Viro nykyään ymmärtääkseni enemmän katsoo länteen päin vientinsä kohdalla. (näin oon ymmärtänyt) Mun mielestä Suomessa pitäis tehdä muutoksia siinä, että mihikä asioihin me ihmiset pistetään panostamaan. Filosofeilla ja metallimiehillä ei tehä niin paljoo kuin IT osaajilla. Nokia jo 90 luvulla näytti missä Suomella oli mahollisuus ja missä se voisi olla hyvä. (okei muitakin kilpailukykyisiä aloja on, mut It porukka esimerkkinä)
Tuo Vironmalli, että yrityksiä jotka työllistävät ihmisiä niin niiden tilaa helpotetaan on hyvä. Muutenkin mun mielestä Virosta pitäis ottaa enemmän suomen mallia. Viro on lähtenyt suuntaamaan taloudellista suuntaansa IT aloihin jossa kalliit länsimaalaiset pienet valtiot voivat olla erittäin tehokkaita ja Viro nykyään ymmärtääkseni enemmän katsoo länteen päin vientinsä kohdalla. (näin oon ymmärtänyt) Mun mielestä Suomessa pitäis tehdä muutoksia siinä, että mihikä asioihin me ihmiset pistetään panostamaan. Filosofeilla ja metallimiehillä ei tehä niin paljoo kuin IT osaajilla. Nokia jo 90 luvulla näytti missä Suomella oli mahollisuus ja missä se voisi olla hyvä. (okei muitakin kilpailukykyisiä aloja on, mut It porukka esimerkkinä)
-
Masis
- Psykonautti
Itse euro valuuttajärjestelmän rakenteillaan on luonut tämän "jyrkänteen." Mitä järkeä on Suomen tai minkään muun valtion lainata rahansa yksityisiltä pankeilta korkoa vastaan, kun valtiot itse voisivat luoda tämän rahan? Euro on itse aiheuttanut tämän tilanteen, koska ihmiset eivät tunnu tietävän raha- tai talousasioista tuon taivaallista. On vain ajan kysymys, milloin Suomelle tai jollekin suurelle valtiolle tulee käymään "Kreikat," jolloin valtioilla ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi rahaa auttaakseen näitä suuria valtioita. Valtioiden kansallinen omaisuus tulee päätymään hyvin pieniin käsiin ja raha ottaa omaisuudekseen sen, minkä hyväksi näkee. Yhdysvaltojen valtionvelka on yli 16 biljoonaa dollaria. Väitän vahvasti, että tätä velkaa he eivät pysty ikinä maksamaan takaisin omalle keskuspankilleen. Se ei ole mahdollista.
Viron keskipalkat ilmeisesti huitelevat jossakin ~700 euron liepeillä, kun taas Suomen keskipalkat noin 2700 eurossa, on ymmärrettävä, että Suomi ei tuosta noin vain voi hypätä vapaalle kilpailulle alttiiksi. Vaikka ulkomaalaiset työntekijät maksaisivatkin veronsa asiallisesti tänne niin silti heidän ostovoimansa siirtyy Viroon.
Eivätkä ne ulkomaalaiset työntekijät ole pelkästään virolaisia vaan on täällä PK-seudulla näkynyt paljon puolalaisiakin raksa- ja sähkömiehiä.
Jos Euroopan unioniin ja euroon liittymisessä oli taka-ajatuksena Suomen talouden ja kilpailukyvyn saattaminen huonoon asemaan niin siinä kyllä onnistuttiin. Vapaakauppasopimuksia voi solmia ilman Euroopan unionissa oloakin. Maahanmuutosta puhuttaessa on hyvä vetää Ruotsi mukaan: Ruotsista tulee vuonna 2030 virallisesti kehitysmaa. Ruotsi oli vuosikymmeniä sitten yksi maailman edistyneimmistä yhteiskunnista, jossa rikollisuus oli alhainen. Nyt Ruotsi tunnetaan raiskauksien ja maahanmuuton Mekkana, jossa valkoihoinen poliisi ei uskalla mennä tiettyihin lähiöihin tai polttopullot lentelee.
Hurraa EU, euro ja monikulttuurillisuus!
Viron keskipalkat ilmeisesti huitelevat jossakin ~700 euron liepeillä, kun taas Suomen keskipalkat noin 2700 eurossa, on ymmärrettävä, että Suomi ei tuosta noin vain voi hypätä vapaalle kilpailulle alttiiksi. Vaikka ulkomaalaiset työntekijät maksaisivatkin veronsa asiallisesti tänne niin silti heidän ostovoimansa siirtyy Viroon.
Eivätkä ne ulkomaalaiset työntekijät ole pelkästään virolaisia vaan on täällä PK-seudulla näkynyt paljon puolalaisiakin raksa- ja sähkömiehiä.
Jos Euroopan unioniin ja euroon liittymisessä oli taka-ajatuksena Suomen talouden ja kilpailukyvyn saattaminen huonoon asemaan niin siinä kyllä onnistuttiin. Vapaakauppasopimuksia voi solmia ilman Euroopan unionissa oloakin. Maahanmuutosta puhuttaessa on hyvä vetää Ruotsi mukaan: Ruotsista tulee vuonna 2030 virallisesti kehitysmaa. Ruotsi oli vuosikymmeniä sitten yksi maailman edistyneimmistä yhteiskunnista, jossa rikollisuus oli alhainen. Nyt Ruotsi tunnetaan raiskauksien ja maahanmuuton Mekkana, jossa valkoihoinen poliisi ei uskalla mennä tiettyihin lähiöihin tai polttopullot lentelee.
Hurraa EU, euro ja monikulttuurillisuus!
-
Dexma
- Moderator
Mä ite enemmän koen taloudessa siinä, että länsimaissa tää kosahtaminen on kilpailukuvun puute. Tehdastyö tai ylipäätänsä työ jossa ihmisiä tarvitaan paljon on huomattavasti huonompaa täällä länsimaissa kuin Kiinassa ja Intiassa. Varsinkin Kiina pystyy omalla hallinnollaan dominoimaan heidän kilpailukykyä työkustannuksissa. Sen takia länsi-euroopan maat ovat joutuneet todella isoon murrokseen. Tähän murrokseen, kun iski Yhdysvaltojen pankki kriisit melkein 10 vuotta sitten niin heilauttaa vieläkin euroopassa meidän taloutta. Oikeisiin asioihin investoiminen olis nyt tärkein asia. Euroopassa teknologia, esim lääkeala, It ala, kemia on tulevaisuuden tuotto paikkoja. Ongelmaksi tulee tässä, että saadaanko näillä aloilla Eu väkeä tarpeeksi työllistettyä. Tällä tilanteilla vaikka rahaa tehtäisiin Eurooppaan niin kaikkia ihmisiä ei oikein töihin saada. Ne ideat millä tämä saadaan selvitettyä länsimaissa on aika scifin kuuloisia ideoita.Masis wrote: Hurraa EU, euro ja monikulttuurillisuus!
Perustulo mun mielestä olisi yksi mahollinen tapa, jolloinka ihmisten ei tarvitsisi tehdä niin paljon töitä. Eli siellä paperi tehtaalla voitaisiin tehdä lyhyempiä työtehtäviä ja näin töitä jakaantuis enemmän muille. Perustulo antaisi myös mahdollisuuden jatkokouluttaa itseään enemmän.
Työn muuttuessa myös maasta muuttaminen tulee tärkeäksi tehdä kätevästi. Suomesta on suomen sijainnin takia hankala muuttaa, koska aina jättää perheet ja sukulaiset "kauas pois" jos vertaa vaikka, että saksalainen menee töihin Ranskaan. Eu: kumminkin mahdollistaa tämän joka on tärkeetä. Me ei myöskään voida olla tulevaisuudessa yksinäisiä pikkumaita taistelemassa globaalilla talouskentällä, vain taloutta pitää ruveta tulevaisuudessa päättäjien suunnitella vieläkin isommilla alueilla kuin vaikka vain EU tasolla. Haen kummiskin sitä, että on hyvä, että meillä on Eu:n kokoinen järjestelmä olemassa jo. Pieni Suomi olisi ollut taas hyvin pieni maa yksinään taloudessa. Suomenhan vienti on kasvanut älyttömästi Eu:n myötä. Eu:n sisällä kauppa on helpottunut ja Eu maiden alla olevien yritysten toiminta on helpottunut. Ne pystyvät tekeen yhteistyötä paremmin, että suunnitteleen vientiä paremmin. Suomessa saattaa olla yritys erityislaatikko joka myy vain ainoastaan Espanjaan tuotteitaan. Tässä kohtaa on hyvä, että olemme Eu:ssa.
Eu:n pankkikriisi oli vähän sellainen, että se muhi kaikkien näkyvillä pinnan alla. Kreikka, Italia, Espanja olivat maita jotka olivat pistäneet liikaa rahaansa julkiseentalouteensa ja lainottanut liikaa valtiota. Nyky valtioille on ominaista ottaa lainaa kokoajan, mutta liian suuret lainat ovat herättäneet Eu maat. (tässä tosiaan hyvä esimerkki Yhdysvalloista joka on todella pahoissa lainoissa, mutta ottavat silti vain lisää lainaaa) Eu maissa on pyritty pitään valtioiden lainat tietyissä määrissä. Jonka takia nyt Kreikka on esimerkiksi todella huonossa jamassa, kun ensin annettiin heille elvytyspaketteja ja nyt pyydetään niitä rahoja takaisin. Oisko näin pitänyt toimia? Ennen olisin ollut heti, että tottakai jokainen Eu maa pitää toisista maista huolta, mutta tässä kohtaa ainakin näillä lainan ehdoilla annettiin Kreikalle liian iso pala purtavaksi. Kreikan vienti on ollut pitkälti heidän satamoiden ja laivojen valmistuksessa (muistaakseni) ja turismin. Kreikka on maa jonka tukeminen on hankalaa, koska Kreikassa on vähän mitä tukea. Nyt Kreikan pitäisi muuttaa myös omia ajatuksia tulevaisuudelle mihinkä panostaisi, että sitä rahaa tulee, mutta sammunutta nuotioo on todella hankala enään puhaltamalla saada käyntiin. Tietenkin nythän sinne kantsis mennä turistina. Halpaa on... Silti meidän pitää miettiä, mitä tapahtuu jos Kreikka lähtisi pois Eu:sta. Vaikka Syriza pääsi valtaan Kreikassa (joka on vähän kuin suomen persut, huutaa kovaa, mut sit kun saa äänivyöryn niin hiljennytään AINA) niin Kreikassa on tajuttu, kuinka hankala prosessi olisi lähteä Eu:sta. Se näkyisi meidänkin taloudessa ei sen takia, että Kreikka pyyhkäisisi lainapapereilla persettä vain se antaisi kuvan Eu:sta joka ei jäsenistään välitä ja taas se heilauttaisi meidän taloutta radikaalisti. Tätä kuvioo kun miettii, niin todellakaan kaikki ei selviä seuraavan hallituskauden aikana eikä sitä seuraavan. Näitä talouden heilahtelujen värähtelyitä me koemme vielä eläkeiälle siirtyessämme, mutta pointti olisikin, että saataisiin pian joku suunnitelma laina-asioissa joka vakauttaisi näitä elvytyspaketteja saaneita valtioita, että muuta eurooppaa.
Me eletään Euroopassa ajatuksessa, että valtion lainat pitäisi saada maksettua jotta me ei näytettäis niin huonoilta taloudessa. Juurikin sana näytettäisiin on tärkeä, koska lainan maksut vaikuttaa meidän valtioiden kilpailukykyyn. Jenkit tuntuu ainakin päättäneen, etteivät he välitä jopa Kiinan valtio alkaa olemaan lainoissaan. Kuhan lainat liikkuu paikasta toiseen asiat tulee olemaan hyvin. Se niiden liikkumisen tahti on tärkeä pitää oikeassa määrissä. Tää kuvio ei mene ihan niinkui keittiötaloudessa.
Mitä Suomen ja Eu:n välillä taas on. Suomi hyötyy Eu:sta todella paljon, muuten meidän tilanne olisi ollut kuin 90 luvulla. Nokia oli ainut vientiveturi meille, mutta sen jälkeen Suomen hyvä talousbuumi onkin ollut enemmän pelkkä vale. Eu juurikin auttaa pieniä yrityksiä ja keskikokoisia yrityksiä joidenka tilanne kasvavat vienniltään ainakin vielä ja ne on meidän tulevaisuuden yrityksiä. Tähän lisätään muutama lääkefirma ja varustamot. Moni hyvä iso yritys joka toimii palvelualan tyylillä niinkuin Stockman on taas riippuvaisia täysin Venäjästä joka on itteni mielestä tulevaisuuden kannalta täysin arpanopalla heitetty suunta. Se voi olla hyvä 10 vuoden päästä, mutta nyt se on mennyt huonoon suuntaan ja jatkoa ei osaa kukaan varmasti sanoa vielä. Suomen yritykset katsovat länteen, Etelä-amerikkaan ja Afrikkaan jossa voi olla tulevaisuutta meillekkin ja kasvua. Yritysten monikulttuurisuus on MUST nykyään, tärkeää on myös, että verotulot suomen yrityksillä oikeasti menevät jollekkin valtioille eikä yksityisten ihmisten taskuun veroparatiisien kannalta. Talouden kohdalla on eräänlainen kylmäsota tila syttymässä. Tietyt isot tekijät valitsevat puoliaansa ja taloudessa aina mennään ylös alas. Jatkuvaa kasvua yritetään aina, mutta pakosti on tehdä välillä alamäki kilpailukyvyn ja yhteiskunnan uudistuksien kohdalle. Nyt se tapahtuu länsimaissa. Jenkit ovat näyttäneet omilla talouden elvytyspaketeilla, että heillä on jokereita joita käyttää, joka näkyy siinä, että Yhdysvalloissa on saatu kasvu ylemmäs. Ymmärtääkseni elvytys on tehty sielläkin teknologiaa tarvitseviin yrityksiin enemmän.
Vihreät puhuu arktisesta toiminnasta, uusiutuvasta energiasta ja siitä, että yritettäisiin puhaltaa enemmän voimaa It alalle. Nämä ovat hyviä aloja josta saisi tuottoa ehkä tulevaisuudessa Suomen kaltainen maa. Myös vihreät yrittää pitää huolta korkeakouluista ja olisi tekemässä työelämään uusia muutoksia niinkuin perustulo. Toisaalta vihreät puhuu ympäristöverojen lisäämisestä jota itse mietin vähän kahen vaiheilla. Tämä tulee tekeen tietyille aloille huonoa kilpailukykyä ja jos tästä verosta halutaan oikeasti ottaa rahaa julkiseen talouteen niin sitten vero nousisi vieläkin isommaksi, mutta tässä kohtaa pitää myös miettiä, että luonto on sijoitus josta me tulevaisuudessa mietitään, että onneksi sijoitimme siihen. En osaa sanoa mikä tämän veron todellinen vaikutus olisi. Pitää perehtyä lisää. Keskikokoiset yritykset eivät kummiskaan olisi moksiskaan noista veroista ne eivät niitä haittaisi. Omissa arvoissa myös luonto menee talouden eteen. Nämä on tärkeimmät syyt itellä äänestää vihreitä.
Monikulttuuriudessahan Ruotsi monesti on ottanut mallia Suomesta tai nykyään ottaa. Mun mielestä Suomi toimii maahanmuuttoasiassa todella hyvin. Suomi on vain vaativa maa muuttaa. Meillä on tällä hetkellä vielä huonoa se, että meidän maassa on työt vähissä, joka aiheuttaa jo itsessään syrjäytymistä Suomessa jo asuville, että uusille tulokkaille. Suomen kulttuuri on myös haastava, koska olemme niin vitun junttimaa (selittää persut
Ruotsin ongelmia on ollut ymmärtääkseni se, että aikoinaan ne ottivat isot määrät kerralla ulkoamaalaisia joista osa pääsi töihin ja osa piti pistää kouluihin ensin jne. Varsinkin nuoret maahanmuuttajat pitää kiinni toisista maahanmuuttajista ja näin rakentuu erilaisia jengejä. Tämän takia olisi tärkeää, että maahanmuuttajat muuttaisi laajasti suomeen sinne tänne. Tietenkin työtä pitää olla aina siellä missä ihminenkin. Enemmän itse koen, että juurikin ne nuoret maahanmuuttajat ja maahanmuuttaja perheistä tulleet ihmiset ovat ison haasteen edessä Suomessa. Muistakaa itsekkin minkälaisia laiskiaisia ja sosku ihmisiä olette/olitte 20 vuotiaina. Ihan samanlaisia ovat maahanmuuttajat, näillä on vielä vain hankalampi päästä töihin kuin teillä, koska heillä on ihan erilaiset taustat ja suomen kieli on monesti huono. Oikeastaan veikkaan itse, että suurin osa maahanmuuttajista ovat paljon enemmän ahkeria käymään kouluja ja töitä, kuin mitä moni tällä foorumilla moni. Vielä kehtaattekin selittää jotain ahdistuksesta sun muusta, kun toiset ihmiset lähtee karkuun sotaa asenteella.
Itse oon huomannut, että kun olen opiskelemassa lääkealaa ja samassa koulussa on lähihoitaja opiskelijoita niin on aivan älyttömän iso osa ulkomaalaisia. Juurikin niitä teidän pelkäämiä huntuhemmoja. Se on loistava uravalinta heille kyllä, koska siellä kyseiset ihmiset hakee yleisiin työpaikkoihin eikä yrityksiin suoraa ja heillä on tosi iso mahdollisuus päästä töihin. Myös sellaisen huomion olen tehnyt, että kun 2008 kävin itse amista ensikertaa. Niin meillä oli maahanmuuttajille omat luokkansa, mutta nykyään on jo tämä sekoitettu meidän koulussa. Johtuu tietenkin siitä, että nämä kyseiset ihmiset ovat pidempään olleet jo Suomessa tai jo syntyneet, mutta heille ei tarvitse enään sen takia pitää eriluokkia, koska heille olisi hankalaa opiskella samassa paikkaa kuin suomalaisen.
Uskon itse, että nykylapset ovat vanhempina paljon enemmän tasapainossa maahanmuuttajien ja maahanmuuttaja perheiden lasten (joskus jopa lasten lasten) kuin mitä 10-15 vuotta sitten. He osaavat jo tulla myös itsekkin toimeen näiden kanssa. Tottakai se, että otetaan uusia maahanmuuttajia vituttaa aina, koska heille maksetaan julkisesta taloudesta summaa, koska heitä pitää kotiuttaa. Nää on silti pieniä summia meidän mun talouden kohdalla. Persuilla on hyvä tapa syyttää aina maahanmuuttajia ja rahoja joita laitamme hyväntekoon ulkomaille, koska ne ovat junteille helposti myytäviä muka tärkeitä asioita. Se mitä toivoisin, että yhteiskunnassa olevat ihmiset ymmärtäisi on se, että ulkomaalaisilla on ihan yhtä iso halu tehdä töitä ja edetä elämässä kuin kaikilla muillakin. Ne ulkomaalaiset ihmiset voi joskus olla yrittäjiä jotka ovat äkkiä tekemässä jotain joka auttaisi vaikka vientiä. Se, että pizzerioita tulee uusia kokoajan on merkki pieleen mennestä maahanmuuttopolitiikasta. Itse näen pizzerian symbolisoivan enemmän sitä, että sitä pitää jossain määrin syrjäytynyt maahanmuuttaja joka ei ole päässyt oikeaan koulutukseen ja sitä kautta parempiin töihin vain on jäänyt vähän oman "kulttuurinsa" vangiksi.
Mutta joo. En ite näe, että maahanmuutto on suomen isoimpia ongelmia, mutta ei meillä ole tällä hetkellä varaa ottaa pakolaisia vastaan. Schengen alueelta tulevat kansalaiset ovatkin erijuttu. Se, että jätämme ottamatta pakolaisia sodan runtelemista maista tai muusta syystä olevia pakolaisia tekee kummiskin ison kysymysmerkin siihen mitä arvoja Suomi edustaa.
Sitten, kun puhutaan fundamentalisteista Euroopassa. Niin tutkimusten mukaan moni Syyriaan lähtevä on ollut ihan valkoihoinen ja yleensä SYRJÄYTYNYT huonossa asemassa maassaan oleva syntyperältään muslimi ja sit nää valkoiset usein jotain uusmuslimeja. Suomessa tämä on todella todella pieni ongelma tällä hetkellä ja uskon, että paras lääke yhteiskunnalle on tässäkin kohtaa se, että estetään ihmisiä syrjäytymästä. Eli ulkomaalaiset pääsevät kouluihin ja töihin. Jos lähtee sotimaan johonkin maahan pikku partisaaniksi niin ei sillä ihmisellä ole paljoo hävittävää ikinä, mutta jos sillä olisi edes jotain Suomessa niin sitten hän saattaisi jättää menemättä. Myöskin jos ihminen muodostaa terveitä ihmissuhteita ja saa terveellisen koulutuksen (jossa opetetaan eri uskonnoista, filosofiaa ja opetetaan ITSE ajatteleen) niin fundamentalismi vähenee kaikkialla. Siihen kysymykseen, että mitä tehdään näillä ihmisillä jotka tulevat sitten maastaan pois takaisin jossa ovat olleet sotimassa niin onkin iso kysymys. Itseni mielestä ei, mutta taas toisaalta. Mikä on oikein ja mikä väärin?
Eihän kukaan terve ihminen ala pommittaan ketään/lähe sotaan tai vihastu todella pahasti jostain piirroskuvasta. Eikä todellakaan kaikki lähi-idästä tulevat ihmiset ole sekopäitä. Se on pieni tsänssi, että sen takia, että me annetaan jollekkin ihmiselle parempi elämä niin päättyy siihen, että se sekoo niin no... Vittu meillä kaduilla on piriä välillä kuin aurajoessa on vettä ja siltikään ei nekään sekopäät mitään ikinä räjäytä. Ei se heidän uskonto tai kulttuuri liity mitenkään heidän maholliseen vaaraan vain se, että he eivät pääse sisälle meidän yhteiskuntaan.
Se pystyykö yhteiskunta kuinka paljon näille tekeen on enemmänkin haaste. Mun mielestä, ajatus valkoisesta euroopasta tai ei muslimisteja hyväksyvästä euroopasta on aika... *heiluttaa natsikorttia* tai *Persut on juntteja*. Uskontoja pitää katsoa euroopassa samantasoisesti. Jos pidämme kristyttyjen näkökulmaa neutraalina niin meillä on pian liikaa valtaa sen uskontokunnan edustajilla ja pahimmillaan Päivi Räsänen ei ikinä lähe vittuun meidän hallituksesta.
Toisaalta itehän oon sitä mieltä, että aika rankalla kädellä pitäisi eri uskontokunnan edustajia käsitellä. Koska on se vitun omituista uskoa johonkin mitä kukaan ei pysty todistaan ja sillä päätteleen mikä on oikein ja mikä väärin elämässä. Lukea raamattua on ihan sama, kuin lukisi ufokirjaa. Ja jos lukee sitä niin, että kirjassa lukee saa tappaa ja sen jälkeen menee tekeen sen niin VITTU ON KYLLÄ IHME PÄSSI. Näitä ihmisiä pitäisi viedä uudelleenkouluttautumisleireille opiskeleen tiedettä ja samalla voitaisiin purkaa näiden ihmisten psykooseja jotka ovat monesti pinnan alla kyteviä skitsofreenisia häiriöitä ym dopamiinissa tapahtuvia kuvioita.
Oikeasti järkevien ateistejen pitäisi alkaa tekeen ristiretkiä tai jotain. Ehkä jotain Dawkins ja Darwin retkiä eripuolille maailmaa.
Kaiken päätteeksi siis:
Jos maahanmuuttamisen perusteella menee äänestään jotain tiettyä puoluetta ja tässä kohtaa persuja. Niin pitää mennä kyllä katsomaan kaikkea muuta mitä ne ihmiset aikovat tehdä. Mieluiten jos yhden asian perusteella äänestää niin jättäisi äänestämättä. Kannattaa miettiä kokonaisvaltaisesti omia arvoja. Monesti myös se kuka vie sinun yhteisön asioita eteenpäin vie sinua. Luulis että kaikki tällä foorumilla kuuluisi johonkin liberaalimpaan porukkaan eikä kukaan meistä niin koksuissa ole, että äänestäis mitään oikealle menevää.
Laajennetaan keskustelua
Vaikka kokisitte vaalikoneet lapsellisiksi niin koittakaa:
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/
Minkälaiset asiat olivat teidän mielestä tärkeitä aiheita, kun kirjoittelitte? Minkälaisia edustajia tuli teille eniten ehdokkaiksi ja minkälaisia vähiten? Kokeile lukea niitä jotka vähiten edustivat sinun ajatuksiasi ja yritä lukea niiden ihmisten mielipiteitä, miten he ovat ne muodostaneet mielipiteensä ja mikä niissä on väärin sinun mielestäsi?
-
psychiCNoob
- Kameleontti
http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit ... leria#4841
Voisin jopa tehdä poikkeuksen ja jopa äänestää tänä vuonna eduskuntavaaleissa. Nimittäin tätä kaveria.
Ei mulla muuta.
Voisin jopa tehdä poikkeuksen ja jopa äänestää tänä vuonna eduskuntavaaleissa. Nimittäin tätä kaveria.
Ei mulla muuta.
Life = The Trip
-
Dexma
- Moderator
Toi nyt ei oo hauskaa ees ironisesti...psychiCNoob wrote:http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit ... leria#4841
Voisin jopa tehdä poikkeuksen ja jopa äänestää tänä vuonna eduskuntavaaleissa. Nimittäin tätä kaveria.![]()
Ei mulla muuta.
-
frapathea
Katottiin toi kaks kertaa putkeen ku oli nii hyvä. Neljään minuuttiin tiivistetty mihin eduskunnassa menee neljä vuotta.Dexma wrote:Toi nyt ei oo hauskaa ees ironisesti...psychiCNoob wrote:http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit ... leria#4841
Voisin jopa tehdä poikkeuksen ja jopa äänestää tänä vuonna eduskuntavaaleissa. Nimittäin tätä kaveria.![]()
Ei mulla muuta.
-
Metku
- Kameleontti
Tää aika vitusti.Patterson wrote:Mut silti ne vitun avaruusliskojuutalaiset.
En äänestä mitään, ehkä persuja vain vittuilakseen ja paskojen naurujen takia. Mut Personaeksen kaa oon siin samaa mieltä siitä, että Halla-Aho on siisti jäbä, oikeesti. Mies uskaltaa puhua asian puolesta. Mitään muuta en sano politiikasta.
EI MINUA KIINNOSTA MUTTA VASTASIN SILTI
In the land of the blind, one-eyed man is the king
-
Petri6
- OD
Olipas!Dexma wrote:Toi nyt ei oo hauskaa ees ironisesti...psychiCNoob wrote:http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit ... leria#4841
Ei mulla muuta.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
frapathea
Jussi Halla-Aho on kyllä niin valkoisen miehen perikuva. Kuuluu maailman etuoikeutetuimpaan ihmisryhmään mutta silti yhyy häiritsee niin kamalasti kun muut... on... olemassa.
Voisin ottaa "maahanmuuttokritiikin" tosissani siinä hetkessä, kun kuulisin sellaista ihmiseltä, joka samaa aikaa omistautuneesti taistelisi sosiaalisen yhdenvertaisuuden puolesta. Kuitenkin tähän mennessä jokainen tapaamani maahanmuuttokriitikko on mm. kiistänyt sosiaalisen privileegion olemassaolon. Saa väistämättäkin epäilemään, että "maahanmuuttokritiikissä" on kuin onkin kyse rasismilla ja ksenofobialla maustetusta tiedon puutteesta.
Voisin ottaa "maahanmuuttokritiikin" tosissani siinä hetkessä, kun kuulisin sellaista ihmiseltä, joka samaa aikaa omistautuneesti taistelisi sosiaalisen yhdenvertaisuuden puolesta. Kuitenkin tähän mennessä jokainen tapaamani maahanmuuttokriitikko on mm. kiistänyt sosiaalisen privileegion olemassaolon. Saa väistämättäkin epäilemään, että "maahanmuuttokritiikissä" on kuin onkin kyse rasismilla ja ksenofobialla maustetusta tiedon puutteesta.
-
Metku
- Kameleontti
Tämä kuulostaa loogiselta, uskallan sanoa, että tuosta olisi hyvä lähteä liikkeelle, että jos kaikki olisi tasa-arvossa ei ahdistaisi maahanmuuttajaa kuin tavanomaista kylänatsiakaan. Yhteiskuntarakenteelta puuttuu empatia.frapathea wrote:sosiaalinen yhdenvertaisuus
Tää taiskin olla mun viimeinen komentti politiikkajuttuihin, ei riitä äly, mielenterveys tai kiinnostus toistaiseksi asiaa kohtaa. Kun omat asiat on kunnossa niin mietin sitten näitä suuria juttuja. Hyvää päivänjatkoa.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
-
Personaes
- OD
Eihän jusa koskaan ole mitään tuollaista sanonut. Nyt laitat sanoja toisen suuhun.frapathea wrote:Jussi Halla-Aho on kyllä niin valkoisen miehen perikuva. Kuuluu maailman etuoikeutetuimpaan ihmisryhmään mutta silti yhyy häiritsee niin kamalasti kun muut... on... olemassa
Jussi yksinkertaisesti haluaa puolustaa länsimaista sivistystä, sananvapautta, tasa-arvoa jne.
Kerros mulle frapa, että miksi vaan länsimaiden pitää muuttua monikulttuurisiksi? Miksei aasiaan ole tulossa afrikkalaista vähemmistöä? Miksei kiinaan miljoonittain muslimeja lähi-idästä? Miksi Japani on ja pysyy täysin homogeenisenä? Entä Koreat?
Mutta Euroopan PITÄÄ ottaa koko ajan lisää ja lisää maahanmuuttajia, vaikka vanhatkaan ei ole kotoutunut vielä(ja suurinosa ei koskaan kotoudu).
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
frapathea
"Noku ei noikaan" on aika helvetin huono syy olla tekemättä jotain. Sillä päädytään lähinnä retuperälle. Me ei voida vaikuttaa japanin tai korean tai kiinan politiikkaan suoraan, mutta omaamme voidaan.Personaes wrote: Kerros mulle frapa, että miksi vaan länsimaiden pitää muuttua monikulttuurisiksi? Miksei aasiaan ole tulossa afrikkalaista vähemmistöä? Miksei kiinaan miljoonittain muslimeja lähi-idästä? Miksi Japani on ja pysyy täysin homogeenisenä? Entä Koreat?
Kertoo jo aika paljon ihmisen maailmankuvasta, mikäli humanitaarinen maahanmuutto on joku pakkopulla joka "pitää" nuristen kestää.
Toiseksi länsimailla on suurin vastuu kehitysmaiden päälle paskomisesta. Simple as that. Sekä historiallisesti että nykypäivänä. Jos jo valmiiks riistettyjä ja raiskattuja maita ei riistettäis ja raiskattais lisää ja lisää niin ehkäpä niistä ei tulis niin paljoa pakolaisia, kun ei olis niin vitusti kriisejä.
Maahanmuuttajista nuriseminen varmaan ainakin edistää sitä kotoutumista niin maan vietävästi. Just sayinPersonaes wrote: vaikka vanhatkaan ei ole kotoutunut vielä(ja suurinosa ei koskaan kotoudu).
-
sxoxyvg
- OD
E

Heti potkitaan puolueesta ku vähä hailaillaan, vmp
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.