Tähän voisin pistää pienen vastaväitteen kyllä.
Avotaloihin haetaan. Näin olen kuullut. Ja niissä jos meinaa viihtyä pitää olla työpaikka/koulutuspaikka jossa pitää käyä.
Ei siellä kukaa jää lahnaamaan ku kello soi ja aamiainen o jaettu.
Suome vankilat on nii yliasutettuja että siellä on kuulema kaverit joutunu puole vuoden vankeutta istuun niiku eristyksen puolella ku ei o muualle mahtunu.
Mut joo, noin ton periaattees pitäis mennä. Mutta mun käsitys on noista avotaloista että sinne mennään kivitalon kautta eikä suoraan.
Ne o vähä niiku palkintoja hyvästä käytöksestä tai sellane kannustus käyttäytymään hyvin.
Mutta kun ei oo omakohtasta kokemusta nii ei voi tietää.
Mitä vaa jääny päähä ku muilta kuullu. Mutta neki jutut joutuu sivuuttaan kun ne tulee toisten suusta nii erillaisena että en tiiä mikä o totta ja mikä ei.
Mun kohalla tää passitus ois ollu sellanen että vähän jäi epäselväks. Ei meinaan sanottu paikkaa missä lusia tuomioo.
Sanottii vaa tää että sun vankeus alkaa ja päivä vissiin? En muista onneks.
Koska vankikuletukset on tiistaisin ja torstaisin. Noh, se päivä ku tuomio astuu voimaa oli tietenki kiinnijäämispäivä.
Elikkä jos oisin menny kyttälän oville heti torstai iltana niin ei ne mua olis yksinään alkanu mihkää siirtämään.
Näin ollen voi laskee että neljä päivää tuomioo ois menny poliisivankilan puolella.
Ja mielenkiintosta tässä on että oisko ne mua taloon laittanu suoraan vaiko tutkintavankilaan?
Koska ei mulle ois tehty minkää rapia viikon takii tilaa tai viety jonku vangin hakemaa paikkaa avotalosta. En ainakaa usko.
Eikä mulla sillo ollu mitää työtä saati koulusta puhumattakaan.
Jos oisin erikseen pyytäny että saako vaa nukkua täällä poliisivankilan puolella? Se ois voinu ainoa toteutuneista pyynnöistä kyllä.
Kait siellä joku kymmenen pientä neekerinpoikaa ois kirjana löytäny ku oikein ois tinkannu. Ja puol tuntii päivässä liikuntaa.
Aamiainen, lounas lakanat ja kaikki. Täähä alkaa kuulostaa jo hyvältä verrattuna ylikansotettuihin kivitaloihin.
Vitun kiivikakut. Niistä on kuultu ja toine mässy kuulema on tonnikalapurkit
Kaveri pääs talosta kerran nii olin kaupassa ostamassa kiivikakkua nii pillastu vaan että elä helevetti viimesen viis vuotta noita on katellu nii ei kiitti enää.
Toine meni kauppaa hakemaa tonnikalapurkkia ja sano että tää o tyylii ainoo mässy mitä talosta sai kanttiinista.