Ajatuksia, ihan mistä vaan

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
mastermind
Karvakuono

Ajatuksia, ihan mistä vaan

Post by mastermind »

Tähän threadiin voi kirjoittaa ajatuksiaan.
Pahoittelen etukäteen jos tämmöinen aihe on jo olemassa tai jos thread on väärällä alueella.
Teksti voi olla melko vaikeaselkoista, en koita edes itse ymmärtää ajatukseni virtaa. Kello on jo puoli viisi yöllä mutta unta en jostain syystä saa.

Jotenkin hankala aloittaa ajatuksien ylös rustaaminen mutta eiköhän tämä tästä lähde.

Ajattelen paljon, varsinkin öisin mieleeni tulee mitä mielenkiintoisimpia ajatuksia jotka saattavat valvottaa minua tuntikausia. Viime aikoina olen ajatellut erityisen paljon elämääni. Tuntuu kuin eläisin kahta elämää, toinen on täällä maanpäällä, babylonissa. Toinen on pääni sisällä. Ajatukseni ovat keskittyneet lähinnä pääni sisäiseen elämään, tämä on häirinnyt koulunkäyntiä melkoisesti. Tämä maanpäällinen elämä on viime aikoina tuntunut täysin epärealistiselta, yhä useammin huomaan miettiväni että mitä helvettiä minä teen, kulutan kallisarvoista elämääni istumalla koulunpenkillä. Olen koittanut motivoida itseäni käymään koulua että en lennä koulusta pihalle ja menetä kämppää ja opintotukea. Tilanteeni ei kuitenkaan ole huonoin mahdollinen, minulla on jo yksi ammatti joten koulusta potkiminen ei olisi katastrofi, ainahan sitä voi töitä ja sossulta rahaa hakea. Suomi on hyvinvointivaltio, ei täällä ketään pulaan jätetä. Tajusin juuri että olen ilmeisesti syrjääntymässä tästä yhteiskunnasta. En tiedä pitäisikö siitä olla huolissaan vai onnellinen. Sanoihan Bob Marleykin aikoinaan että: "Emancipate yourself from mental slavery, none but ourselves can free our mind. " Tuntuu kuin jokin "portti" olisi auennut päässäni ja pystyisin ajattelemaan selkeämmin. Mutta kun koitan nyt pukea ajatuksiani sanoiksi niin portti sulkeutuu. Nyt kun tarkemmin ajattelee niin tämä portti aukesi vasta viime aikoina vaikka ikää on kertynyt jo reilut 20 vuotta. Kannabis ilmeisesti avasi tämän portin, se sai minut ajattelemaan asioita monelta eri kantilta. Kannabiksen myötä olen alkanut kiinnostumaan myös muista psykedeeleistä, en niinkään muista huumeista. Ajatus katkesi :roll:

Uskon että psykedeelit tulevat auttamaan minua itseni löytämisessä tulevaisuudessa. Nyt on liian myöhä kääntyä takaisin, mielenkiinto on herännyt. Vaikka poliisi minut vangitsisi niin ajatuksiani ne eivät voi vangita.

Tässä vaiheessa normaalisti lukisin tekstini uudestaan, poistaisin sen ja laittaisin nukkumaan. Tai niin ainakin luulen.

Onneksi kesä ja loma on tulossa, saa enemmän aikaa itselle ja ajatuksille. Ja voin valvoa ja nukkua siinä unirytmissä mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä. Tämä nykyajan kiireinen elämäntapa ei kertakaikkiaan ole minua varten.

Tuntuu kuin "minä" olisin herännyt. Koko elämäni tämä "minä" on vaikuttanut taustalla, mutta se on hiljennetty. Ego? on tehnyt sen. Se on sanonut että järjetöntä ja pukannut asian mielestä. Onko tässä nyt mitään järkeä. Vai mitä järki on. Olenko tulossa hulluksi, vai selväjärkiseksi. Ehkä minä olen ollut hullu koko lyhyen elämäni. Ehkä tämä on vain unta josta kohta herään, miettien että olipa se järjetön uni.

Olen mietiskellyt että minkälaista hullulla on, onko hullu tietoinen hulluudestaan. Vai onko tila niin "syvä" että ei ole tietoinen siitä. Ehkä hullut eivät olekaan hulluja vaan elämän tarkoituksen ymmärtäneitä. Ehkä tämä tieto on ollut liikaa, ehkä se ei ole ollut liikaa vaan sopivasti ja saanut hullun muuttamaan elämäntapansa "hulluksi.
Ehkä.

Miksiköhän tuo ehkä sana toistuu tekstissäni. Ehkä se on merkki jostakin. Ehkä minun pitäisi laittaa nukkumaan.

Huomautuksena, tätä tekstiä kirjoittaessani olin "selvinpäin". Ajatukseni on paljon juoksevampaa (ehkä liiankin nopeaa ylöskirjoitettavaksi) kun olen polttanut pilveä.

Jotenkin jäi semmoinen tunne että jotain jäi sanomatta mutta nyt en koita sitä miettiä 8)

Kahdeksaksi pitäis kouluun mennä ja untakin olisi hyvä saada muutama tunti.

Edittiä

Kun äsken kävin vessassa ja katsoin peiliin oli kuin olisin katsonut jotain toista ihmistä. En ole koskaan mielestäni näyttänyt itseltäni. Ihan kuin olisin ruumiini vankina.

Lisää edittiä

Olisi hienoa jos saisi päiväntasaajan korkeudelta palan maata, siellä voisi itse kasvattaa ruokansa ja yrttinsä. Voisi elää askeettista elämää. Olen aina ajatellut että olisi parempi jos olisin syntynyt satoja vuosia sitten. Vaikka tekniikkaa helpottaakin elämää monessa mielessä niin se voi tehdä sinusta helposti orjansa. Ehkä nykyajan ihminen elää liian helppoa elämää. Vaikka koneet helpottavat arkielämää niin silti tuntuu että aika ei millään riitä. Miksi päivä on vain 24 tuntia pitkä.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Kammottavan kannabishuumeen aiheuttama depersonalisaatio ja derealisaatio ovat vakava uhka kansalliselle talouskavulle ja sosiaalisen normiston säilyvyydelle nykypäivän yhteiskunnassa.

Ihan tosissaan, ilmeisesti yllättävän monet nuoret kadottavat itsensä kannabiksen ja psykedeelien maailmaan. Eksistentialismi ja perenniaalinen filosofia varmaan hoitelevt tuollaiset, tai pahentavat vaan asiaa ja ajavat antroposofiaan tai muuhun kamaluuteen.
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Itsekkin olen ruvennut tässä vuoden sisällä ajattelemaan. Tämä ratkaiseva ajattelun avautuminen tapahtui alkoholin alaisena :lol: . Siitä seurasi pienehkö masennuskausi jonka kuitenkin sain lisäpohdiskelulla kaikkoamaan.

Pikku hiljaa tutustuin kannabikseen ja pääsin irtautumaan tästä syvällisen ajattelun tuomasta universaalista masennuksesta. En edes usko että tavallisilla masennuslääkkeillä voi tällaista masennusta lääkitä. Satunnainen päihteily ja eskapismi toimivat jotenkin. Toisaalta kannabis on pistänyt ajattelemaan lisää ja viimeaikoina olen tuntenut pientä erkaantumista yhteiskunnasta, koska ajatukseni ja elämänasenteeni eivät vain sovi enää oikein tähän elämään. On alkanu vaan miettiä että kokonaisvaltaisesti elämän pitää olla mukavaa ja onnellista yms, mutta sen toteuttaminen onkin sitten niin helvetin vaikeaa :? . Elämä on liian monimutkaista.
Kammottavan kannabishuumeen aiheuttama depersonalisaatio ja derealisaatio ovat vakava uhka kansalliselle talouskavulle ja sosiaalisen normiston säilyvyydelle nykypäivän yhteiskunnassa.

Ihan tosissaan, ilmeisesti yllättävän monet nuoret kadottavat itsensä kannabiksen ja psykedeelien maailmaan. Eksistentialismi ja perenniaalinen filosofia varmaan hoitelevt tuollaiset, tai pahentavat vaan asiaa ja ajavat antroposofiaan tai muuhun kamaluuteen.
Aivan totta.

En suosittele päihteitä kenellekkään joka ei ole tyytyväinen yhteiskuntaansa, elämäänsä tai on taipuvainen pohdiskeluun. Liika ajattelu on vakava juttu, sille tielle kun lähtee, sieltä ei pois pääse...

:roll: .
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Tämä on juurikin se syy miksi käytän huumausaineita. Ajatella saa ja pitää, eikä vaan kulkea aivokuolleeena valtavirran mukana vain, koska muutkin kulkee. Mietin aina mitä mieltä olen mistäkin asiasta ja miksi, ja miksi muiden mielipide mahdollisesti eroaa omastani, ja miten voisin elää omien aatteiden mukaisesti silti ottaen muut ja heidän mielipiteensä huomioon. Jos suurempi osa ihmisistä vaivautuisi joskus ajattelemaan omia ajatuksiaan ja mielipiteitään, eikä vain toteamaan mitä mieltä milloinkin on mistäkin asiasta, niin syrjiminen, rasismi ja erilaisten tapojen solvaaminen vähentyisi oleellisesti.
Last edited by Lännen nopein on Mon 26 Mar 2007, 22:02, edited 1 time in total.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Thoxium

Post by Thoxium »

Olen niin surkea ilmaisemaan itseäni, että ei oikein luonnistu edes trippikertomuksien kirjoittaminen, saati sitten syvempiä. :(
joviaali
Psykonautti

Post by joviaali »

KotiKemisti wrote:Olen niin surkea ilmaisemaan itseäni, että ei oikein luonnistu edes trippikertomuksien kirjoittaminen, saati sitten syvempiä. :(
Kuulostaa tutulta harhakäsitykseltä. Jokainen ihminen osaa ilmaista itseään, kunhan löytää sopivat välineet. Kokeile vaikkapa piirtämistä tai muuta taiteilua tahi mahdollisesti musiikin tekoa, jos ei kirjoittaminen tunnu luonnistuvan.

Itse olen havainnut kuvankäsittelyn tietokoneella, mielenvikaisten suherrusten piirtelyn muuten käyttämättä jääneisiin kouluvihkoihin sekä konemusiikin kanssa näpertämisen oikein hyviksi keinoiksi ilmaista itseäni. Kirjoitustaitoa en omaa - tai oikeammin kyse on vain laiskuudesta. Kyllähän tämäkin sujuu, kun vain viitsii.
felix qui potuit rerum cognoscere causas.
Hampputukka
Lepakko

Re: Ajatuksia, ihan mistä vaan

Post by Hampputukka »

Kannattaakohan lukion jälkeen enää kouluttautua puutarhuriksi/hortonomiksi, elääkö sillä hommalla, riittääkö töitä vai pitääkö perustaa oma kukkakauppa :lol: ? Turhaan taisin mennä lukioon. Pakko se on nyt kuitenkin loppuun vetää, turha tässä vaiheessa vaihtaa.

Helvetti kun tässä vaiheessa ei oikein vielä tiedä elämästä mitään :? . Mutta lukio, voi vittu, oliko edes tyhmin valinta. Jos armeijan jälkeen menen amikseen puutarhuroimaan, olen hukannut 3 vuotta lukiossa?? Voi jumalauta...

Neuvoksi vaultin teineille: Jos ette aio yliopistoon tai ammattikorkeaan johon tarvitsee lukiota, älkää menkö "lukioon miettimään että mitähän sitä tekisi". Kannattaa miettiä asiat ajoissa. Vittu -> tupakkaa.
back to basics rootbwoy
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Sinähän menet yliopistoon lukemaan soveltavan biologian laitokselle kasvitiedettä, ja jätät nuo hihhuloinnit muille.
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Kalastaja wrote:Sinähän menet yliopistoon lukemaan soveltavan biologian laitokselle kasvitiedettä, ja jätät nuo hihhuloinnit muille.
Kiitos neuvosta Kalastaja!
Soveltavan biologian laitokselta valmistuvien maistereiden työkenttä on laaja – he sijoittuvat työelämässä yksityiselle sektorille, teollisuuteen, opetukseen, neuvontaan, tutkimukseen, julkishallintoon tai kansainvälisiin tehtäviin. Maa- ja puutarhatalouden aloille valmistuvat voivat saada agronomin arvon.

Soveltavan biologian laitos tarjoaa maataloustieteiden opiskelijoille kasvintuotannon biologian ja biotekniikan pääaineopintoja, joissa voi erikoistua opintosuunnittain kasvinviljelytieteeseen, kasvinjalostustieteeseen, puutarhatieteeseen, kasvipatologiaan, maatalouseläintieteeseen tai agroekologiaan.

Laitoksella on kaksi pääainetta: kasvintuotannon biologia, jossa voi erikoistua opintosuunnittain agroekologiaan, kasvinjalostukseen, kasvinviljelytieteeseen, kasvipatologiaan, maatalouseläintieteeseen tai puutarhatieteeseen, sekä biotekniikka, jossa voi erikoistua kasvibiotekniikkaan.
Hyvältä kuulostaa, mutta Helsingin Yliopisto kuulostaa siltä että sinne ei ihan joka hippi keskiverto lukion todistuksella ja yhdellä ällällä pääse? Nooh, jos vaikka laitan tämän ensimmäiseksi hakuun (Jos tonne edes yhteishaulla mennään :? ) ja sitten Jämsän koulutuskeskuksen yo-pohjaisen puutarhurinlinjan hihhuloinnit toiseksi.
back to basics rootbwoy
Fungus
Psykonautti

Post by Fungus »

Kirjoitin yhtä sun toista, mutta sitten pyyhin kaiken pois.

Miksi ajatusten ilmaiseminen on pahimmillaan niin pirun vaikeaa? Johtuuko se siitä, että minulla ei ole ajatuksia, vai siitä, että niitä on, mutten katso niiden olevan tarpeeksi "hyviä" ilmaistavaksi?

On niin käsittämättömän ihanaa, että on kesä.

Ei irtoa muuta, sori. :)

[/random]
mastermind
Karvakuono

Post by mastermind »

Fungus wrote:Miksi ajatusten ilmaiseminen on pahimmillaan niin pirun vaikeaa? Johtuuko se siitä, että minulla ei ole ajatuksia, vai siitä, että niitä on, mutten katso niiden olevan tarpeeksi "hyviä" ilmaistavaksi?

Uskon että ihminen on päihtyneenä "aidoimmillaan" koska ego menettää otettaan. Selvänä ollessa tuo ego koittaa sensuroida ulosantia ettei tee itsestään täyttä idioottia :D
Jokaisella on ajatuksia, ne pitää vain oppia tiedostamaan. Kannabis auttoi omalla kohdalla itseni etsimisessä.
Kun tuon edellisen viestin kirjoitin olin melko masentunut elämäntilanteeseeni.
Kannabiksen avulla sain uusia näkökulmia, omat ongelmat tuntuivat todella mitättömiltä.
Alkoi lähinnä vituttamaan että mitä minä tämmöisiä asioita murehdin, voisi sitä huonommin olla.
Sain selkeän käsityksen että mitä minun pitää tehdä elämälleni. Seuraavana päivänä aloin sitten toteuttamaan tätä "suunnitelmaani".
Ego pisti jossain määrin vastaan, huomasin välillä ajattelevani että tämä on täysin järjetöntä tjms.
Mutta heti kun olin hoitanut asiani kuntoon niin mielen valtasi erittäin vapautunut ja rento olo.

Toistaiseksi olen kokeillut vain kannabista mutta jo usean vuoden ajan olen ollut kiinnostunut psykedeeleistä.
Olen ottanut parhaani mukaan selvää asioista. Haluan tietää mahdollisimman paljon asioista ennen kuin niitä kokeilen.
Sen takia olen täällä foorumilla 8)

Paljon olen oppinut mutta silti tuntuu että olen vasta raapaissut pintaa.

Tutkimukset tulevat jatkumaan koko loppuelämän, kun ovi on avattu ei sitä voi enää sulkea :)

"Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself. This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill, the story ends, you awake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit-hole goes."

Kenellekään tuskin jäi epäselväksi kumman pillerin valitsin 8)
spasm
OD

Post by spasm »

mastermind wrote:
Fungus wrote:Miksi ajatusten ilmaiseminen on pahimmillaan niin pirun vaikeaa? Johtuuko se siitä, että minulla ei ole ajatuksia, vai siitä, että niitä on, mutten katso niiden olevan tarpeeksi "hyviä" ilmaistavaksi?

Uskon että ihminen on päihtyneenä "aidoimmillaan" koska ego menettää otettaan. Selvänä ollessa tuo ego koittaa sensuroida ulosantia ettei tee itsestään täyttä idioottia :D
Jokaisella on ajatuksia, ne pitää vain oppia tiedostamaan. Kannabis auttoi omalla kohdalla itseni etsimisessä.
Kun tuon edellisen viestin kirjoitin olin melko masentunut elämäntilanteeseeni.
Kannabiksen avulla sain uusia näkökulmia, omat ongelmat tuntuivat todella mitättömiltä.
Alkoi lähinnä vituttamaan että mitä minä tämmöisiä asioita murehdin, voisi sitä huonommin olla.
Sain selkeän käsityksen että mitä minun pitää tehdä elämälleni. Seuraavana päivänä aloin sitten toteuttamaan tätä "suunnitelmaani".
Ego pisti jossain määrin vastaan, huomasin välillä ajattelevani että tämä on täysin järjetöntä tjms.
Mutta heti kun olin hoitanut asiani kuntoon niin mielen valtasi erittäin vapautunut ja rento olo.

Toistaiseksi olen kokeillut vain kannabista mutta jo usean vuoden ajan olen ollut kiinnostunut psykedeeleistä.
Olen ottanut parhaani mukaan selvää asioista. Haluan tietää mahdollisimman paljon asioista ennen kuin niitä kokeilen.
Sen takia olen täällä foorumilla 8)

Paljon olen oppinut mutta silti tuntuu että olen vasta raapaissut pintaa.

Tutkimukset tulevat jatkumaan koko loppuelämän, kun ovi on avattu ei sitä voi enää sulkea :)

"Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself. This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill, the story ends, you awake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit-hole goes."

Kenellekään tuskin jäi epäselväksi kumman pillerin valitsin 8)
Dude! Ride on!
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
emz
Karvakuono

Re:

Post by emz »

Ritva Santavuori wrote:Kammottavan kannabishuumeen aiheuttama depersonalisaatio ja derealisaatio ovat vakava uhka kansalliselle talouskavulle ja sosiaalisen normiston säilyvyydelle nykypäivän yhteiskunnassa.
Image
Last edited by emz on Thu 07 Jun 2007, 18:53, edited 1 time in total.
jakoavain

Re: Re:

Post by jakoavain »

emz wrote:
Kalastaja wrote:Kammottavan kannabishuumeen aiheuttama depersonalisaatio ja derealisaatio ovat vakava uhka kansalliselle talouskavulle ja sosiaalisen normiston säilyvyydelle nykypäivän yhteiskunnassa.
Image
Juuri heränny ja tollanen ruudulla, helvetti soikoo :D

[random-angst] Mietityttää niin perkeleesti koko kesä, vituttaa niin perkeleesti ku oot vasta ens vuoden alus 18v, vituttaa niin perkeleesti olla persaukinen, vituttaa niin perkeleesti kun en saanut mistään töitä vaikka monta paikkaa hain. Vituttaa.[/random-angst]

*Ahdistaa, eikä mitään muuta kuin alkoholia lähettyvillä. Nainen ois kova. Viinaan se taas menee :lol:*
Miasma
OD

Re: Re:

Post by Miasma »

emz wrote:Image
Ei saa tuollaisia tänne postailla! Täällä on jotkut ihan selvinpäin, ei tuollaista selvänä kestä!

:)
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
Vaeltaja
Tuppisuu

Post by Vaeltaja »

Mastermind, aloitusviestisi oli aivan mahtava. Itselläni on ollut hyvin paljon samantapaisia kokemuksia ja ajatuksia.

Mullakin tuli kannabiksen kautta eräänlainen "henkinen herääminen". En sano, että kannabis olisi laukaissut ajatteluni, mutta sen avulla löysin todellakin uusia puolia itsestäni. Olin alkanut kyseenalaistamaan ja ajattelemaan kaikenlaisia asioita. 18-vuotiaana tutustuin kannabikseen (oon nyt 20 v.) ja se auttoi todella paljon itsetutkiskelussa. Arvomaailma muuttui aika radikaalisti ja oivalsin paljon uusia asioita itsestäni ja siitä, miten haluan elää elämääni. Kannabiksen kautta kiinnostuin myös psykedeeleistä. Vaikka mulla ei ole vielä kokemusta muista, kuin kannabiksesta ja ensimmäisestä DXM-tripistä tänä keväänä, niin uskon , että psykedeelit tulee auttamaan itsetutkiskelussa yhä enemmän. Se on oikeastaan syy, miksi deelit kiinnostavat; itsetutkiskelu ja tajunnan laajentaminen.
frapathea

Post by frapathea »

mastermind wrote: Uskon että ihminen on päihtyneenä "aidoimmillaan" koska ego menettää otettaan. Selvänä ollessa tuo ego koittaa sensuroida ulosantia ettei tee itsestään täyttä idioottia :D
[pilkunnusnus] Se on superego joka sensuroi, jos meinaat tätä Freukun ID-superego-ego -teoriaa.[/pilkunnusnus]

Mut ei multakaan kyllä ajatustä irtoo.
spasm
OD

Post by spasm »

Vaeltaja wrote:Mastermind, aloitusviestisi oli aivan mahtava. Itselläni on ollut hyvin paljon samantapaisia kokemuksia ja ajatuksia.

Mullakin tuli kannabiksen kautta eräänlainen "henkinen herääminen". En sano, että kannabis olisi laukaissut ajatteluni, mutta sen avulla löysin todellakin uusia puolia itsestäni. Olin alkanut kyseenalaistamaan ja ajattelemaan kaikenlaisia asioita. 18-vuotiaana tutustuin kannabikseen (oon nyt 20 v.) ja se auttoi todella paljon itsetutkiskelussa. Arvomaailma muuttui aika radikaalisti ja oivalsin paljon uusia asioita itsestäni ja siitä, miten haluan elää elämääni. Kannabiksen kautta kiinnostuin myös psykedeeleistä. Vaikka mulla ei ole vielä kokemusta muista, kuin kannabiksesta ja ensimmäisestä DXM-tripistä tänä keväänä, niin uskon , että psykedeelit tulee auttamaan itsetutkiskelussa yhä enemmän. Se on oikeastaan syy, miksi deelit kiinnostavat; itsetutkiskelu ja tajunnan laajentaminen.
word, dude!
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

Minustakin on kiinnostavaa ja lähes pelottavaa kuinka voimakkaasti psykoaktiivit voivat muuttaa ihmisiä.
frapathea

Post by frapathea »

Lymykonna wrote:Minustakin on kiinnostavaa ja lähes pelottavaa kuinka voimakkaasti psykoaktiivit voivat muuttaa ihmisiä.
Mä en sanois muuttaa... Vaan tuoda esiin piileviä ominaisuuksia. Niinku jollain kai oli alekirjoituksessakin, ni psyaktiivit ei tee asioita vaan paljastaa piilossa olevia, tjsp.
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

frapathea wrote:
Lymykonna wrote:Minustakin on kiinnostavaa ja lähes pelottavaa kuinka voimakkaasti psykoaktiivit voivat muuttaa ihmisiä.
Mä en sanois muuttaa... Vaan tuoda esiin piileviä ominaisuuksia. Niinku jollain kai oli alekirjoituksessakin, ni psyaktiivit ei tee asioita vaan paljastaa piilossa olevia, tjsp.
Joo. Tarkennan, että sen käytön seurauksena ihmiset muuttuvat. Välillä tuntuu, että sitä puolta ei ihan tajuta vaikka siitä puhutaankin, koska se on niin valtava. Psykedeelinen kokemus varsinkin on niin voimakas, että se vaikuttaa ihmisessä lopun elämää.
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Minustakin on hyvin kiinnostavaa, että miten voimakas tunne tuo rakastuminen voi olla, olen jo ihan ulapalla vaikka en vissiin ole kokenut vielä mitään. Jos voisin saada tämän tytön itselleni niin saisin varmaan kovemmat olot kuin mistään aineesta ikinä voi saada(no en nyt ehkä tiedä kuitenkaan). Tekee välillä aika kovasti kipeää kun haluan sitä tyttöä niin paljon.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Pakanasoturi wrote:Minustakin on hyvin kiinnostavaa, että miten voimakas tunne tuo rakastuminen voi olla, olen jo ihan ulapalla vaikka en vissiin ole kokenut vielä mitään. Jos voisin saada tämän tytön itselleni niin saisin varmaan kovemmat olot kuin mistään aineesta ikinä voi saada(no en nyt ehkä tiedä kuitenkaan). Tekee välillä aika kovasti kipeää kun haluan sitä tyttöä niin paljon.
Kannattanee tehdä asialle jotain.
-:- We're All Mad Here -:-
mastermind
Karvakuono

Post by mastermind »

Vaeltaja wrote:Mastermind, aloitusviestisi oli aivan mahtava. Itselläni on ollut hyvin paljon samantapaisia kokemuksia ja ajatuksia.

Heti ensimmäisenä täytyy sanoa että mulla oli jokin aikaa sitten tuo sinun avatar taustakuvana :o

Samoilla linjoilla olen tuon henkisen heräämisen kanssa.
Ajattelin paljon jo ennen kannabiksen käyttöä mutta ajatukset eivät olleet tätä "tasoa".
Nykyään asioita tulee tarkasteltua mahdollisimman monesta näkökulmasta.
Hienoa kuulla etten ole ainoa joka näitä asioita päässään pyörittelee :D
Itse kokeilin kannabista vasta 20-vuotiaana (nykyään 21), mikä ei välttämättä ollut huono asia.
Arvomaailma on kyllä muuttunut melkoisesti, mm. luontoa on oppinut arvostamaan enemmän.
DXM voisin jossain vaiheessa kokeilla, luonnontuotteet tosin kiinnostavat enemmän 8)
frapathea wrote: [pilkunnusnus] Se on superego joka sensuroi, jos meinaat tätä Freukun ID-superego-ego -teoriaa.[/pilkunnusnus]
Pitänee tutustua paremmin tuohon teoriaan. Saattaa tosiaan olla vielä nuo käsitteet hukassa.

Jos joku osaa suositella ajatuksia herättävää luettavaa niin vinkkejä ja linkkejä otetaan vastaan.
Minulla ei ole kuin aikaa :lol:
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Maor wrote:
Pakanasoturi wrote:Minustakin on hyvin kiinnostavaa, että miten voimakas tunne tuo rakastuminen voi olla, olen jo ihan ulapalla vaikka en vissiin ole kokenut vielä mitään. Jos voisin saada tämän tytön itselleni niin saisin varmaan kovemmat olot kuin mistään aineesta ikinä voi saada(no en nyt ehkä tiedä kuitenkaan). Tekee välillä aika kovasti kipeää kun haluan sitä tyttöä niin paljon.
Voi olla kyllä aika vaikeaa, kun välimatkaa on niin perkeleesti ja tuo tyttö on sanonut ettei halua mitään vakavempaa :? vaikka välittääkin kai kovastikin, ennen ainakin oltiin aika läheisissä väleissä yhteydessä toisiimme jne. Juttu on muutenkin aika monimutkainen. Mutta 95% varma olen ettei ole mitään mahdollisuuksia. Kituutan eteenpäin, ehkä jossain vaiheessa tunteeni alkavat häviämään tuota tyttöä kohtaan ja kaikki alkaa menemään paremmin. En halua, enkä pysty sitä unohtamaankaan enään mitenkään. Kirjoitin tästä jo "hörhötopikkiin" viestin joskus, voitte etsiä sen vaikka tuolta profiilini kautta jos kiinnostaa lukea.
Vaeltaja
Tuppisuu

Post by Vaeltaja »

mastermind wrote: Jos joku osaa suositella ajatuksia herättävää luettavaa niin vinkkejä ja linkkejä otetaan vastaan.
Minulla ei ole kuin aikaa :lol:
Siis ihan minkälaista tahansa ajatuksia herättävää luettavaa? En jaksa nyt laittaa mitään sen tarkempia selostuksia näistä, mutta voin suositella ainakin näitä kahta kirjaa todella lämpimästi. Varsinkin tuo Ismael on todella ajatuksia herättävä kirja ja kuuluu ehdottomasti omiin suosikkeihini.

Daniel Quinn - Ismael
Image

Anthony de Mello - Havahtuminen
Image
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Pakanasoturi wrote:
Maor wrote:
Voi olla kyllä aika vaikeaa, kun välimatkaa on niin perkeleesti ja tuo tyttö on sanonut ettei halua mitään vakavempaa :? vaikka välittääkin kai kovastikin, ennen ainakin oltiin aika läheisissä väleissä yhteydessä toisiimme jne. Juttu on muutenkin aika monimutkainen. Mutta 95% varma olen ettei ole mitään mahdollisuuksia. Kituutan eteenpäin, ehkä jossain vaiheessa tunteeni alkavat häviämään tuota tyttöä kohtaan ja kaikki alkaa menemään paremmin. En halua, enkä pysty sitä unohtamaankaan enään mitenkään. Kirjoitin tästä jo "hörhötopikkiin" viestin joskus, voitte etsiä sen vaikka tuolta profiilini kautta jos kiinnostaa lukea.
Joo eisssss, tulipa taas yöllä avauduttua, lol.
shishamon

Post by shishamon »

*
Last edited by shishamon on Tue 07 Aug 2007, 09:26, edited 1 time in total.
frapathea

Post by frapathea »

Mä lueskelen havahtumista nyt... Vähintäänkin mielenkiintoinen opus.

Se on ihan hullua, miten koukuttunut voi olla toisen kosketukseen ja läsnäoloon, oon nyt jo ~12h erilläolon jälkeen ihan kaihoisa ja kuus komeeta viikkoa edessä. Eikä mitään hajua, mitä pitäis ajatella. Sikälimikäli multa ylipäätään irtoais ajatuksen ajatusta.