frapathea wrote:Wildzared wrote:Voiko (ja saako?) ylipainoinen nainen olla upea ja itsevarma?
Vitun kulunu aihe.
Riippuu kenelt kysyy.
Ei must ollenkaan kulunut aihe.. tai ehkä tavallaan joo.
Ja tottakai se riippuu keneltä kysyy.
Jokatapauksessa, mun mielestä miksi ei voisi? tai etenkään, miksei saisi?
Itsevarmuus lähtee omasta itsestä.. Sen vaan huomaa ihmisestä.
Ei epävarmuus must sen huonompi ole.. Senkin aistii ihmisestä.
Mä jopa arvostan enemmän ihmistä, joka on sopivan nöyrä, muttei anteeksipyytelevä itsevarmuudeltaan.
Ehkä mulla on pohjana käsitys yli-itsevarmasta ihmisestä.. Niitä vieroksun.
Mutta itse kyseenaiheeseen.. siis todellakin.
(nyt jo huomaan muistavani, että aiheesta tosiaan on kait aijemminkin käyty keskustelua)
Mitä väliä on sillä, onko ihminen ylipainoinen, aliravittu taikka nisti..
Kunhan ylpeänä kantaa omaa kroppaansa ja olemustaan. Olemassaoloaan.
Tai ei siihen vaadita edes ylpeyttä. Kuhan on sinut (noin suurinpiirtein) itsensä kanssa.
tai vähintäänkin tiedostaa omat virhekohtansa. Täydellistä kun ei edes ole, miksi siis kiinnittää huomiota omiin heikkouksiin ja virheisiin.. miksei yhtähyvin voisi keskittyä matraamaan itselleen kuinka täydellisen viehättävä onkaan.
Muut näet kiinnittävät huomiotaan juuri niihin asioihin joista itsessään on epävarma, ja joita häpeää tai peittelee..
vai onko näin..?
Esimerkiksi itse olen pitkä ja hoikka.. aina ollut. Moni sanoo että laiha. En ota sitä (enää) kolauksena itsetunnolle..
Jokaisella saa olla mielipiteensä, niin minusta kuin ylipäätään ihmisistä..
Ja jokainenhan meistä kumminkin jatkuvasti väistämättä altistuu ulkonäköpaineille tässä glitterii -ihannoivassa yhteiskunnassa. Sitä ei vaan liian tosissaan must kande ottaa.
Arpi voi olla komistus tai kauhistus..
Se voi olla myös hyvin huomaamaton tai huomattava.
Oma suhtautuminen siihen on se ratkaiseva.
Tää mun kirjotus nyt vähän poukkoilee esimerkistä toiseen, mut en osaa olla antamatta lauseen vain soljua. Muuten tulee hyvin äkkiseen piste.
Itseasiassa oikeestaan joo.. Se millä ylpeydellä kroppaansa kantaa, sen kyllä aistii ja näkee..
Siihen voi olla moni kiinnittämättä huomiota, mutta sen avulla voi myös kerätä huomiota.. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Tai ehkei hyvää ja pahaa olekaan.. On vain..
On vain :)
Kuhan viihtyy itsessään.
Oikeutusta olemukselleen ei mielestäni kenenkään tarvitse anella. Jokainen on mitä on..
Ihmisen komeus/&kauneus, viehättävyys ja ehkä karismakin, kumpuaa siis mielestäni nimenomaan sisältäpäin..
Vaikka ulkosillakin tekijöillä on omat vaikutteensa. Niiden ei liikaa pidä antaa hämää..