nii-i että mistähän mahto olla kyse!
vauhdistapa hyvinkin, mutta onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia saanen udella?
mulla kans meni yks kesä friikkailessa, kun tuntu että verisuonet poksuu päässä. ei oo herkkua eiyariel wrote:Itse kokenyt samankaltaisen tilan, jolle en ole vieläkään keksinyt muuta selitystä kuin jonkinasteinen amfepsykoosi. Eli laskupäivänä pelasin tietokoneella jotain autopeliä. Yht'äkkiä pääni alkoi hokea että minä kuolen tai sekoan nyt > paniikkikohtaus. Tästä seurasi n. 1-2 kuukauden unenomainen tila, jossa paniikkikohtauksia tuli melko usein. En hakeutunut mihinkään hoitoon, vaan kävin koulua kyseisenä aikana. Kerran muistan lähteneeni paniikkikohtauksen iskiessä oppitunnilta vessaan peilin eteen pesemään naamaa, ja hokemaan itselleni ääneen että "tämä on totta, tämä ei ole unta".
En edes tiedä/muista missävaiheessa tuo tila on loppunut, mutta enää se ei mieltä vaivaa. Edellisestä paniikkikohtauksesta aikaa helvetin kauan. Bentsot hain vuosia tapahtuman jälkeen ihan vain "ahdistukseen", mutta niitäkään en ole syönyt päivittäin enää aikoihin. Olin vuoden käyttämättä mitään päihteitä alkoholia lukuunottamatta tuon "psykoosin" aikana, jonka jälkeen aloin (taas) hitsailemaan yms.
pakko vielä mainita että ensimmäisistä hapoista oli todella terapeuttinen apu. Ensimmäistä kertaa elämässä tuon "psykoosin" jälkeen tuntui että on täysin terve päästään. Koskaan ei ole ollut niin hyvä olo, ja se ei johtunut kehoa kutittelevasta euforiasta, vaan yksinkertaisesti siitä, ettei kokenut mieltään vikaiseksi.
Mulla välillä rupee päässä pyörii niin paljon ajatuksia kontrolloimattomasti et ahistaa olla hereillä. Tai oikeastaan minä puhun pääni sisällä (eli tyyliin "hei tiiäks tonne ku menee ni ni sit käy noi ni ja mennää tonne hei muistatko ku kävit tuolla hei vois runkata, hei tajuuks mitä puhun"), enkä pysty hiljentää sitä. Vituttaa kun ei voi edes rauhallisesti käydä nukkumaan kun ei pysty hallitsemaan ajatuksia.Poliklinikka wrote:Mä taas friikkailen ihan ilman mitään aineitakin..