mistä oli kyse?

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
master jon
Karvakuono

mistä oli kyse?

Post by master jon »

pam! valkonen valo, hämmennys, miks mä oon näin tehny, paluuta ei oo, sohvalle, ei pysty selittämään taikka muistamaan, ei muista mitä on viimesinä päivinä tehny, nousen ylös, syvään hengitän, rauhotun, mietin ettei tää mikään paha juttu oo, se menee ohi, menen sohvalle, yritän olla, rauhottua, menen suihkuun, pää menee kahteen osaan,tosi hämärää, yritän edelleen rauhottua ja rauhotun, olen taas yhdessä itteni kans, otan vielä kylmän suihkun, ja lähden sohvalle takas, nyt jostain tulee pahoja ajatuksia jostain ja niin lujaa ettei niistä saa mitään otetta ja pelkään, nousen ylös sohvalta,hengitän syvään, rauhotun taas, kun pääsen lähemmäs keittiötä huomaan että en ajattele yhtään mitään, kaikki hiljenty, mutta pystyin kuitenkin kertomaan sen muille, olo on puhdas, eikä päässä liiku minkäänlaisia ajatuksia, taisin nauraakkin, kun pääsin taas järkiini ymmärsin että mun pitää nyt selvittää mikä mulle aiheutti ton, selvitin kaikki solmut päässäni kaverin ja tyttöystävän avulla ja ymmärsin että tämä alkaa olla ohi, kaikki paine mitä olin viimesten päivien aikana keränny lähti ton pamauksen mukana, ja olin tän jälkeen ihan täysin selvä, pupillit ku lautaset kuitenkin ja sellanen kun yleensä olen selvinpäin siihen asti että tuli laskut, mutta se on taas toinen tarina ja siitä seuraavassa jaksossa..

nii-i että mistähän mahto olla kyse! :)
vauhdistapa hyvinkin, mutta onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia saanen udella?
Ehei eeii.. KYLLÄ NYT MENI OHI NUOTIN!
Asidyyli
LD50

Re: mistä oli kyse?

Post by Asidyyli »

Amfetamiinipsykoosi. Olet siellä yhä. Tule pois sieltä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ei mikään muu oo niin hajottavaa ku amfe - t - amiini. Aamen.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
master jon
Karvakuono

Post by master jon »

juu kyl se on tiedossa että se oli tsykoosi, ja myös se etten oo enää siinä missä olin, kesti kyllä muutaman päivän palautua. Hyvää tuo kyllä teki päälle. Ajattelu muuttunu ton jälkeen parempaan suuntaan ja ego vähä pehmentyny, ei pysty olla niin itsekäs ku on ennen ollu ja sanoisin että tuo oli melko puhdistava/vahvistava kokemus, mutta olishan tossa voinu tietenki pahemminki käydä.
Ehei eeii.. KYLLÄ NYT MENI OHI NUOTIN!
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Onhan tuo siinä määrin erikoista, että kaipa nuo piripsykoosit enemmän on pelkoa, kauhua ja vainoharhaa, kuin hyvääoloa ja euforiaa. Mutta kai sitä on poikkeuksiakin.

Se on sitten eri asia voiko sen psykoosin nähdä hyödyllisenä kokemuksena. Psykoosi on kuitenkin aina merkki siitä että aivoja on rasitettu äärirajalle ja lopulta ne sitten menee hetkeksi oikosulkuun, ei hyvä juttu. Voihan psykoosia toisaalta pitää siinä mielessä hyvänä kokemuksena, että se kertoo ihmisille milloin kannattaisi vähän ottaa iisimmin ja miettiä omaa käyttöään.
AvaruussankariSniff
Tuppisuu

Post by AvaruussankariSniff »

Itse kokenyt samankaltaisen tilan, jolle en ole vieläkään keksinyt muuta selitystä kuin jonkinasteinen amfepsykoosi. Eli laskupäivänä pelasin tietokoneella jotain autopeliä. Yht'äkkiä pääni alkoi hokea että minä kuolen tai sekoan nyt > paniikkikohtaus. Tästä seurasi n. 1-2 kuukauden unenomainen tila, jossa paniikkikohtauksia tuli melko usein. En hakeutunut mihinkään hoitoon, vaan kävin koulua kyseisenä aikana. Kerran muistan lähteneeni paniikkikohtauksen iskiessä oppitunnilta vessaan peilin eteen pesemään naamaa, ja hokemaan itselleni ääneen että "tämä on totta, tämä ei ole unta".

En edes tiedä/muista missävaiheessa tuo tila on loppunut, mutta enää se ei mieltä vaivaa. Edellisestä paniikkikohtauksesta aikaa helvetin kauan. Bentsot hain vuosia tapahtuman jälkeen ihan vain "ahdistukseen", mutta niitäkään en ole syönyt päivittäin enää aikoihin. Olin vuoden käyttämättä mitään päihteitä alkoholia lukuunottamatta tuon "psykoosin" aikana, jonka jälkeen aloin (taas) hitsailemaan yms.

pakko vielä mainita että ensimmäisistä hapoista oli todella terapeuttinen apu. Ensimmäistä kertaa elämässä tuon "psykoosin" jälkeen tuntui että on täysin terve päästään. Koskaan ei ole ollut niin hyvä olo, ja se ei johtunut kehoa kutittelevasta euforiasta, vaan yksinkertaisesti siitä, ettei kokenut mieltään vikaiseksi.
Last edited by AvaruussankariSniff on Tue 05 Aug 2008, 19:44, edited 1 time in total.
Thoxium

Post by Thoxium »

Mielenkiintoista luettavaa nää psykoosipettereiden tarinat.
normalisoija
Karvakuono

Post by normalisoija »

yariel wrote:Itse kokenyt samankaltaisen tilan, jolle en ole vieläkään keksinyt muuta selitystä kuin jonkinasteinen amfepsykoosi. Eli laskupäivänä pelasin tietokoneella jotain autopeliä. Yht'äkkiä pääni alkoi hokea että minä kuolen tai sekoan nyt > paniikkikohtaus. Tästä seurasi n. 1-2 kuukauden unenomainen tila, jossa paniikkikohtauksia tuli melko usein. En hakeutunut mihinkään hoitoon, vaan kävin koulua kyseisenä aikana. Kerran muistan lähteneeni paniikkikohtauksen iskiessä oppitunnilta vessaan peilin eteen pesemään naamaa, ja hokemaan itselleni ääneen että "tämä on totta, tämä ei ole unta".

En edes tiedä/muista missävaiheessa tuo tila on loppunut, mutta enää se ei mieltä vaivaa. Edellisestä paniikkikohtauksesta aikaa helvetin kauan. Bentsot hain vuosia tapahtuman jälkeen ihan vain "ahdistukseen", mutta niitäkään en ole syönyt päivittäin enää aikoihin. Olin vuoden käyttämättä mitään päihteitä alkoholia lukuunottamatta tuon "psykoosin" aikana, jonka jälkeen aloin (taas) hitsailemaan yms.

pakko vielä mainita että ensimmäisistä hapoista oli todella terapeuttinen apu. Ensimmäistä kertaa elämässä tuon "psykoosin" jälkeen tuntui että on täysin terve päästään. Koskaan ei ole ollut niin hyvä olo, ja se ei johtunut kehoa kutittelevasta euforiasta, vaan yksinkertaisesti siitä, ettei kokenut mieltään vikaiseksi.
mulla kans meni yks kesä friikkailessa, kun tuntu että verisuonet poksuu päässä. ei oo herkkua ei
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Mä taas friikkailen ihan ilman mitään aineitakin. :razz:.
Thoxium

Post by Thoxium »

Poliklinikka wrote:Mä taas friikkailen ihan ilman mitään aineitakin. :razz:.
Mulla välillä rupee päässä pyörii niin paljon ajatuksia kontrolloimattomasti et ahistaa olla hereillä. Tai oikeastaan minä puhun pääni sisällä (eli tyyliin "hei tiiäks tonne ku menee ni ni sit käy noi ni ja mennää tonne hei muistatko ku kävit tuolla hei vois runkata, hei tajuuks mitä puhun"), enkä pysty hiljentää sitä. Vituttaa kun ei voi edes rauhallisesti käydä nukkumaan kun ei pysty hallitsemaan ajatuksia.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Mun mielestä myös metamfetamiini(psykoosi) on ihan varteenotettava vaihtoehto.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*