frapathea wrote:En nyt tiedä, onko tää ihan oikea paikka keskustelulle tälle, mutta hitto emmätiiä mitä näin kauas polveilleelle jutun juurelle enää viittii tehdäkään.
Oon ihan Jeesuksen ja Jumalan – taikka rakkauden ja luonnonvoimien – riveissä kyllä, mutten kristitty, ja oikeastaan vastustankin kirkkoa ja kristinuskoa aktiivisesti, koska nähdäkseni ne nimenomaan haraa Jumalan tahtoa vastaan. Ikinä en oo saanut yhdeltäkään kristityltä kattavaa ja kriittistä tarkastelua kestävää vastausta siihen, miksi Raamattu olisi muita satukirjoja enemmän oikeessa. Päättelen tästä loogisesti, ettei se ole, ja uskonkin vakaasti siihen, että ainoastaan mystismin keinoilla voi saavuttaa mahdollisimman korruptoimattoman henkilökohtaisen suhteen Jumalaan. Joidenkin kamelinnussijoiden trippistoorit on kaukana Pyhästä Hengestä.
Kirkosta en jaksa edes alkaa puhumaan. Voi vittu mikä laitos siinäkin.
Miks vastustat kristinuskoa? Ei kristinusko ole paskaa, vaan kristityt(sori

) Mutta sitäki kirjaa on muuteltu vitusti, ja käsitetty tahalteen väärin.
Esimerkiksi olen melko varma, että jeesus ei ole sanonut " uskokaan minuun niin pelastutte " Vaan " Uskokaa MINUA niin pelastutte " Mutta ei, silti kristityt keskittyy siihen, kuka uskoo jumalaan, ja kuinka paljon se on olemassa, ja miten siihen pitää uskoa tai joutuu ikuiseen kadotukseen. Ois tärkeä tulkita raamattua omalla tavallaan, ja vähän ignorata semmoiset typerät kohdat, ja tehdä siitä omat johtopäätökset. On siinä kirjassa paljon hyvääkin, sitä ei voi kiistää. Mutta uskon että sitä on vääristelty.
Ei siitä kauaan ole, että päitä katkottiin jos ei usko jumalaan, onko tämä muka pyhää ja armeliasta käytöstä kirkolta ? Okei, ajat on muuttuneet joten en keskity siihen.
Tota... Oon liian pilvessä kertoakseni lisää omaa näkökulmaa. Pointti nyt jäi vähän vaisuksi, mutta eiköhän sen jotenkin ymmärrä.
Entäs jos jeesus ei ollut jumalan poika, vaan vitun viisas ihminen, joka on vitun sekaisin.

Ja entäpä jos se olisi tarkoittanut, että jos KAIKKI kuuntelisi häntä, niin maasta pystyisi tehdä taivaan. Eli siihen tarvittiin vaan ihmisluonnon muuttaminen, aika vaikea työ yhdelle sekopäälle. Sekopää sai muut sekopäät muuttamaan hänen puheitaan, ja sai koko kansan huomion. Kyllä, kirkko. Ei mielestäni voi todistaa, että onko siellä tapahtunut ihan muuta kuin mitä nykypäivänä "tiedetään". Joten aiheesta on hiukan hankala pistää mitään järkevää keskustelua, koska määränpää ja mielipiteet ovat joillain ihmisillä niin suuret, että oikeaa mielipidettä ei saada koskaan. Jos sellaista edes on.