www.eroakirkosta.fi – kristinuskosta ja kirkosta

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
artemisia absinthium
Apteekki

www.eroakirkosta.fi – kristinuskosta ja kirkosta

Post by artemisia absinthium »

Nyt sen tein ja eron otin kirkosta. Ollut suunnitteilla jo monta vuotta mutten ikinä ole saanut aikaiseksi... Ei millään muotoa mitään kristittyjä vastaan, ei vaan ole minun uskontoni :D

Olipa yllättävän helpoksi tehty, ihan hämmästyin.
Dalph
Psykonautti

Post by Dalph »

On ollut harkinnassa, siskoni ja äitini erosivat viimevuonna kirkosta juuri tuolla sivulla. Hemmetin helposti kävi, muistaakseni pari kenttää piti täyttää ja se oli siinä. Sitten tuli joku lappunen kotiin kirkolta, jossa taisi olla jotain valitteluja, ja lopussa vielä että olette tervetulleita takaisin ym.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Itse erosin samana päivänä kun tulin täysi-ikäisesi. :P
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Enpä minäkään kristinuskoa yhtä syvästi vihaa kuin islamia, mutta ei ole minua varten. Kuulun kyllä kirkkoon, aion erota ennen kuin siitä aiheutuu suurta taloudellista tappiota.
AD_HD @ synirc
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Ei kirkosta juuri joudu maksamaan, mutta turhaa paskaahan se on niinsanoakseni. Minä erosin kai vuosi sittem :)
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

Jokunen vuosi sitten tuli itsekkin erottua.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Tuolta sivujen kauttahan minäkin erosin.
-:- We're All Mad Here -:-
Ahab

Post by Ahab »

Jep jokseenkin vuosi sitte. Hyvä et tollanen saitti on.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

En ole koskaan kuulunutkaan.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

No nyt tiedät, niinkuin kariniemen mainoksessakin. :)
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Tuli erottua kirkosta tuossa ennen vuoden vaihtumista. Jotenkin se vain oli aina jäännyt tekemättä, mutta nyt sain vihdoinkin aikaiseksi.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Maor wrote:No nyt tiedät, niinkuin kariniemen mainoksessakin. :)
Taisit lukea mua väärin. :)
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

No niipäs tein. My mistake.
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

...Äiti veti palkokasvin nenukkiin kun oli tullu kotiin se kirkostaeroamis vahvistuskirje... Nyt se varmaan luulee että miusta on tullu joku rappionarkkijuopposaatananpalvoja kun erosin kirkosta... Huoh. Millonkohan se on itsekään käynyt viimeksi kirkossa :D
Oliko teillä mitään komplikaatioita eroamisen seurauksena?
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

artemisia absinthium wrote:...Äiti veti palkokasvin nenukkiin kun oli tullu kotiin se kirkostaeroamis vahvistuskirje... Nyt se varmaan luulee että miusta on tullu joku rappionarkkijuopposaatananpalvoja kun erosin kirkosta... Huoh. Millonkohan se on itsekään käynyt viimeksi kirkossa :D
Älä lannistu. Liity Church of Satan:iin. Saat hienon jäsenkortin näytettäväksi äidille.
AD_HD @ synirc
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Kävin itsekkin toissapäivänä kyseisellä sivulla sanomassa sopimuksen irti. Ollut tarkotuksena jo pitkään, ja nuo sivut tekivät sen niin helpoksi...
En kuitenkaan tarvitse mitään yhteisöä ja paikkaa pitääkseni yhteyttä jumalaan, koko aikahan sitä on yhteydessä. Ja jos nyt jonnekkin pitää lähteä palvomaan/ylistämään, niin ulos luontoon eikä mihinkään rakennukseen.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Eipä ole ollut mitään aihetta erotakaan :roll:
edit: ainakaan viellä...
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Kalastaja

Post by Kalastaja »

artemisia absinthium wrote:.
Nooh, sellasta kyseenalaistamista. Ei mutsi kuitenkaan itsekään kuulu kirkkoon, "se on niin kallista".
Ahab

Post by Ahab »

aivoruoska wrote:oli tuossa uutisissa että viimevuonna erosi ennätysmäärä porukkaa kirkosta. :D veikkaan että aika suuri osa juuri tuon sivuston kautta.
Saakohan niin paljon suosiota että kirkon on taas syytä alkaa ilmoittaamaan notta lopun ajat ovat käsillä. Liity nyt kirkkoon saat kaupanpäälle untuvatakin, joka suojaa maanpäällisen helvetin kylmyyttä vastaan.

Kyllä mä haluisin takas sen uskonnon joka meillä oli ennen kristuksen uskoa. Ukko ja muut. Ja sitä hieman modernisoiden ehkä. Mettään reivaamaan lauantaina Tapion kunniaksi ja sunnuntaina vielä ambient-hartaus Äkräsille.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

artemisia absinthium wrote: Oliko teillä mitään komplikaatioita eroamisen seurauksena?
Eipä minkäänlaisia. Olen jo nappulasta asti valittanut mutsille siitä kuinka vitun idioottimaista uskonnon opetus "periaatteessa pakollisena aineena" peruskoulussa on. Ei siis tullut yllärinä. :wink:
Eikä perheeni ole muutenkaan yhtään uskonnollinen joten eroamiseni oli heille varmaan ihan wateva asia.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Äidin puoli sukua on himouskovaista porukkaa ja isän puoli on ateisteja. Joulupöydässä ilmotin valintani ja meinasin äidin alkavan valittamaan, mutta kovin tyynesti hän asian otti. Mitäpä heillä on loppupelissä asian kanssa tekemistä. Aikuinen ihminen saa itse tehdä valintansa.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Kalastaja

Post by Kalastaja »

"Kirkon ongelma on se, että siellä on liikaa uskovaisia."
Tollanen lainaus oli Suomen Kuvalehdessä jyviä
ja akanoita osiolla.

Ior Bock syrjäyttää kirkon!
Ahab

Post by Ahab »

Ior Bock syrjäyttää kirkon!
:lol: Kuokat käteen ja Sipooseen Lemminkäisen temppeliä esiin kaivamaan.
psyvault
Karvakuono

Post by psyvault »

Itse erosin heti kun täytin 15. Olivat kirkkoheput ihan sormi keskellä kämmentä, kun huomasivat että en olekkaan täysi-ikäinen. Selasivat papereita ja raamattua ja yrittivät selvittää mitä pitäisi tehdä. :lol: Tulivat sitten siihen tulokseen että huoltajien allekirjoitukset pitää saada.

Tuosta on jo vuosia. Nykyisin tuo eroaminen on hieman helpompaa muutenkin, tosin allekirjoitukset kai tarvii vielä jos ei ole täysi-ikäinen.

Mitään komplikaatioita ei tuosta tullut, molemmat kun ovat eronneet kirkosta (äiti erosi vasta sen jälkeen kun olin täyttänyt 15, ihan vain kiusatakseen, etten eroaisi automaagisesti hänen mukanaan). :?
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Ahab wrote:
Kalastaja wrote:Ior Bock syrjäyttää kirkon!
Ja Kajaaniin kultaista pukkia etsimään.
NapalmSatan
Lepakko

Re: www.eroakirkosta .fi

Post by NapalmSatan »

Aika jännä, itse diggaan kristinuskosta siksi kun on varmaan suvaitsevin uskonto kaikkien muiden muuassa ;D En kyllä oikeastaan USKO mihinkään, olen kuitenkin realisti ja pahemmanlaaatuinen skeptikko.
Mutta tosiaan, jos johonkin kuulun, niin suomalaiseen lutherilaiseen kirkkoon =D
Toisaalta oon miettinyt jos vaan haistattais paskat kaikelle ja muuttais johonkin etelä-amerikkaan ja rupeis rastafariks.
rauhaa&Ganjaa = Ei paha :)

Huuh, sori jos on sekavaa, kellonajastakin päätellen, kännissä/kuoseissa ollaan :)
Murderous motivation
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

NapalmSatan wrote:Aika jännä, itse diggaan kristinuskosta siksi kun on varmaan suvaitsevin uskonto kaikkien muiden muuassa
En nyt tiedä mitä tarkoitat, mutta minusta ei ole kovin suvaitsevaista, että heitetään helvettiin jos et usko.
joviaali
Psykonautti

Re:

Post by joviaali »

Ahab wrote:
Kalastaja wrote:Ior Bock syrjäyttää kirkon!
Ei ei, kun kalut käteen ja tahi saunasolmuun ja elämän eliksiiriä nauttimahan!

Ja topiciin liittyen: jokunen vuosi sitten tullut erottua, juuri tuon sivun kautta.
felix qui potuit rerum cognoscere causas.
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Kristinusko on perseestä koska jo lapsena sut kastetaan jne.
Ei joku alle vuotinen lapsi hirveesti tajua vielä jeesuksista eikä uskonnoista.
Kaikki yritetään käännyttää kristinuskoon. Täälläkin on yks saatanan hihhuli joku tulee kadulla vastaan, ikinä nähnykkään koko tyyppiä, rupee selittämään miten se on löytänyt jumalan blalbla. Koitan kuitenkin kohtuullisen varovasti jutella sen kanssa, onhan se harvinaista että joku tulee keskustassa kadulla vastaan ja pysähtyy juttelemaan. Mut anyway kaveri kuitenkin koitti siinä käännyttää mua oikeestaan kristinuskoseks. Tommonen mua vituttaa ihan kunnolla että tuputetaan jotain vitun uskontoa. Ihmiselle kuuluu oikeus päättää itse mihin uskoo. Se kundi siinä selitti että tää ei ollu mikään sattuma et törmättiin täs kadulla, vaan se oli Jumalan järjestämä. Rupateltiin siinä viitisen minuuttia ja lopuks se vielä halus kovasti rukoilla mun puolesta. Annoin, mikäs siinä tuleepahan kaverille ainakin hyvä mieli kun siunas mut.