www.eroakirkosta.fi – kristinuskosta ja kirkosta

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Personaes
OD

Re: www.eroakirkosta .fi

Post by Personaes »

Saanko tiedustella miksi oletat juuri kristinuskon olevan oikea uskonto?
En sanonut näin missään vaiheessa. Päinvastoin, puhuin että uskonnot olisi kaikki kehitetty pitämään ihmiset hallinnassa, sen sijaan että olisi jumalan sanaa.

Se että synnit annettaan anteeksi viimeisessä voitelussa voidaan nähdä niinkin, että okei saat anteeksi syntisi, nyt tervemenoa helvettiin. Eli joudut helvettiin, mutta olet saanut syntisi anteeksi.

Ite pahaa pelkään että kuoleman jälkeen tietoisuus jää äärettömään ja ajattomaan pimeyteen vangiksi ikuisuuksiksi. Sen takia Buddhalaisuus on alkanut mua kiinnostamaan, ainot miten tuollaisessa paikassa voisi selvitä täysin sekoamatta/kärsimättä äärettömyyksiin(tai ainakin mahdollisimman pitkään), on mielikuvituksen avulla.

Tai ehkä koko maailma ja elämä on vain unimaailmaa, Matrix elokuvan tyyliin ja kun me kuollaan niin "admini" vaan siirtää meidät roskakoriin ja tyhjentää roskakorin.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Ok, käsitin sitten väärin kommentin tuosta "uskon tai haluan uskoa Jeesukseen".

Luin vastikään jutun jossa käsiteltiin aihetta jonka mukaan meidän universumi voi hyvinkin olla vain "varjo" oikeasta.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Ok, käsitin sitten väärin kommentin tuosta "uskon tai haluan uskoa Jeesukseen"
Tällä tarkotin sitä, että haluan uskoa että Jeesus oli olemassa, oli profeetta ja opetti rauhaa ja rakkautta. Mutta joka ristiinnaulittiin juuri tuosta syystä(pahan voimat, jotka tuntuu tätä maailmaa hallitsevan ei tykännyt tuosta) ja että kristinusko olisi sitten vaan perustettu irvikuvaksi Jeesuksen opetuksista.

Eli näen uskon Jeesukseen eri asiana kuin uskon Kristinuskoon.
-Edgar Allan Poe
Illuusio

Post by Illuusio »

Personaes wrote:
Ok, käsitin sitten väärin kommentin tuosta "uskon tai haluan uskoa Jeesukseen"
Tällä tarkotin sitä, että haluan uskoa että Jeesus oli olemassa, oli profeetta ja opetti rauhaa ja rakkautta. Mutta joka ristiinnaulittiin juuri tuosta syystä(pahan voimat, jotka tuntuu tätä maailmaa hallitsevan ei tykännyt tuosta) ja että kristinusko olisi sitten vaan perustettu irvikuvaksi Jeesuksen opetuksista.

Eli näen uskon Jeesukseen eri asiana kuin uskon Kristinuskoon.
Saattaa mennä vähän ohi aiheen, mutta mua ärsyttää se, että siin raamatus on oikeesti aika paljon hyviä juttuja, mutta _vitun_ kristityt keskittyy siihen, kuka nämä fiksut asiat kertoi, eikä siihen mitä hyvää siinä kirjassa on. Vittu että vituttaa :D

Ps. jos jeesus on sanonut, että jos häntä uskoo niin pelastuu, nii vittu se on dorka. Must tuntuu että se on saattanu sanoo jotain että uskokaa MINUA, eli sitä mitä hän kertoi, mutta kirkko sitten vääntänyt väenväkisin siihen tommosen jutun. Huh.
getto
Apteekki

Post by getto »

Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsit Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Isän Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja tuomitsee sieltä niin eläviä kuin kuolleita ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

vielä omin sanoin:

Mä uskon Jeesukseen Jumalan Poikana. Uskon että Korkein olemassa oleva Voima voi tehdä neitsyen raskaaksi ja sitä kautta tuottaa ihmiskehon tähän meidän maailmaamme. Jeesus käyttäytyi Raamatun mukaan juuri niin, miten Jumalan, puhtaan rakkauden olettaisi käyttäytyvän. Hän jopa kuoli meidän puolesta. Uskon siihen ,että kaikki on mahdollista tälle Voimalle ja että Jeesus todella nousi kuolleista elävänä ruumiina, ja nousi vielä sen jälkeen ylös Taivaaseen. Uskon että Pyhä Henki vallitsee kaikkialla missä siihen uskotaan ja missä sitä kunnioitetaan. Uskon siihen että paha poistetaan maailmasta pysyvästi. Uskon siihen että tuun pääsemään Taivaaseen kun oon kuollut, ja siihen että voin tässä elämässä kerätä aarteita sinne.

Oon tyypillinen kristitty siinä mielessä etten kunnioita yhtäkään hengellistä teosta siinä määrin mitä Raamattua, Jumalan Sanaa ja koska ihmiset jotka mut tuntevat tietävät sen, ajaudun päivittäin keskusteluihin näistä asioista. Perehdyin yhdenlakiin teini-iässä sen jälkeen kun olin kapinoinut kristinuskooni vastaan mikä on ollut hyvin vahva tekijä mun elämässäni kautta aikain, ja sen kautta löysin takaisin tielle. Jeesus on virvoittanut mun sielun, mä oon tuntenut sen fyysisesti, ja kusettaisin itteeni tosi pahasti jos kääntyisin tältä tieltä ja lähtisin ettimään totuutta muualta.

Kristinuskossa ollaan tekemisissä maailmankaikkeuden korkeimman voiman, Jumalan kanssa. Kun sä olet hänen puolella, sun ei tarvi pelätä mitään.

Tää varmasti provosoi ihmisiä kovin. Lukekaa Raamattua jos tulee jotain kysyttävää.
frapathea

Post by frapathea »

En nyt tiedä, onko tää ihan oikea paikka keskustelulle tälle, mutta hitto emmätiiä mitä näin kauas polveilleelle jutun juurelle enää viittii tehdäkään.

Oon ihan Jeesuksen ja Jumalan – taikka rakkauden ja luonnonvoimien – riveissä kyllä, mutten kristitty, ja oikeastaan vastustankin kirkkoa ja kristinuskoa aktiivisesti, koska nähdäkseni ne nimenomaan haraa Jumalan tahtoa vastaan. Ikinä en oo saanut yhdeltäkään kristityltä kattavaa ja kriittistä tarkastelua kestävää vastausta siihen, miksi Raamattu olisi muita satukirjoja enemmän oikeessa. Päättelen tästä loogisesti, ettei se ole, ja uskonkin vakaasti siihen, että ainoastaan mystismin keinoilla voi saavuttaa mahdollisimman korruptoimattoman henkilökohtaisen suhteen Jumalaan. Joidenkin kamelinnussijoiden trippistoorit on kaukana Pyhästä Hengestä.

Kirkosta en jaksa edes alkaa puhumaan. Voi vittu mikä laitos siinäkin.
Illuusio

Post by Illuusio »

frapathea wrote:En nyt tiedä, onko tää ihan oikea paikka keskustelulle tälle, mutta hitto emmätiiä mitä näin kauas polveilleelle jutun juurelle enää viittii tehdäkään.

Oon ihan Jeesuksen ja Jumalan – taikka rakkauden ja luonnonvoimien – riveissä kyllä, mutten kristitty, ja oikeastaan vastustankin kirkkoa ja kristinuskoa aktiivisesti, koska nähdäkseni ne nimenomaan haraa Jumalan tahtoa vastaan. Ikinä en oo saanut yhdeltäkään kristityltä kattavaa ja kriittistä tarkastelua kestävää vastausta siihen, miksi Raamattu olisi muita satukirjoja enemmän oikeessa. Päättelen tästä loogisesti, ettei se ole, ja uskonkin vakaasti siihen, että ainoastaan mystismin keinoilla voi saavuttaa mahdollisimman korruptoimattoman henkilökohtaisen suhteen Jumalaan. Joidenkin kamelinnussijoiden trippistoorit on kaukana Pyhästä Hengestä.

Kirkosta en jaksa edes alkaa puhumaan. Voi vittu mikä laitos siinäkin.
Miks vastustat kristinuskoa? Ei kristinusko ole paskaa, vaan kristityt(sori :( ) Mutta sitäki kirjaa on muuteltu vitusti, ja käsitetty tahalteen väärin.

Esimerkiksi olen melko varma, että jeesus ei ole sanonut " uskokaan minuun niin pelastutte " Vaan " Uskokaa MINUA niin pelastutte " Mutta ei, silti kristityt keskittyy siihen, kuka uskoo jumalaan, ja kuinka paljon se on olemassa, ja miten siihen pitää uskoa tai joutuu ikuiseen kadotukseen. Ois tärkeä tulkita raamattua omalla tavallaan, ja vähän ignorata semmoiset typerät kohdat, ja tehdä siitä omat johtopäätökset. On siinä kirjassa paljon hyvääkin, sitä ei voi kiistää. Mutta uskon että sitä on vääristelty.

Ei siitä kauaan ole, että päitä katkottiin jos ei usko jumalaan, onko tämä muka pyhää ja armeliasta käytöstä kirkolta ? Okei, ajat on muuttuneet joten en keskity siihen.

Tota... Oon liian pilvessä kertoakseni lisää omaa näkökulmaa. Pointti nyt jäi vähän vaisuksi, mutta eiköhän sen jotenkin ymmärrä.

Entäs jos jeesus ei ollut jumalan poika, vaan vitun viisas ihminen, joka on vitun sekaisin. :D Ja entäpä jos se olisi tarkoittanut, että jos KAIKKI kuuntelisi häntä, niin maasta pystyisi tehdä taivaan. Eli siihen tarvittiin vaan ihmisluonnon muuttaminen, aika vaikea työ yhdelle sekopäälle. Sekopää sai muut sekopäät muuttamaan hänen puheitaan, ja sai koko kansan huomion. Kyllä, kirkko. Ei mielestäni voi todistaa, että onko siellä tapahtunut ihan muuta kuin mitä nykypäivänä "tiedetään". Joten aiheesta on hiukan hankala pistää mitään järkevää keskustelua, koska määränpää ja mielipiteet ovat joillain ihmisillä niin suuret, että oikeaa mielipidettä ei saada koskaan. Jos sellaista edes on.
frapathea

Post by frapathea »

Illuusio wrote:Miks vastustat kristinuskoa? Ei kristinusko ole paskaa, vaan kristityt(sori :( )
Ömm, sama asia. Kristityt on kristinuskon edustajia. Mikä määrittelee uskonnon on sen harjoittajat, eikö?
Esimerkiksi olen melko varma, että jeesus ei ole sanonut " uskokaan minuun niin pelastutte " Vaan " Uskokaa MINUA niin pelastutte " Mutta ei, silti kristityt keskittyy siihen, kuka uskoo jumalaan, ja kuinka paljon se on olemassa, ja miten siihen pitää uskoa tai joutuu ikuiseen kadotukseen.
Näin, aivan!
Ois tärkeä tulkita raamattua omalla tavallaan, ja vähän ignorata semmoiset typerät kohdat, ja tehdä siitä omat johtopäätökset. On siinä kirjassa paljon hyvääkin, sitä ei voi kiistää. Mutta uskon että sitä on vääristelty.
Miks just Raamattua? Entä Koraani, Bhagavad Gītā, Buddhalainen kaanon, Liber AL vel Legis, tai mikä tahansa muu tulkinta aiheesta? Ku vittu just tätä ykskään kristitty ei oo onnistunu selittämään mulle. Johtopäätös: minkä tahansa kirjoituksen absoluuttisena totena ottaminen on vitun urpoa ja vie yksilöä kauemmas Jumalasta. Kartat on tarkoitettu viitteellisiksi ohjeistajiksi, ne ei korvaa itse maastoa. Tutki ja opiskele, mutta milloinkaan älä usko. Jumalkuvan tai Jumalan nimen asettaminen Jumalaa ylemmäs on harhaista epäjumalanpalvontaa.
Illuusio

Post by Illuusio »

frapathea wrote: Miks just Raamattua? Entä Koraani, Bhagavad Gītā, Buddhalainen kaanon, Liber AL vel Legis, tai mikä tahansa muu tulkinta aiheesta? Ku vittu just tätä ykskään kristitty ei oo onnistunu selittämään mulle. Johtopäätös: minkä tahansa kirjoituksen absoluuttisena totena ottaminen on vitun urpoa ja vie yksilöä kauemmas Jumalasta. Kartat on tarkoitettu viitteellisiksi ohjeistajiksi, ne ei korvaa itse maastoa. Tutki ja opiskele, mutta milloinkaan älä usko. Jumalkuvan tai Jumalan nimen asettaminen Jumalaa ylemmän on harhaista epäjumalanpalvontaa.
Sanoit varmaan yleisesti, mutta korjataksen itse en koe olevani "kristitty" ja tähän vielä, että miksi ei niitä kaikkia ? Jos halutaan muuttua, niin eise käy räps lukemalla kirja ja sit olis "parempi ihminen" Vaan yrittää etsiä vähän jokaisesta uskonnosta jotain hyvää, mutta lukea sitä kuin kirjaa, että kiinnittäisi huomion sinne, missä se huomio tarvitaan omasta mielestä. Näin muuttuu ehkä vähän hippimäinenkin " Päätelty "usko " Mutta itse pidän sitä lähinnä inhimillisten paheiden poistaminen itsestään, eise helppoa ole, mutta ei mahdotonta. Omat paheetkin voi nähdä, ja tutkia itseään kolmannesta persoonasta ja tehdä kysymyksiä itselleen. Avoin silmin, ja huomioda sellaiset seikat jotka itsestään unohtaa. Ihminen ei halua muistaa olevansa paha, mutta silti se on. Ihminen on hirviö. Mutta hirviössäkin on eroja.
frapathea

Post by frapathea »

Illuusio wrote: Sanoit varmaan yleisesti, mutta korjataksen itse en koe olevani "kristitty"
Juu, hiffasin. Sanoin yleisesti.
ja tähän vielä, että miksi ei niitä kaikkia ? Jos halutaan muuttua, niin eise käy räps lukemalla kirja ja sit olis "parempi ihminen" Vaan yrittää etsiä vähän jokaisesta uskonnosta jotain hyvää, mutta lukea sitä kuin kirjaa, että kiinnittäisi huomion sinne, missä se huomio tarvitaan omasta mielestä.
Jos ymmärsin oikein, että tarkoitat jokaisessa uskonnossa olevan jotain sellaista, josta ihminen voi löytää totuuden siemenen, niin joo, oon nimenomaan samaa mieltä. Ja musta on useimmissa tapauksissa huomattavasti hyödyllisempää opiskella eri uskontoja sen sijaan että päättää vaan uskoa johonkin koska vanhemmat käski tai mitä ikinä.

Crowleyn metodiikkaan – joka on imho yks ylivertaisimmista mystillis-uskonnollis-maagisista lähestymistavoista – liittyy sellanen jännä temppu, että uskonharjoittaja palvoo ja invokoi sinnikkäästi valitsemaansa jumaluutta – ja heti onnistuttuaan invokaatiossa lopettaa välittömästi ko. jumaluuden palvomisen ja siirtyy tekemään samaa jonkun toisen jumaluuden kanssa. Kukin kokeilkoot itse ja kertokoon sen jälkeen päätelmänsä kokemuksesta!
Illuusio wrote: Entäs jos jeesus ei ollut jumalan poika, vaan vitun viisas ihminen, joka on vitun sekaisin. :D Ja entäpä jos se olisi tarkoittanut, että jos KAIKKI kuuntelisi häntä, niin maasta pystyisi tehdä taivaan. Eli siihen tarvittiin vaan ihmisluonnon muuttaminen, aika vaikea työ yhdelle sekopäälle.
Joo, oon aika samoilla linjoilla! Oon miettiny, että entä jos surullisenkuuluisa Johanneksen evankeliumin pätkä:

14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet.

ei viittaakaan siihen, että Jeesus henkilönä olisi ainoa tie taivaaseen – siis että taivaaseen voi päästä ainoastaan palvomalla jotain perstuntumalta kirjattuja kuvitelmia ehkä mahdollisesti joskus kenties eläneestä tyypistä – vaan että se Pyhä Henki, joka Jeesuksessa vallitsi, Jeesuksen kokema ja saarnaama rakkaus on ainoa tie Jumalan tykö.

Ei siis niin, että Jeesus on tie ja totuus ja elämä, vaan MINÄ OLEN TIE JA TOTUUS JA ELÄMÄ.
frapathea

Post by frapathea »

Tapojeni vastaisesti teen tuplapostin, mut tää on musta yks tärkeimmistä huomioista ikinä kuunaan mitä tulee mystillis-uskonnollis-maagiseen toimintaan, Liber LXI vel Causae, jae 23:
"Should therefore the candidate hear the name of any God, let him not rashly assume that it refers to any known God, save only the God known to himself. Or should the ritual speak in terms (however vague) which seem to imply Egyptian, Taoist, Buddhist, Indian, Persian, Greek, Judaic, Christian, or Moslem philosophy, let him reflect that this is a defect of language; the literary limitation and not the spiritual prejudice of the man[.]"
Jumala on niin hitosti kokonaisvaltaisempi ja perustavanlaatuisempi asia kuin ykskään ihmisen loruilema satu. Ja ei – en tarkoita sitä, etteikö Jumalaa vois kokea erilaisten ihmisen tuotosten kautta ihan samoin kuin luonnossa ja rakkaudessakin, mutta se, joka laittaa höperöt kuvitelmansa todellisuuden edelle ajautuu väistämättä puolitiehen oikeasta Jumalasta. Jumala on jotain paljon ehdottomampaa, kokonaisempaa, perustavanlaatuisempaa kuin ihmisen ajatusleikit – jotain kokonaisvaltaisempaa kuin mikään, edes olemassaolo. Lainaan jälleen kerran Duncan Barfordia, joka sen niin hyvin sanaili:
"Obviously, God doesn't exist. Yet for me this is no longer a statement of atheism, because if God did exist then, like everything that exists, God would be inside the universe and part of the Creation rather than creative.

Also, if God existed, It would have characteristics, in which case other things would be comparable with It. Indeed, many of the problems of orthodox religion are created by naively attributing characteristics to God. -- There is nothing more human than wanting to bring God closer and make It 'real', but therein lies the [source of error]. --

[It is] recognized that God is 'perfect', dependent on nothing and absolute, but [the argument that God must possess the characteristic of existence in order to be perfect by not lacking anything (i.e. existence)] attempts to draw down God into existence rather than encouraging us in the necessity to rise toward God. For God's perfection is neither threatened nor completed by our trying to ensure down here, through logical argument, Its possession of existence, because the instant that something exists it becomes dependent, contingent, relative to all other things.

The absolute Itself neither lacks or requires existence, because it is existence that is the producer of lack[.]"
getto
Apteekki

Post by getto »

Mun mielest jos uskoo siihen et on Jumala mut kieltää sen että Hän vois todella sanella meille kirjan, silloin kusettaa itseään. On olemassa yleinen käsitys siitä että Raamattu on Jumalan Sanaa, enkä kirjaan perehtyneenä itse yhtään kiistä sitä. Yhtä rajoittunutta on kieltää se että Jumala on tehnyt Itsestään ruumiillisen version tähän maailmaan, tai pikemminkin Jumalaa rajoittavaa. Ja Illuusio, se juttu menee todellakin niin että on uskottava nimenomaan Jeesukseen Jumalan Poikana ja Hänen ylösnousemukseen, kuin myös seurattava hänen opetuksiaan, niin saa iankaikkisen elämän. Kaikki voimat jotka eivät näin toimi yksinkertaisesti tuhotaan ennen pitkää. Mä en oo pitkään aikaan (jos koskaan) osannut olla uskomatta kuolemanjälkeiseen elämään, ja sinä aikana kun oon käyttänyt huumeita mun uskomukseni siitä on vaan vahvistunut. Oon elänyt spirituaalista elämää, tutustunut shamanismiin ynnä muuta mut on vaan yks Totuus, siispä jos mä olisin jatkanut sillä tiellä kulkemalla ohi Jeesuksen, se olis johtanut mun tuhoamiseen. Kaikki sen tietää, mitä enemmän me sitä vastustamme sitä enemmän kahlittuja me oomme. Must se on vitun egoistista.
frapathea

Post by frapathea »

getto wrote:Mun mielest jos uskoo siihen et on Jumala mut kieltää sen että Hän vois todella sanella meille kirjan, silloin kusettaa itseään.
Mun mielestä jos vetää Jumalan ihmisen tasoiseksi kirjoja rustaavaksi toopeksi niin silloin palvoo joulupukkia.

On olemassa yleinen käsitys siitä että Raamattu on Jumalan Sanaa,
Aivan... Tällainen käsitys tosiaan on, nimittäin ko. kirjaan uskovien keskuudessa :doh: On olemassa myös yleinen kehäpäätelmien ilmiö mm. kristittyjen keskuudessa.

Yhtä rajoittunutta on kieltää se että Jumala on tehnyt Itsestään ruumiillisen version tähän maailmaan, tai pikemminkin Jumalaa rajoittavaa.
Musta huomattavasti rajoittavampaa ja rajoittuneempaa on tosissaan kelata, että Jumalan ruumiillinen versio tässä maailmassa olis yks tyyppi 2000 vuotta sitten. Mitä vittua.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Raamattu Jumalan sanaa? Miksi se sitten sisältää niin paljon ristiriitaisuuksia jopa itsensä kanssa?
+ käännökset eri kielille vuosisatojen ajan muuntaa sisältöä myöskin.

Miks kaikkivoivan olennon kirja on niin epätäydellinen?
getto
Apteekki

Post by getto »

Raamattu sellaisenaan on täydellinen. Se on maailmankaikkeuden Korkeimman Voiman, Jumalan käsialaa. Jeesus on Jumalan ainoa Poika, ja jos sisimmäs jokin väittää tähän vastaan niin se on saatanasta lähtösin etkä sinä itse ja saatana tekee sen vaan ihan siks että sun sielus tuhottais sen sielun mukana, kaikista parhaat kiksit se saa siitä kun muuten muut todella hyvin huomioon ottava ja rakastava ihminen kieltää Jeesuksen ja joutuu helvettiin. Näin se vaan on :D On käytännös vitun helppoo väittää vastaan kristitylle, mut mitä siit hyötyy? Ei yhtään vitun mitään. Mitä siit saa kun uskoo Jeesukseen? Ikuisen elämän.
Illuusio

Post by Illuusio »

getto wrote:muuten muut todella hyvin huomioon ottava ja rakastava ihminen kieltää Jeesuksen ja joutuu helvettiin. Näin se vaan on :D
Mun mielestä jo se, että olisi paikka "helvetti" tekisi jumalastakin epäpyhän. Missä on kohta, missä lukee että joutuu helvettiin ?

Jeesus sanoi, että ihminen voi tehdä itselleen maanpäällisen helvetin. Helvetti on kirkon keksimää paskaa, jolla peloteltiin ihmisiä kirkkoihin. Eihän uskonto voi perustua pelkoon ? Sittenhän se ei olisi uskonto. Jos jumala olisi valmis hylkäämään hyvä ihmisen, sen takia, että on yhtään skeptinen, jumala olisi aika typerä. Voiko jumala olla typerä ?

Jos hän on antanut ihmiselle valinnanvapauden, hän on idiootti. Miksi hän haluaisi ketään helvettiin ?.

En jaksa väitellä asiasta, mutta ei helvetti, ei helvettiä ole.
Personaes
OD

Post by Personaes »

En ole vielä päässyt eroamaan.

Oon vähän ajatellut että sillä kuulunko kirkkoon vai en, ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Tai minkään muunkaan.

Jumalaan uskon, useisiin Jumaliin. Yhteen joka loi kaiken(ylijumala, "the real deal" ja muihin jotka muokkasi tuota rakennelmaa myöhemmin, mutta jotka oikeastaan ovat vaan hyper-kehittyneitä sivilisaatioita.(esim. type V sivilisaatiolla on jumalan-kaltaisia voimia). Siis uskon, ylijumalaa ei välttämättä ole. Jos universumi on ollut olemassa iänikuisesti eikä kukaan ole sitä luonut, mutta noita "semi-jumalia" uskon todellakin olevan.
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Ensinnäkin, get this: Jeesukseen uskominen ei välttämättä tarkoita että olisi kristitty. Se ei myöskään edellytä Raamatun sanaan uskomista. Oon antikristillinen ja pidän Raamattua harvinaisen huonona uskonnollisena tekstinä – silti rakastan Jeesusta ja pyrin löytämään tapoja pyhittää elämäni sille Rakkaudelle.
getto wrote:On käytännös vitun helppoo väittää vastaan kristitylle, mut mitä siit hyötyy? Ei yhtään vitun mitään.
Jep, tää on kyllä tullut huomattua :roll: :doh:
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

getto wrote:Raamattu sellaisenaan on täydellinen. .

http://sciencebasedlife.wordpress.com/2 ... adictions/ Tuolta esimerkiksi löytyy älyttömästi ristiriitoja, vähän alaspäin sellanen punainen viuhkamainen kuva.
Eli ei ole täydellinen.

Ja jo sitä paitsi sellaiset asiat kuten vaikka käsky "älä tapa" on alunperin muinashepreaksi (tmv) tarkoittanut enemmänkin että älä tapa oman heimosi jäsentä tsjp.
Virheitä vaan tulee mut se on silti täydellinen kirja? Käännösvirheet nimenomaan on muuttanut tuota kirjaa jo pelkästäänkin niin paljon. + puhuttu ja kirjotettu kielikin muuttuu ja elää samalla tieto vääristyy tuon sorttisissa opuksissa.

Jumalaan saa uskoa kaikessa rauhassa mut ei se sais sokaista omaa ajatteluaan.
Mitään partaukkeleita en kyl ite sulata :D Jos joku, jokin tai jotain alulle panevia voimia on, niistä en tiedä, mut kirkon kans ei oo mitään tekemistä.
getto
Apteekki

Post by getto »

Illuusiolle Luukkaan evankeliumin luvusta 12, kahdeksannesta jakeesta kymmenenteen: "Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä. Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille joka Puhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta."

Eräs pastori joka on mun läheinen ystävä sano mulle taannoin että ihmiset eroo enkeleistä mm. siten että ihmisille on annettu armo ominaisuutena, enkelit sitä eivät tunne. Jumalahan ei hylkää ketään, vaan ihminen itse voi hylätä Jumalan.

Saman evankeliumin samasta luvusta jakeet neljä ja viisi: "Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää."

Jos tosissaan rakastaa Jeesusta niin silloin kyllä kunnioittaa Jumalan Sanaakin, vituttaa joutua toistamaan mutta se on sellaisenaan, juuri siinä muodossa kun sä sen käsiisi saat täydellinen. Jos sitä aikoo lukee, niin on suositeltavaa rukoilla Pyhää Henkee luoksensa jotta sen tekstin tajuais niin kuten se kuuluu tajuta, ja maailmassa on paradokseja yhtälailla niin Raamatussa kuin luonnossakin, musta ne on just kiehtovia jmut IMO joten sillä tuskin mitään merkitystä.

Minkä takia muut uskonnot yleensä pyyhkiytyivät kristinuskon myötä, sen takia koska kristinuskon Jumala on vahvin, juur se sama jonka Personaes käsittää ylijumalana, jos näin ei olis niin kyllähän muiden uskontojen jumalat ois voineet antaa väelleen voiman vastustaa kristinuskon leviämistä, eikö vain? Mutta näin vaan on. Ja siks on viisasta palvoo ainoastaan Häntä, Hänen Poikansa kautta.

Nöyrtyminen on rakkautta.
frapathea

Post by frapathea »

getto wrote:Minkä takia muut uskonnot yleensä pyyhkiytyivät kristinuskon myötä, sen takia koska kristinuskon Jumala on vahvin
Eipä nyt niinkään. Jos olisit käynyt lukion hissa ykkösenkään niin tietäisit varmasti, että kristinuskon nousuun vaikutti suuresti Rooman valtakunnan epävakaat olot. Tän jälkeen kristinuskoa on ylläpidetty lähinnä pelon ja väkivallan voimin, mikä näkyy sunkin teksteissä kaikenlaisina uhkakuvina ja kuvitelmina omasta paremmuudesta. Mikä taasen on niin kaukana Jeesuksesta kuin uskonto voi olla. Se tekee mut surulliseksi ja suuttuneeksi.
getto
Apteekki

Post by getto »

Oon tietonen asiast mut nään siinä vaan kiivastuneen Jumalan hävittämäs pakanakansoja eikä oo Roomaakaan enää ihan siinä muodossa. Ikävää Frapa et sulle tulee tuollaisia fiiliksiä mun viesteistä, mutta nuo uhkakuvat ovat suoria lainauksia Herralta Jeesukselta.
frapathea

Post by frapathea »

getto wrote:Oon tietonen asiast mut nään siinä vaan kiivastuneen Jumalan hävittämäs pakanakansoja
Kiva rakastava jumala siinä, onneks ei tarvii palvoa vihaa ja pelkoa.
eikä oo Roomaakaan enää ihan siinä muodossa.
Johtuu siitä, että Rooman kukoistus johtui pitkälti onnistuneista valloitusretkistä, joille tuli stoppi kun etelässä tuli vastaan Sahara, idässä Keski-Aasian autiot arot, lännessä Atlantin valtameri ja pohjoisessa skotit sekä germaanit, jotka osasivat pitää puolensa Rooman sotajoukoille. Kun talous nojasi vahvasti uusilta valloitetuilta alueilta tuotuihin sotasaaliisiin, aiheutti ryöstettävien kansojen loppuminen taloudellisen kriisin. Taloudellisesti epävakaina aikoina ihmiset tietty uskoo helpommin kaikenlaiseen huuhaa-hölynpölyyn joka lupailee että kärsimyksen jälkeen pääsee johonkin kivaan mestaan. Niin se menee.

Tietty Rooman kaatumista voi selitellä ties millä hölynpölyllä mut sehän nyt vaan on tyhmää ja saa epäilemään selittelijän mielenterveyttä ja henkistä kyvykkyyttä kun saman tien mä voisin väittää että se oli Xenun duunia. Vittu nyt oikeesti. Orrin laki.
nuo uhkakuvat ovat suoria lainauksia Herralta Jeesukselta.
Eivätpä niinkään, uutta testamenttia ei edes aloiteltu kirjoittamaan mahdollisen historiallisen Jeesuksen elinaikana.
getto
Apteekki

Post by getto »

Vihan ja pelon palvominen ois samal taval pöntön ohi kusemista kun kaiken muunkin kuin Jumalan palvominen, ainoastaan Hän on pyhä. Oon ehkä hieman yksinkertanen, mut joo, must on vaan paljon parempi vaan sanoo et Rooma kaatu koska se oli Jumalan tahto.

Kelaa kahta sikiöö kohdus keskustelemas syntymänjälkeisestä elämästä, toinen puoltaa toinen väittää vastaan. Tää meidän maanpäällinen elämä on tajuttoman pieni osa ikuisuutta mut silti niin tärkee et tääl päätetään miten se jatkuu, jos se siis jatkuu, se on jokasen oma päätös.
frapathea

Post by frapathea »

getto wrote: Kelaa kahta sikiöö kohdus keskustelemas syntymänjälkeisestä elämästä, toinen puoltaa toinen väittää vastaan.
Kelaa kahta sikiöö kohdus keskustelemas syntymänjälkeisestä elämästä, toinen uumoilee et kaipa siel jotain kuulostais olevan mutta en osaa sanoa että mitä ja toinen räkättää että MÄ TIIÄN ETTÄ ME SYNNYTÄÄN ISÄN PYLLYREIÄSTÄ, JOS ET USKO NI KÄTKYTKUOLEMA SUT PERII

:roll:
getto
Apteekki

Post by getto »

Sit ne huomaakin josain kohtaa et ne oli vaan käärmeen sikiöitä omissa munissaan eikä missään kohdussa. :doh:
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

getto wrote:Vihan ja pelon palvominen ois samal taval pöntön ohi kusemista kun kaiken muunkin kuin Jumalan palvominen, ainoastaan Hän on pyhä. Oon ehkä hieman yksinkertanen, mut joo, must on vaan paljon parempi vaan sanoo et Rooma kaatu koska se oli Jumalan tahto.
Joulupukistakin puheenollen: jostain luin että Konstantinus Suuri, keisari joka käänsi antiikinmakaroonimafian kristinuskoon, katsoi vanha mies auringon kuumottavia kasvoja, vanhan kävyn verkkokalvojen kärventyessä, näki Kontantinus suuren ristin kohoavan arskasta korkeuksiin. Siihen asti pyhistä pyhin, Aurinko oli siis alisteisessa asemassa kipukäpälälautaan verraten.
Mullekin se juttu on se risti. Se on täydellinen kombo narsismia, masokismii, sadismii, semisymmetriaa ja Birminghamin hörhöjä.
Rakkautta siis
pirun hyvä nuolla kuorena
Personaes
OD

Post by Personaes »

Voiko kuulua kirkkoon ja silti harjoittaa Buddhalaisuutta?

Oon viimevuosina ruennut enempi tutustuun eri uskontoihin.
Nykyään ajatukset Abrahamin uskonnoista on kielteisiä. En usko tuollaiseen jumalaan, tai en ainakaan haluaisi palvoa tuollaista jumalaa.

Onko Buddhalaisuus ja kirkkoon kuuluminen ristiriidassa?
Ihan perinteiden takia haluaisin kuulua kirkkoon.

Oon pitkään osannut arvostaa Buddhalaista ajattelua, vaikka en olekkaan siihen perehtynyt, nyt kuitenkin viime vuosina ja etenkin viimeaikoina oon tutustunut enemmän ja näen että se on se mun tie.

Tässä hyvä sivu Abrahamin uskontojen jumalasta.

http://commonsenseatheism.com/?p=21

"The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully.
- Richard Dawkins
-Edgar Allan Poe
Desse
Karvakuono

Post by Desse »

18 vuotiaana erosin ja nyt sain mahdollisuuden ryhtyä kummiksi siskontytölleni.
En kuitenkaan aio liittyä takaisin kirkkoon vaan olla mahdollisimman hyvä kummi siskon-
tytölleni, mielestäni se onnistuu aivan mainiosti ilman kirkkoakin.
On niin vaikeaa
Myöntää olevansa vain satunnainen kuiskaus
Olla päivänkajo, joka aina likempänä kuin aamua
On hiipuvaa iltaa
frapathea

Post by frapathea »

Personaes wrote:Voiko kuulua kirkkoon ja silti harjoittaa Buddhalaisuutta?

Oon viimevuosina ruennut enempi tutustuun eri uskontoihin.
Nykyään ajatukset Abrahamin uskonnoista on kielteisiä. En usko tuollaiseen jumalaan, tai en ainakaan haluaisi palvoa tuollaista jumalaa.

Onko Buddhalaisuus ja kirkkoon kuuluminen ristiriidassa?
Ihan perinteiden takia haluaisin kuulua kirkkoon.
Perinteet on paska syy kuulua kirkkoon, joka ei edes kuulu oikeasti perinteiseen suomalaiseen kulttuuriin. Turha tukea uskontoa, jota ei edes tunnusta vain siksi, että jossain vaiheessa muut kansat pakottivat sen yllemme.

Jos buddhalaisuus kiinnostaa järjestäytyneemmälläkin tasolla, niin esim. Helsinki zen center tarjoaa tietoa ja toimintaa zenbuddhalaisuuden näkökulmasta, suosittelen! Muistelin että olit muuttamassa pääkaupunkiseudulle. :)