www.eroakirkosta.fi – kristinuskosta ja kirkosta

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
miymau
Lepakko

Re: www.eroakirkosta .fi

Post by miymau »

Onhan siis joo tää ev.lut. iha suht suvaitsevainen uskonto, kun vaikka vertaa jo pelkästään lestadiolaisiin: tiukat rajat mikä on soveliasta pukeutumista, ei telkkua, ei rockia yms... Ku jo se, ettei saa käyttää ehkäisyä, on mun mielestä melko hirveetä naista kohtaan :S Jos sulla on poikaystävä, sun "pitää" mennä sen kanssa naimisiin ennen kun saat harrastaa seksiä sen kanssa, ja hyvällä lykyllä 9kk päästä eka kakara jo. Sitte just ku sun elimistö on toipunu edellisestä raskaudesta, nii sitte taas "jumalan lahjana" uus muksu mahaan ja taas äidin ruumis himmeessä rasitustilassa. Ja tätä samaa rundii siis niin kauan ku hedelmällisyys ja halut on tallella.
Elikkäs just vaikka tossa mielessä tää evankelisluterilainen on iha ok.
Mut sapettaa tääki uskonto, riparilla selitettiin ett "jumala on määränny koko sinun elämäsi kulun, ulkonäkösi, kaiken, sillä hetkellä kun hedelmöityt." Tulee vähä sellanen fiilis ett mitäs mä tässä elämässä mitään yritän, jos luovutan niin jumala on niin tarkottanu, jos päädyn sossun luukulle, jumala on sen tarkottanu, ei mulla mitään määräysvaltaa oo mun elämään, ei minkäänasteista vapaata tahtoa... :S
Voisin koht mäki erota kirkosta joo. Ainoo "huono" puoli tossa on että jos joskus sattuisin menemään naimisiin, nii sitte ei kirkossa voi häitä pitää. Kirkossa ois sellanen aika kiva paikka kuitenki. No wateva. Voin tehä jostain vanhasta tehtaasta kirkon näkösen niillä rahoilla jotka oon sit säästäny ku en kirkkoveroo oo maksanu x) Heh.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

miymau wrote:Onhan siis joo tää ev.lut. iha suht suvaitsevainen uskonto, kun vaikka vertaa jo pelkästään lestadiolaisiin: tiukat rajat mikä on soveliasta pukeutumista, ei telkkua, ei rockia yms... Ku jo se, ettei saa käyttää ehkäisyä, on mun mielestä melko hirveetä naista kohtaan :S Jos sulla on poikaystävä, sun "pitää" mennä sen kanssa naimisiin ennen kun saat harrastaa seksiä sen kanssa, ja hyvällä lykyllä 9kk päästä eka kakara jo. Sitte just ku sun elimistö on toipunu edellisestä raskaudesta, nii sitte taas "jumalan lahjana" uus muksu mahaan ja taas äidin ruumis himmeessä rasitustilassa. Ja tätä samaa rundii siis niin kauan ku hedelmällisyys ja halut on tallella.
Mutta eihän sitä nyt ole pakko paneskella ollenkaan herranjumala! Voimme elää sabilaatissa ja ajatella jeessusta. Vain sellainen jonka eläimellisyys on ylittänyt ihmisyyden rajat, harrastaa haureutta. Mutta tietenkin lapsia pitää tehdä, jotta maa täyttyisi ja niin edelleen. Mutta seksiä ei saa harrastaa! Sehän on likaista!
miymau wrote: Elikkäs just vaikka tossa mielessä tää evankelisluterilainen on iha ok.
Mut sapettaa tääki uskonto, riparilla selitettiin ett "jumala on määränny koko sinun elämäsi kulun, ulkonäkösi, kaiken, sillä hetkellä kun hedelmöityt." Tulee vähä sellanen fiilis ett mitäs mä tässä elämässä mitään yritän, jos luovutan niin jumala on niin tarkottanu, jos päädyn sossun luukulle, jumala on sen tarkottanu, ei mulla mitään määräysvaltaa oo mun elämään, ei minkäänasteista vapaata tahtoa... :S.
Mutta sehän just on uskon perusajatus, että ihminen voi luottaa siihen, että asiat on järjestetty hänelle valmiiksi. Siksihän ihminen esim. suuren surun hetkellä turvautuu uskoon, koska hän voi tuntea olevansa turvassa..jumala on päättänyt, mitä hänelle tapahtuu ja ihminen voi ehkä ajatella voivansa hieman vaikuttaa asioihin jatkuvalla rukoilemisella.
miymau wrote: Voisin koht mäki erota kirkosta joo. Ainoo "huono" puoli tossa on että jos joskus sattuisin menemään naimisiin, nii sitte ei kirkossa voi häitä pitää. Kirkossa ois sellanen aika kiva paikka kuitenki. No wateva. Voin tehä jostain vanhasta tehtaasta kirkon näkösen niillä rahoilla jotka oon sit säästäny ku en kirkkoveroo oo maksanu x) Heh.
Ei se nyt niin paljoo ole se kirkollisvero..

Luulen, että maailmassa on kuitenkin tarpeeksi hienoja paikkoja minunkin häitä varten, jos päätän vaikka mennä jonkun kanssa naimisiin(en kyllä yhtään ymmärrä koko juttua, mutta jos joskus vaikka valaistun ja tajuan suuren instituution merkityksen muutoin kuin taloudellisessa mielessä..).
Sori, oon vähä kännissä, joten teksti voi olla järkevää.
miymau
Lepakko

Post by miymau »

UltraViolet wrote: Ei se nyt niin paljoo ole se kirkollisvero..

Ei ookaan :D Kunhan heitin. :P
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Darw
Psykonautti

Post by Darw »

Erosin mielestäni jo kirkosta mutta eivätpä nuo vielä ole mitään vahvistuslappua lähettäneet... Kaipa kuulun sitten edelleen. Kökkö.
Askel viimeinen pudottaa
growy
Kameleontti

Post by growy »

En oo eronnut kirkosta,enkä luultavasti eroakkaan. Miksi eroaisin? Ei se kirkollisvero lompakos paljoo paina/tunnu. Haluan varmaan joskus häät kirkossa,ja ehkä että lapsikin kastetaan,ehkä ihan vaan sillä että se on hieno asia. Meiän suvussa tollaset tapahtumat on niin hirveen hienosti aina järjestetty ja hoidettu, enkä itse halua tuottaa pettymystä esim "me mennään naimisiin maistraatissa,tervetuloa sen jälkee jatkoille tohon vuokrattuun mestaan ottamaan boolia tän kunniaks" tai että lähetän jonku tekstiviestin "no meiän kakaran nimeks tuli Ville.Ei jaksettu keksiä mitään muutakaan. Terveisin Growy"
En sillä,että olisin kirkossa vain miellyttääkseni vanhempiani/sukuani/Valtiota/Kirkkoa, vaan omasta tahdostani. Kirkossa en käy koskaan muulloin kuin siellä täytyy,eli häät tai muut pakolliset menot.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

Hah. Mikä ihme estää pitämästä hienot ei-kristilliset juhlat? Ihankuin lapsellekin voisi antaa nimen vain jos se on kristitty..
Nimiäisetkin voi järjestää todella upeasti, on muitakin juhlallisia paikkoja kuin kirkko.
Jos itse koskaan menen naimisiin niin haluaisin sen tapahtuvan jossain vanhassa linnassa, tiedän että esimerkiksi Olavinlinnassa Savonlinnassa on järjestetty upeita häitä esimerkiksi keskiaikateemalla. Tai häät metsän keskellä! Se olisikin hienoa (:
frapathea

Post by frapathea »

Antakaa sen kuulua kirkkoon jos se haluaa kuulua. Ei se ole teiltä pois prkl.
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

frapathea: ei niin. se ei ollutkaan pointti, vaan se että ihmiset automaattisesti kuvittelee ei-kristilliset häät/nimiäiset tylsiksi maistraattikeikoiksi.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Erosin eilen kirkosta kyseisen palvelun kautta. Tuntuu todella vapauttavalta! Ratkesi monia spirituaalisuutta rajoittavia ristiriitoja elämässä. Nyt olo on jollakin tapaa niin vapaa että mikään aiemmin kokemani(edes shamanismi, kaikessa kerettiläisyydessään) ole enää entisensä.
Image
dredi
LD50

Post by dredi »

Eipä ole tarvetta moiselle palvelulle, kun en ole ikinä kirkkoon kuulunutkaan.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
NapalmSatan
Lepakko

Post by NapalmSatan »

Tajusin erota.
Ehkä joskus maailma on vapaa uskonnoista.
Murderous motivation
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Erottu on. Puolet sukua on lestadiolaisia ja toinen puoli kommunistisia pakanoita. Omaan valintaani eivät kummatkaan osapuolet vaikuttaneet, mutta järjestäytyneissä uskonnoissa tuntuu aina olevan jotain todella sairasta. Jokainen saa palvoa mitä haluaa (jos siitä tuntuu jotain saavan), mutta tuollaiset systeemit tuntuvat aika kuumottavilta vaihtoehdoilta. :foil:
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
bdxm

Post by bdxm »

antiklimaattisimpia kokemuksiani ikinä.
Chakra
Lepakko

Post by Chakra »

Erosin reilu vuos sitten muistaakseni. Mua ei lapsena kastettu vaikka porukat hihhuleita ovatkin. Liityin kirkkoon , kun halusin käydä riparin. Saihan siitä vähän taskurahaa , mutta aika vitun turhaa oli. Jouduin itse vielä maksamaan työllä leirinkin. Ehkä 200 euroa sain sitten rippilahjaksi ja niillä ostin kännykän mikä makso muistaakseni 150 eukkii. :evil:
Sprunk - The essence of life
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Chakra wrote:Erosin reilu vuos sitten muistaakseni. Mua ei lapsena kastettu vaikka porukat hihhuleita ovatkin. Liityin kirkkoon , kun halusin käydä riparin. Saihan siitä vähän taskurahaa , mutta aika vitun turhaa oli. Jouduin itse vielä maksamaan työllä leirinkin. Ehkä 200 euroa sain sitten rippilahjaksi ja niillä ostin kännykän mikä makso muistaakseni 150 eukkii. :evil:
mäkin liityin sillon joskus samasta syystä kirkoon, (sain mopokypärän ja mutu 1000 markkaa) sit erosin.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
frapathea

Post by frapathea »

mauser1911 wrote:
Chakra wrote:Erosin reilu vuos sitten muistaakseni. Mua ei lapsena kastettu vaikka porukat hihhuleita ovatkin. Liityin kirkkoon , kun halusin käydä riparin. Saihan siitä vähän taskurahaa , mutta aika vitun turhaa oli. Jouduin itse vielä maksamaan työllä leirinkin. Ehkä 200 euroa sain sitten rippilahjaksi ja niillä ostin kännykän mikä makso muistaakseni 150 eukkii. :evil:
mäkin liityin sillon joskus samasta syystä kirkoon, (sain mopokypärän ja mutu 1000 markkaa) sit erosin.
Mua yllytettii käymää joku paskaleiri ihan vaa niide rahojen takia mut saatana että olis pää hajonnu sellasee touhuu :D Peruskoulun yheksäs luokka oli tuskaa ku jengi oli käyny riparit ja protut. Riparihomot selitti koko syksyn iha munapystysä jostai vitun skeidasta ja pohdiskeli jotain abortin eettisyyttä uskonnon näkökulmasta ja protufägit kulki housut korvissa naama ylpeydestä punasena ku tunsi olevansa niiiiiin fiksuja ja kypsiä ku oltii protulla vähä juteltu kasvissyönnistä ja käyty sekasaunassa............. Että onnea vaa aikuistumisee saatana............
Kasvualusta
Psykonautti

Post by Kasvualusta »

desoxy wrote:toki jokainen saa kuulua ja uskoa mihin haluaa, mutta mä tulen aina vittuilemaan niille siitä.
Kuten myös :) Mutta en itse koe sitä vittuiluna vaikka monet sen niin haluavatkin tulkita. Olen vain kovin kiinnostunut kyselemään syötä sille, siis uskolle, miten ihmiset perustelevat elämän motivaationsa, jonkin sellaisen varaan jonka tietävät olevan kuvitelmaa. Jotenkin vaan en voi ymmärtää tuollaista tarpeetonta itsepetosta. Mutta enpä ole saanut vielä mitään pelkoa parempaa vastaukseksikaan. Siis joko ei uskalleta ajatella itse tai sitten ei uskalleta erottua joukosta. Kummallisinta on, etteivät ihmiset tätä uskoaan perustellessaan huomaa julistavansa, että uskon koska pelkään. Tai onhan siinä toki logiikkaa, sen jälkeen, kun uskoo, niin ei enää pelota.. Eikö parempi vaihtoehto silti olisi elää pelkäämättä totuudessa?
Culture is not your friend! -Terrence Mckenna
ihmislaji
Psykonautti

Bussikampanja

Post by ihmislaji »

Uskonnottomien bussikampanja
Kampanjan tarkoitus on nostaa uskonnottomuus yhdenvertaiseksi katsomukseksi uskontojen kanssa sekä rohkaista uskonnottomia suomalaisia ilmaisemaan oma kantansa ilman pelkoa syrjityksi tulemisesta. Suomi on pitkään haluttu esittää "kristillisenä maana" ja kytkeä uskonnolisuus perinteisiin ja jopa isänmaallisuuteen. Aika on kuitenkin kulkenut ohi tällaisesta yksi kansakunta - yksi uskonto -ajattelusta. Tilalle on tullut moderni katsomus- ja yksilönvapaus.

Tällä kampanjalla vapaa-ajattelijat ja humanistit haluavat herättää keskustelua uskonnottomuuden ja uskonnottomien asemasta suomalaisessa yhteiskunnassa. 2000-luvun Suomessa pitää olla mahdollista elää onnellisesti ja olla avoimesti uskonnoton ilman murhetta muiden mielipiteistä koskien omaa vakaumusta. Uskonnonvapauteen kuuluu paitsi vapaus saarnata evankeliumia, myös vapaus uskontokritiikkiin ja uskonnottomuuteen.

Mainokseen sisältyvällä viestillä haluamme ilmaista, että elämästä voi nauttia ilman "herran pelkoa".
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Kannattaa erota, ellet saa siitä jotain iloa itsellesi, a.k.a. uskot jeesukseen, Jumalan poikaan, vapahtajaan, valoomme pimeydessä, joka kuoli ristillä syntiemme puolesta, ja tulee mailmanlopun koittaessa hakemaan meidät taivaaseen joka on kuulemma ihan vitun siisti paikka.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

korolli wrote:Kannattaa erota, ellet saa siitä jotain iloa itsellesi, a.k.a. uskot jeesukseen, Jumalan poikaan, vapahtajaan, valoomme pimeydessä, joka kuoli ristillä syntiemme puolesta, ja tulee mailmanlopun koittaessa hakemaan meidät taivaaseen joka on kuulemma ihan vitun siisti paikka.
Islami on parempia ainakin miehille. Saa neitsyitä taivaassa. Kristityille ei kait semmoisia etuja myönnetä.
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

Erosin myös tuossa muutama pvä sitten, eihän se ollut aikeena kun reilut 5v..

Tuntui kyllä heti paremmalta. :mrgreen:
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Erosin tossa joulun kunniaksi ja ku kerroim mutsille, ni erottiin koko perhe sitte kirkosta. Ihan vaan joulun kunniaksi.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Ahab

Post by Ahab »

Tofupekoni wrote:Erosin tossa joulun kunniaksi ja ku kerroim mutsille, ni erottiin koko perhe sitte kirkosta. Ihan vaan joulun kunniaksi.
Paras joulukertomus mitä oon kuullu pitkään aikaan.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Tofupekoni wrote:Erosin tossa joulun kunniaksi ja ku kerroim mutsille, ni erottiin koko perhe sitte kirkosta. Ihan vaan joulun kunniaksi.
...ja koko perhe kerääntyi jouluyönä internetin ympärille eroamaan kirkosta. Oi kuinka heillä olikaan ihana joulu.
Uke
LD50

Post by Uke »

Erosinpa minäkin tuossa parisen kuukautta sitten. On se niin kivaa, ku voi internetistä tehdä tälläsiäkin juttuja :mrgreen:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
zan
Apteekki

Post by zan »

heh opinto/toimeentulotuesta ei pahemmin kirkollisveroja maksella. oon käyny ihan *ittuuttani joskus seuroissa (lest.) ja vapaakirkossa... on meinaa hyvän näköisiä tyttöjä!!! ompa ainaki saanu synnit anteeksi, heh. yx tuttu on lesta ja sillä tahtoo välillä olla melkonen käännytys projekti käynnissä, se päivä ei kyllä koita. kannattaa mennä stilkkareissa, tulee uusia ulottuvuuksia saarnoihin ja muihin. oon kyllä tosissani miettiny eroa kirkosta ja sit kävis silti nois tilaisuuksissa, heh. <-julkinen paikka, ei vois estää. :lol:
Uke
LD50

Post by Uke »

^Joo hauskaa sinänsä, että kun eroaa kirkosta, ni tulee pien hinku lähteä ihan vittuilessaan sinne kirkkoon :mrgreen:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
mindtransferral
Psykonautti

Post by mindtransferral »

Kesällä tuli erottua :)
The journey begins...
Personaes
OD

Post by Personaes »

Itse olen kahden vaiheilla eroanko vai enkö.

En usko kirkon oppeihin, mutta uskon(tai haluan uskoa) Jeesukseen ja hänen hyvyyteensä.

Itse ajattelen välillä että kirkon opit on vaan kieroutunut vääristelmä Jeesuksen opeista. Toki on tietenkin mahdollista että Jeesustakaan ei ole ollut edes olemassa.
Toki voi olla että uskonnot on vaan keksitty keinoksi hallita ihmisiä, tai kuten Stephen Hawkings sanoi: "Heaven is a fairy story for people afraid of the dark".

Sinällään itseäni ei pelottaisi, jos kuoleman jälkeen ei olisi mitään, samalla tavalla kuin ei ennen syntymääkään. Mutta entäs jos kuoleman jälkeen meidän tietoisuus jää elämään ikuisuuksiksi?
Eikös Albert Einstein sanonut että tietoisuus on sähköimpulsseja joita ollaan havaittu kuolleilla?

Kristinuskossa on monia asioita joiden takia haluan siitä erota.

Kristinuskon mukaanhan käytännössä kaikki joutuu helvettiin. Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama. Eli vaikka eläisit hyvän elämän, niin perisynti on ja pysyy.

Oon avannut silmäni viimeaikoina tälle kristinuskolle(toki oon aina ollut tietoinen kirkon pahoista teoista), ajatellaan vaikka kuolemista, silloinhan papit tulevat antamaan "viimeisen voitelun", jossa keho voidellaan öljyllä, vähän kuin viimeinen symbolinen "tervemenoa helvettiin" rituaali.

Itse haluan kun kuolen että mut tuhkataan ja tuhkat ripotellaan mereen.

Toinen juttu mikä mua on vaivannut on puhe jumalasta ja siitä automaattisesta olettamuksesta että jumala on hyvä. Miksi sen täytyy pakosti olla hyvä? Koska se olis fantsua meidän kannalta?
Who knows. Alempana hyvä lainaus, vaikka unohtaa toki mahdollisuuden, että ehkä Jumala ei puutu asioihin kun tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, että ei olisi syytä puuttua kun sielu jatkaa matkaa.

“Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?”

-Epicurus
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Oon eronnut kirkosta.
Personaes wrote:Itse olen kahden vaiheilla eroanko vai enkö.

En usko kirkon oppeihin, mutta uskon(tai haluan uskoa) Jeesukseen ja hänen hyvyyteensä.

Itse ajattelen välillä että kirkon opit on vaan kieroutunut vääristelmä Jeesuksen opeista. Toki on tietenkin mahdollista että Jeesustakaan ei ole ollut edes olemassa.
Toki voi olla että uskonnot on vaan keksitty keinoksi hallita ihmisiä

Eikös Albert Einstein sanonut että tietoisuus on sähköimpulsseja joita ollaan havaittu kuolleilla?

Kristinuskossa on monia asioita joiden takia haluan siitä erota.

Kristinuskon mukaanhan käytännössä kaikki joutuu helvettiin. Koska jokainen ihminen on perisynnin saastuttama. Eli vaikka eläisit hyvän elämän, niin perisynti on ja pysyy.
Saanko tiedustella miksi oletat juuri kristinuskon olevan oikea uskonto? Tää on kuitenki periaatteessa jonkun random aavikkokansan jumaloppi joka lähti käsistä. Ja kristinuskoakin on montaa eri lahkoa, mikä niistä olis sit oikee ja miks?

Tietoisuus ja ajatukset ja muu aivoissa liikkuva informaatio taitaa olla sähkökemiallisia impulsseja, en tiedä onko näitä sit havaittu kuoleilla? Ja jos on niin entä sitten kun ruumis maatuu. Suurimmassa osassa kristinuskon haaroja Jeesushan on antanut synnit anteeksi jotta kaikki pääsisivät taivaaseen. Joten helvetti on pois suljettu aika useilta osin.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.