Ahab wrote:
Ehkä voivat mutta kuinka usein ne sitten ovat sitä. Loistava työkalu varmaan olisi sellainen joka tuottaa tuloksia ilman merkittäviä tappioita useimmissa tapauksissa.
Pitäisikö termiin sisällyttää myös turvallisuus ja käytön hallittavuus?
Ei hitto mistä me edes puhutaan? Mikä oli kysymys?
Nyt tulee päivän pommi... Nojaa tuskinpa..
Mutta siis mun mielestä opiaatit yleensä nautintoa tuottavat "huumeet" voivat olla erittäin loistava työkalu jonkun tilan saavuttamiseksi. ESIM. alkoholi. Jos haluan mennä iskemään pimuja ja baariin niin otan tosta tätä työkalua vähän kurkusta alas ja oho mää oonkin mister love guruuuu...
Takaisin kumminkin opiaatteihin. Itseni mielestä silloin tällöin käytettynä opiaatit saattavat erittäin helposti aiheuttaa samanlaista pohdiskelua ja hyvän olon tilaa kuin psykedeelit. Sanotaan näin, että jos otan kodeiinia 300 mg, niin kokemukseni on hyvinkin samanlainen kuin dissosiatiivinen trippi. Paitsi, että en koe minkäänlaista visuaalista pörinää, mutta kokemukset uudesti syntymiseen on tärkeä. Tärkeintä on ehkä kumminkin se, että virittäydyn tasolle jossa nautin lähes kaikesta mitä edessä on. Joka oikeastaan on eräänlainen piste kohta, kun puhutaan "tietoisudeen laajentamisesta". Pystyn olemaan just nyt tässä ja nyt. Ja pystyn kaiken sen kohtaan kuin soturi... Pikkaisen ehkä sumeana, mutta pystyn silti täydelliseen suoritukseen MIELESTÄNI, keho onkin sitten eri juttu...
Mun mielestä yksi asia esim, näin maanisdepressiivisenä ihmisenä kun ajattelen niin on ihan ok, kokea välillä tuo "aika puhdas" hyvän olon tunne joka antaa voimaa tiettyihin tiloihin...
Mutta sitten kun puhutaan opiaattien turvallisuudesta ja hallitsevuudesta niin homma onkin eri. Itselläni ei paljon kieltosanoja tule jos joku tarjoaa opiaatteja, myöskään ei jos joku tarjoaa psykedeelejä. Kaikki menee ja nopeasti kun käsiin saa. Mutta itse turvallisuus. Kerta kokeilu silloin tällöin kumpi haitallista? Tuskin kumpikaan hirveän...
Mutta kaikkihan voi myös mennä aina päin vittua oli kyse sitten opiaateista, amfetamiineista, psykedeeleistä, mielialalääkkeistä ja alkoholista....