Kuinka moni harrastaa kyseistä toimintaa ja missäpäin suomea keräätte silokkeja? kuinka paljon sieniä olette yhden syksyn aikana saaneet kuivana? minkälainen pelto tai paikka on kyseessä?
Me kavereiden kanssa kerättiin koko loppukesän ja syksyn aikana silokkeja yhteensä noin 580g kuivana. Parhain satsi oli 129g kuivia sieniä kerralla. Paikka josta sienet keräsimme oli normaali pieni ohran viljelyspelto hieman turveperäisellä maalla jossa on vesistöä lähellä. Sijaitsee hämeessä.
Mä olen aivan hulluna silokkien keräämiseen..
Täytyy sanoa seki, että tärkeä rahanlähde mulle on, että myyn keräämiäni silokkeja hintaan 8-10e/rutikuiva gramma joten se on mulla ainakin yksi rahatulo kun köyhyydessä elän. Syksy tarkoittaa mulle, että saan aina hyvän määrän rahaa elämiseen. Kyllähän jotkut myyvät toreilla kantarelleja ja muita ruokasieniä ja marjoja jotka on kerännyt mutta mä harrastan tuota silokkien myyntiä, tosin en missään toreilla johtuen näiden perkeleiden laittomuudesta..
Elikkä vastatkaas keräättekö silokkeja myyntiin vai ainoastaan omaan käyttöön vai huvin vuoksi? Onko hyvät apajat ja paljonko sieniä on tullut yhden kauden aikana kuivana? Vai onko monen vuoden etsinnät tuottanut tulosta, että silokkeja on löytynyt?
Meinaan kaikki ei löydä näitä maagisia pikkusieniä vaikka kuinka yrittää etsiä useita vuosia tuloksetta. Mullakin kesti pari vuotta että oikea pelto löytyi. Nykyään tiedän kolme peltoa ympäri suomea josta silokkeja voi kerätä.