"psykedelisoituminen"

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
mauseri
LD50

"psykedelisoituminen"

Post by mauseri »

oon jo monta päivää halunnut kertoa teille mitä viikko sitten otettu HBWR matka mulle antoi. nyt oon valmis kertomaan.

eli viime perjantaina otin 8 siidua. matka oli hienoin psykedeeli kokemus mitä on tullut vastaan. paras "muisto" matkasta on se kun olin aurinkoisella ilmalla koiran kanssa ulkona ja katselin ympärilleni ja mietin, et mihin mä tarviin kaljaa/opiaatteja, kun mailma on ilman niitä näin uskomattoman kaunis ja hyvä paikka. tein muutenkin havaintoja elämäni solmuista (päällimmäisenä päideongelma) todella paljon.

sen matkan jälkeen olen siivoillut, tiskannut, ulkoillut jne. tulee vähän väliä mieleen kaikkia elämän perus asioita, siis yksinkertaisia juttuja, joita ei ole tullut ajateltua varmaan 15 vuoteen.(monia ei koskaan) ei oikein oo malttanut edes nukkua, kun kaikki on selvinpäin niin vitun hauskaa. tulee helvetin kovia nautinnon tunteita esim: pelaamisesta ja lukemisesta. pelkästään se että vien jonkun roskan roskikseen enkä heitä sitä lähimpään mahdolliseen paikkaan, tuntuu todella hyvältä. oon valvonut suunnilleen kaikki yöt ja tajunnut et miten onnekas olen, kun mulla on hyviä ystäviä joiden kanssa voin pelata ja jauhaa paskaa illasta aamuun tai aamusta iltaan.

tätä kokemusta vois verrata ihmisten kertomuksiin uskoon tulosta. nyt uskon oikeasti, että pääsen elämässä vielä tavoitteeseeni: max. päivä viikossa (mieluummin vielä harvemmin) kaljaa, opiaatteja tai muita riippuvuutta ja todellisuuden pakoa aiheuttavia aineita. jatkoissa aion keskittyä tajuntani laajentamiseen. ja pidän täällä mainittua asiaa elämän ohjeenani: "sitten kun huomaat nauttivasi elämästä selvänä, voit taas ottaa päihteitä"

toissapäivänä tein "ultimate testin" ostin mäyräkoiran, siksi että halusin katsoa pystynkö juomaan sen ja jättämään juomisen siihen. läpäisin testini. tästä on hyvä jatkaa. tiedän että mulla on helvetisti töitä edessä ja vaikeita aikoja. mutta eikös se niin mee et mikä ei tapa, vahvistaa?

suuri kiitos teille kaikille, luulen että ilman teitä, en olisi tätä "heräämistä" kokenut.

p.s. otsikko on Dexman käsialaa, selitin hänellä näitä juttuja niin mies sanoi heti: sä oot psykedelisoitunut :D
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Ahab

Re: "psykedelisoituminen"

Post by Ahab »

Mahtavaa kuulla edistymisestäsi.
Varo ettei mene maniaksi ton valvomisen kanssa.
Nyt kun olet selkeästi löytänyt ton jutun niin lainaa hieman Aukikcoa toisaalta
...samalla tavalla kuin ihmisten ei tulisi syyttää ongelmistansa päihteitä vaan ottaa vastuu itselleen, ei myöskään onnistumisten syytä tulisi liikaa hehkuttaa päihteiden harteille. Toki psykedeelit ovat hyvinkin olennainen (joskaan eivät yksilötasolla pakollinen) osa näitä prosesseja, mutta viime kädessä se vastuu kehityksestä on yksilöllä. Psykedeelit saattavat olla merkittävässä roolissa, mutta ne eivät ole asian ydin. Liiallinen keskittyminen käytettyihin työkaluihin siirtää tosi helposti huomiota pois olennaisesta...
Eli yhtä paljon on varmasti omaa ansiotasi kuin psykedeelin ansiota.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Muistat vain viedä sen psykedelisoitumisen normi elämään, älä psykeile vain päihteillä vaan aloita käytännölliseen elämään ottaan noita psykekokemuksien juttuja...

Se on vitun hankalaa, mää oon sitä yrittänyt tosi paljon, mutta mää oon nytkin niin sfääreissä, että on aika hankala päästä takaisin... Mutta yritys on kova...

Hyvä meno mauser :D
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Juma vittu huomasin just, että täällä vaultissa taitaa olla kolme tyyppiä joilla oli syksyllä aika paha päihde kausi menossa ja nyt yritetään jo selvittää päätämme!

Kiitos teille Mauser ja Trip. Ootte tosiaan ollut avuksi :D
bol
Kameleontti

Post by bol »

Koita mauser pärjäillä :) . Kannattaa heittää kaikki opiaatit ja muut turhat päihteet jonnekkin kauas, etkä säästele niitä pahanpäivän varalle.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Tosi mukava lukea tällaisia kokemuksia, ja kiva kuulla että menee paremmin, täältä taustalta seuraillen.
Last edited by Dagga on Sat 31 Jan 2009, 12:45, edited 1 time in total.
Image
mauseri
LD50

Post by mauseri »

kiitos kaikille kommenteista ja rohkaisusta. noita oli oikeesti ilo lukea!

Ahab: joo, toi valvominen on jännä juttu.. en tajuu, ku pisimmät unet on sen matkan jälkeen ollu n. 9 tuntia (nekin sen "ultimate testin" jälkeen:). sitä vaan herää kolmen tunnin unien jälkeen pirteenä kuin peipponen.. (miksi peipposet ovat pirteitä?) paitsi nyt kun tuli eilen kiskottua varmaan lähemmäks 10 concertaa, niin aamu kahdeksalta menin nukkumaan ja n. 1 tunnin pätkiä tähän asti. ei maniaa havaittavissa..tietääkseni..

tosta Aucickon quoetesta: oon tajunnut kyllä että vaikka päihteet ovat ongelma, niin itse mä niistä sen ongelman oon itselleni saanut tehtyä. ja on vaan vaikea olla hehkuttamatta psykejä, koska ilman niitä 90% varmuudella en ois tajunnut aloittaa tätä parenemis prosessia.

Dexma: luulisin että oon saanut siirrettyä niitä juttuja jo jonkin verran "normaali elämään".. paitsi et mun elämä on hyvinkin kaukana normaalista, ainakin siitä mitä 90% ihmisistä pitää normaalina..

bol: ei oo kyllä mitään pahanpäivän jemmoja tässä kämpässä, on aikasemmin muka aina ollut joku syy vetää kaikkihetimullenyt :D ja tavoite on olla maaliskuun alkuun asti ilman opiaatteja. huumeita en lopeta koskaan, koska en oo vielä koittanut kaikkee.. :D ja huumeet on hyviä :D

anyway.. nytkin ois kaapissa 7kpl concertaa, mutta eipä pahemmin tee mieli.. ehkä syön ne tänään pois, ehkä en.. ja toivoisin että tänne kirjoittas myös muut omista kokemuksistaan, siis siitä miten psykedeelien avulla on saanut tähän elämäänsä, edes vähän järkeä..
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Kyllä mulla ainakin on tullut viime aikoina psykedeelien kokemusten aikana sitä, että elämä on alkanut muuttua tasapainoisemmaksi. Olen oppinut elään jotain toisenlaista elämää. Osaan mennä pihalle kävelylle, kun tiedän neljän seinän ahdistavan. Tiedän miten liikuttaa itsensä nukkuun SILLOIN KUN HALUAA... Osaan elää ja tiedän miten rakennan elämääni eteenpäin.

Selvinpäin koko ajan enemmän ja enemmän...

Hassua, mutta itse olen edelleen sitä mieltä, että en ole näitä elämän tapoja tietoisesti sillä tavalla muuttanut. Muistaakseni Fool kertoi, että esim, ayahuascan aikana shamaani viihdyttää "potilasta" ja itse ayahuasca parantaa "potilaan". Ja näin näkisin TÄLLÄ hetkellä tapahtuvan.

Pointtina on se, että kun vaikutus tapahtuu tiedostomattomassa tilassa niin se siirtyy tietoiseen tilaan myös.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Hyvä kuulla mauser, erityisesti lämmittää että oot saanut alettua tekemään ihan konkreettisia arkijuttuja. Niistä se lähtee :)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Tällasissa usein kiteytyy se, miten potentiaalisia työkaluja psykedeelit ovat mielen ongelmissa, ongelmissa ylipäätään.
Ne avaavat jotain tiettyjä henkisiän kanavia, jossa olemme lähempänä syvempää olemustamme. Se mitä aidosti olemme ja haluamme olla.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Tajusin huasca-matkalla, että multa puuttuu jotain: Nainen, jota rakastaa.. En ole ollut elämäni aikana kuin kerran rakastunut, se kesti viisi vuotta ja loppui -98.. aika pitkä aika.. LIIAN pitkä.. Silloin olin siellä metallipajalla töissä ja tein tietoisen päätöksen, että en halua elää tälläista elämää (siis, "normaalia" viikot duunia, viikonloput kännäystä elämää, jota elämäni rakkaus halusi..). Asuin sillon muijan kanssa 100 neliön omakotitalossa ja päätin alkaa kiskomaan subua päivittäin ja kasvattamaan kukkaa ja tehdä sillä helvetisti rahaa.. ei oikein suunnitelmat toteutuneet, paitsi huumeittenkäytön osalta.. 8kk päästä siirryin subusta amfeen.. sit "hujahtikin" jotain 8 vuotta amfee/linnaa/amfee/linnaa menolla. Ei siinä paljon seurustelu kiinnostanut, vaikka sitäkin tuli alkuaikoina harrastettua. Sit taas kun pääsin aasta irti, mulla katosi samalla itseluottamus. Viime husca-matkaan asti oon "uskotellut" itselleni tai oikeestaan en oo tajunnut sitä, että haluan taas rakastaa. Nyt tajuan sen ja olen valmis siihen.. Lisäksi "löysin" itseluottamukseni. Ihan vitun siistiä..
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

mauser1911 wrote:Tajusin huasca-matkalla, että multa puuttuu jotain: Nainen, jota rakastaa.. En ole ollut elämäni aikana kuin kerran rakastunut, se kesti viisi vuotta ja loppui -98.. aika pitkä aika.. LIIAN pitkä.. Silloin olin siellä metallipajalla töissä ja tein tietoisen päätöksen, että en halua elää tälläista elämää (siis, "normaalia" viikot duunia, viikonloput kännäystä elämää, jota elämäni rakkaus halusi..). Asuin sillon muijan kanssa 100 neliön omakotitalossa ja päätin alkaa kiskomaan subua päivittäin ja kasvattamaan kukkaa ja tehdä sillä helvetisti rahaa.. ei oikein suunnitelmat toteutuneet, paitsi huumeittenkäytön osalta.. 8kk päästä siirryin subusta amfeen.. sit "hujahtikin" jotain 8 vuotta amfee/linnaa/amfee/linnaa menolla. Ei siinä paljon seurustelu kiinnostanut, vaikka sitäkin tuli alkuaikoina harrastettua. Sit taas kun pääsin aasta irti, mulla katosi samalla itseluottamus. Viime husca-matkaan asti oon "uskotellut" itselleni tai oikeestaan en oo tajunnut sitä, että haluan taas rakastaa. Nyt tajuan sen ja olen valmis siihen.. Lisäksi "löysin" itseluottamukseni. Ihan vitun siistiä..
Tiedän mitä tarkoitat.
Mahtavaa, niin valtavaa!
Image
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

mauser1911 wrote: Viime husca-matkaan asti oon "uskotellut" itselleni tai oikeestaan en oo tajunnut sitä, että haluan taas rakastaa.
Tajuamisesta eikun konkretisointiin..

Naistenhakuun mauser!
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

~~~
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

wrote:Kokemukseni mukaan tollaset asiat eivät natsaa hakemalla sen paremmin ku hakemattakaan. Toisaalta eivät välttämättä sen huonomminkaan. Mutta, tulevat kohdalle kun aika on virittynyt sopivaksi.
Joo. Kyllä tietyllä tavalla täytyy itse olla vähän valmis ja innostunut sanotaan virittäytynyt siihen tilaan, että nyt sais jotain tapahtua niin sitä saattaa tapahtua... Tää on aika hyvä sääntö ehkä elämässä muutenkin?

Mut joo, naistenhaussa ehkä tuo sääntö on tekee poikkeuksia...
master jon
Karvakuono

Post by master jon »

Kesästä asti ollut riippuvainen dexmistä sen takia etten ole ennemmin tajunnut vaikutuksia, tuntui aina jossakin välissä tripin jälkeen että jokin kyllä nyt jäi vajaaks ja niin dexmi tuli kutsumaan mua aina vähän väliä yrittämään uudestaan.. tällanen meno jatkui helmikuun loppuun asti, välillä enemmän ja välillä vähemmän dexmiä 1-4 krt viikossa 600 mg oli yleensä annostus mahollisimman kirpeetä litkua että varmasti natsaa.

Olen ollut aivan rikki, en tuntenu itteäni enää, meni kontrolli, naaman täytti ihmeelliset tuskaset ilmeet ja en ollu kunnossa. tyttöystävän kanssa meni kaikki vituilleen ja suhde katki, otin kahtena päivänä dexmit, ekana päivänä 1200 seuraavana päivänä 1200 + illemmalla yks pullo kaverin kanssa puokkiin + hyvää white widow kukkaa, tämän jälkeen tuli monenkymmenen tunnin pituset puhtaat euforiantunteet aina vähän väliä, siinä samassahan sitä tietoa tuli, tunsin taas itteni ja tajusin kaiken tarpeellisen elämässä.
Ja tiesin että kaikki järjestyy niinkun järjestyykin koko ajan parempaan suuntaan kun vaan jaksaa uskoa puhtaasti niin kyllä natsaa..

Nyt on mieli suora, mutta tajunta siirtynyt sellaiselle herkemmälle, kirkkaammalle ja "lapsiselle" tasolle joka havaitsee asiat paljon monipuolisemmin ja selvemmin. Tyttöystävän kanssa takasin yhdessä ja tulevaisuus vaikuttaa lupaavalta. Ajattelu muuttunut paljon positiivisempaan mukavaan suuntaan eikä oo mitään dexmiriippuvuutta enää, siihenkin löytyy sellanen syy etten tarvi dexmiltä enää mitään, oon ymmärtäny kaiken tarpeellisen. Pajauttelukin saa jäädä tauolle, sekin on tässä tilanteessa turhaa. Nyt ois tärkeintä pitää mielenterveyttä hyvässä kuosissa, yrittää selvittää mielen koukerot samantien ja yrittää elää vaan omana herkkänä ittenään, sellasia me kaikki ollaan pohjimmiltamme, herkkiä ja ilosia hemmoja vaikka kuinka joutuis kuoren alle mut ku sieltä kuoresta pääsee ulos niin huhhu.. :)

edit: tuntuu ku ois vähä hihhuloitunut :D
Ehei eeii.. KYLLÄ NYT MENI OHI NUOTIN!