Valvotun yön jälkeen tripille

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
User avatar
Zeke
Lepakko
Posts: 233
Joined: Thu 09 Oct 2008, 22:33
Location: 02

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Zeke »

Aukikco wrote:En oo vielä saanu käsitystä siitä, onko endogeenistä DMT:tä ylipäätään todistettu olemassaolevaksi, vai onko sekin vain spekulointia?
Kyllä, ihmisen käpyrauhanen tuotaa DMT:tä. Suosittelen lämpimästi Rick Strassmannin kirjaa hänen DMT-tutkimuksista, jossa pari kappaletta käsitteleekin juuri tätä aihetta. Kirjan nimi on DMT: The Spirit Molecule.

PS. Kirjasta ollaan näköjään tekemässä ihan elokuvaakin. :o
http://www.thespiritmolecule.com/film.html
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.
User avatar
bom
Lepakko
Posts: 281
Joined: Sun 24 Feb 2008, 13:43

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by bom »

Kyllä, ihmisen käpyrauhanen tuotaa DMT:tä. Suosittelen lämpimästi Rick Strassmannin kirjaa hänen DMT-tutkimuksista, jossa pari kappaletta käsitteleekin juuri tätä aihetta. Kirjan nimi on DMT: The Spirit Molecule.

Muistaakseni kirjassa väite että DMT syntyy juurikin käpyrauhasessa esitettiin lähinnä arveluna, eikä suoranaisia todisteita sille ollut. Korjatkaa jos olen väärässä.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
Swampthing
Apteekki
Posts: 312
Joined: Tue 13 Nov 2007, 10:43

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Swampthing »

bom wrote:
Kyllä, ihmisen käpyrauhanen tuotaa DMT:tä. Suosittelen lämpimästi Rick Strassmannin kirjaa hänen DMT-tutkimuksista, jossa pari kappaletta käsitteleekin juuri tätä aihetta. Kirjan nimi on DMT: The Spirit Molecule.

Muistaakseni kirjassa väite että DMT syntyy juurikin käpyrauhasessa esitettiin lähinnä arveluna, eikä suoranaisia todisteita sille ollut. Korjatkaa jos olen väärässä.
Niinno, on onnistuttu kyllä todistamaan että DMT:tä syntyy ihmisaivoissa, mutta se että sitä erittyis nimenomaan nukkuessa tai että se ylipäätään olisi samalla tavalla psykoaktiivista kuin vaikka polttamalla nautittu DMT ei ole osoitettu.
Mieli on mukava paikka asua.
User avatar
mauseri
LD50
Posts: 3674
Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by mauseri »

Zeke wrote:
Aukikco wrote:En oo vielä saanu käsitystä siitä, onko endogeenistä DMT:tä ylipäätään todistettu olemassaolevaksi, vai onko sekin vain spekulointia?
Kyllä, ihmisen käpyrauhanen tuotaa DMT:tä.
siitä on jo niin kaun kun katsoin pelkoa ja inhoa las vegasissa, mut eiks siinä se toinen vetäny just jotain "ihmisestä otettua" ? vai muistanko taas ihan väärin?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Kelvoton
Tuppisuu
Posts: 7
Joined: Sat 20 Dec 2008, 02:59

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Kelvoton »

mauser1911 wrote:siitä on jo niin kaun kun katsoin pelkoa ja inhoa las vegasissa, mut eiks siinä se toinen vetäny just jotain "ihmisestä otettua" ? vai muistanko taas ihan väärin?
Muistat osittain oikein. Leffassa vedetään adrenokromia, joka on peräisin jonkun irrotusprosessissa tyhjää potkaisseen tyypin lisämunuaisesta. DMT:stä ei siis ole kyse.

Juttu on tosin ihan puhdasta huuhaata, sillä vaikka adrenokromi on kyllä ihan todellinen aine, niin mikään hallusinogeeni se ei oikeasti ole. (Ja sen tuottamiseen lienee helpompiakin tapoja kuin ostaa elimiä saatananpalvojilta.)
Last edited by Kelvoton on Wed 14 Jan 2009, 17:22, edited 1 time in total.
User avatar
Drawsku
Psykonautti
Posts: 130
Joined: Thu 25 Oct 2007, 18:57

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Drawsku »

mauser1911 wrote: siitä on jo niin kaun kun katsoin pelkoa ja inhoa las vegasissa, mut eiks siinä se toinen vetäny just jotain "ihmisestä otettua" ? vai muistanko taas ihan väärin?
Adrenokromi oli tämä substanssi mitä siinä nauttivat. Elokuvassa kuvailtu vaikutus oli kuitenkin toteutettu melko hollywood-tyylisesti, liioitellen ja vääristellen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Adrenokromi
User avatar
dredi
LD50
Posts: 2160
Joined: Fri 07 Nov 2008, 01:33
Location: hyperspace

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by dredi »

Adrenokromi päihteenä on myytti. Adrenokromi sellaisena kuin se ko. elokuvassa esitetään on täysin fiktiivinen aine, jolle on vain annettu olemassaolevan aineen nimi jostain syystä. Monet ovat tämän elokuvan innoittamana kokeilleet varsinaista adrenokromia ja joutuneet pettymään.

Adrenokromi ei aiheuta trippejä, ainoa keino sen hankintaan ei ole ihmisen aivojen lypsäminen, sitä voi syntetisoida.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Aukikco »

Zeke wrote:Kyllä, ihmisen käpyrauhanen tuotaa DMT:tä. Suosittelen lämpimästi Rick Strassmannin kirjaa hänen DMT-tutkimuksista, jossa pari kappaletta käsitteleekin juuri tätä aihetta. Kirjan nimi on DMT: The Spirit Molecule.
Olen lukenut ja omistankin. Kuten tossa todettiinkin: Käpyrauhasen osuutta ei ole todistettu. Ylipäätään endogeenisestä DMT:stä oleva tieto tuntuu olevan epämäärästä.
Kalastaja

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Kalastaja »

Aukikco wrote:
Zeke wrote:Kyllä, ihmisen käpyrauhanen tuotaa DMT:tä. Suosittelen lämpimästi Rick Strassmannin kirjaa hänen DMT-tutkimuksista, jossa pari kappaletta käsitteleekin juuri tätä aihetta. Kirjan nimi on DMT: The Spirit Molecule.
Olen lukenut ja omistankin. Kuten tossa todettiinkin: Käpyrauhasen osuutta ei ole todistettu. Ylipäätään endogeenisestä DMT:stä oleva tieto tuntuu olevan epämäärästä.
Käpyrauhasta ei ole todistettu DMT:n lähteenä, mutta endogeeninen DMT ei todellakaan ole mitään hypoteesia. Ei ole ollut kymmeniin vuosiin. Verestä sitä ei oikein löydy koska MAO pilkkoo kaiken, ja elävistä aivoista on aikas hankalaa ottaa näytteitä jos haluaa toimia eettisesti. Mutta kusesta ainakin löydetty jo 70-luvulla.

Tässä esim. Helsingin yliopiston tutkimus muutaman vuoden takaa.

Potentially hallucinogenic 5-hydroxytryptamine receptor ligands bufotenine and dimethyltryptamine in blood and tissues.
Kärkkäinen J, Forsström T, Tornaeus J, Wähälä K, Kiuru P, Honkanen A, Stenman UH, Turpeinen U, Hesso A.
Scand J Clin Lab Invest. 2005;65(3):189-99.

Bufotenine and N,N-dimethyltryptamine (DMT) are hallucinogenic dimethylated indolethylamines (DMIAs) formed from serotonin and tryptamine by the enzyme indolethylamine N-methyltransferase (INMT) ubiquitously present in non-neural tissues. In mammals, endogenous bufotenine and DMT have been identified only in human urine. The DMIAs bind effectively to 5HT receptors and their administration causes a variety of autonomic effects, which may reflect their actual physiological function. Endogenous levels of bufotenine and DMT in blood and a number of animal and human tissues were determined using highly sensitive and specific quantitative mass spectrometric techniques. A new finding was the detection of large amounts of bufotenine in stools [ulosteista], which may be an indication of its role in intestinal function. It is suggested that fecal and urinary bufotenine originate from epithelial cells of the intestine and the kidney, respectively, although the possibility of their synthesis by intestinal bacteria cannot be excluded. Only small amounts of the DMIAs were found in somatic or neural tissues and none in blood. This can be explained by rapid catabolism of the DMIAs by mitochondrial monoamino-oxidase or by the fact that the dimethylated products of serotonin and tryptamine are not formed in significant amounts in most mammalian tissues despite the widespread presence of INMT in tissues.
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Aukikco »

On se jännää.
User avatar
mauseri
LD50
Posts: 3674
Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by mauseri »

mää voin tulla kaiveleen jonkun aivoja ja testata. onko vapaaehtoisia?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
User avatar
tRip
Moderator
Posts: 6170
Joined: Thu 22 Sep 2005, 02:40

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by tRip »

Aukikco wrote:
Zeke wrote:Kyllä, ihmisen käpyrauhanen tuotaa DMT:tä. Suosittelen lämpimästi Rick Strassmannin kirjaa hänen DMT-tutkimuksista, jossa pari kappaletta käsitteleekin juuri tätä aihetta. Kirjan nimi on DMT: The Spirit Molecule.
Olen lukenut ja omistankin. Kuten tossa todettiinkin: Käpyrauhasen osuutta ei ole todistettu. Ylipäätään endogeenisestä DMT:stä oleva tieto tuntuu olevan epämäärästä.
Sori saaks mä vähän angstaa.. :mrgreen: älä niin henkilökohtasesti ota..

Mun mielestä tieteellinen tieto on täyttä paskaa. Se pyrkii selittämään elämää ikäänkuin se olisi edes mahdollista.
Itse uskon omiin kokemuksiin. Uskomuksiin. Osittain tietenkin tieteelliseen tietoon.
Uskon että DMT on ihmisen sielu.. yhteys aitouteen, kosmokseen. ehkä. Uskon että aivot sitä tuottavat ja vapauttavat. Uskon. Koen. Tunnen.

Oon muuten huomannu et usein otan iltaaa vasten psyket ja seuraava päivä menee valvoessa, niin väsyneenä trippailu on jotenkin tunnerikkaampaa ja täyttymyksellisempää.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Aukikco »

Juuhei ei hätää trip, alleviivasin vaan sitä ettei toimintamekanismeja tiedetä. Ei se tarkota mitään muuta ku että toimintamekanismeja ei tiedetä. Ei se estä sua ajattelemasta endogeenisestä DMT:stä just niin ku haluat :)
Kulu
Karvakuono
Posts: 39
Joined: Thu 05 Feb 2009, 18:09
Location: Kuopio

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Kulu »

Hiihtolomalle suunnitelmia... Meinattiin ekana yönä kiskoo viinaa, seuraavana yönä kofeiinitabuja, sitä seuraavana taas dxm ja vikana yönä viinaa lisää sit seuraavana aamuna duuniin. Bad Trip?
Aivoissani on oltermannia.
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8765
Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
Location: Manse <3

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Dexma »

Kulu wrote:Hiihtolomalle suunnitelmia... Meinattiin ekana yönä kiskoo viinaa, seuraavana yönä kofeiinitabuja, sitä seuraavana taas dxm ja vikana yönä viinaa lisää sit seuraavana aamuna duuniin. Bad Trip?
Hääh?

Paastoa yksi päivä, ota dexmi seuraavana päivänä. Thats it. Hyvä trippi..
User avatar
mauseri
LD50
Posts: 3674
Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by mauseri »

Kulu wrote:Hiihtolomalle suunnitelmia... Meinattiin ekana yönä kiskoo viinaa, seuraavana yönä kofeiinitabuja, sitä seuraavana taas dxm ja vikana yönä viinaa lisää sit seuraavana aamuna duuniin. Bad Trip?
ei vittu..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
User avatar
tRip
Moderator
Posts: 6170
Joined: Thu 22 Sep 2005, 02:40

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by tRip »

On se aika hullua ottaa äl-äsDiitä valvoneena :? :foil: :razz: :)
ja sit viieeeel sshhhaawwuuuu....
huhhuh.
..
..
..

Vihdoin löysin sen flown <3
Vapautumisen riemu. Mahtinen tunne onnellisuudesta..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Kulu
Karvakuono
Posts: 39
Joined: Thu 05 Feb 2009, 18:09
Location: Kuopio

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by Kulu »

Joo-oh... Vaihoin kofeiinin lsa:han. Otin toissapäivänä 13 tabua kofeiinia. Sydämeni lähti melkein irralleen ja hikoilutti. Paskinta ainetta ikinä.
Aivoissani on oltermannia.
User avatar
_FOOL_
Apteekki
Posts: 375
Joined: Mon 03 Sep 2007, 01:58

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by _FOOL_ »

Kulu wrote:Otin toissapäivänä 13 tabua kofeiinia.
Miks?
Image
User avatar
RoboPoski
Lepakko
Posts: 161
Joined: Thu 25 Oct 2007, 03:03

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by RoboPoski »

_FOOL_ wrote:
Kulu wrote:Otin toissapäivänä 13 tabua kofeiinia.
Miks?
Kahvi loppu?