Valvotun yön jälkeen tripille

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
RoboPoski
Lepakko

Valvotun yön jälkeen tripille

Post by RoboPoski »

Tajusin vasta hetki sitten miten valvottu yö buustaa psykejä/dissoja. Joskus otin semilanceataa n. 35 kpl aamulla aikasin kun olin valvonut yön yli. Tämä oli melkeimpä napsakoin trippi sienillä. Samoin kävi dxm:n kanssa. Saattaa olla aika raskasta aivoille. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Olen myös nähny kuinka kaveri otti huascaa valvoneena. Kävi vähän ikavästi ku luuli lähtevänsä pidemmällekin matkalle ja pakkas mun mutsin himasta kaiken näköstä tilpehööriä reppuunsa ja katosi. Todettava on että valvominen aktivoi hallusinaatioita. Toisin päin jos ajattelee niin tuntuis että liika nukkuminen taas latistaa matkoja.
mauseri
LD50

Re: Valvotun yön jälkeen tripille

Post by mauseri »

joo on,otin viime syksynä valvotun yön jälkeen muistaakseni 2-3g silokkeja.huh huh mikä trippi.muistan kun ajoin pyörällä niin säpsähtelin jotenkin ja pelotti ihan vitusti ajaa pyörällä kun luulin että silmät ei pysy kunnolla auki ja olin satavarma kokoajan et kaadun ihan justiinsa.muutenkin meni semmosia ihme säväreitä kropassa/päässä.kovin sienitrippini ikinä.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Itse ainakin haluan nauttia matkat psykedeelejen kanssa virkistyneenä ja hyvin levänneenä.

Valvominen varmasti lisää ainakin sekavuutta ja saattaa voimistaa trippiä, mutta huonon tripin mahdollisuus myös kasvaa.

Tietysti nämä on yksilöllisiä juttuja. Mulla valvominen vaikuttaa negatiivisesti mielialaan varmaan keskimääräistä enemmän. En ole ikinä erityisemmin pitänyt valvomisesta minkään päihteen alaisena.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

väsymystila on yksinäänkin aivan vitun dissosiatiivinen ja käsittämätön elämys. monilta se varmaan unohtuu koska deeleillä on myös piristävä vaikutus. yhdistettynä vahvaan psykedeelikokemukseen kaaoksen osuus kokonaisuuteen luultavasti moninkertaistuu.

voi varmasti olla hyvä kokemus mikäli omaa ison kapasiteetin käsitellä rankkoja mielentiloja positiivisella asenteella. en suosittelis melkein kellekään. eiköhän jokainen itsekriittisyyden omaava tiedä ite jos on valmis mahdolliseen höykytykseen. itsekritiikittömät taas luultavasti tekevät suosituksista riippumatta.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Viimekertainen happoilu oli ehkä antoisin kaikista kerroista..
Valvoneena sitä sai kummallisen 'valmiina mihin vaan' - mielentilan, joten päätin sitten nauttia kyseistä deeliä heti aamutuimaan.

Trippi oli tavallista meditatiivisempi ja tietyllä tapaa rankempi, mutta sitäkin antoisampi ja mahtavampi.
Tunsin niin mahtisen voimakkaana elämän virran.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Ahab

Post by Ahab »

Huomasin tämän joskus kun en ollut vielä pahemmin trippailutkaan ja poltin pilveä jonkun 24h valvomisen jälkeen. Ja ihan tripillehän siitä meni :)
RoboPoski wrote:Toisin päin jos ajattelee niin tuntuis että liika nukkuminen taas latistaa matkoja.
Tämä taas oli minulle uusi ja mielenkiintoinen ajatus.
WhiteRabbit
Karvakuono

Post by WhiteRabbit »

olin a'damissa tossa hetki sitten ja olin muutaman yön valvonut ja satuin sitten aamulla löytämään avaamattoman paketin (18g tuore) Copelandia Cyanescens sieniä roskiksesta ja oli vielä edellisen illan cubensiksia puolikas paketti (12g tuore jäljellä) aika rankkaa menoa kun vielä tuli aikas paljon tota pilveä poltettua. :lol: :mrgreen: :?:
Jos ei ole varaa särkänniemeen, niin sitten LSD:tä.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

en oo itse löytänyt lappuja ja kiinnostus on suuri, mut kaverit on puhunut et on vitun siistii tehdä sillai et ottaa lapun väsyneenä ja menee heti nukkumaan, sit frendit herättää, se on kuulemma siisti kokemus. onko kukaan kokeillu?
sori ku meni väärään topicciin,mut en kyl nukkunu viime yönä paljoo..enkä oo tripilläkään..vittu oon vaan poihalla ku luimiukko :D
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Aukikco wrote:voi varmasti olla hyvä kokemus mikäli omaa ison kapasiteetin käsitellä rankkoja mielentiloja positiivisella asenteella. en suosittelis melkein kellekään. eiköhän jokainen itsekriittisyyden omaava tiedä ite jos on valmis mahdolliseen höykytykseen. itsekritiikittömät taas luultavasti tekevät suosituksista riippumatta.
Mutta juuri se tosi rankka kokemus voi olla erittäin herättävä, tai sitten ei.
Positiivisella asenteella kun lähtee liikenteeseen, niin siinä on voimaa. Todella tärkeä asia.

Olen happoa ottanut joskus valvotun yön jälkeen ja täytyy myöntää että silloin on ollut ihan tajuttomia inspiraatio purkauksia ja tosi jännittävää ajatuksenjuoksua.

Täytyy tietenkin ottaa huomioon se että väsymys voi haitata huomattavasti trippiä siinä mielessä, koska aivot eivät välttämättä jaksa pyörittää ajatusvirtaa kunnolla, tai ehkä jaksaa mutta tripillä koetut asiat saattavat mennä vähän ohi, niin ettei muista kovin hyvin matkan kulkua, sillä olisi sieltä matkalta hyvä saada kaikki mukaan.

Viime kesänä tuli nautittua happoa aika usein ja toisinaan se meni vähän sellaiseen perus psykedelia fiilistelyyn, niin ettei matkoista tullut tehtyä välttämättä kovin syvällisiä, mutta jokainen kokemus niistäkin opetti sen minkä kaipasinkin. Myös väsyneenä koetut matkat.
Can it be all so simple?
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Tropic juu enemmän mun pointti oli luullakseni nimenomaan siinä suosittelupuolessa. Että ite tietää jos on kapasiteettiä, kukaan muu varmaankaan ei.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

mauser1911 wrote:en oo itse löytänyt lappuja ja kiinnostus on suuri, mut kaverit on puhunut et on vitun siistii tehdä sillai et ottaa lapun väsyneenä ja menee heti nukkumaan, sit frendit herättää, se on kuulemma siisti kokemus. onko kukaan kokeillu?
Joskus otin 2c-b-fly:ta pienen annoksen ja kävin nukkumaan (tarkoituksena just kokeilla miltä tuntuu herätä tripille - en usko et tarvitaan ketään herättämään, psykeissä on vaikea nukkua) ja kiva herätyshän se oli kun ehkä 1,5 tunnin päästä heräsin! :)
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic »

ite tänä syksynä pääsin vaa kahesti semi tripille ni molemmilla kerroilla oli valvottu n.30h ennen nauttimista, ekal kerral toimi helvetinhyvin (mehu buusti tottakai), mut tokalla kerralla silmät auki oli ku ois ollu 400mg deksmeis, mut silmät kii kuuntelin shponglen nothing last levyn kokonaan.. tuli nähtyy nii paljo kaikkee että siitä vois jopa leffan tehä jos mun aivoihin sais asennettuu kameran.

oma kokemukseni mielestäni osottaa että mieluiten haluisin nukkuu kunnol enne trippii, toivottavasti ei menny paljoo offtopiciks :roll:
F R E A K M A T I C @ mikseri.net
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

En suosittele ainakaan pirillä valvotun yön päälle.. Ukko otti viime jussina Vahvan 3/4 lappua.
Ja hän on melkoisen kokenut psykedeelien käyttäjä kuitenkin..
No, kaikki meni kivasti. Kunnes yht'äkkiä kesken tripin, tsädäm, ja hän katseli itseään jostain muualta kun persoona muuttui psykoottiseksi. Rupesi siis vainoharhailemaan täysin omiaan, täysin eri ihminen näin silmistä.. pelottavaa..
Välillä hän kuitenkin "palasi" omaksi itsekseen, kävi kamppailua näiden persoonien välillä.. Kunnes vika tikki oli että tajusi
olleensa ihan eri tyyppi ja jäi itsekseen, ulkopuolisten avulla. Siinä oli siis flippaus lähellä..
Ei muista juuri muuta tuona psyykosi-tyyppinä olostaan kuin että ikäänkuin katseli vaan sen toisen tyypin menoa jostain toisesta perspektiivistä (mutta tuonkin tajusi vasta myöhemmin, ei silloin paluu-hetkinään.. silloin toki kyseenalaisti että oonko mä ihan flippaamassa vai mitähäh, kun koko ajan uskottelin että puhut ihan hulluja..)
Painotan kylläkin että se oli tosi vahva lappu, ja ihmiset ja psyykkeet ovat erilaisia (..hän kuitenkin piti psyykettään hyvänä kokeneena matkailijana ja tuo flipautus tuli ihan puun takaa).

Mut halusin siis vain sanoa, että olkaa varovaisia kanssaveljet - ja sisaret. <3
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Itse uskon että syy siihen että valvominen buustaa deelejä, on se että ihmisellähän vapautuu väsyneenä aivojen omaa tuottamaa DMT:tä. Yksi teoria ihmisen unien näkemisestä onkin se että hän olisi ns. DMT(/serotoniini)-tripillä nukkuessaan.

Mitä tapahtuu jos polttaa yön valvoneena DMT:tä? ;)
Trinaz
Tuppisuu

Post by Trinaz »

juuh, no totta uv:nä tuli kiskottua noit doc---> *nim: tietäjiä*tjtn... no mut anyway oli tullu valvottua joku 2-3pv... ja sit ku oli uv- aatto, ni oli pakko kiskoo pari lappua... joo huooooohhhhh, oli vähän kyllä inhottava trippi, liian unelias, ku laitto silmät kii ni alko n.38 tunnin trippi... et ei mitää hehkeet kyl joo... siis must kyl jos valvoo liikaa ennenku kiskoo psykedeelei ni tulee ns. huono trippi... ainaki mulle... oli varmaan kii siit et ei jaksanu matkaa, ja niin kauan... sit heräili semmosii skitsoihi valveunii n. 3h välein et joo... täst lähtien valvon max. 1pv... jos aijon psykedeelei kiskoo... et semmosta. anyway oli ikimuistonen uv... seur. pv lähettii savonlinnaan fenkun porukoille, ni oli hyvä siel herää todellisuuteen wtfk... ai me ollaaki savonlinnas... ja se tuskanen bussi matka, ja tuntu et jäätyy sinne dösään, ku oli talvi... ja nois pitkän matkan busseis ei ihan mikää best lämmitys. et shemmosta :twisted:
Ahab

Post by Ahab »

Drawsku wrote:ihmisellähän vapautuu väsyneenä aivojen omaa tuottamaa DMT:tä.
Toi on tottakai houkutteleva ajatus mutta olikos tosta kuitenkaan mitään näyttöä?
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Ahab wrote:
Toi on tottakai houkutteleva ajatus mutta olikos tosta kuitenkaan mitään näyttöä?
Ei yhtään mitään näyttöä ole tommosesta. Pelkkää arvailua.
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Kalastaja wrote:
Ahab wrote:
Ei yhtään mitään näyttöä ole tommosesta. Pelkkää arvailua.
En ole paljon muita teorioita unien näkemisestä kuullut, joten tämä on silti omasta mielestäni uskottavin selitys niille. Jos vertaa serotoniinin ja DMT:n kemiallista rakennetta, huomaa selviä yhteneväisyyksiä.

Asiasta jonkun verran juttua "Speculations" -otsikon alla:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine
Ahab

Post by Ahab »

Drawsku wrote:En ole paljon muita teorioita unien näkemisestä kuullut
Oletko sitten yrittänyt etsiä tutkimuksia aiheesta tms. ?
Drawsku wrote:Jos vertaa serotoniinin ja DMT:n kemiallista rakennetta, huomaa selviä yhteneväisyyksiä.
Ei se kuitenkaan ole mikään perustelu tolle arvailulle. Yleensäkkin huumeiden kemiallisilla rakenteilla on selviä yhteneväisyyksiä välittäjäaineiden kemiallisten rakenteiden kanssa, sen takia ne toimii.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Melatoniinilla (N-asetyyli-5-metoksitryptamiini), 5-MeOT:llä (onko tämän psykedeelisyydestä mitään hajua?) sekä 5-MeO-DMT:llä on sama metaboliatuote 5-MIAA, jota on melatoniinin määrään nähden ylimäärä ihmisen virtsassa: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2580458

Tuskin se ihan noin yksinkertaista on kuitenkaan. Uniakin on paljon erilaisia.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Ahab wrote:
Tottakai - ja melko nihkeästi sellaisia on löytynyt, mitkä olisivat yhtään tätä DMT-teoriaa uskottavampia / paremmin perusteltuja.

Varmasti sekin, että on kiinnostunut psykedeeleistä, ajaa uskomaan tähän koska onhan se kieltämättä muita lukemiani teorioita paljon kiehtovampi.

Asiasta on kuitenkin turha alkaa mitään väittelyä kehittämään, koska ei ole mitään teoriaa, joka kumoaisi tämän täysin, eikä tämäkään ole sellainen teoria että se kumoisia kaikki muut. Minä uskon tähän teoriaan, koska se käsittää eniten sellaisia asioita, joista minulla on jo ennestään jonkin verran tietoa. Miksi siis ei?
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mun mielestä Drawskulla on hyvä pointti, johon uskon itsekin.
Haluan itseasiassa uskoa että DMT on elämä.

Arvostan enemmän ihmisen itsensä mielipiteitä ja luomia käsityksiä elämästä, kuin että kaikki pitäisi jotenkin tieteellisesti todistaa.
Ei se tiede ole ainoa totuus, vaikka monet niin väittävätkin.
Toiset tykkää faktoista, toiset jostain muusta. Antaa kaikkien kukkien kukkia ;)
Keep it unreal.

Ahab

Post by Ahab »

Sen verran joutuu vielä purnaamaan että ilman asiaa tutkineiden tiedemiesten hypoteeseja, ei edes olis tollasta teoriaa että DMT vois olla unien lähde. Joten siinä mielessä vähän kummallista alkaa tiedettä "dissaamaan" varsinkaan tässä yhteydessä. Ei sillä, kyllä mä tykkään ja haluan uskoa noihin juttuihin itsekkin mut en mä niitä alkais vielä faktana esittämään tai sanomaan että tää on näin.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Toi on kyl ihan totta.. tiede vaikuttaa loppujenlopuks ihan liikaa meijän (mun) maailmankuvaan.
Jos 'ne' ei ois alkanu pilkkomaan maailmaa atomin- ja vieläkin pienempiin osiin, niin eihän tollasta tulis edes kelailtua

"Ihminen jolla ei ole mielipiteitä, on täysin riippuvainen muiden ajatuksista"

Tarkotan tolla lähinnä sitä, että sen tieteellisen tiedon pohjalta on jännää alkaa kehittään omia teorioita. Ei niitä tietysti pitäisikään alkaa faktana julistamaan, muutenhan se olisi jo vähän claridad meininkiä.
Keep it unreal.

Kalastaja

Post by Kalastaja »

Drawsku wrote:
Ahab wrote:
Asiasta on kuitenkin turha alkaa mitään väittelyä kehittämään, koska ei ole mitään teoriaa, joka kumoaisi tämän täysin, eikä tämäkään ole sellainen teoria että se kumoisia kaikki muut. Minä uskon tähän teoriaan, koska se käsittää eniten sellaisia asioita, joista minulla on jo ennestään jonkin verran tietoa. Miksi siis ei?
No siis pointtihan menee niin, että sun pitää todistaa sun teoria, eikä jonkun muun kumota sitä. kts.Skepsis: Argumentoinnin virheet.

Tosta DMT aiheuttaa unet yms. ei todellakaan ole mitään todisteita, joskin se hyvin mahdollista on. Mut siis esim. ihmisen aivojen dmt pitosuuksia ei oo muistaakseni tutkittu jne...

esim. tossa hyvä review dmt.stä ihmisessä:

Endogenous psychoactive tryptamines reconsidered: an anxiolytic role for dimethyltryptamine.
MS Jacob & DE Presti.
Medical Hypothesis 64: 930-937 (2005).

http://www.erowid.org/references/refs_view.php?ID=7064

Tos uudempi samsta aiheesta:

Endogenous hallucinogens as ligands of the trace amine receptors: A possible role in sensory perception.

Med Hypotheses. 2009 Jan;72(1):91-4. Epub 2008 Sep 20.
Wallach JV.
http://www.erowid.org/references/refs_v ... ield=Title

Ja huom. noikin on molemmat julkastu Medical Hypotheses lehdessä. Eli hypoteeseja, perusteltuja teorioita - ei mitään vahvistettua faktaa tms.
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Kalastaja, johan mä sanoin että en ala väittelemään asiasta, koska mitään teorioista EI ole vielä todistettu oikeiksi. En ole missään vaiheessa väittänyt olevani absoluuttisen oikeassa. Minä uskon DMT-teoriaan koska MINÄ haluan ja minulla on siihen oikeus, sinä voit uskoa mihin tahansa SINÄ haluat.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Mä uskon et ulkona sataa just nyt. Sit mä uskon oikeaoppiseen argumentointiin.

Mut siis se mistä tää lähti käyntiin oli sun viesti:

"Itse uskon että syy siihen että valvominen buustaa deelejä, on se että ihmisellähän vapautuu väsyneenä aivojen omaa tuottamaa DMT:tä. Yksi teoria ihmisen unien näkemisestä onkin se että hän olisi ns. DMT(/serotoniini)-tripillä nukkuessaan."

Toi on kirkas toteama. onhan. Tossa toteat, että dmt:n vapautuminen aivoista nukkuessa on todistettu fakta, mitä se ei ole kuten tässä on nyt osotettu todisteiden puuttuessa. Ja edelleenkään se ei ole todiste, että ei ole todisteita. Todiste on todiste. Toi DMT teoria on hyvä hypoteesi eli perusteltu olettamus. Jos et oo vielä tutustunut niin Rick Strassmanin kirja "DMT - The Spirit Molecule" varmaan uppois.

Mut joo ei kinastella. Halaillaan ja syödään vaik vadelmia :)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Kalastaja wrote:Mut joo ei kinastella. Halaillaan ja syödään vaik vadelmia :)
ISo hali.. Ymmärretään enemmän toisiamme.

Takana valvottu yö yhden pienen lappusen voimin ja yhä vaan matka jatkuu..
typerä, mut lopulta tosi opettavainen päähänpisto. Sainkin enemmän irti tripistä kuin uskoinkaan. Vaikka elämä antoikin täys-tyrmäyksen.
Yhä siitä pökerryksissä..
Keep it unreal.

Ahab

Post by Ahab »

Waking Life leffassa muuten esitetään yhdessä vaiheessa mielenkiintoinen teoria unimekanismin luonteesta
Jason T. Hodge wrote:You know, they say that dreams are real only as long as they last. Couldn't you say the same thing about life? See, there's a lot of us that are out there that are mapping the mind-body relationship, of dreams. We're called the oneironauts. We're the explorers of the dream-world. Really, it's just about the two opposing states of consciousness which don't really oppose, at all. See, in the waking world, the neural system inhibits the activation of the vividness of memories. And this makes evolutionary sense. See you'd be maladapted for the perceptual image of a predator to be mistaken for the memory of one, and vice-versa. If the memory of a predator conjured up a perceptual image, we would be running off to the bathroom every time we had a scary thought. So you have these serotonic neurons that inhibit hallucinations that they themselves are inhibited during REM sleep. See this allows dreams to appear real, while preventing competition from other perceptual processes. This is why dreams are mistaken for reality. To the functional system of neural activity that creates our world, there is no difference between dreaming a perception and an action, and actually the waking perception and action.
Ja nyt menee aika leikkaa-liimaa meiningiksi mutta vanhassa enwikipedian Bananadine artikkelissa sanotaan
However, there is no mention in the literature of tryptophan having any hallucinogenic effects; it has, in fact, been used to reduce hallucinations in patients with mental disorders (Sainio et al., 1996).
Pitää katsoa myöhemmin minkä takia tuo kohta on poistettu tosta artikkelista mutta tässä tuo tutkimus johon tuossa viitataan http://www.springerlink.com/content/j1510g665062tx64/
Mutta tuo siis tukisi tuota serotoniini hallusinaatioita blokkaavaa vaikutusta mutta mikä sitten estäisi tuon toiminnan REM-unessa.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Kalastaja wrote:Ei yhtään mitään näyttöä ole tommosesta. Pelkkää arvailua.
En oo vielä saanu käsitystä siitä, onko endogeenistä DMT:tä ylipäätään todistettu olemassaolevaksi, vai onko sekin vain spekulointia? Jos se on todistettu, niin mitä muuta on "todistettu"? Noista linkeistä varmaan löytyis jotain, mutta ainakaan tässä väsymyksen tilassa en jaksa - arvostaisin jos jaksaisit referoida olennaisen?