Hyvää "trippimusiikkia"

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Dexma
Moderator

Re: Hyvää "trippimusiikkia"

Post by Dexma »

mauser1911 wrote:edellisellä tripillä kuuntelin todella pitkästä aikaa vanhaa suosikkiani: The Doors ja kyllä kolisi.
Jim Morrisonin "shamanistinen" energia vaikuttaa mieleen niin alitajuisesti, että tietoisesti mun mielestä. Erittäin vahvaa kamaa.

Break on through to the otherside
bUkkA

Post by bUkkA »

Aika yllättävää, että dexmalla on about 100% sama musiikkimaku kuin minulla. :D
dredi
LD50

Post by dredi »

Tripeillä alkaa hiljaisuus ahdistaa. Musiikki hyväilee sielua.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

dredi wrote:Tripeillä alkaa hiljaisuus ahdistaa.
Mikä siinä ahdistaa, anna sen tripin opettaa?
dredi
LD50

Post by dredi »

Mikä siinä ahdistaa, anna sen tripin opettaa?
Musiikki ohjaa trippiä sekä ajatuksia hedelmällisempään suuntaan. Ahdistustiloista ja päättymättön luuppi -keloista ei oikein ole enää mitään opittavaa tässä vaiheessa.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Thoxium

Post by Thoxium »

Shiva Chandra on iskenyt viimeaikoina lujaa, pitääkin kuunella tuota 2C-E kanssa lähiaikoina.
Shiva Chandra - Subsonic - Splud Oikein mielenkiintoinen psykevideo, paukuissa tuli eilen katseltua niin veti kyllä taitavasti mukaansa, sekä video että musiikki.
Shiva Chandra - Subsonic - Modern Acoustics Vähän rauhallisempi biisi, sopii hyvin loppufiilistelyyn.
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Heipä hei

Osaakos kukaan suositella hyvää elektronista avaruustyylistä musiikkia? Itse olen tähän mennessä nauttinut vasta Jean Michel Jarren Oxygene saagaa ja siihen olen kovasti tykästynyt. Kiitos!
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Baah wrote:Heipä hei

Osaakos kukaan suositella hyvää elektronista avaruustyylistä musiikkia? Itse olen tähän mennessä nauttinut vasta Jean Michel Jarren Oxygene saagaa ja siihen olen kovasti tykästynyt. Kiitos!
Ei ehkä ihan sitä mitä haet, mutta yksittäisiä biisejä tulee mieleen:
Space: Magic Fly
Kano: It's A War
Koto: Visitors

(lähinnä tota cosmic disco/laserdisco/space-synth -osastoa) Jos tykkää Jarresta niin esim. joku Vangelis (Blade Runner -soundtrack) saattaa miellyttää, ja ehkä Tangerine Dream...
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Asidyyli wrote:
Baah wrote:Heipä hei

Ei ehkä ihan sitä mitä haet, mutta yksittäisiä biisejä tulee mieleen:
Space: Magic Fly
Kano: It's A War
Koto: Visitors

(lähinnä tota cosmic disco/laserdisco/space-synth -osastoa) Jos tykkää Jarresta niin esim. joku Vangelis (Blade Runner -soundtrack) saattaa miellyttää, ja ehkä Tangerine Dream...
Kiitos noista. Mielessä oli kyllä vähän laajempaa äänimaailmaa ja jotain ei niin "tanssittavaa". Blade Runnerin themen olin kokonaan unohtanut! Olen valitettavasti surkea itseni ilmaisemisessa : /
mauseri
LD50

Post by mauseri »

http://www.youtube.com/watch?v=Rl9_6wF9Cfs

siis toi on: 1200 micrograms: mescaline
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Jonn Serriellä on aika kivaa ambient-planetaariomusiikkia, suosittelen. Esim And the Stars Go with You. Sit Fires of Ork on ollu aika vaikuttava. Ja ehkä Spacetime Continuum voi kolahtaa, kokeile vaik Sea Biscuit -levyä.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Oonkohan jotenkin poikkeava ku tykkään sienissä luukuttaa schranzia täysillä.
Baah
Karvakuono

Post by Baah »

Aukikco wrote:Jonn Serriellä on aika kivaa ambient-planetaariomusiikkia, suosittelen. Esim And the Stars Go with You. Sit Fires of Ork on ollu aika vaikuttava. Ja ehkä Spacetime Continuum voi kolahtaa, kokeile vaik Sea Biscuit -levyä.
Tuo toimi, tänks.
Mirrorland33
Psykonautti

Post by Mirrorland33 »

Eikö kukaan oo maininnut Biosphereä? :o :o Diippiä ambientia, Substrata on paras levy, sellaista unissakävelijän musiikkia... Dropsonde on myös hyvä, vähän erikoisempia tunnelmia välillä ja myös kevyttä jazz-rummuttelua (ei mitenkään häiritsevää kuitenkaan). Patashnik-levyllä liikutaan sitten scifi-tunnelmissa, ihan hyvä, mutta joissakin biiseissä häiritseviä teknobiittejä. Ambientia ehkä vajaat ½h levystä.

Sitten Ishq:n Orchid: mystistä, luonnonläheistä, paikoitellen erittäin diippiä ambientia.

Psychillin puolelta Carbon Based Lifeforms kannattaa tsekata (erityisesti levy World of Sleepers), osuu samalle osastolle kuin esim. Shpongle ja Entheogenic, mutta on tunnelmaltaan lähempänä tuota Biospheren unimaisuutta.
Hazmat
Tuppisuu

Post by Hazmat »

Jostain syystä venäjän kieli + konemusiikki -yhdistelmä kuulostaa aivan mahtavalta omiin korviini. Harmillisen vaikeaa vaan sikäläisten artistien löytäminen.

PPK - Resurection
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Mirrorland33 wrote:Eikö kukaan oo maininnut Biosphereä?
Eipä ole tainnut mainita, mutta tämäpä sattui, kun lähipäivinä mulla on ollut Biosphere:n koko tuotanto soitossa =)
Mirrorland33 wrote:Sitten Ishq:n Orchid: mystistä, luonnonläheistä, paikoitellen erittäin diippiä ambientia.
Yhdyn. Tiukkaa.
Mirrorland33 wrote:Psychillin puolelta Carbon Based Lifeforms kannattaa tsekata (erityisesti levy World of Sleepers)

Mulle ei oikein koskaan Carbon Based Lifeforms ole iskenyt, mutta toimiihan sekin vaihteluna.
Hazmat wrote:Jostain syystä venäjän kieli + konemusiikki -yhdistelmä kuulostaa aivan mahtavalta omiin korviini. Harmillisen vaikeaa vaan sikäläisten artistien löytäminen.

PPK - Resurection
Venäjänkielinen konemusiikki kuulostaa mustakin aika päräyttävältä. Harmi, että ei tule juuri nyt yhtään mieleen artisteja, siitä taitaa olla vuosia kun tuli fiilailtua venäläistä konemusiikkia, mut mitään ei oikein oo jääny mieleen..

PPK - Resurection on mulle aikalailla muistoja herättävä kipale ja ihan tajuttoman hyvä muutes, sekä tosta on hyviä remixejäkin. Ei sillä etteikö PPK:ta voi trippaillessa kuunnella, mutta jos multa kysytään niin ei välttämättä ihan sovellu, toki yleisestikin pitämänsä soundi voi olla toimivaa trippaillessakin. Paha vähän mitään tiettyä sääntöä laittaa "trippailumusalle".
Can it be all so simple?
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Hazmat wrote:Jostain syystä venäjän kieli + konemusiikki -yhdistelmä kuulostaa aivan mahtavalta omiin korviini. Harmillisen vaikeaa vaan sikäläisten artistien löytäminen.
Mites tämä http://www.youtube.com/watch?v=D8-T2yT4l0U
Iloista konepoppia.
Can it be all so simple?
Jussi
Apteekki

Post by Jussi »

Desert Sessions Vol 9 & 10
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
Thoxium

Post by Thoxium »

Fragletrollet - Live 7 April. Joku joskus heittii linkkii vaultin irkkanaval tohon, dark psytrancee, ehkä liia flipauttavaa jopa :foil:

Yleensä olen kuunellut satunnaisia psytrance kokoelmalevyjä, kiva kuunella semmost mitä ei oo viel aikasemmi kuunellu, ni ei tiiä mihi suuntaa biisit kehittyy.
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Filteria

Tummaa nopeaa goahenkistä mielipuolista psytrancea.
Kantsii tsekata, jos ei aikasemmin ole jo tutustunut.
Can it be all so simple?
Mirrorland33
Psykonautti

Post by Mirrorland33 »

tropic wrote:
Mirrorland33 wrote:Eikö kukaan oo maininnut Biosphereä?
Eipä ole tainnut mainita, mutta tämäpä sattui, kun lähipäivinä mulla on ollut Biosphere:n koko tuotanto soitossa =)
Hienoa. :)

Metallin (!) puolelta tuli mieleen Fredrik Thordendal's Special Defects: Sol Niger Within. Meshuggahin soolokitaristin projekti, psykedeelistä ja psykoottista, jazz-vaikutteista matikkametallia. Kannattaa kuunnella visualisaattorin kanssa. Todella hurjaa ja kummallista kieputusta, välillä euforisia hetkiä... Jonkin version levynkansissa oli varoitusteksti, että saattaa aiheuttaa mielenterveydellisiä häiriöitä. :lol: Meshuggahin Catch 33 on myös aika psykedeelinen levy. Muita ei just tuu mieleen (paitsi Toolin Lateralus, mut senhän kaikki jo tietää :)), oisko muilla suosituksia?

Sitten... Boards of Canadan The Campfire Headphase oli ehkä täydellistä musiikkia sienilaskuihin! Kannattaa kokeilla.
Omegano
Psykonautti

Post by Omegano »

tropic wrote:Filteria

Kiitos! Goa on parhaimmillaan aika ihanaa musaa mutta suurin osa on musta niin kaameaa tusinajumputusta ettei mitään rajaa. Juuri tollanen melodisempi meno toimii mulle huomattavasti paremmin ja on mun makuun paljon mielenkiintosempaa. Näköjään filteria tulee vielä 16.5 suomeenkin eikä lippukaan ole kun kybän. Voisi kyllä lähteä kun en ole varmaan pariin vuoteen ollut muulla kuin kavereiden bändin keikalla, varsinkin metallipuolella tulee suomeen mun makuun IHAN vääriä bändejä :/

Kerro ihmeessä lisää melodista ja ekstaattista goansukuista jytkettä vääntäviä nimiä jos tulee mieleen :)
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Omegano wrote:
tropic wrote:Filteria

Kiitos! Goa on parhaimmillaan aika ihanaa musaa mutta suurin osa on musta niin kaameaa tusinajumputusta ettei mitään rajaa. Juuri tollanen melodisempi meno toimii mulle huomattavasti paremmin ja on mun makuun paljon mielenkiintosempaa. Näköjään filteria tulee vielä 16.5 suomeenkin eikä lippukaan ole kun kybän. Voisi kyllä lähteä kun en ole varmaan pariin vuoteen ollut muulla kuin kavereiden bändin keikalla, varsinkin metallipuolella tulee suomeen mun makuun IHAN vääriä bändejä :/

Kerro ihmeessä lisää melodista ja ekstaattista goansukuista jytkettä vääntäviä nimiä jos tulee mieleen :)
Filteria on kyllä mainiota modernia goa'aa. Kuuntelee ihan mielellään vaikka paukuissa.

Mitä tulee hyviin uusiin goa levyihin niin Kokeile ainakin Merr0w - Born underwater ( http://www.discogs.com/Merr0w-Born-Unde ... se/1678234 ) Tuore levy modernia melodista Goa trancea. Itelle tippuu yleensä enemmän synkkä ja raskas psyke, mut toi Merrowin levy on aika hiton hyvä tyylilajissaan IMHO.

Toinen hyvä, RA - 9th ( http://www.discogs.com/Ra-9th/release/1335266 ) viime vuodelta.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Katos perkele, just huomasin, että Filterialta on tullut 2 viikkoa sitten uus levy. Nappasinpa flac:ina netistä ja laitoin kuunteluun. Parempaa kuin vanhempi Filteriä. Todella hyvä, Ihan parhaimpia tai ehkä jopa paras Suntrip julkaisu. Pitää kuunnella vielä tarkemmin ja useamman kerran, mutta toimii!
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Löytyi tällainen bändi kuin Grails. Hapokkaan kuuloista matkamusiikkia. Pitänee testailla joskus tattien kera.

http://www.youtube.com/watch?v=iKF1xvd5AF4

http://www.myspace.com/grailsongs
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Omegano
Psykonautti

Post by Omegano »

eNZYMe wrote: Filteria on kyllä mainiota modernia goa'aa. Kuuntelee ihan mielellään vaikka paukuissa.

Mitä tulee hyviin uusiin goa levyihin niin Kokeile ainakin Merr0w - Born underwater ( http://www.discogs.com/Merr0w-Born-Unde ... se/1678234 ) Tuore levy modernia melodista Goa trancea. Itelle tippuu yleensä enemmän synkkä ja raskas psyke, mut toi Merrowin levy on aika hiton hyvä tyylilajissaan IMHO.

Toinen hyvä, RA - 9th ( http://www.discogs.com/Ra-9th/release/1335266 ) viime vuodelta.
Merr0w kuulostaa hyvälle, tykkään tosta kaikuvasta ja tarpeeksi terävästä äänimaisemasta, varsinkin tossa introbiisissä napsii ihan kympillä. Kiitos suosituksesta, oikein upottavaa ja jotenkin mä saan tästä enemmän psykedeliaviboja kuin yleensä trancesta.(oli se sitten psykeä, goaa tai mitä tahansa)

Ton RA:n uusimman kuuntelin itseasiassa juuri ton edellisen viestini jälkeen kun huomasin sen filteriasta tietoa etsiessäni, mutta se ei niin uponnut mulle. Jotenkin liian "plain".
eNZYMe wrote:Katos perkele, just huomasin, että Filterialta on tullut 2 viikkoa sitten uus levy. Nappasinpa flac:ina netistä ja laitoin kuunteluun. Parempaa kuin vanhempi Filteriä. Todella hyvä, Ihan parhaimpia tai ehkä jopa paras Suntrip julkaisu. Pitää kuunnella vielä tarkemmin ja useamman kerran, mutta toimii!
Tosiaan Filterialta olen kuullut vaan ton uusimman levyn ja sitten sen jonkun "bird lingua franca"n joka on sillä Suntripin melogoa/ambient kokoelmalla. Onko ne filterian aikaisemmat levyt millaisia suhteessa tohon uuteen ja tähän yksittäiseen biisiin, ja oletko sattumalta kuullut tota kokoelmaa jonka nimeä en nyt muista/jaksa googlata? Tosin molemmat tulee kyllä varmaan kuunneltua.

EDIT:

Ihan oikeasti tuplakiitokset tosta Merrowista, ihanaa musiikkia! :oops: :shock:
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Omegano, hyvä että tykkäsit.

Se nyt varmasti on makuasia, pitäälö vanhemmasta Filteriästä enemmän. Mun mielestä saundimaailma on kehittynyt tiukemmaksi tällä uusimmalla.

Nyt on vähän kiire, mutta katson illemmalla vähän levykokoelmaa, jos sieltä löytyisi jotain hyvää Goan sukuista materiaalia. Ainakin jotain noita Venäläisia goasta vaikutteita saaneita Dark Psy levyjä ois, mutta osa niistä saattaa osa olla joidenkin makuun vähän liian nopeata, synkkää tai monotonista.

Titysti sitten vanha Goa on myös hyvää, mutta 10-15 vuotta vanhoissa levyissä ei aina äänimaisema, tai varsinkaan miksaus ei ole ihan modernia tasoa. Mua ei kyl henkilökohtaisesti haittaa, koska musiikki on se pääasia...
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Kaikille ambient diggareille suosittelen Between Interval nimisen artistin tuoretta levyä. Melko minimalististä, vaikutteita Dark Ambientin puolelta, mutta sisältää kuitenkin pääoisin valoisaa ja melodista äänimattaa. Hyvin vaikuttavaa äänimaisemaa IMHO, niin kuin aikaisemmatkin Between Intervalin levyt.

http://www.betweeninterval.com/the_edge ... rytale.php
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

eNZYMe wrote:Kaikille ambient diggareille suosittelen Between Interval nimisen artistin tuoretta levyä. Melko minimalististä, vaikutteita Dark Ambientin puolelta, mutta sisältää kuitenkin pääoisin valoisaa ja melodista äänimattaa. Hyvin vaikuttavaa äänimaisemaa IMHO, niin kuin aikaisemmatkin Between Intervalin levyt.

On kyllä ihan tiukkaa shittii. Hyvä firma tuo Spotted Peccary. Onhan noita jotain uusia tuttavuuksia, mutta vaikuttaa niin skitsolta.. :lol:

http://www.discogs.com/Alio-Die--Lucian ... se/1012852

EDIT: kuvien postaus ei toimi
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

aphos wrote:
eNZYMe wrote:Kaikille ambient diggareille suosittelen Between Interval nimisen artistin tuoretta levyä. Melko minimalististä, vaikutteita Dark Ambientin puolelta, mutta sisältää kuitenkin pääoisin valoisaa ja melodista äänimattaa. Hyvin vaikuttavaa äänimaisemaa IMHO, niin kuin aikaisemmatkin Between Intervalin levyt.

On kyllä ihan tiukkaa shittii. Hyvä firma tuo Spotted Peccary. Onhan noita jotain uusia tuttavuuksia, mutta vaikuttaa niin skitsolta.. :lol:

http://www.discogs.com/Alio-Die--Lucian ... se/1012852

EDIT: kuvien postaus ei toimi

Joo, voisi tutustua tarkemminkin tuohon Spotted Peccaryn tuotantoon. Mulla on David Helpling ja Jon Jenkins tuotantoa ja sit melkein kaikki Craig Padillan levyt. Noi on hyviä, mutta täytys varmaan kokeilla noita muitakin artisteja. Olis kyllä kuulematta vielä vaikka mitä, kun tulee aika laajasti monia eri genrejä kuunneltua.

Laitoin ton Alio Die & Luciano Dainin levyn lataukseen. Samalla myös muutaman muun Alio Die'n soololevyn. Oli melko vaikea löytää, mutta lossless version löysin emulella. On kyl pirun hidas ohjelma, varsinkin silloin kun on vähän jakajia tiedostoissa, mutta ihan jees harvinaisempaan materiaaliin. Mullahan on aikaa...