Tärkeä topic. Kiitos kun jaoit kokemuksesi.
Ihan alkuun täytyy mainita harjoittamani shamanismin periaatteisiin perustuva näkemykseni jonka olen jo kirjoittanut joskus aiemminkin. Tämän mukaan henget eivät ole koskaan pahoja tai hyviä, vaan ainoastaan HYÖDYLLISIÄ tai HYÖDYTTÖMIÄ. Haitallisia henkiä ei voi olla olemassa jos ymmärtää kaksi edellistä määritelmää. Mikäli näkee että voi olla olemassa myös haitallisia henkiä, näkee helposti että ne voivat olla kokonaisuudessaan ainoastaan joko hyviä tai pahoja. Ajan henkeen kuuluu näkemys, ettei henkiä ole, jolle on sillekkin oma tarkoituksensa, mutten mene siihen tarkemmin nyt tässä yhteydessä. Vahvasti uskovainen ihminen taas määrittelee henget yhdeksi ja samaksi tunnustaessaan ne Jumalaksi. Shamaani putoaa siis näiden ääripäiden välille kokemalla henget joko hyödyllisiksi tai hyödyttömiksi. Tällä on suuri merkitys sen suhteen miten ihminen tulkitsee henkien sanomat ja miten niiden kanssa voi työskennellä. On toki olemassa muitakin tulkintatapoja. Kyse ei siis ole jostakin eri kategoriasta tai hierarkiasta henkien keskuudessa, vaan OMASTA NÄKEMYKSESTÄ, joka taas on summa kaikesta siitä mitä on kokenut.
Kuvailemasi henki voi vaikuttaa hyvinkin hyödylliseltä kokemuksen aikana, mutta osoittautuu hyödyttömäksi kun tarkkaillaan mitä se vaatii elääkseen. Tämä henki tuli pinnalle elämään hyvin tyypilliseen tapaan. Tämä henki antoi sinulle selkeästi lupauksen ja fantasioita. Tuotti euforiaa ja vaikutti huolettomalta. Tärkeintä on että pystyy olemaan mukautumiskykyinen, sillä olet selkeästi herkkä kaveri, joka voi saada henkimaailmasta paljon irti. Meitä testataan aina kun avaamme ovia ja näitä kokemuksia saatetaan työntää useasti peräkkäinkin. Tällöin tulee panostaa ruokavalioon ja tilan puhtauteen. Koskaan ei pidä ottaa mitään henkien kertomaa totena, eikä koskaan pidä lähteä toteuttamaan sitä mitä ne pitävät hyvinä ideoina. Näin voi välttää vahinkotapauksia, joissa hyödyttömät henget pääsevät läpi. Mikäli uskot henkeen, se alkaa elää. Mikäli teet sen tekoja(naputtelut, irvistelyt, lupaukset, ym...ym...) se pysyy elossa. Mitä pidemmälle hengen kanssa etenee sitä vahvemmaksi se tulee(esimerkkinä vaikka Jokelan ja Kauhajoen tapaukset). Parantavan shamaanin kannalta HYÖDYTÖN henki on lähes sama kuin HAITALLINEN, sillä se vie turhaa energiaa, jonka voisi käyttää parantamiseen/HYÖDYLLISELLE hengelle.
Koska henki on HYÖDYTÖN, siitä ei ole sinulle hyötyä, niinpä se käyttää sinun energiaasi elääkseen, se elää sinusta. Nyt tulee se, missä voidaan sortua ajattelemaan tämä pahaksi hengeksi, mutta kyse on vain loisesta, jolle tarjoat elämää. On jokaisen itsensä päätettävissä palveleeko jotakin tällaista vai onko itse oman energiansa yksinomistaja. Huomautan, että mm. noituudessa tällaiset henget valjastetaan tekemään pikkutekoja oman hyödyn tavoittelemiseksi mm. kiristämällä ja hemmottelemalla niitä/itseä, mutta mainitsen samalla että se ei ole se mitä maailma nyt tarvitsee(omahyväisiä ihmisiä omine tarpeineen), joten on hyvä että pääsit siitä eroon.
En halua olla koppava, mutta haluan mainita ettei löytösi ollut kovin erikoinen laatuaan vaikka se tuntuukin varmasti hienolta löydöltä. Nämä ovat kuitenkin helppoja henkiä, koska ne ovat hyödyttömiä. Ne ovat vakuuttavia, mutta todellinen HYÖDYLLISTEN henkien tapaaminen ei ilmene lupauksin vaan konkreettisin myönteisten sattumien ja terveyden merkeissä, joten niitä tulee etsiä ja löytää. HYÖDYLLISET henget eivät pyydä-, lupaa- tai vaadi mitään. Ne opettavat niin paljon kuin itse vaan voi sulattaa, mutta ainoastaan mukautumiskykyinen mieli voi määrittää ne hyödyllisiksi tai hyödyttömiksi. HYÖDYLLISET henget parantavat itseä ja maailmaa. Koskaan ei pidä takertua siihen mitä henki sanoo tai siihen mitä näkökulmia se valaisee, olipa se HYÖDYLLINEN tai HYÖDYTÖN. HYÖDYTTÖMÄT henget elävät hyödyttömistä teoista, turhuudesta ja uskosta. HYÖDYLLISET henget eivät tarvitse elääkseen muuta kuin uskoa ja HYÖDYLLISIÄ tekoja. Tekoja puhtaasta sydämmestä, tekoja, joista tulee hyvä mieli, tekoja joilla maailma konkreettisesti paranee, vaikkei kyse olisi kuin hyttysen tappamatta jättämisestä. Sitä maailma tarvitsee nyt. Parantamista.
Kehotankin kaikkia hakemaan PARANNUSTA psykedeelisiltä kokemuksilta. Kehotan kaikkia elämään ilman turhuuksia ja keskittämään voimaa ainoastaan tärkeisiin asioihin alituisten hemmotteluiden ja fiksaamisten sijaan. Kehotan kaikkia pitämään huolen omasta terveydestä, sosiaalisista suhteista ja luonnosta, sillä se houkuttelee paikalle HYÖDYLLISIÄ henkiä.
ps. sinuna harkitsisin tuota nimimerkkiä uudelleen, koska se voi johtaa muita ja itseäsi harhaan siinä, mitä se edustaa.
LSA + Trickster
-
Dexma
- Moderator
- Posts: 8765
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
- Location: Manse <3
Re: LSA + Trickster
Jos nyt ajatellaan tätä ajatusta henkien kautta näkisin, että jokainen henki on tärkeä... Esim, tässä Tricksterissä tuli erittäin erittäin intensiivinen kokemus hengestä jonka Valaistunut koki... Elikkä tämä ainakin lisäsi häneen ja syvensi henki näkemystä... Henkien olemassaoloa näen aina posiitiiviseksi... Ei ole hyviä taikka huonoja... Kaikki nämä auttavat kyseenalaistamaan ohjelmointia jota tekee, meidän yhteiskunta...
Ja hengistä sen verran, ettei mennä absoluuttisiksi, minä kutsun näitä kokemuksia mitä koen hengiksi... Se on ihan vitun sama miksi te niitä kutsutte...
Ja hengistä sen verran, ettei mennä absoluuttisiksi, minä kutsun näitä kokemuksia mitä koen hengiksi... Se on ihan vitun sama miksi te niitä kutsutte...
-
_FOOL_
- Apteekki
- Posts: 375
- Joined: Mon 03 Sep 2007, 01:58
Re: LSA + Trickster
wrote:Tosta hyödytön-hyödyllinen-jaoittelusta. Että tuntu taas jotenkin turhan absoluuttiselta. Tai siis, eikö hyödyllisyys ja hyödyttömyys oo täysin kytköksissä siihen mitä kokija saa kohtaamastaan irti
_FOOL_ wrote:On toki olemassa muitakin tulkintatapoja. Kyse ei siis ole jostakin eri kategoriasta tai hierarkiasta henkien keskuudessa, vaan OMASTA NÄKEMYKSESTÄ, joka taas on summa kaikesta siitä mitä on kokenut.
Amen.Dexma wrote: Ja hengistä sen verran, ettei mennä absoluuttisiksi, minä kutsun näitä kokemuksia mitä koen hengiksi... Se on ihan vitun sama miksi te niitä kutsutte...
-
Wol
- Psykonautti
- Posts: 95
- Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:46
Re: LSA + Trickster
KAIKKI on hyödyllistä, joka ikinen kokemus, mutta miten määritellään hyödyllisyys..? En halua mitään suoraa copypastea wikipediasta hyödyllisestä, menee kyllä ehkä vähän offtopiciks (anteeksi kaikille). Itseni mielestä kaikki on hyödyllistä, kuten jo sanoinkin, mutta kaikki on samalla myös hyödytöntä.wrote:Tosta hyödytön-hyödyllinen-jaoittelusta. Että tuntu taas jotenkin turhan absoluuttiselta. Tai siis, eikö hyödyllisyys ja hyödyttömyys oo täysin kytköksissä siihen mitä kokija saa kohtaamastaan irti, ja sen seurauksena, eikö kaikki ole potentiaalisesti hyödytöntä? Jos ajatellaan hengellä olevan omia motiiveja, eikö niidenkin näennäinen hyödyttömyys kokijan motiiveihin suhteutettuna poistu jos kokija kasvaa nimenomaan tuo näennäisen hyödyttömyyden kohtaamisen kautta?
Toivottavasti tajusitte... Tai ehkä vaan parempi jos ette
Wöl, bongia polttava lohikäärme.
-
Dexma
- Moderator
- Posts: 8765
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
- Location: Manse <3
Re: LSA + Trickster
Tajusin, mutta mitä tähän asiaan tulee niin ajattelen, että jokainen "henki" kokemus on tärkeä... Ei muuta... Rock oon...Wol wrote:KAIKKI on hyödyllistä, joka ikinen kokemus, mutta miten määritellään hyödyllisyys..? En halua mitään suoraa copypastea wikipediasta hyödyllisestä, menee kyllä ehkä vähän offtopiciks (anteeksi kaikille). Itseni mielestä kaikki on hyödyllistä, kuten jo sanoinkin, mutta kaikki on samalla myös hyödytöntä.wrote:Tosta hyödytön-hyödyllinen-jaoittelusta. Että tuntu taas jotenkin turhan absoluuttiselta. Tai siis, eikö hyödyllisyys ja hyödyttömyys oo täysin kytköksissä siihen mitä kokija saa kohtaamastaan irti, ja sen seurauksena, eikö kaikki ole potentiaalisesti hyödytöntä? Jos ajatellaan hengellä olevan omia motiiveja, eikö niidenkin näennäinen hyödyttömyys kokijan motiiveihin suhteutettuna poistu jos kokija kasvaa nimenomaan tuo näennäisen hyödyttömyyden kohtaamisen kautta?
Toivottavasti tajusitte... Tai ehkä vaan parempi jos ette.
-
Valaistunut
- Psykonautti
- Posts: 95
- Joined: Fri 29 Aug 2008, 01:32
Re: LSA + Trickster
Aika soutaamista ja huopaamista tämä on ollut. Myönnän uusien kokemuksieni myötä, että pelkäsin Tricksteriä, sillä pelkäsin mm. omien pelkojeni kohtaamista. Nyt tiedän mitä tarkoitti se kun näin kaksi sotajoukkoa keihäineen toisiaan vastassa. Se tarkoitti omaa taisteluani hyvän ja pahan välillä. Olen kuitenkin tehnyt arvokkaan ja mielestäni viisaan päätöksen ja olen matkalla kohti hyvyyttä ja rakkautta. Opin myös paljon muita asioita, jotka jätän tässä mainitsematta, jotta löytäisitte sen oman totuutenne.
Trickster, anteeksi ja kiitos suuresta avustasi. Näen kaiken nyt ihan toisella tavalla.
En jostain syystä pysty enää muokkaamaan aikaisempia viestejäni (varmaan nimivaihdoksen takia).
Tuo ensimmäinen viestini ei siis pidä enää paikkaansa kaikkine huomautuksineen!
Trickster, anteeksi ja kiitos suuresta avustasi. Näen kaiken nyt ihan toisella tavalla.
En jostain syystä pysty enää muokkaamaan aikaisempia viestejäni (varmaan nimivaihdoksen takia).
Tuo ensimmäinen viestini ei siis pidä enää paikkaansa kaikkine huomautuksineen!
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
-
lahke
Re: LSA + Trickster
Heheh
kannattipa lukea tää sillon ennen trippailua
sain selvyyttä tuohon maailmanloppujuttuun tai ainakin itse tajusin sen vasta sillon trippaillessa.. Siis maailma "loppuu" 2012, mutta ei kuitenkaan lopu.. Aikaa ei tuu enää lisää eikä sitä vähene, se vaan menee ympyrää niinkun tuossa olikin kuvattu mutta kukaan ei edes tuu huomaamaan mitään, koska ajan loppuminen ei periaatteessa kuitenkaan vaikuta siinä elämiseen ja elon muuttumiseen.. uuhmm
-
Ahab
Re: LSA + Trickster
Kuulostaa vähän siltä että "tää juttuhan menee näin. sitä ei voi todistaa. se ei vaikuta mihinkään. mutta se menee näin kun mä näin että se menee näin."
Ei sillä etteikö asia voisi vaikka ollakkin niin mutta varsinkin tässä ketjussa käy ilmi että kaikki ei aina tunnu osaavan ajatella kriittisesti omia kokemuksiaan.
Ei sillä etteikö asia voisi vaikka ollakkin niin mutta varsinkin tässä ketjussa käy ilmi että kaikki ei aina tunnu osaavan ajatella kriittisesti omia kokemuksiaan.
-
lahke
Re: LSA + Trickster
Joo siis en yritäkään mitenkään perustella mitään, enkä yritä saada muita uskomaan mitään, mikä ehkä jäi edellisestä postauksesta pois... Tämän kaltaiset kokemukset ovat yksilöllisiä, millä tuskin on muille merkitystä. Laitoin ylös vain sen minkä "sain selville", jos vaikka joku muu intoutuisi joskus matkallaan jatkamaan tarinaa
Totta kai joku "ulkopuolinen" epäilee kokemukseni todenmukaisuutta, mutta itselleni se on täysin selvä asia, johon tietysti suhtaudun omalla tavallani, mahdotonta yrittääkään selittää esim. sitä, millä tasolla uskon kokemukseeni ja millä tavalla epäilen sitä.
(EDIT: vähän lisäystä ja sanajärjestyksen korjausta)
(EDIT: vähän lisäystä ja sanajärjestyksen korjausta)
-
Dexma
- Moderator
- Posts: 8765
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
- Location: Manse <3
Re: LSA + Trickster
Mun mielestä tämän ketjun aloittaneella on esim ollut erittäin paljon vaikutusta Trikster hengestä, vaikka hän ei ole pystynyt tätä Triksteriä meille todistamaan täysin absoluuttisesti hän on pystynyt kertomaan kokemuksestaan.Ahab wrote: "tää juttuhan menee näin. sitä ei voi todistaa. se ei vaikuta mihinkään. mutta se menee näin kun mä näin että se menee näin."
-
Aukikco
- OD
- Posts: 1492
- Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42
Re: LSA + Trickster
On toki eri asia kiistää kokemus kuin kokemuksen tulkinta. Tulkintaa voi aina kritisoida, vaikka kokemus itsessään oliskin merkityksellinen.Dexma wrote:Mun mielestä tämän ketjun aloittaneella on esim ollut erittäin paljon vaikutusta Trikster hengestä, vaikka hän ei ole pystynyt tätä Triksteriä meille todistamaan täysin absoluuttisesti hän on pystynyt kertomaan kokemuksestaan.
-
Dexma
- Moderator
- Posts: 8765
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
- Location: Manse <3
Re: LSA + Trickster
Komppi komppi komppaa...Aukikco wrote:Tulkintaa voi aina kritisoida, vaikka kokemus itsessään oliskin merkityksellinen.
-
Velho
- LD50
- Posts: 2491
- Joined: Wed 01 Oct 2008, 20:41
- Location: 130
Re: LSA + Trickster
Joskus päihtymys tilassa joku toine hyppää saappaisiin ja alkaa tekee tuhoja minulle esim. kuristaa,lyö,puree ja repii ja siis teen itse kaiken itselle mutten kuitenkaan ole itse se kuka tekee.Valaistunut wrote:Anteeksi, että postailen taas tänne, mutta minua kiinnostaisi, että ovatko muut kokeneet tuollaista tärinää ja itsensä naputtelua?
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
