LSA + Trickster

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
User avatar
_FOOL_
Apteekki
Posts: 375
Joined: Mon 03 Sep 2007, 01:58

Re: LSA + Trickster

Post by _FOOL_ »

Tärkeä topic. Kiitos kun jaoit kokemuksesi.
Ihan alkuun täytyy mainita harjoittamani shamanismin periaatteisiin perustuva näkemykseni jonka olen jo kirjoittanut joskus aiemminkin. Tämän mukaan henget eivät ole koskaan pahoja tai hyviä, vaan ainoastaan HYÖDYLLISIÄ tai HYÖDYTTÖMIÄ. Haitallisia henkiä ei voi olla olemassa jos ymmärtää kaksi edellistä määritelmää. Mikäli näkee että voi olla olemassa myös haitallisia henkiä, näkee helposti että ne voivat olla kokonaisuudessaan ainoastaan joko hyviä tai pahoja. Ajan henkeen kuuluu näkemys, ettei henkiä ole, jolle on sillekkin oma tarkoituksensa, mutten mene siihen tarkemmin nyt tässä yhteydessä. Vahvasti uskovainen ihminen taas määrittelee henget yhdeksi ja samaksi tunnustaessaan ne Jumalaksi. Shamaani putoaa siis näiden ääripäiden välille kokemalla henget joko hyödyllisiksi tai hyödyttömiksi. Tällä on suuri merkitys sen suhteen miten ihminen tulkitsee henkien sanomat ja miten niiden kanssa voi työskennellä. On toki olemassa muitakin tulkintatapoja. Kyse ei siis ole jostakin eri kategoriasta tai hierarkiasta henkien keskuudessa, vaan OMASTA NÄKEMYKSESTÄ, joka taas on summa kaikesta siitä mitä on kokenut.

Kuvailemasi henki voi vaikuttaa hyvinkin hyödylliseltä kokemuksen aikana, mutta osoittautuu hyödyttömäksi kun tarkkaillaan mitä se vaatii elääkseen. Tämä henki tuli pinnalle elämään hyvin tyypilliseen tapaan. Tämä henki antoi sinulle selkeästi lupauksen ja fantasioita. Tuotti euforiaa ja vaikutti huolettomalta. Tärkeintä on että pystyy olemaan mukautumiskykyinen, sillä olet selkeästi herkkä kaveri, joka voi saada henkimaailmasta paljon irti. Meitä testataan aina kun avaamme ovia ja näitä kokemuksia saatetaan työntää useasti peräkkäinkin. Tällöin tulee panostaa ruokavalioon ja tilan puhtauteen. Koskaan ei pidä ottaa mitään henkien kertomaa totena, eikä koskaan pidä lähteä toteuttamaan sitä mitä ne pitävät hyvinä ideoina. Näin voi välttää vahinkotapauksia, joissa hyödyttömät henget pääsevät läpi. Mikäli uskot henkeen, se alkaa elää. Mikäli teet sen tekoja(naputtelut, irvistelyt, lupaukset, ym...ym...) se pysyy elossa. Mitä pidemmälle hengen kanssa etenee sitä vahvemmaksi se tulee(esimerkkinä vaikka Jokelan ja Kauhajoen tapaukset). Parantavan shamaanin kannalta HYÖDYTÖN henki on lähes sama kuin HAITALLINEN, sillä se vie turhaa energiaa, jonka voisi käyttää parantamiseen/HYÖDYLLISELLE hengelle.

Koska henki on HYÖDYTÖN, siitä ei ole sinulle hyötyä, niinpä se käyttää sinun energiaasi elääkseen, se elää sinusta. Nyt tulee se, missä voidaan sortua ajattelemaan tämä pahaksi hengeksi, mutta kyse on vain loisesta, jolle tarjoat elämää. On jokaisen itsensä päätettävissä palveleeko jotakin tällaista vai onko itse oman energiansa yksinomistaja. Huomautan, että mm. noituudessa tällaiset henget valjastetaan tekemään pikkutekoja oman hyödyn tavoittelemiseksi mm. kiristämällä ja hemmottelemalla niitä/itseä, mutta mainitsen samalla että se ei ole se mitä maailma nyt tarvitsee(omahyväisiä ihmisiä omine tarpeineen), joten on hyvä että pääsit siitä eroon.

En halua olla koppava, mutta haluan mainita ettei löytösi ollut kovin erikoinen laatuaan vaikka se tuntuukin varmasti hienolta löydöltä. Nämä ovat kuitenkin helppoja henkiä, koska ne ovat hyödyttömiä. Ne ovat vakuuttavia, mutta todellinen HYÖDYLLISTEN henkien tapaaminen ei ilmene lupauksin vaan konkreettisin myönteisten sattumien ja terveyden merkeissä, joten niitä tulee etsiä ja löytää. HYÖDYLLISET henget eivät pyydä-, lupaa- tai vaadi mitään. Ne opettavat niin paljon kuin itse vaan voi sulattaa, mutta ainoastaan mukautumiskykyinen mieli voi määrittää ne hyödyllisiksi tai hyödyttömiksi. HYÖDYLLISET henget parantavat itseä ja maailmaa. Koskaan ei pidä takertua siihen mitä henki sanoo tai siihen mitä näkökulmia se valaisee, olipa se HYÖDYLLINEN tai HYÖDYTÖN. HYÖDYTTÖMÄT henget elävät hyödyttömistä teoista, turhuudesta ja uskosta. HYÖDYLLISET henget eivät tarvitse elääkseen muuta kuin uskoa ja HYÖDYLLISIÄ tekoja. Tekoja puhtaasta sydämmestä, tekoja, joista tulee hyvä mieli, tekoja joilla maailma konkreettisesti paranee, vaikkei kyse olisi kuin hyttysen tappamatta jättämisestä. Sitä maailma tarvitsee nyt. Parantamista.

Kehotankin kaikkia hakemaan PARANNUSTA psykedeelisiltä kokemuksilta. Kehotan kaikkia elämään ilman turhuuksia ja keskittämään voimaa ainoastaan tärkeisiin asioihin alituisten hemmotteluiden ja fiksaamisten sijaan. Kehotan kaikkia pitämään huolen omasta terveydestä, sosiaalisista suhteista ja luonnosta, sillä se houkuttelee paikalle HYÖDYLLISIÄ henkiä.

ps. sinuna harkitsisin tuota nimimerkkiä uudelleen, koska se voi johtaa muita ja itseäsi harhaan siinä, mitä se edustaa.
Image
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: LSA + Trickster

Post by Aukikco »

~~~
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8765
Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
Location: Manse <3

Re: LSA + Trickster

Post by Dexma »

Jos nyt ajatellaan tätä ajatusta henkien kautta näkisin, että jokainen henki on tärkeä... Esim, tässä Tricksterissä tuli erittäin erittäin intensiivinen kokemus hengestä jonka Valaistunut koki... Elikkä tämä ainakin lisäsi häneen ja syvensi henki näkemystä... Henkien olemassaoloa näen aina posiitiiviseksi... Ei ole hyviä taikka huonoja... Kaikki nämä auttavat kyseenalaistamaan ohjelmointia jota tekee, meidän yhteiskunta...

Ja hengistä sen verran, ettei mennä absoluuttisiksi, minä kutsun näitä kokemuksia mitä koen hengiksi... Se on ihan vitun sama miksi te niitä kutsutte...
User avatar
_FOOL_
Apteekki
Posts: 375
Joined: Mon 03 Sep 2007, 01:58

Re: LSA + Trickster

Post by _FOOL_ »

wrote:Tosta hyödytön-hyödyllinen-jaoittelusta. Että tuntu taas jotenkin turhan absoluuttiselta. Tai siis, eikö hyödyllisyys ja hyödyttömyys oo täysin kytköksissä siihen mitä kokija saa kohtaamastaan irti
_FOOL_ wrote:On toki olemassa muitakin tulkintatapoja. Kyse ei siis ole jostakin eri kategoriasta tai hierarkiasta henkien keskuudessa, vaan OMASTA NÄKEMYKSESTÄ, joka taas on summa kaikesta siitä mitä on kokenut.
Dexma wrote: Ja hengistä sen verran, ettei mennä absoluuttisiksi, minä kutsun näitä kokemuksia mitä koen hengiksi... Se on ihan vitun sama miksi te niitä kutsutte...
Amen.
Image
User avatar
Wol
Psykonautti
Posts: 95
Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:46

Re: LSA + Trickster

Post by Wol »

wrote:Tosta hyödytön-hyödyllinen-jaoittelusta. Että tuntu taas jotenkin turhan absoluuttiselta. Tai siis, eikö hyödyllisyys ja hyödyttömyys oo täysin kytköksissä siihen mitä kokija saa kohtaamastaan irti, ja sen seurauksena, eikö kaikki ole potentiaalisesti hyödytöntä? Jos ajatellaan hengellä olevan omia motiiveja, eikö niidenkin näennäinen hyödyttömyys kokijan motiiveihin suhteutettuna poistu jos kokija kasvaa nimenomaan tuo näennäisen hyödyttömyyden kohtaamisen kautta?
KAIKKI on hyödyllistä, joka ikinen kokemus, mutta miten määritellään hyödyllisyys..? En halua mitään suoraa copypastea wikipediasta hyödyllisestä, menee kyllä ehkä vähän offtopiciks (anteeksi kaikille). Itseni mielestä kaikki on hyödyllistä, kuten jo sanoinkin, mutta kaikki on samalla myös hyödytöntä.

Toivottavasti tajusitte... Tai ehkä vaan parempi jos ette :D.
Wöl, bongia polttava lohikäärme.
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8765
Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
Location: Manse <3

Re: LSA + Trickster

Post by Dexma »

Wol wrote:
wrote:Tosta hyödytön-hyödyllinen-jaoittelusta. Että tuntu taas jotenkin turhan absoluuttiselta. Tai siis, eikö hyödyllisyys ja hyödyttömyys oo täysin kytköksissä siihen mitä kokija saa kohtaamastaan irti, ja sen seurauksena, eikö kaikki ole potentiaalisesti hyödytöntä? Jos ajatellaan hengellä olevan omia motiiveja, eikö niidenkin näennäinen hyödyttömyys kokijan motiiveihin suhteutettuna poistu jos kokija kasvaa nimenomaan tuo näennäisen hyödyttömyyden kohtaamisen kautta?
KAIKKI on hyödyllistä, joka ikinen kokemus, mutta miten määritellään hyödyllisyys..? En halua mitään suoraa copypastea wikipediasta hyödyllisestä, menee kyllä ehkä vähän offtopiciks (anteeksi kaikille). Itseni mielestä kaikki on hyödyllistä, kuten jo sanoinkin, mutta kaikki on samalla myös hyödytöntä.

Toivottavasti tajusitte... Tai ehkä vaan parempi jos ette :D.
Tajusin, mutta mitä tähän asiaan tulee niin ajattelen, että jokainen "henki" kokemus on tärkeä... Ei muuta... Rock oon...
Valaistunut
Psykonautti
Posts: 95
Joined: Fri 29 Aug 2008, 01:32

Re: LSA + Trickster

Post by Valaistunut »

Aika soutaamista ja huopaamista tämä on ollut. Myönnän uusien kokemuksieni myötä, että pelkäsin Tricksteriä, sillä pelkäsin mm. omien pelkojeni kohtaamista. Nyt tiedän mitä tarkoitti se kun näin kaksi sotajoukkoa keihäineen toisiaan vastassa. Se tarkoitti omaa taisteluani hyvän ja pahan välillä. Olen kuitenkin tehnyt arvokkaan ja mielestäni viisaan päätöksen ja olen matkalla kohti hyvyyttä ja rakkautta. Opin myös paljon muita asioita, jotka jätän tässä mainitsematta, jotta löytäisitte sen oman totuutenne.

Trickster, anteeksi ja kiitos suuresta avustasi. Näen kaiken nyt ihan toisella tavalla.

En jostain syystä pysty enää muokkaamaan aikaisempia viestejäni (varmaan nimivaihdoksen takia). :(

Tuo ensimmäinen viestini ei siis pidä enää paikkaansa kaikkine huomautuksineen!
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
lahke

Re: LSA + Trickster

Post by lahke »

Heheh :D kannattipa lukea tää sillon ennen trippailua :D sain selvyyttä tuohon maailmanloppujuttuun tai ainakin itse tajusin sen vasta sillon trippaillessa.. Siis maailma "loppuu" 2012, mutta ei kuitenkaan lopu.. Aikaa ei tuu enää lisää eikä sitä vähene, se vaan menee ympyrää niinkun tuossa olikin kuvattu mutta kukaan ei edes tuu huomaamaan mitään, koska ajan loppuminen ei periaatteessa kuitenkaan vaikuta siinä elämiseen ja elon muuttumiseen.. uuhmm
Ahab

Re: LSA + Trickster

Post by Ahab »

Kuulostaa vähän siltä että "tää juttuhan menee näin. sitä ei voi todistaa. se ei vaikuta mihinkään. mutta se menee näin kun mä näin että se menee näin."
Ei sillä etteikö asia voisi vaikka ollakkin niin mutta varsinkin tässä ketjussa käy ilmi että kaikki ei aina tunnu osaavan ajatella kriittisesti omia kokemuksiaan.
lahke

Re: LSA + Trickster

Post by lahke »

Joo siis en yritäkään mitenkään perustella mitään, enkä yritä saada muita uskomaan mitään, mikä ehkä jäi edellisestä postauksesta pois... Tämän kaltaiset kokemukset ovat yksilöllisiä, millä tuskin on muille merkitystä. Laitoin ylös vain sen minkä "sain selville", jos vaikka joku muu intoutuisi joskus matkallaan jatkamaan tarinaa :D Totta kai joku "ulkopuolinen" epäilee kokemukseni todenmukaisuutta, mutta itselleni se on täysin selvä asia, johon tietysti suhtaudun omalla tavallani, mahdotonta yrittääkään selittää esim. sitä, millä tasolla uskon kokemukseeni ja millä tavalla epäilen sitä.

(EDIT: vähän lisäystä ja sanajärjestyksen korjausta)
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8765
Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
Location: Manse <3

Re: LSA + Trickster

Post by Dexma »

Ahab wrote: "tää juttuhan menee näin. sitä ei voi todistaa. se ei vaikuta mihinkään. mutta se menee näin kun mä näin että se menee näin."
Mun mielestä tämän ketjun aloittaneella on esim ollut erittäin paljon vaikutusta Trikster hengestä, vaikka hän ei ole pystynyt tätä Triksteriä meille todistamaan täysin absoluuttisesti hän on pystynyt kertomaan kokemuksestaan.
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: LSA + Trickster

Post by Aukikco »

Dexma wrote:Mun mielestä tämän ketjun aloittaneella on esim ollut erittäin paljon vaikutusta Trikster hengestä, vaikka hän ei ole pystynyt tätä Triksteriä meille todistamaan täysin absoluuttisesti hän on pystynyt kertomaan kokemuksestaan.
On toki eri asia kiistää kokemus kuin kokemuksen tulkinta. Tulkintaa voi aina kritisoida, vaikka kokemus itsessään oliskin merkityksellinen.
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8765
Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
Location: Manse <3

Re: LSA + Trickster

Post by Dexma »

Aukikco wrote:Tulkintaa voi aina kritisoida, vaikka kokemus itsessään oliskin merkityksellinen.
Komppi komppi komppaa...
User avatar
Velho
LD50
Posts: 2491
Joined: Wed 01 Oct 2008, 20:41
Location: 130

Re: LSA + Trickster

Post by Velho »

Valaistunut wrote:Anteeksi, että postailen taas tänne, mutta minua kiinnostaisi, että ovatko muut kokeneet tuollaista tärinää ja itsensä naputtelua?
Joskus päihtymys tilassa joku toine hyppää saappaisiin ja alkaa tekee tuhoja minulle esim. kuristaa,lyö,puree ja repii ja siis teen itse kaiken itselle mutten kuitenkaan ole itse se kuka tekee.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag