Salviaa teltassa (telttainen salvia-maailma)

Salvia Divinorum
Jeshu
OD

Salviaa teltassa (telttainen salvia-maailma)

Post by Jeshu »

Teltta. Teltta on se sana. Teltta, teltta, teltta...

Tämä tapahtui varmaan joskus lauantaina aamuyöstä tai aamusta Konemetsässä. Olin valvonut yön amfetamiinin voimin, kaljaa olin juonut jonkin verran, mutta en hirveästi. Henkisesti ja fyysisesti ihan ok kunnossa. Istuin teltassa vaulttilaisten kanssa ja minulle ojennettiin bongillinen salvian lehtiä. Kiitos siitä :)

Sitä aloin siinä sitten parhaani mukaan polttelemaan. Hyvä maku, eikä ottanut juuri kurkun päälle. Otin ehkäpä kuudet keuhkolliset ja kun siitä, että salvialla on tämä käänteistoleranssi on puhuttu paljon, niin minulla oli pientä epäuskoa ja melko huolettomasti sitä poltinkin siinä mielessä, ettei minulla ollut juuri tietoa kuinka monta keuhkollista riittäisi...

Bongo otettiin minulta pois ja rupesin tuijottamaan jonkun kenkää. Tuo kenkä rupesi nopeasti tuntumaan jotenkin irralliselta, yksinäiseltä kengältä joka oli ympäristöstään erillään. Tuo tunne oli niin vieras, että en osannut pistää sitä vaikutuksen piikkiin (enhän ollut ennen polttanut salviaa). Hyvin pian kuitenkin tajusin, että nyt mennään... Maailma rupesi vääntymään spiraalinomaisesti, niin että myös kroppani alkoi vääntymään. Muistan nauraneeni ja mylvineeni "mitä vittua" kun tajusin millaiseen asentoon olin vääntäytynyt teltan seinustaa vasten. Saamaan aikaan teltta-episodi pyöri silmissäni, näin ympyrän muotoon vääntyviä teltan reunustoja (tämä ei ole hyvä kuvaus, mutta tarkemmin en osaa kuvata), jotka aina vääntyessään vetivät myös koko ruumistani mukanaan. Laitoin silmät kiinni ja halusin lähteä kokonaan virran vietäväksi. Näin edelleen jonkinlaista teltta-maailmaa. Teltan reunustoja :D jotka rullasivat huimaa vauhtia eteenpäin ja joita oli silmien ulottumattomiin. Äkkiä tuli sellainen "tung-tung efekti" ja teltan reunustojen saumakohtiin alkoi ilmestymään nauloja parijonossa tung-tung. Kuulostaa varmaan vähän sekavalta :D Pelästyin vähän ja avasin silmät, taas rupesin vääntymään teltan seinustaa vasten. Rupesin nauramaan tälle kaikelle hullutukselle. Nauroin vapautuneesti, kovaa ja paljon. Mietin, että ulos katsominen ja jonkin muun näkeminen kuin tämän teltan selkiyttäisi vähän, niinpä katsoin ulos... Mutta koska sielläkin oli pelkkiä telttoja :D niin syöksyin uudestaan tähän teltanreunus+naula maailmaan. Siellä maailmassa teltanreunukset vääntyivät, luikertelivat kuin käärmeet hirveätä nopeutta ja aina tungtung naulat tulivat mukaan. Se oli kuin ompelukone, josta meni puna-siniset teltanreunukset läpi ja joka hakkasi messiin parillisen määrän nauloja. Se oli ompelukone, joka syöksi sitä tavaraa nopeata tahtia tyhjän päälle luikertelemaan...

Tästä tilanne alkoi aika pian selkiytymään. Salvia-maailma haihtui asteittain pois, eli toisin sanoen naulojen määrä alkoi vähenemään heh... Tykkäsin kyllä kovasti, megasiistiä tarkemmin sanottuna 8) 8) Joskus vielä ekstraktia pitää päästä kokeilemaan...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Ahab

Re: Salviaa teltassa (telttainen salvia-maailma)

Post by Ahab »

Tota oli kyllä hauska seurata sivusta. Niinkuin aina 8)
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Muutuitkohan teltaksi jossain vaiheessa?
Jossain vaiheessa huusit ainakin kurkku suorana: "Mä en oo enää mä. Mua ei oo olemassa!"

Hippy, trippy, teltta meininki and the damn spirits of the buried Marttilaiset.
spasm
OD

Post by spasm »

:D nice
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Tähän kuvaukseesi pystyn samaistumaan :) Yleensä kun ihmiset selittävät salviakokemuksistaan niin se ei ihan vastaa sitä mitä itse olen kokenut, mutta ehkä se vain johtuu siitä että eivät uskalla käyttää yhtä häröä kieltä kuin sinä :) meinaan siinä pon pakko käyttää, senverran häröä se on ;)
Assumption is the mother of all fuckups.
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

Hienoa. Täysin vieraista kokemuksista lukeminen kutkuttaa aivoja. Tuntuu salviassa olevan yleistä tuo ympäristön mukautuminen kokemukseen.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

:lol: :lol: :lol:

Heti kun kerroit miten aloit tuijottaa kenkää niin pystyin kuvittelemaan sen "nyt vissiin toimii" fiiliksen juuri ennen kuin se on menoa. Selvä salviakokemus, kaikkine spiraaleina yörimisineen ja hyörivine ompelukoneineen joiden mukana pyöritään, sulaudutaan ja vääntyillään. Olisin näin hyvän kuvauksen erusteella varmaan keksinyt heti mistä substanssista on kyse vaikkei sen nimeä olisikaan mainittu.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Lepäilin viereisessä teltassa.. :D
Hienolta kokemukselta kuulosti. Salvia on kyllä päihteenä täysin omaa luokkaansa..
Täytyy itsekin joskus testailla sitä muuallakin kuin tutussa ympäristössä.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Kaga
Tuppisuu

Post by Kaga »

Tuohan kuulosti hauskalta. Oi jospa pääsis itekkin pian kokeilemaan salviaa.
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

se oli hauskaa katsottavaa!
wtf
sublime
Rotta

Post by sublime »

Hitto ku en tätä nähny, taisin olla nukkumassa :D :?

Mielenkiintosta luettavaa kyl, varmasti myös seurattavaa.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
immuzu

Post by immuzu »

sublime wrote:Hitto ku en tätä nähny, taisin olla nukkumassa :D :?
samoin, mutta mainio stoori :D täytyy kyllä päästä kokeilemaan jossain vaiheessa :)
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

jesuiitta wrote:Mietin, että ulos katsominen ja jonkin muun näkeminen kuin tämän teltan selkiyttäisi vähän, niinpä katsoin ulos... Mutta koska sielläkin oli pelkkiä telttoja :D niin syöksyin uudestaan tähän teltanreunus+naula maailmaan.
:lol: hauska tarina!
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
Awttu
Lepakko

Post by Awttu »

nyt iski salvia himot :lol:
yrtit pitävät minusta.
TiiEitsKay
Lepakko

Post by TiiEitsKay »

Jooh.. Itsellähän on aika lailla filmi poikki etenkin konemetsän lauantain osalta, mutta salviapesällisestäni muistan sen verran, että koin sen perinteisen wtf-olon ja lähdin siitä jossain välissä tuntemattomasta syystä kävelemään viereistä metsää kohti. Sinne kun pääsin, niin alkoi vaikutukset olemaan jo ohi, mutta ihan jännää oli silti :P
Image
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Tulipa tuossa eilen yöllä poltettua Salviaa. Määrä oli jotain hyvin nihkeätä. Vain joku 0.2-0.3 grammaa. Ja koska piippua ei ole, niin jouduin tekemään jointin tuosta. Sekoitin tupakkaan. Enkä odottanut vaikutuksia. Vaan toisin kävi ja tämä oli melko erilainen - joskaan ei kuitenkaan yhtä vahva - kokemus kuin tuo jota olen yrittänyt kuvailla ylempänä. Olin muuten myös hieman kodeiinin vaikutuksen alaisena. Kuitenkin...

Olin n. viikko sitten ollut syventyneenä muistelemaan lapsuutta ja kodissa vallitsevaa tunnelmaa... Jossain sellaisessa tilassa, jonka koen vain harvoin saavuttavani. Sellaisessa joka tuntuu vievän koko ajan vain syvemmälle, tai vetävän. Ja jota ei oikeastaan voi sanoin selittää, vain tuntea. Kaksi sanaa, jotka keksin sitä kuvaamaan on muovisuus ja kahtiajakoisuus.

Meni melko pitkän aikaa, kun mitään ei tuntunut. Visuaalisia vääristymiä ei tullut. Mutta tämä tunne alkoi iskemään. Edit: se oli erittäin vahva tunne. Se rupesi vääntämään minua. Yritin kosketella sitä käsilläni, mutta tajusin hapuilevani pelkkää ilmaa. Poljin jaloillani. Aloin mennä sykkyrään. Tunne oli muovinen. Ja semmoinen Äh. Siis Äh. Se oli tuo sama tunne jossa olin viikko sitten ollut selvinpäin. Sellainen jota on aina janonnut, mutta jota ei ole saanut. Ja jonka tietää voivansa menettää hetkenä minä hyvänsä. Se jano mikä tuohon tunteeseen on, on jotain samankaltaista kuin se kun toivot likaisena, hikisenä ja janoisena pääseväsi suihkuun juomaan jääkylmää vishyä. Jotain samankaltaista.

Olin paljon aikaisemmin selkeästi päättänyt, että tänään en polta tuota olematonta määrää salviaa, joka ei varmasti toimisikaan. Jännää oli kuinka yöllä puoliunesta nousin sängystä ja kuin jonkin käskyn alaisena rupesin vääntäämään jointtia tuosta. Enkä nyt rupea väittämään, että Salvia minut siihen käskytti, mutta on se jännä silti, on se jännä...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Salvia tarinat saa pikaista jatkoa. Olin alkoholin vaikutuksen alaisena, ja koska silloin tulee usein mielihalu doupata jotain muutakin, niin teurastin hieman kasviani ja sain poltettavaa pettymyksekseni vain kahden hatsin verran. Väsäsin foliopiipun, ensimmäinen hatsi pidättelyä 30 sekuntin luokkaa ja puuh ulos kaikki. Jäin tuijottamaan koristeponia. Olo oli erittäin hämmentynyt. Kesti hetken aikaa ennen kuin tajusin, että olen tripannut siitä asti kun puhalsin savut ulos. Kokemus tuntui kiteytyvän tuohon poniin. Ikäänkuin se, tai jokin, joku, olisi kysynyt multa haluanko jäädä Salvia maailmaan. Ahdistuin ja kieltäydyin. Sitten kuitenkin antauduin ja tuli hirmuinen euforia. Sitten rupesin panikoimaan, että kenties jään sinne lopullisesti joten rupesin haromaan vastaan. Eipä muuta tällä kertaa, mutta tuo osaa kyllä olla jonkun verran pelottava ominaisuus tuo, että joku kiskoo sinua sinne herraties mistä syystä.
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

jesuiitta wrote:Sitten rupesin panikoimaan, että kenties jään sinne lopullisesti joten rupesin haromaan vastaan.
Kuulostaa aika vaaralliselta toiminnalta, flippaamisen pelkääminen lienee ensimmäinen askel flippaamiseen. Antautuminen lienee tosiaankin paras vaihtoehto useimmissa tilanteissa. Ei varmaankaan aina.
olet oikeassa.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

jesuiitta wrote:Salvia tarinat saa pikaista jatkoa. Olin alkoholin vaikutuksen alaisena, ja koska silloin tulee usein mielihalu doupata jotain muutakin, niin teurastin hieman kasviani ja sain poltettavaa pettymyksekseni vain kahden hatsin verran. Väsäsin foliopiipun, ensimmäinen hatsi pidättelyä 30 sekuntin luokkaa ja puuh ulos kaikki. Jäin tuijottamaan koristeponia. Olo oli erittäin hämmentynyt. Kesti hetken aikaa ennen kuin tajusin, että olen tripannut siitä asti kun puhalsin savut ulos. Kokemus tuntui kiteytyvän tuohon poniin. Ikäänkuin se, tai jokin, joku, olisi kysynyt multa haluanko jäädä Salvia maailmaan. Ahdistuin ja kieltäydyin. Sitten kuitenkin antauduin ja tuli hirmuinen euforia. Sitten rupesin panikoimaan, että kenties jään sinne lopullisesti joten rupesin haromaan vastaan. Eipä muuta tällä kertaa, mutta tuo osaa kyllä olla jonkun verran pelottava ominaisuus tuo, että joku kiskoo sinua sinne herraties mistä syystä.
Koristeponi?

Sinällään osaan kuvitella tuon tilanteen.

Todellakin ominaista salvialle, se että vedetään "väkisin" sinne maailmaan, joko sitä pyristelee vastaan tai sitten sinne vapaaehtoisesti uppoaa...

Ns. perinteisissä psykedeeleissähän vaikutus nousee ja laskee hitaasti, jolloin voi aremmin seurata kuinka hiljalleen siirtyy kohti sitä "toista maailmaa/todellisuutta"... salvia taas on villichigu ja vie sinne aivan yhtäkkiä, nopeasti. Tästä ehkä tunne pakottamisesta salvian maailmaan. Hetkeksi sitä aina sitten saattaa havahtua, ja parissa sekunnissa huomaamattaan taas vajoaa sinne takaisin, eikä sitä oikein tajua ennen kuin sieltä taas nousee selville vesille.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Ayrenum wrote:
jesuiitta wrote:Sitten rupesin panikoimaan, että kenties jään sinne lopullisesti joten rupesin haromaan vastaan.
Kuulostaa aika vaaralliselta toiminnalta, flippaamisen pelkääminen lienee ensimmäinen askel flippaamiseen. Antautuminen lienee tosiaankin paras vaihtoehto useimmissa tilanteissa. Ei varmaankaan aina.
En tiedä, ehkä sain kuulostamaan tuon vakavammalta kuin tarkoitus oli. Ei siinä flippaaminen lähellä ollut, uskoisin - tai mistä sitä tietää!
bol
Kameleontti

Post by bol »

Sitten rupesin panikoimaan, että kenties jään sinne lopullisesti joten rupesin haromaan vastaan
Itselläkin meinasi tulla tämä tänään. Oltiin kaverin kaa polteltu salviaa ja istuttiin vierekkäisillä penkeillä. Sitten kaveri siinä aikasa trippas ja mä poltin vähän myöhemmin. Sitten kun poltin ja aloin uppoutumaan salvia maailmaan niin näin kaverini siellä vähän ylempänä. Alkoo ahdistaa ja tuntuu siltä, että tulisi huono trippi. Oli heti pakko kysyä, että " ET KAI SÄ ENÄÄ OLE SALVIA MAAILMOISSA?" "Sano vaan, että et ole, sano!" Sit sano ettei oo ja trippi kääntyi mukavaksi.
Tuli sellanen ahdistus, että jäätäisiin kaverini kanssa loputtomiksi ajoiksi Salvia maailmaan ja ei ole ketään oikeasta maailmasta vetämässä sinua pois salvia maailmasta.

kuullostaapa sekavalta :foil:
neiti hallusinaatio
Tuppisuu

Post by neiti hallusinaatio »

elikkäs ekat salvian huuruiset kokemukset sain ollessani konemetsässsä viime kesänä...mulla oli saman tapanen toi telta trippi ku sulla mutta mulla oli pelottava trippi.se oli kuin painajaisuni.olin kaverin kanssa poltellut ja kuullut edellis iltana että kaveri oli puukotettu kuoliaaksi turussa..tunsin selvästi ihan kuin puukko ois menny mun keuhkoista läpi.mä itkin ja manasin maailmaa ja kaverit yritti rauhotella mua että se on vaan trippi sitten ku pistin käden siihen kohtaan mihin puukko oli muka osunut mulla oli punasta kädessä....säikähin niin paljon et juoksin ulos ja kiljuin hysteerisenä ulkona ja sitten nukahdin..aamulla mheräsin teltasta ja heräsin siihen kun kaverit nauro mulle ja sano '"tais olla pieni muotoset tripit sulla eilen illalla"mutta olin ottanut ennen sitåä varmaan 4tuntia ennen polttelua oti nokat..ettei se vaikuttais asiaan jotenkin..?
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

^Hyvinkin saattoi voimistaa. En oo sitä komboo kyl kokeillut, mut vastaavanlaisia..
Image
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

neiti hallusinaatio wrote:...aamulla mheräsin teltasta ja heräsin siihen kun kaverit nauro mulle ja sano '"tais olla pieni muotoset tripit sulla eilen illalla"mutta olin ottanut ennen sitåä varmaan 4tuntia ennen polttelua oti nokat..ettei se vaikuttais asiaan jotenkin..?
Kannabis voi muuttaa vaikutusta voimakkaastikin, mutta nokat? Piriä? Enpä siitä tiedä... Jos on ikävissä laskuissa niin voisi kuvitella sen vaikuttavan vaikutukseen esim... Itse olin tuona polttohetkenä pirin vaikutuksen alaisena ja ihan ok kunnossa - mutta kyllä siinä
tripillä nopeasti pirit unohtuu.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=52823 Tuossa kirjoituksen loppupuolella on mainittu joidenkin yhdistelmien vaikutuksesta trippiin.
Image
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

...
tRip
Moderator

Post by tRip »

jesuiitta wrote:
Ayrenum wrote:
En tiedä, ehkä sain kuulostamaan tuon vakavammalta kuin tarkoitus oli. Ei siinä flippaaminen lähellä ollut, uskoisin - tai mistä sitä tietää!
Ei tosiaan mielestäni tuollainen hyvin nopeasti ohimenevä voikas tunne vielä riitä harhauttamaan flippaamisen polulle.

Vasta siinä vaiheessa kun takertuu liikaa kyseiseen kokemukseen tai tunnetilaan voi, alkaa matka kohti flippaamista.

Siitä olen samaa mieltä, että nimenomaan hulluksitulemisen pelko aiheuttaa juuri sitä 'hulluutta'
'Hulluus' on meissä jokaisessa.

Sage tosiaan on aine jolle vain on antauduttava, samoin kuin yagellekin. Luottaa vain kasvin kantavaan voimaan, niin kaikki on täydellistä :)
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..