Dexma wrote: Sun 19 Feb 2023, 12:57
Semmonen 0,1-0,2mg on aika sopiva aloitusannos. Eli toooooooosi pieni laini
Samaa mieltä. Toleranssittomalla max. 0,4mg on jo kohtuu ”iso” annos.
Kokenut bupre-darran joskus muinoin ja siis todella sellanen ettei oikeen sängystä tahdo ylös päästä.
Riippuu toki myös yleisestä oppari-toleista.
Bupre on tosi omanlaisensa.
Muistakeehan että Subutex toimii kyllä myös ihan kielenalta.
Toki Subutexin nokittaminen on pienillä doseillla ehkä helpompaa omallatapaa kuin kielenalle.
Varmaan löytyisi vastaus mutta miten bubre (temgesic tabletti) saisi helpoon ja hyvän laatusuhteen nautintotapaan. Pistäminen ei tuu kuulonkaan. Nykyään nuuskin tai nautin virallisesti kielen alla. Mutta voiko tuosta tehdä esim bubre Green dragonoa? El sekoittaa 80 % pisaran viinaa ja ruiskulla 2 ml kielen alle tietty bubret sekoitettuna? Onko yhtään tehokkaampaa kuin normi tapa? Tai nuha sumute pulloon tekis jonkun bubre sekoituksen?
Muistaakseni Karvonen Pentti joka vähän niin kuin toi bubren ja korvaushoidon Suomeen neuvoi juurikin näin jos kaivattiin voimakkaampaa vaikutusta. Eli just väkevään alkoholiin, just esim. toi 80% viina toimii varmasti hyvin. Jos ei viinaa löydy niin putsilapusta puristaa isopropanolit johki sekoitus astiaan (varmaan ihan klikissä mitä saa apteekista tiskiltä pyytämällä 10snt/kpl). Siihen riittää muuten ihan joku 1ml alkoo. Sekoitus ja kippaa kielen alle tai ime ruiskuun ja ruittaa sillä.
Pitäisi nostaa BA:ta 30%-->50%. Näin oon kuullut monesta suunnasta. Varmaan myös nopeuttaa imeytymistä. Tää ja nokittaminen on sun tilanteessa ne parhaat vaihtoehdot.
Tietty jos sun annos on riittävän pieni nii myös bubrelaastareita voit käyttää. Ne kun on ollu kiinni sen 3pv niin kannattaa saksii kiikkiin se itse bubre osuus ja liuottaa pitkään ja huolella niitä palasii. Sit voit ruikkii sen kielen alle, mun ymmärtääkseni laastariin jää vielä huomattava määrä bubree. En oo ihan 100% varma, mut muistaisin että joku fentanyyli potilas teki tälläin. Fentis laastarit on mun käsittääkseni aika samoin tehtyjä ku bubrelaastarit.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34
NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää
Tänk pienellä annoksella
Mennään 0,2-0,4 Mg. Nytkin on mennyt puolikas sivu 2 kuukauteen tämähän ei ole minun pää droppi vaan 1-2 viikossa.tota viinaa pitää yrittää sekoittaa
Viiritsa wrote: Mon 20 May 2024, 19:06
vedin ekaa kertaa subbanaa (nasaalisesti) ja siitä tuli hirveä oksentelu, nuokut ja laskut. onko tämä normaalia?
On. Subbana monesti aiheuttaa monia sivuoireita tolettomalle. Annos kannattaisi olla ekoilla kerroilla alle 0,5 ja siltikin kokemukseen herkästi tulee huonovointisuutta.
Vortex wrote: Thu 01 Mar 2018, 07:21Nonniinn... Huomenta Vaulttilaisille.
Koin jo velvollisuudentuntoa ja ikävää tätä mestaa kohden. Mutta poissa pysyminen on ollut tietoinen valinta.
Mutta tänään on eräänlainen merkkipäivä, milestone , saavutus..jnejne.,
nimittäin opioidintonta elämää tänään takana 1v & 6kk.
Se irtaantuminen ei ollut mikään olankohautuksella sivuutus, mutta siitä myöhemmin enemmän miukäli jollaine kinnostusta on.
Ja sitten silmiini osui tällainen postaus (anteeksi txt-muuri):
"Moro! Kuulostaa melko samanlaiselta tuo käyttöhistoriasi jollain tapaa pääpiirteittäin kuin itselläni, mitä nyt tuosta sain käsitystä. Eli ei mennyt kaikkien odotuksien mukaan se viikonloppuinen rentoutuminen.
Toivon, että tämän palstan lukijat ymmärtäisivät, että minkälainen myrkky on kyseessä. Kaikista pahimmalta tuntuu toivottomuus sen asian suhteen, että tästä ei tule henkisellä tasolla koskaan pääsemään 100% eroon. Tai, niin oletan. Oletko mitä mieltä tuosta?
Elämääni en kadu, mutta kun huomaa ja joutuu nöyrtymään valkoisen nappulan edessä vuodesta toiseen.. te ketkä tässä tilanteessa ette ole, niin kelatkaa näitä sanoja mitä luette edes kerran aivoissanne. Nyt oon ainakin toistaiseksi omalla päihdekuntouttajien suut loksauttavan "huonoa" eroon pääsemistä toteuttanu, ja käyttäny eri huumeita satunnaisesti ns. Taluttamalla sitä, ei päinvastoin. Lukekaa loppuun, nii täs o asiaaki ehkä joillekkin (?)
Kun 2-3 palloa menee päivässä, eikä kukaan edes huomaa, että olet ottanut mitään. Sellainen on sit arkee. Jees. I love drugs, mutta älkää ihastuko tiettyyn substanssiin liikaa. Siit tulee pidemmän päälle harmia, jokaiselle. Tai en tunne ketää subun "viihdekäyttäjää" niistä ketkä on yli 5v kiskonut. Ei yhdelläkään ole se, joillain jopa vuosia jatkunut perjantain odottelu ja vklp kuosailu jäänyt siihen, jos on aina sama, eli bupre kyseessä. Se ei kato mielenlujuutta eikä mielenheikkoutta että on jumissa samas rattaas, mut vaatii vitullisia ponnisteluja erityisesti henkisesti päästä eroon, vaikkei lopettaisi suoraan, vaan hitaasti asteittain, JA VIELÄ KÄYTTÄMÄLLÄ MUITA DOUPPEI SATUNNAISESTI! Eli tärkeimpänä oppia käsittelemään ns "normilaiffin" kitkeryydet kaikkine paskoineen, ja joskus jopa iloineen, ilman subua. Se on vaikeinta, ja en oo enää vuosiin nauttinu täst skeidast, mikä oli ekat vuodet aivan vitun kuningashommaa. Ei siin koukutukkaa välttämättä monee vuoteen.. siks sitä pentuna aatteli, et noh, pystyin olee kuukauden eros vaik pari vuotta vetäny säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta jos päivittäin... Sit tuliki yhtäkkiä yli vuoden putkia, joissa ei tuntiakaan selvinpäin. Kaikista hauskinta oli viel joskus, kun olin saatanan ylpeä, että mun annokset on 6x isompia ku niiden, joista ei oo edes työelämään. Aika terve asia, josta olla ylpeä. Olin 14kk ottanu joka päivä 8-24mg subua, 450-2100mg lyricaa ja sekalaiset bentsot päälle. Toi siis sellane abaut keskiarvo, välil aina loppu pregba tai bentsot, muttei yhtä aikaa Noh. Oon kyl helvetin isokokoinenkin, pointti siis se, että on aika yleistä tuolla radalla että porukka lesoo noil määrillä. Se on sillain sickiä ku siin vertaillaa, että kenelle oma henki merkkaa vähiten ja jos posse pitää hauskaa nii ne o amatöörei ku ei oo pumpus 8mg bupree tai jotkut on muka liian pienet viivat yms.
Suosittelen omatoimisille lopettajille ajottaisia dissosiatiivikäyttöjä, kun on ensin asteittain vähentänyt subun 0-2mg/vrk ilman huijaamista. Huijaamisel tarkotan sitä, että on hampaat irvessä erossa bupresta ja syö lyricoita, bentsoja ja tramaleita viikon tai kaks sillälailla, että tolet on laskenu ja on iisi jatkaa.. ennemmin kun että huijaa, laskee mielummin subudosea 60-80%/vrk, ei välttämättä 0mg/vrk kaikille..henkisestä hyvinvoinnista riippuen se, että mil aikavälillä laskee. Mut taas tietyt dissosiatiivit jeesannu mul ainaki naurettavan paljon.
Olen jo parissa postauksessa antanut niinsanottuja neuvoja. Olen lurkannut täällä foorumilla varmaan kymmenen vuotta, jos vuosiluvut paikkaansa pitävät anywayz, kauan kuitenkin, ja tajunnut, että tämä kyseinen foorumi on monille nuorille ja vanhoille joko jonkinlaisen päihdevalaistuksen, uhma-iän, äidin lääkekaapin sisällön tarkastuksen tai vaan yleisten kiinnostustenkohteiden vuoksi muodostunut melkeinpä top1 tietopankiksi/keskustelualueeksi. Koen siis, että tänne buprekeskusteluun vaaroista ja liiallisen käytön aiheuttamista ongelmista puhuminen voi olla ihan hyväkin juttu! Ajatellaan kuitenkin kuinka moni ajautuu joka vuosi väärille urille, vaikka huumeiden käyttötarkoitus ei minun maailmankatsomuksessani ole se, että jonkun lääkkeen tai vastaavan vaikutuksen alaisena tulisi olla joka päivä ja hetki
Subu on aineena aika skeidaa, verrattuna vaikka oksikodoniin, heroiiniin, oksimorfoniin, (Ei taida olla Suomes vieläkään) fentanyyliin ja tiettyihin tutkarifentoihin ja erinäisiin muihin tutkareihin. Opiaatteja, jotka ovat siis vitun hyviä. Tota listaa vois jatkaa pitkään varmaan jos en ois näin linkussa. Mutta subu on mun mielestä kohtuuhintaista perus viihdekäyttäjälle. Asut missä vaan nii etköhän sä siihe rahat löydä mistä vaan. Toleranssi nousee kyllä suht nopeasti, mutta näkisin täysagonistit pahempana tolennostattajana ainakin henkilökohtaisella tasolla. Ja se, että subua täällä Suomessa jostain syystä on tarjolla aivan vitusti. Vaikka sitä jää kiinni joka tulliin kokoajan kymmenien tuhansien lasteja, hinnat ovat melkolailla stabiilit. Nojoo, kyl se kalliiks tulis perus katuhinnoilla, jos käytät esim 8-12v ja maksaisit sen 45-65e kpl. Kyllä sä tos vaihees jo keinot keksit ja linkkis kehität tosin. #kokemustaon
Tässä tapauksessa porttiteoria toteutuu, kun paikallinen weedmänisi on useasti myös osa-aikainen buprejuhta. Ei tietenkään aina, mutta tunnen paljon porukkaa, jotka koukuttuvat erittäin salakavalasti nuorella iällä puolivahingossa subuun. Joka on siis paskaa huumetta joka levelil, blokkaa hyvät opparit, nostaa sellaisen tolen, jota ei voi verrata muihin. Koska vaik sul ois vitun kovat konttitolet, puhun nyt siis vitun kovista, nii kyl sul se 8x 80mg toimii jokatapaukses. Sit laitetaa samanlainen narkkihirmu, joka diggailee subusta.. sille laitetaa 36mg, ni siit tulee vaa normaali, vaik päiväannos ois 8-16mg. Ja tuo antagonismi vie ilon monesta asiasta myös tiettyjen aineiden kombotusmahdollisuuksien puuttuvuuden vuoksi.. senhä ny tietääki kaikki
Okei, noi loput tos oli puoliks huulta. Se foorumiaktiivi Petri(xx) joku numerosarja, vaikuttaa erittäin pätevältä kaverilta, joka osaisi sanoa varmasti mihin perustuu tuo buprenorfiinin ns. raja, jolloin se määrä ei vaikuta enään millään lailla.
Itse olen vähemmän tiedemies, mutta muistoissani on sellainen juttu, että kun määrä menee yli 4mg / vrk, vaikutus on sama, otatko 4 vai 16. Tässä vaiheessa kyse on henkisestä riippuvuudesta, jos asian tiedostaa, mutta vedot on tehtävä hinnasta sekä asian tiedostamisesta
Syy siihen, että vaikutan jonkun sortin moralistilta, on tällä kertaa A-PVP. Toivon, että tuo Petri6 (sehän se nro oli) vastaa tähän kysymykseeni. Todellinen ammattilainen alallaan, tai harrastajana. Hah hah. Propsit sulle siis.
LOPUKSI!!!!
Jos joku kaipaa apua Subutexin lopettamiseen, niin minusta saa vertaistukea. Se ei ole helppo juttu, varsinkaan olla tekemättä vaihtoa toisen TIETYN päihteen orjaksi. En usko, että oon yksin tän asian kans, eli mul on omakohtaisia ideoita ja kokemuksia tätä asiaa koskien, ja tehnyt niin paljon väärin matkalla eroon tästä paskasta, että osaan ainakin kertoa mitä EI kannata tehdä eroon pyrkiessään. Asteittain, asteittain.. päämäärä ja asteittainen, omaa tahtia henkisen hyvinvoinnin kautta eroon. Testatkaa joku ongelmainen joka ny lukee ja samaistuu johonkin Jos joskus käytte päihdekuntoutuksessa, niin ainaki itteäni vituttaa joka hoitopaikas se, että kuntouttajilla on harvoin päihdetaustaa. Alkoholistiparantoloissa usein on alkoholisteja ohjaajatkin, mutta huumekuntoutuksis ainoo tuki, mitä jääräpää niin kuin minä jaksaa kuunnella, on NA-ryhmä... ja siel pitäs olla KOKONAAN EROSSA kaikista päihteistä. NOT for me bro. Takaan, että on helppo hengittää kun ei tarvi miettiä subua 24/7 ja kaikki menot ja tulot perustuu bupreen. Mut tiiätte, tuol hoidos vaan toivoo et joku ymmärtää samat asiat ja osaisi olla tukena. Tää auttaa mua, tää pelkkä tekstinkirjoitus ja avautuminen, saatika se, jos joku ottaa koodii ja päästää purkaa vyyhtii puolintoisin
Ja pari subuun ratkennutta tyyppiä tälle samaiselle sivulle nr70, älkää olko liian ankaria vaikka pettyykin rankasti kun ottaa vedot tauon jälkeen. Kirjottakaa mulle jos jaksatte, en esitä mitään parempaa tai viisaampaa tai mitää. Käytän huumeita ja diggaan niistä, mutta jaetaan yhteinen ongelma, so we know dis shit..
Hei, poistakaa mun jorinat jos ei kuulu tänne nää tälläset. Edelleen, I'm new in town baby"
-kuppi
Etenkin tekstin loppupätkä, "
LOPUKSI!!!!
Jos joku kaipaa apua Subutexin lopettamiseen, niin minusta saa vertaistukea. Se ei ole helppo juttu, varsinkaan olla tekemättä vaihtoa toisen TIETYN päihteen orjaksi. En usko, että oon yksin tän asian kans, eli mul on omakohtaisia ideoita ja kokemuksia tätä asiaa koskien, ja tehnyt niin paljon väärin matkalla eroon tästä paskasta, että osaan ainakin kertoa mitä EI kannata tehdä eroon pyrkiessään. Asteittain, asteittain.. päämäärä ja asteittainen, omaa tahtia henkisen hyvinvoinnin kautta eroon. Testatkaa joku ongelmainen joka ny lukee ja samaistuu johonkin Jos joskus käytte päihdekuntoutuksessa, niin ainaki itteäni vituttaa joka hoitopaikas se, että kuntouttajilla on harvoin päihdetaustaa. Alkoholistiparantoloissa usein on alkoholisteja ohjaajatkin, mutta huumekuntoutuksis ainoo tuki, mitä jääräpää niin kuin minä jaksaa kuunnella, on NA-ryhmä... ja siel pitäs olla KOKONAAN EROSSA kaikista päihteistä. NOT for me bro. Takaan, että on helppo hengittää kun ei tarvi miettiä subua 24/7 ja kaikki menot ja tulot perustuu bupreen. Mut tiiätte, tuol hoidos vaan toivoo et joku ymmärtää samat asiat ja osaisi olla tukena. Tää auttaa mua, tää pelkkä tekstinkirjoitus ja avautuminen, saatika se, jos joku ottaa koodii ja päästää purkaa vyyhtii puolintoisin
Ja pari subuun ratkennutta tyyppiä tälle samaiselle sivulle nr70, älkää olko liian ankaria vaikka pettyykin rankasti kun ottaa vedot tauon jälkeen. Kirjottakaa mulle jos jaksatte, en esitä mitään parempaa tai viisaampaa tai mitää. Käytän huumeita ja diggaan niistä, mutta jaetaan yhteinen ongelma, so we know dis shit.. "
Nyt voisin jo uskoa itsestäni olevan vertaistueksi, viestittelykaveriksi, tms.. Aiemminkin kyllä yritin, mutta pää olisi pitänyt olla "selkee" ennenkuin paljon löytyy resursseja muille. Vaikkakin toisten kokemuksista saa hyvcää näkövinkkeliä myös.
Päivä kerrallaan...
Pikainen tervehdys tänne, sama opioidivapaaa elämä jatkuu.
Sydämestäni toivon voimia teille jotka kamppailette