Tuntuu että 14mg on meigälle ehkä just se "sweet spot" xonea.
Sulattelen xone-filmit sillai, et eka yks lappu, ja sit joku minuutin päästä heitän toisen lapun kielenalle..
Kyllä ne mielestäni aika nopeesti siitä imeytyy, vaikka usein jäänkin sitä sylkimujua pyörittelemään suussa pidemmäksikin aikaa. Niin en huomaa vaikutuksessa eroa, vaikka jo 5min päästä huuhtelisin vedellä.
Outoo muuten että mulla ei vaikuta pupilleihin juuri mitenkään toi xone.
Alkanu kans kelaan täs, josko vaihtais metikselle, vaikka kuukauden vasta ollut xonella. Jollaintapaa passivoittaa ja vie tunteista liikaa sitä jotain, jotta osais iloita elämästä ja liikunnasta (kävelen päivittäin paljon).
Mikään ei oikein tunnu enää innostavan jollain mystisellä tapaa. Voi olla elämäntapa masennustakin.. Taisiis, sitä kun en löydä enää oikein tapaa elää sellaista mielekästä elämää, josta saisi edes jotain iloa, joka kantaisi.
Ja sit kans, tuntuu et jatkuvasti pitäis boostia jollain (gaboilla, benjoilla..), että on hyvä olla. Vaikee selittää.
Toki, ehdottomasti koen korvaushoidon olevan äärimmäisen hyödyllinen. Saanut elämään toisenlaista otetta. Ja elämä on muutakin kuin jatkuvaa säätöä ja rahapulaa.
Xonessa on paljon hyvää. Ehkä juurikin se, ettei se päihdytä tippaakaan, muttei se myöskään anna mitään kipinää mihinkään suuntaan.
Ja ennenkaikkea se, että koukku itse aineeseen on paljon miedompi riippuvuus. Se on xonen lohdullisin puoli.
Metadoni taas painii jo astetta kovemmassa sarjassa.
Ei se välttämättä huono asia ole, hieman vain pelottaa ajatus.
Vähän mitä Panda tässä topicissa on puhunut, että xone tylsistyttää, vai miten se nyt sen ilmaisikaan
(koitan löytää quoten)
(edit)
SadPanda wrote: Thu 16 Jun 2016, 12:17
TÄÄ ON HUIPPU LÄÄKE! SIIS EI SEN OLON TAKIA. vaan siis mä huomaan että mun ajatus on KIRKASTUNUt. siis en oo enää niin masentunut mitä sillon ku olin buprella ja jotenki tunteetki pelittää iha erillalailla. Esim olen itkenykki ihan siis ikävää mitä ei oo tapahtunu aikoihin ku olen ollu buprella. Mutta siis uskon että tää on just mulle hyvä juttu! Ja en nosta enää annosta tästä ja sanon sen myös lääkärille tänään. Toivotaan ettei nyt ilmaannu mitn kauheita sivuoireita.
SadPanda wrote: Fri 01 Jul 2016, 07:09
Metis antaa mulle virtaa ja samalla huomaan että mä innostun nykysin paljo enemmän asioista mitä sillon ku olin burprel.. mutta siis kyllä mä sanon et hyvä juttu oli ku vaihdoin. Ei ole ollut AINEENHIMOJA ei stimu eikä jarru tms ja osaa ajatella kyllä ihan täysin erillälailla kaikkea ku aiemmin. Metiksen syytä tai ei niin hyvä juttu anyways ;)
Jotenkin uskon, jos hänen mielestään metadonilla vastaavaa ei samallatapaa ole, vaan pystyis jotenkin edes puolittain nauttimaan täysillä tunteista elämässä.
Emt. Vähän ehkä petttynyt xoneen pidemmän päälle.
Taustalla kumminkin puhtaasti täysagonisti koukku.
Ja stimuaddiktio.
Alkutaipaleellahan tässä vasta ollaan. Eli pidän xonesta kiinni, niin kauan kunnes olen varma onko metikselle vaihtaminen välttämätöntä hoidossa pysymisen kannnalta.
Lisäks toi bentojen nollatoleranssi alkaa ketuttaa xone-hoidossa.. En tiedä mitä se metiksellä, mutta loppuispahan uhkailut pistää metikselle kun pamit näkyy toistuvasti seuloissa. Ja ollut ihan rehellinenkin niiden suhteen.
Noh. Toistaseks xonella mennään ja.. Ehkä parempi olla liikaa vaikuttamatta siihen mitä tulee tapahtumaan.
Pääasia että pysyy hoidon piirissä, ja on yhteistyöhaluinen & sitoutuu hoitoon, miten siitä on sovittu.
Yksinkertaisesti en tämän parempaan pysty bentsojen alasajossa.. 15v kumminkin niitä syönyt. :/
P. S. Mulla itellä on pelkästään hyvää sanottavaa xonen osastoaloituksesta.. Eipähän tarvii ensimetreillä ravaa klinikalla, kun lääkkeet saa samasta rakennuksesta heti aamupalan jälkeen. Ja viikko meni todella nopeasti täyshoidossa:)
Pitää puntaroida vielä tarkkaan josko metis ois itselle sopivampi. Ehkä vanhana stimunistinäkin huomaan, että xonella on hyvin rajallinen vaikutus päihdemielitekoihin.
Ehkä se sopii niille parhaiten ketä on "vain" bupre koukussa. En tiedä..
En ainakaan usko liikaa metadonin demonisointiin.
Eli kiitos SadPanda:)
. Sun postauksista ollut paljon itselle hyötyä.
Toki muidenkin mielipiteet olleet / on, ja tulee olemaan arvokkaita.
Must tämä topicci on tällähetkellä Vaulti parasta antia.
Let's keep this topic alive,!
Kaikkea hyvää & hyvää kesää tutuille & Vaulttilaisille :)