Kyllä toi 70mg rupeaa jo aika isolta kuulostamaan, en ainakaan heti nostaisi siihen, vaan koittaisin sillä 60mg aluksi pärjätä. Kun oon ite vähän ajatellu, et mulle semmonen 60-80mg vois olla sopiva annos et ilman pidempää täysagonistien käyttöpätkää en välttämättä paljon yli tuon 60mg suosittelisi annoksia. Tietysti omakohtasia juttujahan nää on, eikä sitä voi mitenkään yleispätevästi sanoa, etteikö yli 60mg voisi nostaa, jos siltä oikeasti tuntuu. Mutta olojen toivossa siihen ei kannata lähteä (eikä siitä nyt kysymys ollutkaan).SadPanda wrote:Joo eli sori tuplapostaus mutta nyt pakko kysyä suora mielipide! ONKO 70MG metadonia jo ISO annos? kun kävin lääkärillä eilen ja sit se kyseli kaikkea ja vastilin tietty rehellisesti yms ni se oli suunitellut että nostetaan autom. 60mg asti eli se on tänää 40mg huomenna 40mg,-> sunnuntaina 50, tiistaina 50. keskiviikkona 60 ja to 60 jne jneNiin hän sanoi että mutta jos käy niin että tuntuu ettei se 60mg riitä tai huomaat huonovointisuutta yöllä tai aamulla niin kyllä hän sen lupaa nostaa sinne 70mg mutta sitten hän alkaa konsultoimaan ylöspäin ja ei ole yleensä tehty nostoja tuon 70mg ylöpuolele täällä missä olen. Niin miten.
Korvaushoito
-
Petri6
- OD
Re: Korvaushoito
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Personaes
- OD
Komppaan petriä.
70mg on jo aika iso annos. Yritä pärjätä pienemmällä.
Kun aloitin hoitoa, niin meidän porukassa oli pari käyttäjää jotka päätyi jo 35-40mg doseihin ja ne kanto jo ihan hyvin.
Itellä aika hc-käytöllä päädyin aluksi 50mg doseen, jota nostin sitten pari vuotta hoidon alkamisesta 55mg ja oliko se korkeimmillaan 60mg.
Itse oon aina pyrkinyt ottamaan pienimmän mahdollisen annoksen. Mä käytin isompia määriä ja pidempään kuin moni muu joka oli hoidossa, mutta silti näillä oli 20-30mg isommat annokset mitä mulla. Nytkin pärjäilen ihan hyvin 12mg/pv bupre annoksella.
Mene fiilisten mukaan, jos se 50-60mg ei kanna niin ota sitten isompi. Mutta kyllä mä uskoisin että pärjäisit jo 50-60mg annoksella, suurinosa pärjäis.
Kannattaa muistaa että isompi annos lisää vaan sivuoireta, jos oloja koitat hakea tuolla annoksen nostolla, niin ihan turhaan. Se tasoituu joka tapauksessa ajan mittaan.
70mg on jo aika iso annos. Yritä pärjätä pienemmällä.
Kun aloitin hoitoa, niin meidän porukassa oli pari käyttäjää jotka päätyi jo 35-40mg doseihin ja ne kanto jo ihan hyvin.
Itellä aika hc-käytöllä päädyin aluksi 50mg doseen, jota nostin sitten pari vuotta hoidon alkamisesta 55mg ja oliko se korkeimmillaan 60mg.
Itse oon aina pyrkinyt ottamaan pienimmän mahdollisen annoksen. Mä käytin isompia määriä ja pidempään kuin moni muu joka oli hoidossa, mutta silti näillä oli 20-30mg isommat annokset mitä mulla. Nytkin pärjäilen ihan hyvin 12mg/pv bupre annoksella.
Mene fiilisten mukaan, jos se 50-60mg ei kanna niin ota sitten isompi. Mutta kyllä mä uskoisin että pärjäisit jo 50-60mg annoksella, suurinosa pärjäis.
Kannattaa muistaa että isompi annos lisää vaan sivuoireta, jos oloja koitat hakea tuolla annoksen nostolla, niin ihan turhaan. Se tasoituu joka tapauksessa ajan mittaan.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Kasiko
- Apteekki
Hyvä homma panda , kun mietit tuota annos hommaa etukäteen. Minun mielestä kannattaa tehä tuollain mitä personaes ja petri kans tuumaili. Jotku tyypit tekee kh:n alussa sen virheen että eka nostaa korkealle annoksen vaikka ei tarvis , ja aattelee , että ehtiihän sen sitte puottaa myöhemmin. Yleensä ottaen tosi monella liiaan iso bupre tai metku dose päivälle.
Itellä vieläki tuo 18mg päivässä , ja luulen että pärjäis pienemmälläkin , mutta ei oo saanu aikaseksi alottaa annoksen alentamista. Muutenki ollu kyllä motivaatio vähä hukassa ja retkahtanu välissä.
Itellä vieläki tuo 18mg päivässä , ja luulen että pärjäis pienemmälläkin , mutta ei oo saanu aikaseksi alottaa annoksen alentamista. Muutenki ollu kyllä motivaatio vähä hukassa ja retkahtanu välissä.
-
Personaes
- OD
Kerros pandakarhu että miten on sujunut lääkkeen vaihto? Paljon on annos? Miten vaikuttaa metis suhun, saatko oloja?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Juu. Elikkä meni 2vrk ajan 50mg ja tutkailin ihan oikeasti sitä oloa aina aamuisin kun mun verenpaineet on ollu iha TÖRKEEN korkealla siis ihan järjestää aamuisin 189/98 ja pulssi 90 ja aamuisin oli vatta löysällä ja kylmiä väreitä yms reflasia tuntemuksia.. No sitten nostettiin 60mg ja se meni 2 päivänä niin tänä aamuna oli jo paineet 135/82 ja pulssi 75 ! Elikkä aika hyvät mutta kuitenkin oli vielä reflanen olo (siis mö tutkiskelin ihan oikeasti sitä oloa koska en olisi halunnut nostaa kun en ole esim saanut kertaakaa "nuokkuja" en silmiä luppasee enkä muutenkaa ku juuri sen semi euforisen tai lämmön rintaan. Siis kysyin lekurilta että miten kannattaako se nostaa 70mg että hauaisin pärjätä sillä 60mg ja kysyin että miten että jos ei se nyt riitä ni voiko se riittää tyyliin viikon sisällä että voiko olla et se tasaantui nin se oli sitte tälle aamulle laittanu sinne noston 60mg -> 70mg. Joten sit otin sen tänään ja mä en niinku kelannu edes että tuis mitää oloa ni täytyy sanoa että tuli aika moiset nousut siis ihanku mulla olis ollu se 60mg-70mg se joku sweet spotti siinä et miten se toimii. Tosin otin tyhjään mahaan ja olin juonu paljo kahvia. NOSTAA MOODIA, siis todella hyvä fiilis kokoajan. En hikoile, en oo huomannut oikeen mitään kauheita sivuvaikutuksia. ainut vaa et iho hieman kuivaa mut sehä voi johtua vedestä yms ilmastoinnista. Mutta niin se pointti oli se että tänään tuo metadoni tuntu aika lailla ja röökiä raivotin ketjussa ku oli nii kiva polttaa. Lääkärille menen tässä kohta ja nyt saa riittää tuo. Verenpaineet oli IHANTEELISET . Ja uskon että tämä riittää pitää terveenö sen 24h koka kuitenkin kokoajan se oon kantanut pidemmälle. Ja nyt oli kyse enää 2h ja MIETOJA reflan tuntemuksia aamuisin ennen lääkettä.Personaes wrote:Kerros pandakarhu että miten on sujunut lääkkeen vaihto? Paljon on annos? Miten vaikuttaa metis suhun, saatko oloja?
TÄÄ ON HUIPPU LÄÄKE! SIIS EI SEN OLON TAKIA. vaan siis mä huomaan että mun ajatus on KIRKASTUNUt. siis en oo enää niin masentunut mitä sillon ku olin buprella ja jotenki tunteetki pelittää iha erillalailla. Esim olen itkenykki ihan siis ikävää mitä ei oo tapahtunu aikoihin ku olen ollu buprella. Mutta siis uskon että tää on just mulle hyvä juttu! Ja en nosta enää annosta tästä ja sanon sen myös lääkärille tänään. Toivotaan ettei nyt ilmaannu mitn kauheita sivuoireita.
Kuitenkin tämä mieliala on ihan huippu juttu! toivotaan ettei se katoa tai käänny masennukseksi. Olen myös tuntenut olevani hieman sosiaalisempi.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
renttuni
- Apteekki
Täällä kuulemma ei käytetä xonea enää kuin harvoin korvaushoidossa, ja suurin osa metiksellä. Miksihän näin on.. ?
Mun pitää ensin mennä katkolle, varmaankin parin viikon sisällä. Kyllähän se vituttaa, mutta ei voi mitään.
Mun pitää ensin mennä katkolle, varmaankin parin viikon sisällä. Kyllähän se vituttaa, mutta ei voi mitään.
-
sxoxyvg
- OD
Metishoito halvempaa. Ja vaik kovempi myrkky onkin ni mitä välii jostai nisteistä. Oisko aika pitää ääntä?
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
-
SadPanda
- LD50
Siis tänään meni 3 päivä annos 70mg niin aamulla ennen dosea mitattiin verenpaineet nii oli IHANTEELISET siis tämä on ihan uutta mulle koska sairastan verenpainetautia nin kuitenki paineet oli 130/82 ja pulssi 64! Siis noi on todella hyvät mulle koska yleensä ne on ollu jotain 193/105 järestää ja pulssi jotain 98... Et silleesti tää vaikuttaa sopivan mulle. Sitten huomaan että tämä metadoni antaa mulle virtaa todella paljon. siis sillee hyvällä tavalla ei oo levoton olo mutta jaksaa touhuta yms. Sitten nyt kun aamuisin on siihen saakka tosi hyvä olla et saa lääkkeen niin en ala enää nostamaan ylöspäin 70mg on siis mulle sopiva dose. Onhan se sillee korkea joo mutta mielummin mä olen sen 24h terveenä ku et aamuisin ennen lääkkeelle menoa kipeä. Siis vitsi olen ONNELLINEN ET LÄHDIN TÄHÄN MUKAAN. Siis mä tiedän että tästä hyvä tulee..
Mitähän tässä muuta. Ainiin nyt olen 2vkoa ottanut kohta metadonia ja en ole huomannut sivuvaikutuksia oikeastaan ollenkaan. Välillä saattaa hikoiluttaa hetken mutta voi johtua nikotiinista ku tulee raivotettua kessua vähän liikaa... Ruokahaluun tämä vaikuttaa ehkä hieman mutta olen tarkoituksella vähentänyt annoskokoa ja otaan aina järestään puolilautasta salaattia + kastiketta. Yms vihanneksia. JOTENKI OLEN SAANUT ELÄMÄN HALUN TAKAISIN. Vie myös stimuhimot multa pois juurikin sen takia koska tunnostaa antavan virtaa mulle. Mitähän vielä. Niin oikeastaan eipä muute mennyt TODELLA NOPEAA TÄMÄ ALOITUS JAKSO. Siiis nyt tulevana tiistaina tulee se 2vkoa täyteen ja siirryn kuusamoon avo osastolle jatkohoitoon viikoksi. Elikkä olen sitten kokonaisuudessa ollut osastoilla kuukauden mikä on todella hyvä niin saa hyvän pohjan raittiudelle. Olen miettinyt myös riskitilanteita yms ja täyttänyt lappuja ja lippuja ja kyllä mä oikeasti olen tosissani nyt ja aijon yrittää. Olis mahtavaa taas kun olis ollu jo sen puoli vuotta esim hoidossa ja ilman retkahduksia. Mä tiedän et se eka retkahdus on mulle merkittävin elikkä sitä kun en ota niin olen vahvoilla. HElppoahan se ei tule olemaan mutta kovalla tsempillä etiäppäiN! !! oiekasti mä en tiedä miten mä saisin kuvaltua tätä fiilistä yhtään enempää. Siis TODELLA HYVÄ FIILIS. Ja vähä kiva ku tosiaan pääsee tiistaina kotikaupunkiin ja siellä saa taas neula-akupunktiota ja pääsee fysioakustiseen tuoliin
<3 <3 <3
Mitähän tässä muuta. Ainiin nyt olen 2vkoa ottanut kohta metadonia ja en ole huomannut sivuvaikutuksia oikeastaan ollenkaan. Välillä saattaa hikoiluttaa hetken mutta voi johtua nikotiinista ku tulee raivotettua kessua vähän liikaa... Ruokahaluun tämä vaikuttaa ehkä hieman mutta olen tarkoituksella vähentänyt annoskokoa ja otaan aina järestään puolilautasta salaattia + kastiketta. Yms vihanneksia. JOTENKI OLEN SAANUT ELÄMÄN HALUN TAKAISIN. Vie myös stimuhimot multa pois juurikin sen takia koska tunnostaa antavan virtaa mulle. Mitähän vielä. Niin oikeastaan eipä muute mennyt TODELLA NOPEAA TÄMÄ ALOITUS JAKSO. Siiis nyt tulevana tiistaina tulee se 2vkoa täyteen ja siirryn kuusamoon avo osastolle jatkohoitoon viikoksi. Elikkä olen sitten kokonaisuudessa ollut osastoilla kuukauden mikä on todella hyvä niin saa hyvän pohjan raittiudelle. Olen miettinyt myös riskitilanteita yms ja täyttänyt lappuja ja lippuja ja kyllä mä oikeasti olen tosissani nyt ja aijon yrittää. Olis mahtavaa taas kun olis ollu jo sen puoli vuotta esim hoidossa ja ilman retkahduksia. Mä tiedän et se eka retkahdus on mulle merkittävin elikkä sitä kun en ota niin olen vahvoilla. HElppoahan se ei tule olemaan mutta kovalla tsempillä etiäppäiN! !! oiekasti mä en tiedä miten mä saisin kuvaltua tätä fiilistä yhtään enempää. Siis TODELLA HYVÄ FIILIS. Ja vähä kiva ku tosiaan pääsee tiistaina kotikaupunkiin ja siellä saa taas neula-akupunktiota ja pääsee fysioakustiseen tuoliin
-
Petri6
- OD
Tämähän se todellinen syy on, sitten jos sitä ei kehdata myöntää niin heitetään jotain paskaa tyyliin "Xonea valuu järjettömiä määriä kadulle", ihan kuin metadonia ei muka voisi valua (ja tästä hyvänä todisteena kuinka metadoni on noussut överikuolematilastoissa jatkuvasti). Uskon, että hommaan tulee järkeä vasta, kun metikseen rupeaa tippumaan semmoinen määrä porukkaa vuodessa, ettei ongelmaa enää voida sivuuttaa (tai jossain "korkeassa asemassa" olevan muksu öyskää ittensä metiksellä hengiltä).sxoxyvg wrote:Metishoito halvempaa. Ja vaik kovempi myrkky onkin ni mitä välii jostai nisteistä. Oisko aika pitää ääntä?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Bentseeni
- Lepakko
Miten tuossa metadonhoidossa, saako siinä kotipulloja sitten minkä ajan päästä? Ilmeisesti myös kaupunkikohtaista tuttu Jyväskylässä ei saanut koskaan, kun siellä ei saa. Eräs heppu muutti syystä tai toisesta Lahteen ja sai kotipulloja. Onko tämä asia yhtä kaupunkikohtaista, kun että esim Jkylässä ja Hämptonissa ei ole xone hoitoa ollenkaan vaan pelkkä metadon.
-
Personaes
- OD
Onko täällä ketään joka on lopettanut xone-hoidon? Miten toteutit lopetuksen? tekikö tiukkaa?
Oon ajatellut että lopetan xone hoidon kesän jälkeen. Nyt vaan mietin että lopetanko portaittain pikkuhiljaa, vai että meen osastolle ja siellä suht. nopeasti pudotetaan nolliin ja kärsin viekkarit siellä.
Pikkuhiljaa pudotus vois olla kait kivuttomampi, mutta en tykkää siitä, että pitäisi kitkutella kuukausia nihkeillä oloilla. Mielummin kerrasta melkein poikki.
Oon ajatellut että lopetan xone hoidon kesän jälkeen. Nyt vaan mietin että lopetanko portaittain pikkuhiljaa, vai että meen osastolle ja siellä suht. nopeasti pudotetaan nolliin ja kärsin viekkarit siellä.
Pikkuhiljaa pudotus vois olla kait kivuttomampi, mutta en tykkää siitä, että pitäisi kitkutella kuukausia nihkeillä oloilla. Mielummin kerrasta melkein poikki.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Ei se nyt noin voi mennä, etteikö kotiannoksia voisi ollenkaan saada. Vaikka "korvaushoitoasetuksen" 6.2 § onkin kirjoitettu muotoon:Bentseeni wrote:Miten tuossa metadonhoidossa, saako siinä kotipulloja sitten minkä ajan päästä? Ilmeisesti myös kaupunkikohtaista tuttu Jyväskylässä ei saanut koskaan, kun siellä ei saa. Eräs heppu muutti syystä tai toisesta Lahteen ja sai kotipulloja. Onko tämä asia yhtä kaupunkikohtaista, kun että esim Jkylässä ja Hämptonissa ei ole xone hoitoa ollenkaan vaan pelkkä metadon.
"Jos potilas sitoutuu hoitoon hyvin, hänelle voidaan luovuttaa toimintayksiköstä enintään kahdeksaa vuorokausiannosta vastaava määrä lääkettä. Erityisestä syystä tällaiselle potilaalle voidaan poikkeuksellisesti luovuttaa lääkettä toimintayksiköstä 15 vuorokausiannosta vastaava määrä."
Niin ei tuo silti sitä tarkoita, että potilaalta voitaisiin kokonaan evätä mahdollisuus saada kotiannoksia nyt ja tulevaisuudessa. Tietysti kotiannosten ehtona on juuri tuo hoitoon sitoutuminen, joka käytännössä tarkoittaa puhtaiden seulojen antamista, mahdollisesti keskusteluja hoitajan ja lääkärin kanssa jne. Alussa voidaan vaatia myös tiettyä aikaa ennen kuin kotiannoksia ruvetaan antamaan, mutta kotiannosten kategorinen kieltäminen hoitoon hyvin sitoutuvalta loukkaa räikeästi perustuslain suojaama yhdenvertaisuusperiaatetta. Ts. ihmisiä ei saa perusteettomasti asettaa eri asemaan, eli vaikka korvaushoidon toteuttamisessa voidaan hyväksyä jonkin verran toteuttamispaikkakunnan mukaisia eroja esim. siinä, kuinka nopeasti kotiannoksia voi saada ja kuinka monta puhdasta seulaa pitää antaa, jotta saa yhden annoksen lisää, ei tuollainen harkinta mahdollista kotiannosten kategorista kieltoa.
-
SadPanda
- LD50
Mulle sanoi lääkäri että jos nyt menen ansiotyöhön tai opiskelemaan joksikin mistä valmistuu voin saada kotimetadonit 4kk päästä ja muuten se on 6kk
-
sxoxyvg
- OD
Re: Lopettaminen (ja vähentäminen)
Kuuluis kh-ketjuun, siirrän ite mut nyt pakko johoki tää saada ylös etten unoha
Voisko täst koittaa saada jotain lakihommii aikaseks? Keneen olla yhteydes, potilasasiamieheen vai?
Mites kun esimerkiksi minun kunnassa tarjotaan ainoastaan metadonihoitoa, kun taas naapurikunnassa olisi xone käytössä? Itse tekisi mieli siirtyä KH mielellään mutta ei tekis mieli vaihtaa täysagonistiin jonka sivuvaikutukset ovat paljon buprea pahemmat.http://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet wrote:Perustuslain yhdenvertaisuussäännös edellyttää, että henkilö saa tietyt palvelut ja hoidot riippumatta siitä, missä kunnassa hän asuu.
Voisko täst koittaa saada jotain lakihommii aikaseks? Keneen olla yhteydes, potilasasiamieheen vai?
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.
-
Personaes
- OD
Kerros panda miten on mennyt? Päädyitkö siihen 70mg annokseen? Tuleeko oloja siitä? Mites muuten?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Juu 70mg annokseen päädyin ja jäinPersonaes wrote:Kerros panda miten on mennyt? Päädyitkö siihen 70mg annokseen? Tuleeko oloja siitä? Mites muuten?
Mä etsin nyt syksyksi opiskelupaikkaa aikuiskoulutuskeskukselta ja ajattelin jonku 1-2v koulun käydä. Josta saa jonkinlaiset paperit mitkä kiinostaa. Nyt on aamu ja 20h lääkkeestä ja ole. TÄYDIN TERVE. Mieli ei ole metadonista eikä ole kärsimystä tunnit ennen lääkkeelle menoa.
Päätin myös että jätän turhat boostailut pois. Tää Metis riittää itsessään mulle. Ja jos tuo olo säilyy mikä siitä nykysi. Tulee ni luulen että seki kantaa jo itsessään turvallisesti mua pitkälle. Täytyy kuitenki muistaa ettei pelkkää. Lääkkeeseen luota liikaa..
EDIT: millon niitä ikäviä sivuoireita alkaa tulla? Nimittäin ainut mitä mulla on on lähinnä se hikoilu.. Siis ku kävelee paikasta A paikkaan b ni huhhuh sitä kans valuu
Edit2: Jotenki jännä kun tiettyinä päivinä metadoni antaa just hetkellisen euforia. Ja nyt tänään ku juonu vettä eilen ja tänään yht 2.5l /vrk niin jotenki tuntuu että tuo metadonikin euforisoi enemmän ja kauemman. Ainiin ja tänään en suyönyt aamupalaks mitään Niin huomaa kyllä paljon voimakkaamman vaikutuksen. Mut edelleen en ole tästä kertaakaan muikkuja saanut. Ei niinku mitn sellaista. Mut muuten tämä kyllä antaa hyvä. Pohjan tulevalle kun ei juuri etsi enää sitä oloa ja aamulla ei ollu semmonen olo että nyt pakko saada ja ei odottanu vaan kello. Etenevän. Jännä aine. Mutta juu. Ihan hyvällä mallilla pää alkaa olemaan siis ihan hyvä fiilis eikä ahdista. Ja sain asiat hoidettua ja vuokrarästit maksettua
-
Isavela
- Lepakko
Hyvältä kuulostaa, SadPanda! Paljon tsemppiä jatkoon ja hienoa lukea, että oot saanut asioita hoidettua ja että kitkuja ei ole enää niin paljon
.
Mulla on hoito kans nyt alkanut sujua paremmin, puhdasta seulaa antanut kuukauden verran jo. Olen tosi hyvilläni siitä, että olen jaksanut tsempata ja olla selvinpäin, alkaa ne pahimmat nitkut hellittää, kai. Silti tulee päiviä, että hikeä puskee ja kädet tärrää, kun tekee niin paljon mieli kamaa, esim tänään on ihan mielettömästi tehnyt mieli pevekkiä ja jopa piriä, vaikken siitä (piristä) ees oikein tykkääkään. Onneksi tälle päivälle on tekemistä ja on hyvät ilmat, menen uimaan jossain vaiheessa päivää ja illalla grillataan kaikkea hyvää.
Mullahan on sinänsä "pakotettu" raittius, koska mulla on kaksi varoitusta ja kolmannesta joko lopetetaan hoito tai siirryn metadonille, jota en siis näe itselleni hyvänä vaihtoehtona, koska tää bupre kantaa ihan ok, olen pirteä jne. Ja mua kiristetään/uhataan toiselta taholta, josta en sen enempää kerro, koska niin henk.koht. asia ja saatettais tunnistaa. Tottakai haluan olla raittiina,mieluiten koko ajan. MUTTA. Kylkä mun tekee mieli aina joskus ja jouluna ottaa jotain (happoa, sieniä, mdma, pv tms), mutta ei tosiaankaan kiinnosta jatkuvasti eikä edes joka kuukausi, harvemmin Se ei ole hoidossa sallittua eikä ne usko, että joku voi oppia pitämään hallinnassa viihdekäyttöä. Tiedän muutaman ihmisen, kellä se onnistuu hyvin ja olen itse samanlainen. Mulla ei ole mitään syytä vetää jatkuvasti, ei se ole hauskaa eikä nautittavaa millään lailla. Mut pitää pitää ajatukset omana tietonaan, koska heti luullaan et haluan takaisin kentälle.. En. Todellakaan.
Mulla on hoito kans nyt alkanut sujua paremmin, puhdasta seulaa antanut kuukauden verran jo. Olen tosi hyvilläni siitä, että olen jaksanut tsempata ja olla selvinpäin, alkaa ne pahimmat nitkut hellittää, kai. Silti tulee päiviä, että hikeä puskee ja kädet tärrää, kun tekee niin paljon mieli kamaa, esim tänään on ihan mielettömästi tehnyt mieli pevekkiä ja jopa piriä, vaikken siitä (piristä) ees oikein tykkääkään. Onneksi tälle päivälle on tekemistä ja on hyvät ilmat, menen uimaan jossain vaiheessa päivää ja illalla grillataan kaikkea hyvää.
Mullahan on sinänsä "pakotettu" raittius, koska mulla on kaksi varoitusta ja kolmannesta joko lopetetaan hoito tai siirryn metadonille, jota en siis näe itselleni hyvänä vaihtoehtona, koska tää bupre kantaa ihan ok, olen pirteä jne. Ja mua kiristetään/uhataan toiselta taholta, josta en sen enempää kerro, koska niin henk.koht. asia ja saatettais tunnistaa. Tottakai haluan olla raittiina,mieluiten koko ajan. MUTTA. Kylkä mun tekee mieli aina joskus ja jouluna ottaa jotain (happoa, sieniä, mdma, pv tms), mutta ei tosiaankaan kiinnosta jatkuvasti eikä edes joka kuukausi, harvemmin Se ei ole hoidossa sallittua eikä ne usko, että joku voi oppia pitämään hallinnassa viihdekäyttöä. Tiedän muutaman ihmisen, kellä se onnistuu hyvin ja olen itse samanlainen. Mulla ei ole mitään syytä vetää jatkuvasti, ei se ole hauskaa eikä nautittavaa millään lailla. Mut pitää pitää ajatukset omana tietonaan, koska heti luullaan et haluan takaisin kentälle.. En. Todellakaan.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
-
sxoxyvg
- OD
Splittasin ton mun kh postin tuolt muualt, noustaas nistit rintamaan ja vaaditaan yhdenvertaist hoitoa pliis.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.
-
Personaes
- OD
Kuinka helposti potkitaan pois korvaushoidosta? Mulla tulee aina retkahduksia sillon tällön mutta koskaan ei ole varoitettu että voisivat potkaista pois.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Isavela
- Lepakko
Kyllä täälläpäin aika helposti lentää pihalle, jos on oheiskäyttöä ja myöhästelyjä eli ei sitoudu hoitoon. Kolmesta varoituksesta on täällä hoidon lopettaminen tai ellet jo ole, niin metadonille. Jos on jo metkulla, niin sit suoraan lopetus, sekä bupre että metku ajetaan nopeasti alas, viikko- puoltoista ja loppu. Vuoden kuluttua voi uudelleen hakeutua ja päästä k-hoitoon.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
-
Personaes
- OD
Onko ketään pk seudulta joka osais sanoa käytännöistä miten täällä toimitaan jos on retkahduksia.?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Sielusiili
- Karvakuono
Mites monta katkoreissua pitää olla takana että pääsee tuohon korvaushoitojonoon?
buprea olen yrittänyt montakertaa kotikonstein lopetella mutta ei siitä tule mitään.
elämä tuntuu jotenkin litteältä ja harmaalta ilman, käyttöannoksetkin on ihan naurettavissa lukemissa.. tätä on varmaan kysytty monta kertaa mutta en jaksanut alkaa kahlaamaan topikkia koska onkiva kirjotella jotain.
buprea olen yrittänyt montakertaa kotikonstein lopetella mutta ei siitä tule mitään.
elämä tuntuu jotenkin litteältä ja harmaalta ilman, käyttöannoksetkin on ihan naurettavissa lukemissa.. tätä on varmaan kysytty monta kertaa mutta en jaksanut alkaa kahlaamaan topikkia koska onkiva kirjotella jotain.
-
sxoxyvg
- OD
Riippuu täysin kunnasta, meillä riittää yksi katkoreissu. Täs toinen homma, eiks näittenki pitäis olla yhtenevii?
JUNKIES UNITED, MAKE THEM FRIGHTENED!
JUNKIES UNITED, MAKE THEM FRIGHTENED!
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.
-
Isavela
- Lepakko
Täälläpäin riittää yksi katkoreissu. Ja muutenkin aika helposti pääsee hoitoon ts ei tartte olla jo aivan pohjalla ja "kuoleman kielissä" pääatäkseen hoitoon.
-
SadPanda
- LD50
Täällä on siten että jos olet 1x korvaushoidossa :
3x retkahdusta--->>> Oheiskäytön katkolle (2vkoa)
3x retkahdusta--->>> ulos hoidosta
----------------
6kk karenssia eli pois hoidosta sit mahd hakea uudestaan hoitoon.
----------------
uusi hoitoyritys suboxonella
3x retkahdusta ------>>>>> suoraan ulos hoidosta!
Itse olin ensimäinen Kuusamossa joka tuon 2 xOnen hoitoyritykse jälkeen pääsi metadonille
3x retkahdusta--->>> Oheiskäytön katkolle (2vkoa)
3x retkahdusta--->>> ulos hoidosta
----------------
6kk karenssia eli pois hoidosta sit mahd hakea uudestaan hoitoon.
----------------
uusi hoitoyritys suboxonella
3x retkahdusta ------>>>>> suoraan ulos hoidosta!
Itse olin ensimäinen Kuusamossa joka tuon 2 xOnen hoitoyritykse jälkeen pääsi metadonille
-
sxoxyvg
- OD
VASTATKAA!sxoxyvg wrote:Mites kun esimerkiksi minun kunnassa tarjotaan ainoastaan metadonihoitoa, kun taas naapurikunnassa olisi xone käytössä? Itse tekisi mieli siirtyä KH mielellään mutta ei tekis mieli vaihtaa täysagonistiin jonka sivuvaikutukset ovat paljon buprea pahemmat.http://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet wrote:Perustuslain yhdenvertaisuussäännös edellyttää, että henkilö saa tietyt palvelut ja hoidot riippumatta siitä, missä kunnassa hän asuu.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.
-
Kasiko
- Apteekki
Itellä loppuu hoito. Vituttaa,ahdistaa ja osittain helpottaa.
Saa nähä miten eteenpäin. Eniten vituttaa että lupailtiin viikon välein palauttaa kotilääkkeet , kun kokonaisuudessaan menny niin hyvin. Sitten ne oliki keskenään päättänee että kuukauden välein. Siitä seuraski sitte useampi retkahus.
Saa nähä miten eteenpäin. Eniten vituttaa että lupailtiin viikon välein palauttaa kotilääkkeet , kun kokonaisuudessaan menny niin hyvin. Sitten ne oliki keskenään päättänee että kuukauden välein. Siitä seuraski sitte useampi retkahus.
-
Petri6
- OD
No yhteydessä voi olla ihan keneen haluaa ja niin kuin sanoin, perustuslain takaama yhdenvertaisuus pitäisi toteutua myös korvaushoidossa. Potilasasiamies, eduskunnan oikeusasiamies ja valtioneuvoston oikeuskansleri ovat vaihtoehtoja. Sen sijaan mitään konkreettista ei saavuteta, koska ketään ei oikeasti narkkareitten asiat niin paljoa kiinnosta.sxoxyvg wrote:VASTATKAA!sxoxyvg wrote:Mites kun esimerkiksi minun kunnassa tarjotaan ainoastaan metadonihoitoa, kun taas naapurikunnassa olisi xone käytössä? Itse tekisi mieli siirtyä KH mielellään mutta ei tekis mieli vaihtaa täysagonistiin jonka sivuvaikutukset ovat paljon buprea pahemmat.http://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet wrote:Perustuslain yhdenvertaisuussäännös edellyttää, että henkilö saa tietyt palvelut ja hoidot riippumatta siitä, missä kunnassa hän asuu.
-
sxoxyvg
- OD
Näinpä. Mut tekee mieli rehaa virkamiehille!
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.
-
SadPanda
- LD50
GOOGLETTAKAA PÄIHDEASIAMIES !!sieltä saa apua