Yleinen ummetus-topic

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Hupu
Psykonautti

Re: Yleinen ummetus-topic

Post by Hupu »

Metadoni tuntuu olevan sellaista myrkkyä johon ei suoli koskaan totu... Yli 2v hoitoa takana ja siitä huolimatta on ummetus jatkuvana riesana... Hyvällä lykyllä vatsa toimii viikossa 1-2krt, kun ennen korvaushoitoa se toimi päivittäin, joskus jopa useitakin kertoja päivässä...

Esimerkiksi eräänä iltana ennen nukkumaan menoa sekoitin 5 pussillista Movicolia reiluun 0.5l vettä ja irvistellen join sen litkun... Movicolin maku on muuten myös sellainen asia johon ei totu, en minä ainakaan... Eikä se yllötys litku edes auttanut mitenkään, kun ei vatsa toiminut aamulla yhtään sen paremmin...

Lopulta aloin olla jo melko epätoivoinen ja päätin turvautua Microlaxiin, kun en kestänyt turvotusta ja sitä tukalaa oloa... No, eipä siinä sitten mennyt kuin 5~10min niin johan alkoi tavaraa tulemaan... Ja sitä sitten todellakin tuli, paljon ja sen verran intensiivisellä paineella, että meinasi vessanpönttö tukkeutua... :oops:
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Olen kohta viikon syönyt Cymbaltaa, ja se aiheuttaa (mainittu ihan haittavaikutuksissa) maailman vittumaisimman kusilukon. Opparien kanssa ei mitään hätää, suihkuum vaan ja suihkuttaa tepan päähen niin alkaa saman tien suihku joka kestää loppuun asti tyhjentäen rakon.

Tämä on erilainen. Jatkuvasti tarve kusta, mutta kun se ei tule sitten millään konstilla kerralla tyhjäksi. Tänään valehtelematta viettänyt 4-5 tuntia (ei putkeen vaan 30min - 2h sessioita, ja yhtä rakollista tyhjentäessä) vessassa yrittäen ties mitä. No sain välillä muutaman tipan, välillä säälittvään suihkunomaisen joka kesti puoli sekuntia. Minulla on nyt 4 tekniikkaa jota käytän. Täytyy vain koittaa selvitä.

Juuri päätin 1,5 tunnin session ja sain arviolta max. desin ulos. Ja taas kusettaa...

PS. Vinkkejä otetaan vastaan
Cogito, ergo sum
zero
Kameleontti

Post by zero »

Blackened wrote:PS. Vinkkejä otetaan vastaan
katetri on paras lääke kusilukkoja oli sitten minkälaisesta vaan kyse - vastaan. sitä en osaa sanoa miten helposti esim paketin saisi pahimpia tilanteita varten mutta kroonikko niin kuin itse niin kuskataan ovelle isot paketit vähän väliä. mutta paras ratkaisu, ei satu, ei tunnu miltään. tunkea ei vaan saisi vaan pitäisi rauhassa asetella.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Tää on hyvä keino, vaikka onkin vähän ällöä. Mutta siis jos on paskalla, mutta ei vaan tuu, niin kannattaa yksinkertaisesti sormella kaivaa se ulos sieltä. Paljon terveellisempää kuin ponnistella. Se ponnistelu just aiheuttaa pukamia ja suolen esiin luiskahtamista.

Monesti kun enimmät kivikovat kakkakikkareet kaivaa ulos niin loput tulee itsestään. Verta voi tulla kun kova kakka ja kynsi vahingossa raapii suolen seinämää, mutta ei oo vaarallista!
Asystole
Lepakko

Post by Asystole »

Kuinka mulla onkaan jäänyt lukematta näin loistava ketju :P

Mun ihan ehdottomasti ikimuistoisin ummetuskeissi sijoittuu niihin aikoihin kun olin 3 kk hoidossa psykiatrisella. Sanoin kuvaamattoman hirveä ummetus, jota silloiset lääkkeeni tuppasivat aiheuttamaan. Olo oli jo todella tuskainen, eikä suun kautta otetut laksatiivit auttaneet. Lopulta päätin turvautua peräpuikkoon.

Ilta kului, paskaa ei tullut. Oli aika käydä nukkumaan ja toivoin, että vatsa toimisi aamulla. No, toimi jo vähän aikaisemmin. Yöllä heräsin siihen kun vatsasta kuului KURR ja ennen kuin ehdin tajutakaan, oli paskat jo housussa. Eikä sitä ollut ihan vähää, ottaen huomioon etten moneen päivään ollut vääkyllä käynyt.

Juuri sinä yönä yökkönä oli se koko sairaalan komein mieshoitoja, jolle sitten menin sanomaan, että no nyt kävi näin, mulla on paskat housussa. Ei tarvinne erikseen mainita, että oli kohtalaisen nöyryyttävää.

Tapauksen opetus oli: Ei enää peräpuikkoja, oli ummetus kuinka kova tahansa.

Mä olen tällainen yhden sortin kakkaamisen erikoisemäntä, jotenkin vaan tuo kakkaaminen on mulle se the thing. Ahdistavin tilanne lienee se, kun liiallisen oppareiden nauttimisen jälkeen vatsa kovettuu, ja paskalle mennessä pökäle tulee puoliksi pihalle jääden sitten jumiin. Ei liiku eteen eikä taakse. Tosin vartalon asentoa muuttamalla ja itseään heiluttamalla sen voi saada etenemään. Tähän mennessä ei ole vielä tarvinnut katkaisuhomminkaan alkaa.

On tää.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

ihanaa, kun en enään käytä opiaatteja.

Asiasta ihan toiseen, oon ollut noin vuoden ilman päivittäiskäyttöö nyt ja vasta NYT alkaa kakka oleen sellaista normii. Sitä ripulointia subun jälkeen on kestänyt aika pitkään. Voi tietenkin olla muitakin syitä, mut jotenkin päässäni olen mieltänyt sen pitkään opiaattikoukkuun, että pakki on vähän ollut fucked up.
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

Joku aiemmin kyseli magnesiumoksidin käytöstä laksatiivina. Itse käytän halvinta mahdollista (tällä hetkellä pirkan pureskeltavia tabuja) (sorbitolilla makeutettua) oksidimuotoista magnesiumia laksatiivina, illalla ennen nukkumaanmenoa 4-8tbl ja vettä perään, aamulla tulee jo kiire sinne vessaan, enkä suosittele pieraisemaan housut jalassa :D Vetää siis aivan veteläksi määrästä riippuen ja ihmeellistä on se,ettei minkäänlaisia vatsakipuja/kramppeja ym esiinny ollenkaan,toisin kuin "oikeilla" laksatiiveilla. Moni sanonut samaa, että suoli tyhjenee täysin kivuttomasti.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
klikkikuppi
Psykonautti

Post by klikkikuppi »

näin kerran jopa unta että kakkasin normaalisti ilman kipua tai / ja verta ja sellasta venkoilua. 3pv pirikuuri auttaa hyvin hehhaheh522