Systemaattinen sorto ja privileegio

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
sxoxyvg
OD

Re: Systemaattinen sorto ja privileegio

Post by sxoxyvg »

Ite oon kyl siihen pyrkinyt, en mä muuten itteeni anarkistiks kehtais sanoa. En mä voi väittää henk.koht tietäväni miltä patriarkaatin sorto tuntuu kun en nainen ainakaan vielä ole. Eikä siinä jos haluu mielensä pahoittaa maailman oikeista tai kuvitelluista vääryyksistä, kunhan se toimintakin kohdistuis vain siihen privileegioiden tuhoamiseen sen sijasta että räksyttää netissä ihmisille joka ei ny just muista mitä pronomineja polyamorinen bidragonkin haluaa itsestään käytettävän.

Ja ny mä vaikutan viel misogynistirunkkarilt, voi vittu oia pitäny pitää näpit eros tästä topsust.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
frapathea

Post by frapathea »

sxoxyvg wrote:Ite oon kyl siihen pyrkinyt, en mä muuten itteeni anarkistiks kehtais sanoa. En mä voi väittää henk.koht tietäväni miltä patriarkaatin sorto tuntuu kun en nainen ainakaan vielä ole.
Mut onneks voit kuunnella niitä ihmisiä jotka näitä asioita kokee ja tehä parhaas! :)
Eikä siinä jos haluu mielensä pahoittaa maailman oikeista tai kuvitelluista vääryyksistä, kunhan se toimintakin kohdistuis vain siihen privileegioiden tuhoamiseen sen sijasta että räksyttää netissä ihmisille joka ei ny just muista mitä pronomineja polyamorinen bidragonkin haluaa itsestään käytettävän.
On totta, että konkreettinen toiminta on käytännössä hedelmällisintä, mutta musta on myös tärkeä ymmärtää sitä et joskus sorretut ihmiset on ihan loputtoman väsyneitä kokemaansa kohteluun ja se saattaa joskus aiheuttaa aggressiivisia reaktioita. En ota kantaa tumblrin otherkineihin ym. mut voin sanoa että kyllä mulla ainakin huonona päivänä esim. trans*-aiheesta naljailu vetää sellaset kierrokset koneeseen että.
Ja ny mä vaikutan viel misogynistirunkkarilt, voi vittu oia pitäny pitää näpit eros tästä topsust.
Sillä on erittäin vähän väliä, vaikutatko yhden viestin perusteella misogynistirunkkarilta. Millä on väliä on se, mitä teet sen eteen, että sun toiminta ei vahvistais misogyynisiä/rasistisia/sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä syrjiviä ym. rakenteita yhteiskunnassa.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Joo kyl capslockin käyttöön on tullut sorruttua jos kovasti vituttaa, mut se keskustelutapa tuntuu omiin muroihin kusemiselta. Jo nyt on mahdotonta sanoo tietyil palstoil itseeni feministiks ilman et pitää täsmentää etten haluu FemiNazi Reichin ss-poliisia moderoimaa maailmaa, tai jotain muuta radfem-sekoilua. Loud minorities yknow.

E:sössötystä
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
frapathea

Post by frapathea »

Mjooh. Radfemit on vähän sekaisin imho, etenkin koska aika monet tuntuis olevan TERF eli trans-exclusionary radical feminist. Pistää. Vähän. Keittää.

Mut se ei tietenkään mitenkään poista sitä, että feminismille on edelleen tarvetta tässä yhteiskunnassa. Se et jotkut menee vähän yli laidan ei poista yhtäkään huutavaa epätasa-arvotapausta.

Tone policing on vähän niin ja näin, tietenkään pelkkä silmitön disauttelu ei kanna mitään hedelmää, mut toisaalta jos joku ei haluu osallistoa asiasisällöltään hyvään mutta kärkkääseen sävyyn käytyyn keskusteluun, niin luultavasti tällaista ihmistä kiinnostaa alunalkaenkin enemmän oma herkkä nahka ja hyvä mieli kuin epäkohtiin pureutuminen.
porter

Post by porter »

Taas täällä frapathea sortaa valkoisia hetero sovinisteja :mrgreen: ;)
frapathea

Post by frapathea »

Jane Elliott kertoo kehittämästään Blue Eyes, Brown Eyes -harjoituksesta.

Jos katot vaan yhden videon tänään niin olkoon tää se.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

frapathea wrote:
sxoxyvg wrote:En kai mö toisin yrittänytkään väittää, osaaks heittää kuinka paljon heitä oli valkoisee ylivaltaan verrattuna? Jos otetaan satunnainen henkilö Namibiasta on todennäköistä, että kyseessä on musta. Eiks toi oo vaan matematiikkaa eikä sortamista?
Idk musta tolla perusteella on muutenkaan aika paskaa ruveta vetelemään johtopäätöksiä etenkään silloin kun on olemassa todisteita jotka puhuu toista.:
Tästä nimenomaan oli koko ajan kyse, ja nuo "todisteet" eivät ole mitään muuta kuin yksi kuva sekä vääristeltyjä sukujuuria. Tuo kirjoittaja itsekin myöntää, ettei historiankirjoitukseen voi luottaa, joten sen voi sitten kivasti vetää hatustaan uusiksi mieleisekseen.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
frapathea

Post by frapathea »

Petri6 wrote: Tästä nimenomaan oli koko ajan kyse, ja nuo "todisteet" eivät ole mitään muuta kuin yksi kuva sekä vääristeltyjä sukujuuria. Tuo kirjoittaja itsekin myöntää, ettei historiankirjoitukseen voi luottaa, joten sen voi sitten kivasti vetää hatustaan uusiksi mieleisekseen.
Ei voi luottaa, koska niitä on usein valkopesty muidenkin asioiden suhteen. Ei voi olla noin vaikea ymmärtää.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

frapathea wrote:
Petri6 wrote: Tästä nimenomaan oli koko ajan kyse, ja nuo "todisteet" eivät ole mitään muuta kuin yksi kuva sekä vääristeltyjä sukujuuria. Tuo kirjoittaja itsekin myöntää, ettei historiankirjoitukseen voi luottaa, joten sen voi sitten kivasti vetää hatustaan uusiksi mieleisekseen.
Ei voi luottaa, koska niitä on usein valkopesty muidenkin asioiden suhteen. Ei voi olla noin vaikea ymmärtää.
Ei sitä ole vaikeaa ymmärtää, mutta kun asia esitetään samoin kuin tuossa Beethoven-tapauksessa, tulee koko historian valkopesusta juurikin reptiliaaneihin uskottavuudeltaan verrattava salaliittoteoria.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
frapathea

Post by frapathea »

Petri6 wrote:Ei sitä ole vaikeaa ymmärtää, mutta kun asia esitetään samoin kuin tuossa Beethoven-tapauksessa, tulee koko historian valkopesusta juurikin reptiliaaneihin uskottavuudeltaan verrattava salaliittoteoria.
Mulle ei ainakaan kouluissa edes kerrottu maureista historian tunneilla

'nuff said oikeesti
Petri6
OD

Post by Petri6 »

frapathea wrote:
Petri6 wrote:Ei sitä ole vaikeaa ymmärtää, mutta kun asia esitetään samoin kuin tuossa Beethoven-tapauksessa, tulee koko historian valkopesusta juurikin reptiliaaneihin uskottavuudeltaan verrattava salaliittoteoria.

'nuff said oikeesti
Eikä mulle Mary Stuartista, koulussa nyt ei hirveän syvälle valitettavasti ehditä historiaan perehtyä.
frapathea

Post by frapathea »

Petri6 wrote:
frapathea wrote:

'nuff said oikeesti
Eikä mulle Mary Stuartista, koulussa nyt ei hirveän syvälle valitettavasti ehditä historiaan perehtyä.
Joten cherrypickataan ne jutut jotka tukee sitä alitajuista oletusta että ainoastaan valkoiset miehet on saaneet mitään aikaan :3
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

ötvv. Eiks frapa koulussa kuullu Marie Curiesta esmes :|
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
zerk

Post by zerk »

frapathea wrote: Joten cherrypickataan ne jutut jotka tukee sitä alitajuista oletusta että ainoastaan valkoiset miehet on saaneet mitään aikaan :3
Huomautettiin muuten tästä kaverin kanssa aikoinaan lukion historianopettajalle. Sai kuulemma sen miettimään ja totesi siinä olevan perää.
frapathea

Post by frapathea »

sxoxyvg wrote:ötvv. Eiks frapa koulussa kuullu Marie Curiesta esmes :|
Jee keksit yhden valkoisen naisen jee. Nyt kaikki on pelastettu. Ja ei kerrottu. Netti on ollu arvokkain tiedonlähde!
zerk wrote:
frapathea wrote: Joten cherrypickataan ne jutut jotka tukee sitä alitajuista oletusta että ainoastaan valkoiset miehet on saaneet mitään aikaan :3
Huomautettiin muuten tästä kaverin kanssa aikoinaan lukion historianopettajalle. Sai kuulemma sen miettimään ja totesi siinä olevan perää.
:up: :) Näinpä. Moni ei oikeastaan edes huomaa, nää oletukset on juurtuneet niin syvään että niistä on tullut pitkälti näkymättömiä, mut askel askeleelta niitä voi onneks tuoda esiin.
porter

Post by porter »

Tuli noista feministeistä mieleen, kun niillä on kova nousu nyt ruotsin maalla, että tuntuis että nykyajan "feministinen tasa-arvo" = ajetaan miehet koiriksi karsinoihin. Tasa-arvoa pitäisi ajaa eikä mitään naisten ylivaltaa, naisilla on jo ylivalta maailmassa.

http://www.youtube.com/watch?v=QMmgVjx7s7M#t=276

Rajat auki vaan ja kouluista arvosanat pois ja miehet sais tappaa... :mrgreen: :mrgreen:
frapathea

Post by frapathea »

Misoandria on eri asia kuin feminismi. Tosin nää miesten "feministit ajaa miehet koiriksi" -jutut tuntuu useammin kumpuavan lähinnä siitä, kun miehiä harmittaa ettei saa enää nauttia yhtä voimakasta etuoikeusasemaa. :mad: Tasa-arvo suututtaa, koska valta-aseman väheneminen suututtaa.

Video ei ole niin kaukana totuudesta kuin haluais uskoa. :(
porter

Post by porter »

Ruotsin feministipuolueen (F!) puolueohjelma
Poimintoja F! puolueohjelmasta.

*Pakollinen sukupuolivalistus päiväkodissa.

* Työttömyyskorvaus oltava max tasolla ilman aikarajaa (eli kansalaispalkka).

* Koulut ja esikoulut, joilla ei ole HLBT-näkökulma on kielletty.

* Läksyt ja arvioinnit ennen lukiota olisi poistettava.

* Yliopisto-opintojen on oltava HLBT-näkökulmaisia.

* Alaikäisten on voitava vaihtaa sukupuolta.

* Tiedonantovelvollisuus HIV:stä olisi poistettava.

* Positiivista erityiskohtelua olisi sovellettava oikeusjärjestelmässä.

* Mahdollisuus poistaa vankeusrangaistukset tutkittava.

* Kaikille Ruotsissa oleskeleville äänioikeus.

* Vapaa maahanmuutto.

* Toimeentulotuki kaikille laittomille siirtolaisille.

● Naisten pitäisi saada helpommin pankkilainoja huonoille liikeideoille (s. 12)

● Kaikissa kouluissa ja päiväkodeissa on oltava liha-vapaa maanantai (s. 16, 17)

● Kaikissa peruskouluissa tulisi opettaa feminististä itsepuolustusta (s. 17)

● Ruotsissa pitäisi olla naisten ammattiliiga jääkiekossa (s. 46)

● Kaikki aseet (mukaanlukien pistoolit) lakkautetaan globaalisti (s. 67)

● puolustusvoimat olisi lakkautettava (s. 67)

● Miehet pitäisi uudelleenkouluttaa muuttamaan kulutustottumuksiaan (s. 79)

Et voi olla frapa samaa mieltä tuon ohjelman kanssa :mrgreen:
zerk

Post by zerk »

Näihin juttuihin kantsis aina linkata lähteet...
frapathea

Post by frapathea »

porter wrote:Et voi olla frapa samaa mieltä tuon ohjelman kanssa :mrgreen:
Ehh... Niin miksi en? Olen samaa mieltä useamman kohdan, esim. seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen huomioonottamisen, alaikäisten sukupuolenkorjausoikeuden (ei "vaihto"), lihavapaiden kouluruokien (musta niitä vois olla useamminkin – ihmiskunnalla ei ole varaa jatkaa nykyistä lihantuotantoa), kansalaispalkan ja feministisen itsepuolustuksen kanssa. Positiivisesta diskriminaatiosta oikeusjärjestelmässä en osaa sanoa ennen kuin näen päteviä tilastoja siitä, miten esim. sukupuoli tai ihonväri vaikuttaa keskimäärin ihmisten asenteeseen ja lähestymistapaan.
porter

Post by porter »

http://avpixlat.info/newsdesk/fi-utlova ... -forskolan

https://tanketornet.wordpress.com/2014/ ... rogrammet/

Lähteitä tohon edelliseen.

Ja niin, jos tuo ohjelma menisi läpi niin ISIS tuhoaisi nuo feminatsit omilla lääkkeillään.

Onko muuten tutkittu, mitä ihmisen mielessä oikeasti tapahtuu, kun ihminen haluaaki vaihtaa sukupuoltaan? Eikös ihminen pohjimmiltaan sitten ole vain miehinen nainen tai naisellinen mies sen jälkeen..
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Vaikka Suomi onkin kaksikielinen maa, niin toivoisin laittamaan nämä lähteet (jos löytyy) suomenkielellä. Eipähän tule sitten käännöskukkasia.
porter wrote:Ja niin, jos tuo ohjelma menisi läpi niin ISIS tuhoaisi nuo feminatsit omilla lääkkeillään.
Mä yritän ja yritän, mutten saa mitenkään mahtumaan ruotsin feministejä ja isistä samaan ajatukseen... Viittaatko tuohon vapaaseen maahanmuuttoon?
porter wrote:Onko muuten tutkittu, mitä ihmisen mielessä oikeasti tapahtuu, kun ihminen haluaaki vaihtaa sukupuoltaan? Eikös ihminen pohjimmiltaan sitten ole vain miehinen nainen tai naisellinen mies sen jälkeen..
Väännetääs rautalangasta... SukupuolenKORJAUS-leikkaus tehdään pitkällisten psykologisten testien jälkeen, koska korjattava on kokenut elämänsä ajan olevansa väärän sukupuolisessa kehossa. Leikkaus tehdään elämänlaadun parantamiseksi, eikä siksi että joku halusi vain vaihtaa vehkeitä. Samalla aloitetaan hormonaalinen hoito korjattavalla.

Kun leikkaukset ja hoito on saatu valmiiksi on ainakin naiseksi sukupuolensa korjannutta vaikea erottaa alunperin ulkoisesti naisena syntyneestä. Mieheksi vaihdetuilla on ollut ongelmia saada stondista ilman apuvälineitä. Lisäksi on olemassa näitä välimuotoja jotka ovat oikein tyytyväisiä esim. she-maleina. Jos lähdet tietyille aasian alueille, vain arpa-onni ratkaisee yllätytkö petipuuhissa... :mrgreen: (Jos siis aiot seota paikalliseen prostituutioon tai muuten iskeä naisia. Voithan sä iskeä/ostaa miehiäkin. Mistä mä sen tiiän?)

Mutta pointti siis tuossa korjaamisessa on ettei se tee ihmisistä puoliksi jotain vaan kokonaisia. Ymmärrätkö?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
porter

Post by porter »

Tuohon ISIS hommaan viittasin siis sillä, että nuo haluaisi vapaan maahanmuuton ja laittomille siirtolaisille toimeentulotuet täydet yms tuollaiset ja se vetää vaan maahan kaikenlaista sakkia.. Eivät tajua sitä että sellainen sakki helposti korjaa nämä feministit pois ekana kartalta. Voidaanko tuossa enään puhua mistään tasa-arvoisuudesta? Lähinnä ajetaan naisten ylivaltaa..
zerk

Post by zerk »

Kiitti Kallio. Sanoit about sen mitä halusin itsekin sanoa, mutta en viitsinyt koska olen laiska paska. (:
frapathea

Post by frapathea »

Kallio wrote:
porter wrote:Onko muuten tutkittu, mitä ihmisen mielessä oikeasti tapahtuu, kun ihminen haluaaki vaihtaa sukupuoltaan? Eikös ihminen pohjimmiltaan sitten ole vain miehinen nainen tai naisellinen mies sen jälkeen..
Väännetääs rautalangasta... SukupuolenKORJAUS-leikkaus tehdään pitkällisten psykologisten testien jälkeen, koska korjattava on kokenut elämänsä ajan olevansa väärän sukupuolisessa kehossa. Leikkaus tehdään elämänlaadun parantamiseksi, eikä siksi että joku halusi vain vaihtaa vehkeitä. Samalla aloitetaan hormonaalinen hoito korjattavalla.
Kallio sanoikin jo aika paljon, mutta lisäisin tuohon vielä, että se mitä transsukupuolisen aivoissa "tapahtuu" on se, että aivojen kytkökset ja rakenne ovat yleensä samanlaiset kuin sillä sukupuolella, johon identifioituu: http://www.newscientist.com/article/dn2 ... BiTs-dqmz4

Transsukupuolisuus on siis melkoisen kirjaimellisesti tila, jossa miehen aivot ovat naisen ruumiissa tai toisin päin. Eli keho on alunalkaenkin väärä ja se korjataan. Kyse ei ole pelkästään vehkeiden vaihtelusta, moni transhenkilö päätyy pitämään vanhat genitaalinsa, taikka hormonihoidoista (joskin ne auttavat useimmilla dysforiaan) vaan kokonaisvaltaisesta siihen sukupuoleen lukeutumisesta, johon kokee kuuluvansa. Transsukupuoliselle on yleensä tärkeää ja voimauttavaa kun tulee viimein sosiaalisesti ja juridisesti luetuksi oikeaan sukupuoleen.
frapathea

Post by frapathea »

Image

Oiva esimerkki siitä miten omalla toiminnallaan voi tuoda rasistisia asenteita esiin ja kyseenalaistaa niitä arkisissa tilanteissa!
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Mahtava esimerkki ! :P

Jotain tämmöstä oon sulta yrittänytkin kinuta tässä nyt parissa viestissä. Taidan pikkuhiljaa ruveta ymmärtämään sua, tän suhteen ainakin.. :mrgreen:
Life = The Trip
Kurkipotku
Karvakuono

Post by Kurkipotku »

frapathea wrote:Image

Oiva esimerkki siitä miten omalla toiminnallaan voi tuoda rasistisia asenteita esiin ja kyseenalaistaa niitä arkisissa tilanteissa!
Mikäs tuossa on niin kamalaa? Ei sillä myyjällä ole mitään velvollisuutta kaikkien asiakkaiden reppuja tutkia. Se tummaihoinen nuori mies syyllistyy huomattavasti
suuremmalla todennäköisyydellä näpistyksiin, varkauksiin, väkivalta- ja seksuaalirikoksiin, kuin tämä kotimainen "mamma". Jos joku ammattiloukkaantuja tahtoo tästä alkaa vääntämään, kaivan mielihyvin faktaa väitteeni tueksi.
frapathea

Post by frapathea »

Kurkipotku wrote: Mikäs tuossa on niin kamalaa?
Arkipäivän rasismi, jota sinäkin juuri harjoitat

Eikös niitä reppuja kannattaisi tarkistaa, eh, ehkäpä sellaisilta asiakkailta, jotka vaikuttavat asioidessaan käyttäytyvän epäilyttävästi (ja täten vartija merkkaa tms.)

Miehet käyttävät tilastollisesti todennäköisemmin huumeita, saako miehen pysäyttää ja tutkia kadulla vain siksi, että tämä on mies? Sellaisestahan vasta poru syntyisi.

Ihmisen yksityisyyden loukkaamiseen ja julkiseen kyykyttämiseen pitäis löytyä HIEMAN muitakin perusteita kuin toiseuttamiseen perustuvat rasistiset ennakkoluulot.
Kurkipotku
Karvakuono

Post by Kurkipotku »

frapathea wrote:
Kurkipotku wrote: Mikäs tuossa on niin kamalaa?
Arkipäivän rasismi, jota sinäkin juuri harjoitat

Eikös niitä reppuja kannattaisi tarkistaa, eh, ehkäpä sellaisilta asiakkailta, jotka vaikuttavat asioidessaan käyttäytyvän epäilyttävästi (ja täten vartija merkkaa tms.)

Miehet käyttävät tilastollisesti todennäköisemmin huumeita, saako miehen pysäyttää ja tutkia kadulla vain siksi, että tämä on mies? Sellaisestahan vasta poru syntyisi.

Ihmisen yksityisyyden loukkaamiseen ja julkiseen kyykyttämiseen pitäis löytyä HIEMAN muitakin perusteita kuin toiseuttamiseen perustuvat rasistiset ennakkoluulot.
Tiedätkö sinä tuosta jutusta jotain, mitä minä en tiedä? Mistä tiedät että kundi ei käyttäytynyt epäilyttävästi? Meillä on anonyymin Pasin versio tilanteesta, ei mitään muuta. Kyllä sinä huumefoorumille kirjoittelevana varmasti tiedät, että poliisit saattavat kollata henkilöitä jotka eivät edes ole "vanhoja tuttuja".

Tuo rasisti-leiman lyöminen on hitusen ankeaa. Se vaan on kylmä fakta, että musta mies on potentiaalisempi varas/pahoinpitelijä/raiskaaja kuin valkoinen mies.
Kyse on tilastotieteestä ei rasismista.