MDMA "hallut" vai psykoosi?

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
MethAciD
Lepakko

MDMA "hallut" vai psykoosi?

Post by MethAciD »

Elikkä olen noin 173cm pitkä ja 72kg mies ja söin päivän aikana 2 haukkua kaverin leipäkebabista.

perjantaina join n.10 bisseä ja puolet 40% vergi viinasta(0,5l pullo),sekä polttanut parit pienet imut bongista.
Lähdettiin kavereiden kanssa sitten baariin yöllä joskus 00.15 tai jotain ja ilta oli mennyt oikein mukavasti. Baarissa tilasin yhden bissen ja päätin ottaa 0,1 pommin mämmiä kristalli muodossa ja niin tekivät muutkin meidän viiden hengen seurueesta.
Sehän sitten roimikin aika hyvin ja kalja ei enään maistunut vaan joutui jopa pidätellä oksennusta kun kuohahti niin kovaa :D.
Nousujen vähän tasoituttua kävin ostamassa veden ja otin toisen 0,1 pommin olojen buustaamiseksi ja kyllä se toimikin vaikka ei niin hyvin kun eka pommi.
Loppu illan joinkin vain vettä baarissa ja olin aivan litimärkä hiestä vaikka vain istuin ja jos liikuin niin tupakkakopille tai vessaan.
Jossain vaiheessa yritin epätoivoisesti saada vielä oloja jatkumaan,vaikka tiesin sen olevan turhaa niin nappasin vielä n.0,12 samaa mäiskettä pommilla kellon ollessa muistaakseni jotain 02.50.
Pilkku tuli ja meni ja lähettiin sitten viereiselle taksitolpalle missä tunsin hikoilevan entistä enemmän ja myös kaverit huomasi sen että mun otsa oli ihan märkä ja silmät aivan lautasena, oltii sit hetki siinä taksitolpalla ihmettelemässä ja yksi kavereista lähti himaansa ja loput lähti mun kämpille jonne tuli myös 2 jotain kaverin kaveria käymään nopeasti.
Taksissa minulla oli tosi outo olo ei paha, mutta jotenkin aavistin pahaa, kun päästiin kämpille menin tietokoneelle ja näin aivan selvästi kuin näppisten päällä olisi ollut metalliverkkoa.
Siinä kun sitä oli aikansa ihmetellyt tajusin että ite vaa flippailen tässä ja katsoin sitä yhtä kaverin tuttua niin näin aivan selvästi kuinka sillä poski olisi ollut täynnä isoja finnejä tai märkiviä mätäpaiseita joita sitten vähän jo säikähdin, mutta en silti kenellekkään sanonut mitään.
Katsoin monta kertaa uudestaan ja ne paiseet olivat edelleen siinä,mutta ainakun tuijotti oikein tarkkaan niin ne hävisivät, katsoin myös yhtä nukkuvaa kaveriani joka näytti aivan siltä joka lähti jo taksitolpalta omaan kotiin,nytkin kun katsoin tarkemmin hän näytti taas omalta itseltään.
Tilanne ei silti pelottanut minua koska uskottelin itselleni että nyt taisin ottaa vaan liikaa ja kaikki johtuu mämmistä, en halunnut katsoa kavereitani koska 2 hyvää kaveriani vuosivat verta naamasta ja kun heitä vähän aikaa katoin niin veret ja ruhjeet vetäytyivät sieraimiin ja kasvot olivat taas terveet.
Tätä outoa hetkeä kesti joku 2 tuntia ja sinä aikana näin sitä helvetin verkkoa näppäimillä,ilmassa ja jopa kavereiden kaulasta roikkumassa, myös ruhjeet ja veret ilmestyivät useamman kerran ihmisten kasvoille sekä mätäpaiseet, ja kerran näytti kuin jokaisen asunnossa olevan silmät olisivät aivan mustat sekä ilkeän näkoiset.
Näyt alkoivat jossain vaiheessa vähän helpottaa kunnes ne 2 randomia oli lähtemässä ja kun olin kättelemässä niitä niin toisen päästä törrötti aivan selvästi sitä verkkoa pieni pala :/
Sen jälkeen olin jo aika väsynyt ja jengi alko tipahdella kuka mihinkin ja itsekkin nukahdin sohvalle joskus 07.30, heräsin noin 10 "hallut" olivat ohi poltin tupakan ja menin takasin nukkumaan.
Heräsin sitten lopulta joskus 14.30 kaverit olivat lähteneet ja olo oli ihan ok(perus laskut+pieni darra).

Muistan nyt että jossain vaiheessa yöllä kaverit sanoivat että oon aika kuistisen näkönen ja olisivat tarjonneet hitit tai vauhti nokat mutta onneksi tajusin kieltäytyä molemmista kun oli jo tarpeeksi kestämistä, vauhtia kyllä mietin että jos se selventäisi mutta onnistuin kelaamaan että ei enää yhtään kemikaalia tähän päähän.

Olen kokeillut erilaisia deelejä useasti ja mämmiäkin(myös samaa erää kun tarinassa) on elämän aikana tullut kiskottua useaan kertaan eikä mistään ole tullut tollasia noin aidon näköisiä näkyjä,ei edes sillon kun otin eräässä metsässä järjestetyllä tapahtumalla happo överit(3 lappua 2 tunnin sisään jonka jälkeen tuli pieni riita jota en pystynyt käsittelemään päässäni).

Nyt haluaisinkin tietää että onko joku muu saanut, tai onko edes mämmillä mahollisuutta toimia noin oudosti vai oliko tämä jotain psykoosin esiastetta tai jotain?

Ite mietin että se oli aivojen jonkun sortin varoitus että nyt pitää rauhoittua ja pitää taukoa kaikesta tai käy hassusti.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
Touchet
Moderator

Re: MDMA "hallut" vai psykoosi?

Post by Touchet »

MDMA vaikuttaa osittain tavallisten psykedeelisten hallusinogeenien tavoin. Olen kirjoittanut aiheesta tänne.

Tän lisäksi alkoholin runsas annosteleminen ja tarkemmin ottaen siitä johtuva krapula tuottaa kehossa harmala-alkaloideja, jotka ovat välittäjäaineita ja serotonergisiä lääke-/päihdeaineita boostaavia monoamiinioksidaasin estäjiä (MAOI). Nämä harmala-alkaloidit ovat samaisia, joita löytyy mm. ayahuascasta ja nimensä mukaisesti Peganum harmalasta. Ainakin omalla kohdallani laskuhumalassa napatut deeliannokset ovat olleet huomattavasti voimakkaampia vaikutukseltaan.

Teit kyllä mielestäni aivan oikein, kun kieltäydyit annostelemasta mitään yhtään enempää. Kyllä se siitä, se siitä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Joo toi laskuhumalan vaikutus tohon kokemukseen kannattaa kyl huomioida. Joskus pelkästään kovassa laskuhumalassa meinaa mennä jo sellaisiin tiloihin ettei mitään rajaa. Siinä on kroppa ja pää aika kovilla, välittäjäaineet heittää ihan häränpyllyä ja nestehukka, ravinnon puute, vitamiini ym. aineiden puutostilat ja väsymys yhdistettynä madmalaskuihin niin ei toi niin eriskummalliselta kyllä enää kuulosta...
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

Juu muistelinkin lukeneeni jostain MDMA:n olevan jossainmäärin hallusinogeeninen, ja oon huomannutkin sen aiemmin mm.pintojen väreilynä, valojen kirkkautena jne...mutta nyt oli jotenkin niin selvät ja tarkat näyt että pisti vähän miettimään.
Myös se vaikutti tähän säikähtämiseen että näki "pelottavia" asioita kuten: kaveri vuotaa verta/naama ruhjeilla, kaulasta ja päästä roikkuu metalliverkkoa jne.
Nyt alkaa olla jo darra ohi ja laskutki maksettuna , mutta olipas jotenkin pelottavaa olla epätietoisuudessa et mitä mun päässä tapahtuu.

Kiitokset vastauksista, ne auttoi rauhoittelemaan mieltä :up:
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

happolappu wrote:Kiitokset vastauksista, ne auttoi rauhoittelemaan mieltä :up:
No eihän sulla mitään ongelmaa ollut; jouduit vaan läpikäymään arvaamattoman psykedeelisen kokemuksen.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
ihmisapina
Karvakuono

Post by ihmisapina »

Mulla on melkein aina naksuista tai mämmistä laskuissa hallusinaatioita. Silloin kun ekoja kertoja otti ei ollut mitään, mutta nyt tulee varsinkin isoilla annoksilla aina. Joskus ne on kuumottavia, joskus kiehtovia.
Mämmilaskuissa on tullut nähtyä vaikka mitä maan ja taivaan väliltä, esimerkiksi jotain vanhanaikaista kirjoitusta seinissä, ihmisiä muuttuvan toiseksi ihmiseksi (joka ei ole paikan päällä), kavereita muistuttavan avaruusolentoja, kaiken rakentuvan pienistä palapelinpaloista yms yms yms.. Ja pajaria on tullut aina poltettua laskuissa ja epäilenkin, että jos jättäisi polttamatta, niin ei olisi ainakaan niin vahvoja halluja.
Naksuissa taas yleensä jos sulkee silmät niin lähtee heti jokin ralli pyöriin, varsinkin kun laskuissa. Siinä sitten koittaa nukkua kun edessä pyörii jo täyttä häkää jonkin sortin "uni". Jollain kavereilla ollut samoja juttuja. Kiinnostais kyllä tosi paljon tietää mistä tällaiset saa alkunsa.
Olen huomannut, että näkökentän keskustaan tulee aina sellainen pyörivä kohta mistä ne näyt sitten alkaa rakentuun jos niihin keskittyy. Joskus tulee kun on tarpeeksi pilvessä niin sellaista outoa fraktaalikuviota joka paikkaan ja tuo pyörivä kohta näkökenttään.
Onkos kukaan kokeillut esimerkiks naksuissa ottaa salamalla itsestään valokuvaa ja sitten sulkea silmät? Jää pikkasen näkökenttään se salamavalo.. Mistä lie johtuu, verkkokalvot palanu.. :)
erina
Karvakuono

Post by erina »

Otin ekaa kertaa essoja, defqoneita puolikkaan ja tunnin päästä toisen puolikkaan. Vessassa ollessa näin seinässä roiskeen ja päätin sitten pyyhkiä sen paperilla. Kun olin saanut sen pyyhittyä, viereen ilmestyi toinen. Pyyhin sen ja taas ilmestyi uusi. Katsoin paperia ja se oli ihan valkoinen, ei niitä roiskeita oikeasti ollut. :D Olin ihan ihmeissäni ja naureskelin vaan, kun en ollut ikinä ennen nähnyt mitään halluja ja en tiennyt, että essoista voi tollaista tulla. Oli kyllä ihan parasta. :)
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

NONNII se kävi sit taas!
Mut tällä kertaa ihan naksuja( level 1up) syömällä 1,5 ja siihen vielä vähän piriä, pevekkiä ja paljon alkoholia.
Oon ton ekan postauksen jälkeen rääkänny elimistöä tosi paljon ja viimeaikoina aivan liian usein kaikennäkösillä mömmöillä.
Oon ottanu montakertaa kristalli mdma:aa ja naksuja eikä ole mitään "halluja" tullut, mutta taas viime perjantaina tuli jotain pientä...
Tälläkertaa en kyllä säikähtänyt ollenkaan, mutta välillä kun katto jotain ihmistä sen päästä joko törrötti tai sen posken peitti taas sellanen metallinen verkko. :roll:
Tulipahan vaan mieleen että mikäköhän helvetti mul on noita metalliverkkoja kohtaan ku niitä tullu nyt muutamaa otteeseen nähtyä :D

Joo oon kuullu huhuja et nois mario naksuis ois 2c-b:tä ,mutta ei mulle ainakaa oo tullu niistä mitään siihen viittaavaakaan ja ekan kerran ku mulle kävi toi verkko hommeli niin oli ihan kristalli kyseessä...verkot...
empej
Psykonautti

Post by empej »

Muutaman kerran käyny näin itelle, mut koskaan ei sillon jos pelkkää mämmiä ottanu. Aina ollu mukana holia myös.

Kesällä festareil ollessa kun menin telttaa rentoutuu ku laskut iski pahasti, suljin silmäni niin näin jonkun miehen penkillä puistossa tms, autoja ja tuttuja ihmisiä kävelemässä kaduilla (ihankun olis jotain filmii kattonu), jossain vaiheessa se mies ampu muhun päin ja näin kun se luoti meni mun ohitte, mut ei osunu mihinkää. Tän jälkeen tuli avattuu silmät, ja luulin et joku heiluttelee mun telttaa ja koittaa "rikkoo" sen. Huusin sit et irti mun teltasta. Kaveri tuli sit siihen ja kysy mitä kävi ja tuli selitettyy tää sille. Ei ollu koskaa ennen mdmasta tullu noin intensiivisii halluja, huh :O. Siinä joutu jo hetken miettimään että mitäs vittua. Olin kyl kukkaa poltellu aikasemmin samana pv, tietty seki voinu vaikuttaa vaikka polttelinki aamusest, ja ite hallut iski jossai neljän aikaa aamust.
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

No joo itelläki ollu aina alkoholia ja reippaasti, eikä oo yleensä tullu syötyy juuri mitään :down:
Lähinnä ihmetyttää toi et mikä ihmeen verkko juttu mulla on ku niitä tuntuu puskevan jokaisen naamaan :D
empej
Psykonautti

Post by empej »

Jostain pään syvimmist syövereist noi yleensä tulee :D Itelläkin kaikenlaisia kalvoja ilmestyy ihmisten ja asioiden päälle jos ei suoraan kato kohteeseen, mut katoo heti jos kohdistaa katseensa. Ei oo kunnol erottuva mut ei kyllä normaaliltakaa näytä. Ihankun olis läpinäkyvän vakuumin sisää puristettu :D
Bronco
Karvakuono

Post by Bronco »

Mulla on just samalta ajalta vuoden 2013 syksyltä aikas helvetin psykedeelinen kokemus juurikin noista 1up:eista. 2c-b:tä niissä oli mämmin lisäksi ja tuhdit savut laukaisi mut tripille, jonka kestoksi luulin 4h vaikka todellisuudessa olin "siellä" noin 20 min. Kaikki oli kristallia joka pirstaloitui ja kasautui jatkuvalla soitolla. Kaverin naama muuttui sekunnissa kymmenen kertaa, samoin tämän vaatteet ja asento. Hänkin koki tämän saman ja todettiin, että kyllä tuli puskista. :shock: :mrgreen: Olis kyllä läppä kokeilla uudelleen samaa komboa nyt kun tietää mitä odottaa. Oon kuitenkin sitä mieltä, että oloilta ei kannata ikinä odottaa mitään.

Mutta jep madman olen huomannut lähes aina aiheuttavan ihan halluja-halluja, jos yhdistelee sitä laskuissa muihin tajusteisiin.
I couldn't be a royal. It's like living in a supersonic goldfish bowl.
- Ozzy Osbourne
MiEli
Karvakuono

Post by MiEli »

Joo itsellänikin on näkyny kaikenlaista. Yleensä sellaisia varjo ihmisiä ja muita mustia esineitä varsinkin pimeällä.

Kaverini kanssa ajateltiin yksi ilta vetää mämmiä. Ensin oltiin auton kyydissä kylillä, mukavissa nousuissa ja tultiin siitä sitten kämpille. Kaverini joi siinä kaljaa samalla. Siinä kämpillä sitten fiilisteltiin musiikkia ja vedettiin välillä lisää. Lopulta emme enää muistaneet kauanko edellisestä pommista oli aikaa, ja kuinka paljon siinä oli ollut, ja onko turvallista vetää lisää.

Jossain vaiheessa iski kauheat kuumotukset että meidän kaveri oli tappanu ittensä, tai ajanu mettään :shock: Kaverini rupesi näkemään verkkoja ja muita ihmetykisä. yöllä meidän oli lähdettävä hakemaan lisää purkkaa koska vanhat oli murentuneet suuhumme. Matkalla kaverini menetti ajantajua ja puheli sekavia. Sanoi nähneensä palomiehiä joista heijasti valo läpi.

Palasimme kämpille ja ajattelimme ruveta nukkuun. Aina kun sulki silmänsä niin alkoi joku ihme uni tai elokuva pyöriin silmien edessä. uni oli katkonaista.

Seuraavana päivänä mielessä ei pyörinyt kuin tyhjää suoraa viivaa.

kävi ilmi että olimme vetäneet illan aikana joku 0.3 g Ja kumpikin oli kuumotellut että toinen oli vetänyt liikaa tai jotain. Kaverini oli vielä juonut 12 keppanaa illan aikana

En kyllä suosittele kenellekkään tuota olotilaa. :down:

Vaikuttaakahan set ja settings paljon MDMA:han ?
huominen on tänään
Illuusio

Post by Illuusio »

MiEli wrote:Vaikuttaakahan set ja settings paljon MDMA:han ?
Kyllä vaikuttaa, erittäin paljon.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

MiEli wrote: kävi ilmi että olimme vetäneet illan aikana joku 0.3 g Ja kumpikin oli kuumotellut että toinen oli vetänyt liikaa tai jotain. Kaverini oli vielä juonut 12 keppanaa illan aikana
En kyllä suosittele kenellekkään tuota olotilaa. :down:
Vaikuttaakahan set ja settings paljon MDMA:han ?
Kuulostaa tosi epämämmiseltä jopa. Tollainen annos ja palomiehet heiluu ikkunoissa kuin jossain piripsykoosissa. Jos ei ollut valvomista tai mitään niin no...

Ainakin kantsii antaa aina niiden douppien nousta päähän kunnolla ennenkuin alkaa kiskoon sitä kaljaa AINA. Nousujen jälkeen niin tietää mitä on vedellyt.

Mämmi toimii yleensä vain stimuloivana hieman buustina. Pidentää kestoja ja pahentaa laskuja ja sivuoireita.

En tiiä minkälaisia vaikutuksii haluut mämmistä, mitä juttuja tehä, mut tottakai set and setting vaikuttaa aina asioihin. Jos ei tiedä, koska on viimeksi ottanut jotain niin ei kantsi ikinä ottaa lisää mämmiä, varsinkin jos puhutaan yli 200 mg doseista... Silloin on jo vetänyt ihan tarpeeksi.