Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
lahke

Re: Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne

Post by lahke »

Timp3 wrote:
lahke wrote:en oikein voi ottaa kantaa bentsoihin, kun en vieläkään oo uskaltanu kokeilla niitä :foil:

mutta ontopic, paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne... it's all in your head! mulla on ollu aika laidasta laitaan kaikenlaisia häiriöitä (lähinnä teinivuosina :roll: ) ja pääsin niistä yli ilman bentsoja : ) tai ainakin pystyn elämään itseni kanssa. oon tyytyväinen silloiseen valintaani, etten mennyt psylääkäreille vaan kärsin yksin kotona pimeässä nurkassa oireeni... en usko että olisin päässyt samalla tavalla asioiden yli ja läpi bentsojen kanssa, niinkuin nyt pääsin (ehkä?) ilman niitä!
"kärsit" oireesi... eli suljit ne pois etkä halunnut käsitellä ja voittaa niitä? Kiva ku joskus muutamienvuosien päästä kilahdat ja lahtaat puolikylää kun et nuorempana ottanut asiaa vakavasti :) oma mielipiteeni..
oohlalaa. onko toi jotain trollausta, vai miks heitit tollasen perusteettoman kommentin? :evil: väittäisin, ettet tunne mua tarpeeksi hyvin että tossa olis mitään järkeä....

frapahtaja, kiits : )

jos sillon aikoinaan olisin mennyt psykiatrille, niin se tuskin olis osannu tehdä mulle mitään.. ennemminkin toisinpäin MÄ olisin voinut auttaa sitä olemaan _aidompi_ xD luulen.

uskon, ettei itseään voi kukaan muu auttaa, kuin ko. henkilö itse.. ensinnäkin tuntuu mahdottomalta ajatukselta, että toiselle ihmiselle pystyis selventämään tilanteensa niin samanlaisena kuin sen itse kokee. vaikka pystyisikin, niin onko siinä mitään järkeä sysätä omat ongelmansa toisen ihmisen ratkaistaviksi? ahdistuksen ja masennuksen ja kaikkien psyykkisten häiriöiden olemassaolon pointti on IMO se, että ne saa itse ratkaistua omilla aivoillaan ja omilla keinoillaan. sitten jos siinä onnistuu, niin saavuttaa jotain tosi hienoa : )

tai no, en mäkään ihan yksin oo asioideni kanssa ollut. mulla oli yks maailman hienoin ihminen tukenani, jolle sain kertoa ihan mitä halusin.. ääneen tai ajatuksissani. mutta koskaan se ei vastannut mitään, kuunteli vaan hiljaa.

ongelmien ratkaisu ainakin omalla kohdalla edellytti nimenomaan sitä kärsimistä ja lähes tahallista itsensä kidutusta.. ensin pitää kuolla, että osaa arvostaa elämää. ensin pitää kärsiä, että osaa arvostaa onnellisuutta. Hehheh, ja jos jaksaa kiduttaa itseään ihan sinne psykologisten ongelmien kartoitetun alueen ulkopuolelle ja läpi ja yli olemattomista ja keksityistäkin rajoista, niinkuin mä tein, niin on myöhemmin sitten aika "immuuni" lähes kaikille vastoinkäymisille. melkein mitä vaan negatiivista voi tapahtua, ja pystyn hyväksymään ne pelkällä lyhyellä naurahduksella. näin kärjistetysti.

tai mitä mun nyt ikinä pitikään sanoa, niin kaize tässä tuli... rivien välistä vähintään =D
lahke

Post by lahke »

nykyään kyllä naurattaa vaan, kun kuulee tai lukee jonkun avautuvan jostain PANIIKKIHÄIRIÖSTÄ tai MASENNUKSESTA XD hehhehah. ei siks että olisin ilkeä ihminen, vaan siks että oon itse kokenut saman ja päässyt siitä jo yli : ) hahah, kärsikää <3 ^^

niin, ja luulosairauksia ei sovi vähätellä yhtään! :o nehän niitä kamalimpia on.. kun ei oo olemassa syytä ahdistukselle yms... ei oo kivaa :(
frapathea

Post by frapathea »

Ei muiden tuki välttämättä ole absoluuttisen pahaa, mutta ero ongelmien toiselle sysäämisen ja ongelmien toisen avulla ratkomisen välillä olis hyvä tuntea. Toisinaan ihmiset luulevat olevansa umpisolmussa, ja sopivan rakentava seura voi todellakin tehdä ihmeitä. Tosin kokemukseni mukaan psykiatrit eivät lähes poikkeuksetta lainkaan välttämättä sellaista ole, eivätkä valitettavasti monet vanhemmat ja ystävätkään. Tulis muistaa pureksia asiat itse, vaikka joku toinen jotai paasaiskin; kun käsittelee asiat omin aivoin, alkavat toimimattomat rakennelmat paljastua; ne käyvät läpinäkyvämmiksi ja lopulta ne putoavat pois.

Mut kärsimykselle nauramisen sijaan omalla kohdallani paremmaksi vaihtoehdoksi on paljastunut itkemisestä nauttiminen.

lahke wrote:nykyään kyllä naurattaa vaan, kun kuulee tai lukee jonkun avautuvan jostain PANIIKKIHÄIRIÖSTÄ tai MASENNUKSESTA XD hehhehah. ei siks että olisin ilkeä ihminen, vaan siks että oon itse kokenut saman ja päässyt siitä jo yli : ) hahah, kärsikää <3 ^^
Mä olen kokenut ehkä samantapaisia fiiliksiä viimeaikoina, mut tuntuu pulppuavan eri paikasta; hymyilyttää, ku tietää, että joko ne kestää sen, tai sit ei kestä. Joko siihen jossain vaiheessa kuolee, tai sit saakin koneiston ja ohjelmiston synkkaan ja pyörimään nätisti ja selviää. Tuntuu hyvält, et kävi miten kävi fiilaan.
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

frapathea wrote: Subutex-maininta oli vittuilua sulle.
Pidin enemmän tuota tyhmyyden osotuksena :D hahhahahaha
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
frapathea

Post by frapathea »

Timp3 wrote:
frapathea wrote: Subutex-maininta oli vittuilua sulle.
Pidin enemmän tuota tyhmyyden osotuksena :D hahhahahaha
Kyseessä oli vain sangen mauton argumentum ad hominem tu quoque.
tRip
Moderator

Post by tRip »

frapathea wrote:En mä ole moralisoinut. Mä olen vain todennut. Moralisointi tulee luultavasti sun omien korvien välistä. Mikäli tunnet tunnontuskia aiheesta, ni tottakai kylmät faktat tuntuu.. Voih.. Niin.. Kylmiltä.
näinhän se on..
oma on häpeäni olla bentsoista riippuvainen.

mut tulin joteki tosi surulliseks sun sanoista..
osaat olla julma. sanoillas.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
lahke

Post by lahke »

tuli mieleen...

masennus on mun bentsot?

<-- ...skitsofrenia rakas lemmikkini..

bipolaarisuus jaksottajana..

add tai adhd elämän monipuolistajana..

pelko mielikuvituksena..

kuolemankaipuu rauhoittajana.

tyhmyys turvanani <3
frapathea

Post by frapathea »

trip wrote: mut tulin joteki tosi surulliseks sun sanoista..
osaat olla julma. sanoillas.
Mä en aio jatkossakaan hyssytellä ja pehmennellä sanomisiani, edes sinun suhteen, mikäli ei tunnu tarvetta sellaselle, ja harvemmin tuntuu.

Mua ei haittaa, jos tulet surulliseks mun sanoista, se on yks vitun hetkellinen tunne ja ilmaantuessaan ilmeisesti oleellinen ja kertoo jotain ja vaikka mitä vaikka mistä.

Lisäks koen, että osa mun kärkkäydestä nimenomaan sun bentsojenkäyttöä kohtaan johtuu myöskmin siitä, et välitän.
Olento
Apteekki

Post by Olento »

"Skitsofrenia=Kannabis" Vaik ei oo mut välil o? :D
tRip
Moderator

Post by tRip »

lahke wrote:tuli mieleen...

masennus on mun bentsot?

<-- ...skitsofrenia rakas lemmikkini..

bipolaarisuus jaksottajana..

add tai adhd elämän monipuolistajana..

pelko mielikuvituksena..

kuolemankaipuu rauhoittajana.

tyhmyys turvanani <3
rispekt <3:>

jollaintapaa tosi oivaltava.. jollaintapaa myös tosi lohdullinen :)
Keep it unreal.

mattipatti
Psykonautti

Post by mattipatti »

Koin elämäni pahimman ahdistuksen tänäaamuna herätessäni.. Vedin jo 2mg xanoreita mut ei mitään vaikutusta. itkettää, tuntuu pahalta sydämmessä, tuntuu et on tulossa hirveen paha paniikkikohtaus ja hallusinaatioita.. Autolla ajaessa hetken kävi jo mielessä et ajan rekan alle mut eisekään tuntunut oikealta sitä rekkaa kohtaa jos se myöhästyy sinne minne olikin menossa.. Kattoo nyt miten tää etenee jos oikeen pahaksi menee nii lääkäriin. perhana ku ei oo ees unilääkkeitä niin nukkus muutaman päivää
peltsi
OD

Post by peltsi »

mattipatti wrote:Koin elämäni pahimman ahdistuksen tänäaamuna herätessäni.. Vedin jo 2mg xanoreita mut ei mitään vaikutusta. itkettää, tuntuu pahalta sydämmessä, tuntuu et on tulossa hirveen paha paniikkikohtaus ja hallusinaatioita.. Autolla ajaessa hetken kävi jo mielessä et ajan rekan alle mut eisekään tuntunut oikealta sitä rekkaa kohtaa jos se myöhästyy sinne minne olikin menossa.. Kattoo nyt miten tää etenee jos oikeen pahaksi menee nii lääkäriin. perhana ku ei oo ees unilääkkeitä niin nukkus muutaman päivää
psykiatrille vaan...
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
lahke

Post by lahke »

tRip wrote:. jollaintapaa myös tosi lohdullinen :)
vääristynyt vain ☛_☚
mattipatti
Psykonautti

Post by mattipatti »

Musta tuntuu et bentsot ei oo oikee hoito ahdistukseen ja paniikkikohtauksiin.. itellä parani ahistushäiriö ja paniikkihäiriö lähes kokonaan ku olin ilman mitään ainetta (alkoholi, bentsot, kahvi). nyt alkaa tuntumaan et elämä hymyilee :).
tRip
Moderator

Post by tRip »

lahke wrote:
tRip wrote:. jollaintapaa myös tosi lohdullinen :)
vääristynyt vain ☛_☚
millätapaa vääristynyt..?
vain?

hä..?

sitähän me jatkuvasti tehään.. vääristellään-väritellään elämää.. ei se muuten ois todellista.
Keep it unreal.

wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Mä oon ollu masentunu vuodesta..... 1997? Kai. Virallisesti.

Sit mullon ollu psykoosi. Se oli kauheet, eikä siit sen enempää. Ja oon ollu maanisdepressiivinen. Lääkäri määräs seroquelia johonki harhaiseen kakssuuntaseen mielialahäiriöön 400mg/vrk mut se taas teki niin tylsäks olon ettei mitään rajaa... Mä en kyl tykänny. Sellanen fiilis et "maailma liikkuu minä en". Sit söin joskus cipralexii paniikkihäiriöön... mut näist on vuosii aikaa.

Paniikkikohtauksen oon saanu viimeks viime syksynä pirilaskuissa. Mut sit ku söin happoo ni kaikki mun mielialahäiriöt katos... Siis vaan katos. Ollu helvetin onnellinen ja hyvä ja tasapainone fiilis kaiken jälkee, mitä nyt douppii tulee kiskottuu mut mutmut...

Selvinpäinki hyvä fiilis yleensä. Joskus tulee sellasii ehkä päivän kestävii ahdistusfiiliksii mut ne menee yleensä aika äkkii ohi enkä oo ainakaa mitää kohtauksii saanu.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Feya
OD

Post by Feya »

Koulukiusauksen seuraksena oon kärsinyt 13-vuotiaasta lähtien masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. Paniikkikohtauksiakin tulee silloin tällöin, mutta se ei ole mikään päällimmäinen ongelma.

Oon nyt vuoden päivät ottanut Sertralinia, ja tänään aloitan Mirtazapin. En oo mikään masennuslääkkeiden ystävä, eivätkä ne tietenkään ketään paranna, mutta sitä on aika vaikea käsitellä ja työstää omia ongelmiaan jos ei pysty edes sängystä nousemaan.
tattimatti
Psykonautti

Post by tattimatti »

Ite kärsin helvetillisestä paniikkihäiriöstä, ei voinut ulos liikkua himasta ollenkaan.

Isot ja avarat paikat ahdistaa, just jotkut hallit ja isot kaupat etc. :((
"Peace, it does not mean to be in a place where there is no noise, trouble or hard work. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart" - Unknown
Lehti
Karvakuono

Post by Lehti »

Yleistynyt ahdistuneisuutta sairastan myös. Ja totta kai ne neuroleptejä määräsivät :mrgreen:

Pitäisi syödä 100mg Ketipinoria illassa jo pelkästään sitä varten, koska mulla on aggressio-ongelma tossa samalla. Ja onneksi Diapamille on myös respa. On muuten paras lääke tohon sairauteen! Sitä pitää osata käyttää oikein myös, eli ei vedä niitä joka päivä vaikka olisi saatanallisia pelkotiloja ja tunne siitä, että joku yrittää myrkyttää ruokasi tai olet kuolemassa sydänkohtaukseen. Tostakin tulee oikeastaan jo arkipäivää noista peloista ja huolista. Ja sairaus alkaa tuntua jo lähinnä joltakin luonteenpiirteeltä, johon kuuluu jatkuva pelko ja vainotus.
I'm not smoking any more, but I ain't smokin' any less
hir
Psykonautti

Post by hir »

Onneks mulla on kaikki hyvin. Toivottavasti teilläki.
“I slept with faith and found a corpse in my arms on awakening; I drank and danced all night with doubt and found her a virgin in the morning.”
frapathea

Post by frapathea »

Kuinka muuten orgasmi ja paniikkikohtaus (etenkin naisilla, siten kun en tiedä, miltä miesten orgasmit tarkalleenottaen tuntuu) eroaa ruumiillisilta tuntemuksiltaan paniikkikohtauksesta?
Oireita: päässä sumenee. Hengitys kiihtyy. Kontrolli katoaa. Voi esiintyä voimakkaita tuntemuksia. Raajat saattavat puutua, saattaa esiintyä pakkoliikkeitä tai liikuntakyvyttömyyttä. Puhekyvyttömyyttä. Yleensä tilanne purkautuu ja lopuksi tapahtuu purkautumistunnerefleksi esim. itkun tai naurun tai niiden sekoituksen muodossa.

Et miks te viel uvittelette tän olevan sairasta ja pahaa? Meill paniikkihöiriöisillähän on Jumalan suoma kyky rentoutua, purkautua ja tuntea. What's not to like?

Mun paniikkikohtaukset ovat vähentyneet huomattavasti, mut spontaanit orgasmit ruokapöydän ääress räjähtäny räjähdysmäiseen kasvuun. Ei hitto; what's not to like??????
hir
Psykonautti

Post by hir »

frapathea wrote:Meill paniikkihöiriöisillähän on Jumalan suoma kyky rentoutua, purkautua ja tuntea. What's not to like?

?
<3
“I slept with faith and found a corpse in my arms on awakening; I drank and danced all night with doubt and found her a virgin in the morning.”
Varjo

Post by Varjo »

Sellanen kysymys, että voiko puol litraa kahvia (aamulla) ja päivällä puol litraa energiajuomaa + kannabis + paniikkihäiriö olla vaarallista? Kun tossa aiemmin sydän tykytti ihan vitun kovaa n. 4-5 tuntia ja vaikka oon nyt selvänä ni vieläkin vähän pelottava fiilis eikä oikeen nukkuukkaan uskalla ja vieläkin syke siis suht korkeella aina välillä, ja nyt on siis 6-6½ tuntia kannabiksen poltosta.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Varjo wrote:Sellanen kysymys, että voiko puol litraa kahvia (aamulla) ja päivällä puol litraa energiajuomaa + kannabis + paniikkihäiriö olla vaarallista? Kun tossa aiemmin sydän tykytti ihan vitun kovaa n. 4-5 tuntia ja vaikka oon nyt selvänä ni vieläkin vähän pelottava fiilis eikä oikeen nukkuukkaan uskalla ja vieläkin syke siis suht korkeella aina välillä, ja nyt on siis 6-6½ tuntia kannabiksen poltosta.
Ei mitenkään hengenvaarallista, mutta totta kai paniikkihäiriö voi tulla helpommin pulssia nostavien substanssien kanssa, kuten kannabis ja kofeiini. Tai ainakin itselläni tuli helposti jos oli syke muista syistä vähänkään koholla sillon kun paniikkihäiriö vielä oli ("Miks mun sydän hakkaa näin kovaa? Onkohan tää normaalia? Mitä tää on? Kuolenko mä?")

Usein huomaan myös kuvittelevani sykkeeni kovemmaksi kuin se oikeasti on. Toisaalta taas hermostuneisuus nostaa sykettä, eli jos sä hermostut siitä että sun sykkees on koholla kannabiksen tai kofeiinin takia, se ei välttämättä laske sillonkaan kun vaikutukset on jo pääasias ohi.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Voima
Lepakko

Post by Voima »

Miull on aika lääkärille tiistain,koulun terkkari varas todettuua lievän masennuksen ja ahistuksen :// Miul on päivii ku jaksaa olla "ihmiste ilmoil",mut jonai päivin ei ees pysty kouluu lähtee.. Varsiki ku ympäril on paljo ihmisii,vaik ne ois tuttui,alkaa helposti ahistaa. Paitsi jos on iha vitun kuoseissa,mikä taas johtaa siihe ett tulee kuosattuu paljo.
Astun ulos asunnosta, kastan jalat kuraloskaan, taas uusi päivä mikä ei tuu takas koskaan.
tRip
Moderator

Post by tRip »

täytyy kyl ekaa kertaa ihan ääneen todeta, et miten mä oon jo pitkään ajatellu sitä niin itsestäänselvyytenä, et kahvi _ihan oikeesti_ lisää ahdistuneisuutta, ahdistuneisuuteen, taikka paniikkihäiriöön taipuvaisilla ihmisillä.

Sen voi todeta niinkin simppelisti, kuin että vaihtaa kahvin vaikkapa teen juomiseen.
kummasti ahdistaa vähemmän :foil:
Varjo wrote:Sellanen kysymys, että voiko puol litraa kahvia (aamulla) ja päivällä puol litraa energiajuomaa + kannabis + paniikkihäiriö olla vaarallista?
Kysy itteltäs, miltä se susta tuntuu..?
energiajuomat ehkä pahimpia tekemään olotilasta tukalan hysteerisen.

Kyl se pumppu kauan jaksaa, mut sitku alkaa skragaa, ni se ei ookaan enää nii kivaa
Keep it unreal.

sunyata
Psykonautti

Post by sunyata »

Ahdistuneisuushäröily täällä päivää.

Alkoi joskus 15–16-vuotiaana eli 10-vuotissynttärit on tässä ollut. "Lääkitsen" itseäni pääasiassa eristäytymisellä, luovuttamalla sekä alkoholilla. Syinä varmaan ollut eristäytyvä ja alistuva luonne, jota on ylikontrolloiva, neuroottinen ja vaativa äiti vain tehostanut sekä koko peruskoulun ajan jatkunut koulukiusaus.

Nykyään en kykene enää pidemmän päälle normaaliin kanssakäymiseen useimpien ihmisten kanssa. Valitut ja harvat sekä eläimet ovat joiden kanssa tulen toimeen. Ja kunhan raha-asiat ovat kunnosa eikä vittupää-yhteiskunta nosta liikaa päätänsä, niin asiat menevät yleensä ihan ookoo. Neuroleptit, SSRI- ja SNRI-lääkkeet ovat turhaa paskaa. Kaikki mikä väsyttää tai rauhoittaa toimii. Turhautuminen, epätoivo ja ahdistuneisuus aiheuttavat alkoholismia ainakin omalla kohdallani. Lääkärit ja monet muutkin väittävät toisin – se johtuu juomisesta ja liikunnan vähyydestä. Samaa paskaa vuodesta toiseen, sillä eihän ahdistuneisuus voi liittyä seurauksellisesti jonkin huumausaineen (alkoholin) liikakäyttöön eikä masentuneisuus liikunnan vähyyteen (kun ei vaan jaksa tai huvita mikään, koittais liikkua enemmän).

Semmosta avautumista tällä kertaa. Älkää kuitatko psyykkisiä ongelmia päihteillä, sillä vaikka ongelmat loppuisivat, niin tapa ja tottumus pysyy mukana pitäen koukussaan kiinni. Ite oon alkoholiin kasvanut kiinni, mut en pameihin tai muuhunkaan, mitä on tullu otettua harvoin ja kohtuudella. Likkakaverilla on pannarihäiriö. Tsemppiä kaikille ketä nää samantapaiset oireet kiusaa.
vain otettu lääke ottaa päähän
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

oon ahdistunut ihan sairaan ahdistunut. Mutta mulle tyrkytetään kans ainoastaan ketipinoria & cipralexiä. kumpaakaan en aijo alkaa rouskimaan.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

SadPanda wrote:Mutta mulle tyrkytetään kans ainoastaan ketipinoria & cipralexiä. kumpaakaan en aijo alkaa rouskimaan.
Olen erittäin varma siitä ettei nämä ees auttaisi sua paljoa. Tai tuskin auttais.
hahaviv
Lepakko

Post by hahaviv »

Dexma wrote:
SadPanda wrote:Mutta mulle tyrkytetään kans ainoastaan ketipinoria & cipralexiä. kumpaakaan en aijo alkaa rouskimaan.
Olen erittäin varma siitä ettei nämä ees auttaisi sua paljoa. Tai tuskin auttais.
Mullekin määrättiin ahdistuneisuuteen ketipinoria, eikä lähteny mihinkään. Vasta kun ite tajusin rauhottua, lähti
se ahdistuneisuuskin sitten siinä samalla.
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love