amfetamiinin ja kokaiinin erot

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Ei minulla ainakaan pepseissä nälkä tullut, olut kylläkin maistui erityisen hyvin, niinkuin pireissäkin. Pepseissä ei niinkään tee mieli säätää mitään, juttua kylläkin tulee ihan liiaksikin asti, välillä.

Satunnaisena viihdekäyttönä itse valitsen amfetamiinin.
-:- We're All Mad Here -:-
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

amfetamiinia en ole vielä kokeillu, kokaiini on kiva pikku lisä kotibileissä.
Koksu ei yleensä aiheuta kummempia laskuja.. kerran erehdyksissä otin kokaiinia päivää ennen lentoa, ja seuraavana päivänä lentokentällä olin ihan vainoharhainen ja pakoilin poliiseja. Olin IHAN varma että jään tullissa kiinni ja hypin tyyliin seinille aina kun näin poliisin jolla oli HUUMEKOIRA messissä..
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Ei minusta amfetamiini nyt niinkään paneta, ainakaan pääasiallisesti.
Walrus
Psykonautti

Post by Walrus »

Ei muakaan paneta pireissä, tosin en kyl naispuolisten kanssa oo ollu et jos sais vähän äksöniä ni sit ehkä. Sehän vetää munat ihan rullallekki ni eihän siinä kehtaa alkaa mitään...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Walrus wrote:Sehän vetää munat ihan rullallekki ni eihän siinä kehtaa alkaa mitään...
Hehheh niinpä. Pirikatkarapu on kyllä surkea näky...
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

Walrus wrote:Ei muakaan paneta pireissä, tosin en kyl naispuolisten kanssa oo ollu et jos sais vähän äksöniä ni sit ehkä. Sehän vetää munat ihan rullallekki ni eihän siinä kehtaa alkaa mitään...
pireissään se on normaalisti 2x pienempi, tietyssä tilanteessa sitten taas 2x isompi :D :D
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

HUUHAA wrote:
Walrus wrote:Ei muakaan paneta pireissä, tosin en kyl naispuolisten kanssa oo ollu et jos sais vähän äksöniä ni sit ehkä. Sehän vetää munat ihan rullallekki ni eihän siinä kehtaa alkaa mitään...
pireissään se on normaalisti 2x pienempi, tietyssä tilanteessa sitten taas 2x isompi :D :D
Siis täh. Meinaat, että pireissä levossa muna on 2x pienempi ja pystyssä 2x suurempi kuin norm? :?: Tuon ensimmäisen olen joo
huomannut, mutta on se siis pystyssä ihan normaali kyllä..
Ei, en ole mies.. mut joo.. minua se piri alkaa aina panettamaan :wink:

No, itse asiaan. Koksua en ole kokeillut, mutta haluaisin.
Ihan vain siksi, jospa siitä ei tulisi yhtä kamalia jälkioloja kuin vauhdeista tulee mulle.. :x

Kaveri on sanonut, että se on melko samanlaista, mutta kalliimpaa
ja lyhytkestoisempaa, ja myös parempaa (sehän on mielipidekys.). Vähän niinkuin 'rikkaiden piriä'.
Ja jos se ei vie nälkää kuten piri, on sekin plussaa minusta! :)
No, pitää kokeilla, ja kertoa sitten enempi :wink:
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Koksu ei ole rikkaiden piriä vaan piri on köyhien koksua.
Sienipoika
Tuppisuu

Post by Sienipoika »

Kumpi muuten on vaarallisempaa ? Entä addiktoivampaa ? Jos sitä nyt voi niin helposti sanoa....
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Sienipoika wrote:Kumpi muuten on vaarallisempaa ? Entä addiktoivampaa ? Jos sitä nyt voi niin helposti sanoa....
Vaikea sanoa. Veikkaan, jos kokaiini olisi halvempaa ja hyvää ja sitä olisi kokoajan saatavilla, niin kyllä ihmiset luultavasti helpommin addiktoituisivat helpommin kokasta kuin amfesta. Kokaiini nousut ovat paljon hienommat kuin spiidi nousut, mutta kokan vaikutus on, niin lyhyt, että monet vetävät mieluummin spiidiä, kun se on kuitenkin vaikutukseltaan pitempi kestoista ja halvempaa kuin koka.

Vaarallisuudesta en osaa sanoa paljoakaan, mutta kokaiini taitaa vaikuttaa aivoihin vahvemmin tai hieman eri tavalla kuin amfetamiini, niin eli paranoidisuus/vainot ovat kokassa vahvempaa luokkaa kuin amfassa. Puhun nyt siis puhtaista valmisteista. Katumuodossa myytävät jatkemömmöt voivat tuottaa vaikka mitä ikäviä sivuoireita.

Tämä ei ole kuitenkaan mitään faktaa vaan tämä on pohdiskelua ja omista kokemuksista otettuja ajatuksia.
psyvault
Karvakuono

Post by psyvault »

Itse en ole koksua kokeillut, mutta piri on ei ole paljon muuta aiheuttanut kuin pitkän energiabuustin, jolloin tanssilattia on ollut paras paikka. Laskuissa on vain väsyttänyt senkin edestä. Mutta laskut eivät ole olleet epämiellyttäviä.
Muuta siitä ei ole kyllä tullut.
zero
Kameleontti

Post by zero »

tuli tost kemikaalin viestist mielee et onkoha nois stimuis semmoi et kel ne tekee paremman olon ni sit tulee sen mukaset laskutki eli pahemmat. ku tuntuu et kaikki ketkä sanoo et ei piri oikee muuta tee ku piristä reilusti ni sanoo et ei oikee laskuika tuu. mul tulee niin jumal olo pirist ku blaablaablaa mut kyl sit laskutki tulee.

möh.
reeferass
Psykonautti

Post by reeferass »

Sen se ottaa minkä antaakin....
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

zero wrote:tuli tost kemikaalin viestist mielee et onkoha nois stimuis semmoi et kel ne tekee paremman olon ni sit tulee sen mukaset laskutki eli pahemmat. ku tuntuu et kaikki ketkä sanoo et ei piri oikee muuta tee ku piristä reilusti ni sanoo et ei oikee laskuika tuu. mul tulee niin jumal olo pirist ku blaablaablaa mut kyl sit laskutki tulee.

möh.
Nopeasti pääteltynä sanoisin, että liittynee serotoniinin vapautumiseen. Ei mitenkään varmaa, mahdollisuus vain.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
MagneettoS
Tuppisuu

Post by MagneettoS »

Ku vetää poretta ni alapäässä tapahtuu "RUSINAN PALUU"
Mut jos pepee kiskoo ni emt!!!
Kuse tuubaas!!!
spasm
OD

Post by spasm »

Kiitos valaisevasta tiedosta :shock: :lol: :roll:
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Lasipallo wrote:
zero wrote:tuli tost kemikaalin viestist mielee et onkoha nois stimuis semmoi et kel ne tekee paremman olon ni sit tulee sen mukaset laskutki eli pahemmat. ku tuntuu et kaikki ketkä sanoo et ei piri oikee muuta tee ku piristä reilusti ni sanoo et ei oikee laskuika tuu. mul tulee niin jumal olo pirist ku blaablaablaa mut kyl sit laskutki tulee.

möh.
Nopeasti pääteltynä sanoisin, että liittynee serotoniinin vapautumiseen. Ei mitenkään varmaa, mahdollisuus vain.

Juu, näinkin A-vitamiinin kans ehkä enemmän dopamiini, ja E:n kanssa serotoniini, mut ei kuitenkaan niin yksioikoista. :roll: Jotkut osaa buustaa niitä paremmin mielellään kuin toiset...
marya
Tuppisuu

Re: amfetamiinin ja kokaiinin erot

Post by marya »

hmmm en oikeen noist eroist muuten tiiä paitsi et piri panettaa helvetisti mut vaikee laueta. mut sellanen mies joka on pirikoukus ni ei kiitos. ei sellasen kaa voi tehä mitään ku on surkastunu....
mut toisaalt ku olin ottanu ni ei ollu minkäälainen nälkä ja aloin ihmettelee miks ihmiset syö :shock:
-lalalaa-

Post by -lalalaa- »

Kokkeli on kyllä sanoinkuvailematonta kuraa.
Menee rahat hukkaan aivan täysin, eikä mitään mielekästä oloa saa aikaan.

Hollannissa jatkoin kokkelilla vauhtia, johon se oli varsin oivallista.
Ez-test whitella testasin tavaran ennen ostoa ja keskitasoa näytti.
Suomen hinnoilla (100-150?) en ostaisi kyseistä ainetta ikipäivänä.
juspe
Karvakuono

Post by juspe »

-lalalaa- wrote:Kokkeli on kyllä sanoinkuvailematonta kuraa.
Menee rahat hukkaan aivan täysin, eikä mitään mielekästä oloa saa aikaan.

Hollannissa jatkoin kokkelilla vauhtia, johon se oli varsin oivallista.
Ez-test whitella testasin tavaran ennen ostoa ja keskitasoa näytti.
Suomen hinnoilla (100-150?) en ostaisi kyseistä ainetta ikipäivänä.
sama mulla aivan törkeetä paskaa oli ja 150e ketkusta pulitin ei oikeen mitään oloja... laadusta en tie mutta tosi surkeeta ilmeisesti...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Paskaa kokaiinia täälläkin päin on vedetty oikeastaan joka kerta. Kun olen sanonut "ei toimaa kunnolla" on vastattu vaan jotain etten hiffaa sitä, vaan paskaa se enemmän kuitenkin on, ellei kokonaan...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
semihead
Tuppisuu

Post by semihead »

sanotaanko näin että erot mielestäni ovat tässä

amfetamiini: estää otsalohkossa dopamiinin ja noradrenaliinin(yhteydessä adrenaliiniin) vapautusta. Vaikutus aika on pidempi ja hinta huomattavasti halvempi. Eikä sitä turhaan sanota spiidiksi koska se vaikuttaa ardrenaliiniin enemmän kuin kola.

Kokaiini: stimuloi voimakkkaasti keskushermostoa ja vapauttaa/estää otsalohkossa dopamiinin, serotoniinin ja noradrenaliinin vapautusta. Vaikutusaika on (nuuskattuna) noin 1-2h koska maksa hajoittaa kokkelin tämän ajan kuluessa.

omista kokemuksista voin sanoa että kola hyvää panotavaraa mutta spiidi parempaa kaikkeen muuhun ellei ole todella varakas ja tunne lähdettä mista saaa suomessa hyvää kokaa niin kannattaa toistaiseksi tyytyä amfetamiineihin. ;)
dredi
LD50

Post by dredi »

Suomessa ei ole ikinä ollut hyvää koksua.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
frapathea

Post by frapathea »

dredi wrote:Suomessa ei ole ikinä ollut hyvää koksua.
No ei se o kannattavaa täälpäin. Joillai jenkeillä on kokkelia ku on eteläameriikka siinä vieressä ja sillainii, ja enemmä kysyntää.

Mä liputan pirille kuitenki...
weedway
Tuppisuu

Post by weedway »

2 aivan eri päihdettä mutta kyllä suomessa mielummin sitä piriä hakee kun koksu usein kallista eikä kovin kummosta laadultakaan, niin iskee pieni morkkis kun massit menny, eikä aine pääse tekemään parhainta mahdollista oloa..
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Oon oppinut vihaamaan amfetamiinia yli kaiken. On muka hauskaa vähän aikaa ja sitten tulee laskut jotka mulla on yhtä helvettiä. Kokaiini on miellyttävää. Ei tule noita paskoja vaikutuksia ja fiilis on rento ja empaattinen (ehkä myös seksuaalinen, en ole tuota puolta vielä koksuissa tullut tarkkaileeksi). Smooth high. Piri taas tekee mut vaan kovaääniseksi kusipääjuntiksi joka ei ajattele yhtään mitä tekee, loputonta turhan säätöä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Asidyyli wrote:Kokaiini on miellyttävää. Ei tule noita paskoja vaikutuksia ja fiilis on rento ja empaattinen (ehkä myös seksuaalinen, en ole tuota puolta vielä koksuissa tullut tarkkaileeksi). Smooth high.
Samaa mieltä..

Paitsi, en vihaa piriä, tai ehkä vihaankin, enemmänkin sellanen ettei vaan huvita enää kokeilla.
Lääke-amfe erikseen, josta siitäkään en enää nauti.. lähinnä laskujen vuoksi.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Anonyymi

Post by Anonyymi »

Asidyyli wrote:Oon oppinut vihaamaan amfetamiinia yli kaiken. On muka hauskaa vähän aikaa ja sitten tulee laskut jotka mulla on yhtä helvettiä. Kokaiini on miellyttävää. Ei tule noita paskoja vaikutuksia ja fiilis on rento ja empaattinen (ehkä myös seksuaalinen, en ole tuota puolta vielä koksuissa tullut tarkkaileeksi). Smooth high. Piri taas tekee mut vaan kovaääniseksi kusipääjuntiksi joka ei ajattele yhtään mitä tekee, loputonta turhan säätöä.
100% samaa mieltä!

Mietin tässä, että kumpi paskoo aivot pahemmin: kokkeli vai amfetamiini?
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Anonyymi wrote:
Asidyyli wrote:Oon oppinut vihaamaan amfetamiinia yli kaiken. On muka hauskaa vähän aikaa ja sitten tulee laskut jotka mulla on yhtä helvettiä. Kokaiini on miellyttävää. Ei tule noita paskoja vaikutuksia ja fiilis on rento ja empaattinen (ehkä myös seksuaalinen, en ole tuota puolta vielä koksuissa tullut tarkkaileeksi). Smooth high. Piri taas tekee mut vaan kovaääniseksi kusipääjuntiksi joka ei ajattele yhtään mitä tekee, loputonta turhan säätöä.
100% samaa mieltä!

Mietin tässä, että kumpi paskoo aivot pahemmin: kokkeli vai amfetamiini?
En ole kyllä kovinkaan paljoa tota kolaa vetänyt, mutta Kyllä se munkin mielestä paljon pehmeämmältä ja muutenkin miellyttyvämmältä tuntuu. En sitten tiedä kuinka paska olo tulisi, jos valvois useamman päivän putkeen kolalla. Tostakin alkaa monille tulemaan sitä vainoharhaa ja muuta randomointia kun tarpeeksi kauan ja pitkään vetää. Tulee vaan hieman kalliimmaksi kuin piri.

Ei nyt ole mitään lähteitä kaivaa tähän hätään, mutta olen ollut siinä käsityksessä että amfetamiinin säännöllinen ja pitkäaikainen käyttö tekis enemmän vahinkoa aivoille, mut ei koksukaan mitään terveellistä ole. Kokaiinin säännöllinen käyttö sitten on enemmän haitallista sydämelle ja verenkierrolle (akuutti sydänkohtausriski). En tiedä sitten tekeekö niinkään pysyvää vahinkoa. Nenän väliseinään voi myös tulla ikäviä kulumia kokaiininverisuonia supistavan vaikutuksen takia.