Silokit ( P. semilanceata )
-
Dagga
- Apteekki
-
sxoxyvg
- OD
Re: Silokit ( P. semilanceata )
Ei oikein siltä näytä, nänni puuttuu, ei ole oikeen pipomainen, eikä muutenkaan oikeen natsaa.aivoruoska wrote:itiölaskeumaa odotan, muut tuntomerkit pitäis täsmää kyllä ainakin tokissa.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
magiclymagical
- Apteekki
Ei oo aivoruoskan sienet semejä. sxoxyvg jo vähän perustelikin.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
dr.odd
- Karvakuono
Tälle syksylle käyty vakkari paikasta poimimassa noin 400g tuoreena, hetkisen päästä olisi tarkoitus syksyn ensimmäiset maistella. Joku 50kpl olisi tarkoitus ottaa.
börb
-
Ensiö
- Lepakko
Löytyykö silokeita suoalueelta? Kun yleensä puhutaan niiden kasvavan kosteilla alueilla.. Yhtäkään en ole nurmikentiltä löytänyt joten ajattelin että jospa laajentaisi etsintöjä.
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
mauseri
- LD50
en oo kyllä kuullut et ois löydetty.muista varoa ettet uppoa sinneEnsiö wrote:Löytyykö silokeita suoalueelta? Kun yleensä puhutaan niiden kasvavan kosteilla alueilla.. Yhtäkään en ole nurmikentiltä löytänyt joten ajattelin että jospa laajentaisi etsintöjä.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
mauseri
- LD50
suositus!valvokaa väh.30tuntia ja syökää n.2,5g niin takaan että on kivaa
,nauroin chatissä about 2 tuntia putkeen yhden hörhön kans.taitaa olla korkea aika antautua nukkumatille.öitä
-
skirtfeber
- Apteekki
en suosittele, tommone tietenki voi olla tosi kivaa mut tommone voi kans viedä psyykkeen aika kauas.
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
Ensiö
- Lepakko
Siellä on jo pentuna seikkailtu niin paljon että tuntee vaaralliset upottavat kohdat... Enemmän ne karhut arvelutttaa kun kerran löyty pitkospuulta märkä karhun jälkimauser1911 wrote:en oo kyllä kuullut et ois löydetty.muista varoa ettet uppoa sinneEnsiö wrote:Löytyykö silokeita suoalueelta? Kun yleensä puhutaan niiden kasvavan kosteilla alueilla.. Yhtäkään en ole nurmikentiltä löytänyt joten ajattelin että jospa laajentaisi etsintöjä.
-
mauseri
- LD50
ota katkastu mukaan niin eiköhän se karhu sillä kaadu
-
kissankorva
- Apteekki
Pirhuna viäköö, i have a proplem.
Kävin tuossa eräs päivä etsimässä yhdeltä jokavuoden vakio spotilta jolta ystävänikin ovat keränneet tänä vuonna noin 2000 silperoista. Sellainen nurmikko,ruohotupas kumpu autoteiden välillä.. Eikä ole mikään isokaan paikka, ehkä noin 20mx20m kokoinen.
No mutta siis kävimpä itsekkin samassa paikassa ja kyllähän siellä tatteja oli ja pirusti, pussiini sain alle puolessa tunnissa noin 200 ja enempää en jaksanut edes kerätä. Mutta olin aika ihmeissäni, paikka on kumminkin silokki paratiisi muille ihmisille ja ehkä minullekkin. Silokinhan tunnistan hyvin, se ei ole siitäkiinni, olenhan tänä syksynä jo niitä noin tuhannen keränny pyöreästi, mutta yksi asia synnytti suuria kysymyksiä.
Menin tällä mestalle ja löysin setin tatteja, n200 mutta huhuhuh.., osa tateista oli niin isoja etten voinut uskoa silmiäni, lakki vastasi silokin väritystä, ja olivat myös tahmeita, mutta ei perhana joidenkin lakit olivat noin 3-5 cm korkeita, eili aivan jättimäisiä verrattuna muihin mitä olen löytäny ns. normi silokkeihin verrattuna.. Tissitkin tateista löytyivät mutta heltta ei kyllä ollut kovin sisäänpäin kääntynyt, voipi tietty johtua tattien huikeista koosta.
Ja tatithan kasvoivat juuri ryppäissä, oli isompaa ja pienempää, myös varmoja silokkeja. Mutta nämä isot tapaukset pistivät kyllä todella mietityttämään että voiko sieneni olla silokkeja. koska en ole ikinä nähny niin ISOJA! , ja sen takia en ole vielä uskaltanu edes syödä niitä.
Kinkkinen tilanne todellakin, enkä edes saanut kuvia nuista tatateista fresheinä. Nyt ne ovat olleet kuivumassa muutaman neljäpäivää kirjan välissä joten kuvista tuskin on enää hyötyä, ovat niin lintassakin ja kokoahan ei enää kovin hyvin erota. Kylläpä siellä ainakin perinteisiä valkoisia matoja kovasti lyllersi kun kirjan sivuja katselin ja lakit oli muuttunut perus viti valkoisiksi..
Oletteko te löytäneet ns jätti silokkeja, ja kysymyshän kuuluu että mitä luulisitte, voisikohan tattini olla silokkeja.. Paha tietenkin näin sanoa koska kuvia ei ole.. mutta mutta niin.
Kävin tuossa eräs päivä etsimässä yhdeltä jokavuoden vakio spotilta jolta ystävänikin ovat keränneet tänä vuonna noin 2000 silperoista. Sellainen nurmikko,ruohotupas kumpu autoteiden välillä.. Eikä ole mikään isokaan paikka, ehkä noin 20mx20m kokoinen.
No mutta siis kävimpä itsekkin samassa paikassa ja kyllähän siellä tatteja oli ja pirusti, pussiini sain alle puolessa tunnissa noin 200 ja enempää en jaksanut edes kerätä. Mutta olin aika ihmeissäni, paikka on kumminkin silokki paratiisi muille ihmisille ja ehkä minullekkin. Silokinhan tunnistan hyvin, se ei ole siitäkiinni, olenhan tänä syksynä jo niitä noin tuhannen keränny pyöreästi, mutta yksi asia synnytti suuria kysymyksiä.
Menin tällä mestalle ja löysin setin tatteja, n200 mutta huhuhuh.., osa tateista oli niin isoja etten voinut uskoa silmiäni, lakki vastasi silokin väritystä, ja olivat myös tahmeita, mutta ei perhana joidenkin lakit olivat noin 3-5 cm korkeita, eili aivan jättimäisiä verrattuna muihin mitä olen löytäny ns. normi silokkeihin verrattuna.. Tissitkin tateista löytyivät mutta heltta ei kyllä ollut kovin sisäänpäin kääntynyt, voipi tietty johtua tattien huikeista koosta.
Ja tatithan kasvoivat juuri ryppäissä, oli isompaa ja pienempää, myös varmoja silokkeja. Mutta nämä isot tapaukset pistivät kyllä todella mietityttämään että voiko sieneni olla silokkeja. koska en ole ikinä nähny niin ISOJA! , ja sen takia en ole vielä uskaltanu edes syödä niitä.
Kinkkinen tilanne todellakin, enkä edes saanut kuvia nuista tatateista fresheinä. Nyt ne ovat olleet kuivumassa muutaman neljäpäivää kirjan välissä joten kuvista tuskin on enää hyötyä, ovat niin lintassakin ja kokoahan ei enää kovin hyvin erota. Kylläpä siellä ainakin perinteisiä valkoisia matoja kovasti lyllersi kun kirjan sivuja katselin ja lakit oli muuttunut perus viti valkoisiksi..
Oletteko te löytäneet ns jätti silokkeja, ja kysymyshän kuuluu että mitä luulisitte, voisikohan tattini olla silokkeja.. Paha tietenkin näin sanoa koska kuvia ei ole.. mutta mutta niin.
-
_FOOL_
- Apteekki
-
Knigu
- Psykonautti
Miun semitkään ikin vitivalkosiksi muuttuneet oo, enkä matojakaan oo havainnu.
Miun spotilla taitaapi olla kausi kohta ohi. Lähes koko syyskyyn sieltä aina satoja kappaleita löytyi kun keräämässä kävi, ny lähipäivinä lukema ollut alle parissa kymmenessä per kerta. :?
Miun spotilla taitaapi olla kausi kohta ohi. Lähes koko syyskyyn sieltä aina satoja kappaleita löytyi kun keräämässä kävi, ny lähipäivinä lukema ollut alle parissa kymmenessä per kerta. :?
-
Ensiö
- Lepakko
Hyi hyi mauser, luontoa ja eläimiä pitää kunnioittaamauser1911 wrote:ota katkastu mukaan niin eiköhän se karhu sillä kaadu
Suunnittelin viikonlopuksi kunnon sienestysretkeä vaikka suomen ympäri jos ei muuten löydy. Pakko löytyä.
-
mauseri
- LD50
totta puhut,mutta jos se päälle käy niin mieluummin se kuin sinä/minä 
-
Allstar
- Tuppisuu
Sanokaas grammoissa noita doseja? 300 tatista enää 60 jälel ja neki jo nii kuivia et hajoo käsiin. Et montaako tattia gramma keskimäärin vastaa?
"it's insane world but i'm proud to be part of it."
-Bill Hicks
-Bill Hicks
-
chico
- Karvakuono
jos suurin piirtein keskikokoisia niin 60 vastaa varmaa noin 1,5grammaa ? ?
-
Lännen nopein
- Apteekki
Sanoisin että lähempänä on kahta grammaa kuin 1,5g. Ja jos sienet ovat suurehkoja voi olla jopa hieman ylitsekkin 2g.chico wrote:jos suurin piirtein keskikokoisia niin 60 vastaa varmaa noin 1,5grammaa ? ?
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
-
mauseri
- LD50
joku tällä palstalla sanoi et 500 kpl on n.18g.itse punnasin kerran kaverin antamat 129-150kpl oli tasan 5g
-
Ensiö
- Lepakko
Eikös silokeissa pitänyt olla koosta riippumatta sama määrä psilosybiiniä?
Nyt lähden sienestämään!
Nyt lähden sienestämään!
-
mauseri
- LD50
käsittääkseni ei,koska täällä on neuvottu et kannattaa kerätä mieluummin isompia tai siis jos löytää pieniä niin odottaa et kasvavat???löytyikö mitään?
-
spasm
- OD
Sillä taidetaan tarkoittaa sitä, että ne sisältävät suhteessa saman verran psilosybiiniä..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
-
Mangusti
Phiuuuu... on ollu hyvät sadot tänä syksynä jo n.55g ja nyt on pää siinä kunnossa että muumilaakso kutsuu...

-
Jitling
- Tuppisuu
Oon monena syksynä katsellut, että tällaisia sieniä on ihan koko lähimetsä täynnä ja nyt tuli mieleen, että ei hitto, onko nää silokkeja?

Onko sekä vasemman- että oikeanpuoleiset samaa lajia? Jos nyt edes ovat silokkeja.

Onko sekä vasemman- että oikeanpuoleiset samaa lajia? Jos nyt edes ovat silokkeja.
-
bol
- Kameleontti
Ei näytä silokeilta.
-
mauseri
- LD50
ei minunkaan mielästä ole siloja nuo,vastaavia on tullut vastaan ja poimimatta on jäänyt..
-
deeli-sami
- Tuppisuu
Tjooh. Vakiomestassa tullu käytyä kaverin kans ja nyt tuntuu jo et alkaa sato kuseen. Ei yhtäkään tuoretta ja tervettä yksilöö löytyny
, vaan semmosia kuivia repaleisia kun kävi kattomas tässä pari pv sit. Toivottavasti tulee viel vähä paremmat kelit ettei meiän sadot jää tohon tältä vuodelta.
-
kissankorva
- Apteekki
EIEIEI , ei ole jitlingin tatit suippumaisiamadonlakkejakuules.
-
dimitri
- Lepakko
Vieläkö viitsii etsiä semejä, kun yöpakkasia on? Olisi syyslomalla saumat mennä kaverin luo maaseudulle.