Silokit ( P. semilanceata )

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Dagga
Apteekki

Re: Silokit ( P. semilanceata )

Post by Dagga »

Villi arvaus, ei oo.. :/
Image
h.s.t.

Post by h.s.t. »

nurmikirjohelttoja-ko?
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

aivoruoska wrote:itiölaskeumaa odotan, muut tuntomerkit pitäis täsmää kyllä ainakin tokissa.
Ei oikein siltä näytä, nänni puuttuu, ei ole oikeen pipomainen, eikä muutenkaan oikeen natsaa.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Ei oo aivoruoskan sienet semejä. sxoxyvg jo vähän perustelikin.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
dr.odd
Karvakuono

Post by dr.odd »

Tälle syksylle käyty vakkari paikasta poimimassa noin 400g tuoreena, hetkisen päästä olisi tarkoitus syksyn ensimmäiset maistella. Joku 50kpl olisi tarkoitus ottaa.
börb
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Löytyykö silokeita suoalueelta? Kun yleensä puhutaan niiden kasvavan kosteilla alueilla.. Yhtäkään en ole nurmikentiltä löytänyt joten ajattelin että jospa laajentaisi etsintöjä.
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Ensiö wrote:Löytyykö silokeita suoalueelta? Kun yleensä puhutaan niiden kasvavan kosteilla alueilla.. Yhtäkään en ole nurmikentiltä löytänyt joten ajattelin että jospa laajentaisi etsintöjä.
en oo kyllä kuullut et ois löydetty.muista varoa ettet uppoa sinne
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
mauseri
LD50

Post by mauseri »

suositus!valvokaa väh.30tuntia ja syökää n.2,5g niin takaan että on kivaa :lol: ,nauroin chatissä about 2 tuntia putkeen yhden hörhön kans.taitaa olla korkea aika antautua nukkumatille.öitä
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

en suosittele, tommone tietenki voi olla tosi kivaa mut tommone voi kans viedä psyykkeen aika kauas.
when the going gets weird, the weird turn pro.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

mauser1911 wrote:
Ensiö wrote:Löytyykö silokeita suoalueelta? Kun yleensä puhutaan niiden kasvavan kosteilla alueilla.. Yhtäkään en ole nurmikentiltä löytänyt joten ajattelin että jospa laajentaisi etsintöjä.
en oo kyllä kuullut et ois löydetty.muista varoa ettet uppoa sinne
Siellä on jo pentuna seikkailtu niin paljon että tuntee vaaralliset upottavat kohdat... Enemmän ne karhut arvelutttaa kun kerran löyty pitkospuulta märkä karhun jälki :shock: Sielläpäin on kyllä kaikenlaista muutakin maastoa mistä voisi löytyä, peltojakin on muutama. Pitää etsiä kumisaappaat ja ottaa eväät mukaan. Juoskaa lapset, juoskaa takaisin luontoon!
mauseri
LD50

Post by mauseri »

ota katkastu mukaan niin eiköhän se karhu sillä kaadu
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

Pirhuna viäköö, i have a proplem.
Kävin tuossa eräs päivä etsimässä yhdeltä jokavuoden vakio spotilta jolta ystävänikin ovat keränneet tänä vuonna noin 2000 silperoista. Sellainen nurmikko,ruohotupas kumpu autoteiden välillä.. Eikä ole mikään isokaan paikka, ehkä noin 20mx20m kokoinen.

No mutta siis kävimpä itsekkin samassa paikassa ja kyllähän siellä tatteja oli ja pirusti, pussiini sain alle puolessa tunnissa noin 200 ja enempää en jaksanut edes kerätä. Mutta olin aika ihmeissäni, paikka on kumminkin silokki paratiisi muille ihmisille ja ehkä minullekkin. Silokinhan tunnistan hyvin, se ei ole siitäkiinni, olenhan tänä syksynä jo niitä noin tuhannen keränny pyöreästi, mutta yksi asia synnytti suuria kysymyksiä.

Menin tällä mestalle ja löysin setin tatteja, n200 mutta huhuhuh.., osa tateista oli niin isoja etten voinut uskoa silmiäni, lakki vastasi silokin väritystä, ja olivat myös tahmeita, mutta ei perhana joidenkin lakit olivat noin 3-5 cm korkeita, eili aivan jättimäisiä verrattuna muihin mitä olen löytäny ns. normi silokkeihin verrattuna.. Tissitkin tateista löytyivät mutta heltta ei kyllä ollut kovin sisäänpäin kääntynyt, voipi tietty johtua tattien huikeista koosta.

Ja tatithan kasvoivat juuri ryppäissä, oli isompaa ja pienempää, myös varmoja silokkeja. Mutta nämä isot tapaukset pistivät kyllä todella mietityttämään että voiko sieneni olla silokkeja. koska en ole ikinä nähny niin ISOJA! , ja sen takia en ole vielä uskaltanu edes syödä niitä.

Kinkkinen tilanne todellakin, enkä edes saanut kuvia nuista tatateista fresheinä. Nyt ne ovat olleet kuivumassa muutaman neljäpäivää kirjan välissä joten kuvista tuskin on enää hyötyä, ovat niin lintassakin ja kokoahan ei enää kovin hyvin erota. Kylläpä siellä ainakin perinteisiä valkoisia matoja kovasti lyllersi kun kirjan sivuja katselin ja lakit oli muuttunut perus viti valkoisiksi..

Oletteko te löytäneet ns jätti silokkeja, ja kysymyshän kuuluu että mitä luulisitte, voisikohan tattini olla silokkeja.. Paha tietenkin näin sanoa koska kuvia ei ole.. mutta mutta niin.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

kissankorva wrote:lakit oli muuttunut perus viti valkoisiksi..
Ei.
Image
Knigu
Psykonautti

Post by Knigu »

Miun semitkään ikin vitivalkosiksi muuttuneet oo, enkä matojakaan oo havainnu.

Miun spotilla taitaapi olla kausi kohta ohi. Lähes koko syyskyyn sieltä aina satoja kappaleita löytyi kun keräämässä kävi, ny lähipäivinä lukema ollut alle parissa kymmenessä per kerta. :?
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

mauser1911 wrote:ota katkastu mukaan niin eiköhän se karhu sillä kaadu
Hyi hyi mauser, luontoa ja eläimiä pitää kunnioittaa :)

Suunnittelin viikonlopuksi kunnon sienestysretkeä vaikka suomen ympäri jos ei muuten löydy. Pakko löytyä.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

totta puhut,mutta jos se päälle käy niin mieluummin se kuin sinä/minä :shock:
Allstar
Tuppisuu

Post by Allstar »

Sanokaas grammoissa noita doseja? 300 tatista enää 60 jälel ja neki jo nii kuivia et hajoo käsiin. Et montaako tattia gramma keskimäärin vastaa?
"it's insane world but i'm proud to be part of it."
-Bill Hicks
chico
Karvakuono

Post by chico »

jos suurin piirtein keskikokoisia niin 60 vastaa varmaa noin 1,5grammaa ? ?
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

chico wrote:jos suurin piirtein keskikokoisia niin 60 vastaa varmaa noin 1,5grammaa ? ?
Sanoisin että lähempänä on kahta grammaa kuin 1,5g. Ja jos sienet ovat suurehkoja voi olla jopa hieman ylitsekkin 2g.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

joku tällä palstalla sanoi et 500 kpl on n.18g.itse punnasin kerran kaverin antamat 129-150kpl oli tasan 5g
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Eikös silokeissa pitänyt olla koosta riippumatta sama määrä psilosybiiniä?

Nyt lähden sienestämään!
mauseri
LD50

Post by mauseri »

käsittääkseni ei,koska täällä on neuvottu et kannattaa kerätä mieluummin isompia tai siis jos löytää pieniä niin odottaa et kasvavat???löytyikö mitään?
spasm
OD

Post by spasm »

Sillä taidetaan tarkoittaa sitä, että ne sisältävät suhteessa saman verran psilosybiiniä..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Mangusti

Post by Mangusti »

Phiuuuu... on ollu hyvät sadot tänä syksynä jo n.55g ja nyt on pää siinä kunnossa että muumilaakso kutsuu... :shock: :shock: :shock: 8) :lol:
Jitling
Tuppisuu

Post by Jitling »

Oon monena syksynä katsellut, että tällaisia sieniä on ihan koko lähimetsä täynnä ja nyt tuli mieleen, että ei hitto, onko nää silokkeja?

Image

Onko sekä vasemman- että oikeanpuoleiset samaa lajia? Jos nyt edes ovat silokkeja.
bol
Kameleontti

Post by bol »

Ei näytä silokeilta.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

ei minunkaan mielästä ole siloja nuo,vastaavia on tullut vastaan ja poimimatta on jäänyt..
deeli-sami
Tuppisuu

Post by deeli-sami »

Tjooh. Vakiomestassa tullu käytyä kaverin kans ja nyt tuntuu jo et alkaa sato kuseen. Ei yhtäkään tuoretta ja tervettä yksilöö löytyny :shock: , vaan semmosia kuivia repaleisia kun kävi kattomas tässä pari pv sit. Toivottavasti tulee viel vähä paremmat kelit ettei meiän sadot jää tohon tältä vuodelta.
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

EIEIEI , ei ole jitlingin tatit suippumaisiamadonlakkejakuules.
dimitri
Lepakko

Post by dimitri »

Vieläkö viitsii etsiä semejä, kun yöpakkasia on? Olisi syyslomalla saumat mennä kaverin luo maaseudulle.