Joo ja siis Don. Tos vaiheessa niin tärkein ja ainut tärkee asia on se, että oot ilman subua. Sun tarttee olla aika kauan aikaa ilman sitä vielä. Subu on aika kiero aine, sil on tosi pitkät vaikutukset sun kropassa ja aivoissa ja se kestää pitkään sun kehossa edes lähteä pois puhumattakaan, että palaudut siitä kaikesta. Toi kaksi vuotta on pitkä aika jonkun kemikaalin kanssa. Mul meni siitä 5 vuodesta josta noin 2 vuotta oli sellaista pikkuhiljaa yritin lopettaa menoa niin se vuosi ennenkuin pystyin sanoon, että normi päivänä en tuntenut jollain tapaa sitä, että oon ollut subukäyttäjä.
Mut joo iisisti otat. Suosittelen kyl välttään piriä ja alkoholia tos vaiheessa tosi paljon. Ne kaksi ainetta ainakin omalla kohdalla vetelee mieltä niin ylös ja alas, että vaik niistä tuntuis rentoutumista saavan niin heikkenee vain olo. Varsinkin, kun oot reflanen tietyiltä kehon toiminnoiltas niin sitä ei kantsi sotkee alkoholilla tai pirillä. Tuut vain enemmän kipeeksi trust me.
Gabat ja bentsot on enemmän sellaista hyvää vieroittautumiskamaa. Ja sit se hatsi. Se toimii hyvin... Mut silti jossain kohtaa sun pitää alkaa ehkä kelaan (riippuen tietenkin sun omista tavoitteista), että miten sä palaudut duuni/opiskelu what ever rankoista päivistä ilman douppiii. Mä oon yllättynyt siitä, että kun elän terveellisesti ja oon enemmän selvinpäin kuinka paljon kaikki on helpompaa. Sitä ei oikein edes uskois, mut kait jotenkin 12 vuoden narkkauksen ohessa pääsi unohtaan sen, että selvinpäin olokin on ihan jees.
Nykyään oikeastaan kelaan, että oon unohtanut 12 vuoden aikana jonka ajalla käyttänyt huumeita ne syyt jotka mut pisti aloittaan huumeiden käytön. Olinhan silloin vasta 15 eli ihan lapsi. Oon jo nekin vuodet, kun koukkuunnuin ekaa kertaa 6 vuotta sit johonkin fyysisesti niin nekin syyt jo unohtanut. Tai syyt muistan, mut en niitä tunteita ja fiiliksiä sillai. Enkä missään nimessäkään enään käytä niiden syiden ja tunteiden takia. Vuosien varrella niistä tuli tapa, elämän ja identiteetti. Nyt rakennan kaiken ihan alusta. Sen takia musta tuntuukin niin omituiselta, kun puen tuulitakin päälle, laitan sykevyön ja lähden hölkkään aamulla. Ei musta pitänyt tulla sellainen ihminen, mutta melkein sekin toiminta tuntuu siltä, kun veti deelejä ekaa kertaa ja antoi hiusten takkuuntua samalla, kun luki Carlos Castanedaa. Aloitti ihan uuden jopa mystisen elämän tavan uusilla arvoilla ja uusilla ideoilla. Oikeastaan melkein se tuulipuku meno on mun nykyistä huumeiden käyttöö... Eihän ne huumeet enään missään oikein tunnu niin samantien voi sit vaihtaa vain tyylinsä johonkin ihan mihinkä vain ja kaikki uusi aina TUNTUU ja PÄRISEE.
Sillain. Mä muutuin, mun elämä muuttui, mun kaverit muuttui ja maailma muuttui sillä aikaa. Nyt on kaikki erilailla ja yhtäkkiä tuntuu ihan loogiselta olla enemmän selvinpäin. Jos olet pidempään selvinpäin niin huomaat tän jossain kohtaa, tai sit huomaat sen silloin, kun oot vetänyt vitun kauan douppia ja tuut siihen tulokseen, että kävit läpi sen matkan ja nyt ois kiva tehdä muutos. Jotktu on vain liian vanhoja joskus tekeen sen muutoksen silloin...
Mut joo -o
Aiheeseen topikkiin
Kyl olen vetänyt subua.
Pari päivääkin jo täs. Mennyt pallo jossain ööö paris viikossa. Tuli flunssa ja en halunnut olla saikulla niin otin subua jota varasin kevään happotrippien laskuihin. Ohan mul ollut jännää subuis. Jotain kivaa tässä on ollut, mut en kyl tajuu minkä takia aikoinaan koukutin itteni tähän silti ei tämä sen arvoista ole. Kivahan täs on ollut tehdä ruokaa ja siivoilla kämppää silloinkin, kun yleensä olisin jo väsynyt. Stressitasoja en kyl ole saanut yhtään laskettua tällä enkä flunssaan lepäämistäkään ole onnistunut hoitaan. Sinällään aika paljon miinusta tästäkin tullut, mut työni jaksanut kipeenä tehdä.
Tänään myös muistin miltä tuntuu kunnon opiaatti ummetus ja kuinka sekin voi olla stressaavaa. Kun tietää, että pakko saada se paska taas liikkuun kehossa ja jos ei liiku niin olosta tulee seuraavana päivänä tukala. Kelatkaa. Ennen mun oli pakko tollasillakin asioilla vaivata päätäni. Nykyään mun suurimpia huolenaiheita on se, että kun meen huomenna töihin niin annanko itseni ostaa koko päivän lähikahvilasta herkku smoothieita ja jäätelöjä vai yritänkö pakottaa itteni syömään tota kasvisruokaa jonka väsäsin työpäiviäni varten päivälliseksi... Noh. Täs vaiheessa varmaan jo kaikki tietää, että huominen työpäivä eletään kalliilla artesaani jäätelöllä ja smoothiella