Armeijan ja valtaeliitin aivopesu!!? :O

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Sidney

Re: Armeijan ja valtaeliitin aivopesu!!? :O

Post by Sidney »

lp420 wrote:Palvelukseen astumiseen 2 päivää aikaa. Luin uudestaan koko ketjun ja tulin siihen tulokseen että onneksi tuli postattua jo aijemmin tästä aiheesta. Asenne ja suhtautuminen hieman positiivisempi ja vastaanottavaisempi nyt kun lähtö lähenee vaikka moraaliset ja eettiset aatteet samankaltaiset ovatkin.

Muutamia kysymyksiä vielä kuitenkin mielenpäällä:

Jos on H-merkintä, miten suurella varmuudella seulat otetaan, otetaanko kaikilta vai pitääkö olla epäily?

Onko testi kusitesti jos testataan?

Jos jää kiinni, lentääkö sieltä samantein pihalle vaikka haluaisikin jäädä?

Jos kieltäytyy huumetestistä, mitä sitten?

Onko muita menossa vaulttilaisia 4.1 palvelukseen KAIPR?
Todennäköisyys seuloihin joutumiseen on korkea, jos omaa huumetaustan. Siinä tapauksessa ei tarvitse epäilyä.
Kusitesti, ainakin yleensä.
Positiiviset kusemalla lentää yleensä pihalle, vaikka poikkeuksiakin on nähty. Testeistä kieltäytymällä lentää ainakin pihalle.

Kaikki edeltävä jossain määrin tapaus -ja palveluspaikkakohtaista. Kainuun meiningeistä ei tietoa, mutta oman kokemuksen mukaan isommissa varuskunnissa lienee toimintamallit huumetapauksia varten valmiina ja pienemmissä taas toimitaan tapauskohtaisesti.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Jos sä et halua sinne mennä, niin eiks kannata sit vaan antaa positiiviset seulat ;)?

Btw, exälläni toimi että kertoi syövänsä kärpässieniä, koska niistä tulee kuulemma hyvä berserkkitila jossa tekee mieli tappaa ihmisiä, että eikös se armeijan tarkoitus ole :D. Sai lykkäystä. Kärpässienethän eivät käsittääkseni ole ihan suoranaisesti laittomia?

Toinen exä sanoi kärsivänsä sosiaalisesta ahdistuksesta ja sai vapautuksen.

Että... Ehkä muitakin vaihtoehtoja on kuin sivari/intti/linna?

Ja tosiaan, esim. exä joka sai vapautuksen niin ei hänelle ole tuosta mitään jälkeenpäin koitunut, eikä koidukaan. Sitä ei sillain tarvi pelätä. Eikä se pieni huumausainerikoskaan ole niin iso juttu että se kamalasti elämään vaikuttaisi, riippuu tietty mille alalle sitä haluaa mennä.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Sidney

Post by Sidney »

wRRa wrote:Eikä se pieni huumausainerikoskaan ole niin iso juttu että se kamalasti elämään vaikuttaisi, riippuu tietty mille alalle sitä haluaa mennä.
Todellakin riippuu alasta. Jo yksi käyttörikos vuosien takaa voi vesittää mahdollisuudet päästä tiettyihin työtehtäviin.
Itse en ainakaan ottaisi vapaaehtoisesti kontolleni mitään laitonta, varsinkaan mitään huumeisiin liittyvää. Sen takia suosittelenkin vetoamaan esimerkiksi mielenterveysongelmiin, alkoholiin tai vaikkapa yllämainittuihin kärpässieniin jos mielii saada armeijasta vapautuksen.

Monilla käy niin, että ensin haetaan armeijasta vapautus vetoamalla huumeiden käyttöön, mutta mieli muuttuukin muutaman vuoden päästä. Näitäkin on nähty, ettei huumetaustaisia edes huolita inttiin, ainakaan halutuimpiin ja hyödyllisimpiin koulutushaaroihin.

Keskustelu siitä, mihin huumausaineen käyttörikos voi vaikuttaa, splitattu omaksi topicikseen: "Mihin h-merkintä vaikuttaa?" -wRRa
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

wRRa wrote:kertoi syövänsä kärpässieniä, koska niistä tulee kuulemma hyvä berserkkitila jossa tekee mieli tappaa ihmisiä
Loistava idea sanoa lutille jos koskaan joudun kertausharjoituksiin.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
tRip
Moderator

Post by tRip »

zerk wrote:
lp420 wrote:
Ajatus siitä, että Venäjä on se syntinen paha jota johtaa hullu diktaattori, jonka joukot kävelee samantein yli kun silmä välttää on minusta aika vainoharhaista ja kaukaa haettua. Pitääkö se aina uskoa kaikki mitä uutisissa sanotaan,mitä valtamedia meille suoltaa? Sitä kyllä aina puhutaan tuosta miten venäjällä on propagandaa uutisissa ja kansa elää harhakuvassa mikä heille näytetään ja samalla kuvitellaan että suomi on joku vitun lintukoto ja YLE:n uutiset on täyttä totta joka sana? Ja vuosittaisen venäjä-pelon lietsomiset ovat aiheellisia? Lehdet myy kun venäjällä pelotellaan. En usko että se oikeasti tulee hyökkäämään Suomeen oli meillä sitten armeija tai ei. Raha se on tässäkin mikä kaikkea pyörittää. Voin olla väärässäkin.
Nyt suollat kyllä ihan järkyttävää paskaa. Puhut asioista joista sulla ei selvästikään ole mitään ymmärrystä.
Kerro kerro zerkki, mistä antipropagandaa saapi?

Mun mielestä nykypäivän median armoilla on aika kämästä elää.
Helposti saa aika vääränlaisen kuvan maailmasta, jos iltalehtiin on uskominen. Ja minähän uskon kuin raamattuun.
Jopa Helsingin Sanomat (jota nyt kait pidetään aika median kärkikastina, emt) suoltaa välillä sellasta paskaa, et usko erkkikään.

Mun mielestä on aika järkyttävää joku Venäjä-pelon lietsominen, vuodesta toiseen, turrutetaan ja kasvatetaan jokainen uus sukupolvi varmasti siihen samaan hysteeriseen pelkoon. Mitä mä tiedän enää mitä pelätä, kun pimeessäkin on jo tarpeeks mörköjä.
Sit viel joku fukkenin Natohourinta ja yhdys Valtojen kanssa kimppakivat (yms.) joka muka jotain ihmeainetta (se (luonnon)kumi), kun sillä aivonsa huuhtelee, vapautuu autuuteen.

**

Mut kyllä mä silti puollustusvoimia kannatan, vaikken reserviin kuulukaan.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Personaes
OD

Post by Personaes »

Koko maailma on yhtä isoa aivopesua. Televisio aivopesee, radio aivopesee, poliitikot ennenkaikea aivopesee. Tavalliset ihmiset aivopesee. Uskonnot aivopesee. Internet aivopesee. Kaikki jotka haluaa tumputtaa heidän ideologiaansa sun mieleen on aivopesua.

Mun lähtökohta on, että en usko mitään mitä kukaan sanoo, kunnes oon voinut vahvistaa tän väitteen jostain ja todistaa sen todenperäisyyden tai valheellisuuden.

Me eletään unimaailmassa. "illusory reality" on meidän maailma, jos halut päästä lähelle sitä mikä on totta, sun pitää polttaa ne illuusiot pois ja nähdä maailma sellaisena kuin se on.
Joo oon vähän tekopyhä, oon itekkin tiettyjen illuusioiden vallassa vielä. Mutta koitan päästä niistä läpi. Jos joku pystyy polttamaan kaikki illuusiot pois, on jäljellä vaan todellinen maailma. Vaan se mikä on oikeasti totta, "Raw reality" joka mun käsityksen mukaan on äärimmäisen yksinkertainen.

Ihmiset mielummin elää lohduttavasssa valheessa, kuin ehkä pelottavassa ja brutaalissa todellisuudessa.
Friedrich Nietzsche. Sanoi joskus näin “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
tRip
Moderator

Post by tRip »

Personaes, niinpä.

Kait sitä sit on rassanu aivonsa jo niin huolella, et kaipaa sinne välillä vähän kuplia piristämään iltapäivää.

Sisimmässään kumminkin tietää et taliaivot ei voi korvata talitinttejä omassa ekologisessa kolossaan.

Mut ohan se nyt aika hajottavaa et ei kandeis paljookaan kelaa, ettei hajois pää kun niitä keloja kelaan kelaa, eikä osaa kelaa sitä omalta kannalta hydyks, vaan aivosaastepieruks.

Silti mä diggaan kelaa.. Tuliaseet on jänniä.

:foil:
Keep it unreal.

Huiko
LD50

Post by Huiko »

Muistakaahan taas termien merkitys. Aivopesu/mielenhallinta on eriasia kuin Propaganda. Alkaa vain himpun verran rassata kun ei ymmärretä edes itse mistä puhutaan... PR on muuten vain lyhennys PROPAGANDASTA! :foil:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Huiko wrote:Alkaa vain himpun verran rassata kun ei ymmärretä edes itse mistä puhutaan...
Mistä puhutaan?

Mä puhun saippuakuplista.

Ja tuliaseista.

PRR..

:foil:
Keep it unreal.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Moni ottaa koko inttitouhun turhan vakavasti. Itse lähdin vasten tahtoani inttiin täyttäessäni 26v, mutta sivari olisi kestänyt vuoden joten puoli vuotta Keuruulla kuulosti paremmalta. Silloin ajattelin samoja asioita kuin AP, olin kuin mikäkin kapinallinen pasifisti ja systeemin uhri. Paskanmarjat, tuo on niin naiivia ajattelua että näin jälkikäteen vähän huvittaa sen aikainen asenne. Olin silloin täysin inttiä vastaan, nyt kannustan kaikkia 18v täyttäviä käymään palveluksen.

Kyllä siellä monesta pojasta tulee ihan oikeasti mies, osasta ei sielläkään. Siellä moni on ensimmäistä kertaa yksin pidemmän aikaa pois kotoa ja avuttomana, toisin sanoen siinä alkaa pakolla itsenäistyä. Moni erakko saa myös vaihtelua ja sisältöä elämäänsä, kun on pakko mennä 11 vieraan pojan kanssa samaan pieneen tupaan ilman yksityisyyttä. Se kasvattaa todella paljon henkisesti, ihan siis se että joutuu täysin uudenlaiseen tilanteeseen täysin vieraiden ihmisten kanssa.

Ensimmäiset kaksi viikkoa on äärimmäisen hankalaa, sitten jonkun aikaa hankalaa. Sitten vituttaa suunnattomasti, kunnes hyväksyy tilanteen. Loppu menee heittämällä. Väitän että valtaosalla aika kultaa muistot, eli positiivisia kokemuksia jää mieleen enemmän kuin negatiivisia.

Nämä mielipiteet eivät perustu militarismiin millään tapaa, vaan puhtaasti pedagogiikkaan. Siellä saa henkistä kanttia, pääsee ylittämään itsensä ja kohtaa mielettömästi uusia ihmisiä. Tietysti se ei kaikille sovi, ja se on hyvä asia. Henkisesti epätasapainoinen tai persoonallisuushäiriöinen ei ehkä saa siitä mitään irti, päin vastoin pahentaa tilannetta. Kyllä siellä siivilöidään pois ne joille palvelus ei sovi, ihan jo turvallisuusmielessä.

Kun hyväksyi tilanteensa ja antoi itsensä virran vietäväksi, niin olihan siellä ihan siistejä juttuja. Oma rynnäkkökivääri, siitä tuli oikeasti jollain perverssillä tavalla oma kulta. Kun oli saanut viritettyä tähtäimet kuntoon ja pääsi sinuiksi pyssynsä kanssa, niin ampuminen oli helvetin hauskaa. Olin meidän yksikön parhaita ampujia, ehkä koska olen rauhallinen mutta äärimmäisen kilpailuhenkinen. Sitä alkoi kilpailla itsensä kanssa; "hitto, hyvä kasa tuli mutta yksi karkasi seiskaan, pakko saada kaikki vähintään ysiin...". Lisäksi hyvillä tuloksilla sai lisälomia. Ammuin aika monelle kaverille kuntoisuuslomia kun olin jo omani ansainnut. Siellä ei siis kapiaiset mitenkään pysty tietämään mihin maaliin olet ampunut. Ammuin ensin itselleni hyvän sarjan, sitten vieruskaverin tauluun tupakka-askista hyvän sarjan jolla saa loman.

Pääsihän siellä myös heittämään oikeaa käsikranaattia, ampumaan singolla, haulikolla ja 9mm pistoolilla, sekä räjäyttämään erilaisia räjähteitä yms. Leikittiin myös napalmilla, aika metkaa tavaraa. Minulla on paperilla räjäyttäjän/panostajan peruskurssi käytynä, eli pienellä koulutuksella voisi mennä vaikka maarakennushommiin panostajaksi. Ei sillä että olisin menossa... :P

No, ei tällä sekavalla sepustuksellani ole sen kummempaa sanomaa. Kerroin vain miten itse koin palveluksen. Inttijuttuja on kiva jauhaa vaikkapa saunassa, tai uusien tuttavuuksien kanssa. Se on heti jäänsärkijä ja yhdistävä tekijä.

PS. Olen periaatteessa pasifisti, mutta intti oli ihan hauskaa larppaamista. Ja ampuminen on helvetin hauskaa ja rentouttavaa, siis nimennomaan "kilpa-ampuminen" eli yritetään saada hyvää tulosta. Aseita noin yleisellä tasolla kuitenkin vastustan. Sekavaako? :P
Cogito, ergo sum