Ajatuksia, ihan mistä vaan

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
zerk

Re: Ajatuksia, ihan mistä vaan

Post by zerk »

Mä olen pyrkimässä siihen, että kaikki syömäni liha on lähimetsistä hankittua. Onni on pakastin täynnä riistaa. <3
Kurkipotku wrote:Hyvää lihatonta lokakuuta palstan hipeille. Hirvenmetsästyskausi alkoi juurikin, huomenna ruuti palaa :twisted:
Nää kommentit tekee pelkkää hallaa riistanhoidolle ja metsästysseurojen toiminnalle.
Kurkipotku
Karvakuono

Post by Kurkipotku »

zerk wrote:Mä olen pyrkimässä siihen, että kaikki syömäni liha on lähimetsistä hankittua. Onni on pakastin täynnä riistaa. <3
Kurkipotku wrote:Hyvää lihatonta lokakuuta palstan hipeille. Hirvenmetsästyskausi alkoi juurikin, huomenna ruuti palaa :twisted:
Nää kommentit tekee pelkkää hallaa riistanhoidolle ja metsästysseurojen toiminnalle.
Itse en ole vaan pyrkinyt, vaan saavuttanut tämän tavoitteen jo vuosien ajan. Kuinka joku kieli poskessa heitetty kommentti huumefoorumilla tekee hallaa yhtään millekkään?
frapathea

Post by frapathea »

Kurkipotku wrote: Itse en ole vaan pyrkinyt, vaan saavuttanut tämän tavoitteen jo vuosien ajan. Kuinka joku kieli poskessa heitetty kommentti huumefoorumilla tekee hallaa yhtään millekkään?
Eiköhän zerk tarkoittanut tällaisten kommentien yhteydessä usein tavattua laajempaa asennevammaa
frapathea

Post by frapathea »

Tässä muuten hyvä kirjoitus siitä, miksi isänmaallisuus ja ituhippivastaisuus eivät käy yksiin: http://kuvainraastaja.puheenvuoro.uusis ... taman-maan
Lyön vasemman kivekseni vetoa siitä, ettei edesmennyt isoisäni seitsemänkymmentä vuotta sitten osallistunut sotaan kotimaansa puolesta vain, jotta myöhempien aikojen idiootit voisivat huorata pyhän maamme rikkaudet ja hyvinvoinnin kasvottomien markkinakoneistojen ja valtaa narkkaavien, rahanhimoisten sosiopaattien hampaille.--

Ensimmäinen kysymykseni kuuluu: Missä ihmeen vaiheessa "isänmaallisuus" alkoi tarkoittaa sitä, että viitataan paskaisella rukkasella oman elinympäristön hyvinvointiin? Yleisesti ottaen on täysin hyväksyttävää sivuuttaa kulutukseen, resursseihin ja ympäristöön liittyvät kysymykset ristiinnaulitsemalla kysymysten esittäjät typerän, fanaattisen kiihkon vallassa. "Siellä ne todellisuudesta vieraantuneet viherpiipertäjät taas lässyttää." Eipähän tarvitse huomata mitään varsinaista asiaa koskaan olleenkaan.--

Vaikuttaa väistämättömältä, että joitain ihmisiä, nyt ja tulevaisuudessa, yksinkertaisesti kuvottaa kaikki "ympäristönsuojeluun", "ympäristöaktivismiin" ja "ympäristömihintahansa" viittaava. Toisen kysymykseni haluan esittää juuri näille ihmisille: Koska mikään minkään ympäristö-sanaan viittaavan tahon toiminta ei kelpaa teille, minkälaisia toimia esitätte ratkaisuna, eh, maamme kunnossapidon varmistamiseksi? (En käytä enää sitä y-sanaa ettei kukaan enempää loukkaannu!) Mihin aiotte käytännössä ja konkreettisesti ryhtyä?
zerk

Post by zerk »

frapathea wrote:
Kurkipotku wrote: Itse en ole vaan pyrkinyt, vaan saavuttanut tämän tavoitteen jo vuosien ajan. Kuinka joku kieli poskessa heitetty kommentti huumefoorumilla tekee hallaa yhtään millekkään?
Eiköhän zerk tarkoittanut tällaisten kommentien yhteydessä usein tavattua laajempaa asennevammaa
Yep.

Mä ostan kaupasta edelleen välillä kanaa ja possua. Vaikka kauris, peura, kyyhky, rusakko, fasaani ja hirvi onkin hiton hyvää ja teen niistä monipuolista safkaa niin välillä huomaan kaipaavani vaihtelua.
getto
Apteekki

Post by getto »

Tarvis päästä parturiin.
DaPohe
Psykonautti

Post by DaPohe »

Minulla on oikeus jättää kehoni. On muuten hiton hyvät fiilikset juuri nyt.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Miks aina välillä tulee sellanen olo, että haluis mennä ajassa taaksepäin...?
Mun elämä heittänu miljoonat kuperkeikat tässä vuoden 2011 jälkeen, enkä pysy mukana. Aina haikailen jotain toista ajanjaksoa. Nyt on menossa tasainen jopa tylsä vaihe, mut silti asiat on kyllä nyt tosi hyvin. Silti haikailen sitä ku oli menossa ja biletti jne.
Miksi en opi ottamaan iloa irti just tästä hetkestä?
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

Muista, että kuten Buddhakin sanoi, "kaikki muodostelmat ovat pysymättömiä." Lähet siitä sit rullaa syitä sille miks just tää hetki toimii ainutlaatuisine piirteineen, jotka eivät enää ikinä toistu, eikä tarviikkaan, eivätkä ole koskaan aiemmin esiintyneet, eikä tarviikkaan.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
forestdowntodreams
Tuppisuu

Post by forestdowntodreams »

Joo-o, tuli tajuttua eilen että miten paljon menee psykedeelejenkin potentiaalista hukkaan jos vaan on sisällä ja pimeessä ja vielä illalla.
Eilen tuli aloteltuu veljen kanssa al-lad trippi n. 13.20 aikoihin luonnon keskellä, mökillä. Isoveli otti 2 lappua ja ite otin 3, eli 450ug.
Se on toi al-lad ja sen aiheuttama synestesia tolla dosella jotain sanoinkuvaamattoman kaunista ja mielenkiintosta, riittää ajateltavaa ainakin kuukaudeks tän tripin jälkeen.

Koko metsä näkyi pehmeissä luonnollisissa väreissä, kaikki oli kuin jotain pehmeää, kaunista, sulaa kumimössöä, oi tätä aistitaivasta. Pystyi näkemään äänen, kuulo oli oikeasti varmaan montakymmentä kertaa herkempi kuin normaalisti, pystyi kuulemaan tavallaan kaikuluotauksella ja näkemään kun se ääni kulki ilman halki, kauneissa väreissä. Huomasin myös että kapea mökkitie toimi niinsanotusti, kuin isona suppilona äänelle. Tuntui myös välillä kuin näkisi jonkun neljännen ulottuvuuden, jokaisen puun latvassa näkyi samanvärinen piste. Jokaista puuta kiersi jonkinsortin katkoviivat joiden päässä oli nuolen tapaiset hommelit ja ne seurasi toisiaan ja pyrki korjaamaan toisensa, nämä systeemit pyörivät puun akselin ympärillä, ja toisinaan ne näyttivät joltain sulalta-lelu-kumi-sisiliskoilta. Jokapuolella muutenkin näkyi samanlaista nuoli, viiva hommaa ja ihme kehikoita, muistuttaen ehkä jotain ohuita värikkäitä putkia.

Välillä taas noi systeemit tuntui ajalta, pystyi katsomaan kun aika menee ohuena spiraalina viiva-nuoli jonona ja kaikki viivat pyrkii loksahtelemaan paikoilleen ja korjaamaan toisensa, yhdistymään, ja jokaisesta korjaantuneesta liitoksen saumasta kuului pieni ääni, kuin tietokoneen hiiren tai vastaavan klikkaus mutta kimeämpänä. Toisinaan se aika hidastui ja toisinaan nopeentui kun alkoi hosumaan jotain, Esim. tekemään käsillä nopeita liikkeitä, tai liikkumaan muutenvaan nopeasti, tai muutenvaan hyppäämällä ajatusloopista toiseen. Hitaasti liikkuessa taas tuntui kun noi viivat liittäs kaiken kaikkeen, korjaten sitämukaa tätä kaikkea sotkua ja epäjärjestystä.

Ajatustoimintakin oli todella kiehtovaa. Tuntui kuin pystyisi kontrolloimaan ajatuksia, tosin ajatuksia oli vaan liikaa, ihan kuin normaali-tilassa aivot jotenkin suodattaisi kaikki nuo ns. pienet-turhat ajatukset pois ja hyppäis johonkin joka vaikuttaa järkevämmältä.

Oli myös osittain aika pelottavia, ja järkyttäviä hommeleita kun alkoi mutustamaan karkkia.
Puraisin tollasta imeskeltäväks tarkotettua kovaa karkkia ja puolet siitä lenti pöydälle, järkytyin suunnattomasti kun katoin sen karkinpalan lentävän, koska se näytti ihan että oma hammas ois lohennut. Noh, toinen karkinpala oli suussa, luulin sitä omaks leukaluuksi jonka sylkäsin pöydälle ja sitten tippui viereen toiselta puolelta suuta loput siitä leukaluusta ja olin oikeesti järkyttyny enkä osannut ajatella 10 sekunttiin järkevästi kunnes hiplaamalla peilin eessä naamaani tajusin että tulipas sitä taas oltua kaikinpuolin tyhmä.
Tuntuu että refleksit yms perustuu siihen että aivot pyrkii hyppäämään yli noista kaikista pienistä ajatuksista, kuten mm normaalista maalaisjärjestä tjsp. :roll:

Toisinaan oli jännää seurata näitä viiva systeemeitä jotka tuntu täyttävän myös koko kehon, ja tuntui että tuntee oman kehon jokasen solun ja kuinka ja järjesteytyy, kaikki menee luonnollisiin asentoihin, tajusin että on tyhmää istuu huonossa ryhdissä selkä kaarella penkilä rönöttäen ja korjasin selän suoraan että nää nuolet pysty jatkamaan matkaa.

Oli myös kiinnostavaa looppailla kunnolla omissa aivoissa, välillä veljen kanssa luupattiin samoissa loopeissa. Aika ajoittain tuntui käsittävän sen miten universumi ja aika toimii jossain suhteessa ja että oli itse oikeastaan vaan pelkät aivot. Elämänlaatuun ja positiiviseen ajatteluun tuli huomattava muutos tän tripin ansiosta.
Pitää seuraavan kerran tällä dosella trippailtaessa, tehä ennen trippiä kuulo ja älykkyystesti, ja tripillä, saa vähän vertailtavaa, tosin älykkystestikin tuntuu perustuvan aivojen kykyyn suodattaa juuri nämä tietyt ajatukset pois ja hyppäämään niiden edelle, tai proseissoimaan ne alitajunnassa, mikrosekunneissa.

Pakko myös ottaa useampi iso A3 paperia, vesivärit ja joku teline mukaan metsän keskelle, tuntuu että artisti sisälläni on saanut vasta pintakosketuksen tästä kaikesta potentiaalista ja kauneudesta.

Tässä ei ollut kuin varmaan kolmasosa itse tripistä ja kokemuksista, mutta ne oleellisimmat.

--
Mihin ihmisillä on oikein kiire? Eikö voi vain olla? Tässä hetkessä? Ajattelemalla ensin ja toimimalla siten, tuhoamatta luontoa, saastuttamalla kaikkea? Ahneus, valtion-luoma ajatusten vääristymä, tahtomattaan alistuminen, kasvava materialismi ja rahan arvo. Osittain menty parempaan suuntaan, mutta suurimmaksi osaksi taas niin päin prinkkalaa. Mind over mind, ei mind over matter. :up: :up:

vois varmaan pistää osan tästä al-lad ketjuun..
joka varmasti osaa tähänkin samaistua?

GO GREEN OR DIE.
Last edited by forestdowntodreams on Sat 15 Nov 2014, 19:38, edited 1 time in total.
”it's a wonderful thing to learn to be able to stand up and yell bullshit” - Terence Mckenna
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

forestdowntodreams wrote: psykedeelejenkin potentiaalista
Minkälaisia muutoksia luulet tämän tripin tuovan sun elämään? Tai ylipäätänsä mitä sulle tapahtuu, kun jatkat psykedeelien tiellä? Osaatko arvata tai onko mitään toiveita itseäsi kohtaan?
forestdowntodreams
Tuppisuu

Post by forestdowntodreams »

Dexma wrote:Minkälaisia muutoksia luulet tämän tripin tuovan sun elämään? Tai ylipäätänsä mitä sulle tapahtuu, kun jatkat psykedeelien tiellä? Osaatko arvata tai onko mitään toiveita itseäsi kohtaan?
hmm hmm.. luulen ja osittain tiedän että tuun kunnioittamaan omaa kehoa ja sen terveyttä enemmän ja pyrkimään pitämään sen terveenä.
Halu ja kiinnostus oppia myös kasvanut, esim. psykedeelejä, mielenhallintaa ja luontoa kohtaan. Pyrin myös olemaan avoimempi, ymmärtäväisempi, ja elämään omalla tavallani onnellista elämää ilman katumusta, muita kunnioittaen.

Psykedeelien ns. osittainen viihdekäyttö on alkuhuuman jälkeen jäänyt taakse. Seuraava trippi tapahtuu sitten joskus kun tää on saatu käsiteltyy ja sisäistettyy, mietitään set ja settingit, eikä vedetä niitä esim tylsyyteen. Noh, kait tosta jotain osviittaa saa. :right:
”it's a wonderful thing to learn to be able to stand up and yell bullshit” - Terence Mckenna
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

LeFairylette wrote: Aina haikailen jotain toista ajanjaksoa. Nyt on menossa tasainen jopa tylsä vaihe, mut silti asiat on kyllä nyt tosi hyvin. Silti haikailen sitä ku oli menossa ja biletti jne.
Miksi en opi ottamaan iloa irti just tästä hetkestä?
Tämä juttu. Muistan kun oli tasainen tylsä vaihe. Tosiaanki kaipasin menoa ja kuosausta, vaikka sitä välillä aina jossain kävikin "muka tuulettumassa" niin haikaili sen perään kun on kunnolla radalla päiväkausia jossain ilman suunitelmia ja menee vaan ku tuntuu ja minne tuntuu. Noh, tuo että kaipailin tuollaista alko sit oireilee ilmeisesti ja kusin aika monta juttua ja nyt on sitä tekemistä ja menoa ollut. Enkä tietenkään oo tyytyväinen nykytilanteeseen, mikä vittu mua vaivaa? :D

Oma diagnoosi on itselle on tuntunut olevan se että haluan kaiken vaikka tiedän ettei se vaan oo käytännössä mahdollista. Ainakaan nykyisillä puitteilla.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
frapathea

Post by frapathea »

Mul samat. On aina ollut, taipuvainen nostalgisointiin ja tyhjään fantasiaan. Vaikka nytkin tiedän järjellä ajateltuna, että tää koulua, hyvää ravintoa ja kehonhuoltoa -linja on hyväksi, niin silti aina toisinaan eksyn haikailemaan sen perään, kun teinihorona juoksenteli ympäriinsä seikkailemassa ja kuosaamassa. Kuitenkin jos lakkaan romantisoimasta ja katson asiaa vaaleanpunaisten lasien ohi, niin aika kamalaahan se oli. Aika kultaa muistot ja mä olin silloin tosiasiassa hyvin eksynyt ja ahdistunut kakara.

Oma diagnoosini on, että sitä on aika usein tyytymätön joihinkin elämän peruspalikoihin ja sitten sitä projisoi tuolla tavalla. Ihminen kaipaa sitä tunnetta, että tässä on hyvä, ja kun sitä ei tunne niin silloin tuolla jossain muualla on hyvä. Joskus haikailee menneitä, toisinaan taas unelmoi täydellisestä tulevaisuudesta. Mut ihminen kaipaa sitä tunnetta, eikä sen tunteen jättämää aukkoa paikkailevaa sijaistoimintaa. Sitä ei vaan aina huomaa sen sijaistoiminnan takaa.

Sen tunteen voi kyllä tavoittaa tässäkin hetkessä, mut se vaatii vähän harjoittelua; harjaantumaton silmä ei aina osaa erottaa kultasuonta paskavanan keskellä.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mul on ollu viimeaikoin aika ristiriitainen fiilis.

Toinen puoli minusta vetää minua kohti urheilullista kehitystä ja hyvinvoivaa kehoa.
Toinen puoli kohti taiteellista kehitystä, oppimista ja samalla kehon rappioo.

Mun tekee välil mieli joogaa, syödä terveellisesti ja käydä usein ulkona lenkillä. Se tuntuu tosi hyvältä kun tätä toteuttaa jonkun aikaa, kehossa on tajuttoman hyvä tunne, ajatus kulkee. Huvittaa herää aikaseen aamulla kävelylle, vetää viherpirtelöö naamaan ja hymyillä ja olla ihmisten kanssa. Salibandy tuntuu tärkeimmältä harrastukselta ja panostan siihen täysillä, huomaan kans olevani siinä hyvä ja kehittyväni tosi nopeesti. Tekee mieli ruveta opiskelee fysioterapiaa. Käydä ehkä joskus töissä, tienaa rahaa, asuu omakotitalossa. Matkustaa koska on varaa.

Välil taas mun tekee mieli istuu koko päivä kotona, piirtää ja maalata, tehdä ja kuluttaa taidetta, elokuvia, musiikkia ja muuta. Se tuntuu tosi hyvältä kun kynä vie taas paperilla niinku itsestään, ku leffoista tulee semmonen olo, et tekis mieli ostaa videokamera. Tekee mieli ostaa vehkeet millä väsätä kunnon elektronista musiikkia. Kaikki musiikki kuulostaa hyvält, kuvataide hivelee silmiä ja elokuvissa käydessä pitää pidätellä itkua. Ajattelin käydä aikuislukion, suunnittelen yliopistoon hakemista. Kiinnostaa salibandykin jossain määrin ja jaksan tehdä lihaskuntoo jotenki ja käydä harkois. Kaikki tieteenalat kiinnostaa.. vaikee päättää mihin erikoistus. Ihan vitun sama onko varaa mihinkään kun pyrkii vaan kohti.. jotain henkilökohtaista, en keksi sanaa.

Must tuntuu että nää kaks puolta taistelee keskenään. Jos joogaan ja teen lihaskuntoo 2-3x viikos ja syön terveellisesti, mua ei enää kiinnosta piirtää tai kattoo leffoja, ei kiinnosta kuunnella musiikkia tai soittaa bassoo. Ei huvita lukea kirjoja. Alan ajattelee, et miks kävisin lukion, miks opiskelisin muuta ku jonku kivan ammatin. Ei kiinnosta fysiikka eikä kemia, historia, psykologia tai matematiikka - terveystieto toki.

Jos taas piirrän ja katon leffoja jne, minun ei tee mieli syödä terveellisesti enkä jaksa joogata tai mitään, löhnötän vaan ja oottelen uutta inspiraatioo, etsin netistä tietoa asioista, luen kirjoja ja oon ihan vitun kiinnostunut kaikesta mahdollisesta ja saan kiksejä kaikesta mahdollisesta.

Koitan yhdistää näitä keskenään, mut heti ku teen kehoa, ei kiinnosta mikään muu. Heti ku vaihdan sen taiteeseen, ei kiinnosta mikään muu.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

King Ink wrote:
Toinen puoli minusta vetää minua kohti urheilullista kehitystä ja hyvinvoivaa kehoa.
Toinen puoli kohti taiteellista kehitystä, oppimista ja samalla kehon rappioo.
Jotenkin tuttua. Tää näkyy varsinkin subu ja subutauoilla. Taukojen aikana on tärkeintä kehon hyvinvointi. Kirkkaus mielessä. Yleinen jaksaminen pitää tehostaa teoin avulla. Eli panostaa terveyteen. Sit, kun lähtee subu puoli niin yhtäkkiä tulee into taiteeseen, taiteen oppimiseen ja itsensä kehitykseen muilla tasoilla.

Selvinpäin elämä on karkaamista ja yritystä vain selvitä siitä olosta. Kuosaaminen on taas se joka vetää vituiks asiat...

No joo. Ehkä kantsii lähtee just tekeen noita vähän kumpaakin. Aloitat askeleen johonkin aikuislukioon juurikin sit sen jälkeen jatkat urheilua ym siinä ohessa niinkuin jaksat. Haistelet vähän miten asiat sujuu, kun toimit tietyllä tapaa. Olit tuos töissä ja et kokenut sitä niin sun jutuksi, mut siinä on puolensa, sitten kun uppoo siihen niin, että siitä muodostuu ns arki. Se ottaa silti kuukausia. Ehkä jopa vuosia. Itellä se meni niin, että vuosia teki ja sit ei vain pystynyt :D

Taiiii sit lähetään lappiin... Tai vetään vitusti psykedeelejä! Sekin on aina ratkaisu... :D
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Dexma wrote:Jotenkin tuttua. Tää näkyy varsinkin subu ja subutauoilla. Taukojen aikana on tärkeintä kehon hyvinvointi. Kirkkaus mielessä. Yleinen jaksaminen pitää tehostaa teoin avulla. Eli panostaa terveyteen. Sit, kun lähtee subu puoli niin yhtäkkiä tulee into taiteeseen, taiteen oppimiseen ja itsensä kehitykseen muilla tasoilla.

Selvinpäin elämä on karkaamista ja yritystä vain selvitä siitä olosta. Kuosaaminen on taas se joka vetää vituiks asiat...
Ite käytän vaan mexeä ja vähän alkoholia ja kannabista tässä elämäntilantees. Hassuu, ku itest tuntuu et päihteet saa mut haluamaan enemmän sitä terveellistä ja säännöllistä elämää jonka pointtina on keho ja harrastukset, ehkä ura. Selvinpäin olo taas enemmän vetää mua kohti taiteellisuutta ja huonoo ruokavalioo jne. Sillon kun mulla on tosi kirkas olo enkä juo ees kahvia tai yhtään alkoholia, mun tekee mieli tehdä taidetta ja elää epäsäännöllistä elämää, syödä roskaruokaa ja uppoutua lukemaan tieteistä.

Sit ku alan taas käyttää päihteitä, tekee mieli myös syödä hiton terveellisesti ja liikkuu paljon. Alan haluumaan jonkinlaista tasaista tilaa johon kuuluu ehkä ura, tietylainen status ja paljon rahaa. Päihteisessä visiossani oon hyväkuntoinen ja terveellisesti syövä menestyjä. Must myös tuntuu et niinä kausina kun käytän enemmän päihteitä, pyrin ihan tietoisesti kohti tätä visioo. Siinä samalla kuitenkin unohdan oman sisäisen kehitykseni ja taiteen esim.

En tiedä et haluunko siirtyy henkilökohtaisesta kehityksestä siihen toiseen. Onko tää sellanen asia et se on jokaisen ihmisen ees, kuuluuko tää aikuistumiseen?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

King Ink wrote: kuuluuko tää aikuistumiseen?

Khyl :D

Musta on ihan persiist vain aikuistua alle 30 veenä. Ihan oikeesti. Persiist on se, että nää on jotenkin ns yhteiskunnallisesti katottuna erittäin tärkeitä vuosia, että mihinkä sitä joku päivä päätyy tai sijoittuu... Siitä kyl oisin aika varma, että jos herään 40 veenä, vielä kuosipäisenä jokatoinen päivä niin se ei tunnu ehkä hyvältä :D :D

Joo ehkä itekkin voisin tarkentaa, tai vääntää ajatustani. Enemmän sillai, että selväpäisyyttä KESTÄÄ ainoastaan hiton skarppina. Juurikin terveenä ym. Tähän selväpäisyyteen myös kuuluu kaiken maailman työ ja ns normaali arki. Voin hyvinkin ymmärtää jostain mexekuosien jälki fiiliksistä, kun päivät on kirjaimellisesti VALUNEET ohi, kuinka on sellainen "hei mä voisin huomenna aloittaa tekeen asiat skarpimmin"... Sit kun yrittää niin jotenkin putoaa äkkiä takasin sinne toiseen maailmaan...

Mut siis ei tuo "kirkas elämä ja taiteellinen elämä"... joo ei se ei oo mun repertuaaris ollut oikein ikinä niin en siihen kyl osaa vastata :D :D
Personaes
OD

Post by Personaes »

Mua vituttaa.

Viime keväänä kun olin psykoosissa, niin siellä lataamossa oli sellainen kirja, pieni neliön muotoinen kirja, jonka kannessa oli sammakko ja sammakon kutua ja teksti "Elämän tarkoitus".

Ekalla sivulla kuitenkin varoitettiin "Varoitamme ennenkuin alat lukemaan, tämä kirja tulee muuttamaan elämäsi pysyvästi, ei ole paluuta entiseen jos avaat seuraavan sivun" jne jne.
En uskaltanut avata sivua ja alkaa lukea.

Nyt kun olin vuorokauden pyörähtämässä siellä lataamossa uudestaan, niin se kirja oli kadonnut.

Nyt mua ahdistaa että mitä jos siinä kirjassa olikin elämän tarkoitus selitettynä, enkä uskaltanut sitä lukea, enkä enää koskaan löydä sitä kirjaa. Oh noez, pakko löytää ja lukea se, siitä tulee mun missio!
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^ http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510283266

Tämän löysin nopealla googletuksella tommosen elämän tarkoitus- kirjan jossa on sammakko, liekö tuo? :o
. . . (--) °
Personaes
OD

Post by Personaes »

... Tarkemmin ajateltuna, en haluakkaan tota tarinaa jakaa tänne, koska sillä voi olla odottamattomia seurauksia, jos joku tunnistaa tän keissin /ihmiset jotka oli tän tarinan keskiössä...
Last edited by Personaes on Fri 28 Nov 2014, 16:31, edited 3 times in total.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
zerk

Post by zerk »

Jaha, taas se on psykoosissa. Suljetulle siitä hus.
Masis
Psykonautti

Post by Masis »

Mietin tuossa, että argumentit homoliittojen puolesta pätevät hyvin toisenkinlaisiin liittoihin. Kuten moniavioisuuteen. Keltä se on pois, jos jollakulla on kolme vaimoa? Kyse on kuitenkin aikuisista ihmisistä joilla on itsemääräämisoikeus. Oikeastaan tämän takia en pidä tästä homorumbasta. Ollaan muka niin liberaaleja, mutta sitten ei ollakaan. Unohtamatta sitä, että homoseksuaalisuus on muoti-ilmiö ja on jotenkin todella in olla homo. Tekopyhää. Paskaa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Masis wrote:Unohtamatta sitä, että homoseksuaalisuus on muoti-ilmiö ja on jotenkin todella in olla homo. Tekopyhää. Paskaa.
Mitäää vittuua?
OIKEEESTI?

Joo homous näkyy meidän kulttuurissa vahvasti nykyään, mut ei se ole läheskään niin "in" mitä joissain pop kulttuurin osissa on ollut aikoinaan. Mut joo silti mitä vittua?
frapathea

Post by frapathea »

Masis wrote:Mietin tuossa, että argumentit homoliittojen puolesta pätevät hyvin toisenkinlaisiin liittoihin. Kuten moniavioisuuteen. Keltä se on pois, jos jollakulla on kolme vaimoa? Kyse on kuitenkin aikuisista ihmisistä joilla on itsemääräämisoikeus.
Niinpä. :) Itse ainakin polyamorisena kannatan ehdottomasti lukumääräneutraalia avioliittolakia. En ymmärrä, miksi kukaan näkisi tätä uhkana – miksei aikuiset ihmiset sais solmia konsensuaalisia liittoja, vaikka jommalla kummalla tai molemmilla olisi jo aiempi(a) voimassaolev(i)a liitto(ja).
Unohtamatta sitä, että homoseksuaalisuus on muoti-ilmiö ja on jotenkin todella in olla homo. Tekopyhää. Paskaa.
Puhut paskaa. On tietenkin ongelma, mikäli tasa-arvoaatteesta poimitaan vain muodikkaita ja mediaseksikkäitä rusinoita pullasta, ja unohdetaan esim. jäissä oleva translakiuudistus joka on nähdäkseni kuitenkin huomattavasti avioliittolakia akuutimpi ja painavampi asia, mutta vittu miten sä kehtaatkaan väittää marginalisoituun, syrjittyyn ryhmään kuulumisen olevan muoti-ilmiö. Edelleen tänä päivänä tunnen itsekin ihmisiä, jotka ovat edelleen kaapissa pelosta.

Olet tietämätön ja kapeakatseinen.

Suurin osa tästä "rumbasta" mediassa ja ihmisten mielissä on valkoista, cisnormatiivista heteromonogamiaa. Sä et vain huomaa sitä, koska oot niin tottunut normiin, ettet edes tule ajatelleeksi sen olemassaoloa. Näinollen jokainen poikkeus tästä pistää silmään.
Masis
Psykonautti

Post by Masis »

Unohtamatta sitä, että homoseksuaalisuus on muoti-ilmiö ja on jotenkin todella in olla homo. Tekopyhää. Paskaa.
Puhut paskaa. On tietenkin ongelma, mikäli tasa-arvoaatteesta poimitaan vain muodikkaita ja mediaseksikkäitä rusinoita pullasta, ja unohdetaan esim. jäissä oleva translakiuudistus joka on nähdäkseni kuitenkin huomattavasti avioliittolakia akuutimpi ja painavampi asia, mutta vittu miten sä kehtaatkaan väittää marginalisoituun, syrjittyyn ryhmään kuulumisen olevan muoti-ilmiö. Edelleen tänä päivänä tunnen itsekin ihmisiä, jotka ovat edelleen kaapissa pelosta.

Olet tietämätön ja kapeakatseinen.

Suurin osa tästä "rumbasta" mediassa ja ihmisten mielissä on valkoista, cisnormatiivista heteromonogamiaa. Sä et vain huomaa sitä, koska oot niin tottunut normiin, ettet edes tule ajatelleeksi sen olemassaoloa. Näinollen jokainen poikkeus tästä pistää silmään.
Kyllä mä kehtaan, miksen kehtaisi? Väitän, että Niko Saarisesta ei olisi tullut näinkään tunnettua, mikäli tämä kyseinen henkilö olisi ollut hetero. Ja uskallan myös väittää, että Ellen DeGeneres ei olisi niin suosittu, jos olisi hetero.

Sitten on näitä Mr. Gay Finland -kilpailuita. Toistan. On olemassa miesten mallikilpailuita, joihin saa osallistua vain homot.
Ehkä punainen lanka katosi, mutta tarkoitan, että homoudella mässäillään mediassa. Ei tämä minua häiritse, mutta totean vain, että tästä on tullut jonkinmuotoinen ilmiö, että homous on "pop."
frapathea

Post by frapathea »

Masis wrote:Kyllä mä kehtaan, miksen kehtaisi?
Koska marginalisoituja sukupuoli- ja seksuaali-identiteettiä edustavia ihmisiä syrjitään edelleen ja sinä parhaillaan osallistut siihen. Sun kengissä häpeäisin itseni maan rakoon moisesta.
Väitän, että Niko Saarisesta ei olisi tullut näinkään tunnettua, mikäli tämä kyseinen henkilö olisi ollut hetero. Ja uskallan myös väittää, että Ellen DeGeneres ei olisi niin suosittu, jos olisi hetero.
Kuka vitun Niko Saarinen? Onko se joku pornotähti? Jos ei, niin en ymmärrä miten sen sukupuolielämä on tehnyt siitä tunnetun. Ellen DeGeneres oli kuuluisa jo ennen kuin tuli kaapista – ura lähti nousuun 1989 ja Ellen tuli kaapista vasta 1997.

Ottaisit edes selvää ennen kuin nolaat itsesi. Tuokin tieto olis löytynyt wikipediasta kahdessa minuutissa.
Sitten on näitä Mr. Gay Finland -kilpailuita. Toistan. On olemassa miesten mallikilpailuita, joihin saa osallistua vain homot.
Juu, koska vuosituhansien syrjimisen seurauksena MOGII-yhteisössä kehittyi tiivis yhteihenki ja oma kulttuurinsa. Heterot vaan haluu änkeä sinnekin mukaan koska a) homokulttuuri on vitun siistiä :3 ja b) privileegioasemassa olevasta tuntuu häkellyttävältä, että on jotain mitä hän ei voikaan tuosta vain omia.

Ja siihen Mr. Gay Finlandiin voisi kyllä periaatteessa varmasti osallistua kuka tahansa, ei ne tuu sun vällyjen väliin kattomaan ketä panet ja millä tavalla. Heteromiehet vaan harvoin haluaa tulla tunnetuksi Mr. Gay Finlandina, olisko.
Ehkä punainen lanka katosi, mutta tarkoitan, että homoudella mässäillään mediassa.
Toistan, sä vain kiinnität siihen huomiota, koska oot niin heteroylivaltaisen kulttuurin sokaisema, että kaikki siitä poikkeava tuntuu "mässäilyltä". Kokeilepa huvikses tehdä joskus niin, että lasket, kuinka monta kertaa näet heteroseksuaalisuutta mediassa. Kuinka monta mainosta, joissa isä ja äiti istuu Keiju-paketin takana aamiaispöydässä... Kuinka monta heterosuhdetarinaa paskalehdissä... Kuinka monta heteropariskuntaa nelosen saippuasarjoissa... Voin kertoa, että cisnormatiivisella heteromonogamialla tässä on mässäilty vuosituhannet ja mässäillään edelleen.

Marginalisoiduilla on oikeus tulla kuulluksi, nähdyksi ja kuunnelluksi.
Masis
Psykonautti

Post by Masis »

frapathea wrote: Koska marginalisoituja sukupuoli- ja seksuaali-identiteettiä edustavia ihmisiä syrjitään edelleen ja sinä parhaillaan osallistut siihen. Sun kengissä häpeäisin itseni maan rakoon moisesta.

Kuka vitun Niko Saarinen? Onko se joku pornotähti? Jos ei, niin en ymmärrä miten sen sukupuolielämä on tehnyt siitä tunnetun. Ellen DeGeneres oli kuuluisa jo ennen kuin tuli kaapista – ura lähti nousuun 1989 ja Ellen tuli kaapista vasta 1997.
En mä koe syrjiväni homoja. Vai syrjinkö. Emmä tiiä, kun ei mulla oo mitään homoja vastaan.
Niko Saarinen osallistui joskus Big Brotheriin julkihomona. Sellainen stereotyyppinen homo se on. Osallistui se johonkin toiseenkin TV-sarjaan, jossa naisjulkkiksia lähetettiin jonnekin trooppiselle saarelle. Sitten myöhemmin sinne vietiin myös Niko, stereotyyppinen ja ehkä asteen feminiininen homo kun on. Juu nou? Mulla on sellanen tunne, että tällä mässäillään.
Ottaisit edes selvää ennen kuin nolaat itsesi. Tuokin tieto olis löytynyt wikipediasta kahdessa minuutissa.
Juuh.
Juu, koska vuosituhansien syrjimisen seurauksena MOGII-yhteisössä kehittyi tiivis yhteihenki ja oma kulttuurinsa. Heterot vaan haluu änkeä sinnekin mukaan koska a) homokulttuuri on vitun siistiä :3 ja b) privileegioasemassa olevasta tuntuu häkellyttävältä, että on jotain mitä hän ei voikaan tuosta vain omia.

Ja siihen Mr. Gay Finlandiin voisi kyllä periaatteessa varmasti osallistua kuka tahansa, ei ne tuu sun vällyjen väliin kattomaan ketä panet ja millä tavalla. Heteromiehet vaan harvoin haluaa tulla tunnetuksi Mr. Gay Finlandina, olisko.
Sitä tarkoitinkin, "homokulttuuri on vitun siistiä." Se on pop...?
Tuota privileegio juttua nyt en aio kommentoida, joskus myöhemmin tahtoisin kuulla / lukea siitä.
Ja joo. Hyväähän tuolla Mr. Gay Finland -kilpailulla saadaan aikaan, ei mulla mitään sitä vastaan :mrgreen:
Toistan, sä vain kiinnität siihen huomiota, koska oot niin heteroylivaltaisen kulttuurin sokaisema, että kaikki siitä poikkeava tuntuu "mässäilyltä". Kokeilepa huvikses tehdä joskus niin, että lasket, kuinka monta kertaa näet heteroseksuaalisuutta mediassa. Kuinka monta mainosta, joissa isä ja äiti istuu Keiju-paketin takana aamiaispöydässä... Kuinka monta heterosuhdetarinaa paskalehdissä... Kuinka monta heteropariskuntaa nelosen saippuasarjoissa... Voin kertoa, että cisnormatiivisella heteromonogamialla tässä on mässäilty vuosituhannet ja mässäillään edelleen.

Marginalisoiduilla on oikeus tulla kuulluksi, nähdyksi ja kuunnelluksi.
Mikä tän viimesen kappaleen pointti on. Onko se mässäilyä, jos tulee uusi paskasarja nimeltä "Perhe-elämää", jossa on äiti, isä ja kaksi lasta.
Luulenpahan vaan, että tuommonen sarja tuottais paljon enemmän, jos siinä olisi sateenkaariperhe.
frapathea

Post by frapathea »

Masis wrote:Sitä tarkoitinkin, "homokulttuuri on vitun siistiä." Se on pop...?
Kai nyt siisti asiat on vitun pop, koska ne on vitun siistejä. Ei sillä oo mitään tekemistä sen kanssa, ketä kukakin panee ja millaset kusivehkeet siinä heiluu, vaan siitä, että alakulttuurit nyt vaan sattuu yleensä kehittymään paljon mielenkiintoisemmiksi kuin valju valtavirtalässytys.
Masis wrote:Mikä tän viimesen kappaleen pointti on. Onko se mässäilyä, jos tulee uusi paskasarja nimeltä "Perhe-elämää", jossa on äiti, isä ja kaksi lasta.
Luulenpahan vaan, että tuommonen sarja tuottais paljon enemmän, jos siinä olisi sateenkaariperhe.
Se, että cisnormatiivista heteromonogamiaa on jo kaikkialla ja se ei ole "mässäilyä" jos annetaan muunkinlaisille ihmisille pieni siivu medianäkyvyydestä.

Ja sellanen sarja varmaan menestyis mm. siks että koko MOGII-yhteisö on kyllästynyt ainaiseen cisheteronormatiivisuuteen ja haluais nähdä EDES sen yhden sarjan johon vois itse samaistua.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Masis wrote: Onko se mässäilyä, jos tulee uusi paskasarja nimeltä "Perhe-elämää", jossa on äiti, isä ja kaksi lasta.
Ja jos se ois se sateenkaariperhe ni se on sitä homoilulla mässäilyä? Vittu mua vitutaa taas kaikki. Meno vitun hesarin kommenttipalsta.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO