iv./im.

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Personaes
OD

Re: iv./im.

Post by Personaes »

Musta8 wrote:ITE OON VAARALLINEN ESIMERKKI ETTÄ IV-KÄYTTÖ EI KANNATA AINAKAAN TUOLLA KUOSEISSA KUN EI MIKÄÄN KIINNOSTA VITTUJAKAAN

2 kertaa sairaalassa. Toisella kerralla leikattiin sydämmen vasenta mitraaliläppää (tuliko nimi oikein?) kun sekoillu likasien värkkien kanssa/kuppien. Ekalla kerralla tuli endokardiitti ja joku toinen mikä tuotti hiivaa ympäri kehoa. Kuolema oli parin tunnin päässä ennenkuin vanhemmat tajusivat soittaa ambulanssin. (Olin nukkunut yli 40 asteen kuumeessa 48 tuntia) 6 viikkoa sairaalassa tiputuksessa. 4 viikkoa niistä Meilahden Yliopistollisessa (ISO KIITOS MINUT LEIKANNEELLE KIRURGILLE/HOITAJILLE JOTKA HOITIVAT TOIVOTTOMAN TAPAUKSEN KUNTOON)

Toinen kerta tuli tasan vuos sitten. TOINEN ENDOKARDIITTI. Elinvuodet tippunu aika kivasti.

Ite oon elämäni kussut ja joudun olemaan sinut asian kanssa. Subua käytän vieläkin joka päivä suoneen. Ei opi niin ei opi. Onneks on niitä kavereita jotka sanoo kun meininki on mennyt lapasesta. Isot propsit niille oikeille ystäville. Ilman niitä en olis hengissä!'

LUKEKAA JA MIETTIKÄÄ KANNATTAAKO KÄYTTÄÄ

(en tosin sano että näin käy jokaiselle, OLKAA HUOLELLISIA ÄLKÄÄKÄ VITUN TYHMIÄ KUN MINÄ)
ai ai. Kaverilla ollut kanssa endokardiitti ja jo kuulema se että se on ollut kerran, niin voi aiheuttaa kuoleman jos saa uudestaan pahoja pöpöjä kehoon ja sulla on nyt ollut noita kaksi kappaletta ja jatkat vielä samaan malliin?

Olisko aika vähän pysähtyä miettimään. Vaikka käyttäisit yhtiä värkkejä tasan yhden piston verran, joka kerta uusia klikkikuppeja/fimoja, mitä tuskin teet, niin siltikin riskit on aika merkittävät. Jos tosiaan jatkat samaan malliin että vanhoilla likaisilla vehkeillä, likaisista klikkikupeista, niin eipä vaikuta kovin lupaavalta sun tulevaisuus.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Aivan. Mua ällöttää jo se ajatus että käyttäis samoja värkkejä kahdesti ja sitä tuleekin tehtyä ainoastaan "pakottavassa" tilanteessa. Klikkikuppua saatan käyttää pari kertaa, mut yleensä otan aina uuden.
Tämänkin typerän asian (iv käyttö) voi tehdä fiksusti tai vitun tyhmästi...
En ymmärrä miksi on niin vaikeaa hankkia niitä vermeitä riittävästi, ettei tarvitsis käyttää samoja montaa kertaa...?
Ja fimaaminen... Ei se vie niin paljoa aikaa. Miks se pitää jättää tekemättä?
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

narcocorrido wrote:
Musta8 wrote:ITE OON VAARALLINEN ESIMERKKI ETTÄ IV-KÄYTTÖ EI KANNATA AINAKAAN TUOLLA KUOSEISSA KUN EI MIKÄÄN KIINNOSTA VITTUJAKAAN

2 kertaa sairaalassa. Toisella kerralla leikattiin sydämmen vasenta mitraaliläppää (tuliko nimi oikein?) kun sekoillu likasien värkkien kanssa/kuppien. Ekalla kerralla tuli endokardiitti ja joku toinen mikä tuotti hiivaa ympäri kehoa. Kuolema oli parin tunnin päässä ennenkuin vanhemmat tajusivat soittaa ambulanssin. (Olin nukkunut yli 40 asteen kuumeessa 48 tuntia) 6 viikkoa sairaalassa tiputuksessa. 4 viikkoa niistä Meilahden Yliopistollisessa (ISO KIITOS MINUT LEIKANNEELLE KIRURGILLE/HOITAJILLE JOTKA HOITIVAT TOIVOTTOMAN TAPAUKSEN KUNTOON)

Toinen kerta tuli tasan vuos sitten. TOINEN ENDOKARDIITTI. Elinvuodet tippunu aika kivasti.

Ite oon elämäni kussut ja joudun olemaan sinut asian kanssa. Subua käytän vieläkin joka päivä suoneen. Ei opi niin ei opi. Onneks on niitä kavereita jotka sanoo kun meininki on mennyt lapasesta. Isot propsit niille oikeille ystäville. Ilman niitä en olis hengissä!'

(en tosin sano että näin käy jokaiselle, OLKAA HUOLELLISIA ÄLKÄÄKÄ VITUN TYHMIÄ KUN MINÄ)
ai ai. Kaverilla ollut kanssa endokardiitti ja jo kuulema se että se on ollut kerran, niin voi aiheuttaa kuoleman jos saa uudestaan pahoja pöpöjä kehoon ja sulla on nyt ollut noita kaksi kappaletta ja jatkat vielä samaan malliin?

Olisko aika vähän pysähtyä miettimään. Vaikka käyttäisit yhtiä värkkejä tasan yhden piston verran, joka kerta uusia klikkikuppeja/fimoja, mitä tuskin teet, niin siltikin riskit on aika merkittävät. Jos tosiaan jatkat samaan malliin että vanhoilla likaisilla vehkeillä, likaisista klikkikupeista, niin eipä vaikuta kovin lupaavalta sun tulevaisuus.
Käytän joka kerta uusia värkkejä tätä nykyä. Klikit ja värkit saan vinkistä ilmaiseksi niin ei tarvitse käyttää kahdesti.
Hi..!
frapathea

Post by frapathea »

BlisSeeker wrote:En ymmärrä miksi on niin vaikeaa hankkia niitä vermeitä riittävästi, ettei tarvitsis käyttää samoja montaa kertaa...?
Silloin ku ite vedin IV, käytin usein värkkejä oikeesti aika ällöttävän monta kertaa. Joskus siihen asti, että neula vääntyi sellaseks "koukuks" joka repi suonia, siinä kohtaa vaihdon ku eihän sellasella pysty ees rätkimään. Miks vitussa? Koska koin värkkien saatavuuden paskaks. En mä ikinä ehtinyt vinkkiin ajoissa ku helposti nukuin koko sen aukioloajan tai en muusta syystä päässyt siellä käymään, ja Helsingistä saa tietääkseni vain yhdestä apteekista päivystyspakkauksia. Minkäs teet? Musta myös apteekkien aikaraja on täyttä idiotismia. Plus että moni nisti on niin paskassa jamassa ettei aina välttämättä löydy sitä paria-kolmea euroa minkä päivystyspakkauksesta saa maksaa, eipä se varmaan mikään yllätys oo.

Vinkin viis neulaa riitä mihinkään. Ja valitettavan harva jaksaa kannella käytettyjä mukana palauttaakseen ne ja saadakseen isompia satseja kerralla mukaan. Tietty jos on edes jotenkin vakiintunut elämä ja rännää aina vaan siististi himassa, ni on helpompi pitää homma siistinä. Ite asuin faijan luona rännäysaikoinani, katoilin himasta milloin mihinkin ja aika usein sitä vedettiin kesken yötä jalan kantakaupungissa ja rätkittiin porttikongeissa. Eikä siinä paljoo jaksa miettiä jotain steriiliä vettä ku kahenkymmenen asteen pakkasessa metan voimin kävelee keskellä yötä itäväylää pitkin Mellunmäestä Meilahteen.

Nykyään tietenkin nää selitykset vaikuttaa itellenikin huonoilta, mutta silloin en edes tajunnut touhujeni riskiä, ja olin helvetin typerä penska. Mut pähkinänkuoressa, jos värkkien saatavuus olis ollut parempi, olisin ehdottomasti käyttänyt aina uusia, kun silloinkin otin aina ahnaasti vastaan kaikki käsillä olevat puhtaat piikitysvälineet. No, mut, fimoja mulla oli aina aimo lasti ainakin. :| Enpä oo tainnut koskaan skipata fimattamista.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

No pk-seudulla se on kyllä ihan omaa tyhmyyttä ja laiskuutta jos ei vinkkiinn kerkeä tai viitsi mennä, ja onhan niillä nykyään se palvelu et ne tuo värkkejä sinne missä olet.
Pikkukaupungeissa tietty on se että ne värkit täytyy käydä ostamassa, mut sit pitää tarpeeksi usein käydä.
Mutta helsingissä ja espoossa saatavuus ei kyl ole ongelma. Keskustan vinkki on joka päivä auki, pienemmätkin vähintää kerran viikossa ja sit on vielä se vinkin auto joka kuskaa värkit vaikka suoraan kotiovelle.
Velho
LD50

Post by Velho »

Musta8 wrote:
narcocorrido wrote:

Käytän joka kerta uusia värkkejä tätä nykyä. Klikit ja värkit saan vinkistä ilmaiseksi niin ei tarvitse käyttää kahdesti.
Joo muistan kun sullakin oli verenmyrkytys ja itsellänikin on ollut kun tuli vedettyä epäpuhasta piriä likasilla värkeillä ja valvoen siten että vastustuskyky oli todella heikko. Ja se suonensisäinen antibiotti sairaalassa oli aika tujua kamaa kun palo suoni ja suonet karkailivat ainetta joutui todella usein vaihtamaan kanyylin paikkaa :!
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
frapathea

Post by frapathea »

LeFairylette wrote:No pk-seudulla se on kyllä ihan omaa tyhmyyttä ja laiskuutta jos ei vinkkiinn kerkeä tai viitsi mennä, ja onhan niillä nykyään se palvelu et ne tuo värkkejä sinne missä olet.
No kai mä sit oon tyhmä ja laiska, mut must on silti vielä tyhmempää, että värkkien myynnillä on jotkut vitun aikarajat. Mieluummin nukuin pirivimmaisen yön jälkeen kuin vedin samoilla silmillä monta päivää, tai kävin koulussa jos oli koulua. Kai se on sit tyhmää ja laiskaa, sovitaan niin.
Keskustan vinkki on joka päivä auki, pienemmätkin vähintää kerran viikossa ja sit on vielä se vinkin auto joka kuskaa värkit vaikka suoraan kotiovelle.
Eipä tietääkseni ollut joka päivä auki eikä mitään autoa silloin ku ite vedin. Mut no, hyvä jos on asiat parantunut sittemmin.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Jos näihin hommiin aikoo ryhtyä, niin järkevää on ottaa ensin selvää, että miten ja mihin kannattaa injektoida. Sopivilla välineillä on helppo pistää semihankaliinkin paikkoihin. Itselläni on suonet melko syvällä, joten pistokohdan löytäminen ei aina ole onnistunut ongelmitta. Puhtaus on ainakin puoli ruokaa tässä ja ilman sitä homma on kostautunut minullekin.

Tässä kannan oman korteni kekoon, jotain välineistä ja lyhyt teksti vähän pidentyi...

Ruiskuista, joita olen kokeillut eniten olen pitänyt bd ultra-fine insuliiniruiskuista. Käyttänyt olen myös 1 ja 2.5ml irtoruiskuja ja 0.4mm neuloja. Neula saisi olla iv käytössä ohut. Moni käyttää paksuja neuloja (0.4->), mutta itse pidän ja suosittelen ohuita neuloja, koska ovat mielestäni turvallisempia ja mukavempia käyttää.

Nesteenä olen käyttänyt kraanavettä, suolaliuosta, steriiliä ja säilöntäaineellista vettä. Steriilin nesteen käyttö on suositeltavaa. Pulloveden ei. Pullotetussa lähdevedessä voi olla paljon bakteereja ja mahdollisesti muitakin epäpuhtauksia. Kylmä kraanavesi on yleensä bakteeritonta, joten se on ihan ok vaihtoehto. Muistutan, että steriili vesi säilyy käyttökunnossa korkeintaan 24 tuntia. Apteekista hankkimani veden valmistaja oli ilmoittanut sille 12 tunnin käyttöajan. Vinkkinä tähän, että veden voi itse uudestaan sterilisoida esimerkiksi pitämällä sitä auringon paisteessa (uv-säteily) muutaman tunnin ajan.

Filtteröinnin olen hoitanut sterifiltillä. (Vinkki numero 2); Tässä on mainio tapa filteröidä, jos ei löydy yhtään micro tai steri -filtteriä. Tämän olen todennu paremmaksi tavaksi, kuin tupakan filsut, pumpulipallot ym.

My choice of weapons
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Velho wrote: Joo muistan kun sullakin oli verenmyrkytys ja itsellänikin on ollut kun tuli vedettyä epäpuhasta piriä likasilla värkeillä ja valvoen siten että vastustuskyky oli todella heikko. Ja se suonensisäinen antibiotti sairaalassa oli aika tujua kamaa kun palo suoni ja suonet karkailivat ainetta joutui todella usein vaihtamaan kanyylin paikkaa :!
Oli täysin sama juttu mulla. Joutu pieneen suoneen vaihtamaan joka päivä kanyylin, isompiin ja sellasiin jotka ei sijaitse taipeessa saatto kestää 5-6 päivääkin. Onneks niitä tippoja pysty säätelemään nopeudelta ja se lantrattiin kunnolla suolaveteen. (muuten suoni ois kärähtänyt ekalla tipalla)
Kivasti turpoo kun parin tunnin välein desi antibioottia ränniin. Tuli nestettä yli 10 kiloa parhaimmillaan, ja kusi vaahtosi kivasti.
Hi..!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Poliklinikka wrote:Ruiskuista, joita olen kokeillut eniten olen pitänyt bd ultra-fine insuliiniruiskuista.
Kuinka paksuja ne neulat on noissa insuliini-ruiskuissa? 0.3?

Omasta mielestäni nuo 0.45 on just täydellisiä, ehkä jos olis saatavissa jotain 0.40 niin ne vois olla vielä parempia.

Ulkomailla joskus jouduin turvautumaan sellasiin insuliini ruiskuihin joissa oli neula valmiiksi kiinni(ei saanut irottettua). Niillä oli vittumainen kyllä hihattaa, muutenkaan en tykkää ruiskuista, joissa sitä nestettä saa korkeintaan sen 1ml. Lisäksi kun noissa se töötti oli niin vitun perseestä, että sai olla tosi tarkkana niiden kanssa. Eikait nuo sun kehumat insuliini ruiskut ole vastaavanlaisia? Voisin koittaa tollasia ehkä, saako perus yliopiston apteekeista noita? Kysyn insuliini ruiskuja?

Eli ite liputan joko 2, 2.5 tai 3ml ruiskuille ja 0.45 neuloille. Lähes poikkeuksetta 2.5ml/0.45 !
0.5 koko menis kanssa, jos sais vaan lyhyinä neuloina(kait niitä jostain saa), ei ole kivoja pistää suoneen sellasilla 25mm(tai pidemmistä puhumattakaan) pitkillä neuloilla. Päivystyspakkauksen neulat/ruiskut kaikinpuolin hyviä. Hinnat vaan vähän noussut. Joskus vuosia sitten siinä pussissa oli 5 värkit ja hinta tais olla 2e, jos ei allekkin. Nyt 3 värkit ja hinta mitä, vajaa 3e.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

Hyi vittu tuolta vinkistä saa paskoja neuloja. aivan kuin olisivat joitain viisi kertaa käytettyjä. Ennemin ostaa päivystypakkauksen kun noita tylsiä neuloja hakee ilmaiseksi.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

JOHNSSON wrote:Hyi vittu tuolta vinkistä saa paskoja neuloja. aivan kuin olisivat joitain viisi kertaa käytettyjä. Ennemin ostaa päivystypakkauksen kun noita tylsiä neuloja hakee ilmaiseksi.
Häh? ostiks iha normi 0.45 kärkiä? Ei ne ny varmaa anna ku uusia avaamattomissa paketeis olevii vermeitä vai mitä sää meinaat?

Ps. Iha kaikille, kandee kokeilla vaihtaa vaikka edes 0.4 (harmaisii) neuloihi jos mahdollista, tai viel pienempii 0.35. Suonet kiittää pitemmän päälle. Piriä/pevee tms. nopeita en lyö ite mielellää alle 0.4 neulal, mut johki subuihi se ny on yks paskanhailee jos se keltanen 0.35 on vähä hitaampi painaa pohjaan.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

NatiHero wrote:
JOHNSSON wrote:Hyi vittu tuolta vinkistä saa paskoja neuloja. aivan kuin olisivat joitain viisi kertaa käytettyjä. Ennemin ostaa päivystypakkauksen kun noita tylsiä neuloja hakee ilmaiseksi.
Häh? ostiks iha normi 0.45 kärkiä? Ei ne ny varmaa anna ku uusia avaamattomissa paketeis olevii vermeitä vai mitä sää meinaat?

Ps. Iha kaikille, kandee kokeilla vaihtaa vaikka edes 0.4 (harmaisii) neuloihi jos mahdollista, tai viel pienempii 0.35. Suonet kiittää pitemmän päälle. Piriä/pevee tms. nopeita en lyö ite mielellää alle 0.4 neulal, mut johki subuihi se ny on yks paskanhailee jos se keltanen 0.35 on vähä hitaampi painaa pohjaan.
Juu siis ei niitä vinkin kärkiä nyt ole kertaakaan oikeasti käytetty, mutta tuntuvat vaan ihan vitun tylsiltä.
osmoosi
Tuppisuu

Post by osmoosi »

Laiteaas nyt tänne kun en muua keksi.
Elikkäs eilen pääs käymään niin että rätkäsin Dormicumin railakkaasti ohi käsivarteen,nyt pistokohta tietty punoittaa kovasti,on koholla ja luonnollisesti sattuu melkoisesti.
Meneekö itekseen ohi,milloin kantsii lähee lekuriin yms. muita vinkkejä kaivataan.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^Ois vastuutonta sanoa muuta, kuin että mee lekuriin.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Pakko tulla avautumaan oman ja lähipiirin kokemuksista IV - käytöstä.
Ite olin niitä kaveripiirin viimeisiä jannuja jotka heitti hihaan, ylipäätään se ketä kaveriporukasta viimesimpänä aloin kokeilla kovia huumeita muiden perässä ( ympäristön vaikutus....)
Monta vuotta meni doupit,lähinnä Oksikodoni,kodeiini,bupre,benzot ja satunnaisesti amfetamiini nokkaan/suuhun, kammonnu piikittämistä tosi kauan,en sen takia että pelkäisin piikkiä ( Pistänyt itseäni 9- vuotiaasta asti,tosin Insuliini nyt ei ole sama asia mutta piikki kuitenkin!) vaan koska se on mun mielestä vaan aina ollut omalla tavallaan tosi vastenmielistä ja "pelottavaa" omalla tavalla, horkat ja kaikki tollanen on pelottanu. Muistan hyvin ekat vedot ku "kaveri" heitti ne ja katoin kun se paska meni pumpusta suoneen että vittu jos tuol on nyt joku roska ja heitän sen takia veivit.. Sitä oppi sitte tosi varovaiseks ton hommankaa,esim en oo koskaan vetänyt mitään jossei se oo Sterifilsalla filsotettua,tai jos ollaan Fimaa jouduttu käyttään nii subut ainaki kahteen kertaan sen läpi,pirit ainaki kolme.
Multa on huumeet verottanu 10 kaveria,kuluneen 5 vuoden aikana. Yks kaveri kuoli paskasten värkkien aiheuttamaan tulehdukseen joka eteni sydämmeen, en nyt saa päähäni tsen sairauden nimeä mutta jonkunlaisesta "sydänläppä-tulehduksesta" oli kyse... Rest in peace man.
Ajauduin jo nuorena hengailemaan paljon porukoissa jossa jengi veti hihaan, en nyt voisi sanoa että pyörin siellä ihan "alimmassa kastissa" vaikken ketään haluais lokeroida mut jotkut vaan menee alemmas kun muut ja tekee paskasempia asioita kun toiset sen kaman eteen, u know what i mean...
Paljon tuli nähtyä ja koettua kun ite kattelin vierestä kun vanhat frendit nipahtaa ja popsin silloin tällöin benzoja poltellessani kukkaa ja yrittäen repiä niitä tapauksia vielä kaidemmalle polulle ennenku ehtii nipahtaa, kunnes aloin ite käyttää. Pari vuotta tosiaan meni ennenku ekoja kertoja meni hihaan, ja tätä paskaa kesti noin vuoden jonka jälkeen ekana lensi roskiin pumput ja neulat, vähitellen alko ne pellit ja pillitki jäädä pois ja sain lopetettua kaman käytön,ennenkuin se meni siihen pisteeseen missä monet vanhat frendit nykyään on,10 niistä tosiaan haudassa.

Mä tiedän kolme tapausta joille on tullut vakavia seurauksia IV-käytöstä, ja jokasella taitaa olla juuri tuo mainitsemani sydänläppätulehdus syynä.. No bullshit,tälläkin hetkellä makaa sairaalassa tuttu nuori tapaus jo toista kertaa sama juttu.. Junnari on jotain 20v,eipä taida sydän kestää kolmekymmpiseks tota menoo.

En lähe moralisoimaan ketään, mutta rehellisesti sanoen mielelläni saarnaisin ihmiselle joka ymmärtää ettei todellakaan kannata lähteä IV-käyttöön jos ympäristö on sitä ettei kukaan ns osaa käyttää päihteitä vaan se on sitä nistimeininkiä aamusta iltaan..

Nykyyän, itse sanon olevani jo kuivilla, vuosi oltu ilman pidempiä putkia mitään huumehia, mutta mun täytyy kyllä rehellisesti vielä sanoa että jotkut huumeet vaan sopii tosi hyvin IV-käyttöön ja sen _VOI_ tehdä fiksusti ja puhtaasti, kaikki tietää miten se menee, puhtaat vehkeet pumpuista klikkeihin,puhtaat aineet ja FILTTERÖINTI!!!!!!

Oxycontin 40-80mg hihaan, jotain jumalaista.... :twisted:
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
KarstaFari

Post by KarstaFari »

growy wrote:Pakko tulla avautumaan oman ja lähipiirin kokemuksista IV - käytöstä.
Ite olin niitä kaveripiirin viimeisiä jannuja jotka heitti hihaan, ylipäätään se ketä kaveriporukasta viimesimpänä aloin kokeilla kovia huumeita muiden perässä ( ympäristön vaikutus....)
Monta vuotta meni doupit,lähinnä Oksikodoni,kodeiini,bupre,benzot ja satunnaisesti amfetamiini nokkaan/suuhun, kammonnu piikittämistä tosi kauan,en sen takia että pelkäisin piikkiä ( Pistänyt itseäni 9- vuotiaasta asti,tosin Insuliini nyt ei ole sama asia mutta piikki kuitenkin!) vaan koska se on mun mielestä vaan aina ollut omalla tavallaan tosi vastenmielistä ja "pelottavaa" omalla tavalla, horkat ja kaikki tollanen on pelottanu. Muistan hyvin ekat vedot ku "kaveri" heitti ne ja katoin kun se paska meni pumpusta suoneen että vittu jos tuol on nyt joku roska ja heitän sen takia veivit.. Sitä oppi sitte tosi varovaiseks ton hommankaa,esim en oo koskaan vetänyt mitään jossei se oo Sterifilsalla filsotettua,tai jos ollaan Fimaa jouduttu käyttään nii subut ainaki kahteen kertaan sen läpi,pirit ainaki kolme.
Multa on huumeet verottanu 10 kaveria,kuluneen 5 vuoden aikana. Yks kaveri kuoli paskasten värkkien aiheuttamaan tulehdukseen joka eteni sydämmeen, en nyt saa päähäni tsen sairauden nimeä mutta jonkunlaisesta "sydänläppä-tulehduksesta" oli kyse... Rest in peace man.
Ajauduin jo nuorena hengailemaan paljon porukoissa jossa jengi veti hihaan, en nyt voisi sanoa että pyörin siellä ihan "alimmassa kastissa" vaikken ketään haluais lokeroida mut jotkut vaan menee alemmas kun muut ja tekee paskasempia asioita kun toiset sen kaman eteen, u know what i mean...
Paljon tuli nähtyä ja koettua kun ite kattelin vierestä kun vanhat frendit nipahtaa ja popsin silloin tällöin benzoja poltellessani kukkaa ja yrittäen repiä niitä tapauksia vielä kaidemmalle polulle ennenku ehtii nipahtaa, kunnes aloin ite käyttää. Pari vuotta tosiaan meni ennenku ekoja kertoja meni hihaan, ja tätä paskaa kesti noin vuoden jonka jälkeen ekana lensi roskiin pumput ja neulat, vähitellen alko ne pellit ja pillitki jäädä pois ja sain lopetettua kaman käytön,ennenkuin se meni siihen pisteeseen missä monet vanhat frendit nykyään on,10 niistä tosiaan haudassa.

Mä tiedän kolme tapausta joille on tullut vakavia seurauksia IV-käytöstä, ja jokasella taitaa olla juuri tuo mainitsemani sydänläppätulehdus syynä.. No bullshit,tälläkin hetkellä makaa sairaalassa tuttu nuori tapaus jo toista kertaa sama juttu.. Junnari on jotain 20v,eipä taida sydän kestää kolmekymmpiseks tota menoo.

En lähe moralisoimaan ketään, mutta rehellisesti sanoen mielelläni saarnaisin ihmiselle joka ymmärtää ettei todellakaan kannata lähteä IV-käyttöön jos ympäristö on sitä ettei kukaan ns osaa käyttää päihteitä vaan se on sitä nistimeininkiä aamusta iltaan..

Nykyyän, itse sanon olevani jo kuivilla, vuosi oltu ilman pidempiä putkia mitään huumehia, mutta mun täytyy kyllä rehellisesti vielä sanoa että jotkut huumeet vaan sopii tosi hyvin IV-käyttöön ja sen _VOI_ tehdä fiksusti ja puhtaasti, kaikki tietää miten se menee, puhtaat vehkeet pumpuista klikkeihin,puhtaat aineet ja FILTTERÖINTI!!!!!!

Hyvä teksti growy.. :) Ite oon joskus heittäny lähemmäs, ellen jopa 10 kertaa samoilla välineillä joskus, kavereidenkin välineitä on tullu käytettyä nopean huuhtaisun jälkeen.. Kenelläkään siis ei ole ollut hepaa tjsp, testattu on..
Horkkia en luojankiitos ole koskaan kokenut, tosin parikertaa nähnyt kun ne alkavat, eioo kivaa katseltavaa, iso mies tärisee ja valittaa että palelee ja sattuu jokapaikka.. :down:

E: 200:s posti :cheers: :cheers: :cheers:
growy
Kameleontti

Post by growy »

puslu wrote:
growy wrote:Pakko tulla avautumaan oman ja lähipiirin kokemuksista IV - käytöstä.

Hyvä teksti growy.. :) Ite oon joskus heittäny lähemmäs, ellen jopa 10 kertaa samoilla välineillä joskus, kavereidenkin välineitä on tullu käytettyä nopean huuhtaisun jälkeen.. Kenelläkään siis ei ole ollut hepaa tjsp, testattu on..
Horkkia en luojankiitos ole koskaan kokenut, tosin parikertaa nähnyt kun ne alkavat, eioo kivaa katseltavaa, iso mies tärisee ja valittaa että palelee ja sattuu jokapaikka.. :down:

E: 200:s posti :cheers: :cheers: :cheers:
Kiitos!
Toi on kyllä tosi karua, toi käytettyjen värkkien käyttö. Iho ei meinaa edes antaa myötä ja pistäjä joutuu lyömään sen sinne läpi.. Hyi saatana...
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Mä pyrin siihen etten koskaan käyttäis värkkejä ku kerran.
Edellisen kerran ku oli pevekki"putki" ja värkit loppu viikonloppuna kesken, jouduin käyttää (jouduin? :D ) samoja useamman kerran. Ja mitäs siitä seuras, käteen tuli joku tulehdus. Toisaalta voihan olla että se tuli pevekistäkin, tiedä häntä, mut säikytti se enkä enää käytä ku kerran vermeitä.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Omia vanhoja voi hätätilanteessa käyttää, mutta kannattais vetää laimennettua kloritea värkeistä läpi (antaa ensin seistä pari minuuttia) ja huuhdella parikyt kertaa vedellä. Ainakin bakteerit ja suurin osa viruksista saa kyytiä. Vähentäis noita tulehduksia vaikka käytetyt nyt muutenkin tekeen ihoon ja suoniin pahempaa jälkeä.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

growy wrote: Oxycontin 40-80mg hihaan, jotain jumalaista.... :twisted:
On muuten sitten esimerkki tabletista, jota ei voi turvallisesti IV-käyttää vaikka millaiset filtterit olisi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
frapathea

Post by frapathea »

Petri6 wrote:
On muuten sitten esimerkki tabletista, jota ei voi turvallisesti IV-käyttää vaikka millaiset filtterit olisi.
Voiko talkoosi tulla yksittäisistäkin käyttökerroista, vai vaatiiko se yleisesti pitkäaikaisempaa toistuvaa käyttöä?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

frapathea wrote:
Petri6 wrote:
Voiko talkoosi tulla yksittäisistäkin käyttökerroista, vai vaatiiko se yleisesti pitkäaikaisempaa toistuvaa käyttöä?
Teoriassa voi, luultavasti kuitenkin käyttömäärä on jokseenkin suoraan verrannollinen riskin suuruuteen ja aiheutettuun vahinkoon nähden. Koska talkoosin itämisaika on niin uskomattoman pitkä (helposti 20v.) ei siitä mielestäni vielä voida sanoa oikein mitään varmaa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
growy
Kameleontti

Post by growy »

Petri6 wrote:
Kerro miksi? Puhutko talkoosin vaarasta?
Nyt alko kuumottaa,tosin 2 kertaa toi onneks on vaan koettu :D
frapathea

Post by frapathea »

growy wrote: Kerro miksi? Puhutko talkoosin vaarasta?
Nyt alko kuumottaa,tosin 2 kertaa toi onneks on vaan koettu :D
Mä oon kans kaks kertaa, joitain vuosia sitten :| Kuumoti kuumoti :foil: :/
Petri6
OD

Post by Petri6 »

growy wrote:
Petri6 wrote:
Kerro miksi? Puhutko talkoosin vaarasta?
Juurikin siitä. Pikaisella tutustumisella tuosta liikkuu aika ristiriitaista tietoa. Jonkinlainen konsensus näyttäisi kuitenkin olevan, ettei ainakaan 5 mikronin filtterillä (esim. Sterifilt) sitä talkkia saada pois. Kannattaa googlata esim. "talcosis cocaine" niin jotain oikeatakin tutkimustietoa tulee vastaan.
kinky
Apteekki

Post by kinky »

LeFairylette wrote:Aivan. Mua ällöttää jo se ajatus että käyttäis samoja värkkejä kahdesti ja sitä tuleekin tehtyä ainoastaan "pakottavassa" tilanteessa. Klikkikuppua saatan käyttää pari kertaa, mut yleensä otan aina uuden.
Tämänkin typerän asian (iv käyttö) voi tehdä fiksusti tai vitun tyhmästi...
En ymmärrä miksi on niin vaikeaa hankkia niitä vermeitä riittävästi, ettei tarvitsis käyttää samoja montaa kertaa...?
Ja fimaaminen... Ei se vie niin paljoa aikaa. Miks se pitää jättää tekemättä?
Meillä ei mun paikkakunnalla esimerkiksi ole ollenkaan neulanvaihtopistettä. Lähin on 200 kilometrin päässä.
Stoppi-pussi maksaa 3,70 e ja kallistuu koko ajan. Eli yhdet vermeet on yli 1e/kipale, ja päivässä jos keskimäärin vedät muutamat vedot,
niin ei vaan millään laskupolitiikalla riitä varallisuus tuohon yhet vermeet per yhet veot- meininkiin.
Joskus pahimpina aikoina menty pariki viikkoa yhellä päivystyspakkauksella.
Kuvottavaa ja epäterveellistä I know, mutta aina ei oo vaihtoehtoja.
Tai no, tokihan vois olla vetämättäki.. Mutta kaikkeen tottuu :right:
Rahapäivänä tulee yleensä ostettua lähemmäs satasella värkkejä.
Sillon sitä kuvittelee, et ne riittää pitkäks aikaa, ja saattaaki viskata yhen kerran jälkeen roskiin.
Kummasti ne vaan kuitenki loppuu sitte alta aikayksikön ja kohta ollaan kaivelemassa roskiksii.
Yep.
Do you really want to waste your time
Wake up and live your life
I want to be your chemical ride
Petri6
OD

Post by Petri6 »

kinky wrote: Meillä ei mun paikkakunnalla esimerkiksi ole ollenkaan neulanvaihtopistettä. Lähin on 200 kilometrin päässä.
Stoppi-pussi maksaa 3,70 e ja kallistuu koko ajan. Eli yhdet vermeet on yli 1e/kipale, ja päivässä jos keskimäärin vedät muutamat vedot,
niin ei vaan millään laskupolitiikalla riitä varallisuus tuohon yhet vermeet per yhet veot- meininkiin.
En kyllä ymmärrä tuota, että aina olisi varaa heittää vähintään 5e edestä huumeita niihin vetoihin, mutta ei sitten sitä ylimääräistä euroa puhtaisiin värkkeihin. Ja on niitä muitakin käyttötapoja kuin heittäminen.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

^ true dat Petri6!
3,70€ sen n.50€ maksavan texin jälkeen ei o kovin paha raha. Jokainen tavallaan, mut järkeä pitäis käyttää.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

kinky wrote: Rahapäivänä tulee yleensä ostettua lähemmäs satasella värkkejä.
Tilaa intternetist, voi ottaa pienempiäkin niin ei tuu niin hirveetä jälkee kuin 26G tumpatessa. http://www.exchangesupplies.org/ esmes, postikulut hieman hintavat, mutta itse työkaluja saa hemmetin halvalla. Ja sterifilttei sun muuta kans.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO