Ajatuksia, ihan mistä vaan
-
LeFairylette
- OD
Re: Ajatuksia, ihan mistä vaan
Jumalatjalassa, tiedän tunteen... Siis siitä, kun pienessä hetkessä elämä muuttuu täysin...
Mä en edelleen ole sisäistänyt sitä, että äiti kuoli puolitoista kuukautta sitten.
En ikinä unohda sitä puhelua sinä päivänä, kun veljeni soitti.... Sitä tunnetta ei vaan pysty selittään. Musta tuntuu että mulla on jäänyt sureminen kesken, jotenki olen työntänyt asian syrjään. Suru on koko ajan läsnä, mutta en anna itselleni lupaa purkaa sitä. Ei kukaan jaksa surullista ihmistä katsoa. Se huomattiin jo, kun ystävät hylkäsi kun kärsin maaennuksesta.
Jotenkin tuntuu, että tällänen tapahtumakin antaa uutta perspektiiviä elämään. Elämä on lyhyt, nauti siitä mitä sinulla on.
Mä en edelleen ole sisäistänyt sitä, että äiti kuoli puolitoista kuukautta sitten.
En ikinä unohda sitä puhelua sinä päivänä, kun veljeni soitti.... Sitä tunnetta ei vaan pysty selittään. Musta tuntuu että mulla on jäänyt sureminen kesken, jotenki olen työntänyt asian syrjään. Suru on koko ajan läsnä, mutta en anna itselleni lupaa purkaa sitä. Ei kukaan jaksa surullista ihmistä katsoa. Se huomattiin jo, kun ystävät hylkäsi kun kärsin maaennuksesta.
Jotenkin tuntuu, että tällänen tapahtumakin antaa uutta perspektiiviä elämään. Elämä on lyhyt, nauti siitä mitä sinulla on.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
-
juss111
- Lepakko
Mihin vittuun tää aika oikeen kuluu? Kohta tärähtää 30mittariin mutta tuntuu että olisin vieläki joku 20.
Onhan tässä paljo tullu koettua ja paljo nähtyä enkä kyllä periaatteessa vaihtais päivääkään pois vaikka aika kivinen polku tullu kuljettua. Onhan noita asioita paljon mitä on tullu tehtyä väärin mutta voivoi. Se on mennyttä eikä sitä voi muuttaa ja turha sitä on surkutella. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Mennyttä et voi muuttaa mutta tulevaan pystyt vaikuttaa. Pääasia että ottanu opiks menneistä virheistä. On tullu ehkä vähä liikaaki kelailtua asioita mitkä vois olla paremmin mutta oon onneks päässy siitä irti ja oppinu olemaan onnellinen siitä mitä mulla on. No enpä tässä jaksa enempää tarinoida. Hyvää kesää ja MUISTAKAA NAUTTIA SIITÄ!!
Onhan tässä paljo tullu koettua ja paljo nähtyä enkä kyllä periaatteessa vaihtais päivääkään pois vaikka aika kivinen polku tullu kuljettua. Onhan noita asioita paljon mitä on tullu tehtyä väärin mutta voivoi. Se on mennyttä eikä sitä voi muuttaa ja turha sitä on surkutella. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Mennyttä et voi muuttaa mutta tulevaan pystyt vaikuttaa. Pääasia että ottanu opiks menneistä virheistä. On tullu ehkä vähä liikaaki kelailtua asioita mitkä vois olla paremmin mutta oon onneks päässy siitä irti ja oppinu olemaan onnellinen siitä mitä mulla on. No enpä tässä jaksa enempää tarinoida. Hyvää kesää ja MUISTAKAA NAUTTIA SIITÄ!!
-
Dexma
- Moderator
Onneksi olkoon vain mittarin täyttämisestä.juss111 wrote:Mihin vittuun tää aika oikeen kuluu? Kohta tärähtää 30mittariin mutta tuntuu että olisin vieläki joku 20.
Ja positiivistahan se on jos vieläkin nuorelta tuntuu. Ja muista edelleen on varmasti paljon tehtävissä juttuja joita kandee tavoitella.
Itteä vähän harmittaa, että oon kokoelämäni oikeastaan juossut omien "unelmatöiden" tai huumeiden perässä. Vaik nekin on ollut osa unelmaa, mut sit jäänyt kaikki hullut matkailut, laskuvarjohypyt ym tälläiset must kokemukset tekemättä, sit mä haluun mennä johonkin kunnon jazzelitistihomo festivaaleille, jotka on tyyliin kymmenen kertaa paremmat ja kovemmat kuin Porin jazzit. Mun suurin unelma aloittaa vuorikiipeily on kans jäänyt aika vähiin... Hitto. Pitäis ruveta väsään tollasia aikaseksi. Jos nyt ois kaksi vaihtoehtoo elämässä joko jumiutua narkkaan vai alkaa vuorikiipeileen niin sit pitäis kyllä jo ottaa se vuorikiipeily. Toisaalta mul on vielä 2 vuotta aikaa niin sit oon päihteillyt kunnialliset 10 vuotta, sit ois hyvä lopettaa, mut silloin oon vasta 25 ja se ei oo cool ikä lopettaa... Toisaalta siinä kohtaa just vois tän haihattelun lopettaa ja alkaa oikeasti totetuttaan jotain.
Mä just hain lääkealan perustutkintoon. Sinne jos pääsen (tuskin) niin mul ois 3 vuoden päästä uusi ammatti, siitä pari vuotta taas duunia. Hitto oikeasti elämä menee kyl lujaa. Yksi vanhamies mökillä joskus sanoi mulle, että "Silloin nuorena 20 vähän aikaa jaksaa touhuta kaikkea ja sit siitä pikkaisen vanhenee ja yhtäkkiä on 60 vuotta ja alkaa miettiin miten sitä pystyy eläkkeellään elään... "
Ehkä pitäis oppia elään ja silloin vielä, kun on nuori.
-
smokywestern
- Lepakko
Rakkaus sattuu, mutta että, se voi sattua niinkin paljon, en minä tiennytkään. Tuskin pystyn nukkumaan ennenkuin postiluukusta on kilahtanu kirje jonka jälkeen on 2 vaihtoehtoa............................ pelottaa ensikertaa elämässä
miks otit kun piti antaa ei ollut selkärankaa/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
-
LeFairylette
- OD
Mä mietin tänää että mitä se rakkaus on, ku oon aatellu etten tiedä. Mut mä ehkä tiedänkin... Ja tunnen sitä juuri tuota vieressä touhuavaa miestä kohtaan
Mä rakastan mun miestä! Mä toivon, etten koskaan menetä häntä! Tärkein ihminen elämässäni.
Mä rakastan mun miestä! Mä toivon, etten koskaan menetä häntä! Tärkein ihminen elämässäni.
-
Landmark
Miksi sillon peruskoulun jälkeen kuuntelin frendejä jotka sanoi mulle että "ei susta oo lukiota käymään" tai "lukio on ihan paskaa,älä mee sinne" kun harkitsin sinne menoa? Miks en voinut kuunnella vaan itseäni ja lähtee jo sillon rohkeest kokeilemaan. Nyt päivä päivält enemmän kiinnostas. Tykkään opiskelusta, lukemisesta ja ylipäätään uusien asioiden oppimisesta. Ja ei mulla keskiarvokaan mikään kovin huono ollut,siinä vähän yli kahdeksikon tuntumassa. Mielessäni tullut pyöriteltyä ajatusta että jos sitä nykyisten opiskelujen jälkeen menis aikuislukioon.
-
magiclymagical
- Apteekki
Landmark, jotenki tosi tuttua tuo sun kelas. Paitsi itellä opiskelin ammatin mikä ei edes kiinosta ja nyt ei kiinosta enää lähteä opiskelemaan vaikka kiinostaisikin. Tai en jaksa, tai jaksan mut en kuitenkaa. Jotenki niiin vaikeeta lähtee aivan uusiin tilanteisiin ilman taustatukea minkä olis tod näk saanut vanhojen tuttujen ihmisten kanssa jos ois suoraan peruskoulun jälkeen mennyt lukioon. Tietenkään ikinä ei oo myöhästä lähteä opiskeleen mut on kyl vitun vaikeeta sen vaa sanon.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Filosofi
- Karvakuono
Samoilla linjoilla kahden aikaisemman postaajan kanssa. Ammatti joka ei kiinnosta pätkääkään, aina pitänyt opiskelusta ja keskiarvokin olisi riittänyt lukioihin mainiosti. Ainoat syyt miksi en lähde opiskelemaan on, että en halua luopua työpaikan tuomasta elintasosta sekä yksi unelma johon ei opiskelut auta.
-
LeFairylette
- OD
Tässä miettiny tätä suomen korvaushoito systeemii... Sehän on ihan susi-idea antaa subunarkeille subua... Ite tässä lopetusta suunnitellu ni ihan aattelin ite kotona lopettaa. Eihän siinä ole mitään järkeä antaa nistille sitä mihin se on koukussa
Toinen mitä oon kelannu on raha...miksi vitussa se on keksitty. Tai miks kaikki on suomessa niin kallista. Näin opiskelijana sitä tulee kummasteltua miten paljon kaikki maksaa ja nyt aikovat vielä ruuan hintaa nostaa, paskiaiset!!
Toinen mitä oon kelannu on raha...miksi vitussa se on keksitty. Tai miks kaikki on suomessa niin kallista. Näin opiskelijana sitä tulee kummasteltua miten paljon kaikki maksaa ja nyt aikovat vielä ruuan hintaa nostaa, paskiaiset!!
-
Dexma
- Moderator
Niin no on siinä hyvätkin puolet.BlisSeeker wrote:Tässä miettiny tätä suomen korvaushoito systeemii... Sehän on ihan susi-idea antaa subunarkeille subua... Ite tässä lopetusta suunnitellu ni ihan aattelin ite kotona lopettaa. Eihän siinä ole mitään järkeä antaa nistille sitä mihin se on koukussa![]()
Sen vois vain tehä vähän nopeammin. Kumminkin tollainen korvaushoito on just sellainen, että se seisauttaa äkkiä elämän pitkäksi aikaa, kun tarkoituksena silloin, kun päihteet menee överiksi on saada se käyttö haltuun ja päästä joihinkin muihin asioihin kiinni kuin vaikka subuun.
Mä suosittelen joko sitä a-klinikan hommaa tai sit hommaat vitusti bentsoja, ketipinoria, lyricoita, savuja ja ensin pudotat ne subu tolet sit oot ilman. Ainakin kolme viikkoa on aika nihkee olo, mut sit helpottaa. Motivaatiota ei ole oikien mihinkään ja pölypallot varmasti tulee esiin kämpässä, kun ei jaksa siivota. Annat itelles yli kuukauden aikaan, sit yrität alkaa pikkuhiljaa tekeen normi asioita ja pääseen ns uuteen arkeen joka ei perustu subun vetämiseen.
Itellähän täl hetkellä on mennyt sillai niinkuin pelkäsin, että oon vain vedellyt muita huumeita sen subun ohella. No jos tänään pitäis ihan selvän päivän ja yrittäis elää vain sitä normi arkee. Tehden kotitöitä, harrastaen kitaransoittoa ja opiskelee juttuja. Pelaa rundin pokeria ja sen sellaista.
Oon tehnyt itelleni lukujärjestyksen päiville. Siinä on neljä tuntia kitaran soittoa, vähän kuntoilua. Opiskelua niin ruotsia kuin farmakologiaa. Jos sais noihin rakennettua arjen niin ois helpompi olla selvinpäin tietyllä tapaa tai ainakin ois JOTAIN sisältöö elämässä. Tänään myös ajattelin alkaa levitteleen ilmoituksia kitara tunneista tonne johonkin kaduille jos sais oppilaita jostain... Sit sais palkkaakin jostain, enkä tuntis oloani niin työttömäksi tai sairaaksi subuavohoito potilaaksi.
-
magiclymagical
- Apteekki
Rahahan on iha hyvä keksintö ollut jossain vaiheessa, tai ainakin jouduttanut yhteiskunnan ja kuntien kehitystä. Tosin nykyään ku asiat on jo siinä mielessä edennyt teknologian yms kannalta niin olisi ehkä parempi jos vaihtuisi koko rahatalous resurssipohjaiseen systeemiin. Ei tarvis miettiä että onko rahaa tehdä jotain, mietittäis vaan että onko resursseja ja että onko tekijöitä ja onko mahdollista. Vois siirtyä tää ihmiskuntakin jo uuteen vaiheeseen sitä kautta. Vähän puutteellisesti ehkä selitetty. Punainen lanka on siellä jossain.BlisSeeker wrote: Toinen mitä oon kelannu on raha...miksi vitussa se on keksitty
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
zerk
Tosiasia on, että yhteiskunta säästää rahaa kun narkkien ei tarvitse ryöstää siwan kassaa saadakseen fiksejään. Sveitsissä pollenistit saavat heroiinia ylläpitohoidossaan ja tuloksena on ollut huumausaineisiin liittyvän rikollisuuden valtava lasku ja monet nistit ovat päässeet takaisin työelämään tai opiskelemaan. Suomessa sana "korvaushoito" on kyllä harhaanjohtava, koska lähes kaikki hoidossa olevat ovat subunistejä. Ylläpitohoito olisi osuvampi ilmaisu.BlisSeeker wrote:Tässä miettiny tätä suomen korvaushoito systeemii... Sehän on ihan susi-idea antaa subunarkeille subua... Ite tässä lopetusta suunnitellu ni ihan aattelin ite kotona lopettaa. Eihän siinä ole mitään järkeä antaa nistille sitä mihin se on koukussa![]()
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Varmaan tiesitkin, mut ei pelkästään Sveitsissä, kyllä tää käytäntö on jo useemmissa maissa käytössä koska muutkin maat on alkaneet tajuamaan sen että huumeet on suuri ongelma eikä se katoa kauhistelemalla ja lakaisemalla sitä vain maton alle.zerk wrote:Sveitsissä pollenistit saavat heroiinia ylläpitohoidossaan
Tosiaan, jopa heroinisteille heroiinin ilmaiseksi antaminen on tuottanut parempia tuloksia kuin metadoni- tai subutex-korvaushoidot heroinisteille. Jos nistit jätetään oman onnensa nojaan, on lopputulos aika hirveää. Sitä lopputulostahan tämä maailma on täynnä, joitakin poikkeuksia löytyy maista joissa on uskallettu hypätä sinne järkevämpään ja humaanimpaan päihdepolitiikkaan.
Kaikki huumet pitäis asteittain saattaa valtion kontrolliin, tarkat ikärajat, laadunvalvonta ja neuvontaa käyttöä varten. Mainonta laittomaksi, mukaanlukien pelotteluvalistus. Korvaushoitoon pääsy fiksummaksi, mun mielestä on aika epäloogista ettei oikeasti pahoissa ongelmissa olevat sairaat ihmiset voi saada lääkettä riippuvuuteensa kun lääketeollisuus tuottaa miljoonia ja edelleen miljoonia myrkkyjä ihmisille päivittäin napsittavaksi(iso osa vieläpä turhaan)pelkästään rahan takia. Kuinkahan moni suomalainen on tälläkin hetkellä koukussa lääkärin määräämiin bentsoihin tai opioideihin. Nistit eivät voi saada lääkettään sitten ihan vain yhden niin vitun ison seikan vuoksi, eli hitto, tälle lääkkeelle ei olekaan lupalappusta jonka on kirjoittanut herra-isoherra-suur-paskayhtiöiden-narri -lääkäri. Pelkästään tämä seikka aiheuttaa sen, et yhteiskunnalle aiheutuu älyttömät kulut kun narkit joutuu tekemään rikoksia rahoittaakseen käyttönsä joka on - kieltolain ja laittomuuden vuoksi, hiton vaarallista ja kallista.
-
Neste
- OD
Dexma on ihan oikeassa, mutta taas toisaalta se on varmasti melko monelle vaan keino saada ilmaista douppia, joko omaan käyttöön tai myyntiin. Olisikin kiva saada joku tutkimus siitä kuinka moni päätyy lopettamaan käytön tai saa elämänsä parempaan jamaan KH:n avulla.Dexma wrote:Niin no on siinä hyvätkin puolet.BlisSeeker wrote:Tässä miettiny tätä suomen korvaushoito systeemii... Sehän on ihan susi-idea antaa subunarkeille subua... Ite tässä lopetusta suunnitellu ni ihan aattelin ite kotona lopettaa. Eihän siinä ole mitään järkeä antaa nistille sitä mihin se on koukussa![]()
Sen vois vain tehä vähän nopeammin. Kumminkin tollainen korvaushoito on just sellainen, että se seisauttaa äkkiä elämän pitkäksi aikaa, kun tarkoituksena silloin, kun päihteet menee överiksi on saada se käyttö haltuun ja päästä joihinkin muihin asioihin kiinni kuin vaikka subuun.
Mä suosittelen joko sitä a-klinikan hommaa tai sit hommaat vitusti bentsoja, ketipinoria, lyricoita, savuja ja ensin pudotat ne subu tolet sit oot ilman. Ainakin kolme viikkoa on aika nihkee olo, mut sit helpottaa. Motivaatiota ei ole oikien mihinkään ja pölypallot varmasti tulee esiin kämpässä, kun ei jaksa siivota. Annat itelles yli kuukauden aikaan, sit yrität alkaa pikkuhiljaa tekeen normi asioita ja pääseen ns uuteen arkeen joka ei perustu subun vetämiseen.
Joo... tai jos se olisi edes kultaan pohjautuva kuten back in the daymagiclymagical wrote:Rahahan on iha hyvä keksintö ollut jossain vaiheessa, tai ainakin jouduttanut yhteiskunnan ja kuntien kehitystä. Tosin nykyään ku asiat on jo siinä mielessä edennyt teknologian yms kannalta niin olisi ehkä parempi jos vaihtuisi koko rahatalous resurssipohjaiseen systeemiin. Ei tarvis miettiä että onko rahaa tehdä jotain, mietittäis vaan että onko resursseja ja että onko tekijöitä ja onko mahdollista. Vois siirtyä tää ihmiskuntakin jo uuteen vaiheeseen sitä kautta. Vähän puutteellisesti ehkä selitetty. Punainen lanka on siellä jossain.BlisSeeker wrote: Toinen mitä oon kelannu on raha...miksi vitussa se on keksitty
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
Dexma
- Moderator
Kyl mä uskon, että ihmiset, joilla on mielenterveys kuosissa ja halu tehä paljon muutakin kuin kuosata elämässä niin toi subuvieroitus on ihan jees. Monen vuoden käyttöä on tosi tosi hankala lopettaa ilman apuja. TOISAALTA. Tuolla korvaushoidossa mun mielestä pää ideana pitäis olla se, että sieltä 8 pallon vetämisestä tulis nopeasti se 1 millin vetämistä jonka jälkeen sit hoidettais muilla lääkkeillä ittensä kuntoon. Sitä se ei kauheen useilla ole vain se on hidas prosessi joka tuntuu venähtävän porukalla hiton kauan. No saa sieltä ainakin douppaus rahat itelleen ja jos sitä haluaa niin no. Varmasti on hienoo...Neste wrote:
Dexma on ihan oikeassa, mutta taas toisaalta se on varmasti melko monelle vaan keino saada ilmaista douppia, joko omaan käyttöön tai myyntiin. Olisikin kiva saada joku tutkimus siitä kuinka moni päätyy lopettamaan käytön tai saa elämänsä parempaan jamaan KH:n avulla.
Mitä ite oon kattonut vain noita korvauspotilaita niin niistä on aika useet jumissa tos korvaushoidossa, ei todellakaan mitään tsänssiä saada töitä tai on mennyt elämässä jossain kohtaa niin paskasti, että oikeasti inspiroivan koulutuksen ja sitä kautta ammatin yleensäkkin HOMMATA ELÄMÄ JOKA ON MIELEKÄSTÄ. Näyttää ihan hiton haastavalta noissa piireissä.
Jos löytyy motivaatiota löytää jotain elämässä ja on ahkera etsimään itselleen jotain aktiivista ja mielenkiintoista ton douppauksen ohelle ja annokset on kasvanut niin isoiksi vuosien mittaan, että korvaushoidosta vois olla apua niin sinne vain, mut äkkiä se vääntyy narkkielämäksi vain ihan uudella tavalla. Pitää tehä itelle tosi tiukat säännöt miten pudottaa ja hankkia itelle mielekästä tekemistä.
hmm.
Jos nyt ajattelen tätä omaa subun lopetustani täs. Päivittäiskäytön onnistuin ihan hyvin lopettaan noilla a-klinikan käynneillä ja lääkityksillä (no nyt ainakin tähän vaiheeseen) ja vaik oon jo ottanut subua silloin tällöin niin JUST NYT en koe sitä vaaralliseksi ja tunnen saavuttaneeni sen mitä hain. Eniten mä koen vaaralliseksi sen, että mul ei oo työpaikkaa, mul ei oo välttämättä opiskelupaikkaa, mun raha tilanne on vituillaan ym ym. Millä vitulla muulla kuin doupin säätämisellä ja doupin vedolla täs täytän arkeni? Hankala on sieltä tietystä kuviosta alkaa tekeen toista täysin päinvastaista kuvioo. Pitää hitosti irtautua paskoista kavereista ja alkaa tekeen elämästä aika erilailla siistiä, että siitä saa kunnon kiksit. Pitäiskö lähtee sinne Mount Everestille kiipeen tai ees Porin Jazzeille? "Tulevaisuus sinä petturi"
Tänään heräsin ennenaikojani, koska tunsin eilisen päivän niin turhaksi, että vedin pään täyteen bentsoja, että nukahdin ajoissa. Totesin aamulla, ettei ole pokeriaulaa johonka ois rahaa netissä, vedin lyricoja nassuun ja totesin, että paska päivä taitaa tulla. Taidanpa siis tehdä rahaa vähän säätämällä huumeita ja käymällä kelassa ja pamissa josta saan lappuja joilla toivottovasti omaan lusmuiluuni saan rahaa. Sit ehkä loppuillasta jään himaan norkoileen ja miettiin MITÄ VEDÄN SEURAAVAKSI? Eikä ees oo mitään vedettävää jotenka vain jumitan SIIS JUMITAN OIKEASTI en ees oo pilvessä jumittamassa vain JUMISSA.
Samalla, kun mä vain oikeasti haluisin sellaisen pirteän fiiliksen ja sit soittaisin kitaraa kokoillan, mut kun ei oo harjoittelupaikkaa, eikä mitään bändiä minkä eteen just nyt tekis töitä tai oppilaita ym ym (tekosyitä eks jeah?) niin mitäs vittua? Huumeet ja varsinkin niiden lopetus tarttee oikeasti aika vitun kovan vastapainon, eikä sekään itsessään riitä, koitin sitä, mut ei onnistunut, mut oli siitä vastapainosta hitosti apua. Opiskelin musaa kokopäiväsesti pari vuotta niin ei ehtinyt kuosaan, muuta kuin ööö lääkitsemällä omaa itseään jotta pystyi tekeen lisää töitä, mut silloin, kun menee sinne katkolle tai menee sinne vieroitukseen niin ois hyvä jos ois ees joku unelma, joku käytännöllinen suunnitelma mitä tekee sen jälkeen muuten jää aika vitun jumiin ja sit lähtee sama kierros päälle ja sit ihmettelee 30v tai pahimmillaan 40 vee ikäisenä, että mitäs vittua, kun ei ees muista mitään mitään erikoista 10 vuodesta tai ees oo ylpeä yhtään siitä mitä on omalla elämällä tehnyt. Tärkeintä on kysyä onks ees onnellinen elämästään jota elää just nyt? Tärkeintä on kysyä, mitä oikeasti haluaa omalta elämältä?
Mä eilen kävin a-klinikalla sosiaaliterapeutin luona. Se totes mulle, että suurin osa jengistä täällä sanoo, että ne vain yrittää päästä päihteillä pakoon omia tunnetiloja taas, kun mulla on jokaiseen douppiin ja jokaisen doupin ottamiseen selvä funktio minkä takia sitä otan. "Oot tosi fiksun oloinen kaveri ja tuntuu, ettei sul olis mitään päihdeonlmaa" (vihdoinnkin joku hoitsu tuntuu ymmärtävän mun huumetilanteeni) Tietyllä tavalla douppiin on selvät funktiot, paitsi tälläisinä paskapäivinä jota täs nyt on ollut abaut viikon
Samainen ihminen kysy multa, että mikä mun tavoite nyt on: vastasin, että ei mulla oo mitään tavoitetta huumeiden suhteen kuhan nyt pääsis tästä subun päivittäis käytöstä eroon enkä sitäkään oikein ongelmalliseksi koe jos en pääse eroon niin oon jo voittaja, sentään oon ollut ilman jo yli viisi viikkoa. Päätänpä vain näyttää sen itelleni, että kykenen siihen. Nyt ois tavoitteena saada jotain perusrakenteita taas elämään jotain josta pitää kiinni ettei arki ole ihan jumista paskaa päivästä toiseen. Voinhan mä opiskella jotain ihan omalla ajalla, mut kepin päähän tarttis jonkun porkkanan, ettei homma oo sitä, että joku päivä osaan jotain, mut en voi käyttää sitä millään tavalla hyödyksi... Mä haluisin tehä pikkuhiljaa elämällä jotain mistä olisin tyytyväinen. No oonhan mä vetänyt 70-80 eri kemikaalia ja se on yksi iso uurastus ollut, mut nykyään sekin saavutus alkaa oleen vähän nääääääääh. Toisaalta IHAN VITUN SIISTI SAAVUTUS tai ainakin mul oli silloin sika siistiä ja kasvoin hitosti ihmisenä ja näin asioita joita kyllä vaalin muistoissa. Nyt ois vain aika jatkaa eteenpäin. Taas kerran.
Vittu mä kelaan näitä samoja keloja tälle foorumille vitun noloo... Hitto. Pitäis varmaan mennä nurkkaan häpeen tai jotain, kun ei saa vain asioitaan kuntoon...
-
zerk
^ Mulla oli itselläni myös yhdessä vaiheessa ongelma sen kanssa, että päivät olivat tyhjiä ja niistä puuttui rytmi ja kaikki mielekäs tekeminen. Silloin vajosin todella helposti kuosaamiseen yksinkertaisesti tylsyydestä. Mun pää tarvitsee mielekästä tekemistä jatkuvasti tai huomaan äkkiä, että mieli tekee kuosia. Mun ratkaisu ongelmaani oli rakentaa itselleni jokapäiväinen aikataulu itseopiskelua varten. Alkuun mulla oli vaikeuksia pitää itseäni kurissa vaikka motivaatiota opiskeluun löytyikin, mutta ajan kanssa sekin ongelma katosi.
Pidän sitä todella tärkeänä asiana tulevaisuuteni kannalta, että ymmärsin tarvitsevani mielekästä tekemistä aivoilleni jatkuvasti ja pääsin siitä tekemättömyyden tilasta pois; siihen tylsyyden ja kuosaamisen suohon olisi ollut helppo vajota paljon syvemmälle. Nykyään pystyn myös nauttimaan vapaista hetkistä paljon enemmän kuin ennen, mikä auttaa jaksamisen kanssa huomattavan paljon.
Pidän sitä todella tärkeänä asiana tulevaisuuteni kannalta, että ymmärsin tarvitsevani mielekästä tekemistä aivoilleni jatkuvasti ja pääsin siitä tekemättömyyden tilasta pois; siihen tylsyyden ja kuosaamisen suohon olisi ollut helppo vajota paljon syvemmälle. Nykyään pystyn myös nauttimaan vapaista hetkistä paljon enemmän kuin ennen, mikä auttaa jaksamisen kanssa huomattavan paljon.
Mä ainakin tykkään lukea näitä. Sitä paitsi asioiden ja ajatusten kirjoittaminen auttaa niiden prosessointia ja purkamista. Tämä on siis myös terapiaa!Dexma wrote: Vittu mä kelaan näitä samoja keloja tälle foorumille vitun noloo... Hitto. Pitäis varmaan mennä nurkkaan häpeen tai jotain, kun ei saa vain asioitaan kuntoon...
-
Dexma
- Moderator
vittu. Klaus on mun terapeutti.zerk wrote: Mä ainakin tykkään lukea näitä. Sitä paitsi asioiden ja ajatusten kirjoittaminen auttaa niiden prosessointia ja purkamista. Tämä on siis myös terapiaa!
Aika vajonnut alas tää mun elämä.
Ei mut joo. Oot erittäin oikeassa tosta mielekkäästä tekemisestä. Itellä oli aikoinaan lyrican lopetuksessa kans tuo lukujärjestys meininki. Siihen kirjoitettiin kotityöt, nukkumiset, kavereiden tapaamiset ihan vitun kaikki. Se toimi, kun sen sai toimimaan. Nyt ollaan ensi askeleissa ja täytyy myöntää, että toi toinen reflapotilas täällä vähän hankaloittaa sen aloitusta, mut sekin kuuluu asiaan eikä ole mitenkään paha juttu. Arkeen pienin askelin...
-
zerk
Teillä on tosiaan myös sellainen voimavara, että kumpikaan ei ole siellä yksin. Refloissa seura auttaa ainakin mua todella paljon; toiselle puhuminen vie sitä henkistä tuskaa paljon pois. Jossain vaiheessa voi kyrpiintyä toisen seuraan, varsinkin jos molemmat on kärttysiä refloissa, mutta lasken tuollaisen seuran silti positiiviseksi asiaksi.
-
Personaes
- OD
Hyvin meni urakat valmiiksi(päähommat tehty, pientä säätöä vielä), mutta töiden jälkeisen tapahtuma ketjun seurauksena jäi aikamoinen vitutus ja nyt tekisi mieli vetää pää täyteen. Ei viinaa, vaikka sitäkin voi kevyesti ottaa, halun jostain metyylifenee, en jaksa tilailla tollasia, tilailen jos tarvin jotain spessua. Maistuisi metyylifenen ja alkoholin täyteinen viikonloppu. 
Otin vitsin pois - dexmulkvostoni
Otin vitsin pois - dexmulkvostoni
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
smokywestern
- Lepakko
Kuinka kauan nuori mies pystyy olemaan päästämättä pikkuherroja alakerran pusseista ulos millään konstilla. KAUAN
-
Rollo Tommasi
- Psykonautti
Eri vittumaista kun tuo kannabis ei enää tunnu toimivan. Toleranssilla tietenkin osansa, tauko olisi kohdallaan, mutta on kovin vaikeaa pitää taukoa kun tuota luomukukkaa on kokoajan tarjolla suht halpaan hintaan, usein täysin ilmaiseksikin.
Menee ihan yksinkin poltellessa, kukan laadusta riippuen, n. 1,5-3g päivässä. Enkä edes polta aina aamustailtaan- tyylillä, yleensä aloittelen hiisailun iltapäivällä, alkuillasta ja menen yleensä melko aikaisin nukkumaan. Tuossa eräänä päivänä sorruin polttamaan kukkaa älystä, joka on keuhkojen ja tämän pyhän yrtin raiskausta.
Jotenkin tuntuu, että pilvessä olemisesta on tullut niin normaali olotila, että monesti ei edes huomaa polttaneensa. Pelkään että tässä käy samanlain kuin bentsojen kanssa, niitä syöty nyt n.6v. niitä vain tulee syötyä koska siihen on niin tottunut, mitään vaikutuksia niistäkään ei tule, mutta silti niitä on pakko syödä.
Menee ihan yksinkin poltellessa, kukan laadusta riippuen, n. 1,5-3g päivässä. Enkä edes polta aina aamustailtaan- tyylillä, yleensä aloittelen hiisailun iltapäivällä, alkuillasta ja menen yleensä melko aikaisin nukkumaan. Tuossa eräänä päivänä sorruin polttamaan kukkaa älystä, joka on keuhkojen ja tämän pyhän yrtin raiskausta.
Jotenkin tuntuu, että pilvessä olemisesta on tullut niin normaali olotila, että monesti ei edes huomaa polttaneensa. Pelkään että tässä käy samanlain kuin bentsojen kanssa, niitä syöty nyt n.6v. niitä vain tulee syötyä koska siihen on niin tottunut, mitään vaikutuksia niistäkään ei tule, mutta silti niitä on pakko syödä.
It's just a ride.
-
Sivustakatsoja
- Lepakko
Amfetamiini R-Kioskeihin !
Foorumihahmoni on täysin fiktiivinen ja kirjoitukseni/kysymykseni perustuvat kirjaani
-
fastnbulbous
- Karvakuono
Pelottaa ihan ajatella, kuinka syvälle ahdistukseen ja masennukseen viime talvi lopulta johti. Ja ihan naurettavan helposti sieltä kuopasta sitten pääsikin ylös. Olihan mulla koko ajan sellanen fiilis, että kyllähän tää joskus selviää. Kaikista maailman paikoista en uskonnu, että löydän pelastukseni intin rippeistä, jotka multa oli aikanaan jääny suorittamatta. Pakko kiittää salaa jätkiä, kun ei ne muuten ymmärtäisi mitä niiden seura merkkasi. Ja miksi ymmärtäisivätkään - näin jälkeen päin omat entiset ajatuskelat tuntuvat tosiaan jopa pelottavilta, mutta nyt tuntuu siltä, ettei mun joku päivä tarvii enää edes muistella niitä oman mielen lumipenkkaan kusemia jälkiä. Reilu puolivuotta sitten raivosin melkein itku silmässä, että "miksi minä?". Herkemmän puolen hätähuutoni? Siltä se ainakin nyt tuntuu, kun olen ottanut ne kauniimmat ajatuksetkin täysin omikseni.
Mielenkiintoista sinänsä, että osaan palauttaa kaiken paskan lähtemään eräästä vuonna 2011 marraskuussa poltetusta jointista. Yhteen paskaan ajatukseen kun uskot sielun ja ruumiin voimin, niin se on muuten helppoa uskoa ne loputkin ei-niin-mairittelevat jutut, mitä mieli tuottaa. Mut monia samanlaisia ajatuksia mulla on ollut jo kaukaisesta lapsuudesta lähtien, aikuisena ne vaan saavat syvyyttä ja niihin alkaa uskomaan maailmantotuutena. Nyt tuntuu enää mahdottomilta palata noihin ahdistaviin hetkiin ja nautin siitä. Tuskin tämä ainoa taisteluni elämässä oli, mutta sen verran perustavanlaatuinen, että voin jatkaa rauhallisin mielin eteenpäin.
Mielenkiintoista sinänsä, että osaan palauttaa kaiken paskan lähtemään eräästä vuonna 2011 marraskuussa poltetusta jointista. Yhteen paskaan ajatukseen kun uskot sielun ja ruumiin voimin, niin se on muuten helppoa uskoa ne loputkin ei-niin-mairittelevat jutut, mitä mieli tuottaa. Mut monia samanlaisia ajatuksia mulla on ollut jo kaukaisesta lapsuudesta lähtien, aikuisena ne vaan saavat syvyyttä ja niihin alkaa uskomaan maailmantotuutena. Nyt tuntuu enää mahdottomilta palata noihin ahdistaviin hetkiin ja nautin siitä. Tuskin tämä ainoa taisteluni elämässä oli, mutta sen verran perustavanlaatuinen, että voin jatkaa rauhallisin mielin eteenpäin.
Kannatan!Sivustakatsoja wrote:Amfetamiini R-Kioskeihin !
-
Dexma
- Moderator
Kelailin just aamulla, että hassua vaihtaa just joku herska johonkin subuun tai metadoniin. Vaihdetaan se päihde johonkin joka vaikuttaa pitkään aivoissa jne. Varmasti metadoni ja subu hoidossa on hyvät puolensa, mut jos oikeasti on valmis lopettaan. Motivaatio, ympäristö ja elämä siinä mallissa, että siihen on tsänssejä niin miksei olisi parempi tehä sitä jollain herskalla itsellään. Pienennttäis annos vain tarkasti siellä lääkärin kanssa lääkärit antais lääkkeet ihmisille ja lopettelis siinä. Sit, kun annos olisi tarpeeksi pieni niin se lopetuksen vois tehä vaikka sillain, että ottais pienet vieroitusoireet vastaan ja nekin menis vain läpi.SahkoinenVelho wrote: Tosiaan, jopa heroinisteille heroiinin ilmaiseksi antaminen on tuottanut parempia tuloksia kuin metadoni- tai subutex-korvaushoidot heroinisteille. Jos nistit jätetään oman onnensa nojaan, on lopputulos aika hirveää. Sitä lopputulostahan tämä maailma on täynnä, joitakin poikkeuksia löytyy maista joissa on uskallettu hypätä sinne järkevämpään ja humaanimpaan päihdepolitiikkaan.
No joo. Mun mielestä jossain kohtaa, kun viime vuonna loppui mulla subut hetkeksi ja jouduin fentanyylin kanssa kikkaileen niin pääsin aika nopeesti niistä subureflojen pahimmista oireista eroon hetkeksi, kun otin välillä pieniä annoksia fenntistä muutaman päivän niin oli aika kevyt tapa päästä ne pahimmat oireet pois. Suomessa yleensä se on subunisti joka menee just tonne hoitoon niin miksei sitä nopeasti vain lähettäis vierottaan tollaisella nopeemmalla tekniikalla.
Toisaalta tollasissa pitkissä "ylläpito" hoidoissa mitä nyt tää korvaushoito on, niin siinä on sit myös muitakin hoitoja eli on terapiaa ym. Pääsee pikkuhiljaa sinne yhteiskuntaan takas, mut toisaalta pitäis olla tsänssi mun mielestä ja keinot jolla toi koko prosessi tehtäis nopemmin...
En mä nyt tiiä sainko yhtään mun ajatustani kirjoitettua..
Hmm.
Ihme juttu, vaikka välillä miellän itteni aika työnarkoottiseksi ihmiseksi ja yritän käyttää aikani mahdollisimman tehokkaasti niin huomaa ettei kun ole sellaisia selviä maalitauluja mihinkä itteään yrittää kanavoida niin arki on aika sekaista. Ei saa itteään hereille, päihteiden käyttö on jotenkin helpompaa tai on vain helppo ottaa jotain ja olla vaik samalla kärsii siitä, että on vain. Elämä ilman tavoitteita on niin vitun turhauttavaa, niin vitun hankalaa, niin vitun vapauttavaa ja ihanaa myös, että ei sillä tiiä mitä tehdä. Sit se tuntuu niin sekaiselta tilanteelta, että menee vain sekaisin kaikki peruspilarit. Oikeasti mä kaipaan mun haluja tuottaa jotain ja sitä mulla riittää, mut joutuu odottaan sitä, että kunnes pääsee toteuttaan sitä jotain niin on hankala olla siinä välitilassa.
Mä joskus unelmoin siitä, että "mä lähden ulos babylonista" alan tekeen sitä mitä mua huvittaa ja oon tsillisti vain, mut kaipaan oikeasti hitosti sellaista pientä oikeaa arkea, pientä babylonia ei sellaisena tosi raskaana, mut sellaisena, että on jotain rajaa jossain kohtaa aina niin on helpompaa mennä päivästä toiseen ja siinä on enemmän järjestystä... Nyt on päivät ollut vähän sellaista, mitäs mä tänään treenaisin, hei pokeri turnaus alkaa netissä tolloin silloin en treenaa. Sit Feya tulee kotiin ja aloitetaan tuijottana teeveetä loppuillan sit mennään nukkuun. Sit taas vähän yritys herätä aikasin ja tehä jotain...
No joo.
Nyt toimii happo jotenka jos vain kuuntelis jazzia ja miettis itelleen jotain tavoitteita. Olispa elämä kuin super mariolla. Kaksi ulotteinen maailma jossa olisi kilpikonnia jota pitäis väistää, hyppyjä joita pitää hypätä, sieniä ja välillä siellä täällä kultakammioita. Lopuksi pääsis nussiin prinsessan kanssa. Mä kaipaan järjestystä ITSEENI.
-
Rimbaud
- Karvakuono
Mä olen huomannut, että järjestys luo turvallisuutta ja onnellisuutta elämään. Ja olen huomannut sen, että sitä järjestystä kaipaa eniten kun joku psykoaktiivinen vaikuttaa. Ja sitten yhtäkkiä kun on selvinpäin, muistaa missä sekasorrossa on. Sitä yrittää keräillä sirpaleita ja rakennella niistä jotain jonkin aikaa ja sitte vedetään taas pää sekasin. Olen kuullut ja järkeillyt, että todellinen eheytyminen alkaa pienen aikavälin tavotteilla yhdistettynä selvinpäin pysymiseen.Dexma wrote: No joo.
Nyt toimii happo jotenka jos vain kuuntelis jazzia ja miettis itelleen jotain tavoitteita. Olispa elämä kuin super mariolla. Kaksi ulotteinen maailma jossa olisi kilpikonnia jota pitäis väistää, hyppyjä joita pitää hypätä, sieniä ja välillä siellä täällä kultakammioita. Lopuksi pääsis nussiin prinsessan kanssa. Mä kaipaan järjestystä ITSEENI.
Ei liity tähän mitenkää mut meitsiki pelaa pokeria, se oli ennen kemikaaleja mun huumeeni.
-
jumalatjalassa
- Lepakko
Elåmå on ihan mielettömän absurdia. Asioita tapahtuu. Hyviä ja huonoja. Ne huonot ikäänkuin murtavat tiiliseinää pala palalta. Hyvät asiat paikkailevat niitä hajonneita kohtia. Joskus se seinä saattaa murtua kokonaan, mutta lopputuloksena voi olla paljon vahvempi muuri, koska edellisestä kerrasta opitut asiat auttavat sen rakentamisessa. Tai ei. Ei ihmismielen kuulu olla muuri. Portti pikemminkin.
Mä taisin menettää kaiken. Mä vaan olen. Musta on enää haamu jäljellä siitä, mitä mä joskus olin. Ehkä mä olen niin pohjalla, että alan harkita doupin lopettamista. Muuhun mä en voi vaikuttaa. Muut asiat vain tapahtuvat mun ympärillä. Ehkä se lopettaminen saisi mut edes vähän takaisin siihen pisteeseen, missä mä joskus olin. En mä kuitenkaan halua tehdä sitä. Ei mulla ole vielä tarpeeksi motivaatiota.
Mä taisin menettää kaiken. Mä vaan olen. Musta on enää haamu jäljellä siitä, mitä mä joskus olin. Ehkä mä olen niin pohjalla, että alan harkita doupin lopettamista. Muuhun mä en voi vaikuttaa. Muut asiat vain tapahtuvat mun ympärillä. Ehkä se lopettaminen saisi mut edes vähän takaisin siihen pisteeseen, missä mä joskus olin. En mä kuitenkaan halua tehdä sitä. Ei mulla ole vielä tarpeeksi motivaatiota.
-
smokywestern
- Lepakko
Mitä on omistaminen. Pitää miettiä mistä olet tuotteen ostanut ja mistä on seteli kädessäsi ja ostamasi seteli tehty. Sitten mieti mistä on materiaalit tehty, mistä on kerätty alkuaineet, atomit. Jumala on luonut kaiken joten emme itse omista mitään.
-
frapathea
smokywestern wrote:Jumala on luonut kaiken joten emme itse omista mitään.

Anteeks, kyllä mä oikeesti haluun asiallisestikin tuosta keskustella. : D
-
Rimbaud
- Karvakuono
Ei mikään mind blow ajatus mutta taas kerran mietin mitä laki ja säännöt on nja miten hupaisaa niiden kiertäminen onkaan, varsinkin kiertäjän, ei valvojan näkökulmasta
Tää ajatus lähti ihan tajuttomasta repeämisestä: katsoin dokumenttia tutkimuskemikaaleista ja vissii jossai jenkeissä johonki tutkarikauppaan tehtiin ratsia. Myyjä seiso kädet niskan takana ja vastaili poliisin kysymyksiin. Poliisi kysy että mihin nää kemikaalit on. Myyjä vastaa "not for human consumption". Poliisi kysyy myyjältä, että mitä sanot asiakkaalle joka ostaa tätä tuotetta (kyseessä oli joku synteettinen kannabinoidi). Myyjä vastaa "en suosittele asiakasta polttamaan sitä". Poliisi kysyy: "no mitä varten noi piiput on sitte tossa vieressä hyllyllä?" xD
Tää ajatus lähti ihan tajuttomasta repeämisestä: katsoin dokumenttia tutkimuskemikaaleista ja vissii jossai jenkeissä johonki tutkarikauppaan tehtiin ratsia. Myyjä seiso kädet niskan takana ja vastaili poliisin kysymyksiin. Poliisi kysy että mihin nää kemikaalit on. Myyjä vastaa "not for human consumption". Poliisi kysyy myyjältä, että mitä sanot asiakkaalle joka ostaa tätä tuotetta (kyseessä oli joku synteettinen kannabinoidi). Myyjä vastaa "en suosittele asiakasta polttamaan sitä". Poliisi kysyy: "no mitä varten noi piiput on sitte tossa vieressä hyllyllä?" xD
-
Rimbaud
- Karvakuono
Nyt kun katsoin tuon dokumentin loppuun repesin vielä pahemmin ku joku nuori jantteri vetäs pari "design huume"-nappii ja ku näytettii sen paketin kylkeä ni sisäls about energiajuoman aineet xD ja sitte perää kauhee hehkutus miten se kaveri alkaa hetken päästä olemaan nousuissa xD olipa kerrassaan viihdyttävä dokkari