Toivoisin että olisi joku nappi mistä tunteet sais vaan suljettua...vois olla vaan kylmä ihminen.
Ajatuksia, ihan mistä vaan
-
LeFairylette
- OD
Re: Ajatuksia, ihan mistä vaan
Miksi pitää rakastaa, vaikka se vaan satuttaa? Ja ikävöidä, menee ajatukset ihan solmuun.
Ja mitä se rakkaus loppupeleissä edes on?
Toivoisin että olisi joku nappi mistä tunteet sais vaan suljettua...vois olla vaan kylmä ihminen.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
-
Hippisaukko
- Apteekki
EDIT: Huspois
Last edited by Hippisaukko on Sat 21 Apr 2012, 15:06, edited 1 time in total.
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
-
seesee
- Lepakko
On se mexe kyllä varsin röyhkeä. Menee aina niin suoraa henkilökohtaisuuksiin. Pahasti.
Siis tottakai tyhmä saa olla..
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu
-
trollol
- Kameleontti
Onko ihminen ikuisesti menneisyyteensä sidottu?
Tänään kävin ihan vatsani takia lääkärillä, tilasin oikein yksityisen, jotteivat samat ihmiset, jotka aikoinaan mielenterveyspuolen asioista laittelivat lähetteitä, tutkisi taas.
Noh, niinpä niin, vaa'alle mut laitettiin ja lukema oli jotakuinkin 43kg eli "hieman kyllä liian vähän" ja niin siinä sitten alettiin taas tätä historiaa setvimään ja pälättämään kaikesta, minkä oon kuullut jo niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monta kertaa aiemmin ja tiedän ne asiat kyllä..
No siihenhän se meni, että taas löydettiin muka syy näistä menneistä syömishäiriöistä ja että SE se on se syy, miksi ongelmia asian kuin toisenkin kanssa. Eli taaskaan en saanut asiaani hoidettua niin kuin olisin halunnut, vaan pirun menneisyyden virheet ja erheet seuraa edelleen ...
Lisäksi en edes halunnut sille pirun vaa'alle nousta, koska mua ei vittuakaan kiinnosta, mitäkö painan, jos oon terve ja tyytyväinen itseeni. Eikö sen pitäis riittää? Mutta ei, tuijotetaan numeroita ja tilastoja ennemmin kuin kuunnellaan subjektiivisia kokemuksia.
Onko siis ihminen tosiaan menneisyytensä muokkaama? Onko muutos edes mahdollista, jos aina palataan jauhamaan menneistä asioista?
Tänään kävin ihan vatsani takia lääkärillä, tilasin oikein yksityisen, jotteivat samat ihmiset, jotka aikoinaan mielenterveyspuolen asioista laittelivat lähetteitä, tutkisi taas.
Noh, niinpä niin, vaa'alle mut laitettiin ja lukema oli jotakuinkin 43kg eli "hieman kyllä liian vähän" ja niin siinä sitten alettiin taas tätä historiaa setvimään ja pälättämään kaikesta, minkä oon kuullut jo niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monta kertaa aiemmin ja tiedän ne asiat kyllä..
No siihenhän se meni, että taas löydettiin muka syy näistä menneistä syömishäiriöistä ja että SE se on se syy, miksi ongelmia asian kuin toisenkin kanssa. Eli taaskaan en saanut asiaani hoidettua niin kuin olisin halunnut, vaan pirun menneisyyden virheet ja erheet seuraa edelleen ...
Lisäksi en edes halunnut sille pirun vaa'alle nousta, koska mua ei vittuakaan kiinnosta, mitäkö painan, jos oon terve ja tyytyväinen itseeni. Eikö sen pitäis riittää? Mutta ei, tuijotetaan numeroita ja tilastoja ennemmin kuin kuunnellaan subjektiivisia kokemuksia.
Onko siis ihminen tosiaan menneisyytensä muokkaama? Onko muutos edes mahdollista, jos aina palataan jauhamaan menneistä asioista?
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta
-
tRip
- Moderator
Mä painan ~63kg...
aina painanut... kuullut olen jo kaiken mahdollisen seliseeliseliseli..siiseli..
O-len
hoikkka..
taikka
lai-ha..
miten muut mut näkee.
Kuhan o-len terveen näköinen, ei must pitäs olla ongelmaa..?
aina painanut... kuullut olen jo kaiken mahdollisen seliseeliseliseli..siiseli..
O-len
hoikkka..
taikka
lai-ha..
miten muut mut näkee.
Kuhan o-len terveen näköinen, ei must pitäs olla ongelmaa..?
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
paarmasisti
- Apteekki
^Mä oon läs-ki, mutta tyytyväinen läski. Jos ei itteä haittaa, niin miks haittais muitakaan. 
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
trollol
- Kameleontti
Sanos muuta, miks muut ihmiset tuntuu olevan aina kiinnostuneempia asioista ku ite? Mitä se loppupeleissä muille kuuluu, jos ei oo terveys tietenkään vaarassa. Mitä sitä tilastoja tms. tuijottelemaanOnnenVarjot wrote:Jos ei itteä haittaa, niin miks haittais muitakaan.
-
Feya
- OD
Älä muuta sano. Ei se paino ihmisestä syömishäiriöistä tee, vaan siihen suhtautuminen ja kuinka paljon se vaikuttaa elämääsi. Oon itse joskus painanut 10 kiloa enemmän kuin nyt ja viettänyt suurimman osan ajastani stressaten joka ikistä kaloria ja vihaten kuvottavaa vartaloani. Nykyään mua voisi jo kutsua alipainoiseksi, mutta syön silti paljon herkkuja ilman tunnontuskia ja itsetuntoni on niin paljon parempi.trollol wrote:Sanos muuta, miks muut ihmiset tuntuu olevan aina kiinnostuneempia asioista ku ite? Mitä se loppupeleissä muille kuuluu, jos ei oo terveys tietenkään vaarassa. Mitä sitä tilastoja tms. tuijottelemaanOnnenVarjot wrote:Jos ei itteä haittaa, niin miks haittais muitakaan.
Lääkäreillä on ihme tapa yrittää löytää ongelmille mahdollisimman helppo syy, viitsimättä edes vilkaista vähän syvemmälle. Yksi lääkärini yritti kerran kovasti inttää, että sosiaalisten tilanteiden pelkoni johtuu aspergerin syndroomasta, vaikka oireet alkoivat vasta kun olin ollut koulukiusattu vuosia.
Ja nykyäänhän tietenkin kaikki ongelmani johtuvat päihteiden käytöstäni, siiitä huolimatta että aloitin niiden käytön vasta vuosia sen jälkeen kun mielenterveysongelmani alkoivat.
-
trollol
- Kameleontti
Totta turiset.. haha toi "kaikki johtuu huumeista" on myös mun vanhempien asenne vaikka itseasiassa oon ollut paljon tasapainosempi ihminen, koulumenestys parantunut ja pitkäaikasen ketipinorin syönnin pystyin lopettamaan aineiden käytön aloittamisen jälkeen. Ja tää painoasia, mätän kauheet mässyt aina pajareissa, että ei pitäs olla senkään asian kanssa ongelmia niin mistä nää ihmiset oikeesti vetää aina sen johtopäästöksen, että kaikki huono johtuu huumeista, hei oikeesti, eikö niillä oo minkäänlaista järkeä päässään??Feya wrote:Älä muuta sano. Ei se paino ihmisestä syömishäiriöistä tee, vaan siihen suhtautuminen ja kuinka paljon se vaikuttaa elämääsi.trollol wrote:Sanos muuta, miks muut ihmiset tuntuu olevan aina kiinnostuneempia asioista ku ite? Mitä se loppupeleissä muille kuuluu, jos ei oo terveys tietenkään vaarassa. Mitä sitä tilastoja tms. tuijottelemaanOnnenVarjot wrote:Jos ei itteä haittaa, niin miks haittais muitakaan.
...
Lääkäreillä on ihme tapa yrittää löytää ongelmille mahdollisimman helppo syy, viitsimättä edes vilkaista vähän syvemmälle. Yksi lääkärini yritti kerran kovasti inttää, että sosiaalisten tilanteiden pelkoni johtuu aspergerin syndroomasta, vaikka oireet alkoivat vasta kun olin ollut koulukiusattu vuosia.
Ja nykyäänhän tietenkin kaikki ongelmani johtuvat päihteiden käytöstäni, siiitä huolimatta että aloitin niiden käytön vasta vuosia sen jälkeen kun mielenterveysongelmani alkoivat.
Katsoisivat joskus faktoja tilastojen ja ennakkoluulojen sijaan...
-
tRip
- Moderator
Niin, tai ihmistä.trollol wrote:Katsoisivat joskus faktoja tilastojen ja ennakkoluulojen sijaan...
..ja kuuntelisi sitä.. eläintä.
Keep it unreal.
-
dinopingviini
- Karvakuono
Vähän samankaltaisia ajatuksia käväisi omassa mielessäni kerran happopäissä sielunvaellusta mietittyäni. Ajatusta on myös tukenut "aikavaellus" DMT-tripeillä. Olen esim. luullut taas olevani paljon nuorempi, tai jopa eri henkilö täysin eri paikassa ja ajassa.Smokeweed wrote:...
Myöhemmin mietin että millainen olisi todellisuus, jos sen näkisi jokaisesta subjektiivisesta näkökulmasta samaan aikaan. Tämä johtaisi siihen että olisin samaan aikaan joka paikassa, nähden itseni samaan aikaan joka paikassa, jolloin mikään ei olisi enää erillistä, olisi vain tämä tyhjyydenkaltainen "ykseys".
...
Jos ajateltaisiin, että sielunvaellus on jossain muodossa se totuus... Sielu siirtyy ruumiin kuollessa uuteen ruumiiseen uudessa paikassa, mutta miksei myös uudessa ajassa? Tällä tarkoitan sitä, että esim seuraavassa elämässäni saatan olla ihminen (tai miksei vaikka lehmä) Intiassa tuhat vuotta sitten. Sielunvaellukseen ei siis tarvittaisi oikeastaan kuin yksi sielu, joka kiertää kaikki ruumiit läpi. Joskus hapoissa kun keskustelee syvällisiä läheisen ihmisen kanssa, voi melkein tuntea täydellisen yhteyden ja ykseyden, pohjimmiltaan keskustelevansa itsensä kanssa. Vaikea selittää tätä tuntemusta, muutenkin aika mindfuck. Mutta tällaista tänään.
On vaikea käydä monologia jos puhuu päälle.
-
Soppaluu
- Lepakko
Menipä vappu huonosti. Vitun vittu! Olin niin suunnitellut et kaikki ois menny hyvin. Mut ei kuitenkaa. Miten voikaan... No. Elämä jatkuu?
-
zerk
Soppaluu wrote:Menipä vappu huonosti. Vitun vittu! Olin niin suunnitellut et kaikki ois menny hyvin. Mut ei kuitenkaa. Miten voikaan... No. Elämä jatkuu?
-
paarmasisti
- Apteekki
Douppi on jatkettua, mutta rakkaus on puhdasta. 
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
tRip
- Moderator
"My chemical romance"OnnenVarjot wrote:Douppi on jatkettua, mutta rakkaus on puhdasta.
Tästä kirjottelen vielä pidempääkin stooria, mutta lyhykäisyydessään, kahdeksan fukin vuotta korvannut rakkaudenkaipuuni huumeisiin.
Jokaisella ihmisellä on tarve tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi. Mun kohdalla mä turrutin sen kaipuun ja tarpeen päihteisiin.
Keep it unreal.
-
Hippisaukko
- Apteekki
Suurin pelkoni maailmassa on se, että unohdan itseni. Toiseksi suurin pelko on se, että muut unohtavat sen mitä olin.
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
-
testeri420
- OD
Miks?
Miks pitää?
Tarpeen tyydyttäminen kenties?
Tarve?
Onko se tarpeellista?
Onko se terveellistä?
Jos ei o terveellistä eikä tarpeellista niin silti pitää?
Mutta minkä takia?
Vaikka tietää että siitä ei seuraa kun harmia/huonoa oloa jälkeenpäin niin silti pitää.
Jännä.
Miks pitää?
Tarpeen tyydyttäminen kenties?
Tarve?
Onko se tarpeellista?
Onko se terveellistä?
Jos ei o terveellistä eikä tarpeellista niin silti pitää?
Mutta minkä takia?
Vaikka tietää että siitä ei seuraa kun harmia/huonoa oloa jälkeenpäin niin silti pitää.
Jännä.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
-
naponen
- OD
Kamalan levoton olo, järkyttävää. Paikat on arat illan, yön ja aamun panosessioista mut tekee mieli lisää.
Mä oon huomannu että tunnen oloni helposti ns. loukatuksi ku oon semisti aineis, niinku ny, ja en saa mitä haluan, niinku ny.
se ei oo kivaa, koska en oikeesti oo loukkaantunu. harmittaa. enkä kehtaa vinkuu koko ajan et "pliis koske mua!"
istun ja tuijotan seinää ja odotan kuin koira vinkuen ulko-ovella remmi suussa.
Mä oon huomannu että tunnen oloni helposti ns. loukatuksi ku oon semisti aineis, niinku ny, ja en saa mitä haluan, niinku ny.
se ei oo kivaa, koska en oikeesti oo loukkaantunu. harmittaa. enkä kehtaa vinkuu koko ajan et "pliis koske mua!"
istun ja tuijotan seinää ja odotan kuin koira vinkuen ulko-ovella remmi suussa.
-
testeri420
- OD
Nii ja sitte oon miettiny tällästä.
Kertokaapa mikä logiikka tässä on.
Mut meinattii lyyä vankilaan istumaan 11 päivän tuomioo jonka sain ku jätin maksamatta 230e sakot.
Jotka sain hampun kasvatuksesta. Ei sillä väliä.
No ei tässä muuta ku että yks vankipäivä maksaa yhteiskunnalle 409€/vrk.
Ja sit ois joutunu olemaan tekemisissä murhaajien/tappajien/väkivaltarikollisten ja muitten rankan rikostaustan omaavien seassa.
Taikka vaihtoehtosesti liskolla raiskarien/pedofiilisten tai "vasikoiden" seassa...
Kuullu sellase jutun että yli 80% liskolla olijoista ei vaa psyyke kestä yleisellä osastolla.
Mut meinattii lyyä vankilaan istumaan 11 päivän tuomioo jonka sain ku jätin maksamatta 230e sakot.
Ja sit ois joutunu olemaan tekemisissä murhaajien/tappajien/väkivaltarikollisten ja muitten rankan rikostaustan omaavien seassa.
Taikka vaihtoehtosesti liskolla raiskarien/pedofiilisten tai "vasikoiden" seassa...
Kuullu sellase jutun että yli 80% liskolla olijoista ei vaa psyyke kestä yleisellä osastolla.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
Basebo
- Lepakko
Elämme sairaassa yhteiskunnassa, jossa kansan alistajat ovat vallassa. He koittavat keinolla millä hyvällä luoda meille kuvan, että ajattelemattomilla ihmisillä olisi turvallinen elinympäristö. Ja vankilaan laittamisesta on tehty rangaistus, jota pidetään pahana ja opettavaisena. Sekä tällä tavoin myös nämä niin sanotut "vaaralliset" hampun kasvattajat erotetaan hetkeksi yhteiskunnasta.testeri420 wrote:Nii ja sitte oon miettiny tällästä.
älä kadu tehtyä, kadu tekemätöntä
-
testeri420
- OD
"Sekä tällä tavoin myös nämä niin sanotut "vaaralliset" hampun kasvattajat erotetaan hetkeksi yhteiskunnasta."
Jah,rastafari.
Oli nii vaarallista yhteiskunnalle ku istuin kotona,katoin simpsoneita,nauroin silmät punasena, pistin siemenen multaa ja niipäi pois...
Aika läppä kyllä.
Jah,rastafari.
Oli nii vaarallista yhteiskunnalle ku istuin kotona,katoin simpsoneita,nauroin silmät punasena, pistin siemenen multaa ja niipäi pois...
Aika läppä kyllä.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
Basebo
- Lepakko
Nimenomaan, mutta kenties budi pistää ihmisen ajattelemaan itse ja näin ollen herrojen on vaikeampi aivopestä ihmisiä, luulemaan, että nämä eläisivät parhaassa ja ainoassa mahdollisessa yhteiskunta muodossa. Viinaa vain, niin eivät ala ajatella liikoja vaan tappavat senkin avulla osan aivosoluistaan ja lopulta itsensä.testeri420 wrote:"Sekä tällä tavoin myös nämä niin sanotut "vaaralliset" hampun kasvattajat erotetaan hetkeksi yhteiskunnasta."
Jah,rastafari.
Aika läppä kyllä.
-
testeri420
- OD
"Viinaa vain, niin eivät ala ajatella liikoja vaan tappavat senkin avulla osan aivosoluistaan ja lopulta itsensä."
Jesh, sellane joukkohypnotisointi aine kyllä tuo...
Monikoha on suomen vankilassa alkoholin takia, taikka alkoholin vaikutuksen alaisena tehtyä juttua.
Lunttaan kirjasta-->
"Henkirikoskatsauksen mukaan naisen surmasi tavallisesti puoliso(42%), entinen puoliso(13%) tai seurustelukumppani(11%).
Miehet puolestaan päätyivät yleisimmin ystävän tai tuttavan uhriksi(64%).
Miestekijöistä alkoholin vaikutuksen alaisena oli 83% ja naisten osalta luku oli 62%. Yhdeksän kymmenestä tekijästä on miehiä.
Motiivi: Ryyppyporukoiden keskinäinen riita (26%),parisuhteen ongelmat(17%) ja mustasukkaisuus(14%).
Miestekijöistä ja -uhreista kaksi kolmesta oli päihteiden väärinkäyttäjiä ja naisista noin joka toinen."
-Thomas Myller, ihmispeto-
Jesh, sellane joukkohypnotisointi aine kyllä tuo...
Monikoha on suomen vankilassa alkoholin takia, taikka alkoholin vaikutuksen alaisena tehtyä juttua.
Lunttaan kirjasta-->
"Henkirikoskatsauksen mukaan naisen surmasi tavallisesti puoliso(42%), entinen puoliso(13%) tai seurustelukumppani(11%).
Miehet puolestaan päätyivät yleisimmin ystävän tai tuttavan uhriksi(64%).
Miestekijöistä alkoholin vaikutuksen alaisena oli 83% ja naisten osalta luku oli 62%. Yhdeksän kymmenestä tekijästä on miehiä.
Motiivi: Ryyppyporukoiden keskinäinen riita (26%),parisuhteen ongelmat(17%) ja mustasukkaisuus(14%).
Miestekijöistä ja -uhreista kaksi kolmesta oli päihteiden väärinkäyttäjiä ja naisista noin joka toinen."
-Thomas Myller, ihmispeto-
Music is a saint.
Music is a saint.
-
Touchet
- Moderator
Sakkotuomiot kyllä useimmiten istutaan avovankilassa (mikäli ei ole paatunut väkivaltarikollinen) ja ne voi myös mahdollisesti suorittaa yhdyskuntapalveluna.testeri420 wrote:Ja sit ois joutunu olemaan tekemisissä murhaajien/tappajien/väkivaltarikollisten ja muitten rankan rikostaustan omaavien seassa.
Nykyään ei poliisien kirjoittamia sakkoja enää edes muunneta vankeustuomioksi, vaan maksamatta jättäminen johtaa rangaistuksen raukeuttamiseen.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
— Professori Louis Lewin, 1924
-
LeFairylette
- OD
milloinkohan sitä oppii?
Kuin monta kertaa pitää uskoo paskapuhetta ennen ku tajuaa?
koska on tarpeeksi kohdeltu ku ilmaa, ettei enää välittäis?
Teksi tällä hetkellä mieli potkia kaikkia päähän....
Kuin monta kertaa pitää uskoo paskapuhetta ennen ku tajuaa?
koska on tarpeeksi kohdeltu ku ilmaa, ettei enää välittäis?
Teksi tällä hetkellä mieli potkia kaikkia päähän....
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
-
trollol
- Kameleontti
Tänään tajusin viimein, kuinka paljon mun täytyy vihata itseäni.
Viime päivät tullut itkettyä silmät päästä kertaan jos toiseenkin, myös sellaisten ihmisten nähden, joiden en olisi halunnut sitä olevan näkemässä..myös koulussa vessassa paniikkikohtauksessa, myös äsken itsekseni metsässä "lenkillä" ollessani.
Kelannut paljon asioita, varsinkin tänään.
Kaipaan niin, että voisin olla, siis "olla" toisen ihmisen kanssa, ihan vaan hengailla, jakaa huolia, luottaa, intiimisti jne... seurustella, tapailla, ihastua...
Ymmärrän nyt todella hyvin aikaisempia ja nykyisiäkin ulkonäköpaineitani, laihdutustani, elämän kontrollointia sekä huumeiden käyttöä (lisääntyvää sellaista).
Tällä kaikella oon yrittänyt ja yritän edelleen korvata vain sosiaalista vammaisuuttani ja toisen "puolen" puuttumista.
Satutan itseäni tietoisesti, en salli itseni nauttia asioista täysillä, koska en vain osaa sosialisoida riittävän hyvin ihmisten kanssa. Korvaan siis tätä sosiaalisten taitojen puutetta laihduttamalla ja tekemisiäni kontrolloimalla, rakkauden puutetta sensijaan korvaan käyttämällä huumeita, joiden kautta haen sitä hyvää oloa.
Ensin ajattelin, että nyt tulee stoppi tälle touhulle, mikä hieman lähdössä radalle, mutta toisaalta - sallin itseni kuluttaa ainakin hatsia ihan mielinmäärin, kunnes löydän sen tuoman tunteen korvaavan asian...tai ihmisen.
Nyt kun olen tarpeeksi itsesäälissä rypenyt, otan itseäni niskasta kiinni ja JUMALAUTE määhän teen sen; sosialisoin vaikka väen väkisi, katson ihmisiä silmiin, flirttaan, teen aloitteita, vaikka vittu ahdistelen tarpeen tullen enkä jää vaan "söpönä" seinäruusuna odottelemaan muiden aloitteita. Oon kuitenkin jo sikseen aikuinen ihminen, että pitää alkaa ottamaan vastuuta elämästä ja toimia itsekin eikä vaan odotella, että "joku muu" tekee asiat omasta puolesta.
Mä vihaan itseäni, vihaan tätä saatanan vammasta luonnettani, hieman ulkonäköänikin, mutta en ole säälittävä
EN SUOSTU jäämään säälimään itseäni tai satuttamaan itseäni enempää. Otan VASTUUN elämästä, edes tän kerran yritän. Jos ei mikään muutu, sitten asiat erikseen, mutta EDES YRITÄN!
-Ei mulla muuta
Viime päivät tullut itkettyä silmät päästä kertaan jos toiseenkin, myös sellaisten ihmisten nähden, joiden en olisi halunnut sitä olevan näkemässä..myös koulussa vessassa paniikkikohtauksessa, myös äsken itsekseni metsässä "lenkillä" ollessani.
Kaipaan niin, että voisin olla, siis "olla" toisen ihmisen kanssa, ihan vaan hengailla, jakaa huolia, luottaa, intiimisti jne... seurustella, tapailla, ihastua...
Ymmärrän nyt todella hyvin aikaisempia ja nykyisiäkin ulkonäköpaineitani, laihdutustani, elämän kontrollointia sekä huumeiden käyttöä (lisääntyvää sellaista).
Tällä kaikella oon yrittänyt ja yritän edelleen korvata vain sosiaalista vammaisuuttani ja toisen "puolen" puuttumista.
Satutan itseäni tietoisesti, en salli itseni nauttia asioista täysillä, koska en vain osaa sosialisoida riittävän hyvin ihmisten kanssa. Korvaan siis tätä sosiaalisten taitojen puutetta laihduttamalla ja tekemisiäni kontrolloimalla, rakkauden puutetta sensijaan korvaan käyttämällä huumeita, joiden kautta haen sitä hyvää oloa.
Ensin ajattelin, että nyt tulee stoppi tälle touhulle, mikä hieman lähdössä radalle, mutta toisaalta - sallin itseni kuluttaa ainakin hatsia ihan mielinmäärin, kunnes löydän sen tuoman tunteen korvaavan asian...tai ihmisen.
Nyt kun olen tarpeeksi itsesäälissä rypenyt, otan itseäni niskasta kiinni ja JUMALAUTE määhän teen sen; sosialisoin vaikka väen väkisi, katson ihmisiä silmiin, flirttaan, teen aloitteita, vaikka vittu ahdistelen tarpeen tullen enkä jää vaan "söpönä" seinäruusuna odottelemaan muiden aloitteita. Oon kuitenkin jo sikseen aikuinen ihminen, että pitää alkaa ottamaan vastuuta elämästä ja toimia itsekin eikä vaan odotella, että "joku muu" tekee asiat omasta puolesta.
Mä vihaan itseäni, vihaan tätä saatanan vammasta luonnettani, hieman ulkonäköänikin, mutta en ole säälittävä
EN SUOSTU jäämään säälimään itseäni tai satuttamaan itseäni enempää. Otan VASTUUN elämästä, edes tän kerran yritän. Jos ei mikään muutu, sitten asiat erikseen, mutta EDES YRITÄN!
-Ei mulla muuta
-
Dexma
- Moderator
Vau trollol.
Sit vain kehittään tota hommaa konkreettisesti. Hienoa jos pääsisit omassa elämän hyvinvoinnissa eteenpäin
Sit vain kehittään tota hommaa konkreettisesti. Hienoa jos pääsisit omassa elämän hyvinvoinnissa eteenpäin
-
trollol
- Kameleontti
Hämmästyn itsekin hieman, kun tota luin nyt uusiksDexma wrote:Vau trollol.
Mutta joo, jostain se täytyy aloittaa ja päätös tehdä asioille jotain on kaipa se ensimmäinen pykälä (:
-
Basebo
- Lepakko
Todella hyvä päätös. Itseään ei pidä vihata eikä syyllistää, jos ei ole luonteeltaan sosiaalinen ihminen. Itselläni ollut samaa ongelmaa, etten ole pystynyt puhumaan kellekkään asioistani ja ylipäätään en ole pystynyt puhumaan muuta kuin läheisille ihmisille, eli lähinnä perheenjäsenille. Vanhat kaverit jäivät unholaan, kun ei tullut pidettyä yhteyttä. Jostain syystä aloin ajattelemaan, että kaikki vihaavat minua ja käyttävät hyväksi, tuo tuskin pitää paikkaansa, mutta oli helppo ajatella niin, koska hekään eivät ottaaneet minuun yhteyttä. Sitä on helppo alkaa vihaamaan itseään, kun kuitenkin itse ei ole pystynyt ottamaan muihin ihmisiisn yhteyttä. Miksei sitä vihaisi kuitenkin, tuntuuhan se pohjimmiltaan olevan itsensä vika. Vika ei kuitenkaan ole kokonaan itsessä, vaan jokin on saanut ajattelemaan, että itsessä on jotain vialla ja se on oma vika.trollol wrote:Tänään tajusin viimein, kuinka paljon mun täytyy vihata itseäni.
-Ei mulla muuta
Itse olen pitkän aikaa kaivannut myös jotain läheisempää ihmistä, jonka kanssa voisi jakaa ilot ja surut ja tuntea läheisyyttä. Eipä ole tällainen ihminen ilmaantunut elämääni tekemättä yhtään mitään.
Itseni kohdalla sosiaaliset tilanteet ovat olleet todella vaikeita, ja kun kokoajan tuntuu että menee syvemmälle ja syvemmälle ja lopulta kaikki pienetkin asiat kuten naapurille tervehtiminen on jotain ylitsepääsemätöntä. Siinä pohjalla ollessa näytti hauta olevan ainoa vaihtoehto, mutta aloin ajatella elämää uudelta kantilta ja pikkuhiljaa muuttamaan elämääni. Olen alkanut ottamaan kontakteja vanhoihin tuttuihini ja koittanut sosialisoida enemmän. Miten tuntuukan nykyään mahtavalta kun joku ottaa minuun yhteyttä. Kun alkaa ottamaan ihmisiin ensin hieman kontakti, alkavat hekin kaivata minua ja heitä kiinnostaa minun seurani. Ennen tuntui kaikki viikonloput niin yksinäisiltä, kun ei vain pystynyt ottamaan muihin ihmisiin kontaktia ja kysyä minneppäin he suuntaavat tänään. Ajatuksissa pyöri, että ei heitä kiinnosta minun seurani ja sanovat, etteivät mene mihinkään, tai vaikka menisinkin heidän kanssaan jonnekkin niin ei heitä minun seura kiinnosta, kunhan ottavat säälistä mukaan, että on joku luuseri mukana johon voi verrata itseään jolloin he tuntevat olonsa paremmaksi.
Muutos lähtee itsestä, eikä se muutos tapahdu yhtäkkiä sormia napsauttamalla. Pikkuhiljaa alkaa muuttamaan asioita ja ottamaan yhteyttä ihmisiin, vaikka ihan vain jotain pientä. Ja pienistä asioista kannattaa koittaa nauttia, jokaisesta pienestä sosiaalisesta tilanteesta johon joutuu. Ja jos jokin asia menee huonosti, ei sitä kannata alkaa suremaan, vaan koittaa ottaa tästä tilanteesta opiksi. Ja huumeiden tarkoitus on piristää elämää hieman, ei tehdä niistä koko elämäänsä. Liiallinen käyttö saattaa johtaa pahempaan masennukseen ja itsesääliin. Ja sama pätee laihduttamiseen. Ei laihtuminen paranna välttämättä omaa itsevarmuutta. Kannattaa alkaa miettimään mitä hyvää itsessä on ja listata niitä johonkin. Näin ollen jonkin ajan päästä huomaa kuinka hyvä ihminen oikeasti on. Ja jossain vaiheessa voi alkaa miettiä jos itsestään löytää jotain huonoja puolia ja näin ollen koittaa parantaa niitä. Omiin positiivisiin asioihin on hyvä alkaa keskittyä ja miettiä niitä. Kaikissa ihmisissä on huonoja puolia, mutta kenessäkään ne huonot puolet eivät varmastikkaan voita hyviä puolia. Elämä on elämisen arvoista kun niin haluaa. Muutos lähtee itsestä, se voi olla vaikeaa, mutta todellakin sen arvoista, älä anna itsesi kaatua maahan yhä uudestaan ja uudestaan.
Ja kun antaa itselleen aikaa elämän muutokseen, huomaa varmasti asioiden muuttuneen parempaan suuntaan.
-
rebirth
- Apteekki
Tulin juuri lekurilta jonka piti kirjoittaa mulle add diagnoosi, mutta kuinkas kävikään. Lekurini on erikoistunut lasten ja nuorten neuropsykiatriaan joten hän ei voinut diagnosoida minua vaan laittaa lähetteen johkin ihmeen lääkärilautakuntaan joka käsittelee aikusten adhd,add ja muita neuropsykiatrisia sairauksia. Diagnoosini voi siis viivästyä jopa ensi syksyyn, sillä eivät he kovin usein kokoonnu ja yksi niistä lääkäreistä tulee oulusta asti. Vituttaa asua täällä maaseudulla kun hoitoon pääseminenkin on niin vitun vaikeaa. Lisäksi lääkäri kertoi ettei minulle todennäköisesti aloiteta lääkehoitoa koska olen jo aikuinen ja omaan päihdehistoriaa. Lekurit tietävät päihteideni käytöstä vain sen että poltan satunnaisesti pilveä ja siinä 18-19v. meni alkoholia suhtkot runsaasti, nykyään en juo juuri ikinä ja silloinki vain vähän tissuttelen. Olen monet kerrat selittänyt että se alkoholin käyttöni oli vain itselääkintää ja olen todistanut toistuvasti syöväni lääkkeeni lääkärin ohjeen mukaan jopa alle ja vain tarpeeseen. Kysyin lääkäriltä sitten että millä peruusteella en ole oikeutettu normaaliin elämään niin kuin kaikki muut ihmiset, mutta en saanut vastausta kysymykseeni. Hieman ihmetyttää se että eräs lääkäri ei voinut hoitaa minua koska olen alle 23v eli kuulun nuorten piiriin, mutta nyt tämä lääkäri ei voinut hoitaa minua koska olen yli 21v eli aikuinen. 22 vuotias ei siis ilmeisesti ole aikuinen eikä nuori vaan joku vitun sekasikiö jota kukaan ei suostu hoitamaan... Sain sentäs stilkkari respan uusittua viellä, et edes nukutta saisin. Jos ne tietäitäis koko totuuden päihdehistoriastani niin tuskinpa sieltä enää mitään sais.