Valaistunut wrote:Tuotteet jäi tulliin. Tuli soitto jossa mies kertoi, että "meillä on täällä tullissa teidän pakettinne joka tuli juuri laboratoriosta, se sisälsi huumauskäyttöön tarkoitettuja aineita"... tuossa vaiheessa sanoin, että mitään sellaisia en ole tilaillut... hän jatkoi "onko ihan varma!"... "ota mukaan henkilöllisyystodistus sekä luottokortti, tule päivänä x kellonaikaan x käymään tullissa osoitteeseen...".
Oletetaan, että olen tilannut kuitenkin kyseiset tuotteet...
Mitä teen? Mitä seuraa jos en mene paikalle? Mihin he tarvitsevat luottokorttiani? Kuinka helppoa on selvittää tuotteen tilaajan tietoja, esim. korttia tai tiliä mistä tilattu?
Onko mahdollista laittaa tiettyä henkilöä seurantaan ja tarkkailla tulevia postituksia?
PS. Rekisterini on puhdas enkä ole koskaan joutunut selkkauksiin poliisin tai muiden kanssa.
Älä esitä itseäsi vastaan mitään todisteita, sillä sinun ei tarvitse niin tehdä. Itse vielä soittaisin että mikä on tuon tapaamisen tarkoitus. Onko tarkoituksena kuulustella sinua, vai mitä?
Jos kyseessä ei ole kuulustelu, niin sinun ei tarvitse mennä paikalle. Kuulustelun kulkuun vaikuttaa se kuullaanko sinua epäiltynä vai todistajana. Epäiltynä riittää että kerrot henkilötietosi ja näytät passia henkilöllisyyden varmistamiseksi. Mihinkään muihin kysymyksiin ei tarvitse vastata. Parempi on kuitenkin vastata että "En kommentoi" kuin olla hiljaa. Saat valehdella epäiltynä, mutta se ei ole järkevää.
He haluavat että tuot itse todisteet paikalle jolloin saat ns. "pikavoiton" eli rangaistusmääräyksen. Viranomaiset voivat nykyään tehdä lähes mitä vaan, mutta asialla ei kannata stressata kauheasti.
Jos haluat säilyttää rekisterisi puhtaana, ottaisin pikimmiten yhteyttä rikosasioihin erikoistuneeseen asianajajaan. Tarvitset mahdollisessa kuulustelussa todistajan paikalle, silloin viranomainen ei voi käyttää sinua vastaan likaisia keinoja. Hyvin yleisiä keinoja ovat painostaminen ja pelottelu.
Se että heillä on tullissa paketti jossa on sinun osoitetiedot, ei todista yhtään mitään.
Parhaiten sinun oikeutesi tulevat ymmärretyksi sivulta:
http://nollatoleranssi.info/kiinniotto.php#kuulustelu
Täältä löydät asianajajan:
http://www.asianajajat.fi/etsi_asianajaja
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.