Ajatuksia, ihan mistä vaan
-
King Ink
- LD50
Re: Ajatuksia, ihan mistä vaan
Muistan mun vanhempien sanoneen mulle et perunankuoret on vaarallisen myrkyllisiä, mut ne on sittemmin kieltäneet kertoneensa sellast.
Oon miettinyt, et oisko mahdollista että oon käsittänyt niiden puheen vaan sillä tavalla ja siitä on sitten jäänyt mun päähän selkeä muisto siitä, et ne on kertoneet niiden olevan vaarallisia. Kaipa pää voi toimia niin, et väärinkäsityksistä tulee selkee muisto, joka on kuitenkin eri asia kuin mitä oikeesti tapahtui?
Elin aika pitkään luulen niitä oikeesti vaarallisen myrkyllisiksi.
On kaikenlisäks joitain muitakin selkeitä muistoja siitä mitä ne on sanoneet, vaikka ne on sanonu jotain ihan muuta. Tähän varmasti on joku selkeä yksinkertainen selitys, kuten ne huijaa, tai muisti temppuilee. Ehkä mul menee taas 15 vuotta käsittää jotain.
Oon miettinyt, et oisko mahdollista että oon käsittänyt niiden puheen vaan sillä tavalla ja siitä on sitten jäänyt mun päähän selkeä muisto siitä, et ne on kertoneet niiden olevan vaarallisia. Kaipa pää voi toimia niin, et väärinkäsityksistä tulee selkee muisto, joka on kuitenkin eri asia kuin mitä oikeesti tapahtui?
Elin aika pitkään luulen niitä oikeesti vaarallisen myrkyllisiksi.
On kaikenlisäks joitain muitakin selkeitä muistoja siitä mitä ne on sanoneet, vaikka ne on sanonu jotain ihan muuta. Tähän varmasti on joku selkeä yksinkertainen selitys, kuten ne huijaa, tai muisti temppuilee. Ehkä mul menee taas 15 vuotta käsittää jotain.
-
frapathea
Siis tota, perunan maanpäälliset marjat on myrkyllisiä.
e: ja ilmeisesti myös lehdet, kenties kukatki ku määnpääl ovat, ja jos mukulat kasvavat maan pinnalle niin niistä tulee VIHREÄITÄ ja sitten nekin ovat. Myrgyllisii. Soosoo, sormet pois korvista ku vanhemmat puhuu!
e: ja ilmeisesti myös lehdet, kenties kukatki ku määnpääl ovat, ja jos mukulat kasvavat maan pinnalle niin niistä tulee VIHREÄITÄ ja sitten nekin ovat. Myrgyllisii. Soosoo, sormet pois korvista ku vanhemmat puhuu!
-
King Ink
- LD50
Oon ite käsittänyt että ne sisältäis kyl myrkkyvä, muttei mitenkään vaarallisia määriä. Ajatuksia perunankuorien myrkyllisyydestä, vaikkei se pää-asia ollutkaan. 
-
Televisio
- Psykonautti
Mulla on ollut vähän vaikeata kesällä. Ollut yksinäinen olo. Aina kun tavannut
kavereita tai lähtenyt käymään jossain on tullut päihteiltyä aika holtittomasti.
Humalassa käyttäytynyt huonosti. Stimuilla valvonut liian paljon ja syönyt liian
huonosti, mennyt ihan maihin ja paskaksi. Joka reissun jälkeen yksinäisempi,
eristyneempi ja toivottomampi olo.
Psykedeelesitä voisi sanoa paljon. Sanotaan nyt vaan että pyörinyt samat
paskat kelat uudestaan ja uudestaan. Olen vielä ulostanut kelat läheisiin.
Tullut kirjoiteltua aika skitsoa ja ahdistavaa paskaa, puhutta likaa, ylijaettua.
Silti tuntuu että voisin ottaa lisää deelejä, käydä ne asiat läpi loppuun asti.
Järkeilen, että jos olen lähtötilanteessa hyvällä mielellä, enkä ylijaa juttuja
väärille ihmisille, voisin saada ne kelat pyörimään loppuun.
Pitäisi käydä päihdetyöntekijän kanssa juttelemassa, käydä muutenkin
juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa asioista. Mietin että kävisin
vasta sen päättävän tripin jälkeen. Nisti...
Mikä se set & setting oikeasti on, riittääkö hyvä tarkoitus, hyvä ystävä ja
turvallinen paikka. Mikä on pahinta mitä voisi käydä, niinhän sitä
aikaisemminkin on ajatellut.
Mietin vaan. Onko järkee. Mitä sitten, jos oikeesti jos.
kavereita tai lähtenyt käymään jossain on tullut päihteiltyä aika holtittomasti.
Humalassa käyttäytynyt huonosti. Stimuilla valvonut liian paljon ja syönyt liian
huonosti, mennyt ihan maihin ja paskaksi. Joka reissun jälkeen yksinäisempi,
eristyneempi ja toivottomampi olo.
Psykedeelesitä voisi sanoa paljon. Sanotaan nyt vaan että pyörinyt samat
paskat kelat uudestaan ja uudestaan. Olen vielä ulostanut kelat läheisiin.
Tullut kirjoiteltua aika skitsoa ja ahdistavaa paskaa, puhutta likaa, ylijaettua.
Silti tuntuu että voisin ottaa lisää deelejä, käydä ne asiat läpi loppuun asti.
Järkeilen, että jos olen lähtötilanteessa hyvällä mielellä, enkä ylijaa juttuja
väärille ihmisille, voisin saada ne kelat pyörimään loppuun.
Pitäisi käydä päihdetyöntekijän kanssa juttelemassa, käydä muutenkin
juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa asioista. Mietin että kävisin
vasta sen päättävän tripin jälkeen. Nisti...
Mikä se set & setting oikeasti on, riittääkö hyvä tarkoitus, hyvä ystävä ja
turvallinen paikka. Mikä on pahinta mitä voisi käydä, niinhän sitä
aikaisemminkin on ajatellut.
Mietin vaan. Onko järkee. Mitä sitten, jos oikeesti jos.
-
Mandown
- Lepakko
Always one more
Got never satisfied
But even if you say just one more
I wont leave you alone..
Cant stop thinking bout doing it one more time
Eli siis älä vedä sitä vikaa kertaa. Jos tajusit mitä meinaan.
Kelaat noita asioita mielellää iha selvinpäin etkä deelien vaikutusten alasena.
Got never satisfied
But even if you say just one more
I wont leave you alone..
Cant stop thinking bout doing it one more time
Eli siis älä vedä sitä vikaa kertaa. Jos tajusit mitä meinaan.
Kelaat noita asioita mielellää iha selvinpäin etkä deelien vaikutusten alasena.
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
"- Notkutat kokoajan.."
-
fortuneteller
Olen tutustunut yhteen henkilöön X, joka on ollut mukava, mutta...
...takaraivossani paistaa aikamoinen pelko siitä, että päihteilyni sanominen pilaa kaiken! Ja kommunikointi on vähän huonontunut. Pitäisi kait sanoa jotain tai jotain... En oikeastaan tiedä mitä tekisin, joten kysyn teiltä, että mitä te tekisitte?
Se on jännää kommunikoida, kun toinen ei tietääkseni ole koskaan ollut missään substanssissa ja minä olen viimeisen vuoden ollut lähes joka päivä vähintään pilvessä. Hmmm... pulmia, pulmia... Jotenkin ei osaa rentoutua hänen seurassaan, vaikka yleensä olen aika tosikin läheinen tuntemattomienkin kanssa(ehkä siksi, koska se on oikeastaan ainoa paikka/seura jossa olen selvinpäin)!
Hmm... ehkä sanon hänelle sen ja sitten ainakin ikuisuus tehköön tehtävänsä. Turha kai sitä vältellä, jos se kuitenkin tulee ilmi. Ja jos se pilaa kaiken, niin ainakin ajoissa. Mutta pitääpä pohtia vielä, että miten sanon sen ettei anna sellaista kuvaa "kiskon joka päivä Diapameja alkon kanssa!".
Tällä viikolla kodeiinia olisi kyllä poikaa! Saa nähdä! <3
...takaraivossani paistaa aikamoinen pelko siitä, että päihteilyni sanominen pilaa kaiken! Ja kommunikointi on vähän huonontunut. Pitäisi kait sanoa jotain tai jotain... En oikeastaan tiedä mitä tekisin, joten kysyn teiltä, että mitä te tekisitte?
Se on jännää kommunikoida, kun toinen ei tietääkseni ole koskaan ollut missään substanssissa ja minä olen viimeisen vuoden ollut lähes joka päivä vähintään pilvessä. Hmmm... pulmia, pulmia... Jotenkin ei osaa rentoutua hänen seurassaan, vaikka yleensä olen aika tosikin läheinen tuntemattomienkin kanssa(ehkä siksi, koska se on oikeastaan ainoa paikka/seura jossa olen selvinpäin)!
Hmm... ehkä sanon hänelle sen ja sitten ainakin ikuisuus tehköön tehtävänsä. Turha kai sitä vältellä, jos se kuitenkin tulee ilmi. Ja jos se pilaa kaiken, niin ainakin ajoissa. Mutta pitääpä pohtia vielä, että miten sanon sen ettei anna sellaista kuvaa "kiskon joka päivä Diapameja alkon kanssa!".
Tällä viikolla kodeiinia olisi kyllä poikaa! Saa nähdä! <3
-
naponen
- OD
No mutta onko se sinun päihteilysi tämänlaista? Koska jos on, minusta sun kannattaa olla rehellinen ja kertoa suoraan. Enemmän mua ainakin satuttais, no ensinnäkin jos salaisi koko asian (kyllä se jossain vaiheessa tulee ilmi), ja sitten jos toinen sanoo että joo ei tää oo mikään iso juttu, mut jos se kuitenkin on ja vaikuttaa jokapäiväiseen elämään.fortuneteller wrote: ettei anna sellaista kuvaa "kiskon joka päivä Diapameja alkon kanssa!".
-
fortuneteller
Ei ole, onneksi.
Pajaa palaa joka päivä, mutta muut päihteet onkin sitten aika harvinaisia.
Sitäpaitsi päädyin matkalla kun tuossa pyöräilin, niin ratkaisuun. Tutustun häneen kuten tutustuisin ystävään.
On joskus kiva olla ihminen, mutta eiköhän tämä tästä...!
Sitäpaitsi päädyin matkalla kun tuossa pyöräilin, niin ratkaisuun. Tutustun häneen kuten tutustuisin ystävään.
-
Mandown
- Lepakko
Pelimiehen ratkasu ois pistää STOPPI huumeiden käytölle ja olla kertomatta mitään.. ennenkun ootte tutustunu paremmin.. jollon voit kertoo et vedit ennen mut ku näin sut ni halusin skarppaa koska halusin sut..
Tai sit voit vetää, kattoo mitä se on mieltä ja sillee
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"- Notkutat kokoajan.."
-
fortuneteller
Mä oon periny isältä pahantuulisuuden, joten polttamisen lopettaminen yleensä tarkoittaa vanhaa kunnon vittuuntumista kaikkeen. Toimii hyvänä lääkkeenä siihen.Mandown wrote:Pelimiehen ratkasu ois pistää STOPPI huumeiden käytölle ja olla kertomatta mitään.. ennenkun ootte tutustunu paremmin.. jollon voit kertoo et vedit ennen mut ku näin sut ni halusin skarppaa koska halusin sut..![]()
-
seesee
- Lepakko
Kysy siltä mitä mieltä se on huumeista. Mukamas ihan vaan mielenkiinnosta ja keskustellaksesi aiheesta. ennenkuin toinen ehtii mitään vastata niin voit vielä itse vihjaista omaa kantaasi, että ei ne nyt ainakaan ihan kauheita ole/jokaisen oma valinta/tms.
Siis tottakai tyhmä saa olla..
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu
-
fortuneteller
Olen alkanut epäilemään vähän kaikkea, että en taida vain jaksaa/pystyä. Viime suhde tuhosi minulta kyllä aika paljolti kaiken ilon elämään, että ei kiitos. Toki antaa pyörän kulkea eteenpäin, mutta minä en sitä polje ennenkuin joku polkee sitä ensin! =)
-
juss111
- Lepakko
mun olis pitäny olla sinkku jo pitkään.
nyt oon henkisesti paljon vahvempi ku vuosiin ja alan olemaan taas oma itseni.
miten voi olla niin vaikee lähteä suhteesta vaikka tuntuu siltä että toinen saa sut masentumaan tahtomisillaan eikä omilla mielipiteillä ole mitään väliä?
jossain vaiheessa olin tosi rikki ja masentunu.
miten yks ihminen voi saada toisen pään niin sekasin?
no alkuun olinki ihan liian rakastunu ja elämä oli niin siistiä että.
no alku huuman jälkeen arki ei ollutkaan samanlaista vaikka en halunnukkaan luovuttaa ja toivoin vaan että asiat muuttuu ja tein tosi paljo sen eteen ja yritin ja yritin.
se mut varmaan saiki osittain sekoamaan ku tiskasin,siivosin,tein ruokaa, ym ym ja toinen vaan polttaa pilvee ja haluaa jotain ja jos en just nyt pystyny hänen halumisiaan tyydyttämään niin riita tuli.
aikani riideltyä kun pakenin riitaa pois kotoota niin puhelin soi ja riita jatkuu puhelimessa ja jos en vastaa niin sain kuulla kunniani viestitse.
tulihan vuodatus.
no mutta jokatapauksessa oon nyt onnellisempi ku vuosiin vaikka ei ookka asuntoa ja asun kavereiden nurkissa.
no oon kyllä ehkä saamassa asunnonki?toivottavasti. huomena se selviää.

miten voi olla niin vaikee lähteä suhteesta vaikka tuntuu siltä että toinen saa sut masentumaan tahtomisillaan eikä omilla mielipiteillä ole mitään väliä?
no alku huuman jälkeen arki ei ollutkaan samanlaista vaikka en halunnukkaan luovuttaa ja toivoin vaan että asiat muuttuu ja tein tosi paljo sen eteen ja yritin ja yritin.
se mut varmaan saiki osittain sekoamaan ku tiskasin,siivosin,tein ruokaa, ym ym ja toinen vaan polttaa pilvee ja haluaa jotain ja jos en just nyt pystyny hänen halumisiaan tyydyttämään niin riita tuli.
aikani riideltyä kun pakenin riitaa pois kotoota niin puhelin soi ja riita jatkuu puhelimessa ja jos en vastaa niin sain kuulla kunniani viestitse.
tulihan vuodatus.
no mutta jokatapauksessa oon nyt onnellisempi ku vuosiin vaikka ei ookka asuntoa ja asun kavereiden nurkissa.
no oon kyllä ehkä saamassa asunnonki?toivottavasti. huomena se selviää.
-
konvehdinmussuttaja
- Karvakuono
I feels you bro, tosin lähtö vasta eessä vielä. harmi vaan kun toinen taitaa oikeasti rakastaa ja murtuisi silloin totaalisesti..juss111 wrote:mun olis pitäny olla sinkku jo pitkään.
tulihan vuodatus.
no oon kyllä ehkä saamassa asunnonki?toivottavasti. huomena se selviää.![]()
auta mut kotimatkan alkuun, en jaksa juosta enää karkuun
-
juss111
- Lepakko
[/quote]I feels you bro, tosin lähtö vasta eessä vielä. harmi vaan kun toinen taitaa oikeasti rakastaa ja murtuisi silloin totaalisesti..[/quote]
rakkaus sattuu. ja tarpeeks pitkälle ku se menee niin ei enään edes tiedä onko se rakkautta mutta sattuu silti.
vaikeita asioita mutta on osattava päästää irti sillon ku ei tunnu enään hyvältä eikä asiat parannu vaikka mitä tekis. oon ite oppinu paljo edellisestä suhteesta ja se on kasvattanu mua ihmisenä aika paljo vaikka oliki henkisesti rankin suhde missä oon koskaan ollu.
no mutta ei pidä ajatella sokeasti toisen tunteita vaan pitää ajatella myös itseään. no itellä on pahin takana mutta silti saan oikeestaan joka päivä vieläki kuulla kunniani. kaiken näköstä uhkailua ja kiristystä mutta oon oppinu olee välittämättä. eipähän tarvi saman katon alla enään asua. oon yrittäny olla niin hyvä kun osaan enkä koskaan oo tehny mitään pahaa esim pettäny enkä käyttäny minkäänlaista väkivaltaa enkä mitään mutta silti. no mutta elämä on välillä vaikeeta mutta ei se elämälta tuntuiskaan jos kaikki menee aina niinku itte haluais.
no mutta voimia sulle ja kyllä se siitä. sun pitää vaan miettiä hyviä ja huonoja puolia teidän suhteessa niin etköhän sä osaa tehdä oikeen ratkasun.
ps. kaikkien kannattaa muuten lukea narsisteista. jos huomaatte puolisossanne paljon samoja piirteitä niin lähtekää äkkiä. oikeesti.
rakkaus sattuu. ja tarpeeks pitkälle ku se menee niin ei enään edes tiedä onko se rakkautta mutta sattuu silti.
vaikeita asioita mutta on osattava päästää irti sillon ku ei tunnu enään hyvältä eikä asiat parannu vaikka mitä tekis. oon ite oppinu paljo edellisestä suhteesta ja se on kasvattanu mua ihmisenä aika paljo vaikka oliki henkisesti rankin suhde missä oon koskaan ollu.
no mutta ei pidä ajatella sokeasti toisen tunteita vaan pitää ajatella myös itseään. no itellä on pahin takana mutta silti saan oikeestaan joka päivä vieläki kuulla kunniani. kaiken näköstä uhkailua ja kiristystä mutta oon oppinu olee välittämättä. eipähän tarvi saman katon alla enään asua. oon yrittäny olla niin hyvä kun osaan enkä koskaan oo tehny mitään pahaa esim pettäny enkä käyttäny minkäänlaista väkivaltaa enkä mitään mutta silti. no mutta elämä on välillä vaikeeta mutta ei se elämälta tuntuiskaan jos kaikki menee aina niinku itte haluais.
no mutta voimia sulle ja kyllä se siitä. sun pitää vaan miettiä hyviä ja huonoja puolia teidän suhteessa niin etköhän sä osaa tehdä oikeen ratkasun.
ps. kaikkien kannattaa muuten lukea narsisteista. jos huomaatte puolisossanne paljon samoja piirteitä niin lähtekää äkkiä. oikeesti.
-
Jenkem
Tänään pitäisi mennä ekaa kertaa ystävän/serkun tyttöystävän haudalla käymään. Olo on vielä ainakin rauhallinen mutta saa nähdä minkälaisen reaktion itse haudan näkeminen aiheuttaa, surua tottakai mutta ehkä se auttaa tajuamaan että se tosiaan poissa, ehkä jollain tapaa lähtee "taakka harteilta".
Surullisinta on että tosiaan 18 vuotiaana lähti, ja serkusta saa olla jatkuvasti huolissaan, sulkee kaiken sisälleen. No mutta tärkeintä että pääsee käymään. Toivon että on olemassa paikka jossa sen on parempi olla.
Mene vaan, ole vapaa.
http://www.youtube.com/watch?v=0UnrgaVm7Wc
Surullisinta on että tosiaan 18 vuotiaana lähti, ja serkusta saa olla jatkuvasti huolissaan, sulkee kaiken sisälleen. No mutta tärkeintä että pääsee käymään. Toivon että on olemassa paikka jossa sen on parempi olla.
Mene vaan, ole vapaa.
http://www.youtube.com/watch?v=0UnrgaVm7Wc
-
LazeX
- Karvakuono
Viihdyn pitkästä aikaa hyvin yksinäni! Pitkän aikaa on jo ollut sillai, että heti kun joudun olemaan omissa oloissani, niin on alkanut masentaa tai ahdistaa. Mutta nyt on todella hyvä fiilis!
Nobody dies a virgin, life fucks us all.
-
Neste
- OD
Ärsyttää kun olis kauheesti halua opiskella ja harrastaa kaikennäköstä, mutta jotenkin ei vaan löydä energiaa mistään. Aina vaan "huomenna, huomenna, huomenna...." Mitenköhän monta vuotta toikin on jo jatkunu 
Tässä tänään kaikkia muitakin ikäviä asioita kelaillessa päätin että asiaan täytyy tulla muutos!
Huomenna (tämä sana viimeistä kertaa) joku totaalinen remontti elämään 
Tässä tänään kaikkia muitakin ikäviä asioita kelaillessa päätin että asiaan täytyy tulla muutos!
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
zerk
Hah.
Tajusin juuri, kuinka paljon oikeasti tykkään vaultista ja ymmärsin mitä se merkitsee mulle. Pidän siis nimenomaan ihmisistä täällä (captain obvious...). Saa puhua ja avautua vaikeistakin asioista jos siltä tuntuu. Moni käyttäjä tuntuu oikeasti välittävän. Olisinpa löytänyt tän foorumin jo paria vuotta aikaisemmin...
Monet kokeneemmat käyttäjät jaksavat ja viitsivät neuvoa noviiseja, jotka oikeasti tarvitsevat sitä tietoa. Vitun isot propsit teille kaikille.
Kai yritän sanoa, että olette helvetin hienoa sakkia. Eipä kovin syvällistä, mutta tämä tunne piti purkaa tänne.

Tajusin juuri, kuinka paljon oikeasti tykkään vaultista ja ymmärsin mitä se merkitsee mulle. Pidän siis nimenomaan ihmisistä täällä (captain obvious...). Saa puhua ja avautua vaikeistakin asioista jos siltä tuntuu. Moni käyttäjä tuntuu oikeasti välittävän. Olisinpa löytänyt tän foorumin jo paria vuotta aikaisemmin...
Monet kokeneemmat käyttäjät jaksavat ja viitsivät neuvoa noviiseja, jotka oikeasti tarvitsevat sitä tietoa. Vitun isot propsit teille kaikille.
Kai yritän sanoa, että olette helvetin hienoa sakkia. Eipä kovin syvällistä, mutta tämä tunne piti purkaa tänne.
-
PORBOT
- Apteekki
Hitto ku osais käyttää PhotoShoppii kunnolla. Vitutus ei ole mukava asia. Paykoosi sekoittaa aivot ja vitutus kans. olen vitutuspsykoosissa.
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
-
placebo
- Kameleontti
Mikäs kaverilla nyt oikeen on? Jokaiseen ketjuun puretaan ahdistustaPORBOT wrote:Hitto ku osais käyttää PhotoShoppii kunnolla. Vitutus ei ole mukava asia. Paykoosi sekoittaa aivot ja vitutus kans. olen vitutuspsykoosissa.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
-
PORBOT
- Apteekki
Kaverittomuus alkaa täsä vituttamaab.Ei sthplacebo wrote:Mikäs kaverilla nyt oikeen on? Jokaiseen ketjuun puretaan ahdistustaPORBOT wrote:Hitto ku osais käyttää PhotoShoppii kunnolla. Vitutus ei ole mukava asia. Paykoosi sekoittaa aivot ja vitutus kans. olen vitutuspsykoosissa.Kyllä nyt joku vissiin on oikeasti huonosti kun noin vituttaa. Haluatko kenties jakaa tilanteesi meidän kansamme?
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
-
frapathea
Photoshoppia oppii käyttämään kokeilemalla. Käyttämällä. Ehkä vähän manuaaleja lukemalla. Mä tein muutama vuos sitten ihan sysipaskoja muokkauksia, mut ahkeran opettelun seurauksena osaan nykyseltään tehä sillä oikeastaan miltei mitä vaan.
Kavereita saa hankkimalla niitä, siihen auttaa se et on sellainen, jonka kanssa muut haluu olla. Kaverittomuusvititukseen auttaa myös omasta seurastaan nauttiminen. Mee treffeille ittes kans. Viettele ittes. Syö kynttiläillallista ittes kans, lirkuttele itelles.
Kavereita saa hankkimalla niitä, siihen auttaa se et on sellainen, jonka kanssa muut haluu olla. Kaverittomuusvititukseen auttaa myös omasta seurastaan nauttiminen. Mee treffeille ittes kans. Viettele ittes. Syö kynttiläillallista ittes kans, lirkuttele itelles.
-
Baikonur
- Kameleontti
Mullahan oli tuossa taannoin kova vitutus siitä, että ei ollut kavereita ja sosiaalista elämää. (Tiedän, että tilanteeni on varmaankin monilla tavoilla erilainen kuin "oikeasti" yksinäisillä, onhan minulla avopuoliso ja kohtalaiset välit vanhempieni kanssa, mutta ei se tee tunteistani silti mitenkään epäaitoja.
) Ei ole vieläkään sen enempää, mutta jotenkin olen nyt tottunut siihen, että on yksin suurimman osan ajasta.
Se, mikä on muuttunut, on se, että olen lakannut pitämästä muiden seuraa ja huomiota edellytyksenä hyvälle ololle. Olen ruvennut tekemään enemmän kiinnostavia asioita yksinollessani, enkä enää vain roiku netissä koko aikaa. En ole varsinaisesti löytänyt uusia kiinnostuksenkohteita, ennemminkin verestänyt vanhoja. Tiedän, että on todella vaikeaa masentuneena ja ahdistuneena alkaa tehdä yhtään mitään järkevää, mutta kun siitä pääsee kiinni, alkaa olo parantua, vaikka niitä kavereita ei olisikaan.
Ja niinhän se on, etteivät ihmiset yleensä halua olla kaveri sellaisen ihmisen kanssa, joka ei halua heistä muuta kuin itselleen hyvää oloa sosiaalisuuden kautta. Ihmisen täytyy osata olla myös yksin ja olla kiinnostunut asioista, muuten ei edes ole mitään puheenaiheita kenenkään kanssa. Lisäksi ihmiset arvostavat sitäkin, että ihan oikeasti pitää heitä mielenkiintoisina henkilöinä ja siksi haluaa viettää aikaansa heidän kanssaan eikä vain siksi, koska ei ole ketään muutakaan. (Tällä tarkoitin nyt lähinnä itseäni ja omaa ajatteluani.
)
Se, mikä on muuttunut, on se, että olen lakannut pitämästä muiden seuraa ja huomiota edellytyksenä hyvälle ololle. Olen ruvennut tekemään enemmän kiinnostavia asioita yksinollessani, enkä enää vain roiku netissä koko aikaa. En ole varsinaisesti löytänyt uusia kiinnostuksenkohteita, ennemminkin verestänyt vanhoja. Tiedän, että on todella vaikeaa masentuneena ja ahdistuneena alkaa tehdä yhtään mitään järkevää, mutta kun siitä pääsee kiinni, alkaa olo parantua, vaikka niitä kavereita ei olisikaan.
Ja niinhän se on, etteivät ihmiset yleensä halua olla kaveri sellaisen ihmisen kanssa, joka ei halua heistä muuta kuin itselleen hyvää oloa sosiaalisuuden kautta. Ihmisen täytyy osata olla myös yksin ja olla kiinnostunut asioista, muuten ei edes ole mitään puheenaiheita kenenkään kanssa. Lisäksi ihmiset arvostavat sitäkin, että ihan oikeasti pitää heitä mielenkiintoisina henkilöinä ja siksi haluaa viettää aikaansa heidän kanssaan eikä vain siksi, koska ei ole ketään muutakaan. (Tällä tarkoitin nyt lähinnä itseäni ja omaa ajatteluani.
"Never thought that a street drug would be what we need."
-
troublemaker
- Karvakuono
Kaverittomuus on kyllä vittumainen asia. Mä suljin mun facebook-tilinikin kun ei siel käyny ketään. Ja ihan vakavasti oon harkinnut puhelinliittymänkin sulkemista. Menee helposti viikkoja silleen et ainoo joka soittelee on joku vitun lehtimyyjä. Sit kun istun kaikki illat yksin himassa seuranani toi aviomieheksi kutsuttu mulkku niin hajottaa kyl aika pahasti. Nuorempana oli toi uusien kavereiden löytäminen jotenkin paljon helpompaa. Nyt kaikilla on jo omat tiiviit kaveripiirit tai omat perheet ja mulla tunne että en sovi oikein mihinkään. Että sympatiat kaikille kaverittomille lähtee täältä, yksinäisyys on kurjaa 
-
naponen
- OD
Ristiriitaisia tunteita ollut pinnalla jo pitkään... välillä ne vaikuttaa mitättömiltä, niiden kanssa voi olla huoletta.. välillä ne tuntuu särkevän mut. Nää tunteet, ne ihmiset joita kohtaan niitä tunnen.. Se tekee vaikeaa kommunikoida heidän kanssaan. En tiedä mitä tekisin. Joillekin voin puhua asioista suoraan, joillekin en ollenkaan. Mietin et pitäiskö mun olla hiljaa vai sanoa sanottavani. Vaihtoehtoina on joko epävarma onni, tai varma pettymys... Vaihtoehtoina on aina paha tai pahempi paha.. *huokaus*
Pitkään taistellu vastaan, pitkään ollu vaan hiljaa, masentunu, tekemättä asioille mitään. Yrittäny kestää. Mut alkaa tuntuu liian ahdistavalta... Jospa päivä olis kauniimpi aamulla.. Tänään en jaksa pyöriä sängyssä aamuyöhön ja lopulta itkeä itseäni uneen, tänään on saatava jotain muuta... Xanor, please help me out.
Pitkään taistellu vastaan, pitkään ollu vaan hiljaa, masentunu, tekemättä asioille mitään. Yrittäny kestää. Mut alkaa tuntuu liian ahdistavalta... Jospa päivä olis kauniimpi aamulla.. Tänään en jaksa pyöriä sängyssä aamuyöhön ja lopulta itkeä itseäni uneen, tänään on saatava jotain muuta... Xanor, please help me out.
-
Aesma
- OD
Pettymyksen kauttahan sä voit kasvaa ja kehittyä.naponen wrote:Ristiriitaisia tunteita ollut pinnalla jo pitkään... välillä ne vaikuttaa mitättömiltä, niiden kanssa voi olla huoletta.. välillä ne tuntuu särkevän mut. Nää tunteet, ne ihmiset joita kohtaan niitä tunnen.. Se tekee vaikeaa kommunikoida heidän kanssaan. En tiedä mitä tekisin. Joillekin voin puhua asioista suoraan, joillekin en ollenkaan. Mietin et pitäiskö mun olla hiljaa vai sanoa sanottavani. Vaihtoehtoina on joko epävarma onni, tai varma pettymys... Vaihtoehtoina on aina paha tai pahempi paha.. *huokaus*
Älä ole hiljaa vaan sano ääneen mitä tahdot. Älä pelkää
Käytä voimasi oikein, tuo kestäminen vie voimia jotka voisit hyvin käyttää ajaaksesi elämäntilanteesi parempaan ruotuun.
Jos haluat päästä noiden asioiden keskeltä vähäksi aikaa pois, mene vaikka uimaan ja sukeltele. Koita samalla vaikka pohtia tilannettasi ja löytää ratkaisu.
Älä kuitenkaan huolehdi liikoja ja jos ajattelu alkaa ahdistaa, niin keskity vain uintiin ja oman kehosi kunnossapitoon.
Tee suunnitelma ja pidä kiinni siitä. Jos asiat painavat liikaa, etsi tapa päästä niistä hetkeksi eroon ja lepää ja aloita aamulla suunnitelmasi toteutus kun kehosi on levännyt.
http://www.youtube.com/watch?v=uupzk-YC ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=NgG4vDfc ... re=related
toista näitä kahta ääniraitaa yhtäaikaisesti ja koita vain syventyä ääneen, jätä ongelmasi vain siksi aikaa taaksesi, että voit taas aamulla alkaa taistelemaan niiden kanssa.
Voit itse vaikuttaa siihen millainen päivästäsi tulee, ota elämäsi ohjat haltuusi.
Muista pysyä rentona. Käytä voimasi oikein. Toivottavasti asiat muuttuvat valoisemmiksi Naponen
-
farout
- Psykonautti
Tuppisuu sana kuvaa aika hyvin itseäni monissa paikoissa, ottaa päähän kun jengi örveltää ja huutelee hUUmeiden nimiä yms " Vittu oon sekasi paskaa " julkisilla paikoilla.
Mind Explorer
-
frapathea
Ajattelin alkaa kirjoittamaan kaiken tällai, tykkäisittekö? Tulis nähtyy paljon enemmän vaivaa viesteihin, ni jäis vähemmän energiaa täysin turhaan paskanjauhantaan, ku miettis tarkkaan, mitkä asiat haluu saada sanottuu.. ^-^
-
Uniyano
- Psykonautti
No onhan toi ihan kaunista, mut musta sun viestien sisältö on paljon arvokkaampaa.frapathea wrote:Ajattelin alkaa kirjoittamaan kaiken tällai, tykkäisittekö? Tulis nähtyy paljon enemmän vaivaa viesteihin, ni jäis vähemmän energiaa täysin turhaan paskanjauhantaan, ku miettis tarkkaan, mitkä asiat haluu saada sanottuu.. ^-^
Joten äänestän vastaan ehdotustasi.
Mun ajatus: Neljän seinän sisällä asuminen on aika perseestä.
Ei tuntuis muutkaan eläimet tykkäävän(koirat, kissat)... mut ois siinäki kyl opeteltavaa ja tekemistä muuttaa asuu jonnekki metsään esimerkiksi.
Kokoaika kyl pitäs keskittyy ravinnon hankkimisee ja kaikkee muuhunkin.. mut on tää silti jotenkin nihkeetä..
Onneks on aivot tämmöses tilantees mil viihdyttää ainaki ittesä.
Kyky esim soittaa instrumenttii, pelata peliä, kirjottaa viestii ja ilmasta itteesä, pohtii ja sen sellasta ja nauttii noitten tekemisest.
Mut eläimil tuntuis olevan tosi tylsää, etenkin kun en tykkää niitten leikeistä ja meillä on hyvin rajallinen yhteinen kieli/mieltymykset.