Kodeiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
OpaMD
Tuppisuu

Re: Kodeiini

Post by OpaMD »

Onkos kellään koskaan ollut seuraavana päivänä pää kipeä kun noita panacodeja nappaillut. Itse kyllä erottamattomana vetelin, mutta jäi pikku kammo siitä niin en edes eroteltuna ole viitsinyt kokeilla eikä kipuunkaan tarvinnut ottaa kun pääkivusta kyrpiintyneenä valittelin tohtorille ettei maha kestä kodeiinia joten kirjoitti tramal-reseptin suoraan. ;) Kyllä vakuutusyhtiöt on ihania, saa lääkäreihin hyvin vauhtia. :up:
Ei oo mulla ainakaa tullu kodesta mut tramadolista kylläkin ja lähes aina kun on ottanu... häipyy tosin aika hyvin syöpälääkkeenäkin tunnetulla buranalla (huomaa sarkasmi) joten eipä tuosta ole hirveästi haittaa ollut.. Voi ku ittekki saisin noita opiaattirespoja noin helposti (kuulosti ainaki) mut satun asumaan alueella joka on entisiä suomen top 5 huumekaupunkeja, joten vaikka menis pää kainalossa ja jalka perseessä verta vuotaen valittamaan ni määräävät vaan ihmelääke ibuprofeenia... vaikka onhan mua muutaman kerran lykästäny ja saanu just panacodeja mut ku oon lukenu mitä jotkut kertoo saaneensa (oksikodonia, buprenorfiinia, morfiinia yms..) ni on se aika pientä vaikka kivut on välillä täysin sietämättömät.. eikä sun kannata huolehtia siitä parasetamolista, yleinen maksimi kerta-annos on 3-4 grammaa eli 6-8 tablettia ja hetkellisesti voi ottaa jopa 10 eli 5 grammaa erottelemattomana, pitkää putkea en tosin suosittele.. maksavaurion huomaa alimmaisen oikeanpuoleisen kylkiluun alla ja ympäristössä tuntuvasta kovasta kivusta ja pahassa tapauksessa silmänvalkuaisten ja ikenien keltaisuudesta...
Inkkari
Psykonautti

Post by Inkkari »

Ssri vähentää kodeiinin vaikutusta, nii tekeekö tää mun 20mg/pv fluoksetiiniannostus kodeiinista tehottoman? Kohta toi ssri loppuukin mut ei viitte kerralla lopettaa :)
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ei se SSRI sinällään..
Mutta tuossa tapauksessa se (fluoksetiini) vaikuttaa vaikuttaa CYP2D6-entsyymin toimintaan estävästi, joka muuttaa nimenomaan kodeiinin (metyylimorfiinin) morfiiniksi.
Sanoisin, vaikka kokemusta ei ole, etten usko kodeiinin juurikaan toimivan, ennenkuin olet lopettanut fluoksetiinin käytön.
Vaikkakin on spekulaatioita siitä että kodeiinilla itselläänkin olisi jotain vaikutuksia.. tiedä en.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
niksu
Psykonautti

Post by niksu »

Voiko olla mahdollista, että kun nyt tässä jahkailen tuon Fluexetiinin kanssa ja otin niitä tänään 2 kpl. Tunti siitä, niin söin 10 Panacodia. Ollu tässä aika, opiaattivajareissa, niin ei noi 10 panacodia toimi kovin hyvin. Tiedän, että ne olis toiminut hyvin, mutta nyt ei oikein pelaa. Damn. Tieson, että pannareita on tulossa. En vaan tienny, että noi hiton fluexetiinit estää sen entsyymin tuottamista. Toki vähän toimii, mut ehkä n. 30%
Inkkari
Psykonautti

Post by Inkkari »

niksu wrote:Voiko olla mahdollista, että kun nyt tässä jahkailen tuon Fluexetiinin kanssa ja otin niitä tänään 2 kpl. Tunti siitä, niin söin 10 Panacodia. Ollu tässä aika, opiaattivajareissa, niin ei noi 10 panacodia toimi kovin hyvin. Tiedän, että ne olis toiminut hyvin, mutta nyt ei oikein pelaa. Damn. Tieson, että pannareita on tulossa. En vaan tienny, että noi hiton fluexetiinit estää sen entsyymin tuottamista. Toki vähän toimii, mut ehkä n. 30%
Jees näi se vaan o! En itekkään enää kisko kodeiinia tän kuurin alasena, aikamoista haaskausta. Muuut ehkä tästä siirryn pian 10mg/pv, kun ny on 20mg :)
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
niksu
Psykonautti

Post by niksu »

Sori off-the-topikit, mutta onks listaa lääkkeistä/huumeista, mitkä eivät toimi, jos on Fluexetin kuurilla? Kai Subutex nyt kumminkin toimii? Koskeeko tuo "juttu" ainoastaan kodeiinia, tämä "cyp2d6-entsyymi" -juttu? Onko tästä ihme-entsyymistä topikkia? Mikä se on?
lappilainen

Post by lappilainen »

niksu wrote:Sori off-the-topikit, mutta onks listaa lääkkeistä/huumeista, mitkä eivät toimi, jos on Fluexetin kuurilla? Kai Subutex nyt kumminkin toimii? Koskeeko tuo "juttu" ainoastaan kodeiinia, tämä "cyp2d6-entsyymi" -juttu? Onko tästä ihme-entsyymistä topikkia? Mikä se on?
Monet aineet metabolisoituvat (lue:muuttuvat) tuon entsyymin ansiosta, ulkomuistista tiedän että ainakin DXM sekä kodeiini ovat sellaisia. Kannattaa lueskella tietoa siitä aineesta mitä meinaat käyttää. Helposti löytyy tietoa vaikka googlella.
OpaMD
Tuppisuu

Post by OpaMD »

Buprenorfiini (subutex, temgesic, suboxone) ei metabolisoidu ennen sitoutumistaan mu-reseptoreihin vaan vasta dissosioitumisensa jälkeen, joten ei, CYP 2D6:tta estävät aineet eivät vaikuta buprenorfiinin tehokkuuteen. Fluoksetiini saattaa tosin vaikuttaa SSRI ominaisuuksiensa takia lähes kaikkien opiaattien aikaansaamiin tuntemuksiin, sillä yleistäen voi sanoa kaikkien opiaattien vaikuttavan serotoniinin takaisinottoon tai vapautukseen. Tällöin Fluoksetiinin SSRI vaikutus "peittää" alleen opiaattien tuoman pienen serotoniinivaikutuksen ja todennäköisesti muuttaa kokemusta jollakin tapaa. Muutoksen kokoluokkaa on vaikea arvioida. Saattaa olla vaarallinen kombo esim tramadolin kanssa kummankin aineen yhdistetyn SSRI vaikutuksen takia, kun taas kodeiinin kanssa suurempia muutoksia tuskin ilmenee.
Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius »

kodeiini on mun lempihuume,vaikkaki tapoin itseni melkein kerran parasetamooli öyskillä...ardinex/panacod mä rakastan niiden tuomia olotiloja ja nykyään noi pannaritki ku osaa erotella.harmi vaan että harvinaista herkkua mulle.

saan kodesta niin sairaat nousut,se kun kodeiini metabolisoituu metyymorfiiniks ja alkaa vaikuttaa niin se tuntuu henk.koht paremmalta kun koni(polttanut pellit,en iv:nä herskaa ole kokeillut)
-=€ukataforia eis pathoS=-
porter

Post by porter »

Mmm tämä jumalainen aine.. :) oikeestaan yks lemppareista!! ottanut tätä parhaillaan sen 210mg kerrallaan panacodeista erottelemattomana, pitänee joskus kokeilla ihan erotellen.

Millälailla erilainen kokemus tulee ilman parasetamolia? lukenut että jotenkin "puhtoisempi".
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Tekis kyl perhhhanasti mieli pitkästä aikaa kodeiinia,
tästä on niin hyviä ja lämpöisiä muistoja.

Taitaa olla yli vuosi siitä kun viimeksi kodeiinia tuli otettua,
sen jälkeen hitaista vaan satunnaisesti tramalia ja muutama kerta buprea,
eikä kyl kumpikaan vedä tälle vertoi, vaikka aika mieto onkin.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

En mä kyl ihan täysin tajua tän kodeiinin hehkutusta. Tuleehan tästä ihan jees olo, mut ite oon saanu vaan pari tuntia kestävän lämpimän olon josta jää käteen vain "oliks tää nyt tässä?" ja loppuvaiheessa on paha olo... Esim. unikkotee on kyllä ollu joka kerralla paljon paljon parempaa. Kodeiinis on kokoajan sellanen vaiheilu et kohta lähtee kunnolla, mut sit vaikutus yhtäkkiä vaan loppuu :foil:

EDIT: Codesan Compissa tää oli kyl vitun jees. Kaljan ja savujen kanssa kombotettuna
zerk

Post by zerk »

Lyhyt vaikutusaika joo mut muuten parhaita opioideja imo.
Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius »

mulla toimii sen 8h> kun sen 240mg otan alkuun,sillä menee koko pv hyvissä.nousut jo kestää sen pari h.
-=€ukataforia eis pathoS=-
lappilainen

Post by lappilainen »

Voi sitä aikaa kun käsissäni oli useita satoja panacodeja. :love: Harmittaa kun en sillon tajunnut ottaa huolella iloa irti, vaan kuosailin tyylillä "no näitä saa aina lisää".
porter

Post by porter »

5vk tauko alla ja nytten koneesen just laitoin 90mg kodeiinia... :) aaah
tRip
Moderator

Post by tRip »

Tiberius wrote:kodeiini on mun lempihuume,vaikkaki tapoin itseni melkein kerran parasetamooli öyskillä...ardinex/panacod mä rakastan niiden tuomia olotiloja ja nykyään noi pannaritki ku osaa erotella.harmi vaan että harvinaista herkkua mulle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Acetylcysteine
N-acetyl-L-cysteine (abbreviated NAC), is a pharmaceutical drug and nutritional supplement used primarily as a mucolytic agent and in the management of paracetamol (acetaminophen) overdose.
Tuli vaa mieleen..

Tullu iteki aika huolel myrkytettyy maksaa tolla myrkyllä.
Onneks arvot kohillaan.. et aika sinnikäs se maksa kyl on.

Mut paras neuvo vanhalta konkarilta; "Säästä ittees."
Keep it unreal.

Serotoniini
Psykonautti

Post by Serotoniini »

Ihan miellyttävä aine jollain 220-300mg annoksilla. Nollatoleilla ja harvoin kun ottaa nii hyvin notkuttaa..
piisamirotta

Post by piisamirotta »

SahkoinenVelho wrote:EDIT: Codesan Compissa tää oli kyl vitun jees. Kaljan ja savujen kanssa kombotettuna
Tota kodeiini+savut komboa on kehuttu täällä enemmänkin. Vähän olen kuitenkin hämmästynyt jos kenellekään muulle tosta kombosta pitävälle seuraavana päivänä paskalla käynnistä ei ole tullut, ööh, säväyttävää kokemusta. Savut aiheutti mielettömän näläntunteen. Kodeiini puolestaan aiheuttaa ummetusta. En muista millon olisi ollu vaikeampaa käydä laskemassa kaapelia kuin seuraavana aamuna ton kokeilun jälkeen, tuntui kuin reikä repeäis. Ehkä te osaatte sitten rajottaa syömistä tai sitten kodeiini estää teillä sen savujen tuoman nälän tunteen.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

piisamirotta wrote:
SahkoinenVelho wrote:EDIT: Codesan Compissa tää oli kyl vitun jees. Kaljan ja savujen kanssa kombotettuna
Tota kodeiini+savut komboa on kehuttu täällä enemmänkin. Vähän olen kuitenkin hämmästynyt jos kenellekään muulle tosta kombosta pitävälle seuraavana päivänä paskalla käynnistä ei ole tullut, ööh, säväyttävää kokemusta. Savut aiheutti mielettömän näläntunteen. Kodeiini puolestaan aiheuttaa ummetusta. En muista millon olisi ollu vaikeampaa käydä laskemassa kaapelia kuin seuraavana aamuna ton kokeilun jälkeen, tuntui kuin reikä repeäis. Ehkä te osaatte sitten rajottaa syömistä tai sitten kodeiini estää teillä sen savujen tuoman nälän tunteen.
Opioidimmetus on aika yksilöllistä. Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia käydä kakkosella, kun taas sitten jopa kauan käyttäneet addiktit saattavat käydä vain pari kertaa viikossa paskalla. Useimmilla tuo ummetus helpottaa, tai menee jopa kokonaan ohi ajan myötä, kunhan keho tottuu jarrujen vaikutuksiin.
piisamirotta

Post by piisamirotta »

eNZYMe wrote:
Opioidimmetus on aika yksilöllistä. Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia käydä kakkosella, kun taas sitten jopa kauan käyttäneet addiktit saattavat käydä vain pari kertaa viikossa paskalla. Useimmilla tuo ummetus helpottaa, tai menee jopa kokonaan ohi ajan myötä, kunhan keho tottuu jarrujen vaikutuksiin.

Niin, pitänee tarkastella sitten laajempaa kokemustaustaa vasten kun sellaista on. Ei mulla ollu tarkotuskaan tehdä mitään yleispäteviä väitöksiä, kaiketi tuo kakkosella käymisen ongelma piti raportoida koska se tuntu samalta kuin joku olis tunkenu kaljapulloa pohja edellä sinne.
Last edited by piisamirotta on Sat 28 May 2011, 07:01, edited 1 time in total.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

En oo ite saanu codesan compista mitään vatsaongelmia ikinä, ihan normaalisti on toiminut heti seuraavana aamunakin, ehkä vähän normaalia enemmän pierua. Unikkotee aiheuttanu sen että joskus ei 1-2 päivää nauttimisen jälkeen oo kaapelia tullut... Ja opiaatit itsellä ainakin jopa tuntunu lisäävän nälän tunnetta kanssa, monta tuntia syömättä, unikkoteet, hyvää läpyä ja pari bisseä niin ei kauhistuksen kanahäkki että on jääkaappi tyhjentynyt :shock:
lappilainen

Post by lappilainen »

Kymmenen M72:sta odottamassa perjantai-iltaa. Kannattaisikohan kokeilla kannabista noiden kanssa sekaisin? Toivottavasti ei tule mitään sekavuustilaa joka tuhoaa kodeiinin aiheuttaman ihanan euforian.
Aesma
OD

Post by Aesma »

Nosiiis... Kyl must ainaki kodukka ja hatsi sopii oikein hyvin yhtee..
Enste kyl nauttisin kodukan "kirkkaaseen" päähän ja sitten vasta myöhemmin fiilistelisin polttelua sopivilla jointeilla.
On meinaas iha hitsin hyvän tuntust polttaa ku kodeiini toimii. :love:

Aijaijai kodukka on kyllä nannaa, siitä alkaakin jo olla pitkä aika kun se lämmitti minua :love:
tRip
Moderator

Post by tRip »

hatsi joskus pistää codin toimiin..
sillai.. löytää sen metyylimorfiinin lunkin letkeyden ja kehon euforian.
Mut ei yhtää liikaa.. ite ainakaa pysty yli 150mg nauttiin.. sivuvaikutukset vaa kasvaa.
Keep it unreal.

Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Tänään taas kodee :love:

Tulee 6 viikkoa viime kerrasta, 150 mg tarkoitus napata. :mrgreen:

Innolla iltaa odottaen 8)

EDIT: Piti taas hakee vanha kunnon Respect. :doh: Pystyny ku 100 ml juomaan mut jos kohisee vaik vast 10 min juomisesta! :up: :mrgreen: :mrgreen:
lappilainen

Post by lappilainen »

Kannattaako kodeiinia boostata diapameilla? Potentiaalisia vaaroja?

EDIT: Fuck it. Kohta lähtee 300mg kodeiinia ja 15mg valiumia. Ehkä kukkaakin.
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

lappilainen wrote:Kannattaako kodeiinia boostata diapameilla? Potentiaalisia vaaroja?

Kyllä se ainakin sedaatiota lisää, euforiasta en sitten tiedä :twisted:
lappilainen

Post by lappilainen »

Zubs wrote:
lappilainen wrote:Kannattaako kodeiinia boostata diapameilla? Potentiaalisia vaaroja?

Kyllä se ainakin sedaatiota lisää, euforiasta en sitten tiedä :twisted:
Nuokkumista kuulema lisää, sinivalossa sanottiin niin. Saa nähdä, raportoin oloja hetken kuluttua.

Bentsotolet : 0
Opiaattitolet : 0
lappilainen

Post by lappilainen »

Noniin. Mieto opiaattihan tämä on, mutta erittäin mukava. Ei tarvi (saa :() valveunia katsella jos ei tahdo. :) Diapam tekee sellasen efektin että hitusen koevmmat nousut, ei okseta vaikka ei makoilisi, ja katseen kohdistaminen pitkäksi aikaa tiettyyn pisteeseen tuottaa ongelmia. (silmät menee kieroon)

Ihan kiva kombinaatio!