Silokit ( P. semilanceata )

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
SadPanda
LD50

Re: Silokit ( P. semilanceata )

Post by SadPanda »

HEI CAMOOON! täälä on semiaikasemmin kylmiiyöpakkasiiii ja huonot oltavat ja tehoo tulee. ettekö te nyt perusjuttuja snaijaa :DD
Tääl tulee yöpakkaset niin paljo aikasemmin, niitä on paljo ja yöt on ihan sairaan kylmiä. jaku niitä sieltä HUURAN/KUURAN/ pakkaslumen alta kaivaa niin mitä ihmettä eikö mee jakeluu ;) <3

Edit: Viimisyksyn ekatrippi täältä kerätyillä semeillä oli niin visuaalinen ettei eteesä nähny. Vitummoisii patternei jne. Oon laittanu kavereille etelään täältä kerättyjä ja aina ovat olleet ihmeisssäään (ku jo 15 toimiii parempi enempi hyvin ku 50 e-suomen laimeeta semiä) daa <3
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

Shroomery wrote:The frost will not effect the potency, aside from the possibility of very slight diminishment if they have repeatedly frozen and thawed.
Sienet tuottavat sitäpaitsi vähemmän psilosybiiniä huonommissa oloissa (vertaa sisällä vs. luonnossa). Mutta hei, mulla ei menekkään "jakeluun", mistä minä tietäisin..
Last edited by Madi on Sat 07 Aug 2010, 12:08, edited 2 times in total.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

mitennä kasvatat sisällä silokkeja. :D huhhuhh etkainä oo oikiasti tosissaa
edit: Ja se nyt vaan on niin. Testaat niin näät. ja gedität. :)
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

Silokkejakin on muuten kasvatettu sisällä, mutta tuo oli yleistys psilosybiiniä tuottavista sienistä.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

noh, ihan sama. Muutaman kerran e-suomen sieniä syöny jotain 100-150 eikä ne sanonu mitään. ja tunnistan kyllä ihan 100% oikean jutun. Sit taas noita peltosemejä mitä tuolta kotoota landelta keräilly niin 15-25 saa aikaan tosi hienot meiningit, 100 kpl taas tulee ahneelle paskane loppu. Mut jooo. Ehkä se on nimenomaan se pelto että ne on vahvempia, ja todellakin pakkasella on kyllä imo. merkitys.. Koska sitä tohtii lättiä ettimään niitä ja on se nähty että yöpakkasten jälkeen niissä on tehot kohillaan. Ei jaksa alkaa pätemään eikä kyllä väittelemäänkää. Ehkä mä oon semisti taikauskonen tjsp tai muuten vaan hullu mutta on tämä niin monesti nähty ;D
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

Siis aivan varmasti paikalla on merkitys, sitä vain hain, ettei se ole korkeudesta riippuvainen. Eri paikoilla on eri genetiikka sienikannoilla, joka on muodostunut vuosien(satojen tai tuhansien) aikana. Ole onnellinen, että sulla on hyvä spotti.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

:) juu. Mä vaan oon oikeesti kelannu että niillä yöpakkasilla olis joku merkitys. Mut kaippa se on sit niin että niihin aikoihi niitä alkaa vaan löytymään enemmän ku on ollu jo yöpakkasia
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

SadPanda wrote::) juu. Mä vaan oon oikeesti kelannu että niillä yöpakkasilla olis joku merkitys. Mut kaippa se on sit niin että niihin aikoihi niitä alkaa vaan löytymään enemmän ku on ollu jo yöpakkasia
On sillä se merkitys, pakkanen on viesti rihmastolle, että nyt on "viimeinen hetki" tuottaa ne itiöemät. Itiöemien tuotto tosin alkaa jo, kun keskilämpötilat lähentelee 10 astetta. Ajattelin muuten itse kokeilla sisäkasvattaa silokkeja, kunhan saan yhden tuoreen sienen mistä kloonata. Saa nähdä miten käy. Tekniikat on kyllä selvillä.
Rastis
Lepakko
Location: I'm everywhere. I'm in the air you breath, and in the ground you walk on.

Post by Rastis »

oli hienoa kaverin kanssa kerättiin tossa pari päivää sitte kauheet läjät "silokkeja" jotka paljastui nyt nurmikirjoheltoiksi ja pistettiin kuivumaan -.-" oli se kyllä muutenkin liian hyvää ollakseen totta :D
"Kaikki tässä maailmassa on joko moraalitonta, laitonta tai lihottaa"
BrokenFinger
Lepakko

Post by BrokenFinger »

Rastis wrote:oli hienoa kaverin kanssa kerättiin tossa pari päivää sitte kauheet läjät "silokkeja" jotka paljastui nyt nurmikirjoheltoiksi ja pistettiin kuivumaan -.-" oli se kyllä muutenkin liian hyvää ollakseen totta :D
Kannattaa tosiaan olla varma mitä kerää. ;) Kunhan kerran on löytänyt oikeita semejä ei voi enää erehtyä. ja nyt on vielä melko aikaista alkaa keräillä kun ei ne tälläsillä helteillä etes kasva. :D
peltsi
OD

Post by peltsi »

Tohon suomen sisällä kasvavien silokkien vertailuun; Faktahan on että eripuolella suomea kasvaa erivahvuisia ja eritavalla toimivia silokkeja. Tottakai säännöllinen ilmasto vaikuttaa kasvuperään ja sienien tottumiseen erilaiseen ilmastoon. Mutta en silti sanois että mitä pohjosemmaks menee niin sitä paremmat silokit..kyllä eron huomaa myös muualla suomessa ja myös muualla etelämmässäkin on todella päräyttäviä silokkeja :wink:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
sienisalaatti
Karvakuono

Post by sienisalaatti »

Tämä postaus ei sinäänsä liity silokkeihin, mutta silokkeja keränneenä tunnistan kyseisen sienen.. kuitenkin päätin kokeilla psilocybe merdaria sieniä. kerätty pohjoisesta noin rovaniemen korkeudelta. lakki on hopea/kullan värinen, vanhempana hieman repeilevä päältä jossa näkyy valkoista pohjalla..

Näyttää tosipaljon silokilta, mutta ei ole silokki. Vaikutukset kuitenkin tuntuivat yhtä voimakkailta.. vaikka huhutaan, että tämä sieni ei ole aktiivinen niin kyllä minun kokemusten mukaan se on. Silokki tämä sieni ei varmasti ole, mutta heltat ovat samanlaiset ja lakki on yleensä suhteellisen isokin... (~3-4cm halkaisijaltaan suurimmat mitä olen kerännyt) Nämä sienet ei myöskään pahemmin väriä vaihda kosteuden mukaan kuten silokit.

Liitteeksi laitoin pari kuvaa.. Nämä sienet sisältävät psilosybiiniä ainakin pohjoisessa löytämäni..

Onko kellään muulla kokemusta muista toimivista madonlakeista kuin p. semilanceata?

meinaan p. merdaria on paljon isompi sieni ja kasvaa keräämälläni paikalla tosi isoissa ryppäissä.. Mitään eroa en silokkeihin verrattuna ole huomannut, psykedeelistä ja värikästä.

Pari kuvaa kyseisistä psykoaktiivista psylocybe suvun sienistä jotka mielestäni ovat p. merdaria sieniä. Väriltään kultaisia nuorena, vanhempana täysin hopeita ja hieman "repalaisen" näköisiä.
13082010048.jpg
13082010047.jpg
noi tatit ainakin toimi ihan kunnolla noin 1-1.5g annoksella. Olen syönyt noin 4-5kertaa näitä sieniä ja ei poikkea silokeista vaikutus juuri ollenkaan.. Toisaalta nämä ovat isompia ja kasvavat tosi isoiksikkin sieniksi. Yhdessä ryppäässä oli noin 15 sieniä parhaillaan. kasvaa hieman eri paikoissa kuin silokki, mutta myös pihanurmikolta näitä löytää helposti. ´

pistäkäähän kommenttia onko tullu syötyä muita sieniä ku p. semilanceataa? ;)

edit: kyseessä voi olla psilocybe stuntzii sieni tai ehkä Panaeolus subbalteatus, eikä merdaria.. en osaa sanoa.. vaikuttaa todennäköisesti, että kuvissa olevat ja sienet mitä olen syönyt ovat psilocybe stuntzii sieniä. toimivat kuitenkin.. tämän sienen voi helposti sekoittaa tappavaan g. marginata sieneen, joten sienien kerääjät olkaa varovaisia! Vaikuttaa että kyseessä on kuitenkin Panaeolus subbalteatus sieni kuvissa..
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

Ei tuo minun mielestäni näytä reunuskirjoheltalta (Panaeolus subbalteatus). Mutta niitäkin on niin kovin eri näköisiä. Mutta reilusti miedompia ne ovat kuin silokit (3-4 kertaa ehkä).
sienisalaatti
Karvakuono

Post by sienisalaatti »

Kuitenkin..

Asiaa tutkiskellessani kyseessä voi olla reunuskirjoheltta. Ovat kuulemma silokkien tapaan eri tehoisia eri puolella suomea. Vertailin netistä kuvia ja löysin yhden kuvan reunuskirjoheltasta, missä oli samanlaisia "repeämiä" kuin näissä ja. Märkänä näissä sienissä on tumma yläosa joka muuttuu kultaisen vaaleaksi ja lakin reunalla on ruskea rengas. kasvaa tosi isoissa ryppäissä.

kuitenkin. en ole vaa'an kanssa näitä syönyt, mutta silokkeja olen ja annokseksi arivoin sen 1-1.5grammaa.

Kuitenkin hyvin nuo toimii eikä ole ollut minkäänlaisia haittavaikutuksia ja vaikutus samanlainen kuin silokissa.

Kuvissa olevat sienet ovat hieman vanhentuneet jo auringossa ja kerätty kuivalla ilmalla ja useampi sieni oli tosiaankin jo kiiltävän hopean ja kullan värinen. itiöprintti on tumman violetti, jalka samanlainen kuin silokissa, juuri on sininen, heltat nuorena harmaita ja iän myötä tummia, epäsäännöllisesti meneviä, heltat ovat lakissa lyhyeltä matkaa valkoisia siitä kohtaa mistä jalka lähtee, aivan kuin silokissakin.

Vai voisikohan kyseessä olla p. stuntzii sieni?
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Onko tramal depot 1000mg miten fiksu jos on iltapäivästä ottanut ja jos söis tripin silokkeja tähän pääle? turvallistat? boostiiko? eikö tramalilla oo jotain tekemistä seretoniinin kanssa ja myös semeillä??? ainakin essoja oon syöny sienien kans ja se oli erittäin miellyttävä ja tripauttava setti.
Varjo

Post by Varjo »

Jep, pitäis tässä viikon tai kahden päästä lähtee sienestämään ihan kunnolla, riittääkö joku 30 per nassu vai mites? :confused:
Last edited by Varjo on Wed 18 Aug 2010, 00:20, edited 1 time in total.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Varjo wrote:Jep, pitäis tässä viikon tai kahden päästä lähtee sienestämään ihan kunnolla, riittääkä joku 30 per nassu vai mites? :confused:
Jotain semmosta vois olla syksyn eka trippi joo. Kuhan on varma että on oikeat tatit niin pitäs olla ihan hyvä määrä sillee ekaksi tripiksi tälle syksylle.
Viimesyksynä otin ite teenä 25kpl yöpakkasten jäliltä ja oli kyllä niin visuaalinen meno ettei eteesä nähny. En taida tänäsyksynä teenä ottaa ekaa trippiä.
Ja mietin että jos odottelis että tehot alkaa olla kohillaan ja ottaisi sen esim 50 tai 60 eli ihan rankat tripit ekaksi kun on tullu kokemuksia suomisienien kanssa niin paljon että pystyy hallitsemaan jo mieltä jotenkin paremmin ja ei turhia skitsoile eikä pelkää :D rakastan suomitatteja ja sitä kun ne antaa joka kerta enemmän ja enemmän ja jjoka kerta on ainut laatuinen :) <3
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

sienisalaatti wrote:itiöprintti on tumman violetti
Tämä ainakin sulkee pois reunuskirjoheltan, sillä sen itiölaskeuma on musta. Saattaisi olla tuo P. stuntzii.
sienisalaatti
Karvakuono

Post by sienisalaatti »

Madi wrote:
sienisalaatti wrote:itiöprintti on tumman violetti
Tämä ainakin sulkee pois reunuskirjoheltan, sillä sen itiölaskeuma on musta. Saattaisi olla tuo P. stuntzii.
Hyvin mahdollista, mutta kyllä nuo kolisee mukavasti.. oon kerännyt noin 15grammaa kuivaa jo talteen.. lisää pitää vielä kerätä. viikonloppuna sit pienet tripit taas ottaa. (:

tullu jo tälle syksylle/loppukesälle trippailtua useampi kerta näillä tateilla.. Nää on tosiaan kerätty 100km ylöspäin napapiiriltä.. mitä lie psilosybiinitatteja sitten onkin. :mrgreen:
Xkoo
Tuppisuu

Post by Xkoo »

Terve! Onko nämä taikatatit vaarallisia jos päällä on SSRI lääkitys? Siis fysiologisesti ajatellen? Mieleni on aika sekava aivan oletusarvollisestikkin, "selvinpäin". Vuosienkin jälkeen olen sativasta trippaillut ihan huolella (miedot egokuolemat, visuaalimatkat, ääniharhat, tuntoharhat, jne jne). Vahvempia psykedeelejä en ole aiemmin nauttinut mutta mieltäni on kiehtonut nuo semisienet. Osaako joku sanoa onko noilla selektiivisillä serotoniinin takaisinoton estäjillä kanssavaikutusta psilocybiinin kanssa?
lahke

Post by lahke »

onko joku jo löytäny tänä syksynä sieniä? kävin tuossa äsken tsekkaamassa tutun paikan, mut ei vielä sattunu silmään yhtään.. vaasan korkeudella.
sais jo kesä väistyä ja yöpakkasia kehiin!
BrokenFinger
Lepakko

Post by BrokenFinger »

Eilen kävin oulun korkeudelta katteleen vanhoja hyviä paikkoja eikä vielä mitään.. ilmoitusta tänne hyvät ihmiset että milloin ja mistä löytyny!
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

HEHEEE! kuusamomeiningit jeeees 122kpl löyty ja 25 meni massuuun ja infectedi soi.
Kyllä niitä taas alakaa löytymään. ;) eikä tarttenu kauan ettiä. HELJEEEH! :):) ;) :foil: :woh: :mrgreen: :mrgreen:
kilpikonna
Psykonautti

Post by kilpikonna »

Minkälainen paikka ja minkä kokoisia olivat semisi ????
Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg »

Aika pitkä topikki joten en jaksanut etsiä aiheesta. Niin minkä makuisia? Tai siis jos voisi johonkin verrata makua?
Paljon kyseinen tatti kiinnostaa mutta maku pelottaa. Nii ja myös sekin että tuohutuuko psilosybiini jos sienet esim laittaa nuudelikeittoon?
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
idfgho

Post by idfgho »

Ne maistuu... sienelle. Maku ei oo ollenkaan paha. Voi syödä ihan huoletta paljaaltaan, hörpätä vettä päälle niin menee helpommin alas, jos kuivattuna syö.
lahke

Post by lahke »

mun mielestä maistuu ihan herkkusienille :D siis ihan oikeasti nautittava maku, vaikka muutama kaveri siitä onkin yrskäillyt.. mausta siis. en voi ymmärtää...

mun mielestä niitä vois ihan hyvin syödä vaikkei niis psilo-aineita oliskaan, sen verran herkkua moontravyy.

edit: ooh.. löytyispä jo, viimeyönäkin kävin kattelemassa.. haluun jo soittaa sienijumalien kanssa kitaraa .D
realdelusion
Karvakuono

Post by realdelusion »

maistuu hyvin samalta ko haisee, miedolta. hyvältä! komppaan, vois napostella ihan muutenvaan
It doesn't matter where we go because I have already been there
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Vkl tuli poimittua etelä-pohjanmaalta reilut 200 semiä ja nyt oulusta toiset mokamat. Aikaahan meni hieman kauemmin kuin yleensä mutta kyllä niitä ihmiset löytyy! :mrgreen:
Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg »

Hyvä homma hyvä homma, elikkä nyt sitten katteleemaan vähän potentiaalisia paikkoja täällä etelä-suomessakin!
Toivottavasti jotain löytyisi 8)
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.