Tämä postaus ei sinäänsä liity silokkeihin, mutta silokkeja keränneenä tunnistan kyseisen sienen.. kuitenkin päätin kokeilla psilocybe merdaria sieniä. kerätty pohjoisesta noin rovaniemen korkeudelta. lakki on hopea/kullan värinen, vanhempana hieman repeilevä päältä jossa näkyy valkoista pohjalla..
Näyttää tosipaljon silokilta, mutta ei ole silokki. Vaikutukset kuitenkin tuntuivat yhtä voimakkailta.. vaikka huhutaan, että tämä sieni ei ole aktiivinen niin kyllä minun kokemusten mukaan se on. Silokki tämä sieni ei varmasti ole, mutta heltat ovat samanlaiset ja lakki on yleensä suhteellisen isokin... (~3-4cm halkaisijaltaan suurimmat mitä olen kerännyt) Nämä sienet ei myöskään pahemmin väriä vaihda kosteuden mukaan kuten silokit.
Liitteeksi laitoin pari kuvaa.. Nämä sienet sisältävät psilosybiiniä ainakin pohjoisessa löytämäni..
Onko kellään muulla kokemusta muista toimivista madonlakeista kuin p. semilanceata?
meinaan p. merdaria on paljon isompi sieni ja kasvaa keräämälläni paikalla tosi isoissa ryppäissä.. Mitään eroa en silokkeihin verrattuna ole huomannut, psykedeelistä ja värikästä.
Pari kuvaa kyseisistä psykoaktiivista psylocybe suvun sienistä jotka mielestäni ovat p. merdaria sieniä. Väriltään kultaisia nuorena, vanhempana täysin hopeita ja hieman "repalaisen" näköisiä.
13082010048.jpg
13082010047.jpg
noi tatit ainakin toimi ihan kunnolla noin 1-1.5g annoksella. Olen syönyt noin 4-5kertaa näitä sieniä ja ei poikkea silokeista vaikutus juuri ollenkaan.. Toisaalta nämä ovat isompia ja kasvavat tosi isoiksikkin sieniksi. Yhdessä ryppäässä oli noin 15 sieniä parhaillaan. kasvaa hieman eri paikoissa kuin silokki, mutta myös pihanurmikolta näitä löytää helposti. ´
pistäkäähän kommenttia onko tullu syötyä muita sieniä ku p. semilanceataa?
edit: kyseessä voi olla psilocybe stuntzii sieni tai ehkä Panaeolus subbalteatus, eikä merdaria.. en osaa sanoa.. vaikuttaa todennäköisesti, että kuvissa olevat ja sienet mitä olen syönyt ovat psilocybe stuntzii sieniä. toimivat kuitenkin.. tämän sienen voi helposti sekoittaa tappavaan g. marginata sieneen, joten sienien kerääjät olkaa varovaisia! Vaikuttaa että kyseessä on kuitenkin Panaeolus subbalteatus sieni kuvissa..