Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
User avatar
King Ink
LD50
Posts: 3910
Joined: Fri 10 Jul 2009, 11:38

Re: Alkoholi-topic

Post by King Ink »

Mutta muistakaan kuitenkin ''haters'' se että mikä tahansa päihde on oikein käytettynä varmasti maailman ihanin huume.
Mie oon saanut elämäni sosiaalisesti parhaista kokemuksista humalassa, oon tutustunut parhaiten ihmisiin ja viettänyt oikeasti parasta aikaa kavereideni kanssa.

Mut on tullut myös todettua että alkoholilla saa itsensä kyllä sekaisemmin kuin millään muulla tuntemallani aineella.
Henkilökohtaisesti. Lisäksi taitaa aika toxista olla, mutta se ei haittaa jos ei jokapäivä kittaa.

Edit: Musta myös vahvasti tuntuu et psykejenkäyttäjien/sauhuttelijoiden tavaksi on tullut huudella miten paska päihde alkoholi on, kai se on sitä vastustamista kun ei oo se oma lemppari laillinen.
SahkoinenVelho
Kameleontti
Posts: 770
Joined: Sun 27 Jun 2010, 21:17

Re: Alkoholi-topic

Post by SahkoinenVelho »

King Ink wrote:Mie oon saanut elämäni sosiaalisesti parhaista kokemuksista humalassa, oon tutustunut parhaiten ihmisiin ja viettänyt oikeasti parasta aikaa kavereideni kanssa.

Näinhän se on itsellänikin. Ehkä kyllä myös yhdet huonoimmista sosiaalisista kokemuksista. Mutta ainakin se lisää sosiaalisuutta, joka on minusta kuitenkin yleensä enemmän positiivinen kuin negatiivinen juttu :)
lonecell

Re: Alkoholi-topic

Post by lonecell »

King Ink wrote:Edit: Musta myös vahvasti tuntuu et psykejenkäyttäjien/sauhuttelijoiden tavaksi on tullut huudella miten paska päihde alkoholi on, kai se on sitä vastustamista kun ei oo se oma lemppari laillinen.
Pikemminkin alkoholin laillisuus ihmetyttää kuin "omien lempparien" laittomuus, niistä on kyllä suurin osa sitä varmaan ihan syystäkin.
SahkoinenVelho
Kameleontti
Posts: 770
Joined: Sun 27 Jun 2010, 21:17

Re: Alkoholi-topic

Post by SahkoinenVelho »

lonecell wrote:
King Ink wrote:Edit: Musta myös vahvasti tuntuu et psykejenkäyttäjien/sauhuttelijoiden tavaksi on tullut huudella miten paska päihde alkoholi on, kai se on sitä vastustamista kun ei oo se oma lemppari laillinen.
Pikemminkin alkoholin laillisuus ihmetyttää kuin "omien lempparien" laittomuus, niistä on kyllä suurin osa sitä varmaan ihan syystäkin.
Mun on pakko tarttua tähän vaikka menee vähän offtopiciksi. MINKÄÄN päihteen laittomuus ei ole ikinä hyvä asia. Ihmisellä tulis paitsi olla oikeus määrätä mitä omaan kehoonsa tunkee niin myöskään mitkään kieltolait ei ikinä oikeesti merkittävästi vähennä käyttöä tai ongelmia, päinvastoin lisää päihteistä koituvia ongelmia. Alkoholin käyttö on niin runsasta niin alkoholin kohdalla tämä vaan näkyy parhaiten, siksi se on laillista. Jos se laitettais laittomaksi niin ei ihmiset viinan juontia lopettaisi vaan alkoholista koituvat ongelmat nousisi ihan vitusti. Muitten huumeiden kohdalla sama, mutta ei päättäjät ole tätä vielä tajunneet ainakaan Suomessa, ehkä jonain päivänä vielä...
lonecell

Re: Alkoholi-topic

Post by lonecell »

SahkoinenVelho wrote:MINKÄÄN päihteen laittomuus ei ole ikinä hyvä asia.
No joo, laittomuus on ehkä väärä sana, mutta en toisaalta ole ihan kontrolloimattoman täyslaillistamisenkaan kannalla.
User avatar
King Ink
LD50
Posts: 3910
Joined: Fri 10 Jul 2009, 11:38

Re: Alkoholi-topic

Post by King Ink »

lonecell wrote:No joo, laittomuus on ehkä väärä sana, mutta en toisaalta ole ihan kontrolloimattoman täyslaillistamisenkaan kannalla.
Ei hei kukaan ole.
User avatar
Lautturi
Lepakko
Posts: 255
Joined: Wed 23 Jun 2010, 10:40

Re: Alkoholi-topic

Post by Lautturi »

Onkohan millään muulla substanssilla settaus niin merkitsevässä roolissa kuin etanolilla.........

Elämäni onnellisimman humalan olen viettänyt hyvin pienellä annoksella yksin taksin takapenkillä..

Joskus muinoin hommat luiskahti toisen vuorokauden puolelle joten yksin ohviisilla olin ja eikun neukkarin viinakaapille...
Takana parikyt tuntia mutta asiat olivat takana, eli homma saatettu onnelliseen loppuun (voittoon) siten että pahasti ylikierroksilla käyvä mieli päästi irti asiayhteydestä ja väsymys, nälkä ja kolotukset iski läpi koko voimalla.

Kahvimukiin puolet vodkaa ja toinen vettä. Ykkösellä alas ja uusinta...
Toinen muki ei enää alas kokonaan mennyt, eli kokonaismääräksi tuli kait jotain kuusi normivodkapaukkua...

Ulkona helteinen lämmin kesäyö jota evakkoon pääsin viileän taksin pehmeälle takapenkille....
Siinä vaiheessa kun kaupunki jäi taakse ja ympärillä oli peltoja, olin aivan käsittämättömän onnellinen.....

Takana onnistuminen joten oli lupa päästää irti, antaa asioiden olla, ajan pysähtyä, ihan vaan keskittyä nousuhumalaan jonka tyhjään masuun kiskottu vodka aloitti.
Auto tuntui imeytyvät yhdeksi tien kanssa ja lipui samettisen pehmeästi ja äänettömästi maaseudun peltojen halki....
Itse tunsin sulautuvani yhdeksi penkkien, ilmastoinnin ja pehmeän musiikin kanssa....

Hitto että olin onnellinen, vähän tämmöinen fiilis:
http://www.youtube.com/watch?v=4KP9PNSUME4
Niin, teen jäätä toisinaan, se ruokani sulattaa.
Jos tahtoisit paljon sulattaa, sinä oppisit jäätäni rakastamaan.
User avatar
Mushru
Moderator
Posts: 3003
Joined: Mon 05 Jan 2009, 20:31
Location: Stäshi

Re: Alkoholi-topic

Post by Mushru »

Alkoholi on saatanasta!
Pahan alku ja juuri ja paluuta ei ole!

Kännissä oon eniten tehnyt asioita joita kadun.
Silti tykkään dokata,harvemmin mitään perserupi-kännejä.

Alkoholilla on kyllä paras buustaa.
Kalja on parasta ja viina.

Peace!
. . . (--) °
User avatar
hurja
Lepakko
Posts: 177
Joined: Tue 29 Jun 2010, 10:24

Re: Alkoholi-topic

Post by hurja »

Mushruumis wrote:Alkoholi on saatanasta!
Pahan alku ja juuri ja paluuta ei ole!

Kännissä oon eniten tehnyt asioita joita kadun.
Silti tykkään dokata,harvemmin mitään perserupi-kännejä.
Mikään muu aine ei saa minua näin vitun itsetuhoiseksi ja masentuneeksi kuin tämä vitun paska. Muutaman bissen voi otta, mut jos kunnon känniä metsästää nii ei ei ei....

PS. Saatana on jees.
Tämä hetki... viimeinen NISTIRETRKI!
User avatar
effy
Karvakuono
Posts: 34
Joined: Thu 09 Jul 2009, 18:46

Re: Alkoholi-topic

Post by effy »

Juopottelu ei sovi mulle ainakaa yhtään mut krapula ja liskodiskot viehättää sen verran et kyl ne on pakko yleensä ainaki kerran viikossa hommata. Ei siin fyysises puoles niinkään mitään, narunjatkeeks ryhtyminen taas on vähän liiankin houkutteleva vaihtoehto jos erehtyy edes parina päivänä dokailee putkeen...

Itseasias nytki tekis mieli mennä ottamaan punssia naapuriin eikä tää ketju itseasias yhtään helpottanu kuumotusta, päinvastoin :jou:
Rekkamies
Karvakuono
Posts: 43
Joined: Sat 17 Jul 2010, 13:55
Location: Jyväskylä

Re: Alkoholi-topic

Post by Rekkamies »

King Ink wrote: Edit: Musta myös vahvasti tuntuu et psykejenkäyttäjien/sauhuttelijoiden tavaksi on tullut huudella miten paska päihde alkoholi on, kai se on sitä vastustamista kun ei oo se oma lemppari laillinen.
Ei mee ainakaan mulla noin, imo mikään ei oo parempaa kun kylmä olut kermasen älypullon jälkeen. :)
User avatar
King Ink
LD50
Posts: 3910
Joined: Fri 10 Jul 2009, 11:38

Re: Alkoholi-topic

Post by King Ink »

Rekkamies wrote:Ei mee ainakaan mulla noin, imo mikään ei oo parempaa kun kylmä olut kermasen älypullon jälkeen. :)
<3

Oon ruvennut nauttimaan oikeesti kaljan mausta tässä viimeaikoina,
(Dexman vika, se juotti liikaa kaljaa)

Eikä mul oo enää hirveesti mielenkiintoa vetää kännejä, pari olutta menee kyll tilanteessa kuin tilanteessa.
Eikä mikään ole parempaa kuin saunaolut.

Musta on hyvä kun alan päästä pois siitä tavasta juoda kännit tai kahdet joka viikonloppu.
Vapauttavaa.
User avatar
bom
Lepakko
Posts: 281
Joined: Sun 24 Feb 2008, 13:43

Re: Alkoholi-topic

Post by bom »

Nyt on kesällä kylmät drinkit maistunu. Rommia kolan kanssa. Ja tequila! Aikamoinen ero parinkympin ja neljänkympin hintasissa tequiloissa. Jos se ei o 100% siniagavee ni ei se kuulemma oo ku halpa jäljitelmä. Sen kyl huomas ku kokeili sijoittaa. Kyl na asteekit osas sekottaa koppaa.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
User avatar
peltsi
OD
Posts: 1033
Joined: Mon 11 May 2009, 22:53
Location: MuuMaa

Re: Alkoholi-topic

Post by peltsi »

King Ink wrote: Eikä mikään ole parempaa kuin saunaolut.

Musta on hyvä kun alan päästä pois siitä tavasta juoda kännit tai kahdet joka viikonloppu.
Vapauttavaa.
Komppaan täysin..vaikka tuleekin kyllä tissuteltua pitkin päivää aina viikonloppusin mut ei (yleensä) mee kännin puolelle. Toki on joskus kiva vetää ihan rehelliset kännit krapulaa myöten :mrgreen:
Refreshinggg..
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: Mon 21 Jun 2010, 20:26

Re: Alkoholi-topic

Post by Petri6 »

bom wrote:Nyt on kesällä kylmät drinkit maistunu. Rommia kolan kanssa. Ja tequila! Aikamoinen ero parinkympin ja neljänkympin hintasissa tequiloissa. Jos se ei o 100% siniagavee ni ei se kuulemma oo ku halpa jäljitelmä. Sen kyl huomas ku kokeili sijoittaa. Kyl na asteekit osas sekottaa koppaa.
Käsittääkseni tequilaa ei saa edes kutsua tequilaksi, jollei sitä ole valmistettu sataprosenttisesti siniagavesta. Muuten se olisi "vain" Mescalia. Itse en raaskinut viimeksi sijoittaa neljääkymppiä tax-freessa tequilaan ja tyydyin ostamaan Sauza Goldia. Mielestäni makueroja ei kuitenkaan erota yhtä selvästi kuin esim. vodkassa (josta esim. erinomainen Russki Standart Platinumkin maksoi vain 25e/litra, Imperiaakin olisi saanut noin 35e/litra), puhumattakaan viskeistä ja konjakeista.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
User avatar
bom
Lepakko
Posts: 281
Joined: Sun 24 Feb 2008, 13:43

Re: Alkoholi-topic

Post by bom »

Juup noin mäkin olen käsittänyt. Pitäis olla sataprossasta agavee ja valmistettu jossain tietyissä E-Amerikan maakunnissa tms että Tequilan Jumala lyö leimansa pulloon ja hyväksyy sen.
Mielestäni makueroja ei kuitenkaan erota yhtä selvästi kuin esim. vodkassa (josta esim. erinomainen Russki Standart Platinumkin maksoi vain 25e/litra, Imperiaakin olisi saanut noin 35e/litra), puhumattakaan viskeistä ja konjakeista.
Voip olla. Ei noita nyt niin paljon ole tullut litkittyä, ja harvemmin on varaa ostaa kalliimpaa. Kyl toi tequila oli ihan omaa luokkaansa siitä että sitä saattoi siemaillakin ihan sellaisenaan niinq viskityyliin ja se maistuikin yllättävän viskimäiseltä. Harvemmin noi viinakset niin houkuttaa mutta tota tekis mieli lisää, semmosta nektaria.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:DescubPulqueDF.JPG
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
User avatar
HenkkA_
Psykonautti
Posts: 80
Joined: Mon 15 Mar 2010, 13:45

Re: Alkoholi-topic

Post by HenkkA_ »

Viinaa tykkään juoda, kaljasta saa yleensä päänsäryn ellei sitten oo baarissa hanasta kylmää. Kävin just virossa ja viinaa tuli ostettua, tosin suurimman osan myin. 80% Viru valge on kova sana, mutta krapula seuraavana päivänä oli vittumainen.
Juon normaalisti tosi harvoin ja yleensä en saa alkoholista mitään mielyttäviä oloja. Mutta se johtuukin siitä koska juon niin harvoin. Oon huomannu, että jos juo pari päivää putkeen niin alkaa maistua ja kännit paranee päivä päivältä.
Bentsojen kanssa kännit on aina hyvät, mutta haittana muisti menee, tavarat katoo ja tulee hölmöiltyä.

Viimeks menin baariin 20mg oxycontinin ja millin xanorin jälkeen. Ei ollu yhtään rahaa, tarkotuksena oli mennä kuuntelemaan musaa, kun oli dj ilta ja siinä samassa kaveri lupas tarjota tuopin.
No ekan tuopin jälkeen loput xanorit naamaan ja otin rahaa lainaan kavereilta ja aloin kataa tuoppeja. Sitten muistikuvat alkaa hälvenee, mutta muistan tilanneeni viskipaukkuja kolme tai neljä alle tunnin sisään.
Tuloksena hukkasin avaimet kun kaatuilin pitkin kaupunkia ja olin sekoillut ja puhunut kaiken maailman paskaa muille. Onneks joku rehti kansalainen oli vienyt avaimet löytötavara toimistoon.
Xanori+alkoholi vie multa aina järjen ja olo on kun jumalalla. Sen seurauksena sitten aina tapahtuu jotain.
Imovane+alkoholi kombo on myös aiheuttanut kuningas olot, mutta tyhmiä ideoita ja paskan maun suuhun, joka on krapulan kanssa yhdistettynä vielä kauheempi kun normaalisti.
User avatar
BrokenFinger
Lepakko
Posts: 160
Joined: Fri 09 Jul 2010, 16:40
Location: Oulu

Re: Alkoholi-topic

Post by BrokenFinger »

Olin 6 viikkoa ilman mitään päihteitä eikä mieleni tehnyt ollenkaan viinaa koko tuona aikana savut ja pikkupsykedeelin poikanen olisi maistunut mutta eipä tullut napattua.. No nyt olin kaverini luona illalla istumassa muuten vaan ja muut joivat. Sitten eräs henkilö alkoi juottaa minua känniin ja en laittanut pahemmin vastaan join muutaman lasin boolia ja toivoin etten tule humalaan koska en pidä enää siitä tilasta ollenkaan. sitten hän alkoi juottaa minulle viinapaukkuja en tiedä miksi nyin ne mutta sen jälkeen olin aika tuhdissa humalassa.. Inhosin sitä tilaa ja halusin vain takaisin selvyyteen mutta se ei niin helpppoa olekkaan.. join vettä paljon ja menin aika pian nukkumaan ja näin aamulla totean sen jälleen kerran. En pidä alkosta pätkääkään. Ajatelkaa sitä ainetta, liuotin niinkuin bensa jota juomme että tulemme myrkytystilaan. Miksi samantien ei snorata pyykinpesujauhetta?
JOHNRAMBO
Karvakuono
Posts: 35
Joined: Mon 28 Jun 2010, 22:21

Re: Alkoholi-topic

Post by JOHNRAMBO »

itellä sama juttu en pidä alkosta yhtään välillä saan tyhmän idean lähteä ryyppäämään mut luovutan pari kaljan jälkeen.. mut sit taas noi kirkkaat, viski, rommi niitä juon mielelläni muutaman lasin kun on tarjolla varsinkin jos jonkun bentson saa kaveriksi.. ne vaan jotenki nousee päähän ihan eritavalla tulee kirkas hyvä nousu humala se on ihan jees :D mutta ei tota alkoilua tuu harrastettua ku ehkä kerran kuussa..
User avatar
Death
Apteekki
Posts: 451
Joined: Sat 21 Aug 2010, 11:48
Location: Helsinki/Tampere

Re: Alkoholi-topic

Post by Death »

Alkoholi on kyllä hieno aine. Sillä voi myös pilata elämänsä suhteellisen nopeasti. Mutta jos oikein käyttää niin se sopii jokaiseen kuosiin hyvin.
Itse juon alkoholia todella paljon. Nyt yritän saada sen vain sinne viikonloppuun. On menny täs viimenen vuosi siihen, että on kokoajan pieni humala päällä.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
User avatar
Mustikka
Karvakuono
Posts: 26
Joined: Mon 26 Jul 2010, 01:37
Location: Tampere

Re: Alkoholi-topic

Post by Mustikka »

Death wrote: Itse juon alkoholia todella paljon. Nyt yritän saada sen vain sinne viikonloppuun. On menny täs viimenen vuosi siihen, että on kokoajan pieni humala päällä.
Kuulostaa lupaavalta :D Absintti on hieno aine.
You are never too young to have vietnam flashbacks.
User avatar
_Melba
Kameleontti
Posts: 982
Joined: Wed 23 Sep 2009, 20:08

Re: Alkoholi-topic

Post by _Melba »

Mustikka wrote:Absintti on hieno aine.
Absintti on nice;) mennee päähän ja jalakoihin. Alkoholi on jees ku siit ei tuu ku yhen päivän pöhönä :D.
User avatar
Flood
Lepakko
Posts: 164
Joined: Fri 12 Feb 2010, 17:43

Re: Alkoholi-topic

Post by Flood »

Mustikka wrote:Absintti on hieno aine.
Varsinkin silloin, kun jaksaa tehdä sen oikein. (Vettä->louche, ja asiaan kuuluvalla absinttilusikalla sokeria)
Se rituaali joka siinä on kyl jotain niin hienoo ;)
"welcome to the world of your mindless life; away from the reality of your lifeless mind"
User avatar
psycoma
Lepakko
Posts: 228
Joined: Sun 26 Sep 2010, 22:35
Location: Tamperesteri

Re: Alkoholi-topic

Post by psycoma »

Shampanja jurri <3

Absintin "oikeita" nauttimistapoja tuntuu olevan just tasan yhtä monta, kun niitä tapojen kertojia.
User avatar
peltsi
OD
Posts: 1033
Joined: Mon 11 May 2009, 22:53
Location: MuuMaa

Re: Alkoholi-topic

Post by peltsi »

Agwa-koksuviina hollannista oli oikein hyvää ja vaikutukset oli kivoja :mrgreen:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
User avatar
medicineman
Lepakko
Posts: 240
Joined: Tue 19 Sep 2006, 09:30

Re: Alkoholi-topic

Post by medicineman »

psycoma wrote:Shampanja jurri <3

Toi on hyvä, todellinen pikakänni.

Tätä ketjua lueskellessa ja psyykkisestä darrasta puhuttaessa tuli ajoittain kivoja fashbackeja nuoruusaikoihin :heh: Mutta mutta, tässä rommin maku suussa pitänee vakavissaan todeta että noi morkkikset on lasten tauteja. Kai sitä jo lähtiessään tietää että mitä vaan voi tapahtua ja yleensä tapahtuukin. Näin vähän vanhempana siitä ei kai enää vaan välitä tai on vaan yksinkertasesti juonu muistinsa.
Fear is the price of imagination.
User avatar
Harold
Kameleontti
Posts: 751
Joined: Fri 02 Feb 2007, 13:35
Location: kehä III ulkopuolella

Re: Alkoholi-topic

Post by Harold »

peltsi wrote:Agwa-koksuviina hollannista oli oikein hyvää ja vaikutukset oli kivoja :mrgreen:

ei kyl omasta mielestä toiminu juuri mitenkään eroten normaalista viinasta :P tosin joinkin melko vähän, pari sellasta pientä pulloo vissii..


ainii ja miks mul noi quotet on aina tollasia eikä onnistu Ilmeisesti sait toimimaan, keskustelu tästä aiheesta poistettu - lonecell
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
User avatar
Usoda
LD50
Posts: 2083
Joined: Mon 29 Jan 2007, 05:06

Re: Alkoholi-topic

Post by Usoda »

Kyllä tää karhu aina koffin voittaa.. hyh älkää juoko koffia.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
User avatar
mattipatti
Psykonautti
Posts: 121
Joined: Tue 23 Dec 2008, 01:25

Re: Alkoholi-topic

Post by mattipatti »

mistä johtuu et ku on muutaman ottanu niin sen alku hyvän olon jälkeen tulee todella tylsää ja ahdistavaa? oon nyt tunnin juonu ja alkuun oli tosi mukavaa mut nyt tuli yhtäkkii hirveen tylsä ja ahistunu olo.. ei auta vaikka kuinka jois lisää.
User avatar
Death
Apteekki
Posts: 451
Joined: Sat 21 Aug 2010, 11:48
Location: Helsinki/Tampere

Re: Alkoholi-topic

Post by Death »

mattipatti wrote:mistä johtuu et ku on muutaman ottanu niin sen alku hyvän olon jälkeen tulee todella tylsää ja ahdistavaa? oon nyt tunnin juonu ja alkuun oli tosi mukavaa mut nyt tuli yhtäkkii hirveen tylsä ja ahistunu olo.. ei auta vaikka kuinka jois lisää.
Mulla oli joskus samaa ongelmaa. Siirryin kirkkaisiin, se autto :D
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...