14.6.2014: Herään hyvin nukutun yön jälkeen ja olen heti tietoinen mitä tänään on luvassa, nimittäin ensimmäinen trippi, jota olin odotellut jo vähän liiankin kauan. Lappuina toimi pikkuriikkiset "twins" -nimiset lippulaput, ehtaa happoa N. 150ug.
Ennen kun pääsi laittamaan lippulaput suuhun piti odottaa vielä yhden trippailijan saapumista tuttuun kaksioon, Vallilan viereen, jossa ollaan otettu useastikkin vaikka mitä doussia.
14:30: Odoteltu matkailija saapuu, ja siitäpä meni vain minuutti niin kaikilla matkailijoilla oli laput kielenpäällä, matkailijoita oli yhteensä 3, ja toinen heistä on myös vaulttilaisia. Vaulttilaisen nimi tässä stoorissa voisi olla vaikka Tomppa ja ei-vaulttilainen Mikko.
-Pientä jännitystä, odotan mitä tuleman pitää ja vaihdetaan vähän kuulumisia jne, odottelua, sitäpä.
N. 40min: Pinnoissa, seinissä, kaapeissa jne alkaa menemään "aaltoja" ja voi itse päättää missä niitä näkyy. Tekee mieli hymyillä kaikelle ja ei millekkään, tunnen itseni virkeäksi ja mielialani on erinomainen. Vaikutukset alkavat voimistua melko paljon nopeasti, nyt oli "nousut" ne tuli melkein samaan aikaan kaikilla.
Pientä levottomuutta esiintyi ainakin minulla ja Tompalla, pyörittiin ympäri kämppää, ei osattu päättää istutaanko vai kävelläänkö ja taidettiin ihan tosissaan pähkäillä sen 5-6minuuttia että mennäkkö istumaan vai ei. Yksinkertaisten päätöstenteko oli siis melko vaikeaa.
Alan jo vähän hahmottamaan minkälaista LSD on, mutta paljon oli vielä kokematta, koko päivä edessä. Kun nousujen "levottomuus" oli vähän hälvennyt alkaa anti-depressanttisin, huvittavin, syvällisin, lämpimin, turvallisin ja yksinkertaisesti MAHTAVIN "Olo" valtaamaan pääni ja kehoni.
Alussa tripillä jaksettiin tuijotella seinää johon tuli geometrista kuviota, joka ikäänkuin "eli" musiikintahtiin. Kyseinen kuvio oli tosi upean näköinen, ja Tomppa oli jo ottamassa siitä valokuvaa, joka oli melko huvittavaa.
Musiikki muutti kuviota ja loi kuviolle "sielun", vaikka kuvio ei ollut mikään hahmo vaan lähinnä sellainen tietynlainen graafinen poikkeuksellinen jatkumo se oli jotenkin erittäin sympaattinen ja herätti positiivisia ajatuksia minussa. Kyseinen kuvio oli koko tripin ajan lähes joka pinnassa jos jaksoi keskittyä, mutta vain taustalla. En tiedä oliko kuvio sama kaikilla matkailijoilla, enkä saa varmaan ikinä tietää koska oma kuvio oli ainakin niin yksityiskohtainen ja "vaikea" ettei sitä voi selittää.
Musiikin pystyi näkemään kuvion sielun kautta.
Välillä, kun kävelin kämpillä tuntui että olisin jokatoinen sekuntti metrin ja jokatoinen 2metriä. Röökiä teki mieli polttaa vartin välein, ja keskustelu oli erittäin mukavaa, nautinnollista, luonnollista, syvällistä ja ylipäätään kommunikointi oli vitun kova juttu.
Tripin ensimmäiset 2-3tuntia oli jopa melko pinnallisia, ajatukset, ajattelutavat, käsitteet asioista jne oli kyllä erilaisia ja välillä uppouduinkin ajatuksiin ja huomasin että hei, miten minun ajatukset ovat selkeästi jopa loogisimpia kun selvinpäin.
Iso punainen seinä, jossa haaleaa kuviota: IHAN VITUN SIISTI! Jumitettiin vartti parvekkeella Mikon ja Tompan kanssa SEINÄÄ. Se oli siistein seinä mitä olin ikinä elämässäni nähnyt, en olisi edes uskonut että mikään seinä maailmassa voi olla noin vitun mahtava. Ensinnäkin seinän koko oli hämmästyttävä, seinässä olevat valkoiset haaleat kuviot tai haaleutumat liikkuivat uskomattoman upealla tavalla. Seinä myös tuntui tulevan "ulospäin" ikäänkuin Seinä olisi itsestään 3-5metriä ulkona, hankala selittää.
No, päätettiin melko pian nousujen jälkeen lähteä ulos, itseasiassa päätettiin vaihtaa kämppää. Voin sanoa että uloslähteminen oli melko urakka, kun oli vähän sellaista ihmetystä kaikilla et: Lähetäänkö me NYT? Ja itsekin tarkistin moneen kertaan jäikö mitään ja näin, sit 5-10min ulos-yrittämisen jälkeen Tompalla alko menemään hermo sähläykseen, ja tehtiin sitten äkkilähtö, tosin ei kehdattu jättään Tompan melkeintyhjää Dr. Pepperiä ihan yksin asunnolle.
Astutaan rapusta ulos, ja tajusin heti että vittu tää on cool.
Käveltyämme sporapysäkille päin ja huomattuamme sporan lähdemme kävelemään sinne että kerkeämme. Sillä hetkellä minulla oli tärkeämpääkin tekemistä kuin ehtiä niinsanottuun "raitiovaunuun" jota kutsuin vihreäksi hökkeliksi. Nimittäin pysähdyn yhtäkkiä, sanon että nyt on pakko pysähtyä laittamaan reppu paremmin selkään ja tasku kiinni ettei puhelin pääse tippumaan. Lähdetään kävelemään ratikkaa päin, "JUOSTAAN!".. Okei juostaan. *juoksua* EI JUOSTA! *pysähdys ja tuijotus* JUOSTAAN!!! *juoksua*.
Alamme pohtimaan Tompan kanssa että mitäköhän järkeä päivittäin hiisaamisessa on, ja miksi niin tehdään, ja miksi hän itse tekee sitä?
Tulimme lopputulokseen, että ei siinä mitään järkeä olekkaan, mutta se johtuu siitä ettei ole parempaakaan tekemistä. Pitäisiköhän sitä hankkia? Parempaa tekemistä nimittäin. Lainatakseni Tomppaa: "Ei olisi kiva kolmekymppisenä herätä siihen todellisuuteen, ettei ole saavuttanut mitään elämässä ja aika on mennyt nihkeän yksiön seinien tuijottelemiseen pilvessä."
No, ei tilanne ole niin paha lähelläkään vielä, mutta pitää muistaa tuo kela, ettei niin pääse ikinä tapahtumaan.
Istahdamme vihreän hökkelin sijasta bussiin, joka oli varsin mielenkiintoista. Sitä tunnetta ei todellakaan voi kuvailla kun on hapoissa ja bussissa/julkisessa kulkuvälineessä. Tilanne on mahtava, outo, huvittava ja hemmetin upea. Mikko sai parit naurukohtaukset bussissa, se huvitti entisestään tilannetta, hymy oli erittäin leveä Tommin ja varmaan minunkin kasvoilla ja naurahtelin itsekkin vähän.
uh.. Upeaa katsoa ikkunasta ulos. Täähän on aika upee paikka tää maapallo!
Jäämme vaasanaukion vierellä olevalla punnitse -ja säästä kaupan vierellä, ja lähdetään hakemaan avaimia vähän isompaan kämppään, kämpänomistaja ei ollut paikalla ja irtos todellakin kyllä respektit että heitti avaimet meille vaikka itse ei ollut sinä vuorokautena sinne tulossa. Matkalle mahtui yksi WOW!! efekti, en itse edes tiedä/muista muutakun että kaikki katsoi yhtäkkiä taakse ja tietynlainen KÄÄK -Fiilis tuli muistaakseni TYHJÄSTÄ. Katsoimme kaikki vaan samaanaikaan oikealle/taakse jossa oli ehkä 5-10metriä korkea kukkula.
Julkiset kulkuvälineet (Paitsi metro) oli erittäin mielenkiintoisia ja niissä oli nautinnollista vain istua.
Lähdimme säätämään muutaman gramman hatsia, koska porukkaan liittyy yksi ei-trippailia, oltiin sovittu näkemisestä jo etukäteen ja koska kyseessä oli varsin lungi henkilö, minua ei haitannut yhtään. Ainoastaan harmitti se, että olisin mielelläni jakanut hänenkin kanssa tripin, mutta meni se näinkin.
Hatsisäätö ei mennytkään niinkun piti, ja siihen meni N. 40-50min aikaa jolloin pistin merkille yhden asian hapossa: Tunnet ruumiisi paremmin kuin koskaan, kiinnität huomiota jokaiseen liikkeeseen ja eleeseen, kaikki on harkittua ja hallittua. Se alkoi vähän jo oikeastaan ärsyttämään kun piti miettiä että "Mitenköhän mä nyt pidän tätä tupakkaa mun kädessä, missä asennossa pidän kättä, astunko yhden askeleen lähemmäksi ihmisiä" jne jne.
Tuntemattomat henkilöt tuntui erittäin turhilta ja ulkopuolisilta, ja jotenkin tuntui että tietynlainen happokommunikaatio-yhteys pitää "sulkea" pois päältä. Erittäin hankala pukea sanoiksi.
Junassa käy vähän huono tuuri. Joku melko vahvasti humalassa oleva henkilö istuu meidän viereen, alkaa selittämään jotain turhia juttuja jotka ei kiinnosta vittuakaan, tunkee naaman eteen jotain youtube videota josta kuului pelkkää kahinaa. AAAARGH. Tomppaa ja minua se kävi jo ärsyttämään, näin tompan mielipiteen humalaisesta tompan silmistä, ja hänkin sanoi että pystyi lukemaan ajatukset minun päästä.
Käsitteet: Raha: Tuntui turhalta, tuntui jopa surrealistiselta miten niin monet ihmiset juoksee rahan perässä, miten turhaa raha on ja miten ihminen on rahan orja. Raha oli siis merkityksetöntä käytännössä, tiesin kyllä että sillä voi ostaa kaikkea hyödyllistä ja näin mutta siis no, näitä "käsitteitä" on vaikea kuvailla sanoin kun ne eivät olleet pelkkiä ajatuksia. Se oli sen hetkinen oma näkemys rahasta, se oli roskaa. Esmes: Pidin Pukinmäen alepassa viiskymppistä kahden sormen välissä ja käsi ojennettuna, en olisi paljoa enempää helpottaa rahan nappaamista, mutta jos joku sen olisi ottanut olisin varmaan luullut sitä tripiksi, miten voi olla MAHDOLLISTA että toisen tavara viedään ?
Tomppakin siitä jotain sano että Cmoon, ollaan puksussa, etsä noin voi pidellä rahojas vaikka olis kuinka hapoissa tahansa Tms.
Huumeet: Puhun nyt melkein mistä tahansa muista huumeista paitsi LSD:stä ja Pajarista. Huumeet olivat jopa vastenmielisiä, sekin huvitti miten ihmiset, ylipäätään ihmiset ovat olleet aina niin päihdehaluisia? Miksi? miksi??? Tuli myös mieleen, että reflanen ihminen on POHJALLA ja pahasti. Tätä käsitettä on mahdoton kuvailla, yritin silti.
Kello: Aika, ajataju oli muuttunut. Se tuntui paljon paremmalta ja oikeammalta "vaihtoehdolta" (Joka oli silloin ainot) kuin tämä tavallinen kello. Se oli tässä ja nyt, aika, se on tässä, aika on melkein käsinkosketeltavaa. Kello ei ole sama asia kuin aika. Ajantaju muuttui myös niin, että röökillä kun kävi, se saattoi tuntui helposti 15minuutilta. Sitten vaikka 20minuutin bussimatka voi tuntua parilta minuutilta.
Kun LSD oli laskemassa, poltettiin pajaria senkin uhalla että ahdistusta saattaa pukata.
En osaa sanoa oliko se hyvä vai huono idea, mutta sen vaan sanon, etten ikinä elämässäni ole ollut niin diipeillä, ne ei ollut enään ajatuksia koska se meni niin syvälle. Oli mielikuvia, tunteita, ja ehkä vähän ajatuksia. Tajusin että hei, mä elän NYT enkä viiden minuutin päästä. Samalla tunsin itseni tosi mitättömäksi, mutta ihmettelin itsekkin että miten helvetissä mun ajatukset pysyy kasassa, vaikka mulla on jotain vitun teorioita universumista ja mailmankaikkeuden toiminnasta. En edes epäillyt niitä, ainakaan heti. Pajari laski myös huomattavasti lsd:n mahtavaa sosialista puolta, johon kyllä VARMASTI vaikuttaa seura.
Sanon vielä loppukevennykseksi, että se päivä on ollut yksi parhaimmista pitkään aikaan. Suosittelen todellakin LSD:tä ainakin niille, jotka pitää itseään pintaa syvällisempänä henkilönä ja näin, uskoisin että sentyyppiset henkilöt saavat/ tulevat saamaan tästä erittäin paljon enemmän irti. LSD: Kevyt(huom, dose) tutkimusmatka omaan mieleen, ja löydöksiä löytyy yksilöllisesti, mutta niitä voi olla paljonkin. Ei siinä, olihan se ihan kokemuksenakin MAHTAVA!
Lässynlässynlää: Jätän tämän nyt vähän kesken, koska olen vähän pettynyt omaan ulosaantiini. Jo matkoilla mietittiin Tompan kanssa ettei tästä yksinkertaisesti voi väsätä trippistooria ei vaan voi, otin haasteen vastaan ja no.. Onnistu miten onnistu, mutta meni kyllä LSD Sijalle #1 doupeissa. Tai ei tää ees oo douppi, miksi tästä on levitetty niin paljon valheita ? Näen tässä suuren potentiaalin lääketieteessä jne, tulevaisuudessa.
Keskikaljaa alepasta, viinaa alkosta ja LSD mafialta... Eh.. Mikä meni vikaan?
1kela vielä: Käveltiin Bongi kädessä ulkona, ja se tuntui täysin luonnolliselta, koska bongin käyttö oli yleistä ja muutenkin, bongi on mukava kaveri.
Tuntui epätodelliselta että jotkut vitun haalarimiehet pystyisivät pelkästään tämän mukavan kaverin takia tutkimaan meidät, ja löytämään vaikka LSD- lapun minulta, viedä minut väkisin jonkun vitun saastuttavan sinivalkosen härdellin likaiseen takakoppiin, ja siitä putkaan, kalterien taakse, pieni koppi. Rikos: Yhteiskunnan typerien sääntöjen kyseenalaistaminen.
Hmm.. Toi kyllä piti muuttaa sanoiksi, koska näin tuontyyppisen kuvajatkumon/tuntemuksen silloin, eikä ne ollu sanoja. Mutta mitään ei käynyt, ja ajattelin tuon alle sekunnissa, tykkäsin bongista. Symppis
Trippi oli oikeasti erittäin rakentava, yhtä suurta mystista juhlaa.
LSD