Unien näkeminen ja uudelleen kokeminen psykedeeleissä

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Team-aita
Karvakuono

Unien näkeminen ja uudelleen kokeminen psykedeeleissä

Post by Team-aita »

Näkeekö/kokeeko/muistaako kukaan muu unia lapsuudesta deeleissä. Itse lähes jokaisella deelireissulla muistan yksityiskohtaisesti jotain lapsena näkemiäni unia ja ne tuntuu monesti niin aidoilta kuin oikeisti näkisi unta.

Tähän mennessä jokainen psykedeeli jota olen koittanut on saannut minut muistamaan unia edes jonkin verran. HBWR:stä olen kaikista syviten uponnut unimaailmaan.
frapathea

Re: Unien näkeminen ja uudelleen kokeminen psykedeeleissä

Post by frapathea »

Eipä oo koskaan deeleissä uni tullut. :D

Muistatko siis vasta vaikutuksen alaisena nähneesi moisia unia? Valemuistoja syntyy nimittäin äärimmäisen herkästi ja uskoisin psykedeelien vielä tehostavan ihmismielen herkkyyttä moiseen.
zerk

Post by zerk »

Mä olen sienissä pariinkiin otteeseen elänyt uudestaan mieleen jääneitä unia. Tää on siis tapahtunut ihan hereillä ollessa mut oon vaipunut johonkin aika syvään transsitilaan ja havahtunut pian. Tosi mielenkiintoisia kokemuksia.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Varsinkin dmt tyyppiset deelit aiheuttaa aika nuutuneen olotilan eikä niin stimuloivaa. Mistähän sekin johtuu osaaks kukaan selittää? Oon joskus suoraan sanottuna vain pudonnut huasca tripillä enkä herättyäni oikein muistanut siitä mitään, kävin vain oksentaan kaiken keskellä ja muuten meni vain kaikki ohi. En ollut silloin, kyllä fyysisesti ihan parhaassa kunnossa vain takana oli pikkaisen alkoholin kittausputkee tai jotain tollasta.

Mut joo. Voisin uskoa, että toi on jotenkin mahollista en oo ite kokenut, väittäisin harvinaiseksi. Aika usein dissoissa tulee sellaisia "halluja" tai miksikä niitä dexmimaailmaa silmien alla kuvailee, että tulee nähtyä ja koettua sellaisia juttuja joita on päivän aikana ollut ja käynyt läpi. Monesti oon esim työpäivän jälkeen heittänyt jonkun ison dosen dexmiä tyyliin 1800 mg, niin käytännössä kävin sen työpäivän uudestaan läpi. Dissomaailmassa menin työpaikalleni leijumaan sen kattoon ja kattelin, kuinka ihmiset teki töitä siellä ja yleensä seurasin, kun joku teki samaa työtä kuin itse.

Rupesin just kelaan, että deelien tuoma ajattelu tyyli muistuttaa ehkä aika paljon samaa, mikä meillä menee unissa. Aivot järjestelee asioita paikalleen ja käy vanhoja asioita läpi, deeleissä varsinkin omat henkiset ahistukset ym saattaa tulla esiin, mut mua kiinnostais tekisko uneliaat deelit samaa kuin uni oppimisen kannalta? Dissot myös sekä tietenkin opiaattien valveunet varsinkin.

Ois jännä kokeilla, että jos tekis jonkun pitkän harjoituksen kitaralla, vaik sellaisen, että opettelee jotain skaalaa ulkomuistiin sen jälkeen, kun lopettaa niin tauko puuhaksi ottaa deeliä. Sit, kun taas pystyy soittaan ottaa toisen harjoituksen ja seuraavana päivänä testailee miten opitut asiat on siirtynyt omaan muistiin.

Jonkun opiskelun ohessa ottais tasasin väliajoin tauolla 5-meo-dmteetä joka toimii just sen 15-30 min noin tunnin päästä viimeistään olo on jo tasoittunut niin, että kykenee jatkaan normi touhujaan keskittymiskykykin pitäis olla kohalla. En tiiä, voisko toi olla sellaista tehokasta tauko hetkeä joka auttais asioita nopeammin just kehittyyn muistissa, kun isot annokset 5-meo-dmteetä pistää itteni aika syvään uneen. Kaikki uneliaat deelit eli eniten dmt ja sen muut muodot, isot annokset jotain 2c-ceetä vois tehä kyllä aika unta muistuttavan tilan. Voisko niillä tehostaa omaa muistia, koska ne vie unenkaltaiseen tilaan? Vaik ne deelit ei sinällään toimi samoihin reseptoreihin kuin muistin toiminta suoraan ja esim dissoista muutenkin sanotaan, että ne ei tee hyvää muistille, mut jos puhuttais nyt vain lyhyen ajan käytöstä.

nyt menee vähän off topikiksi
Ite välillä käytin deelejä tiiviissä musiikin harjoittelussa apuna. Siis nyt puhun siitä OIKEASTA harjoittelusta jota ammattilaisetkin tekevät. Keskittymiskyky oli monesti huono, mutta tietyssä vaiheessa trippiä huomasi monesti, että pystyi ajatteleen erilaisia tapoja esim hahmottamaan kitarankaulaa erilailla kuin yleensä. Yleensä vaik happotripin aikana 8 tunnin soitto reeni oli tosi hankalaa, soittoa pystyi tekeen noin puolen tunnin kerralla jos sitäkään keskittymiskyvyn puutteesta. Energiaa kumminkin oli sillai ja normaalia paremmin tietenkin hereillä. Kaikki biisien soittaminen ja vaikka backing trakkien päälle harjoittelu onnistui tosi hyvin, mut siinäkin nopeasti tuli se olo, että pitäis tehä jotain muuta välillä. Liian säätämiseksi meni.
Sinällään loistava tapa kumminkin pitää pikkaisen rennompi "työpäivä" nauttien psykedeeliä siinä töiden lomassa jos ei ole mikään tärkeä päivä tehä jotain hyvin tai voi ottaa lunkisti, silti joutuu vaik tekeen jotain asiaa vähän niin se deelin ottaminen siihen oheen voi joskus olla tosi kehittävää ja vaihtelua varsinkin liian arkiseen työhön. Ei lähe sillai trippaileen vain vetää psykedeelisen kahvi annoksen asenteella.

Jännä ois myös tollaiseen harjoitteluun vaik kombottaa tyyliin happoo ja amfetamiinia pikkaisen, kattois sit jos pystyis keskittyyn paremmin ja tekeen arkipäiväistä touhua "tehostetummin". Parasta ite ainakin muusikkona tollasis harjoitus päivissä oli se, että a) se poisti tunteen, että tää on taas tämä tylsä rutiiniharjoituspäivä b) antoi sellaisia hetkiä jotka oli sellaista vähän out of box ajattelua eli "jeesas luovuutta"...
zrrl
Apteekki

Post by zrrl »

Vähän offtopik mutta oon muutaman kerran huomannu tiiviimmän dissokuurin jälkeen aloittaessani selvistelyn, että päähäni pälkähtelee useita kertoja päivässä sellasia nanosekunnin mittaisia fläsäreitä joistain asioista, joista on hieman vaikea saada otetta mutta saan kuitenkin paikannettua ne uniin jotka olen nähnyt kuukausia tai ehkä jopa vuosia aiemmin. Vähän friikahtanut olo tulee tästä. :foil:
frapathea

Post by frapathea »

zrrl wrote:Vähän offtopik mutta oon muutaman kerran huomannu tiiviimmän dissokuurin jälkeen aloittaessani selvistelyn, että päähäni pälkähtelee useita kertoja päivässä sellasia nanosekunnin mittaisia fläsäreitä joistain asioista, joista on hieman vaikea saada otetta mutta saan kuitenkin paikannettua ne uniin jotka olen nähnyt kuukausia tai ehkä jopa vuosia aiemmin. Vähän friikahtanut olo tulee tästä. :foil:
Jos haluutte tosissaan varmistua tällaisten todenperäisyydestä, alkakaahan kirjoittaa joka aamu unipäiväkirjaa. Vaikket muistaisi mitään, kirjoita vain "en muista mitään" tai jos muistaa vain vaikka jonkin värin, niin kirjoittaa sen sitten. Jos kirjoittaa käsin, voi tekstin myöhemmin naputella koneelle omaan tiedostoonsa, josta voi sitten esim. avainsanojen perusteella etsiä myöhemmin tällaisten flashbackien ilmetessä, onko todella nähnyt tällaisen unen, vai onko kyseessä mahdollinen valemuisto (mistä ei tietenkään voi varmistua ellei ole koko elämäänsä kirjannut unia, mutta ainakin todellisista fläsäreistä voi). For science!

Mulla on joitain teorioita tätä ilmiötä koskien, mutta kertonen niistä enemmän saatuani ne järkevään ja ymmärrettävään muotoon raapusteltua.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote: onko todella nähnyt tällaisen unen, vai onko kyseessä mahdollinen valemuisto
Joo ois tosi kiinnostavaa jos tripeillä selvästi tulisi samat jutut vastaan, kuin unessa. Tripit on niin unenkaltaisia loppupeleissä, että helposti voi just luulla nähneensä siitä asiasta unta jossain kohtaa. Voisin johonkin dissoihin ennemmin tollaisen nähdä tapahtuvan, mut hyvin monesti ihmiset luulee näkevänsä saman unen uudestaan toiset taas kyllä näkee niitä oikeasti, mutta joo mieli tekee noita valemuistoja herkästi.
Team-aita
Karvakuono

Post by Team-aita »

frapathea wrote:Eipä oo koskaan deeleissä uni tullut. :D
Vielä tarkennan. Siis en ole konkreettisesti siis nukkunut deeleissä, mutta jossain transsitilassa joka muistuttaa unta. Näen muutenkin todella paljon unia ja muistankin niitä paljon.