Salvia Divinorum ensimmäiset kerrat

Salvia Divinorum
deimos
Tuppisuu

Salvia Divinorum ensimmäiset kerrat

Post by deimos »

Sain eilen käsiini gramman 10x salvia extractia ja olen polttanut sitä nyt yhteensä 4 kertaa, kahdesti eilen ja kahdesti tänään. Jokaisella kerralla poltin noin 0.1 grammaa (jaoin gramman kasan 10 yhtä suureen osaan). Aikaisempaa kokemusta ei ole mistään psykedeeleistä, ainoastaan hamppua olen poltellu reilummin. Ennen salvian hankkimista luin paljon tietoa ja trippikertomuksia mm. erowidista ja sagewisdom.comista ja todellakin halusin kokea sen vaikutukset itse, minua myös kiinnosti paljon se että salvia voisi opettaa ja auttaa ymmärtämään asioita.

Ensimmäisellä polttokerta tapahtui kotonani sohvalla istuen, bongia ja tavallista sytkäriä käyttäen ja erään kaverini valvoessa toimitusta. Oli hiljaista ja hämärää mutta ei pimeää ulkona vielä vähän paistavan iltaauringon vuoksi. Katsoin kelloa ja otin bongista savut kokoajan liekittäen pesää ja aloin laskemaan sekunteja... kahdenkymmenen kohdalla aloin tuntemaan jotain ja puhalsin savut ulos. Aluksi tunsin kummallisen sulautuvan ja kylmän tunteen jaloissani ja käsissäni sekä näkökenttäni tuntui alkavan liikkumaan ja jakautui tavallaan tasoiksi vaakasuunnassa. Katsoin edessäni istuvaa kaveriani ja olin jotenkin unohtanut että mikä tämän tilanteen tarkoitus on, mitä minun olisi tarkoitus nyt tehdä tai että miksi tämä tapahtuu. Muistan ajatelleeni että kaverini kysyi minulta jotain mutta en muista hänen kuitenkaan sanoneen mitään, muistan myös hänen ottaneen bongin kädestäni ja siinä vaiheessa en enää ymmärtänyt että mitä eroa bongilla ja esimerkiksi polvellani on. Ajatukseni alkoivat käymään läpi erilaisia asioita ja esineitä ja tuntui kuin minun pitäisi aina valita niistä jokin mutta en ollut varma miksi. Kokoajan myös ajattelin että oloni ei ole tarkoitus olla tälläinen ja oli myös tunne että minun olisi tarkoitus lähteä jonnekkin. Tässä vaiheessa en enää muista nähneeni mitään tai ainakaan en keskittynyt siihen koska mieleni täyttivät kummalliset ajatukset valinnoista (ikäänkuin sysäsin syrjään aina edellisen valinnan jonka jälkeen tuli uusia vaihtoehtoja) joista yritin selvitä nopeasti että pääsisin lähtemään. Tätä jatkui jonkin aikaa jonka jälkeen ajatukseni alkoivat selkeytymään ja palasin todellisuuteen. Noin 5 minuuttia oli kulunut polttamisesta ja olin jostain syystä yltäpäältä hiessä.

Jälkeenpäin olo oli aluksi vielä hieman sekava mutta sitten hyvin rentoutunut ja miellyttävä. Kaikki aikaisemmat jännittyneisyyden tunteet olivat poissa ja mieleni oli rauhallinen vaikkakin hieman hämmentynyt.

Salvian vaikutukset eivät todellakaan olleet sellaisia kuin olin odottanut. Ensinnäkään en ole nähnyt mitään värejä tai fraktaaleja tms. tai yleensäkään mitään ylimääräistä vaan kaikki jo valmiiksi olemassa oleva alkaa muuttua tai näen sen eri tavalla (paitsi nyt viimeisimmällä kerralla eräänlaisia aaltoja mutta siitäkään en ole varma että oliko se vain pelkkä ajatus, tai onko sillä oikeastaan edes mitään eroa). Lisäksi vaikutukset ovat paljon fyysisempiä mitä olin kuvitellut ja nyt olenkin jotenkin alkanut ajattelemaan että fyysinen maailma onkin oikeastaan vain mielen osa tai jatke. Jokaisella kerralla samantyyliset ajatukset, kuten "valinnat" ja lähteminen jonnekkin (en tiedä mihin), ovat toistuneet. Jokaisella kerralla myös unohdan aluksi mistä se olo johtuu ja uppoudun ajattelemaan niitä omituisia ajatuksia niin syvästi että en oikeastaan muista nähneeni selvästi mitään enkä ole varma ovatko silmäni olleet auki vai kiinni.

Kokemukset eivät ole epämiellyttäviä mutta eivät kyllä erityisen mukaviakaan ja jokaisella kerralla kyllä hieman kuumottaa ottaa sitä, mutta aion silti jatkaa kokeilua. En kyllä oikein tiedä että paljonko sitä pitäisi (uskaltaisi) seuraavaksi ottaa. Haluaisin päästä ns. toisiin ulottuvuuksiin ja kokea kunnolla mitä salvialla on tarjottavana.

Kiitos jos jaksoitte lukea tänne asti ja anteeksi jos tekstini on hieman sekavaa.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Ei ollenkaan, varsin miellyttävää lukemista. Ehkä tuo tunne että "sinun pitäisi lähteä jonnekkin" tulee siitä että juuri jännität, etkä osaa antaa itseäsi salvian vietäväksi. Tällöin kokemuskin jää jotenkin puolitiehen, ja siitä ehkä tuo olo johtuu.

Kokeile ennen seuraavaa kertaa psyykata itseäsi. Älä aseta mitään odotuksia, vakuuta itsesi että vaikka mitä tapahtuisi niin 10minuutin päästä trippi alkaa jo loppua, eikä tarvitse jännittää mitään.

Salvia on kyllä aivan mahtava substanssi, yksi suosikeistani.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Ei tosiaan ollut yhtään sekavaa :)

Samaa mieltä siitä, että salvia ei ole mitenkään erityisen mukava aine, mutta erittäin mielenkiintoinen.
"Vaikea saada toimimaan" saattaa tosiaan littyä aika kiinteästi korkeisiin odotuksiin, powergrowerilla olikin hyvät ohjeet siitä pääsemiseen.

Itse yleensä olen ottanut kaksi hittiä peräkkäin, ensimmäistä pitänyt 20-30 sekuntia sisällä ja heti perään seuraava.
Ahab

Post by Ahab »

Hyvää juttua. Muistan joskus lukeneeni melkein samanlaisesta vaikutuksesta että pitää valita vaihtoehdoista mutta tuossa tarinassa valittavina taisi olla valokuvia elämän varrelta.
Enimmäkseen huonosti on mulla toiminu ja tekisin jo mieli jotain ekstraktia kun en ole muuta kuin lehden vaikutuksia tutkinut.
Kuumotus
Lepakko

Post by Kuumotus »

Jees stoori oli. Alkanu itteäkin kiinnostamaan kunnolla toi Salvia viimeaikoina, kun oon lukenu näitä stooreja ja kattonu trippivideoita. :)

Voisi vaikka hankkia.
4:20
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Tutunkuuloista settiä nuo ajatuskulkusi, veikkaan että ajan myötä voivat hallutkin tulla kuvioihin mukaan. 8) Salviahikoilu on varsin yleistä.
Exaile
Karvakuono

Post by Exaile »

kuullostaan todella kiinnostavalta, olen jo itsekkin kauan halunnut kokeilla salviaa.,.
Steadler
Tuppisuu

Post by Steadler »

Tästä tulikin mieleeni tietääkö kukaan onko Salvia hollannissa laillista? Vai lääkeraakaaine suomen tapaan? ;P
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

On laillista, ainakin sitä myydään smartshopeissa.
Assumption is the mother of all fuckups.
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

Hyvä teksti, kirjoita vain jatkossakin.

Keep up the good work!
Nabaztag (Joka muuten on muinaista klingonimurretta galaksin toiselta puolelta ja viittaa kuulemma paikallisiin pörröisiin mutta isokorvaisiin loikkiviin sienieläimiin) ,...
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Omaan ensimmäiseen kunnon Salviatrippiini liittyy muistikatkos, eli en muista tripin alusta mitään, vain loppuosan. Alla tosin oli tramadolia, kannabista, ilokaasua ja ehkä tsolpideemia, joten se osaltaan selittää muistikatkoksen.

Poltin 20X Salviaa. Muistan ladanneeni piipun keittiön pöydän ääressä, sitten lyö tyhjää. Yhtäkkiä löysin itseni seisomasta kyykyssä sohvalla, enkä tiennyt yhtään miten olin sinne päätynyt, mitä oli tekeillä ja mitä huumeita olin ottanut. Ensin luulin näkeväni painajaista ja mietin miten voisin herätä, mutta pian ymmärsin olevani hereillä. Olin kauhuissani. Todellisuus oli irrallaan minusta ja halusin palavasti saada siitä otteen.

Sohvan koskettelu ei auttanut, joten liu'uin lattialle, jossa virtasi joki. Läimin käsillä joen pohjaa (eli lattiaa), ja seurauksena oli vain se, että joka lyönnin myötä kädestäni irtosi erivärisiä kuvioita, jotka lähtivät virtaamaan veden mukana. Lopulta liu'uin sohvan yli (minä tosiaankaan en tuntenut käveleväni, vaan liu'uin kaiken yläpuolella paikasta toiseen) ja menin sänkyyn, jossa tyttöystäväni nukkui. Takerruin häneen ja yritin siten saada otteen todellisuudesta ja päästä sinne takaisin. Siinä vaiheessa trippi alkoi laantua ja oloni helpottua. Pitkään luulin vetäneeni liikaa ilokaasua, kunnes löysin piipun ja sieltä irronneet tuhkat pöydän alta. Silloin muistin ottaneeni Salviaa.

Pelottava aine.
Looking for planet Gong...
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Osaatko sanoa paljonko poltit? Kuulostaa siltä, että liikaa poltit. Itse olen todennut sen 0.1g 5x:ää sopivaksi annokseksi parillakin eri salvialla.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Tuo tarvittava määrä on hyvin paljon kiinni yksilöstä. Minulla esim 0,2grammaa 5x extractista heittää jonnekkin ihan muualle, mutta yks kaveri ei tuntenu paljon mitään vaikka poltti 0,5grammaa.
Assumption is the mother of all fuckups.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Lasipallo wrote:Osaatko sanoa paljonko poltit? Kuulostaa siltä, että liikaa poltit.
En valitettavasti osaa yhtään sanoa.
Looking for planet Gong...
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Lasipallo wrote:Osaatko sanoa paljonko poltit? Kuulostaa siltä, että liikaa poltit. Itse olen todennut sen 0.1g 5x:ää sopivaksi annokseksi parillakin eri salvialla.
Noilla vaikutuksilla mielestäni juuri sopiva annos minulle. :wink: