Polttelusta eroon?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
growy
Kameleontti

Polttelusta eroon?

Post by growy »

Moi, mä oon Growy.. ("Hei Growy!") Ja mulla on ongelma. Kannabis Sativa. Poltan paljon ja olen saanut tehtyä siitä itselleni ongelman viime vuosina.Enkä pahemmin muuta nykyään tee (Passivoituminen!) Poltan joka päivä, viimeistään illalla,vaikka yleensä hiisaus tekis mieli alottaa jo aamusta (jossa ei oo mitään järkeä koska jos poltan aamusta, ryydyn ennen iltapäivää ja loppupäivän koomaan sohvalla). Olen ollut max 2.viikkoa polttamatta viimeisen 2 vuoden aikana. Kaikkea buustataan Ganjalla. Emäntä ei pidä tavasta, vaikka tykkää itsekin poltella,EI tosin jokapäivä. Kaikesta muusta päässyt eroon paitsi tästä. Olen kannabikselle kiitollinen, koska se nosti mut pohjalta ja sain jätettyä lääkeriippuvuuteni enkä nykyään pahemmin edes dokaile. Saan ganjasta hyviä inspiraatioita, ja tämä helpottaa musiikin tekemistä. Lyhyesti:OLEN VAHVASTI PSYYKKISESSÄ KOUKUSSA. Tästä on tullut ongelma ihmissuhteille, yleiseen energisyyteen, sosiaalisuuteen, ja rahaongelmiin.

Eli nyt arvon Vaulttilaiset & Toverit: Pyydän teiltä neuvoja kuinka olette saaneet polttelun lopetettua,tai rajoitettua.
Asia ei omalla kohdalla ole ratkottu "lopetat vaan polttamisen seinään,thats it" vaikka sen kuuluisi niin olla.. :roll:

Näin alustavasti oon kelannut alkaa harrastaa jotain et sais ne kiksit jostain muualta ku bongista..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Dexma
Moderator

Re: Polttelusta eroon?

Post by Dexma »

Kato niitä asioita oikeasti joita saat kun lopetat polton.

Mä ite saan ihan älyttömät kiksit, kun mä saan tehtyä jotain aina, kun mä oon selvinpäin. Siis se, että mä saan musiikin reenini soitettua niin on se tekee mulle sellaisen olon että JES.

Kandee alkaa etsiin uusia sosiaalisia kontakteja kuin pajapäät, ne auttaa sua ainoastaan polttaan lisää. Kandee vaikka pitää enemmän koti päiviä sen muijjan kanssa. Tekee jotain kivaa.

Miettii elämässä jotain juttuja jotka tekis sua enemmän onnellisiksi ja käytännössä alkaa toteuttaan niitä.

Kandee opetella vaikka sitä soittoa, tekee sitä selvinpäin, ota hankalia biisejä joita opettelet soittaan vaikka, siihen tarvitaan sun selväpäisyys mukaan ja yhtäkkiä tajuat, kuinka tärkeetä on välillä olla selvinpäin. Sitten ei kande jäädä himaan neljän sisään, vaan tekee jotain muuta kuin jumittaa.

En mä sillai, tiiä. itekkin koukussa.
antihippi
Karvakuono

Post by antihippi »

Ihan samanlaista ongelmaa on ollut mulla. Muuten pilveä polttelis kokoajan, mut se passivoituminen on niin perseestä. Varsinkin jos aamusta heti polttelee, niin päivä on yleensä pilalla. Jos kasvattelet ite, niin laitteet törkeesti vaan pois. Jos et kasvata, niin kokeilet kuukauden ajan polttaa vaan esim viikonloppuisin. Kokeilet edes. Pakotat ittes siihen. Kuukausi on lyhyt aika. Huomaat sitte parin viikon sisään et sulla on energiaa tehä vaik mitä ja sitä hyvää oloa ei halua sit pilata uudestaan polttelemalla joka pvä. Muutamat ekat päivät on ihan helvettiä olla ilman pilveä. Varsinkin ku oot noin paljo poltellut. Huomaat pian että olo alkaa helpottamaan ja jaksat taas tehdä jotain. Urheilu auttaa nitkuihin ja yleensäki kohottaa mielialaa ja ja yleistä hyvinvointia. Kampapilulajit on oikein jees. Saa purkaa vitutusta muihin ihan luvan perästä :) Se on tosi hyvä fiilis ku huomaa et on ollut jonkin aikaa ilman ja energiaa on niin vitusti tehdä kaikkea. Niinku olis vauhdeissa kokoajan. Tiedän että savuista erossa pysyminen on vaikeeta. Itellä se menee kausittain. Aina kasvatussettien jälkeen tulee polteltua 3kk hirveellä tahdilla about heikki/kk ja sitte tulee pari kk taukoa ja taas sama homma. Voimia lopettamiseen. Se on hankalaa. Vituttaa sitte vuosien päästä ku on tuhlannu 5vuotta elämästään sohvalla jumitteluun.
"Replace fear of the unknown with curiosity"
frapathea

Post by frapathea »

Poltat pilves loppun samantien. Sit päätät, kinka pitkään haluut olla polttamatta lainkaan. Sit oot polttamatta siihen asti. Jos meinaat retahtaa, päätä olla retkahtamat. Jos retkahdat, hyväksy se, että selitykses, joilla hyväksytät itselles retkahduksen, on vaan selityksii. Älä yritä uskoo niit turhaan - et usko niihin kuitenkaa.
Sitku päätetty päivämäärä koittaa, päätä mite haluut jatkaa toistaseks.
Kyl toi toimii jos sen laittaa toimimaan. Mmh.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Jos sulla on joku päämäärä, niin siihen pääsemisestä saat asioita, eikö? Kannattaa siis paneutua ja pitää mielessä ne asiat, mitä saat polttelun vähentämisestä. Itsehän oikeestaan niitä luettelit, mihin polttelu vaikuttaa. Passivoituminen, ryytyminen, asioita ei saa tehtyä, muija ei tykkää, rahan palaminen... Jo muutamassa päivässä nää alkaa helpottaa, kun oot polttamatta. Jo muutamassa päivässä se alkaa palkitsemaan. Mitä pitempään oot polttamatta, sitä enemmän se alkaa palkitsemaan. Jos jätät polttelun vaikka vaan viikonloppuihin, niin ganjastakin saa paljon enemmän irti, kun se tuppaa niin olemaan ettei tiheämmällä polttelulla ganja pärähdä enää sillälailla.

Kaikki muu mihin keskittyä on myös tosi hyviä tommosten riippuvuuksien hoidossa. Ihan mikä vaan mihin ite tykkäät paneutua. Urheilu on tosiaan aika hyvä, siihen saa aikaa ja keskittymistä kulumaan vaikka suurimman osan päivästä, jos vaan haluaa, ja se myös palkitsee :roll:

Ganja on tosiaan kyllä joillekkin ihmisille, sanoisinko, ihan älyttömän addiktoivaa. Ganjan puolustelijat yleensä puhuu kuinka se ei aiheuta mitään riippuvuuksia tai vähintään kaikki lailliset päihteet aiheuttaa paljon kovempia jne. jne... Sanoisin että aika monille varmaan ihan vitusti addiktoivampaa kuin vaikka alkoholi. On vaan niin helppo käydä se jointti polttamassa tai ottamassa hitti pari bongista. Sitten tulee se ah, niin ihana kihelmöivä fiilis kun alkaa hitti nousta päähän ja kohta fiilis onkin että täytyis käydä polttamassa uus hitti kun alkaa jumittaa jo liikaa. Eikä siitä edes tule mitään jumitusta kovempia dysforisia krapuloita tai laskuja, eli sitä "nyt vois vittu oikeesti kyllä pitää taukoa" -fiilistä on vähän hankalempi saada kuin monilla muilla päihteillä...
Hekkis
Psykonautti

Post by Hekkis »

Voihan varmaan noista muista päihteistä olla jollain vähän vaikea pitää se tauko? Toisaalt jos meinas sitä et päivittäine käyttö on helpompi alottaa, ainaki ekal kerral. Pajarin alottaa helppommin ja toisaalt tulee aika helpol selvittyy jos lopettaa päivittäisen seinää. Verrattuna monii muihi.

Tää on kyl aika ryydyttävää kans, ku täytyy pitää aina viikon tauko paasista et pystyy siivoo, eikä usein tuu. :P
Myönnän välil kyl saavani siit jonku douppiolonki, meinaan siis jotenki päihdehakusesti. Ja sit kans hiljentää porukas, vaik ekat hitit saattaa pistää puhuu. Kaikki rahathan tähän menee kans.

Vois ainaki jotenki tilanteen mukaa koittaa poltella.
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Joo kyllä se niin o et jos jotai päättää nii pitää pysyy päätökses ja vähensin polttelua.Just niinku Dexma sano,saa älyttömät kiksit ku on ilman blossia,tullu otettua kyl rennosti ja käytyy kyhäilees.Musiikkiin tullu enemmän panostusta. Tänää pitkäst aikaa baaris ja illan kruunas blossit synttärisankarille!

toivottavasti homma jatkuu näin,viimeks ku vähensin pajautusta tuli paniikkihäiriöö johon 1mg/rivatril päiväs eikä tod.haluis enää takas bentsokoukkuun..
Loppukesästä ajattelin syyä pitkäst aikaa tatteja..matkat aina opettanu jotain ja aina parempaan suuntaan..

No mut niinku mä sanoin,et jos jotai päättää nii pitää pysyy päätökses.

Nautitaa viel säistä!
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
MaiKel
Karvakuono

Post by MaiKel »

Jos kasvatat myyt heti sadon pois:D harmittaa ehkä pari päivää mutta häröilet sillä rahalla sitten niin ettei muista miettiä hiisaamista.
growy
Kameleontti

Post by growy »

MaiKel wrote:Jos kasvatat myyt heti sadon pois:D harmittaa ehkä pari päivää mutta häröilet sillä rahalla sitten niin ettei muista miettiä hiisaamista.
Ei ole nyt mitään kasvamassa, mut jos olis,en myis satoani pois.Periaatteena ollut aina etten "kasvata muille" vaan polttelen oman satoni yksin ja ystävieni kanssa.
hahaviv
Lepakko

Post by hahaviv »

Itsellä ainakin loppui pahin putki siihen, kun en yksinkertaisesti enää jaksanut olla "jonkun" vietävänä. Päivärytmi pyöri pelkästään
savujen ympärillä ja piti polttaa vähintään pari beissiä tunteakseen olonsa taas normaaliksi.
Pitää osata pysyä tilanteen päällä, eikä jäädä sen tallottavaksi.
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love
growy
Kameleontti

Post by growy »

hahaviv wrote:Itsellä ainakin loppui pahin putki siihen, kun en yksinkertaisesti enää jaksanut olla "jonkun" vietävänä.
Pitää osata pysyä tilanteen päällä, eikä jäädä sen tallottavaksi.
Nimenomaan.
Nyt kun ollut ilman,huomannut että vaikuttaa Psyykeeseen niin helvetisti. Paniikkihäiriön oireet kadonneet tyystin,tajunta pysyy kasassa eikä tuu turhia kuumotuksia.

Fuck off Sensimella u fuckin hoe.Stay away from me.

Joskus sit taas mut koitanpa nyt keskittyä sienien löytämiseen.
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Ite nyt en oikein ees tajua miten tähä voi jäädä koukkuu. Tai siis - ei pilvessä niin mukavaa ole. Sen ymmärrän jos ite kasvattaa ja on sitte paljon sitä kukkaa ja kykenee sitä polttamaa vaikka millä mitalla - ettei pysty olemaan polttamatta. Mut sitä en tajuu et vaikka joka päivä metsästää tätä substanssia tai ostaa isoja määriä. En tajuu lainkaa. Ei pilvessä ny nii kivaa oo.
PeppeHalti
Lepakko

Post by PeppeHalti »

Mulla on aika lailla sama tilanne, kuin growylla joskus muinoin.

Mä en itse koe opiaatteja koukuttavina, vaikka olen suonensisäisesti buprea ja heroiinia useamman päivän putkia ottanut. Sama juttu pirin ja tupakan kanssa, tosin tupakkaa ei ole suonensisäisesti tullut käytettyä. Älkää käsittäkö väärin, ymmärrän kyllä, että vieroitusoireiltaan ja koukuttavuudeltaan nämä aineet ovat ihan eri luokkaa kannabiksen kanssa.

Kuitenkaan nämä aineet eivät ole minulle niitä addiktoivia. Mulla on sellainen teoria, että jokainen ihminen koukuttuu johonkin, kaikki me ollaan addikteja. Se ettei kaikki ole koukussa johonkin, johtuu vain siitä, etteivät ne ole kokeilleet sitä omaa addiktiota aiheuttavaa ainetta vielä.

Minulle kannabis on juuri samanlainen addiktiota aiheuttava aine, kuin growylle. Se on koukuttavimmillaan silloin, kun sitä ostaa ja sekoittaa tupakkaan. Tai ehkä tämä on vain illuusio, jonka kotikasvatus on aiheuttanut minulle. Kun kukkaa on joka nurkassa, sen polttaminen ei vain ole samanlainen pakkomielle, kuin silloin, kun sitä piti säätää. Ennemminkin kyseessä on nykyään tapariippuvuus, en osaa nauttia pelaamisesta, tv:n katsomisesta tai muusta passiivisesta toiminnasta samalla lailla, kuin kannabista polttaessani. Myös nukkuminen on huomattavan hankalaa, jos ei polta sauhuja ensin.

Käytännössä joka päivä keksin tekosyyn, miksi pitää polttaa paukut. Yleensä vasta illalla tosin, hyvin harvoin poltan ennen iltakahdeksaa. Olen lukuisia kertoja päättänyt lopettaa polttelun, mutta en siihen pysty. En halua lopettaa kasvatustakaan, kun on monen tonnin laitteistot, joitten käyttämättä jättäminen olisi kuin vetäisi rahaa viemäristä alas.

Ainoa tapa, jonka avulla olen onnistunut pitämään taukoja on maiseman vaihto. Lomat missä tahansa hollannin ulkopuolella ovat aina menneet ilman hamppua, koska en tykkää säätää. Lomilla on yleensä myös niin paljon virikkeitä, etten koe hamputtelua tarpeelliseksi.

Soppaluu kyllä puhuu siinä mielessä asiaa, että jos minun pitäisi tätä ruveta nykyään säätämään jostain, niin voisi kyllä aika helposti loppua tämä harrastus.
ag00
Psykonautti

Post by ag00 »

growy wrote:Moi, mä oon Growy.. ("Hei Growy!") Ja mulla on ongelma. Kannabis Sativa. Poltan paljon ja olen saanut tehtyä siitä itselleni ongelman viime vuosina.Enkä pahemmin muuta nykyään tee (Passivoituminen!) Poltan joka päivä, viimeistään illalla,vaikka yleensä hiisaus tekis mieli alottaa jo aamusta (jossa ei oo mitään järkeä koska jos poltan aamusta, ryydyn ennen iltapäivää ja loppupäivän koomaan sohvalla). Olen ollut max 2.viikkoa polttamatta viimeisen 2 vuoden aikana. Kaikkea buustataan Ganjalla. Emäntä ei pidä tavasta, vaikka tykkää itsekin poltella,EI tosin jokapäivä. Kaikesta muusta päässyt eroon paitsi tästä. Olen kannabikselle kiitollinen, koska se nosti mut pohjalta ja sain jätettyä lääkeriippuvuuteni enkä nykyään pahemmin edes dokaile. Saan ganjasta hyviä inspiraatioita, ja tämä helpottaa musiikin tekemistä. Lyhyesti:OLEN VAHVASTI PSYYKKISESSÄ KOUKUSSA. Tästä on tullut ongelma ihmissuhteille, yleiseen energisyyteen, sosiaalisuuteen, ja rahaongelmiin.

Eli nyt arvon Vaulttilaiset & Toverit: Pyydän teiltä neuvoja kuinka olette saaneet polttelun lopetettua,tai rajoitettua.
Asia ei omalla kohdalla ole ratkottu "lopetat vaan polttamisen seinään,thats it" vaikka sen kuuluisi niin olla.. :roll:

Näin alustavasti oon kelannut alkaa harrastaa jotain et sais ne kiksit jostain muualta ku bongista..

ei siitä pääse eroon pRASta mitä tiedän.. nyt kyl sienis mut kohta pajat aiaiaiai
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Minä sain polttelun lopeteltua.... Tadaaa, lopettamalla. (Tosin tän jälkeen tuli bupre paljon enemmän kuviin) :roll:
Viikon tai parin ketutus siitä jostain syystä seurasi, mut ei sen kummempaa.
Nyt polttelen äärimmäisen epäsäännöllisesti.
Eikös kaikki ole vaan tahdonvoimasta kiinni :)
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
lixcc
Psykonautti

Post by lixcc »

Voihan sitä itse päättää milloin polttaa. Ite oon poltellu 2v enkä kadu päivääkään. Kai se on niin ihmisestä kiinni mut savujen kanssa voin olla oma ihana itseni ja luovuus katossa.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
PeppeHalti
Lepakko

Post by PeppeHalti »

Viime viikolla olin yhden päivän polttamatta. Ei tuntunut missään, vaikka vuosien päivittäiskäyttöä takana.

Tällä viikolla olin ensin yhden päivän polttamatta, ja nyt olen ollut koko viikonlopun. Ei tunnu missään, mutta tulee todella kirkkaita seikkailu-unia. Kai tästä voisi pidemmänkin tauon pitää, mutta nyt kyllä poltan paukut, kun huomennakaan ei tarvitse mennä töihin.