Kannabis ja unet!
-
r2g
- Tuppisuu
Kannabis ja unet!
Joo terve, elikkäs ensimäistä kertaa tänne kirjoittelen. Nii elikkä vähän ittestäni kerron: En mitää muuta aineita oo pahemmi koittanu ku hatsii poltellu jonku 3-4 vuotta ja psykedeelit on kiinnostanu jonkun aikaa, mutta asiani siirryn asiaan joka on askarruttanut minua.
Elikkäs kun niinku yleensäkkin polttelen tyylii pl:ää tai sillei niinku tyylii päivittäin niin en nää unia tai siis kyllä mä niitä varmaan näen, mutta en muista niitä. Sitä tässä oon ihmetelly mikäköhän aiheuttaa sen jos pidän jotain taukoo hitist , nii kyl siin ku o joku pari-kolme päivää pitäny sitä nii sit alan nähä pikkuhiljaa niit unii. Luin joku pari vuotta sitten jonku jutun et joku entsyymi tai joku ihme juttu jollain ihmisist aiheuttaa sen että ei nää unii just ku o poltellu. Elikkä miks en nää unii jos poltan thc pitoisia tuotteita yleensäkkin..?
ps. kiitos vastauksista toivottavasti saan vastauksen pitkään itseäni askarruttavaan ongelmaan!
Elikkäs kun niinku yleensäkkin polttelen tyylii pl:ää tai sillei niinku tyylii päivittäin niin en nää unia tai siis kyllä mä niitä varmaan näen, mutta en muista niitä. Sitä tässä oon ihmetelly mikäköhän aiheuttaa sen jos pidän jotain taukoo hitist , nii kyl siin ku o joku pari-kolme päivää pitäny sitä nii sit alan nähä pikkuhiljaa niit unii. Luin joku pari vuotta sitten jonku jutun et joku entsyymi tai joku ihme juttu jollain ihmisist aiheuttaa sen että ei nää unii just ku o poltellu. Elikkä miks en nää unii jos poltan thc pitoisia tuotteita yleensäkkin..?
ps. kiitos vastauksista toivottavasti saan vastauksen pitkään itseäni askarruttavaan ongelmaan!
-
TaraK
- Karvakuono
Re: Kannabis ja unet!
Saman on todennut moni muukin.
Itse olen ajatellut, että kannabis siirtää omalta osaltansa tietoisuuden sellaisella tasolle, jossa nukkuessakin ollaan ja näin tavallaan siirtää unennäkemisen arkeen ja kuluttaa unennäkemisen 'voimia'.
Voihan se olla lähimuistinheikkeneminenkin siinä takana.
Ei kyllä tosiaan mitään fakta tietoa...jos sitä edes suoranaisesti on tästä aiheesta.
Itse olen ajatellut, että kannabis siirtää omalta osaltansa tietoisuuden sellaisella tasolle, jossa nukkuessakin ollaan ja näin tavallaan siirtää unennäkemisen arkeen ja kuluttaa unennäkemisen 'voimia'.
Voihan se olla lähimuistinheikkeneminenkin siinä takana.
Ei kyllä tosiaan mitään fakta tietoa...jos sitä edes suoranaisesti on tästä aiheesta.
-
Aukikco
- OD
kuulostaa juu tutulta. mietin joskus, että voikohan olla vaarallista jos ei nää unia, mutta tosiaan se pilveily aiheuttaa sitä et niitä alitajunnan asioita käsittelee sitten valvetilassa, jolloin ei jää niin paljon unitilaan käsiteltäväksi. tiiä sitten.
yritin järkeistää, ettei kyse ois vaan muistamattomuudesta koska normaalisti unesta herättyään, vaikkei varsinaisesti muistaiskaan unta, ni kuitenki on vielä päällä jotain tunnetiloi jotka oli unen aikana käynnissä. tän unikadon yhteydessä ei kuitenkaan usein oo ollu tommosii tunnetiloi ollenkaan, vaan on jotenkin heränny "puhtaana ja raikkaana". tiiä sitten, voi olla että teen jonkun loogisen virheen tätä kelatessani.
kyselin rick doblinilta baselissa mitä se on mieltä asiasta, mutta se ei ainakaan pitäny asiaa vaarallisena. se oli myös sitä mieltä, että tota esiintyis yleensä ennen kaikkee sillon ku ei polta jatkuvasti, niin että ku polttaa joinain päivinä, ni se ikään kuin siirtää eteenpäin sitä unikuvatilaa esimerkiksi seuraavaan yöhön. päättelin tästä, että jos polttais päivittäin niin unia alkais luultavasti näkymään tasaisesti. en sit tiiä ku en oo poltellu päivittäin.
en oo kyl huomannu mitään näkyvää haittaa. paitsi että kun viime aikoina ei oo tullu oltua hirveesti pilvessä ni unet on usein oikeasti tosi intensiivisiä ja raskaita. pitäis varmaan opetella lucidoimaan, että voisi oikeasti panna merkille mitä siellä tapahtuu. valvetilassa tuntuu aika tasapainoselta ja hyvältä, ni ihmetyttää miksi unissa on niin hurja meno.
yritin järkeistää, ettei kyse ois vaan muistamattomuudesta koska normaalisti unesta herättyään, vaikkei varsinaisesti muistaiskaan unta, ni kuitenki on vielä päällä jotain tunnetiloi jotka oli unen aikana käynnissä. tän unikadon yhteydessä ei kuitenkaan usein oo ollu tommosii tunnetiloi ollenkaan, vaan on jotenkin heränny "puhtaana ja raikkaana". tiiä sitten, voi olla että teen jonkun loogisen virheen tätä kelatessani.
kyselin rick doblinilta baselissa mitä se on mieltä asiasta, mutta se ei ainakaan pitäny asiaa vaarallisena. se oli myös sitä mieltä, että tota esiintyis yleensä ennen kaikkee sillon ku ei polta jatkuvasti, niin että ku polttaa joinain päivinä, ni se ikään kuin siirtää eteenpäin sitä unikuvatilaa esimerkiksi seuraavaan yöhön. päättelin tästä, että jos polttais päivittäin niin unia alkais luultavasti näkymään tasaisesti. en sit tiiä ku en oo poltellu päivittäin.
en oo kyl huomannu mitään näkyvää haittaa. paitsi että kun viime aikoina ei oo tullu oltua hirveesti pilvessä ni unet on usein oikeasti tosi intensiivisiä ja raskaita. pitäis varmaan opetella lucidoimaan, että voisi oikeasti panna merkille mitä siellä tapahtuu. valvetilassa tuntuu aika tasapainoselta ja hyvältä, ni ihmetyttää miksi unissa on niin hurja meno.
-
Jeshu
- OD
Ehkä just siks. Yksikin kaveri on hyvin rauhallinen ja positiivinen tapaus, uskoisin että omasta mielestään tasapainoinenkin, mutta sitten yöllä silpoo ihmisiä usein...Aukikco wrote:valvetilassa tuntuu aika tasapainoselta ja hyvältä, ni ihmetyttää miksi unissa on niin hurja meno.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
TaraK
- Karvakuono
Niipä, jostai ne unet aina kielii mitä alitajunnasta kumpuaa. Ehkä just siks tosiaa jos tuntuu muute tasapainoiselta, niin ei varmaankaan hurjematkaan unet niin hetkauta sen prosessoinissa?
Mut mites käänteisenä asiana tämä aloittajan kysymys, mitä substansseja on mitkä buustaisivat unia?
Dream herb tietty, mutta enpä sitä ole saanut käsiini.
Punakärpässienen olen ajattelut toimivan pienellä määrillä, mutta se vaatisi vähän perehtymistä vielä.
Mut mites käänteisenä asiana tämä aloittajan kysymys, mitä substansseja on mitkä buustaisivat unia?
Dream herb tietty, mutta enpä sitä ole saanut käsiini.
Punakärpässienen olen ajattelut toimivan pienellä määrillä, mutta se vaatisi vähän perehtymistä vielä.
-
Poliklinikka
- OD
Salvia, ainakin minulla (ei divinorum). Divinorumilla taas kaksi kärpästä yhdellä iskullaTaraK wrote:Mitä substansseja on mitkä buustaisivat unia?
-
sublime
- Rotta
Melatoniini ainakin edesauttaa unien näkemistä ja tekee niistä kuulemma villejäkin, itse en ole kokeillut. Taas kerran pitää tosin mainita, miten yksilöllistä tämäkin on. Itse näen unia joka yö riippumatta siitä, olenko ottanut päihteitä vai en. Kannabiskaan ei muuta tätä suuntaan tai toiseen, vaikka olisi koko edeltävän päivän hiisaillut. Jotkut päihteet vaan muuttavat unien aiheita ja ympäristöjä selkeästi, mutta koska unohdan näkemäni unet lähes poikkeuksetta viimeistään kymmenen minuutin kuluttua heräämisestä ja sen kymmenen minuuttia olen niin horroksessa, etten kykene kirjoittamaan mitään muistiin, mitään tämän tarkempaa tietoa mulla ei asiasta ole.TaraK wrote:Mut mites käänteisenä asiana tämä aloittajan kysymys, mitä substansseja on mitkä buustaisivat unia?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
TaraK
- Karvakuono
Erowidista löytyi tälläisiäkin;
http://www.erowid.org/spirit/dreaming/d ... nfo1.shtml
http://www.erowid.org/plants/calea_zaca ... ichi.shtml
http://www.erowid.org/spirit/dreaming/d ... nfo1.shtml
http://www.erowid.org/plants/calea_zaca ... ichi.shtml
-
Dexma
- Moderator
Itse taas luulisin, että kannabiksen takia ei muista vain uniaan...
Totuushan on (tietääkseni tieteellisesti todistettu...), että ihminen näkee unia suurimman osan ajastaan nukkuessaan, mutta me vain emme muista sitä. Tämä siis on todistettu sillä, että aivot ovat aktiivisesti toiminnassa koko yön... (siis käytetty sitä konetta joka väpättää ja tekee ihme viivoja...
)
Esim, Lucid unien harrastajat yrittävät harrastuksen alussa opetella muistamaan paremmin unet... Tätä tehdään unipäiväkirjan avulla...
Mutta takaisin aiheeseen... Unien muistaminen helpottuu jos ei nuku niin syvässä unessa, ja taas minä väitän, että kannabis auttaa sinut syvään uneen ja tämän takia, et vain muista uniasi...
Totuushan on (tietääkseni tieteellisesti todistettu...), että ihminen näkee unia suurimman osan ajastaan nukkuessaan, mutta me vain emme muista sitä. Tämä siis on todistettu sillä, että aivot ovat aktiivisesti toiminnassa koko yön... (siis käytetty sitä konetta joka väpättää ja tekee ihme viivoja...
Esim, Lucid unien harrastajat yrittävät harrastuksen alussa opetella muistamaan paremmin unet... Tätä tehdään unipäiväkirjan avulla...
Mutta takaisin aiheeseen... Unien muistaminen helpottuu jos ei nuku niin syvässä unessa, ja taas minä väitän, että kannabis auttaa sinut syvään uneen ja tämän takia, et vain muista uniasi...
-
TaraK
- Karvakuono
Hmm, niinpä. Kaikki vaikuttaa kyllä kaikessa eikä unetkaan tee poikkeusta, että pelkän substanssin nauttiminen ennen nukummista ei välttämättä tuota mitään tulosta, kun taas toisaalta sen ottamatta jättäminen voi tehostaa unimaailmaa paljonkin. Kenties.
Voisi olla tosiaan niinkin, että kannabis vie enemmän syvään uneen jolloin unia ei muista. Tai perustelen tätä mielessäni sillä, että muistaakseni pienen kannabis määrän nauttiminen tekee sen tuloksen, että unta ei tarvitse aivan niin paljoa tai herää seuraavana päivänä ainakin jotenkin virkeämpänä. Jos taas menee rajan yli, jolloin yrttiä on tullut nautittua enemmänkin niin vaikutus on lähinnä päinvastainen tai tietynlaisen jumitustilan tyyppinen ainakin.
Vastaavanlaisen ilmiön olen huomannut meditoidessa, silloinkaan unta ei tuntuisi tarvitsevan niin paljoa, lepoa on tullut jo muutenkin.
Voisi olla tosiaan niinkin, että kannabis vie enemmän syvään uneen jolloin unia ei muista. Tai perustelen tätä mielessäni sillä, että muistaakseni pienen kannabis määrän nauttiminen tekee sen tuloksen, että unta ei tarvitse aivan niin paljoa tai herää seuraavana päivänä ainakin jotenkin virkeämpänä. Jos taas menee rajan yli, jolloin yrttiä on tullut nautittua enemmänkin niin vaikutus on lähinnä päinvastainen tai tietynlaisen jumitustilan tyyppinen ainakin.
Vastaavanlaisen ilmiön olen huomannut meditoidessa, silloinkaan unta ei tuntuisi tarvitsevan niin paljoa, lepoa on tullut jo muutenkin.
-
tRip
- Moderator
Oon huomannu saman.. Sama ilmiö kun on nauttinu tatteja tai huascaa, ni sen jälkeen on tosi heränny fiilis.TaraK wrote:Vastaavanlaisen ilmiön olen huomannut meditoidessa, silloinkaan unta ei tuntuisi tarvitsevan niin paljoa, lepoa on tullut jo muutenkin.
Savut hämärtää mieltä aika paljon, ehkä sen takia unet jää usein udun peittoon.
Joskus kyl tullu nähtyä aika villejäki unia vaikka sitä ghanjaa onkin tullu poltettua.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
-
Nuppi_
Mä en näe yhtään mitään unia jos oon polttanut, kannabis vaikuttaa rem uneen voisko se olla syy :?:
-
anomaali
- Psykonautti
Tuolla Jokailtaisella kannabiksen poltolla haittoja? -ketjussa olikin hyvä linkki:
probios wrote:Jos polttelee iltaisin, kannattaa käyttää melatoniinia. Kannabinoidit estävät melatoniinin synteesiä ja voivat siten vaikuttaa vuorokausirytmiin: http://pliroforium.blogspot.com/
-
dazerc
Viimeyönä tuli taas nähtyä unta pitkästä aikaa. Johtuu varmaankin siitä että ei tullut nautittua kannabista kyseisenä päivänä. Oli varmaankin todentuntuisin ja pisimmän tuntuinen uni ikinä!
-
lahke
hmm, nään aika paljon unia (melkein joka yö pari kolme, jotka aamulla muistaa). toisinaan juu, kannabis karkottaa unet, mutta joskus se vaikuttaa silleen.. unia muuntavasti. näkee esim yhden unen vaan, mutta se saattaa kestää unitietoisuudessa ollessaan monta päivääkin. tai siltä se tuntuu. sitten herätessä on vähän pihalla, että "häh, vasta keskiviikko? eiks nyt ookkaan jo viikonloppu". mutta joo, on niitä unia paljon vaikeampi muistaa jos on poltellut
-
Huiko
- LD50
Jonkun joskus ajattelema ajatus aiheesta:
- pilveä polttamalla poltat uniasi.
Tämänhän voisi kaiketi ajatella myös toisinpäin.
Tarvikkeet:
-Yksi uni
-Piippu
-Sytytin
Otat unen ja tunget sen piippuun.(voi vaatia lievää väkivaltaa.)
Tulta perään.
- uniasi polttamalla poltat pilveä.
Loppumaton lähde!
- pilveä polttamalla poltat uniasi.
Tämänhän voisi kaiketi ajatella myös toisinpäin.
Tarvikkeet:
-Yksi uni
-Piippu
-Sytytin
Otat unen ja tunget sen piippuun.(voi vaatia lievää väkivaltaa.)
Tulta perään.
- uniasi polttamalla poltat pilveä.
Loppumaton lähde!
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
13360
- Psykonautti
Tämä varmaan pitää jollain tasolla paikkansa. Aina kun olen itse käyttänyt pidempiä putkia kannabista tuntuu siltä että oma henkinen kehitys jotenkin junnaa paikoillaan, edeten, mutta jotenkin hitaammin ja vaivalloisemmin. Tuntuu että unennäön taito katoaa silloin kun käyttää kannabista säännöllisesti. Tämän näen ainakin itselleni negatiiviseksi asiaksi, koska tuntuu siltä että suurimmat henkiset oivallukset on tullut tehtyä tietoisessa unitilassa, johon hyvin harvoin pääsen jos olen kannabista käyttänyt.TaraK wrote:Itse olen ajatellut, että kannabis siirtää omalta osaltansa tietoisuuden sellaisella tasolle, jossa nukkuessakin ollaan ja näin tavallaan siirtää unennäkemisen arkeen ja kuluttaa unennäkemisen 'voimia'.
Toinen veikkaus voisi olla että kannabis luo käyttäjän ympärille jonkinlaisen suojakerroksen, tyynyn, pehmeän vaipan jonka läpi maailmaa havannoi. Tämä suojakerros myöskin sitten estäisi jotenkin todelliseen unitilaan pääsemisen, kuten myös todelliseen mielenrauhaan pääsemisen. Tämä selittäisi myös sitä miksi niin monet gurut ovat sitä mieltä että kannabis on vain haitaksi jos haluaa harrastaa todellista meditaatiota. Sama kuin vetäisi pikaruokaa ja treenaisi samaan aikaan. En ole ihan varma kyllä tästä näkökulmasta, koska on olemassa shamaaneja ja guruja myös jotka vannovat kannabiksen nimeen riiteissään. Hyvä renki mutta huono isäntä varmasti pätee tähänkin.
Mutta minä ainakin vielä pidän kannabiksesta sen verran, että tutkin sen potentiaalia ihan rauhassa, välillä pitäen taukoa jotta näkee taas unia ja saa tuntumaa selvinpäin olemiseen. Tasapainossa olemisesta tässäkin on kait kyse.