Viikko sitten nautittiin kaverin kanssa molemmat 100ml Resilaria. Erottelutarvikkeita ei ollut, muttei se haitannut. Jaettiin pullo desimittaan ja joimme pahanmakuisen yskänlääkkeen n. 10min sisään. Yököttävän maun saattelemina jumiteltiin koneella ja laitettiin Winampin visuaalit pyörimään. Puolen tunnin päästä rupes potkiin ja menin sängylle makoileen. Suljin silmät ja nämä Winampin visuaalit jäi jollain tapaa päälle. Mystisiä kuvioita ja värejä liikku musiikin tahtiin ja pidin sitä miellyttävänä. Ajantaju vääristy täysin ja jossain vaiheessa istuin keittiön pöydällä. Resilarin maku suussa oksetti vieläkin ja olin haistavinani sen hajunkin. Tässä vaiheessa olin todella sekavassa tilassa ja pyristelin oksentamista vastaan. Kuletin mukanani ämpäriä minne meninkin, koska tunsin että kohta on pakko laatata. Yhtäkkiä tajusin oksentavani keltaista ja haisevaa mössöä ämpäriin. Kaveri rauhoitteli vieressä ja kylmä hiki puski noroina. Tunsin kuinka ihoni olisi jääkylmää, mutta sisälläni olisi todella kuumaa. Tärisin kauttaaltaan ja sain oksennettua loppuun. Kaverini huolehti todella paljon ja siitä tuli helvetin hyvä mieli. Tuli semmoinen olo ku oisin ollu sairaalassa ja isä rauhoittelee ja pitää huolen. Sitten istuinkin eteisen lattialla ja olo oli miellyttävä. Kaveri pesi oksennusämpäriä vessassa, koska tiesi että itse en siihen kykenisi. Katselin jotain epämääräistä roisketta kaapin ovessa ja se alkoi näyttää galaksilta.

Vaivuin taas unenomaiseen tilaan: olin sairaalan käytävällä ja oli juhannus.
(Mainittakoon, että olin viime juhannuksen sairaalassa isäni kanssa ja oloni oli silloin todella heikko, ei kuitenkaan päihteiden takia.)
Oksentamisen jälkeen alkoi tripin toinen ja miellyttävämpi osa. Oloni oli loistava ja sekava, mutta ymmärsin filosofisia ajatuksia paljon paremmin kuin selvinpäin. Puhuimme kaverin kanssa elämästä, uskonnoista ja muusta sellaisesta. Lauseet
"Etsin onnea näistä hetkistä, en tulevaisuudesta" ja
"Elätkö rahan takia, vai rahalla?" kuulosti todella hienolta ja tunsin pientä euforiaa. Sitten tapahtui ehkä järisyttävin kokemus (päihteissä) koskaan: katselin kaveriani kun hän kertoi ajatuksistaan. Yhtäkkiä hän näytti pienentyvän lego-ukon kokoiseksi pikkumieheksi ja "zoomaantui" kauemmas. Tunsin kuinka minä (ei ruumiini) katseli tilannetta kauempaa. Silmäni olivat tavallaan ikkunat ja olin itse metrien päässä ruumiistani. En siis nähnyt omaa ruumistani tai vastaavaa, se vain tuntui siltä. Kaveri pieneni ja koin kai pienen egokuoleman tapaisen. Ajattelin jotain "ruumiini on vain säälittävä objekti, minä olen minä ja ruumiini on osa sitä, mutta ei nyt."

Oloni oli kerrassaan mahtava ja ajattelin, että pääsisin vaikka kuinka pitkälle jos haluaisin, mutta päätin taas keskittyä ja kuuntelin kaverini juttuja. Trippi vaimeni hiljalleen ja vatsassa rupesi vääntämään. Ehkä kolmesti joutu varpusparven päästään ilmoilleen ja rupesimme nukkumaan. Aamulla olo oli hyvä, mutta motoriikka oli vieläkin vähän heikko ja pupillit isot. Seuraava päivä meni lepposasti hengatessa ja muutamalla lauseella puhuttiin edellisillan tripistä.
Oon luultavasti aika herkkä Dexmille, koska olin noinkin tripillä 100ml:sta. Motoriikka oli tosiaan todella päin persettä tripin aikana ja pupillit sairaan isot. Kaverillani ei ollut läheskään yhtä voimakkaat tuntemukset, kuulema ainoastaan miellyttävä ja rauhallinen olo koko reissun ajan.
Toivottavasti saatte selvää. Todella hankala keksiä sanoja kuvaamaan noita olotiloja.
Edit. Pitää vielä mainita siitä, että Dexmeissä näyttää niinku mun silmät pullistuis päästä ulos ja muutenkin kasvot vääntelee miten sattuu. Peilistäki kattoo niin näyttää todella huvittavalta, mutta ei kuitenkaan pysty pitämään ilmettä normaalina. Onkohan normaalia?

A friend with weed is better.