2c-x -kemikaalien erot

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Touchet
Moderator

Re: 2c-x -kemikaalien erot

Post by Touchet »

No enhän mä ole noista ottanut kuin neljää (2C-B, 2C-D, 2C-E, 2C-T-7) mutta olen mielestäni saanut jo jonkinlaista osviittaa siitä, että mitä tiettyjä piirteitä tämän kemikaaliperheen jäsenet keskenään jakavat - eroavaisuudet ovat myös merkittäviä, ja kaikki erilaiset piirteet ovat myös hemmetin hienoja. Yhteisesti näistä 2C-kemikaaleista löytyy jokin jännittävä puoli, jonkinlainen puhdas ja läpitunkeva stimulaatio, mikä ei tryptamiineissa tule esiin. Fenetyyliamiinit tekee tosi yhteneväisen olon, kun sitten tryptamiinit taasen pamauttaa kaikki osaset valloilleen. Toinen auttaa tarkastelemaan kokonaiskuvan kautta yksityiskohtia, toinen yksityiskohtien kautta kokonaiskuvaa.

Muutama tämän perheen jäsen houkuttelee erittäin paljon: 2C-P, joka on erityisen potentti (Shulginin mukaan sopiva annostus on 6-10mg), sekä 2C-C, jonka väitetään olevan erityisen rentouttava.

Ks. myös Sashan Magical Half-dozen.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
tRip
Moderator

Post by tRip »

En ole kuin 2c-b:tä ja 2c-e:tä kokeillut..

Mielestäni tuo 2c-b on melko 'karkkia', helpot ja mukavat nousut ja vaikutus on melko viihteellisen mukava.
Paljoakaan se ei tarjoa muutakuin silmänruokaa ja tekee sosiaalisemmaksi.

2c-e taas on fyysisesti hieman ikävämpi, mutta itse vaikutus tuntuisi olevan jotenkin hienompi kaikinpuolin.. hieman enemmän henkistä puolta mukana ja jollaintapaa ehkä luonnollisemman tuntuinen. Vaikutus myös tuntuisi olevan pidempi.
Ajattelu ei ole niin 'outoa' kuin 2c-b:ssä.

Molemmissa huomaa selkeästi euforiaa ja sosilaalinen ulosanti paranee.

Juuri se 'huono' puoli noissa on, että ovat turhan viihteellisiä ja niitä voisi ottaa ihan liian usein, varsinkin 2c-b:tä.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Kiinnostaisi myös tietää, että miten jengi vertaisi näitä amfetamiinipohjaisiin 3C-analogeihin. Esim. DOB (4-bromo-2,5-Dimethoxy-amphetamine) vastaa tässä perheessä 2C-B:tä (4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamine). Ne useasti vaativat 2C-joukon serkkujaan pienemmän annostuksen, poikkeuksena 2C-G, joka on amfetamiinivastineidensa kanssa samaa vahvuusluokkaa (mutta jota ei kylläkään ole liikkeellä juuri missään.)
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
Ahab

Post by Ahab »

tRip wrote:Molemmissa huomaa selkeästi euforiaa ja sosilaalinen ulosanti paranee.
Mun mielestä voi tehdä sosiaalisemmaksi mutta itse ulosanti voi monesti jopa heiketä. Tuntuu että sanavarasto on kateissa eikä aina oikein osaa sanoa mitä tarkoittaa vaikka selvinpäin ehkä osaisi. Kun lause päättyy "...tai en mä tiedä...".

2C-B, 2C-E ja 2C-T-7 on tullu testattua. B oli tylsin, hieman kuin E mutta lievemmät nousut niin hyvässä kuin pahassa.
E muuten kiinnostava mutta isommalla annoksella tulee myös mulle reilusti nauseaa. T7 oli taas sellanen joka antoi hieman uskoa että näistäkin aineista voi oikeasti olla johonkin. Mitään sanomattomasta tähtitaivaasta Star Warsin tekevä annoskin oli vielä fyysisesti ihan siedettävä. Jonkinlaista energiaa virtasi ruumissa niin että pisti ihan tärisemään ja kun antautui sen tärinän vietäväksi ja äänteli sen tahtiin löytyi jotain uskomatonta voimaa sisältä. Ja miten se tärinä yhtäkkiä lakkaa, ikään kuin se olisi tehnyt tehtävänsä ja lähtee taas jostain muualta käyntiin. Mikään muu aine ei itseasiassa ole pistänyt tuollaiseen transsiin vaan ainetta ottamalla.
Eipä niin väliä vaikka noita ei enempää tulisikaan vastaan koska tryptamiinit tuntuu olevan enemmän mun juttu. Paitsi meskaliinia pitää tietysti vielä metsästää.
DOC on ainoa DOx jota olen testannut mutta 2C-C:tä en ole joten en osaa verrata.
Bromo-Dragonflysta käytetään myös nimeä DOB-Dragonfly niin voikohan sitä yhtään verrata DOB:hen. 2C-B on ainakin jo kaukana vaikutuksiltaan bromosta.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ahab wrote:
tRip wrote:Molemmissa huomaa selkeästi euforiaa ja sosilaalinen ulosanti paranee.
Mun mielestä voi tehdä sosiaalisemmaksi mutta itse ulosanti voi monesti jopa heiketä. Tuntuu että sanavarasto on kateissa eikä aina oikein osaa sanoa mitä tarkoittaa vaikka selvinpäin ehkä osaisi. Kun lause päättyy "...tai en mä tiedä...".
Tuntuu itseasiassa olevan aika yleinen kaikilla stimulatiivisilla päihteillä..

Ehkä nimenomaan tietynlainen ajatusten rakentaminen mielessä ja sen sanominen ääneen voi olla juuri hankalaa noissa kemikaaleissa.

2c-b:n vaikutuksen alaisena sitä vain suoltaa lauseita, vaikkei välttämättä ollut edes ajatellut niin sanovan..
Välillä tuleekin jotain hassun spontaaneja lausahduksia.

Itsellä tuntuu nimenomaan olevan fenetyyliamiinit se juttu, vaikkakin tryptamiinit ovat tietyssä mielessä aivan omaa luokkaansa.
Tällä hetkellä nimenomaan 2c-e taitaa olla niitä antoisimpia 2c-perheestä.

2c-b ei ilmeisestikään ole enää tutkimuskemikaali.. Onkohan syy vain se, että se on tunnettu jo sen verran pitkään?
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Ahab

Post by Ahab »

tRip wrote:2c-b ei ilmeisestikään ole enää tutkimuskemikaali.. Onkohan syy vain se, että se on tunnettu jo sen verran pitkään?
Sitten kun jotain ainetta vedetään niin antaumuksella että sitä pistetään pillereihin joissa on sydämmen kuva, siitä pitää tehdä laiton ja sillon se ei voi olla enää tutkari kun se on HUUME :roll:
joviaali
Psykonautti

Post by joviaali »

aivoruoska wrote:kommenttia jos joku on kokeillut esimerkiksi doi:ta ja 2c-i:ta.
Olen kokeillut molempia.

DOI:ta tuli vuosi sitten alkaneella puolen vuoden pituisen ajanjaksolla kokeiltua runsaastikin (lue: liikaa).
Harmi kun noista 2C-I matkoista, joita oli muistaakseni kolme, on aikaa jo 4-5 vuotta.

Vaikeaa ruveta tässä vaiheessa sen tarkemmin vertailemaan. Visuaalit olivat muistaakseni 2C-I:llä hyvin selkeät, päällekäyvät joskin mukavat, kun taas DOI:lla paljon laimeammat, eikä DOI:n vaikuttaessa niitä jotenkin ehdi/muista ihailla riittävästi. DOI omaakin huomattavasti voimakkaammat stimulanttiset ominaisuudet kuin 2C-I ja ehkä vaikuttaa ajatteluun ainakin jonkin verran enemmän. Paha sanoa kun ei noita 2C-I trippejä enää pahemmin muista.

Mielestäni DOI myös loi jonkinlaisen psyykkisen riippuvuuden, vaikka tämä voi kummalliselta kuulostaakin. Tietenkin päihdeputkella oli muitakin syitä... Joka tapauksessa, kuukauden pilviputki + DOI:n liian tiheä nauttiminen laukaisi viimeisellä tripillä (n. 4mg DOI:ta + kukkaa n. 1-2h välein runsaasti) itselläni psykoosin, josta on nyttemmin muiden onneksi (ja itseni harmiksi) jo toivuttu :roll:

Jos minulta kysytään, kumpaa näistä mieluummin nauttisin, olisi vastaus ehdottomasti 2C-I - sitä voisin vielä joskus sisuksiini änkeäkin, DOI:lla en itseäni enää tule myrkyttämään.
felix qui potuit rerum cognoscere causas.
Anonyymi

Post by Anonyymi »

aivoruoska wrote:edit: mutta joo, luultavasti jotain samankaltaisuuksia on, en nyt muista oliko ihan perätön juttu mutta musitaisin että esim vaikkka doc ja 2c-c ja doi ja 2c-i olisiva sukua.
DOx = amfetamiinipohjainen
2C-x = fenetyyliamiinipohjainen

2C-B: http://www.erowid.org/chemicals/show_mo ... c-b_2d.gif
DOB: http://www.erowid.org/chemicals/show_mo ... dob_2d.gif

2C-C: http://www.erowid.org/chemicals/show_mo ... 2cc_2d.gif
DOC: http://www.erowid.org/chemicals/show_mo ... doc_2d.gif

Aikalailla samankaltaisia ovat kemialliselta rakenteeltaan. Vaikutuksien eroavaisuuksista en voi kertoa kun en ole DOx sarjan karkkeihin tutustunut.
bom
Lepakko

Post by bom »

DOx = amfetamiinipohjainen
Pitäiskö tästä käsittää että Bromo-DragonFLY on amfetamiinipohjainen?
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

En kyllä oikeen ymmärrä mitä meinaatte tolla amfetamiinipohjaisella.

Image
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

sxoxyvg wrote:En kyllä oikeen ymmärrä mitä meinaatte tolla amfetamiinipohjaisella.
Kun molekyylin keskeinen rakennuspalikka on simppelisti fenetyyliamiini, sen (IUPAC-käytännön mukainen) kemiallinen nimi on jokin *-fenyylietyyliamiini ja sen runkoa kuvaavassa häkkyrässä esiintyy vastaavanlainen kuvio:

Image

Jos sen rakenteellisena pohjana on amfetamiini, eli alfametyylifenetyyliamiini, se vastaavanlaisesti lukee aineen nimessä (esim. DOB = 4-bromo-2,5-dimetoksiamfetamiini) ja näkyy sen rakennekaavassa tällaisenä harakanvarpaana:

Image

En minäkään ymmärrä.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Se mikä mua tässä rassaa on se että amfetamiini=fenetyyliamiini, ja sitten kun esim ylempänä sanotaan 2C-B:n olevan fenetyyliamiinipohjainen ja DOB amfetamiinipohjainen. Eikös ne molemmat siten ole fenetyyliamiinipohjaisia. Ois kiva osata kemiaa.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Ahab

Post by Ahab »

Niin kyllähän se amfetamiinikin on fenetyyliamiini. Tuntuu nuo DOx yhdisteet ja bromo-dragonfly kuitenkin astetta pirimmältä kuin 2c-x yhdisteet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phenethylamines
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Ei ne pohjasia ole (ei edes kengän). Ne on analogeja. Pohja tarkoittaa, että aine olisi rakennettu esim. amfetamiinin pohjalta, mitä ne eivät ole. Ne rakenneteaan ihan muulla tavoin. Analogi viittaa siihen, että lopputuote on jonkin kanssa läheistä sukua, eli atomi tai toiminnallinen ryhmä on vaihdettu toiseen.

Substutioidut fenetyyliamiinit ja
substutioidut amafetamiinit
oikeestaanhan noi kaikki yleiset on 2,5-dimetoksi,-amf. tai fenetylam. 4-substutioituja analogeja.
Metoksi = metyyli [ 1 hiili + vedyt] + happi.

---
Se mikä mua tässä rassaa on se että amfetamiini=fenetyyliamiini
Sen lisäksi 2c-x.t ja do-x.t on fenyylejä, eettereitä ja amiineja. Ja rakentuvat atomeista. ja ne kvarkeista..ja jajajajajajaja

Amfetamiini on fenetyyliamiini, mutta selkeys syistä se luokitellaan omaksi ryhmäkseen. Lokerointi helpottaa tietojen käsittelyä merkittävästi.

Molemmat rakentuvat bentseeni renkaasta (jonka jatkuessa alkaaneilla sitä kutsutaan fenyyliksi), josta lähtee amf. kohdalla propyyli (3 hiiltä + vedyt) ja fenet. kohdalla etyyli (2 hiiltä + vedyt) ja siihen vartetaan amiini toisen hiilen kohdalle (tästä se nimi fenyyli + etyyli + amiini). Normaalisti sanotaan, että amfetamiinit ovat fenetyyliamiinin alfa-metyyli analogeja, koska siitä samasta kohdasta johon fenyylistä lähtevä etyyli loppuu lähtee metyyli-ryhmä (kohdassa alfa) ja amiini.

Kemiallisten aineiden nimet ja numerointi menee toiminnallisten ryhmien mukaan. Ensin lasketaan pisin hiili-vety ketju ja siihen sitten lisäillään toiminnallisia ryhmiä (esim. amiini, eetteri, fenyyli jne.) Numerointi seuraavasti
1 hiili * met-
2 * et-
3 * prop-
4 * but-
5* pent-
6* heks-
jne.
Numerot lasketaan, niin että alotetaan 1. jostain ja sit siitä eteenpäin hiilien mukaan. Toiminnallisia ryhmiä mukaan jne. Wikipedia auttaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kemiallist ... C3%A4minen